Nou, met die dingen mag je mij elke dag verrassen!!quote:Op dinsdag 11 januari 2011 16:39 schreef Mendeljev het volgende:
[..]
Hoge dividendaandelen kun je altijd wel vinden maar dat betekent nog geen garantie op consistente winsten. Via hetzelfde linkje kom ik ook op American Capital Agency Corp met een dividendyield van 19.9% of Alon Holdings met een dividendyield van 62,9%. Absurde getallen natuurlijk maar het zegt totaal niets over de bedrijfsvoering. We weten inmiddels allemaal wel hoe stockscreeners werken dus verras ons met iets nieuws (Ik klink bijna net als Gordon Gekko ..)
Wat een slechte georganiseerde site is dat eigenlijk. Dan vind ik websites zoals IEX vele malen beter. Ik zie geen enkele reden om die website te blijven volgen.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 16:59 schreef Mendeljev het volgende:
De hoofdmoot van de reacties en columns geven toch aan om vooral veel te handelen en weinig na te denken. Het lijkt wel alsof de doelgroep de visie van Alex en Binck vertegenwoordigt, wat gek.
Ik blijf dat risicovol vinden.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 17:10 schreef Rejected het volgende:
Leuk onderzoek
Short the Rumor Pays 14% on Takeovers That Don't Happen
En had hier graag wat meer cijfers bij willen zien.quote:A total of 104, or 14.5 percent, were acquired, the data show. While stocks that were the subject of takeover speculation initially jumped 2.9 percent, betting on declines yielded average profits of 1.2 percent in the next month, an annualized gain of 14 percent.
US tel ik niet mee vanwege wetgeving. Dan valt het voor de rest behoorlijk tegen qua fatsoenlijke namen.quote:
De BDI geeft vooral aan dat er overcapaciteit is door teveel schepen. Die zijn in 2007-2008 besteld (voor de crisis, tijdens de piek in de BDI grafiek toen er goed geld mee kon worden verdiend) en kosten 2-3 jaar om te bouwen. Die dingen zijn te duur om niet in te zetten dus dalen de shipping tarieven scherp nu ze beschikbaar komen.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 17:42 schreef michaelmoore het volgende:
Toch blijf ik het een raar plaatje vinden, het loopt steeds verder uiteen, misschien kan PBerends het duiden
De voorraden zijn ook flink gedaald in de USA
[ afbeelding ]
maar rekt de economie nu fors aan of trekken de koersen vooral fors aan .quote:Op dinsdag 11 januari 2011 18:12 schreef SeLang het volgende:
[..]
De BDI geeft vooral aan dat er overcapaciteit is door teveel schepen. Die zijn in 2007-2008 besteld (voor de crisis, tijdens de piek in de BDI grafiek toen er goed geld mee kon worden verdiend) en kosten 2-3 jaar om te bouwen. Die dingen zijn te duur om niet in te zetten dus dalen de shipping tarieven scherp nu ze beschikbaar komen.
In een efficiente markt zal de aandeelwaarde dus in die 5 jaar aflopen naar 0. Zoiets wil niet per definitie zeggen dat het een slechte investering is, mnaar het hangt er compleet vanaf wat je er voor moet betalen (en zoals ik het nu zie is dat veel te veel).quote:Op dinsdag 11 januari 2011 18:30 schreef Mercer het volgende:
Die Great Northern Iron Ore Properties houdt over 5 jaar op te bestaan en gaat dan naar Conoco Phillips, ook lekker.![]()
http://www.fool.com/inves(...)be-crazy-to-buy.aspx
Volgens mij stopt het op 85, dat stond in dat artikel. Maar beetje onzekere boel allemaal. Hmm, maar als je een bedrijf hebt wat telkens nieuwe mijnen koopt/ overneemt kan het natuurlijk wel aardig zijn.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 18:42 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
In een efficiente markt zal de aandeelwaarde dus in die 5 jaar aflopen naar 0. Zoiets wil niet per definitie zeggen dat het een slechte investering is, mnaar het hangt er compleet vanaf wat je er voor moet betalen (en zoals ik het nu zie is dat veel te veel).
In feite zijn alle mijnen eindige business', de toekomstige winsten worden lager waardoor de prijs van een aandeel ook lager zal worden.
Als het de komende paar jaar hetzelfde gaat als voorheen, dan heb je een leuke kleine 20%. Ziet er wel goed uit op het eerste gezicht.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 18:49 schreef Mercer het volgende:
[..]
Volgens mij stopt het op 85, dat stond in dat artikel. Maar beetje onzekere boel allemaal. Hmm, maar als je een bedrijf hebt wat telkens nieuwe mijnen koopt/ overneemt kan het natuurlijk wel aardig zijn.
Dat is een interessante vraag.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 18:20 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Maar trekt de economie nu fors aan of trekken de koersen vooral fors aan .
Dat kan idd, zo werken er velen (Shell is in feite ook zo). Het verschil is dus of de winst direct uitgekeerd wordt aan de aandeelhouders (dalende koers, hoog dividend) tot de mijn "op" is, of geinvesteerd wordt in andere lucratieve mijnen (stijgende koers, geen of weinig dividend) want het bedrijf wordt alleen maar meer waard zo.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 18:49 schreef Mercer het volgende:
[..]
Volgens mij stopt het op 85, dat stond in dat artikel. Maar beetje onzekere boel allemaal. Hmm, maar als je een bedrijf hebt wat telkens nieuwe mijnen koopt/ overneemt kan het natuurlijk wel aardig zijn.
Nederlandse site?quote:Op dinsdag 11 januari 2011 17:14 schreef sitting_elfling het volgende:
Ik ben al bezig met het hamsteren van onderzoekjes en heb ook al een domein te pakken. Dit heeft alleen geen haast.
Yes. Maar gebruik hem met name als linkdump voor onderzoekjes en 2 maand als kleine blog voor mn scriptie onderzoek. Macro zaken bijhouden.quote:
Kan interessant zijn. Misschien leuk om een vergelijking met Kinepolis te maken (in Brussel genoteerd).quote:Op dinsdag 11 januari 2011 21:24 schreef Mercer het volgende:
Theater Operator May Rise 77%, Analysts Say
http://www.thestreet.com/(...)77-analysts-say.html
http://www.google.com/fin(...)ne&q=NYSE:RGC&ntsp=0
Ja, die Kinepolis is ook wel leuk, maar daar durf ik nu niet meer in. Leuke van die Regal Cinema's is dat het de grootste is van Amerika en dat het erg laag staat nu, en een leuk dividend heeft, wat ook nog wordt verhoogd van 18 naar 21 cent. Maar ja, die boekhandels in Amerika waren ook heel groot en daar ben ik toen met Barnes en Noble aardig onderuit gegaan. Dus blijft wel oppassen, maar het ziet er wel leuk uit.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 21:32 schreef MrUnchained het volgende:
[..]
Kan interessant zijn. Misschien leuk om een vergelijking met Kinepolis te maken (in Brussel genoteerd).
Als de rest in de sector 30 of hoger laat zien is dat natuurlijk wel goedkoopquote:Op dinsdag 11 januari 2011 21:44 schreef tjoptjop het volgende:
Een trailing p/e van 18 vind ik nu niet echt heel "erg laag"
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |