abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_91164358
Voor mensen uit het achterland van Breda; Tilburg, Eindhoven etc. Kunnen op deze manier wel sneller in Antwerpen zijn.

Als de lijn niet via Breda was aangelegd hadden hun 0,0 voordeel van de HSL gehad.
Station Arnhem foto's: http://www.flickr.com/photos/temlin/
pi_91164798
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 14:14 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Wat een onzin-TT.
Inderdaad. In onder meer ICE voel ik mij juist het veiligst.
pi_91164930
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 15:16 schreef KapiteinT het volgende:
Dat gezeik altijd op de TT's. :N
Terecht hoor. De TT dient gewoon te zijn: "Het treinpics, -nieuws en -praattopic, deel ###" Zo is het, niet al die onzin eromheen.
pi_91164951
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 15:43 schreef Temlin het volgende:
Voor mensen uit het achterland van Breda; Tilburg, Eindhoven etc. Kunnen op deze manier wel sneller in Antwerpen zijn.

Als de lijn niet via Breda was aangelegd hadden hun 0,0 voordeel van de HSL gehad.
Maar het was ook niet nadeliger voor ze geweest. Het was voor niemand nadeliger geweest i.t.t. tot nu.
  dinsdag 11 januari 2011 @ 15:56:52 #36
95194 SpeedyRich
doe ff normaal
pi_91164968
@temlin dan waren er wel veel meer ongevallen gebeurt.

men denkt altijd aan storing van seinen....maar 99.99% van alle spoorbotsingen zijn de mensen de oorzaak omdat ze door rood rijden. En het ATB systeem is geen elektronisch systeem maar een verouderd relais systeem is fout tolerant. Wat dus inhoud als systeem faalt het de veilige kant op werkt..dus de nshispeed machinist kan zijn borst nat maken...
Op dinsdag 2 september 2008 22:59 schreef Danny het volgende:
sorry.
leukste topic aller tijden
Voor computergerelateerde vragen klik hier
pi_91165177
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 15:39 schreef Ireyon het volgende:
tussen Rotterdam en Schiphol voor een kwartiertje tijdwinst
Schei toch uit. De reguliere IC doet er 43 minuten over. FYRA 25 minuten. Tijdwinst: 18 minuten. Straks gaan FYRA en Thalys nog sneller. Dan wordt reistijd tussen Rotterdam Centraal en Schiphol Airport gereduceerd tot minder dan 20 minuten. 23 minuten tijdwinst dus. In minder dan de helft van de tijd reist men tussen beide stations via HSL-Zuid.
pi_91165212
Kap eens even met al die voorbarige conclusies stelletje betweters. :r
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_91165262
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 14:57 schreef Ireyon het volgende:
Hoezo? Elke extra kilometer die moest worden aangelegd om richting Breda te kunnen, is door Nederland betaald.
Oh dat kan, dat weet ik verder niet :) Ik doelde er alleen op dat bij het tracé via Breda er veel meer kilometers op Belgisch grondgebied bij betrokken zijn :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_91165352
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 16:01 schreef Socios het volgende:

[..]

Schei toch uit. De reguliere IC doet er 43 minuten over. FYRA 25 minuten. Tijdwinst: 18 minuten. Straks gaan FYRA en Thalys nog sneller. Dan wordt reistijd tussen Rotterdam Centraal en Schiphol Airport gereduceerd tot 20 minuten. 23 minuten tijdwinst dus. In minder dan de helft van de tijd reist men tussen beide stations via HSL-Zuid.
En is er iemand die daar 6 euro per rit voor over heeft (of wacht, straks wordt het natuurlijk nog duurder want sneller *O* )? Nee. Zelfs in de introductieperiode met 2 euro toeslag was die trein leeg en zelfs nu hij gratis is nog niet half gevuld.
pi_91165428
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 16:04 schreef Ireyon het volgende:
En is er iemand die daar 6 euro per rit voor over heeft (of wacht, straks wordt het natuurlijk nog duurder want sneller *O* )? Nee. Zelfs in de introductieperiode met 2 euro toeslag was die trein leeg en zelfs nu hij gratis is nog niet half gevuld.
Onwetendheid bij het `grote publiek´. Zoals eerder gezegd: FYRA is goedkoper dan de reguliere IC. Ik ga het allemaal niet nog een keer uitleggen. Ik ben echt niet de enige die `chillt´ over de HSL.
pi_91165585
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 15:39 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Veel geluidsschermen langs een korter traject kost nog altijd minder geld dan overal geluidsschermen langs een langer traject. Verder zijn er volgens mij bij 's-Gravendeel of Schenkeldijk ook geen geluidsschermen aangelegd, er is hier geen kutdorp in de buurt dat net zo dicht bij een eventuele HSL was komen te liggen.

Onzin, die geluidsschermen waren sowieso noodzakelijk verplaatst omdat de A16 ook hoognodig verbreedt moest worden. Daarnaast kon je daar in 1x het land onteigenen. Maar blijkbaar heb je alleen oog voor argumenten die je denkt te kunnen ontkrachten.
Ik had het ook over boeren. Als die moeilijk gaan doen is de overheid simpelweg verplicht te compenseren, of je het terecht vind of niet. Hoe dat bij 's gravendeel zit, weet ik niet, maar bij de hanzelijn was dit het beleid.
quote:
[..]

Roosendaal en Breda zijn beide niet relevant voor een HSL stop. Iedereen, maar dan ook écht iedereen die straks in Rotterdam in zal stappen, moet er op z'n vroegst in Antwerpen pas uit. En al die reizigers hadden voordeel gehad aan een korter, goedkoper en sneller traject. De Fyra zal gewoon z.g.a. leeg blijven voor elke toeslag hoger dan een euro, dat zie je nu al prima tussen Rotterdam en Schiphol voor een kwartiertje tijdwinst en dat zul je straks prima zien tussen Rotterdam en Breda voor amper 10 minuten tijdwinst.
Wat je nu zegt is onzin. De toeslag zal met de tijd verdwijnen, om de HSL van erger falen te behoeden en de fyra zal dan de ontsluiting van Breda over het spoor sterk verbeteren. Dit zou bij Roosendaal een stuk minder zijn, simpelweg omdat het geen relevante stad is.
Als ze nu de regels ook eens versoepelen kan misschien ook de 1900 er op.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_91165767
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 16:09 schreef Ascendancy het volgende:

Wat je nu zegt is onzin. De toeslag zal met de tijd verdwijnen, om de HSL van erger falen te behoeden
Doe me daar eerst eens een bron van, voordat je met termen als "onzin" naar anderen gaat smijten? :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_91165894
quote:
5s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 16:13 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Doe me daar eerst eens een bron van, voordat je met termen als "onzin" naar anderen gaat smijten? :?
Dat gaat uiteindelijk gebeuren, daar zijn ze het op andere fora wel over eens, omdat de situatie op deze manier onhoudbaar gaat blijven. NS probeert in een laatste poging te claimen dat de bezetting omhoog gaat met frequentere diensten, maar we weten allemaal dat dat niet gaat gebeuren. Een partij als de VVD, die voor een liberaal beleid is zal dus een verandering willen forceren, om nog meer verspilling van overheidsgeld te voorkomen.

Uiteraard is het niet op feiten gebaseerd, maar zie jij een andere uitweg? Denk je echt dat de overheid gaat toestaan dat de HSL de komende jaren op hun kosten lege treintjes gaat rijden?

Tevens is dat van Ireyon nog steeds onzin. Roosendaal even zinnig vinden als Breda. Ik ben bekend met nationalisme, maar dat wonen in Roosendaal zulke sterke gevoelens teweeg brengt is mij nieuw :') :') :')
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_91165949
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 15:26 schreef Crientj het volgende:
Geen treinen van / naar amf. Bommelding.

Verdomme, ben net in ic richting ut gestapt. :') dan maar met de 77naar huis.
Station is kort voor 16:00 weer vrijgegeven, geen explosief gevonden.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_91165998
quote:
Dit zou bij Roosendaal een stuk minder zijn, simpelweg omdat het geen relevante stad is.
Hoe kom je er überhaupt bij dat Roosendaal geen relevante stad is? Die verbinding met Antwerpen ligt hier niet al ruim 150 jaar voor niks.
pi_91166155
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 16:18 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Hoe kom je er überhaupt bij dat Roosendaal geen relevante stad is? Die verbinding met Antwerpen ligt hier niet al ruim 150 jaar voor niks.
Je kan toch niet ontkennen dat Breda groter is en een groter achterland heeft? Een stuk relevanter dus dan Roosendaal. Jammer alleen dat Breda maar eens in de 2 uur een verbinding krijgt met België.
pi_91166292
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 16:16 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Dat gaat uiteindelijk gebeuren, daar zijn ze het op andere fora wel over eens, omdat de situatie op deze manier onhoudbaar gaat blijven. NS probeert in een laatste poging te claimen dat de bezetting omhoog gaat met frequentere diensten, maar we weten allemaal dat dat niet gaat gebeuren. Een partij als de VVD, die voor een liberaal beleid is zal dus een verandering willen forceren, om nog meer verspilling van overheidsgeld te voorkomen.

Uiteraard is het niet op feiten gebaseerd, maar zie jij een andere uitweg? Denk je echt dat de overheid gaat toestaan dat de HSL de komende jaren op hun kosten lege treintjes gaat rijden?
Er zijn genoeg andere uitwegen. Bijvoorbeeld toe werken naar een fatsoenlijk binnenlands HSL-"net" met een eenduidige tariefstructuur, waaronder dan de Thalys en de ICE ook vallen. En ook de gedroomde ver-ICE-ing van de lijn Amsterdam - Berlijn (hoe zou het daarmee staan eigenlijk?). Dan zal je zien dat de Thalys de Fyra helemaal overtollig maakt misschien, maar dat is een ander verhaal. Ze zullen hoe dan ook die Fyra nog decennialang met een vorm van toeslag laten rondrijden lijkt me, anders wordt het heleMAAL een onzinnig ding.

Maar los daarvan denk ik eigenlijk dat ook het toeslagvrij maken van die Fyra de bezettingsgraad niet noemenswaardig omhoog zal gooien. Ik denk dat de vervoersvraag op Den Haag - Rotterdam zowel als op Den Haag - Schiphol gewoon veel groter is dan op Rotterdam - Amsterdam of op Schiphol - Breda. Denk ik.

quote:
Tevens is dat van Ireyon nog steeds onzin. Roosendaal even zinnig vinden als Breda. Ik ben bekend met nationalisme, maar dat wonen in Roosendaal zulke sterke gevoelens teweeg brengt is mij nieuw :') :') :')
Dat is natuurlijk wel waar ja :D
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_91166370
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 16:18 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Hoe kom je er überhaupt bij dat Roosendaal geen relevante stad is? Die verbinding met Antwerpen ligt hier niet al ruim 150 jaar voor niks.
Nee dat is niet voor niks. Dat is omdat Roosendaal 150 jaar geleden een relevante stad was ;) Of is het zelfs zo dat Roosendaal een relevante stad geworden is doordat daar toevallig het spoor door de klei kliefde? :+
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 11 januari 2011 @ 16:29:23 #50
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_91166476
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 14:14 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Wat een onzin-TT.
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 15:56 schreef Socios het volgende:

[..]

Terecht hoor. De TT dient gewoon te zijn: "Het treinpics, -nieuws en -praattopic, deel ###" Zo is het, niet al die onzin eromheen.
Grappig dat jullie wel klagen over eenheidsworst op het spoor ("He bah, wéér een VIRM op <station>") maar dat de topictitels wel altijd standaard zouden moeten zijn. :')
pi_91166557
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 16:29 schreef James1988 het volgende:
Grappig dat jullie wel klagen over eenheidsworst op het spoor ("He bah, wéér een VIRM op <station>") maar dat de topictitels wel altijd standaard zouden moeten zijn. :')
Heeft niets met elkaar te maken.
pi_91166560
Oh die TT's. I quit caring long ago :P

Trouwens, dat Greavy zich drukmaakt over "weer een virm op <station>" betekent niet dat Socios of Ziggy iets over TT's moeten vinden :s)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_91166569
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 16:04 schreef Ireyon het volgende:

[..]

En is er iemand die daar 6 euro per rit voor over heeft (of wacht, straks wordt het natuurlijk nog duurder want sneller *O* )? Nee. Zelfs in de introductieperiode met 2 euro toeslag was die trein leeg en zelfs nu hij gratis is nog niet half gevuld.
Omdat het nog steeds de oude treinen zijn misschien? Als de V250 komt zie ik de bezettingsgraad nog wel toenemen (maar niet zo veel als de HSA denkt).
Station Arnhem foto's: http://www.flickr.com/photos/temlin/
  dinsdag 11 januari 2011 @ 16:32:52 #54
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_91166652
Ik kom hier eigenlijk vooral om de posts in het topic te lezen, niet de topictitel zelf 8-)
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
pi_91166681
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 16:31 schreef Temlin het volgende:

[..]

Omdat het nog steeds de oude treinen zijn misschien? Als de V250 komt zie ik de bezettingsgraad nog wel toenemen (maar niet zo veel als de HSA denkt).
Ja, voor 2 weken, totdat alle spoorhobbyisten een ritje gemaakt hebben en alle autisten en andere sociopaten 20 ritjes, en dan gaat het zelfs hen vervelen. :Y
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_91166896
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 16:22 schreef KapiteinT het volgende:

[..]

Je kan toch niet ontkennen dat Breda groter is en een groter achterland heeft? Een stuk relevanter dus dan Roosendaal. Jammer alleen dat Breda maar eens in de 2 uur een verbinding krijgt met België.
Dat ontken ik ook niet, maar niemand uit Breda of verder had meer nadeel gehad aan een HSL via Roosendaal, in tegenstelling tot nu waarbij iedereen ten westen van Breda meer tijd en geld kwijt zal zijn om in België te komen.

En het is echt niet alleen mijn chauvinisme dat ik zo zeur over die HSL, ook België had die HSL veel liever via Roosendaal gehad om al de redenen die ik hier al eerder gaf. Dat "HSL via Roosendaal was goedkoper en sneller geweest" verzin ik niet ter plekke, dat is gewoon prima door de Belgen onderzocht.

Maar hou er nu maar over op want 'k wordt zelf moe van m'n gezeik :P
pi_91166907
quote:
10s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 16:33 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ja, voor 2 weken, totdat alle spoorhobbyisten een ritje gemaakt hebben en alle autisten en andere sociopaten 20 ritjes, en dan gaat het zelfs hen vervelen. :Y
Buiten de spitsuren zijn die treinen niet erg vol, het zijn voornamelijk zakelijk reizigers die de treinverbinding nemen. Fyra zit niks anders op dan in prijs te zakken of de frequentie en vrijheid te verhogen. Een zakenreiziger vindt het niet erg om 6 euro toeslag te betalen immers verdient hij dit terug door de tijdswinst van de reis.
  dinsdag 11 januari 2011 @ 16:40:19 #58
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_91167008
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 16:31 schreef Dr_Flash het volgende:
Oh die TT's. I quit caring long ago :P

Trouwens, dat Greavy zich drukmaakt over "weer een virm op <station>" betekent niet dat Socios of Ziggy iets over TT's moeten vinden :s)
:')
pi_91167175
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 16:38 schreef Brembo het volgende:

[..]

Buiten de spitsuren zijn die treinen niet erg vol, het zijn voornamelijk zakelijk reizigers die de treinverbinding nemen. Fyra zit niks anders op dan in prijs te zakken of de frequentie en vrijheid te verhogen. Een zakenreiziger vindt het niet erg om 6 euro toeslag te betalen immers verdient hij dit terug door de tijdswinst van de reis.
Dat is de grootste wassen neus van allemaal eigenlijk. Dat is namelijk helemaal niet zo. Daarvoor is het traject wat fyra rijdt simpelweg te kort. Fyra is niet een trein om grote afstanden beduidend sneller te overbruggen, zoals de hogesnelheidstreinen in andere landen dat wel zijn. Een zakenreiziger vindt het niet erg om 6 euro toeslag te betalen omdat het maar 6 euro is en hij dan niet tussen de kutstudenten zit.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 11 januari 2011 @ 16:45:41 #60
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_91167303
En de baas ook vaak betaalt.
pi_91167827
Ik denk toch ook dat de toeslag weg zal moeten om echt een voordeel ten opzichte van de normale treinen te hebben.
pi_91167956
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 16:38 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Dat ontken ik ook niet, maar niemand uit Breda of verder had meer nadeel gehad aan een HSL via Roosendaal, in tegenstelling tot nu waarbij iedereen ten westen van Breda meer tijd en geld kwijt zal zijn om in België te komen.

En het is echt niet alleen mijn chauvinisme dat ik zo zeur over die HSL, ook België had die HSL veel liever via Roosendaal gehad om al de redenen die ik hier al eerder gaf. Dat "HSL via Roosendaal was goedkoper en sneller geweest" verzin ik niet ter plekke, dat is gewoon prima door de Belgen onderzocht.

Maar hou er nu maar over op want 'k wordt zelf moe van m'n gezeik :P
Ach, sorry, helemaal vergeten, Den Bosch, Eindhoven en Tilburg zijn natuurlijk minder belangrijk dan Roosendaal en Zeeland ;(

Fles: Zie je werkelijk een HSL netwerk in Nederland ontstaan. En de IC Berlijn met ICE rijden zal voorlopig ook wel niet gebeuren. Er zit geen serieus relevant station, behalve Schiphol zelf binnen Nederland omdat rendabel te krijgen. En overal stoppen zou onzinnig zijn. Dan kan je beter de IC betere aansluitingen geven in Duitsland. De thalys meetrekken in binnenlands vervoer doet alleen maar die verbinding is status teniet.

Ik denk dat de as Rotterdam-Amsterdam wel degelijk rendabel gemaakt kan worden, zeker met het reizigertje pesten op stations die niet aan de HSL liggen.
Behalve als je in heemstede Aerdenhout woont natuurlijk :')
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')