En dat is gewoon voor als iemand edit doet?quote:
Nee dat is voor als iemand iets quote en dan zegt hij alleen QFT als in 'Ik ben het ermee eens.'quote:Op zaterdag 22 januari 2011 20:56 schreef bularax het volgende:
[..]
En dat is gewoon voor als iemand edit doet?
QFTquote:Op zaterdag 22 januari 2011 21:52 schreef Quyxz_ het volgende:
[..]
Nee dat is voor als iemand iets quote en dan zegt hij alleen QFT als in 'Ik ben het ermee eens.'
Zie http://www.urbandictionary.com/define.php?term=qft
Ik snap 'm, thanks.quote:Op zaterdag 22 januari 2011 21:52 schreef Quyxz_ het volgende:
[..]
Nee dat is voor als iemand iets quote en dan zegt hij alleen QFT als in 'Ik ben het ermee eens.'
Zie http://www.urbandictionary.com/define.php?term=qft
Het tegenovergestelde van fipoquote:Op zondag 23 januari 2011 13:30 schreef Injetta het volgende:
IK weet tot nu niet wat 'lapo' betekent....
oh dat is ook nieuw voor mij :-)quote:Op zaterdag 22 januari 2011 16:04 schreef Daywalk3r het volgende:
Dat Pink (zangeres) de artiestennaam van Mr.Pink van Reservoir Dogs komt.
Wat dus first post en last post betekend.quote:
Die dingen blijven überhaupt hangen bij jou?quote:Op zondag 23 januari 2011 14:49 schreef Belly76 het volgende:
oké ben er net achter dat men in Pulp Fiction het niet over het metrum heeft in de autostelsel (maar over het metrieke stelsel)
Vrij logisch ook, aangezien ze het over ponden hebben. Fucking royale with cheese.quote:Op zondag 23 januari 2011 14:49 schreef Belly76 het volgende:
oké ben er net achter dat men in Pulp Fiction het niet over het metrum heeft in de autostelsel (maar over het metrieke stelsel)
Heb ooit het script gelezen (college filmanalyse) dat overigens geniaal is, maar mijn Engels is kennelijk niet zo goed als ik had gedachtquote:Op zondag 23 januari 2011 15:02 schreef Robby87 het volgende:
[..]
Die dingen blijven überhaupt hangen bij jou?
Maar ze hebben het ook over waarom dat ding anders héét en ik dacht dus steeds vanwege het metrum in het Frans. 'Royale with cheese' bekt dus beter in het Frans dan een 'quarter pounder with cheese'. Ja, als ik dit zo opschrijf, weet ik dat ik een ontzettende koe ben!quote:Op zondag 23 januari 2011 15:10 schreef MASD het volgende:
[..]
Vrij logisch ook, aangezien ze het over ponden hebben. Fucking royale with cheese.
Okeequote:Op zondag 23 januari 2011 15:22 schreef Belly76 het volgende:
[..]
Heb ooit het script gelezen (college filmanalyse) dat overigens geniaal is, maar mijn Engels is kennelijk niet zo goed als ik had gedacht
even off topic:quote:
Inderdaad. Ik zat van 1990 tot 1995 op een zeer strenge (openbare) basisschool. Als de lessen gingen beginnen marcheerden we in keurig opgestelde rijen naar binnen. Aan het begin van de dag werd de schoolvlag gehesen, samen met de Nederlandse driekleur. Op het eind van de dag zongen we het schoollied en het Wilhelmus. Het grootste gedeelte van de tijd werd besteed aan taal, rekenen, aardrijkskunde, biologie en geschiedenis. Je zat aan je eigen tafel, niet in een of andere gezellige creahoek. Huiswerk kreeg je al mee vanaf groep 5 en dat werd ook gewoon overhoord. Had je het niet geleerd, dan kreeg je gewoon een onvoldoende (in cijfers, dus een 4,2 ofzo). De leraren - die zeer kundig waren - spraken wij aan met meneer en mevrouw en het schoolhoofd deelde nog net geen lijfstraffen uit (maar je was wel bang voor hem). Kreeg je straf; dan moest je belachelijk veel strafregels schrijven, of lang nablijven (of een combinatie).quote:Op zaterdag 22 januari 2011 14:28 schreef vanBinsberge het volgende:
[..]
In basisscholen zit echt veel verschil. Ik kwam eens van een christelijke naar een katholieke voor een halfjaartje vanwege verhuizing, nou daar was het 1 grote teringzooi waar amper lesgegeven werd in belangrijke dingen en eigenlijk kon je de hele dag doen wat je wilt, dat resulteerde vaak in spelletjes op de computer
Bleven ze daar ook? Van mijn basisschool had ook een relatief grote groep een VWO of Gymnasiumadvies, maar zo richting de tweede klas middelbare school bleek dan toch bij velen dat ze hoog hadden gescoord wegens goed stampen, niet omdat ze het niveau aankonden.quote:Op zondag 23 januari 2011 16:33 schreef Nielsch het volgende:
95% procent van de leerlingen ging echter wel door naar het VWO of Gymnasium
Geen idee, de meesten gingen naar de middelbare school in het centrum, terwijl ik naar de middelbare school aan de rand van de stad ging. Van mijn klas gingen er 2 mee naar de school waar ik ook naar toe ging, en die hebben net als ik het VWO in 6 jaar gedaan.quote:Op zondag 23 januari 2011 16:43 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Bleven ze daar ook? Van mijn basisschool had ook een relatief grote groep een VWO of Gymnasiumadvies, maar zo richting de tweede klas middelbare school bleek dan toch bij velen dat ze hoog hadden gescoord wegens goed stampen, niet omdat ze het niveau aankonden.
Dat is mijn standaard PIquote:Op maandag 17 januari 2011 20:12 schreef MASD het volgende:
[..]
Je PI die je niet zo subtiel net veranderde.
Dit is dan niet een standaard openbare basisschool.quote:Op zondag 23 januari 2011 16:33 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Inderdaad. Ik zat van 1990 tot 1995 op een zeer strenge (openbare) basisschool. Als de lessen gingen beginnen marcheerden we in keurig opgestelde rijen naar binnen. Aan het begin van de dag werd de schoolvlag gehesen, samen met de Nederlandse driekleur. Op het eind van de dag zongen we het schoollied en het Wilhelmus. Het grootste gedeelte van de tijd werd besteed aan taal, rekenen, aardrijkskunde, biologie en geschiedenis. Je zat aan je eigen tafel, niet in een of andere gezellige creahoek. Huiswerk kreeg je al mee vanaf groep 5 en dat werd ook gewoon overhoord. Had je het niet geleerd, dan kreeg je gewoon een onvoldoende (in cijfers, dus een 4,2 ofzo). De leraren - die zeer kundig waren - spraken wij aan met meneer en mevrouw en het schoolhoofd deelde nog net geen lijfstraffen uit (maar je was wel bang voor hem). Kreeg je straf; dan moest je belachelijk veel strafregels schrijven, of lang nablijven (of een combinatie).
Tegenwoordig zouden de tere kinderzieltjes hier niet meer tegen kunnen, als we de experts mogen geloven. 95% procent van de leerlingen ging echter wel door naar het VWO of Gymnasium en we hebben echt een geweldige schooltijd gehad. Ik heb het wel eens anders gezien op basisscholen ja.
Slimquote:Op woensdag 26 januari 2011 11:36 schreef marcel.nl het volgende:
Een collega van mij legde mij net uit waarom er bij sommige kapsalons zo'n sortiment van stoplicht voor de deur staat; Rood: we zitten vol, Oranje: alleen op afspraak, het is druk u kunt het proberen, Groen: wees welkom
Weer wat geleerd.
Er staat altijd een bordje naast die lamp met uitleg.quote:Op woensdag 26 januari 2011 11:36 schreef marcel.nl het volgende:
Een collega van mij legde mij net uit waarom er bij sommige kapsalons zo'n sortiment van stoplicht voor de deur staat; Rood: we zitten vol, Oranje: alleen op afspraak, het is druk u kunt het proberen, Groen: wees welkom
Weer wat geleerd.
quote:Op zaterdag 22 januari 2011 16:04 schreef Daywalk3r het volgende:
Dat Pink (zangeres) de artiestennaam van Mr.Pink van Reservoir Dogs komt.
En volgens mijn Fan-van-Pink-vriendin (jaja, geloof het anders maar nietquote:
Ik heb wel eens een verhaal gehoord dat haar artiesten naam 'pink' is om de kleur van d'r Vquote:Op woensdag 26 januari 2011 18:32 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
[..]
En volgens mijn Fan-van-Pink-vriendin (jaja, geloof het anders maar niet) Komt het omdat ze vroeger op school nogal verlegen was en veel bloosde, waarna ze de bijnaam Pink kreeg vam klasgenoten, en dat heeft ze dan ook aangehouden als artiesten naam.
http://www.smh.com.au/articles/2003/11/21/1069027330570.htmlquote:For nearly two years, Choice worked with different producers without much success. Finally, Reid persuaded Moore to go solo - and she came up with the hot-pink hair and the name (taken from a character, Mr Pink, in Reservoir Dogs).
Pink eventually dropped the "Mr", and she continued to work patiently with various producers to find a hit sound. The result was the Can't Take Me Home album.
Ze hebben de pootjes afgeknipt en toen liepen ze niet ver genoeg en er stukjes aangeplakt en toen liepen ze te ver. Echt waar, een keer een filmpje over gezien.quote:Op woensdag 26 januari 2011 20:30 schreef fotostarter het volgende:
[..]
Wie zei dat? Truus? Hoe is dit onderzocht
En nog een verrassing voor je; in het rode gedeelte zit geen lamp!quote:Op woensdag 26 januari 2011 11:36 schreef marcel.nl het volgende:
Weer wat geleerd.
Liggen ze OOK in Amerika dan?quote:Op zaterdag 22 januari 2011 14:32 schreef marcel.nl het volgende:
Nou dan leer je bij deze nog wat; de Niagara Watervallen liggen niet alleen in Amerika, maar ook in Canada.
En America ook ? (limburg)quote:Op donderdag 27 januari 2011 13:34 schreef aloe_vera het volgende:
[..]
Natuurlijk! Amerika omvat Canada én de USA, plus alles Midden- en Zuid-Amerika
ik legde die pas netquote:Op woensdag 26 januari 2011 18:54 schreef TjilpTjilp het volgende:
Ik legde afgelopen week pas de link tussen de merknaam Pearle (van de brillen) en het Engelse woord voor 'parel'...
Goh wat leuk.quote:Op donderdag 27 januari 2011 18:39 schreef eriksd het volgende:
Dat benelux voor Belgie Nederland Luxemburg staat.
Dat horeca voor hotel, restaurant en cafe staat.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |