Ik weet dat het verleidelijk is om de uitspraken van rechts Amerika te bagettaliseren, maar feit is gewoon dat zij veel harder uit de hoek komt.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 17:17 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Bush? De staten zelf? Volgens mensen als jou kunnen idioten elk excuus aangrijpen. Foei, foei DLC. Puur geluk dat een of andere gek Florida niet heeft opgeblazen.
Laten we alle beeldspraak maar verbieden.
Dan wie?quote:Op dinsdag 11 januari 2011 17:18 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik weet dat het verleidelijk is om de uitspraken van rechts Amerika te bagettaliseren, maar feit is gewoon dat zij veel harder uit de hoek komt.
Dan de Democrats.quote:
En zo is het plaatje van Palin toch ook gewoon een illustratie welke zetels teruggewonnen dienden te worden in November om Obamacare te kunnen terugdraaien?quote:Op dinsdag 11 januari 2011 17:18 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Gewoon een plaatje die illustreert waar de Democraten niet al te veel zieltjes hoeven te winnen om genoeg kiesmannen binnen te halen voor die partij.
Zoals Obama met "If they bring a knife, we'll bring a gun."? Doe toch niet zo eenzijdig en hypocriet.quote:
Ook niet netjes. Helemaal mee eens. Over het geheel genomen komen de Rep, en dan met name de Tea Parties, veel extremer uit de hoek. Sorry, maar het is niet anders. Daar is heel Amerika het overeens.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 17:23 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Zoals Obama met "If they bring a knife, we'll bring a gun."? Doe toch niet zo eenzijdig en hypocriet.
Ah, als jij het zegt. Hoe had ik ooit kunnen twijfelen.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 17:24 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ook niet netjes. Helemaal mee eens. Over het geheel genomen komen de Rep, en dan met name de Tea Parties, veel extremer uit de hoek. Sorry, maar het is niet anders. Daar is heel Amerika het overeens.
Goed voorbeeld hoe de Republikeinen harder uit de hoek komen dan Democraten.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 17:23 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Zoals Obama met "If they bring a knife, we'll bring a gun."? Doe toch niet zo eenzijdig en hypocriet.
De opiniemakers in de VS zeggen dat. Die kunnen dat naar mijn idee wel aardig inschatten.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 17:28 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Ah, als jij het zegt. Hoe had ik ooit kunnen twijfelen.
Zometeen wordt Nevada vermoord met een kruisboog.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 16:45 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Ah, ben benieuwd wat bepaalde fokkers hierover te zeggen hebben.
[ afbeelding ]
Hou dan de kaart on-line.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 14:20 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Hoevaak je in Nederland wel niet te horen krijgt "krijg de tering" of "spring van de brug" of weet ik veel wat, moet ik dan ook maar meteen voor de eerste de beste trein springen omdat iemand dat zei? Ik ben het met je eens dat het niet fatsoenlijk is, maar goddomme je kan toch wel enigszins er van uit gaan dat menig persoon meer verstand heeft dan de gemiddelde walnoot of niet?
Sarah Palin heeft een doelwit geschilderd op een kaart, kom op mensen! Laten we massaal met z'n allen de geweren oppakken en iedere politicus door de kop schieten, want "zo zou Palin het gewild hebben". Als ze vragen stellen; doorverwijzen naar Palin.
Wat een verstand zeg.
quote:Op dinsdag 11 januari 2011 22:27 schreef huhggh het volgende:
En in Nederland ook weer zogenaamd "objectieve" berichtgeving hierover:
Algemeen Dagblad: Rechts Amerika wast handen in onschuld
Jarenlang haatzaaien, gewaarschuwd worden voor die haat en dan klagen dat bij een politieke moordaanslag gespeculeerd wordt of de conservatieve haat van de afgelopen jaren de politieke sfeer vergiftigd heeft en dat dat gedaan wordt om er politieke munt uit te slaan.quote:Conservatieve politici en commentatoren in de Verenigde Staten verwerpen beschuldigingen aan hun adres na de schietpartij in Tucson. Ze vinden dat 'links' Amerika munt probeert te slaan uit het drama, waarbij zaterdag zes mensen omkwamen en het Democratische Congreslid Gabrielle Giffords zwaargewond raakte.
Collateral damage.quote:Op woensdag 12 januari 2011 08:43 schreef huhggh het volgende:
Nog een Democraat die denkt te kunnen incasseren over de rug van de slachtoffers:
The Weekly Standard: Sanders Fundraises Off Arizona Murders
Nog even voor de goede orde:
Naast dat er een Democratisch afgevaardigde nog half-levend in het ziekenhuis ligt is hierbij wel Republikeins federale rechter gedood.
Rechter John Roll is door president George Bush Sr in 1991 aangesteld, op nominatie van de Republikeinse senator John McCain.
Feiten waar iedereen (en ook hier) gemakshalve even aan voorbij willen lopen.
Het hele anti-rechts verhaal is sowieso macaber maar bovenal schaamteloos capitaliseren over de rug van de slachtoffers.
Tuurlijk jongen, wat jij er graag in wilt zien.quote:
http://www.nytimes.com/2011/01/10/opinion/10krugman.htmlquote:Op dinsdag 11 januari 2011 17:29 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
De opiniemakers in de VS zeggen dat. Die kunnen dat naar mijn idee wel aardig inschatten.
De mensen voor zij als puppet fungeert...dat zijn de echte duivels.quote:Op woensdag 12 januari 2011 19:51 schreef Monidique het volgende:
Sarah Palin doet er nog een schepje bovenop. Allemachtig, wat een gewetenloos gevaar is dat toch...
Feit blijft dat de schutter het op de volksvertegenwoordiger gemunt had, zoals blijkt uit huiszoeking door de politie, en niet op die rechter die daar een onverwacht bezoek bracht.quote:Op woensdag 12 januari 2011 16:59 schreef huhggh het volgende:
[..]
Tuurlijk jongen, wat jij er graag in wilt zien.
Loop vooral op de feiten vooruit.
Daar lijkt het vooralsnog inderdaad op.quote:Op woensdag 12 januari 2011 21:15 schreef Montov het volgende:
[..]
Feit blijft dat de schutter het op de volksvertegenwoordiger gemunt had, zoals blijkt uit huiszoeking door de politie, en niet op die rechter die daar een onverwacht bezoek bracht.
Kan deze post nog vager?quote:Op woensdag 12 januari 2011 21:49 schreef Eclaire84 het volgende:
Schandalig dat ze geen verantwoordleijkheid neemt eigenlijk,
Gelukkig bied ze wel der excuses aan...quote:Palin's bizarre use of language is sure to provoke further controversy. A blood libel refers to a notorious passage in St Matthew where Jews said of the crucifixion: "Let his blood be on our heads." Later it referred to a medieval myth that Jews killed Christian children as part of a religious ritual. Giffords is Arizona's first Jewish congresswoman.
Er is helemaal niets wat erop duidt dat het motief van de dader iets te maken had met Palin. De jongen stemt niet eens Republikeins.quote:Op woensdag 12 januari 2011 21:49 schreef Eclaire84 het volgende:
Schandalig dat ze geen verantwoordleijkheid neemt eigenlijk,
Heb je die video uberhaupt wel gezien?quote:Op woensdag 12 januari 2011 22:08 schreef Cubewood. het volgende:
http://www.guardian.co.uk(...)nse-arizona-shooting
http://www.salon.com/news(...)in_statement_arizona
[..]
Gelukkig bied ze wel der excuses aan...
Wat een clown is die vrouw ook.
http://www.bbc.co.uk/news/world-us-canada-12174254quote:Op woensdag 12 januari 2011 22:21 schreef huhggh het volgende:
[..]
Heb je die video uberhaupt wel gezien?
Sowieso, salon.com, een links vooringenomen website, serieus nemen.
Datzelfde geldt trouwens ook voor de Guardian die onlangs met een artikel op de proppen kwam dat bol stond van de onverantwoorde politieke vooringenomenheid.
Hopelijk weten de lezers van dat "krantje" dat ze voor objectief nieuws niet daar moeten zijn.
Tenzij je graag linkse opiniestukjes die noch kant noch wal raken wilt lezen, daar is het dan weer uitstekend geschikt voor.
Ik denk dat het er ook niet over gaat of hij links of rechts was, of dat hij geïnspireerd is geraakt door wat bepaalde politici roepen, het gaat erom dat de gewelddadige retoriek die ze gebruiken onverantwoordelijk is als politici zijnde ongeacht of dat mensen inspireert om vreemde dingen te doen of niet.quote:Op donderdag 13 januari 2011 11:00 schreef huhggh het volgende:
Nu laat een vriend van Jared Loughner uit zijn High School-tijd van zich horen:
ABC News: Jared Loughner’s friend says suspect ‘Did not watch TV … disliked the news’
"He did not watch TV. He disliked the news. He didn’t listen to political radio. He didn’t take sides. He wasn’t on the left. He wasn’t on the right."
Niet alleen dat, hij heeft zich een waardig president getoond.quote:Op donderdag 13 januari 2011 13:27 schreef marcodej het volgende:
Obama blijft een geweldige spreker.
quote:Op donderdag 13 januari 2011 13:27 schreef marcodej het volgende:
Obama blijft een geweldige spreker voorlezer.
Hij of zijn adviseurs zal er wel oog voor gehad hebben, maar als zoveel mensen na ontslag kiezen moeten uit een gratis werkende dokter of dood gaan is niet juist.quote:Op donderdag 13 januari 2011 15:13 schreef Bolkesteijn het volgende:
Palin mag dan te hard van stapel lopen. Obama loopt op andere gebieden net zo goed hard van stapel. Ik kan mij goed voorstellen dat voor een aantal Amerikanen zaken als de nieuwe zorgverzekeringswet het zijn van Amerikaan in het hart aantasten, dat is net zo goed een voedingsbodem voor radicaal gedrag en Obama heeft daar te weinig oog voor gehad.
Grappig, er is juist gestemd op Obama omdat hij beloofde de gezondheidszorg aan te pakken. En nog grappiger, hoewel een meerderheid geen voorstander is van de nieuwe wetgeving wil maar 16% terug naar de oude situatie.quote:Op donderdag 13 januari 2011 15:13 schreef Bolkesteijn het volgende:
Palin mag dan te hard van stapel lopen. Obama loopt op andere gebieden net zo goed hard van stapel. Ik kan mij goed voorstellen dat voor een aantal Amerikanen zaken als de nieuwe zorgverzekeringswet het zijn van Amerikaan in het hart aantasten, dat is net zo goed een voedingsbodem voor radicaal gedrag en Obama heeft daar te weinig oog voor gehad.
Maar als die 16 % zeer fanatiek is, heb je toch een probleem. Dat is ook altijd mijn bezwaar tegen democratie, het bestaan van een meerderheid van voorstanders laat onverlet dat er ook minderheden van fanatiek tegenstanders kunnen zijn. In het Nederlandse politiek stelsel komen die tegenstanders altijd wel weer via een achterdeurtje aan bod, in de VS is dat met een de facto twee-partijenstelsel niet het geval.quote:Op donderdag 13 januari 2011 16:00 schreef Tijger_m het volgende:
Grappig, er is juist gestemd op Obama omdat hij beloofde de gezondheidszorg aan te pakken. En nog grappiger, hoewel een meerderheid geen voorstander is van de nieuwe wetgeving wil maar 16% terug naar de oude situatie.
quote:wo 05 jan 2011, 16:58
Sarah Palin boos op Oprah Winfrey
AMSTERDAM - Politica Sarah Palin is woest op talkshowkoningin Oprah Winfrey.
Oprah, groot fan van president Barack Obama, zou ooit hebben gezegd dat de meeste Amerikanen slim genoeg zijn om niet op Sarah Palin te stemmen.
"Sarah is woest", vertelt een bron. "Ze kan niet geloven dat Oprah haar zo de grond heeft ingeboord."
De politica heeft 2010 niet op een leuke manier afgesloten. Ze lag onder vuur, omdat ze in haar realityshow Sarah Palin's Alaska een dier afschoot. "We moeten eten, daarom gaan we jagen", liet de brunette weten. "Ik schotel mijn kinderen tenminste biologisch voedsel voor."
Tja, uiteindelijk heeft ze wel gelijk.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |