Zal ik even mijn arm om je heen slaan, en je op die manier "claimen".quote:
Ja, dat laatste denk ik soms ook, maar ik realiseer me ook hoeveel vreugde het me heeft gebracht en hoeveel ik ervan geleerd heb en dat had ik ook niet willen missen. Ik zou niet meer terug willen naar de persoon die ik was voor die tijd.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 11:57 schreef HendrikDeVogelaar het volgende:
Voor mij is het inmiddels driekwart jaar geleden gebeurd. Heb het achter me gelaten, ookal heb ik ook nog wel eens een kleine terugval (meestal gebeurt dat nadat ik per ongeluk iets over haar te weten ben gekomen). Maar zelfs dan is het fijn om hier mensen te zien die nog in een vroeger stadium zijn en die te ondersteunen, of te behoeden voor begrijpelijke maar schadelijke handelingen. Op de een of andere manier begrijp ik ook niet dat ik er zo lang over heb gedaan, denk ik achteraf: dat had ik toch allemaal veel sneller kunnen verwerken? Soms dacht ik: was er maar een pil te koop waarmee je gewoon bepaalde delen uit je geheugen kon wissen zoals in de film 'eternal sunshine of the spotless mind'. Dat zou verwerken zo veel makkelijker maken.
Het liefst van al zou ik dan toch een selectieve pil hebben... de mooie/spannende/sensuele momenten vergeet ik liever niet.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 11:57 schreef HendrikDeVogelaar het volgende:
Voor mij is het inmiddels driekwart jaar geleden gebeurd. Heb het achter me gelaten, ookal heb ik ook nog wel eens een kleine terugval (meestal gebeurt dat nadat ik per ongeluk iets over haar te weten ben gekomen). Maar zelfs dan is het fijn om hier mensen te zien die nog in een vroeger stadium zijn en die te ondersteunen, of te behoeden voor begrijpelijke maar schadelijke handelingen. Op de een of andere manier begrijp ik ook niet dat ik er zo lang over heb gedaan, denk ik achteraf: dat had ik toch allemaal veel sneller kunnen verwerken? Soms dacht ik: was er maar een pil te koop waarmee je gewoon bepaalde delen uit je geheugen kon wissen zoals in de film 'eternal sunshine of the spotless mind'. Dat zou verwerken zo veel makkelijker maken.
Al het contact verbreken (ook Hyves, Facebook, e-mailadres blokkeren) en alle sporen uitwissen. Vervolgens hard werken en/of activiteiten ondernemen met familie en vrienden.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 12:10 schreef undissputed het volgende:
Wat is volgens jullie de meest effectieve manier om zo snel mogelijk over je ex heen te komen? En wat moet je vooral niet doen?
Je zult verschillende meningen horen daarover. Het hangt er ook maar vanaf wat er precies gebeurd is, hoe lang je samen wat gehad hebt e.d.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 12:10 schreef undissputed het volgende:
Wat is volgens jullie de meest effectieve manier om zo snel mogelijk over je ex heen te komen? En wat moet je vooral niet doen?
Dat bedoel ik met "geen breuk in hetzelfde". Alleen al vanwege jullie kind is alle contact verbreken ongewenst. Mailadressen blokkeren en telnrs weggooien is idioot dan. Wat je vaak ziet is dat dan jullie kind er een beetje tussen komt te hangen en soms zelfs 'onderhandelingsobject' wordt (ik zet het lullig neer omdat het ook een vreselijke situatie kan zijn, speciaal voor het kind).quote:Op dinsdag 11 januari 2011 12:47 schreef undissputed het volgende:
Op haar hyves en facebook kijken doe ik ook niet. Hier heb ik ook geen behoefte aan omdat ik gewoon geen dingen hoef te zien die ik niet wil zien. Ik sta volledig achter de breuk en wil ook geen relatie meer met haar. Maar helemaal het contact verbreken is geen optie omdat we samen een kind hebben. Maar ik probeer wel zo min mogelijk contact met haar te houden, voor ons kind is het ook het beste dat we zo snel mogelijk over elkaar heen zijn. Dit is namelijk niet de 1e keer dat het uit is gegaan tussen ons en telkens zijn we weer bij elkaar gekomen waarbij het altijd weer fout ging. Dus dat wil ik vermijden, maarja soms heb ik toch momenten van zwakte.
Stel jezelf de volgende vragen :quote:Op dinsdag 11 januari 2011 13:05 schreef Neo-Mullen het volgende:
Wat is er met Joyce?
Hmm, ik heb de neiging om m'n ex een mail terug te sturen. Ik kan gewoon elk punt keihard onderuit halen op een mooie manier. Ik weet ook dat haar dit gaat steken.
Die ex-blocker doet verder goedz'n best. Zie geen berichtjes meer van d'r langskomen
Vandaag vrij, what to do?
@Neo:quote:Op dinsdag 11 januari 2011 13:05 schreef Neo-Mullen het volgende:
Wat is er met Joyce?
Hmm, ik heb de neiging om m'n ex een mail terug te sturen. Ik kan gewoon elk punt keihard onderuit halen op een mooie manier. Ik weet ook dat haar dit gaat steken.
Die ex-blocker doet verder goedz'n best. Zie geen berichtjes meer van d'r langskomen
Vandaag vrij, what to do?
Nouja ik vind het vervelend als zij een of ander klote mailtje stuurt met allerlei verwijten en leugens en ik daar vervolgens niet op zou moeten reageren omdat dat zogenaamd 'verstandig' is.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 13:09 schreef Octagon het volgende:
[..]
Stel jezelf de volgende vragen :
- wat kun je anders doen met de energie die je in je antwoord gaat steken ?
- als je een antwoord stuurt : ga je voldoening halen uit het "natrappen" ? (daar lijkt het een beetje op)
Ik begrijp je, heb net hetzelfde gedacht in het verleden... maar denk je dat jouw antwoord iets gaat veranderen aan haar klote mailtje, aan haar verwijten of aan haar leugens ?quote:Op dinsdag 11 januari 2011 13:13 schreef Neo-Mullen het volgende:
[..]
Nouja ik vind het vervelend als zij een of ander klote mailtje stuurt met allerlei verwijten en leugens en ik daar vervolgens niet op zou moeten reageren omdat dat zogenaamd 'verstandig' is.
Verder heb ik weinig gepland vandaag.
Wat is er nou met Joyce?
Kom op Neo!quote:Op dinsdag 11 januari 2011 13:13 schreef Neo-Mullen het volgende:
[..]
Nouja ik vind het vervelend als zij een of ander klote mailtje stuurt met allerlei verwijten en leugens en ik daar vervolgens niet op zou moeten reageren omdat dat zogenaamd 'verstandig' is.
Verder heb ik weinig gepland vandaag.
Wat is er nou met Joyce?
Daarom vroeg ik hetquote:
Dat is een geheim spel waarbij wij Nederlanders samen met de Fransen Belgie aan het verdelen zijn. We zijn die taalstrijd en de strijd tussen de Vlamingen en Walloniers wel een beetje zat.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 13:15 schreef Octagon het volgende:
ps. hoe bedoel je "Wat is er met Joyce ?"
Er is niks met haar - ze heeft zich deze morgen héél goed geamuseerd met "ennudan" en creabeanen (wtf ?)...
Dat gaat over der vervelende vrijwilliger op mijn werk!quote:Op dinsdag 11 januari 2011 13:19 schreef Neo-Mullen het volgende:
Jullie hebben beide een goede kern van waarheid zitten en daarom heb ik ook nog niets gestuurd. Wilde eerst wat objectieve meningen van jullie horen die mij misschien van gedachte konden veranderen en dat doen jullie goed.
Verder:
[..]
Daarom vroeg ik het
@Mr.Myst:quote:Op dinsdag 11 januari 2011 13:19 schreef Mr.Myst het volgende:
Daar ben ik weer. Haar laatste mailtje is me de hele nacht door mijn hoofd blijven spoken. Dat heeft geresulteerd in amper vijf uur doorslapen. Vanaf vijf uur vanmorgen ben ik eigenlijk wakker, twee keer een half uurtje ingedommeld, maar dat is het ook.
Dat eist zijn tol. Ik dacht dat ik de afgelopen tijd emotioneel was, maar dit slaat echt alles. Klinkt niet heel charming, als man zijnde, maar sinds ik ben opgestaan, heb ik het nog geen vijf minuten droog kunnen houden. Ik moet door, ik moet er zelf bovenop zien te komen. Ik zal daar hulp bij nodig hebben, en dat is niet erg. Maar vandaag is echt een dag waarop ik echt geen perspectief meer zie op een gelukkig leven. De gedachte dat de wereld weleens beter af zou kunnen zijn zonder mij, spookt echt door mijn hoofd.
Ja, ik weet dat dat een ontzettend verkeerde gedachte is. Het zal ongetwijfeld met emotionele uitputting te maken hebben. Het zal wel weer over gaan.
Gisteravond zei ik dat ik het mailtje niet had willen lezen voordat ik naar bed ging, maar dat er niks verkeerds in stond. Dat klopt helemaal. Ik heb mezelf vannacht alleen op lopen fokken, alles anders gaan interpreteren. Dat heeft me wakker gehouden, heeft me boos gemaakt, dat maakte dat ik een mailtje terug wilde sturen, waar ik in mijn hoofd ruim twee uur mee bezig ben geweest.
Heb het mailtje aan mijn ouders laten lezen, die vonden het een net mailtje. Ze kan op dit moment niet meer betekenen dan dit. Zeggen dat ze het erg voor me vindt, maar dat ik er ook weinig aan kan doen. Dat ze hoopt dat professionele hulp me op de goede weg kan helpen.
Ik had iets meer steun verwacht, maar realistisch gezien is dit alles wat ze kan doen. Ik had op een emotionele reactie gehoopt, zodat ik wist dat het haar ook wat zou doen. Dat is niet gebeurd. Dat wil niet zeggen dat het haar niks gedaan heeft, ze zal ook rekening houden met mijn gesteldheid. Dat is me vanmorgen duidelijk gemaakt, en zo heb ik er nog niet naar gekeken.
Ik had echt niet de hoop dat ze door dit mailtje naar me terug zou komen, en dat zou ook geen goede basis zijn geweest. Ik weet niet wat ik had gehoopt, iets meer steun wellicht, de behoefte om me te zien en te troosten? Ja, dat zou fijn geweest zijn, maar niet verstandig, dat weet ik ook wel.
Ik stuur even geen mail terug, er valt weinig te zeggen op dit moment. Ze heeft te kennen gegeven dat ze wel graag op de hoogte gehouden wil worden via de mail. Ze heeft ook gezegd zeker te zijn van haar beslissing. Ik heb haar hier NIET naar gevraagd, want dat was de bedoeling niet van mijn mailtje. Dat kwam van haarzelf, maar puur omdat mijn oom contact met haar op had genomen, en ze me dat in haar mailtje wilde laten weten. Ik heb haar in mijn antwoord daarop ook duidelijk gemaakt (het mailtje wat ik gisteren heb verzonden) dat dat echt niet mijn bedoeling was, dat ik haar antwoord wist.
Sorry, maar in deze ben ik het niet met je eens. Dit was een gelijkwaardige relatie, geenszins een relatie waarbij ik heel erg aan haar hing, om mijn geluk maar te claimen. Daar zit je écht volkomen mis!quote:Op dinsdag 11 januari 2011 13:30 schreef Wanderingwhy het volgende:
[..]
@Mr.Myst:
Ik realiseer me dat wat ik zeg mogelijk bikkelhard kan overkomen, maar het lijkt steeds meer een kind-moeder relatie die jullie gehad hebben.
Daarmee vind ik je heel egoistisch naar je ex toe. Je bent zo met jezelf bezig en vind het bijna 'raar' dat zij jou niet steunt en helpt, zij die rekening moet houden met jouw emotionele gesteldheid en weet ik veel wat? Kom op man! Als jij zo doorgaat krijg je van je leven geen normale relatie meer want je legt alles bij haar neer. Dat is een kind-moeder relatie.....
Als ik je nu een advies mag geven zeg ik dat voor jou maar ook voor je ex, want je drukt zo vreselijk op haar schouders. Dat zie je nu waarschijnlijk nog geeneens in: Laat haar volkomen met rust. Als je echt om haar geeft ben je dat haar verplicht. Liefde = loslaten weet je nog?
Werk er dan aan! Kom op!quote:Op dinsdag 11 januari 2011 13:40 schreef Mr.Myst het volgende:
[..]
Sorry, maar in deze ben ik het niet met je eens. Dit was een gelijkwaardige relatie, geenszins een relatie waarbij ik heel erg aan haar hing, om mijn geluk maar te claimen. Daar zit je écht volkomen mis!
Ik leg niet alles bij haar neer. Ik heb juist gezorgd dat er ruimte en rust voor haar kwam, door afstand te nemen. Fysiek in elk geval, emotioneel heb ik nog geen afstand kunnen nemen. Maar dat is mijn probleem, niet het hare. Ze vroeg hoe het met me ging, en dan krijgt ze het hele verhaal te horen. Daar heeft ze recht op, ze zou er hoe dan ook achter komen. 't Is maar een klein dorp, en anders had ze het via een vriendin of bij een persoonlijk contact toch wel gehoord.
De mail stuurde ik nogmaals vanwege mijn schuldgevoelens, die zijn weg. Om eventuele boze gevoelens weg te nemen, zodat er OOIT (niet nu) misschien ruimte zou zijn om het opnieuw te proberen. Maar die laatste reden heb ik niet genoemd in mijn mail.
Waarom ik had gehoopt op meer steun? Omdat ze weet hoe het is om je zo te voelen. Dat heeft met haar verleden te maken. Ik heb en had niet de hoop dat ik het op deze manier goed kon laten komen.
Ze geeft zelf aan dat ze er nog wel aan denkt, maar steeds minder, dat ze door probeert te gaan met haar leven. Dat wist ik al, en dat is haar goed recht. Dat doet ook geen pijn. Ik had alleen op iets meer steun gehoopt, vooral omdat we zo'n goede band hebben/hadden. Daar doet de fysieke afstand op dit moment niets aan af, want ze wilde graag weten hoe het met me ging (ik heb daar in eerste instantie niets over gezegd) en wil op de hoogte gehouden worden.
Als het ooit nog goed komt, gaat dat heel erg lang duren. Dan gebeurd dat niet binnen een maand, of een half jaar. Dat wist ik gisteren al, dat weet ik nu nog steeds.
Ik denk dat ie zich zelfs daar niets van aantrekt..quote:Op dinsdag 11 januari 2011 11:51 schreef Octagon het volgende:
[..]
Zal ik even mijn arm om je heen slaan, en je op die manier "claimen".
(verdorie - irl ben ik niet zo'n macho)
Ik vraag me alleen af of het door alles hier neer te pennen niet erger wordt.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 13:48 schreef Octagon het volgende:
En toch snap ik de post van Mr.Myst ergens - ben zelf ongeveer door diezelfde emoties gegaan : ook compleet eronder gegaan (verschoten van mezelf dat ik ben !) en ook de reactie gekregen van ex "Hier moet je zelf door" gevolgd door het verbreken van het contact (zoals al gezegd - ik had dat zelf geopperd, alleen moest dat initiatief blijkbaar van haar komen).
En voor de rest : laat die man hier toch zijn gevoelens neerpennen
Maar goed niets nieuws gelezen.. dus het telt half,,quote:
Nee nee!! Je hebt gekeken en dat mocht niet, dat staat los van wat erop staat.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 13:51 schreef J0ycie88 het volgende:
[..]
Maar goed niets nieuws gelezen.. dus het telt half,,
Aan de ene kant heb je gelijk.. Maar als ik er normaal gesproken mee op sta om standaard te kijken, en nu pas om 2 uur kijk vind ik dat wel een vooruitgang,,quote:Op dinsdag 11 januari 2011 13:51 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Wat ^^ zegt. Nu ben je weer bij 0.
Dat is juist wat ik Mr.Myst heel erg gun en wat ie zeker moet blijven doen. Daarnaast vind ik het heel sterk van hem dat hij zo open blijft over al zijn gevoelens.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 13:48 schreef Octagon het volgende:
En toch snap ik de post van Mr.Myst ergens - ben zelf ongeveer door diezelfde emoties gegaan : ook compleet eronder gegaan (verschoten van mezelf dat ik ben !) en ook de reactie gekregen van ex "Hier moet je zelf door" gevolgd door het verbreken van het contact (zoals al gezegd - ik had dat zelf geopperd, alleen moest dat initiatief blijkbaar van haar komen).
En voor de rest : laat die man hier toch zijn gevoelens neerpennen
Mag ik je uit je droom helpen? Gisteren heeft ze tegen mijn oom nog laten weten: 'De beslissing heb ik zelf genomen. Het ligt totaal niet aan ...., het ligt aan mij.'quote:Op dinsdag 11 januari 2011 13:46 schreef Wanderingwhy het volgende:
[..]
Werk er dan aan! Kom op!
Valse hoop is het laatste wat ik je wil geven, maar zodra jij weer met die voetjes van je op de grond kunt stampen en laat ziend at je er echt staat gaat ook die zandloper weer lopen en zal ze je weer gaan zien staan als een man.
Je kunt het eens of oneens met me zijn: Vergis je alsjeblieft niet in je houding, Je denkt wellicht dat je niet zo gesteunt hebt op je ex, maar het komt bij mij steeds meer naar boven als de grote onbekende oorzaak voor jou waarom ze afstand genomen kan hebben. Maak van jouw vraagteken nu ook eens een uitroepteken en hop-hop aan de slag! Werk aan de winkel Mr.Myst!
Ik moet het toch kwijt. Ik probeer met alles wat te doen, overal op te reageren en door mijn gedachten te laten gaan, voordat ik er iets mee doen.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 13:51 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ik vraag me alleen af of het door alles hier neer te pennen niet erger wordt.
En wij gaan er met z'n allen maar weer uitgebreid op in, terwijl dat totaal geen zin heeft in dit stadium. Het zou jammer zijn als Mr. Myst alles nu voorgoed kapot maakt met zijn gedrag, want geloof me, dit is niet echt aantrekkelijk en zij zal misschien 3 keer nadenken voor ze evt weer iets met je begint, aangezien ze zich nog goed zal herinneren hoe je er de vorige keer op reageerde.
Ja inderdaad, ik denk ook dat een tijdje helemaal geen contact het beste is. Ons kind is trouwens nog niet op een leeftijd dat hij dat allemaal begrijpt ofzo. Maar ze werd ook al vrij snel zwanger toen we elkaar net kenden en dus voelt het voor mij alsof alles veel te snel en misschien ook wel gedwongen is gegaan. En ja het is al 2 keer eerder uit gegaan en ik heb het gevoel dat we in een cirkel lopen en ik heb besloten om daarmee te stoppen.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 12:59 schreef Wanderingwhy het volgende:
[..]
Dat bedoel ik met "geen breuk in hetzelfde". Alleen al vanwege jullie kind is alle contact verbreken ongewenst. Mailadressen blokkeren en telnrs weggooien is idioot dan. Wat je vaak ziet is dat dan jullie kind er een beetje tussen komt te hangen en soms zelfs 'onderhandelingsobject' wordt (ik zet het lullig neer omdat het ook een vreselijke situatie kan zijn, speciaal voor het kind).
Een soort van cooldown is het meest raadzaam. Toch zal er een moment komen en juist vanwege jullie kind dat er ook weer een omgang moet komen tussen jullie als ouders. Dat is waar je scherp op kunt gaan letten. Zo van "hebben we dit contact vanwege ons kind, of zit ze het contact weer uit te breiden om andere zaken?" en dan te zorgen dat je alles wat niet met jullie kind heeft te maken afhoudt.
Je schrijft dat jullie telkens weer bij elkaar gekomen zijn. Dat betekent in ieder geval dat jullie al meer dan 1x weer samengekomen zijn?
Slechte zaak!!!quote:
Ik weet dat jullie me allemaal proberen te helpen. Dat waardeer ik ook, en dat probeer ik ook aan te geven. Maar als er in mijn ogen wordt geïnsinueerd dat ik niks met alle adviezen probeer te doen, dan vind ik dat jammer. Want dat is wel degelijk het geval.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 14:14 schreef ennudan het volgende:
@Mr Myst... goed dat je hier zo open en eerlijk bent en soms kan het commentaar wel wat rauw op je dak vallen. Begrijp we hebben natuurlijk niet allemaal zicht op jou specifieke situatie. Maar we proberen je allemaal te helpen.
En zo hoort het ook... iedereen moet zijn of haar mening kwijt kunnen!quote:Op dinsdag 11 januari 2011 14:27 schreef Mr.Myst het volgende:
[..]
Ik weet dat jullie me allemaal proberen te helpen. Dat waardeer ik ook, en dat probeer ik ook aan te geven. Maar als er in mijn ogen wordt geïnsinueerd dat ik niks met alle adviezen probeer te doen, dan vind ik dat jammer. Want dat is wel degelijk het geval.
Natuurlijk is niet alles even leuk wat er hier gezegd wordt. Ik probeer daar dan weerwoord op te geven, met hoe ik erover denk, of hoe het feitelijk in mijn situatie is. Soms heb je een reality-check nodig, maar soms slaat iemand de plank ook helemaal mis. In het eerste geval ben ik dan echt niet te beroerd om dat toe te geven (dat heb ik ook al meermaals gedaan), maar als iemand mis zit, zeg ik het ook.
Ok, dan ben je bij deze volwaardig member of the club!quote:Op dinsdag 11 januari 2011 14:51 schreef undissputed het volgende:
ups en downs vandaag lijken wel om de minuut te veranderen lol...
net een achtbaangevoel
Welcome bij de club inderdaad...quote:Op dinsdag 11 januari 2011 14:51 schreef undissputed het volgende:
net een achtbaangevoel
...en als dan je denkt "ik kan eindelijk uitstappen"....blokkeert de beschermbeugel, kun je er niet uit en krijg je nog een ritje om je orenquote:Op dinsdag 11 januari 2011 14:51 schreef undissputed het volgende:
net een achtbaangevoel
precies....quote:Op dinsdag 11 januari 2011 15:17 schreef Wanderingwhy het volgende:
[..]
...en als dan je denkt "ik kan eindelijk uitstappen"....blokkeert de beschermbeugel, kun je er niet uit en krijg je nog een ritje om je oren
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |