Ooh god, niet die discussie weerquote:Op maandag 10 januari 2011 23:54 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Of iets dergelijks? Als er geen mening is kan je die ook niet opdringen.
hij zegt niets verkeerdquote:Op maandag 10 januari 2011 23:56 schreef tsijben het volgende:
[..]
Ooh god, niet die discussie weer
Je zou je eens op de rest kunnen focussen en je fatsoenlijk kunnen gedragen?
Welke rest? Het opdringen van meningen en voorkeuren lijkt me juist de kern van de zaak. En ik hoor de hele tijd dat de Atheïsten dat ook doen. Maar niemand toont dat aan.quote:Op maandag 10 januari 2011 23:56 schreef tsijben het volgende:
[..]
Ooh god, niet die discussie weer
Je zou je eens op de rest kunnen focussen en je fatsoenlijk kunnen gedragen?
In communistische landen werd godsdienst bestreden. In Tibet werden vele klooster afgebroken. In diverse europese landen wil men nu religeuze uitingen verbieden (hoofddoekjes, kruisjes).quote:Op dinsdag 11 januari 2011 00:17 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Welke rest? Het opdringen van meningen en voorkeuren lijkt me juist de kern van de zaak. En ik hoor de hele tijd dat de Atheïsten dat ook doen. Maar niemand toont dat aan.
Dat waren mensen met een andere overtuiging: communisten.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 01:20 schreef deelnemer het volgende:
[..]
In communistische landen werd godsdienst bestreden. In Tibet werden vele klooster afgebroken.
Dat zijn neo-nazi's zoals Wilders.quote:In diverse europese landen wil men nu religeuze uitingen verbieden (hoofddoekjes, kruisjes).
Dus behalve voor die enkele spontane bekeerling, mag je voor iedereen religie verbieden?quote:Op dinsdag 11 januari 2011 01:23 schreef Boldface het volgende:
De stelling "geloof moet worden verplicht" is even absurd als de stelling "geloof moet worden verboden". Of je wel of niet gelooft, is een privézaak. Zolang geloof niet via indoctrinatie aan kinderen wordt opgedrongen (wat nog maar al te veel gebeurt), is er niets mis mee.
Niets, maar alleen als je een atheist defineert als iemand die de belichaming is van tolerantie en nooit een ander lastig valt met welke overtuiging, mening of voorkeur dan ook. Bestaan atheisten?quote:Op dinsdag 11 januari 2011 01:50 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dat waren mensen met een andere overtuiging: communisten.
[..]
Dat zijn neo-nazi's zoals Wilders.
Ik vroeg: Wat willen Atheïsten opdringen?
Misschien hebben die last van een of andere ideologie?quote:Op dinsdag 11 januari 2011 02:56 schreef Eclaire84 het volgende:
Papierversnipperaar, in de OP staat expliciet anti-religie atheisten. In combinatie met de verwijzing naar het "geloof moet worden afgeschaft"-topic is wel duidelijk om wat voor soort atheisten het gaat.
Slappe hap vriend, zijn nog maar weinig ouders die Sinterklaas vieren voor het geloof, en voor kinderen is het gewoon een leuk feest/sprookje. Waarom zou je dat kapot willen slaan? Kun je meteen alle sprookjes afslaan voor koters.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 03:49 schreef zegeensscheveningen het volgende:
geloof wordt al onvrijwillig opgelegd en aangewakkerd in een vrij vroeg stadium van ons kindschap. Er zijn maar weinig ouders die het bestaan van ons aller sint nikolaas willen ontzeggen, maar niet beseffende dat de ontgoocheling des te meer traumatische schade berokkent op latere leeftijd.
Wees wijs en ontken zwarte piet in de nabijheid van je kind. Je weet niet wat voor emo-kanker het veroorzaakt in je peuter. Laat staan geloof in God, Jaweh of Ganesh.
Weinig ouders die Sinterklaas vieren? I REST MY CASEquote:Op dinsdag 11 januari 2011 03:55 schreef Gridlok het volgende:
[..]
Slappe hap vriend, zijn nog maar weinig ouders die Sinterklaas vieren voor het geloof, en voor kinderen is het gewoon een leuk feest/sprookje. Waarom zou je dat kapot willen slaan? Kun je meteen alle sprookjes afslaan voor koters.
Haha slechte comeback EVER. En dan met je anti-swastika in je UI terwijl je zelf een grammar nazi bent haha.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 03:58 schreef zegeensscheveningen het volgende:
[..]
Weinig ouders die Sinterklaas vieren? I REST MY CASE
Doe eens normaal zeg
waarom dan slechtste comeback ever? En dat is geen swastika, joost eerdmans.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 03:59 schreef Gridlok het volgende:
[..]
Haha slechte comeback EVER. En dan met je anti-swastika in je UI terwijl je zelf een grammar nazi bent haha.
Ja? Dus wat heeft die 40% er mee te maken. en je manier van ranten is echt baggerquote:Op dinsdag 11 januari 2011 04:08 schreef zegeensscheveningen het volgende:
[..]
waarom dan slechtste comeback ever? En dat is geen swastika, joost eerdmans.
ik denk dat 40 procent van de ouders nog altijd sinterklaas vieren. heb jij bewijs van het tegendeel?
dat je er dus falikant naast zit alweer. 40 procent heeft er alles mee te maken, ik zit net te bewijzen dat je uit je poezenekje lult.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 04:11 schreef Gridlok het volgende:
[..]
Ja? Dus wat heeft die 40% er mee te maken. en je manier van ranten is echt bagger
Net zo extremistisch als een verplichte zondagsrust. Maar dat mag blijkbaar ook.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 04:02 schreef Gridlok het volgende:
Even terzijde, geloof kan me geen flikker boeien zolang je er andere maar niet mee lastig valt, en om dan te zeggen SCHAF AL HET GELOOF AF is ook beetje extremistisch nuh?
lees jij de topics eigenlijk wel of zit je hier alleen om mensen die het vmbo ontstegen zijn naar de kroon te steken?quote:Op dinsdag 11 januari 2011 04:13 schreef zegeensscheveningen het volgende:
[..]
dat je er dus falikant naast zit alweer. 40 procent heeft er alles mee te maken, ik zit net te bewijzen dat je uit je poezenekje lult.
Ik zou niet willen pleiten voor een verbod op religie. Maar de tolerantie voor religieuze ideeen is wat mij betreft wel te ver doorgeschoten. Als ik beweer dat er elfjes rondvliegen in mijn achtertuin dan verklaart men mij terecht voor gek. Ik zie niet waarom we religie niet dezelfde behandeling zouden moeten geven. Het is een levensovertuiging en dus moet het maar gerespecteerd worden? Onzin!quote:Op maandag 10 januari 2011 09:05 schreef Eclaire84 het volgende:
In navolging op Geloof moet worden afgeschaft.
Nee, maar serieus. Is deze stelling absurder dan de stelling van sommige atheisten dat geloof zou moeten worden verboden?
Deze anti-religie atheisten lijken minstens zo radicaal als extremistische gelovigen in hun opvattingen omtrent wat je wel en wat je niet zou mogen geloven of denken.
Zij betichten religieuzen van intolerantie jegens andersdenkenden en geven mede deze grond aan als reden voor een verbod op geloof. Hoe paradoxaal is dat?
Disclaimer: de TT is dus niet letterlijk bedoeld.
Dat kan, en ik ben voor. Maar wat heeft dat eigenlijk te maken met dit onderwerp?quote:Op dinsdag 11 januari 2011 08:19 schreef Haushofer het volgende:
Hoi, kunnen we liev zijn voor elkaar
Eindelijk een zinnige mening.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 08:17 schreef Molurus het volgende:
[..]
Ik zou niet willen pleiten voor een verbod op religie. Maar de tolerantie voor religieuze ideeen is wat mij betreft wel te ver doorgeschoten. Als ik beweer dat er elfjes rondvliegen in mijn achtertuin dan verklaart men mij terecht voor gek. Ik zie niet waarom we religie niet dezelfde behandeling zouden moeten geven. Het is een levensovertuiging en dus moet het maar gerespecteerd worden? Onzin!
Respect moet worden verdient, niet (rechterlijk) worden afgedwongen.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 08:17 schreef Molurus het volgende:
[..]
Ik zou niet willen pleiten voor een verbod op religie. Maar de tolerantie voor religieuze ideeen is wat mij betreft wel te ver doorgeschoten. Als ik beweer dat er elfjes rondvliegen in mijn achtertuin dan verklaart men mij terecht voor gek. Ik zie niet waarom we religie niet dezelfde behandeling zouden moeten geven. Het is een levensovertuiging en dus moet het maar gerespecteerd worden? Onzin!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |