Maar wat denk je dat er gebeurt met die beesten als ze minder melk gaan geven, naar het geiten-bejaardenhuis? Een boer die vee houdt en een vegetarier gaat gewoon niet samen volgens mijquote:Op zondag 9 januari 2011 21:31 schreef lunapuella het volgende:
[..]
Maar hij heeft melkgeiten toch, geen vleesgeiten? En zij is vegetarier, geen veganist, dus in principe zou dat prima samen moeten kunnen gaan.
Dat is niets om je voor te schamen. 2005 is nog niet zó lang geleden.quote:
Kan me ook wel voorstellen dat je op de eerste avond niet meteen keihard tegen je gastheer in gaat bij zo'n discussie, zeker als je zelf ook van de boerderij komt. Maar in de commentaardingetjes daarna merkte je wel dat ze het zelf ook niet zo'n fraaie actie van Frank vonden...quote:Op zondag 9 januari 2011 21:45 schreef pfaf het volgende:
[..]
Deden ze niet mee? Als ze een beetje ballen hadden schoten ze Berber bij! Maargoed, dat laat ook al zien dat Berber niet bij Frank moet, die valt op stille, zwijgzame, domme boerinnen. Geen studente met een mening.
Pak van mijn hart.quote:Op zondag 9 januari 2011 21:46 schreef Morendo het volgende:
[..]
Dat is niets om je voor te schamen. 2005 is nog niet zó lang geleden.
ahja, wat moeten hun er verder opzeggen dan, hij deed gewoon geirriteerd.quote:Op zondag 9 januari 2011 21:45 schreef pfaf het volgende:
[..]
Deden ze niet mee? Als ze een beetje ballen hadden schoten ze Berber bij! Maargoed, dat laat ook al zien dat Berber niet bij Frank moet, die valt op stille, zwijgzame, domme boerinnen. Geen studente met een mening.
Zo laag durfde ik niet te kijkenquote:Op zondag 9 januari 2011 21:33 schreef Morendo het volgende:
Die truc die Marcel voor het slapen gaan uithaalde herkende ik uit mijn eigen repertoire: je stopt een paar sokken in je boxershort, loopt vervolgens naar de plek waar de vrouwen slapen, gaat parmantig in het midden staan waardoor de dames allemaal denken 'wow, die is zwaargeschapen'. Succes gegarandeerd.
En Adriaan moet een boek schrijven over modern feminisme: zijn kennis over het vrouwelijke geslacht en hedendaagse rolpatronen lijkt onbegrensd te zijn.
Niets. Dat is het probleem juist.quote:Op zondag 9 januari 2011 21:47 schreef Zonnestraaltje het volgende:
Wat was er nou aan de hand bij Annemarie?
Iets van: "Frank, doe eens niet zo geďrriteerd."quote:Op zondag 9 januari 2011 21:48 schreef Confession het volgende:
[..]
ahja, wat moeten hun er verder opzeggen dan, hij deed gewoon geirriteerd.
Aan studentes met popi-jopi meningen, die als een schaap alles volgen wat 'hip' is heb ik anders een broertje dood. Waarschijnlijk sympathiseert ze ook met GroenLinks, heeft ze een Al Gore poster boven haar bed hangen en maakt ze zich zorgen om het 'milieu'. Gelul.quote:
Ik heb geen Al Gore poster, maar indiepop-lp's.quote:Op zondag 9 januari 2011 21:50 schreef Morendo het volgende:
[..]
Aan studentes met popi-jopi meningen, die als een schaap alles volgen wat 'hip' is heb ik anders een broertje dood. Waarschijnlijk sympathiseert ze ook met GroenLinks, heeft ze een Al Gore poster boven haar bed hangen en maakt ze zich zorgen om het 'milieu'. Gelul.
Als je al sinds je zesde vegetarier bent valt het popi-jopi gehalte van die beslissing wel mee, denk ik zo. Of is vegetarisme tegenwoordig ook al helemaal hip op de basisschool?quote:Op zondag 9 januari 2011 21:50 schreef Morendo het volgende:
[..]
Aan studentes met popi-jopi meningen, die als een schaap alles volgen wat 'hip' is heb ik anders een broertje dood. Waarschijnlijk sympathiseert ze ook met GroenLinks, heeft ze een Al Gore poster boven haar bed hangen en maakt ze zich zorgen om het 'milieu'. Gelul.
Hoop alleen niet dat de verlegenheid haar in de weg gaat staan. Je moet je toch laten zien met de concurrentie van 2 andere dames.quote:
Ja ze zei iets van dat ze t helemaal gehad had. Waarvan ?? Geen idee.quote:Op zondag 9 januari 2011 21:52 schreef Zonnestraaltje het volgende:
[..]
Ohh... hmm, ze klonk wel vol frustratie. Maar niets spannends gebeurd dus... Jammer!
Ja idd, maar volgens mij wilde hij niemand afschuwen.quote:Op zondag 9 januari 2011 21:53 schreef musicfreakyme het volgende:
Wat ik wel raar vond bij Marcel, 's avonds lekker knus op de bank aan het kletsen over kinderen (goh, want daar hadden ze het nog niet over gehad), toen Marcel zei ineens dat hij misschien wel kinderen wilde, terwijl het toch al behoorlijk duidelijk was dat hij ze wel graag wil!
Als ik Berber was had ik geantwoord op Frank zijn 'ik irriteer me aan....' met:quote:Op zondag 9 januari 2011 21:48 schreef Confession het volgende:
[..]
ahja, wat moeten hun er verder opzeggen dan, hij deed gewoon geirriteerd.
Maar die Berber zei het ook nog zo onschuldig en lief..
Als ik Berber was , was ik nu echt afgezien van Frank.
quote:Vraag
Is het juist om te zeggen: Ik irriteer me aan zijn slordigheid?
Antwoord
Nee. Correct is: Ik erger me aan zijn slordigheid of Zijn slordigheid irriteert me.
Toelichting
De betekenissen van irriteren en ergeren liggen dicht bij elkaar, maar deze werkwoorden verschillen gedeeltelijk in hun gebruiksmogelijkheden.
Ergeren en irriteren zijn beide overgankelijke werkwoorden (ze verlangen een lijdend voorwerp bij zich). Zijn slordigheid irriteert me en Zijn slordigheid ergert me zijn beide goed; in beide zinnen is me het lijdend voorwerp.
Het verschil tussen de twee werkwoorden is dat ergeren ook wederkerend kan worden gebruikt, zoals in Ik erger me aan zijn slordigheid. Irriteren kent die mogelijkheid niet, maar wordt - onder invloed van zich ergeren - toch vaak zo gebruikt. Een zin als Ik irriteer me aan zijn slordigheid wordt echter nog algemeen als fout beschouwd.
Nou ja, niets spannends... Nee, er is niets spannends gebeurd. Maar juist dat was het mooie aan alle stukjes met Annemarie en haar volgers. Ze bedacht namelijk een ongelofelijk revolutionair spel met een grote dobbelsteen en pikante, gewaagde stellingen die je na het werpen met de dobbelsteen, moest uitzoeken en beantwoorden. Uitdagende dilemma's zoals "frikandel of kroket" en "roodbont of zwartbont". Oh ja, en ze had --gekke meid dat 't is-- tiramisu gemaakt. En niemand kende het.quote:Op zondag 9 januari 2011 21:52 schreef Zonnestraaltje het volgende:
[..]
Ohh... hmm, ze klonk wel vol frustratie. Maar niets spannends gebeurd dus... Jammer!
Het is wel ernstig rommelig en houtje touwtje ja... En een moestuin? Het was gewoon een berg onkruid.quote:Op zondag 9 januari 2011 21:54 schreef Applebaum het volgende:
Ik lees hier veel terechte dingen maar Gijsbert wordt wel over het hoofd gezien hoor:
- rotzooi op de boerderij
- achterlijke bedrijfsvoering met dito materieel
- als hapjes op de tafel een paar bananen
- je vrouwen op een onveilige stoel en een bureaustoel laten zitten
- niet weten wat er in je moestuintje groeit
- geen wijnkennis en geen wijn in huis wat een normaal mens zijn gasten durft voor te zetten
- ik vergeet nog een aantal dingen..
maar hij compenseert dat met zijn voorkomenquote:Op zondag 9 januari 2011 21:54 schreef Applebaum het volgende:
Ik lees hier veel terechte dingen maar Gijsbert wordt wel over het hoofd gezien hoor:
- niet weten wat er in je moestuintje groeit
- geen wijnkennis en geen wijn in huis wat een normaal mens zijn gasten durft voor te zetten
Ja, maar dat verhaal over haar 6e en dode dieren verzon ze terplekke. Dat kon je zien want wanneer mensen liegen, puilen de ogen iets uit.quote:Op zondag 9 januari 2011 21:52 schreef lunapuella het volgende:
[..]
Als je al sinds je zesde vegetarier bent valt het popi-jopi gehalte van die beslissing wel mee, denk ik zo. Of is vegetarisme tegenwoordig ook al helemaal hip op de basisschool?
quote:Op zondag 9 januari 2011 21:56 schreef Morendo het volgende:
[..]
Ja, maar dat verhaal over haar 6e en dode dieren verzon ze terplekke. Dat kon je zien want wanneer mensen liegen, puilen de ogen iets uit.
Dat was nog t mooiste van het hele verhaal!quote:Op zondag 9 januari 2011 21:55 schreef Cee het volgende:
[..]
Nou ja, niets spannends... Nee, er is niets spannends gebeurd. Maar juist dat was het mooie aan alle stukjes met Annemarie en haar volgers. Ze bedacht namelijk een ongelofelijk revolutionair spel met een grote dobbelsteen en pikante, gewaagde stellingen die je na het werpen met de dobbelsteen, moest uitzoeken en beantwoorden. Uitdagende dilemma's zoals "frikandel of kroket" en "roodbont of zwartbont". Oh ja, en ze had --gekke meid dat 't is-- tiramisu gemaakt. En niemand kende het.
quote:Op zondag 9 januari 2011 21:56 schreef Morendo het volgende:
[..]
Ja, maar dat verhaal over haar 6e en dode dieren verzon ze terplekke. Dat kon je zien want wanneer mensen liegen, puilen de ogen iets uit.
Wat is dat?quote:Op zondag 9 januari 2011 22:00 schreef Jesse_ het volgende:
Wie van die vrouwen van Frank heeft trouwens de trampstamp?
Ik dacht eerst dat het Anita (wat wil je met zo'n naam) was, maar ik vind het toch ook niks voor iemand die diergeneeskunde studeert.
Kylie volgens mij. Maar die is inmiddels weer terug naar Australië.quote:Op zondag 9 januari 2011 22:00 schreef Jesse_ het volgende:
Wie van die vrouwen van Frank heeft trouwens de trampstamp?
Ik dacht eerst dat het Anita (wat wil je met zo'n naam) was, maar ik vind het toch ook niks voor iemand die diergeneeskunde studeert.
quote:Op zondag 9 januari 2011 21:54 schreef Morendo het volgende:
[..]
Als ik Berber was had ik geantwoord op Frank zijn 'ik irriteer me aan....' met:
[..]
Juist als je zo jong die beslissing neemt, vraag ik me af hoe bewust het is. Op die leeftijd vinden alle kinderen (kleine) dieren schattig, en op de een of andere manier vind ik het niet echt een (sterk) argument als je zegt: "toen ik 6 was zag een wrede beelden en daarom ben ik nu vegetarier". Of je accepteert de wrede wereld en groeit over het vegetarier-zijn heen of je moet als je wat ouder bent ook een paar sterkere argumenten hebben.quote:Op zondag 9 januari 2011 21:52 schreef lunapuella het volgende:
[..]
Als je al sinds je zesde vegetarier bent valt het popi-jopi gehalte van die beslissing wel mee, denk ik zo. Of is vegetarisme tegenwoordig ook al helemaal hip op de basisschool?
Sowieson die Annemarie komt me affentoe echt vreemd uit de hoek...quote:Op zondag 9 januari 2011 22:01 schreef Arcee het volgende:
Haha, Annemarie geeft geen nachtzoenen, nee, haar conclusie van de dag was dat ze er zat van was.
En Marcel met z'n enge broekje en z'n handje.:')
Nou ik moet dit even laten bezinken allemaal.quote:
Die hapjes op tafel was volgens mij gewoon de fruitschaalquote:Op zondag 9 januari 2011 21:54 schreef Applebaum het volgende:
- niet weten wat er in je moestuintje berg onkruid groeit
Waarom zou je sterke argumenten moeten hebben voor een persoonlijke etenskeuze? Er zijn zat mensen die nooit pasta/rijst/aubergines/tiramisu/wat dan ook eten, daar hoeven ze zich toch ook niet voor te verantwoorden?quote:Op zondag 9 januari 2011 22:02 schreef Loohcs het volgende:
[..]
Juist als je zo jong die beslissing neemt, vraag ik me af hoe bewust het is. Op die leeftijd vinden alle kinderen (kleine) dieren schattig, en op de een of andere manier vind ik het niet echt een (sterk)argument als je zegt: "toen ik 6 was zag een wrede beelden en daarom ben ik nu vegetarier". Of je accepteert de wrede wereld en groeit over het vegetarier-zijn heeft of je moet als je wat ouder bent ook een paar sterkere argumenten hebben.
Als je die wél had gehad, was ze er ook niet zo makkelijk uitgeluld door Frank trouwens.
Ja, die kaartjes om iedereen persoonlijk beter te leren kennen en dan weer van die boerderijvragen: "Schapen of geiten?":')quote:Op zondag 9 januari 2011 22:02 schreef Confession het volgende:
Sowieson die Annemarie komt me affentoe echt vreemd uit de hoek...
echt een boerin ook zo lomp in sommige antwoorden.
Ze zei ook dat ze documentaires had gezien daarover.quote:Op zondag 9 januari 2011 22:02 schreef Loohcs het volgende:
[..]
Juist als je zo jong die beslissing neemt, vraag ik me af hoe bewust het is. Op die leeftijd vinden alle kinderen (kleine) dieren schattig, en op de een of andere manier vind ik het niet echt een (sterk) argument als je zegt: "toen ik 6 was zag een wrede beelden en daarom ben ik nu vegetarier". Of je accepteert de wrede wereld en groeit over het vegetarier-zijn heen of je moet als je wat ouder bent ook een paar sterkere argumenten hebben.
Als je die wél had gehad, was ze er ook niet zo makkelijk uitgeluld door Frank trouwens.
quote:Op zondag 9 januari 2011 22:03 schreef Pedroso het volgende:
Denk dat ik vannacht gillend wakker wordt als ik me voorstel hoe Annemarie en Johannes in bed terecht komen (en Johannes tekeer hoor gaan met z'n hjahh,hjaah,hjaaaaah). Zou eigenlijk verboden moeten worden.
Ik sta je bij.quote:Op zondag 9 januari 2011 22:02 schreef NouMooiNiet het volgende:
[..]
Nou ik moet dit even laten bezinken allemaal.
Volgende keer samen kijken?
Met een doos tissues.
quote:Op zondag 9 januari 2011 22:03 schreef Pedroso het volgende:
Denk dat ik vannacht gillend wakker wordt als ik me voorstel hoe Annemarie en Johannes in bed terecht komen (en Johannes tekeer hoor gaan met z'n hjahh,hjaah,hjaaaaah). Zou eigenlijk verboden moeten worden.
En bedankt voor de nachtmerries... -_-;quote:Op zondag 9 januari 2011 22:03 schreef Pedroso het volgende:
OH MY GOD, schei uitquote:Op zondag 9 januari 2011 22:03 schreef Pedroso het volgende:
dat dusquote:Op zondag 9 januari 2011 22:04 schreef musicfreakyme het volgende:
[..]
![]()
En bedankt, nu heb je dat beeld in mijn hoofd geplaatst!
Ja weird, en ook die van Sauna of zonnenbank jezusquote:Op zondag 9 januari 2011 22:04 schreef Arcee het volgende:
[..]
Ja, die kaartjes om iedereen persoonlijk beter te leren kennen en dan weer van die boerderijvragen: "Schapen of geiten?":')
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |