abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_91208461
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 11:14 schreef _Led_ het volgende:
En Gray, als jij een filosofische discussie wilt hebben over waarom mensen discussieren - prima, maar open daar dan gewoon een nieuw topic voor.
Ik ben echt blind aan het worden. Ik doelde namelijk op deze opmerking waarin ik dacht dat je bedoelde dat Gray een nieuw topic moest openen over in hoeverre het geoorloofd is om geweld te gebruiken.

Sorry Led. Mijn opmerking over je geestelijke gesteldheid trek ik hierbij terug, en zal in plaats daarvan twijfelen aan de mijne.

Wat ik overigens wil weten over Hitler is of jullie hem zouden vermoorden in 1930 met de kennis die je nu hebt? Natuurlijk zou niemand toendertijd gedacht kunnen hebben dat hij indirect 6 miljoen om het leven zou brengen. Ben benieuwd wat jullie zouden doen.
  Moderator woensdag 12 januari 2011 @ 13:28:46 #227
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_91208490
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 13:23 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Kom jij ook even gezellig olie op het vuur gooien! :Y
Ik denk niet dat jij in de positie bent om een dergelijke opmerking te plaatsen.

Als ik Hitler in 1930 zou zijn tegen gekomen denk ik niet dat ik iets gedaan zou hebben. Immers, ik had niet meer kennis op dat moment, dus ik wist ook niet op dat moment dat later door zijn toedoen 6 miljoen joden zouden worden omgebracht.

Sterker nog, omdat de economie toen slecht was en Hitler werk verschafte zou ik daar denk ik heel blij mee zijn geweest.

Overigens, wat een gezeik in dit topic zeg. Ik heb het net helemaal gelezen.
Breitling - Instruments for Professionals
  woensdag 12 januari 2011 @ 13:28:54 #228
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_91208497
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 13:22 schreef Hoppahoppa het volgende:
Uhm... Nee, maar nu word je wel heel vrijpostig. Ik val namelijk niet op snorren (ook niet bij verwijfde types met een moeder-complex). Ik ben meer een borsten-mens.
Er bestaan ook mannen met borsten hoor ;).

quote:
Hoe dan ook, het is onmogelijk om te voorspellen wat eenieder zou doen wanneer hij 80 jaar terugleefde in die tijd. Dat is net zo onzinnig als roepen dat Cruyff ook nu nog een topvoetballer zou zijn.
Inderdaad, andere tijd, andere situatie, en je kunt niet in de toekomst kijken, tenzij je helderziend bent he :P.
Op dinsdag 11 januari 2011 13:20 schreef Bastard het volgende:
Je lijkt af en toe wel een kind dat alles maar roept wat in je hoofd opkomt!
pi_91208540
quote:

[..]

Als je toch alleen maar post om de boel op te jutten en om te verstieren kun je net zo goed ergens anders posten (ik noem: ONZ, KLB).

Ontopic:

Ik geloof niet dat dit soort acties puur en alleen voortkomen uit het feit dat deze man complotten aanhanger was. Ik ga er van uit dat deze knaap nogal labiel was, instabiel en waarschijnlijk een einzelganger die wellicht aangesterkt door complottheorieen tot zijn daad gekomen is. De wortel van zijn problemen liggen echter veel dieper dan wat internetwebsites, vage televisieprogramma's en andere "bronnen" en het zal waarschijnlijk al misgegaan zijn gedurende zijn opvoeding (niemand luisterde ooit etc) of wellicht had ie altijd al geestelijke problemen.
pi_91208555
quote:
7s.gif Op woensdag 12 januari 2011 13:28 schreef JoepiePoepie het volgende:

[..]

Er bestaan ook mannen met borsten hoor ;).
Jamaar, dat is gewoon ranzig.
Cuz I'm praying for rain, And I'm praying for tidal waves
I wanna see the ground give way.I wanna watch it all go down.
Mom please flush it all away.I wanna watch it go right in and down.
I wanna watch it go right in. Watch you flush it all away.
  woensdag 12 januari 2011 @ 13:30:46 #231
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_91208571
quote:
Het met iemand eens zijn is olie op het vuur gooien?

Ik ben het ook weleens met jou eens geweest en heb dat ook weleens gemeld en toen kwam je niet daarna met zo'n troll-opmerking als je bovenstaande post :).
  woensdag 12 januari 2011 @ 13:31:18 #232
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_91208592
quote:
4s.gif Op woensdag 12 januari 2011 13:28 schreef HyperViper het volgende:
Hitler is niet de enige verantwoordelijk voor wat er gebeurd is in de oorlog, sterker nog; Hitler werd ook gefinancierd en gemaakt. Dat is tegenwoordig ook het probleem met het erkennen van de bron van de ellende, mensen wijzen naar Bush en straffen hem af voor het beleid dat de denktanken achter hem bedenken, vervolgens zie je ze huilen bij een nieuwe president met exact diezelfde denktanken achter hem. Maar goed in de veronderstelling dat Hitler wel alleen verantwoordelijk is voor alles wat gebeurd is in die tijd en ik de consequenties van Hitler's beleid van tevoren wist zou ik hem wel kunnen vermoorden, niet om de andere mensen te redden maar om mijn eigen toekomst positief te beïnvloeden (in de veronderstelling dat de ellende dan achterwege blijft).

"In this life there's only two types my friend, those with loaded guns and those who eat shit 'til they're dead."
Hmm, stel nu dat Wilders nu aan de macht zou komen hey... Dan komt er een leider van een 1 issue partij, wie is dan de denk tank?
Ik stel de vraag helemaal verkeerd besef ik maar ik kan niet op de juiste woorden komen.

Ik bedoel dus de leider van een relatief nieuwe partij die geen banden heeft met de gevestigde elite...
Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Beauregard: Een beetje FOK!ker laat het brood door z'n moeder smeren.
Ecosia
ek's 'n flash drive, jy's 'n floppy
pi_91208757
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 13:31 schreef Jumparound het volgende:

[..]

Hmm, stel nu dat Wilders nu aan de macht zou komen hey... Dan komt er een leider van een 1 issue partij, wie is dan de denk tank?
Ik stel de vraag helemaal verkeerd besef ik maar ik kan niet op de juiste woorden komen.

Ik bedoel dus de leider van een relatief nieuwe partij die geen banden heeft met de gevestigde elite...
Misschien gebruikt hij 'het volk' als denktank dan?
Denk trouwens niet dat hij aan de macht komt. We leven in andere tijden dan de tijd van Hitler.
  Moderator woensdag 12 januari 2011 @ 13:35:40 #234
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_91208805
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 13:28 schreef Kroketvulling het volgende:

[..]

Ik ben echt blind aan het worden. Ik doelde namelijk op deze opmerking waarin ik dacht dat je bedoelde dat Gray een nieuw topic moest openen over in hoeverre het geoorloofd is om geweld te gebruiken.

Sorry Led. Mijn opmerking over je geestelijke gesteldheid trek ik hierbij terug, en zal in plaats daarvan twijfelen aan de mijne.

Wat ik overigens wil weten over Hitler is of jullie hem zouden vermoorden in 1930 met de kennis die je nu hebt? Natuurlijk zou niemand toendertijd gedacht kunnen hebben dat hij indirect 6 miljoen om het leven zou brengen. Ben benieuwd wat jullie zouden doen.
Ja maar dat is een rare vraag in mijn ogen. Zou je, met de kennis van NU, Hitler in 1930 hebben vermoord. Het voor de hand liggende antwoord is 'ja', maar dan heb ik eerst nog de vraag of ik daarvoor zou worden veroordeeld? Want als dat zo is, dan denk ik niet dat ik 't had gedaan eigenlijk.

De kansloze redenering 'oke, dus jij zou gewoon 6 miljoen mensen vermoord laten worden terwijl je de kans had dat te voorkomen' gaat niet op, omdat een mens op een moment dat het er op aan komt toch voor zichzelf zal kiezen, en ik ga niet 30 jaar de cel in zodat 6 miljoen anderen vrolijk kunnen doorleven.

Dat kun je dan egoistisch vinden, maar ik denk dat de meeste mensen die overweging zo zouden maken. Het is natuurlijk een mooi en maatschappelijk gewenst antwoord dat je 'uiteraard' Hitler zou ombrengen, maar dat is denk ik niet wat de meeste mensen zouden doen.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_91208819
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 13:31 schreef Jumparound het volgende:

[..]

Wilders mag dan wel relatief nieuw zijn in de schijnwerpers, in Israël kennen ze hem al veel langer ;) Ook Wilders wordt gefinancierd door de gevestigde elite, wat ze met hem willen bereiken is mij alleen niet helemaal duidelijk, ik gok het vooralsnog maar op verdeling zaaien. Want als de burgers druk zijn met kibbelen onder elkaar blijft de corrupte kern (bankwezen) die oorzaak is van de meeste ellende buiten schot. Maar goed zoals ik al zei, dat is ook maar een gok.
pi_91208871
quote:
4s.gif Op woensdag 12 januari 2011 13:36 schreef HyperViper het volgende:

[..]

Wilders mag dan wel relatief nieuw zijn in de schijnwerpers, in Israël kennen ze hem al veel langer ;) Ook Wilders wordt gefinancierd door de gevestigde elite, wat ze met hem willen bereiken is mij alleen niet helemaal duidelijk, ik gok het vooralsnog maar op verdeling zaaien. Want als de burgers druk zijn met kibbelen onder elkaar blijft de corrupte kern (bankwezen) die oorzaak is van de meeste ellende buiten schot. Maar goed zoals ik al zei, dat is ook maar een gok.
Ik heb dat stukje gemist dat ze hem in Israel al een lange tijd kennen (ik lees niet elk topic hier) maar heb je daar misschien een bron van want dan praten we uiteindelijk niet langs elkaar door :P
  woensdag 12 januari 2011 @ 13:40:06 #237
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_91209003
quote:

[..]

Np, kan gebeuren ;)
zzz
pi_91209192
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 13:34 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Misschien gebruikt hij 'het volk' als denktank dan?
Denk trouwens niet dat hij aan de macht komt. We leven in andere tijden dan de tijd van Hitler.
Nee, hij gebruikt het volk niet als denktank. Dat geloof ik niet. Het is echt andersom, hij probeert de toch al islamofobe bevolking nog verder in de richting van pro-Israël te krijgen. In dat opzicht zijn het doel van WIlders (anti-Moslim) en dat van de Joods lobby (pro-Israël) redelijk aansluitend.
Cuz I'm praying for rain, And I'm praying for tidal waves
I wanna see the ground give way.I wanna watch it all go down.
Mom please flush it all away.I wanna watch it go right in and down.
I wanna watch it go right in. Watch you flush it all away.
pi_91209389
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 13:37 schreef Flammie het volgende:

[..]

Ik heb dat stukje gemist dat ze hem in Israel al een lange tijd kennen (ik lees niet elk topic hier) maar heb je daar misschien een bron van want dan praten we uiteindelijk niet langs elkaar door :P
Ik bedoel dat Wilders heel erg close is met Israël, ik kan nu als een wild paard gaan zitten evangeliën maar dat is mij te Bankfurterig. Ik raad je aan eventjes een kijkje te nemen in dit topic: Wilders, een gefinancierd zionist?

Hier wordt het uitvoerig besproken.
pi_91209433
-nee-.

[ Bericht 94% gewijzigd door Bastard op 12-01-2011 14:00:27 ]
pi_91209453
quote:
14s.gif Op woensdag 12 januari 2011 13:48 schreef HyperViper het volgende:

[..]

Ik bedoel dat Wilders heel erg close is met Israël, ik kan nu als een wild paard gaan zitten evangeliën maar dat is mij te Bankfurterig. Ik raad je aan eventjes een kijkje te nemen in dit topic: Wilders, een gefinancierd zionist?

Tnx voor de link en brb even doorbladeren :)
  woensdag 12 januari 2011 @ 13:59:26 #242
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_91209945
quote:
4s.gif Op woensdag 12 januari 2011 13:36 schreef HyperViper het volgende:

[..]

Of misschien een wig drijven in de samenleving zoals nu al in Amerika gebeurd.

We missen alleen nog een regeringsformatie zoals in Belgie en de roep om een 2 partijen stelsel zal alleen maar groter worden. Met 2 partijen is je land natuurlijk veel makkelijker manupileerbaar :)
Ecosia
pi_91210176
quote:
14s.gif Op woensdag 12 januari 2011 13:48 schreef HyperViper het volgende:

[..]

Ok was een leuk topic ik ben weer helemaal bij :)
  woensdag 12 januari 2011 @ 14:15:02 #244
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_91210769
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 13:59 schreef Jumparound het volgende:
Met 2 partijen is je land natuurlijk veel makkelijker manupileerbaar :)
Dat sowieso.
En de vraag is hoe veel verandering je kunt krijgen met maar 2 partijen.
zzz
  woensdag 12 januari 2011 @ 14:15:50 #245
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_91210804
quote:
Ik vind het heel moeilijk om me daar bij voorbaat een voorstelling van te maken.

Wel denk ik dat er in iedereen een potentieel moordenaar schuilt, het is maar net in hoeverre je op de spits gedreven wordt of en wanneer die naar boven komt.

Maar dan zou ik me dus als helderziende moeten voorstellen in 1930 en het dan dus ook echt zeker moeten weten dat wat mijn helderziendheid me ingeeft, de waarheid is. Nee, die voorstelling maken lukt me dus echt niet ;).
pi_91210821
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 12:42 schreef Kroketvulling het volgende:

[..]

Ben eigenlijk wel benieuwd wat jullie allemaal zouden antwoorden op de vraag of je Hitler zou vermoorden als je hem in 1930 was tegengekomen.
Nee, dat zou ik niet doen. Ik acht het goed mogelijk dat zelfs hij op andere gedachten gebracht had kunnen worden. Zijn charisma zou dan kunnen toegepast worden voor positieve zaken. Bovendien hebben de gevolgen van zijn daden wel gezorgd voor een breed spectrum aan ontwikkelingen. Let op: ik steun de ideologie totaal niet, ik zeg alleen dat het allemaal niet zo zwart-wit is als het soms lijkt.
  woensdag 12 januari 2011 @ 14:17:42 #247
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_91210909
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 14:16 schreef Gray het volgende:

[..]

Nee, dat zou ik niet doen. Ik acht het goed mogelijk dat zelfs hij op andere gedachten gebracht had kunnen worden. Zijn charisma zou dan kunnen toegepast worden voor positieve zaken. Bovendien hebben de gevolgen van zijn daden wel gezorgd voor een breed spectrum aan ontwikkelingen. Let op: ik steun de ideologie totaal niet, ik zeg alleen dat het allemaal niet zo zwart-wit is als het soms lijkt.

[..]

:o Ik ben dronken, ik zie dubbel :o!
  woensdag 12 januari 2011 @ 14:18:41 #248
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_91210953
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 14:15 schreef _Led_ het volgende:

[..]

Dat sowieso.
En de vraag is hoe veel verandering je kunt krijgen met maar 2 partijen.
niet, wederom... Kijk maar naar de US of A...
hebben we nu al een links - rechts discussie binnen de huidige media... kan je je voorstellen hoe veel meer effect dat debat gaat hebben om het moment dat je ECHT praat van links en rechts?

Wie dan de media controleert heeft de echte macht...
Ecosia
pi_91211067
quote:
11s.gif Op woensdag 12 januari 2011 14:17 schreef JoepiePoepie het volgende:

[..]

:o Ik ben dronken, ik zie dubbel :o!
Zowel m'n internet als m'n toetsenbord en muis falen vandaag.
pi_91211406
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 13:59 schreef Jumparound het volgende:

[..]

Of misschien een wig drijven in de samenleving zoals nu al in Amerika gebeurd.

We missen alleen nog een regeringsformatie zoals in Belgie en de roep om een 2 partijen stelsel zal alleen maar groter worden. Met 2 partijen is je land natuurlijk veel makkelijker manupileerbaar :)
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 14:18 schreef Jumparound het volgende:

[..]

niet, wederom... Kijk maar naar de US of A...
hebben we nu al een links - rechts discussie binnen de huidige media... kan je je voorstellen hoe veel meer effect dat debat gaat hebben om het moment dat je ECHT praat van links en rechts?

Wie dan de media controleert heeft de echte macht...
Helemaal mee eens, goeie theorie.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')