abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 9 januari 2011 @ 20:01:50 #76
322645 Voorschrift
See if I care
pi_91081078
quote:
14s.gif Op zondag 9 januari 2011 19:59 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Okey, als jij daardoor beter gaat slapen.
Nee zeker niet, het is namelijk m'n werk om die puinzooi proberen op te lossen, maar ze willen niet luisteren om dezelfde reden als dat jij dat niet wilt, ze denken allemaal dat ze het zelf beter kunnen.

Met een president die beweert AIDS te kunnen voorkomen met een douche, wens ik ze veel succes. ^O^
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_91081167
quote:
1s.gif Op zondag 9 januari 2011 20:01 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Nee zeker niet, het is namelijk m'n werk om die puinzooi proberen op te lossen, maar ze willen niet luisteren om dezelfde reden als dat jij dat niet wilt, ze denken allemaal dat ze het zelf beter kunnen.

Met een president die beweert AIDS te kunnen voorkomen met een douche, wens ik ze veel succes. ^O^
Ik zit in een andere tak, maar weet precies wat je bedoelt. Maar India is veul veul erger wat dat betreft...
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_91081173
quote:
1s.gif Op zondag 9 januari 2011 20:01 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Het gaat prima zelf, dat is mijn ervaring. Dat jij nu in een kutland terecht bent gekomen en daar kutervaringen hebt, dat is naar. Maar er zijn genoeg landen waar de door mij genoemde ontwikkelingen vrij duidelijk te constateren zijn. En die behoren ook tot hetzelfde continent.
Allah Al Watan Al Malik
  zondag 9 januari 2011 @ 20:03:52 #79
322645 Voorschrift
See if I care
pi_91081203
quote:
1s.gif Op zondag 9 januari 2011 20:03 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Het gaat prima zelf, dat is mijn ervaring. Dat jij nu in een kutland terecht bent gekomen en daar kutervaringen hebt, dat is naar. Maar er zijn genoeg landen waar de door mij genoemde ontwikkelingen vrij duidelijk te constateren zijn.
Noem er eens een?
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_91081278
quote:
1s.gif Op zondag 9 januari 2011 20:03 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Het gaat prima zelf, dat is mijn ervaring. Dat jij nu in een kutland terecht bent gekomen en daar kutervaringen hebt, dat is naar. Maar er zijn genoeg landen waar de door mij genoemde ontwikkelingen vrij duidelijk te constateren zijn. En die behoren ook tot hetzelfde continent.
Ik denk dat Marokko het best kan redden, als ze de politieke structuur wat verwesteren en de religieuze terreur buiten de deur weten te houden, ja. :)
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

zondag 9 januari 2011 @ 20:05:27 #81
322645 Voorschrift
See if I care
pi_91081336
quote:
6s.gif Op zondag 9 januari 2011 20:03 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ik zit in een andere tak, maar weet precies wat je bedoelt. Maar India is veul veul erger wat dat betreft...
India heb ik geen ervaring mee, maar het komt veelvoudig voor inderdaad. Er is opzich niks mis mee, ik ben ook wel nationalistisch, maar dat maakt het continent/land nog niet ontwikkelder of onafhankelijker qua informatie/kennis verschaffing vanuit het Westen en Azië.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  zondag 9 januari 2011 @ 20:05:58 #82
322645 Voorschrift
See if I care
pi_91081370
quote:
6s.gif Op zondag 9 januari 2011 20:04 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ik denk dat Marokko het best kan redden, als ze de politieke structuur wat verwesteren en de religieuze terreur buiten de deur weten te houden, ja. :)
Het is nog niet eens een democratie, dat lijkt me stap nummer 1, en die hebben ze nog niet eens voltooid.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_91081405
quote:
1s.gif Op zondag 9 januari 2011 20:03 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Noem er eens een?
Tunesie, gaat prima. Marokko, gaat prima. Algerije, gaat de goede kant op. Egypte, gaat ook de goede kant op. Allemaal landen met een zakenleven waar de lokalen gewoon hun best doen. Allemaal landen met een groeiende zelfstandige middenklasse. Uiteraard zijn er nog zeer veel verbeterpunten, waaronder de enorme corruptie en gebrek aan democratie.
Allah Al Watan Al Malik
pi_91081455
quote:
14s.gif Op zondag 9 januari 2011 20:05 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

India heb ik geen ervaring mee, maar het komt veelvoudig voor inderdaad. Er is opzich niks mis mee, ik ben ook wel nationalistisch, maar dat maakt het continent/land nog niet ontwikkelder of onafhankelijker qua informatie/kennis verschaffing vanuit het Westen en Azië.
Echt waar, er bestaat geen erger land in mijn ervaring, al denk ik dat Pakistan en Bangladesh NOG erger zijn. En ja, Mutant01, want moslim. Sorry. :*

pi_91081486
quote:
3s.gif Op zondag 9 januari 2011 20:05 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Het is nog niet eens een democratie, dat lijkt me stap nummer 1, en die hebben ze nog niet eens voltooid.
Zei ik niet zoiets? ;)

zondag 9 januari 2011 @ 20:08:44 #86
322645 Voorschrift
See if I care
pi_91081570
quote:
6s.gif Op zondag 9 januari 2011 20:07 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Zei ik niet zoiets? ;)
Ah inderdaad, ik ben bijna in de war aan het raken met Mutant01, maar die stelt dat dictaturen als Marokko en Egypte goed bezig zijn, Algerije weet ik dan weer weinig over maar dat zal wel niet veel beter zijn. Egypte heb ik zelf mogen aanschouwen, en het zuiden ziet er weinig anders uit dan het noorden van Soedan, wat daar nou ontwikkeld aan is vraag ik me dan ook af.

Maar het zal wel.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_91081595
quote:

[..]

Ook zonder democratie kan je je prima ontwikkelen, (zie China). Overigens is Marokko een constitutionele monarchie en wordt er om de 4 jaar gewoon gestemd voor het parlement. Het verschil is dat de monarch (i.t.t NL) niet slechts een symboolfunctie bekleed en derhalve wetgeving kan beinvloeden. Dat is het ondemocratische aspect binnen het stelsel (naast de corrupte elementen natuurlijk).
Allah Al Watan Al Malik
  zondag 9 januari 2011 @ 20:10:03 #88
322645 Voorschrift
See if I care
pi_91081665
quote:
1s.gif Op zondag 9 januari 2011 20:09 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Het verschil is dat de monarch (i.t.t NL) niet slechts een symboolfunctie bekleed en derhalve wetgeving kan beinvloeden. Dat is het ondemocratische aspect binnen het stelsel (naast de corrupte elementen natuurlijk).
Lees eens wat je schrijft.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_91081838
quote:
3s.gif Op zondag 9 januari 2011 20:08 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Ah inderdaad, ik ben bijna in de war aan het raken met Mutant01, maar die stelt dat dictaturen als Marokko en Egypte goed bezig zijn, Algerije weet ik dan weer weinig over maar dat zal wel niet veel beter zijn. Egypte heb ik zelf mogen aanschouwen, en het zuiden ziet er weinig anders uit dan het noorden van Soedan, wat daar nou ontwikkeld aan is vraag ik me dan ook af.

Maar het zal wel.
Alsof in het zuiden de economische activiteiten zich bevinden (van Egypte)? Dus dat is net zoiets als naar Friesland gaan en dan klagen dat je alleen maar boeren ziet. Daarnaast had ik het over ontwikkelingen van kennis en zaken die mensen raken. Niet zozeer over de indeling van de staat.
Allah Al Watan Al Malik
pi_91081878
quote:

[..]

Een democratisch systeem is zeker geen voorwaarde voor maatschappelijk succes. Genoeg voorbeelden in Azië.
"Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former."
-Albert Einstein
  zondag 9 januari 2011 @ 20:14:19 #91
322645 Voorschrift
See if I care
pi_91081951
quote:
1s.gif Op zondag 9 januari 2011 20:12 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Alsof in het zuiden de economische activiteiten zich bevinden (van Egypte)? Dus dat is net zoiets als naar Friesland gaan en dan klagen dat je alleen maar boeren ziet. Daarnaast had ik het over ontwikkelingen van kennis en zaken die mensen raken. Niet zozeer over de indeling van de staat.
Ik denk dat wanneer ik naar Friesland ga ( :') ) ik nog een betere ontwikkeling zie, en een maatschappelijke welvaart die gelijk is aan de rest van Nederland hoor.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  zondag 9 januari 2011 @ 20:15:44 #92
322645 Voorschrift
See if I care
pi_91082038
quote:
1s.gif Op zondag 9 januari 2011 20:13 schreef Observer86 het volgende:

[..]

Een democratisch systeem is zeker geen voorwaarde voor maatschappelijk succes. Genoeg voorbeelden in Azië.
Dat zijn dan ook de meeste volatile en gecensureerde maatschappijen, ik zou dat zeker niet als beschaafd willen classificeren, hoeveel wolkenkrabbers ze ook mogen hebben, en hoeveel prut ze ook exporteren.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_91082216
quote:
14s.gif Op zondag 9 januari 2011 20:14 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Ik denk dat wanneer ik naar Friesland ga ( :') ) ik nog een betere ontwikkeling zie, en een maatschappelijke welvaart die gelijk is aan de rest van Nederland hoor.
Als dat in Egypte ook zo was, zou het geen ontwikkelingsland worden genoemd. Het gaat erom dat de economische activiteiten zich in specifieke gebieden in een land ontplooiien. Dat zien we in NL, maar ook in een land als Egypte, of enig ander land for that matter. In die gebieden zal je ook een grotere kans lopen om echte zakenlieden tegen te komen.
Allah Al Watan Al Malik
  zondag 9 januari 2011 @ 20:23:19 #94
322645 Voorschrift
See if I care
pi_91082516
quote:
1s.gif Op zondag 9 januari 2011 20:18 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Als dat in Egypte ook zo was, zou het geen ontwikkelingsland worden genoemd. Het gaat erom dat de economische activiteiten zich in specifieke gebieden in een land ontplooiien. Dat zien we in NL, maar ook in een land als Egypte, of enig ander land for that matter. In die gebieden zal je ook een grotere kans lopen om echte zakenlieden tegen te komen.
Ja, maar ik stel Amsterdam-Zuid ook niet als cruciaal aspect om onze maatschappij beschaafd te noemen. Dat er een paar gebieden zijn in Egypte/Algerije/Marokko waar bedrijven en zakenlui zitten wil nog niet zeggen dat ze onafhankelijk zijn of onze kennis niet gewaardeerd zou worden of er toe zou doen. Dat stelde jij, dat er niemand op zat te wachten, en dat is gewoon onzin.

Het zijn inderdaad ontwikkelingslanden, dat probeer ik je nu al 2 pagina's duidelijk te maken.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_91082896
quote:
14s.gif Op zondag 9 januari 2011 20:23 schreef Voorschrift het volgende:
Ja, maar ik stel Amsterdam-Zuid ook niet als cruciaal aspect om onze maatschappij beschaafd te noemen. Dat er een paar gebieden zijn in Egypte/Algerije/Marokko waar bedrijven en zakenlui zitten wil nog niet zeggen dat ze onafhankelijk zijn of onze kennis niet gewaardeerd zou worden of er toe zou doen. Dat stelde jij, dat er niemand op zat te wachten, en dat is gewoon onzin.
Dat stelde ik helemaal niet. Ik stelde daarentegen wel dat de door mij genoemde landen prima zelf kunnen functioneren als dat nodig zou zijn - en dat derhalve in die zin die afhankelijkheid t.a.v het westen er niet is (en dan heb ik het dus niet over het financiele of handelsaspect, maar het kennisaspect). Ten tweede stelde jij dat het zakenleven gerund werd door "westerlingen", dat is in de landen die ik heb opgenoemd in iedergeval dikke onzin van de bovenste plank.

quote:
Het zijn inderdaad ontwikkelingslanden, dat probeer ik je nu al 2 pagina's duidelijk te maken.
Dat blijkt nergens uit. Je poogde daarentegen een continent de grond in te trappen door je ervaringen maar even te gebruiken als maatstaf voor alles. Dat het ontwikkelingslanden zijn, dat hoef je niemand wijs te maken - want dat weten we allemaal wel. Het ging mij echter om het verschil van niveau van ontwikkeling. Niet ieder ontwikkelingsland is even ver in de ontwikkelingen. Nigeria is geen Egypte, Mali is geen Tunesie en Congo is geen Marokko.
Allah Al Watan Al Malik
  zondag 9 januari 2011 @ 20:30:56 #96
322645 Voorschrift
See if I care
pi_91083021
Dan lees je selectief.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  zondag 9 januari 2011 @ 20:32:45 #97
322645 Voorschrift
See if I care
pi_91083166
quote:
1s.gif Op zondag 9 januari 2011 20:29 schreef Mutant01 het volgende:

Nigeria is geen Egypte, Mali is geen Tunesie en Congo is geen Marokko.
Je komt iedere keer aanzetten met Egypte, Algerije, Tunesië en Marokko, dat is een grote minderheid in het continent en bovendien van een totaal andere cultuur. Als dat je argument is voor Afrika dan ben je volgens je eigen woorden net zo "kortzichtig" bezig als mij.

Het overgrote deel zit nog altijd sub-sahara, en laat dat net een samenleving zijn waarbij vergeleken het dictatoriale Marokko nog een hemel is.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_91083468
quote:
15s.gif Op zondag 9 januari 2011 20:32 schreef Voorschrift het volgende:
Je komt iedere keer aanzetten met Egypte, Algerije, Tunesië en Marokko, dat is een grote minderheid in het continent en bovendien van een totaal andere cultuur. Als dat je argument is voor Afrika dan ben je volgens je eigen woorden net zo "kortzichtig" bezig als mij.
Er wonen meer dan 150 miljoen mensen in die landen, ze verdienen het net zo goed om opgenoemd te worden. Ten tweede zie ik niet wat cultuur met die ontwikkelingen te maken heeft, 30 jaar terug waren de landen die ik opnoemde in eenzelfde staat als een land als Congo bijv. Ten derde ben ik inderdaad bezig met je te spiegelen, dat heb je goed door.

quote:
Het overgrote deel zit nog altijd sub-sahara, en laat dat net een samenleving zijn waarbij vergeleken het dictatoriale Marokko nog een hemel is.
Wat is dat voor argument dan? Het maakt de landen ten noorden van de sahara niet minder afrikaans. Als je het hebt over specifieke landen, betrek daar dan niet het complete continent bij.
Allah Al Watan Al Malik
  zondag 9 januari 2011 @ 20:39:14 #99
322645 Voorschrift
See if I care
pi_91083668
quote:
1s.gif Op zondag 9 januari 2011 20:37 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Er wonen meer dan 150 miljoen mensen in die landen, ze verdienen het net zo goed om opgenoemd te worden. Ten tweede zie ik niet wat cultuur met die ontwikkelingen te maken heeft. Ten derde ben ik inderdaad bezig met je te spiegelen, dat heb je goed door.

[..]

Wat is dat voor argument dan? Het maakt de landen ten noorden van de sahara niet minder afrikaans. Als je het hebt over specifieke landen, betrek daar dan niet het complete continent bij.
Natuurlijk maken ze onderdeel uit van Afrika, en volgens mij waren we het er ook al over eens dat er vanalles mis is. Dat het nou iets beter is dan de rest van Afrika is nog geen argument om het af te scheiden van de rest van het continent als het gaat om een beoordeling over het continent zijnde. Als we het over Europa hebben dan is Nederland toch ook niet de norm, dan hebben we het ook over de Balkan, waar ook alles te wensen over laat.

Ik zei dan ook "Westers" en niet "Europees".
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_91084009
quote:
3s.gif Op zondag 9 januari 2011 20:39 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Natuurlijk maken ze onderdeel uit van Afrika, en volgens mij waren we het er ook al over eens dat er vanalles mis is. Dat het nou iets beter is dan de rest van Afrika is nog geen argument om het af te scheiden van de rest van het continent als het gaat om een beoordeling over het continent zijnde. Als we het over Europa hebben dan is Nederland toch ook niet de norm, dan hebben we het ook over de Balkan, waar ook alles te wensen over laat.

Ik zei dan ook "Westers" en niet "Europees".
Ik snap nog steeds niet waarom je bepaalde ontwikkelingen poogt te bagatelliseren. Ben je bang dat je je baan kwijt raakt? Jij hebt het over Afrika aan de lopende band. En als ik het over Europa heb dan zul je MIJ in ieder geval nooit horen zeggen dat de Balkan de norm is. Dat zou in mijn ogen i.i.g. net zo belachelijk zijn als hetgeen je zegt over Afrika. Mijn punt is dat het per definitie belachelijk is om continenten te gaan normeren, terwijl je prima landen op zichzelf kunt normeren.
Allah Al Watan Al Malik
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')