abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_91077295
quote:
1s.gif Op zondag 9 januari 2011 18:57 schreef Viajero het volgende:

[..]

Waar haal je in godsnaam vandaan dat hij een cruciale rol zou hebben? Hij is een van de vele personen die voor een van de vele organisaties werkt die zich met Soedan bezig houden. Ik bewonder zijn betrokkenheid, maar om hem persoonlijk cruciaal te noemen moet je wel heel weinig van de situatie begrijpen.
On March 25, 2007, he sent an open letter to German chancellor Angela Merkel, calling on the European Union to take "decisive action" in the region in the face of Omar al-Bashir's failure to respond to the UN resolutions

In September of the same year, he spoke in front of the Security Council of the UN with Nobel Prize-winner Elie Wiesel to ask the UN to find a solution to the conflict and to help the people of Darfur.

In December, he made a trip to China and Egypt with Don Cheadle and two Olympic winners to ask both governments to pressure Sudan's government.

After making his first trip to Darfur in 2006 with his father Nick, Clooney made the TV special "A Journey to Darfur", and advocated for action in the US. The documentary was broadcast on American cable TV as well as in the UK and France. In 2008, it was released on DVD with the proceeds from its sale being donated to the International Rescue Committee.

On December 13, 2007, Clooney and fellow actor Don Cheadle were presented with the Summit Peace Award by the Nobel Peace Prize Laureates in Rome. In his acceptance speech, Clooney said that "Don and Istand here before you as failures. The simple truth is that when it comes to the atrocities in Darfurthose people are not better off now than they were years ago."[33][34] On January 18, 2008, the United Nations announced Clooney's appointment as a United Nations messenger of peace, effective from January 31.[
"Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former."
-Albert Einstein
pi_91077372
Ik vind de beelden van vandaag trouwens echt prachtig. Allemaal feestende mensen die helemaal uit hun pan gaan omdat ze mogen stemmen.

Nu ben ik pessimistisch over de kansen dat dit allemaal zo rustig en netjes gaat verlopen als de afscheiding straks echt een feit is, maar het zou wel heel mooi zijn als er nu voor één keertje een etnisch conflict in Afrika op een dergelijke manier zijn eind zou vinden: een eerlijk referendum en een geweldloze uitkomst.

http://www.cnn.com/video/(...)ing.starts.sudan.cnn
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_91077429
quote:
1s.gif Op zondag 9 januari 2011 19:05 schreef Mwanatabu het volgende:
Ik vind de beelden van vandaag trouwens echt prachtig. Allemaal feestende mensen die helemaal uit hun pan gaan omdat ze mogen stemmen.

Nu ben ik pessimistisch over de kansen dat dit allemaal zo rustig en netjes gaat verlopen als de afscheiding straks echt een feit is, maar het zou wel heel mooi zijn als er nu voor één keertje een etnisch conflict in Afrika op een dergelijke manier zijn eind zou vinden: een eerlijk referendum en een geweldloze uitkomst.

http://www.cnn.com/video/(...)ing.starts.sudan.cnn
Het zou inderdaad een heel mooi precedent scheppen voor latere generaties. :)
"Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former."
-Albert Einstein
pi_91077643
quote:
1s.gif Op zondag 9 januari 2011 19:07 schreef Observer86 het volgende:

[..]

Het zou inderdaad een heel mooi precedent scheppen voor latere generaties. :)
En de beeldvorming van Afrika iha. Ik denk dat niemand nog trek heeft in beelden van een hordes doorgesnoven kapmessen, brandende dorpen en uitgehongerde vluchtelingen, laat staan dat ze er geld voor over hebben.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_91078179
quote:
1s.gif Op zondag 9 januari 2011 19:11 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

En de beeldvorming van Afrika iha. Ik denk dat niemand nog trek heeft in beelden van een hordes doorgesnoven kapmessen, brandende dorpen en uitgehongerde vluchtelingen, laat staan dat ze er geld voor over hebben.
Beeldvorming van Afrika. Laten we wel wezen, die beeldvorming zal nooit, maar dan ook nooit veranderen - ongeacht de situatie in Afrika zelf. En ik zie ook niet waarom dat belangrijk is, who cares wat de "beeldvorming" is. Alsof de mening van het Westen of Westerlingen an sich er toe doet.
Allah Al Watan Al Malik
  zondag 9 januari 2011 @ 19:20:11 #56
322645 Voorschrift
See if I care
pi_91078244
quote:
10s.gif Op zondag 9 januari 2011 19:19 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Alsof de mening van het Westen of Westerlingen an sich er toe doet.
Zeker wel, waarom denk je dat ze al onze kennis en meningen importeren?
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_91078452
quote:
5s.gif Op zondag 9 januari 2011 19:20 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Zeker wel, waarom denk je dat ze al onze kennis en meningen importeren?
Niet omdat jouw mening of die van een of andere willekeurige westerling er toe doet. Nee, zeker niet. De kennis die geimporteerd wordt is uiteraard puur voor eigen gebruik, eigen belang. Dat zegt niets over de waarde die ze toekennen aan je mening. Die kennis kunnen ze tegenwoordig ook ergens anders vandaan halen, China bijvoorbeeld of Turkije of enig ander land. De exclusiviteit van de "ontwikkelingen in het westen" is al een tijdje voorbij. En gelukkig maar.
Allah Al Watan Al Malik
  zondag 9 januari 2011 @ 19:26:21 #58
322645 Voorschrift
See if I care
pi_91078680
quote:
1s.gif Op zondag 9 januari 2011 19:22 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Niet omdat jouw mening of die van een of andere willekeurige westerling er toe doet. Nee, zeker niet. De kennis die geimporteerd wordt is uiteraard puur voor eigen gebruik, eigen belang. Dat zegt niets over de waarde die ze toekennen aan je mening. Die kennis kunnen ze tegenwoordig ook ergens anders vandaan halen, China bijvoorbeeld of Turkije of enig ander land. De exclusiviteit van de "ontwikkelingen in het westen" is al een tijdje voorbij. En gelukkig maar.
Nee ze betalen ons massaal om consultants, ingenieurs en leraren naar Afrika te sturen omdat onze meningen en kennis er niet toe doen. :')

Ja het is eigenbelang, maar niet omdat onze meningen er niet toe doen, maar omdat ze zelf gewoon geen idee hebben wat ze moeten doen. Dat ze er de helft van de tijd niks van aantrekken en denken dat ze het beter weten wil nog niet zeggen dat onze exclusiviteit verlopen is, integendeel zelfs.
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_91079019
quote:
1s.gif Op zondag 9 januari 2011 19:26 schreef Voorschrift het volgende:
Nee ze betalen ons massaal om consultants, ingenieurs en leraren naar Afrika te sturen omdat onze meningen en kennis er niet toe doen. :')
Jaja, ze betalen ons massaal :D. De grap van de eeuw zeg, als je als consultant aan de slag gaat, is dat meestal al via private organisaties die zelf ofwel samenwerken met het het westen, ofwel zelf al belangen hebben in het Westen. Feit is dat je mening er alsnog geen reet toe doet, gezien de non-exclusiviteit van de "westerse kennis", op behoorlijk wat gebieden inmiddels. Ergo je bent vervangbaar, dont worry. Zeker in de wat ontwikkelde landen in Afrika, want daar weten ze inmiddels al zelf consultants en ingenieurs te produceren. Het enige grote "issue" is kapitaal.

quote:
Ja het is eigenbelang, maar niet omdat onze meningen er niet toe doen, maar omdat ze zelf gewoon geen idee hebben wat ze moeten doen. Dat ze er de helft van de tijd niks van aantrekken en denken dat ze het beter weten wil nog niet zeggen dat onze exclusiviteit verlopen is, integendeel zelfs.
De exclusiviteit is verlopen wegens de verschuivingen op het wereldtoneel, niet omdat de Afrikanen zich er niets van aantrekken. Ze trekken zich er niets van aan, omdat men niet meer gebonden is aan de mening van de Westerling - je keert het dus om. Voor bedrijven is dat helemaal prachtig, want die kunnen hun werkzaamheden nu bijna overal ter wereld voortzetten middels lokale kennis.
Allah Al Watan Al Malik
  zondag 9 januari 2011 @ 19:34:22 #60
322645 Voorschrift
See if I care
pi_91079154
quote:
1s.gif Op zondag 9 januari 2011 19:32 schreef Mutant01 het volgende:

Ze trekken zich er niets van aan, omdat men niet meer gebonden is aan de mening van de Westerling - je keert het dus om.
Onzin, ik hoop dat je aardig wat ervaring hebt in het continent om deze stellingen te onderbouwen want wat ik hier in het dagelijks leven zie als "kennis" en "we kunnen het zelf wel" kan ik alleen maar om lachen. Wanneer wij onze connecties door zouden knippen met Afrika en de subsidies en kennisstroom stopzetten dan houden ze het niet lang vol, dat kan ik je wel zeggen.

Niet op een dergelijk niveau als nu in ieder geval, je moet ze verdomme nog uitleggen wat ambilight is. :')
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_91079385
quote:
3s.gif Op zondag 9 januari 2011 19:34 schreef Voorschrift het volgende:
Onzin, ik hoop dat je aardig wat ervaring hebt in het continent om deze stellingen te onderbouwen want wat ik hier in het dagelijks leven zie als "kennis" en "we kunnen het zelf wel" kan ik alleen maar om lachen. Wanneer wij onze connecties door zouden knippen met Afrika en de subsidies en kennisstroom stopzetten dan houden ze het niet lang vol, dat kan ik je wel zeggen.

Niet op een dergelijk niveau als nu in ieder geval.
Leuk, maar ik heb ook aardig wat ervaring op het continent - en dat is wat meer dan slechts "werk-ervaring". Zat afgestudeerden die dezelfde kennis bezitten en vol energie aan de slag willen gaan. De kennisstroom is het probleem niet - behalve als je spreekt over - brain-drain, wat weer te maken heeft met gebrek aan kapitaal en derhalve gebrek aan werk. Feit is dat Afrika een enorm groot continent is, met enorm veel regionale en lokale verschillen - en dat is zo divers qua kennis, ontwikkelingen en techniek - dat generaliseringen per definitie achterlijk zijn.
Allah Al Watan Al Malik
  zondag 9 januari 2011 @ 19:39:37 #62
322645 Voorschrift
See if I care
pi_91079514
quote:
1s.gif Op zondag 9 januari 2011 19:37 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Leuk, maar ik heb ook aardig wat ervaring op het continent - en dat is wat meer dan slechts "werk-ervaring". Zat afgestudeerden die dezelfde kennis bezitten en vol energie aan de slag willen gaan. De kennisstroom is het probleem niet - behalve als je spreekt over - brain-drain, wat weer te maken heeft met gebrek aan kapitaal en derhalve gebrek aan werk.
Die "zat afgestudeerden" zijn alsnog een grove minderheid, bovendien zitten de beste onderwijsinstellingen nog altijd in het buitenland voor hun. Jij hebt een Nederlands paspoort en hebt kunnen profiteren van beiden, dat maakt jou geen stelregel in het continent. Integendeel zelfs, het slagingspercentage hier in Zuid-Afrika van middelbaar onderwijs kwam niet eens over de 50% afgelopen jaar, het is schandalig hoe slecht het gesteld is met kennis in Afrika. Dat er dan een paar studenten afstuderen wil nog niet zeggen dat ze het zelf kunnen redden, een kenniseconomie is er bij lange na niet, daarom importeren ze het.

En dan is het nog het "meest ontwikkelde" land ook nog.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_91079901
quote:
1s.gif Op zondag 9 januari 2011 19:39 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Die "zat afgestudeerden" zijn alsnog een grove minderheid, bovendien zitten de beste onderwijsinstellingen nog altijd in het buitenland voor hun. Jij hebt een Nederlands paspoort en hebt kunnen profiteren van beiden, dat maakt jou geen stelregel in het continent. Integendeel zelfs, het slagingspercentage hier in Zuid-Afrika van middelbaar onderwijs kwam niet eens over de 50% afgelopen jaar, het is schandalig hoe slecht het gesteld is met kennis in Afrika. Dat er dan een paar studenten afstuderen wil nog niet zeggen dat ze het zelf kunnen redden, een kenniseconomie is er bij lange na niet, daarom importeren ze het.

En dan is het nog het "meest ontwikkelde" land ook nog.
Zuid Afrika is helemaal niet het meest ontwikkelde land in Afrika. Het is het meest rijke land, maar dat is dan ook de fout die veel mensen maken - die combineren rijkdom meteen met ontwikkeling. Zuid-Afrika is een land apart in Afrika, die geen enkele vergelijkbaar ander land kent - het heeft een extreme scheiding tussen arm en rijk - veel extremer dan in veel andere landen bijvoorbeeld. Het is een land wat je niet als maatstaf kan nemen. Daarnaast is je bagatellisering van de kennis binnen Afrika typisch voor het "Westerse" perspectief. Er stromen talloze hoogopgeleide studenten uit de universiteiten van diverse landen in Afrika, van engineers tot aan ICT-bobo's. Het is ook niet voor niets dat steeds meer Westerse bedrijven aan het offshoren zijn en de Afrikaanse markt betreden.
Allah Al Watan Al Malik
  zondag 9 januari 2011 @ 19:46:04 #64
322645 Voorschrift
See if I care
pi_91080059
Je overschat Afrika, meer kan ik er ook niet van maken.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_91080149
quote:
14s.gif Op zondag 9 januari 2011 19:46 schreef Voorschrift het volgende:
Dat hebben er meer. ^O^

Ze doen hun best, maar niet zo hard. ;)

En de corruptie sloopt alles.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_91080207
quote:
14s.gif Op zondag 9 januari 2011 19:46 schreef Voorschrift het volgende:
Jij onderschat Afrika, wat ook niet heel vreemd is - gezien men het continent het liefst in zijn geheel afschrijft als er bepaalde negatieve zaken aan het licht komen. Daarbij vergeet men de diversiteit en verschillen in ontwikkelingsniveau van de diverse landen. Men heeft het over Afrika alsof het één land is. De één neemt Soedan als maatstaf, omdat hij daar een paar maandjes moet werken, de ander neemt Zuid-Afrika als maatstaf - voor een continent met meer dan 1 miljard mensen en talloze landen.
Allah Al Watan Al Malik
  zondag 9 januari 2011 @ 19:49:53 #67
322645 Voorschrift
See if I care
pi_91080324
quote:
1s.gif Op zondag 9 januari 2011 19:48 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Jij onderschat Afrika, wat ook niet heel vreemd is - gezien men het continent het liefst in zijn geheel afschrijft als er bepaalde negatieve zaken aan het licht komen. Daarbij vergeet men de diversiteit en verschillen in ontwikkelingsniveau van de diverse landen. Men heeft het over Afrika alsof het één land is.
Man, ik woon er, ik zie het toch dagelijks om me heen of niet. Bijna alle professionele functies die hier bekleed worden (behalve regeringen, dus ik heb het over het zakenleven) worden vervuld door expats en in het buitenland opgeleide professionals. Dat jij het hier hebt over een vooruitgang wil nog niet zeggen dat onze kennis uit het westen "er niet toe doet". Het is de grootst mogelijke onzin ooit, en bijna ieder bedrijf hier importeert deze Westerse kennis.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  zondag 9 januari 2011 @ 19:50:58 #68
322645 Voorschrift
See if I care
pi_91080404
quote:
1s.gif Op zondag 9 januari 2011 19:48 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

De één neemt Soedan als maatstaf, omdat hij daar een paar maandjes moet werken, de ander neemt Zuid-Afrika als maatstaf - voor een continent met meer dan 1 miljard mensen en talloze landen.
En weer de ander is op de teentjes getrapt omdat hij zelf uit Afrika komt, en hemelt het hele continent op.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_91080514
quote:
13s.gif Op zondag 9 januari 2011 19:49 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Man, ik woon er, ik zie het toch dagelijks om me heen of niet. Bijna alle professionele functies die hier bekleed worden (behalve regeringen, dus ik heb het over het zakenleven) worden vervuld door expats en in het buitenland opgeleide professionals. Dat jij het hier hebt over een vooruitgang wil nog niet zeggen dat onze kennis uit het westen "er niet toe doet". Het is de grootst mogelijke onzin ooit, en bijna ieder bedrijf hier importeert deze Westerse kennis.
Man ik heb gedurende mijn leven langere periodes in Afrika gezeten, wat wil je mij nou vertellen? :D De professionele functies in het zakenleven in het land waar ik zat werden gewoon door lokalen ingevuld, op een paar uitzonderingen na. Verder heeft niemand het over Westerse kennis die er niet toe zou doen (hoewel deze wel inwisselbaar is geworden), wel over het feit dat het niemand in Afrika een anus zou moeten schelen wat de "beeldvorming" over hen is.
Allah Al Watan Al Malik
pi_91080570
quote:
7s.gif Op zondag 9 januari 2011 19:50 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

En weer de ander is op de teentjes getrapt omdat hij zelf uit Afrika komt, en hemelt het hele continent op.
Op mijn teentjes getrapt? Dus omdat ik het niet eens bent met de wijze waarop jij het gehele continent hebt geportretteerd, ben ik op mijn teentjes getrapt?
Allah Al Watan Al Malik
  zondag 9 januari 2011 @ 19:54:28 #71
322645 Voorschrift
See if I care
pi_91080624
quote:
1s.gif Op zondag 9 januari 2011 19:52 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Man ik heb gedurende mijn leven langere periodes in Afrika gezeten, wat wil je mij nou vertellen? :D De professionele functies in het zakenleven in het land waar ik zat werden gewoon door lokalen ingevuld, op een paar uitzonderingen na. Verder heeft niemand het over Westerse kennis die er niet toe zou doen (hoewel deze wel inwisselbaar is geworden), wel over het feit dat het niemand in Afrika een anus zou moeten schelen wat de "beeldvorming" over hen is.
Die beeldvorming is een gevolg van hun situatie, niet andersom.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_91080643
Ik denk niet dat het juist is om Afrika als een heel continent op te gaan hemelen of af te gaan kraken. Dat is net zo kortzichtig als Europa of sterker nog Eurazië als 1 geheel behandelen.
-Albert Einstein
pi_91080664
quote:
3s.gif Op zondag 9 januari 2011 19:54 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Die beeldvorming is een gevolg van hun situatie, niet andersom.
Alsof het ene land in Afrika verantwoordelijk moet zijn voor de beeldvorming van het andere land - of voor het gehele continent.
Allah Al Watan Al Malik
  zondag 9 januari 2011 @ 19:57:32 #74
322645 Voorschrift
See if I care
pi_91080800
quote:
1s.gif Op zondag 9 januari 2011 19:55 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Alsof het ene land in Afrika verantwoordelijk moet zijn voor de beeldvorming van het andere land - of voor het gehele continent.
Nee, ze doen het gewoon allemaal niet goed.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_91080913
quote:
7s.gif Op zondag 9 januari 2011 19:57 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Nee, ze doen het gewoon allemaal niet goed.
Okey, als jij daardoor beter gaat slapen.
Allah Al Watan Al Malik
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')