Mijn review van deze week. Ik vind de show een verademing na The Voice, waar 12 kandidaten over 2 uur uitgespreid werden, waren hier 10(?) kandidaten in één uur. Veel beter.
Anyhow, Karin Bloemen, je moet er van houden, en ik doe dat wel. Had meteen in de gaten dat ze 'r microfoon weggooide, mijn moeder had niets in de gaten.
Wat betreft de kandidaten:
Dennis de G.: Ik blijf 'm schattig vinden, maar je ziet dat ie weinig ervaring heeft en ik vraag me af of ie een hoofdrol kan dragen. Ik vond zijn stem in het lage begin echt heel tof, maar richting het eind trok ie het wat minder. Toch nog een aardige middenmoot.
Dennis ten V.: Wat een schijtnummer kreeg hij. Melodielijn van niets, schreeuwnummer, lege tekst. En toch vind ik 'm, wel potentie hebben. Leuke uitstraling ook (maar misschien iets te spits voor Zorro).
Jeroen: Niet mijn type. Studentikoos. Zong best redelijk, maar ik vind het absoluut geen Zorro.
Kelvin: Ik vind 'm leuk en niet heel slecht. Nog steeds doet ie me denken aan Dr. Who, maar ach. Zong zijn nummer redelijk en had van mij niet in de sing-off hoeven staan.
Marijn: Verdorie, dat was zo slecht nog niet. En dat is jammer, want ik vind 'm niet zo geschikt en leuk. Te oude kop, maar vocaal waarschijnlijk wel de sterkste daar.
Mischa: Heeft wel iets. Soms een lelijke kop (lijkt ie op Sophie Hilbrand), maar soms ook aandoenlijk. Ik vond zijn optreden wel mooi, hij heeft een goede stem en zou ook qua uiterlijk wel Zorro kunnen zijn.
Roman: Leuke jongen, maar de zacht voor Zorro. Ik mis een vierkante kaaklijn, en dat eigenlijk ook in zijn zang en optreden. Moeilijk ook, met zo'n nummer. Solide optreden in mijn ogen.
Ruud: Grootste kanshebber denk ik. Heeft een prima stem (al moet ie letten op zuiverheid) en uitstraling (mysterieus). Die komt wel in de finale gok ik zo. Ondanks het slijmerige nummer toch een fijn optreden.
Samuel: Ai. Dat was echt niet te best. Viel erg door de mand met dit nummer. Terecht in de sing-off en ook terecht eruit.
Tommie: Toch wel hét optreden van de avond

. Ik zie 'm wel als Zorro(tje). Leuke jongen, leuke mimiek, aardige stem, goede danskwaliteiten.
Dan de rest van de mensen.
Frits Sissing: Stukken leuker als ie de autocue loslaat en gevoed wordt door andere spontane mensen (in dit geval Karin Bloemen).
Pia Douwes: Vrijwel onzichtbaar in deze aflevering, werd overschaduwd door la Bloemen.
Erwin: Het blijft Carlo Boszhard als Erwin van Lambaart

. Karikatuur van zichzelf.
Willem:

. Ik weet het niet, maar ze kunnen beter Pia op die stoel zetten en hem thuis laten denk ik. Hij komt zo ouderwets over, en vooral zo traag en chagrijnig.
Karin Bloemen: Zoals Karin, luid en trekt de aandacht naar zich toe, maar ik vond het wel verfrissend dat er een keer wat humor in de show zat.
Op naar volgende week.
En ik blijf er bij, de nummers zijn vaak zo verschillend dat je het nauwelijks kan vergelijken.
Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
Hoogachtend,
Erik.