abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 29 januari 2011 @ 16:42:31 #201
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_92044279
dit topique lijkt mij gewoon nep.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  zaterdag 29 januari 2011 @ 16:44:28 #202
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_92044358
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 januari 2011 16:34 schreef schaal_9 het volgende:

[..]

De Wajong blijft bestaan voor mensen die door hun ziekte of aandoening geen benutbare mogelijkheden hebben op de arbeidsmarkt. Als je de maximale WW-duur bereikt hebt, stroom je gewoon door naar de bijstand. Tenzij je vermogen of een werkende partner hebt. Mensen die nu al een Wajong-uitkering hebben, blijven volgens het Regeerakkoord gewoon in de Wajong.
Maar dan blijven het dus wel twee regelingen. Zij het dat de eerste dan wat strenger is.
  zaterdag 29 januari 2011 @ 16:48:35 #203
271665 08gnoT.
Mwoooaahhh!!
pi_92044529
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 januari 2011 16:34 schreef schaal_9 het volgende:

[..]

De Wajong blijft bestaan voor mensen die door hun ziekte of aandoening geen benutbare mogelijkheden hebben op de arbeidsmarkt. Als je de maximale WW-duur bereikt hebt, stroom je gewoon door naar de bijstand. Tenzij je vermogen of een werkende partner hebt. Mensen die nu al een Wajong-uitkering hebben, blijven volgens het Regeerakkoord gewoon in de Wajong.
Vriendin van me ligt al 4 jaar op bed óf in het ziekenhuis (school heeft ze niet kunnen afmaken), moet blij zijn als ze een uurtje per dag buiten haar bed kan zitten, en heeft toevallig van de week een definitieve uitspraak gekregen: ze kan gewoon werken.

Dat is dan ook weer overdreven... niet iedereen hoeft zomaar geld aangegooid te krijgen, maar in haar geval is een wajong niet meer dan terecht.

Edit: Oh wacht, dat had ik al eens in dit topic vermeld. Sorry, kon het me niet meer herinneren.
[PAINT] Wat gebeurt er bij de formaties #1 -- #2 -- #3 -- #4 -- #5 -- #6 -- #7 -- #8 -- #9 -- #10
Steun de strijd voor een indianenforum!
  zaterdag 29 januari 2011 @ 16:49:12 #204
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_92044564
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 januari 2011 21:03 schreef Tim86 het volgende:
troll :')
Dat. En anders: ga werken met je kadaver.
pi_92047653
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 januari 2011 16:19 schreef schaal_9 het volgende:

[..]

Interessante wet! De WIJ kent iets andere voorwaarden dan de WWB. Onder de 21 jaar is de hoogte van de inkomensvoorziening te verwaarlozen. Het woord uitkering heeft volgens mij een slechte naam gekregen, vandaar dat tegenwoordig wordt gesproken over inkomensondersteuning. In de praktijk wordt voor mensen t/m 26 jaar lang niet altijd een werkleeraanbod aangeboden (passend werk niet altijd voorhanden, te veel rompslomp?).

Er is een grote kans dat gemeenten straks ook mensen met een structurele functiebeperking (of gewoon handicap) gaat toeleiden naar arbeid. Er komt één brede regeling voor de onderkant van de arbeidsmarkt.
Ik geloof dat het sowieso een andere naam heeft omdat de insteek met de WWB heel anders is (Bij de WWB maak je aanspraak op een voorziening, bij de WIJ heb je recht op een voorziening.)
Ik vind het sowieso interessant, de wet is relatief nieuw, en omdat ik zelf tot de doelgroep behoor heeft het voor mij iets meer interesse. De grote lijnen komen overeen met de WWB, de WIJ en WWB zijn op elkaar afgestemd, waardoor ik van beiden voldoende mee pak. Maar ik vind het zeker een interessante wet :Y
  zaterdag 29 januari 2011 @ 19:06:52 #206
263062 Joosterd
All-Round Fokker.!!
pi_92049740
Ik kom zo langs om een geldzakje te brengen. Helemaal geen probleem ik heb een 40 urige werkweek waar ik ruim boven modaal verdien. O+
You have to make the right choice. As long as you don't choose, everything remains possible.
pi_92966309
Beste Confession, al eens een iq-test gedaan? Begrijp best dat als je echt iets mankeert dat het lastig is om je leven op de rit te krijgen en het overzicht niet kwijt te raken. Ik heb zelf een dochter van 18 jaar die tegen zwak begaafd aan zit. Ik weet dus hoe het is als iemand overal begeleiding bij nodig heeft. Mijn dochter trapte overal tegenaan, gewoon omdat ze niet kan verwoorden wat ze denkt of zou willen zeggen. Ook begrijpt ze 'opdrachten' niet, die moeten op een speciale manier aan haar uitgelegd worden. Ze heeft speciaal onderwijs gevolgd, is daarna naar een gewone middelbare school gegaan, en daar ging het grandioos mis. Ze heeft haar kont tegen de krib gegooid, en er is weinig begrip voor haar omdat je het aan de buitenkant niet kunt zien. Zelf weet ze het wel, omdat ze met haar overzicht qua iq op 95 zit, maar verbaal tussen 65 en 70. Een behoorlijk verschil dus. Zou je willen adviseren om je te laten testen. Want ook je Nederlands laat veel te wensen over. Zelfs mijn dochter kan het nog beter.
Is het gewoon luiheid van je....dan moet je je ogen uit je kop schamen.
Stel dat we allemaal zo zouden denken als jij, hoe denk jij dan überhaupt aan een uitkering te kunnen komen? Waar zou dat geld dan vandaan moeten komen? Doodziek word ik van die mensen die te lui zijn om te werken en het meestal nog voor elkaar krijgen ook om lekker thuis te zitten. Daardoor is het zo'n puinhoop in Nederland en zijn de mensen, die echt een uitkering nodig hebben omdat ze iets mankeren, keihard de dupe.
Mijn dochter heeft haar school dus niet afgemaakt, heeft geen opleiding en valt daardoor in een gat. Deskundige hulp hoef je niet te verwachten, heb het wel aangevraagd, jeugdzorg, kinderbescherming enz....zucht, ze vallen je lastig tot je kind 18 jaar is en dan wordt het dossier gesloten en mag je het allemaal zelf uitzoeken zonder dat ze daadwerkelijk iets gedaan hebben.
Mijn dochter werkt nu wel, ze heeft een 22-uren contract bij een schoenenwinkel. We zagen de advertentie waarin oproepkrachten werden gevraagd. Ik heb het voor haar moeten vragen, ze kreeg al snel bericht dat ze op sollicitatiegesprek mocht komen. Ik ben met haar mee gegaan en tegen de manager gezegd dat ik in de winkel was als ze vragen mocht hebben. Ze zei dat ze dat normaal niet doen en dat het wel zou lukken zonder mij. Na een paar minuten riep ze me er toch bij en heb ik het een en ander uit kunnen leggen. Het geluk van mijn dochter was dat de manager een jonge begripvolle meid was, die haar fantastisch heeft opgevangen en begeleid. De manager werkt er nu niet meer, maar ze heeft mijn dochter wel dat zetje in de rug gegeven dat ze nodig had. Het gaat nog niet zonder slag of stoot, ze huilt veel omdat ze vaak niet snapt wat er van haar verwacht wordt, ook onverwachte dingen die op het werk gebeuren, die niet bij de dagelijkse gang van zaken horen, brengen haar in de war. Maar ze houdt het vol, ik hoef haar 's morgens niet eens wakker te maken, ze regelt het allemaal zelf. Haar inkomen is natuurlijk niet geweldig. Ze heeft ongeveer 300 netto in de maand. Een aanvullende uitkering heb ik nog niet aangevraagd voor haar, maar zal binnenkort toch moeten. Ze willen haar geen fulltime werk geven, de manager moet qua salaris van het personeel onder een bepaald bedrag blijven, dan krijgt de manager namelijk een bonus. Dus zit mijn dochter in een situatie zonder vooruitzichten. De vorige manager deed keihard haar best voor haar. Want ze had eerst een 0-uren contract en zij heeft ervoor gezorgd dat ze een 22-uren contract kreeg. Kans om ergens anders aan de slag te kunnen is niet groot. Mijn dochter heeft geluk gehad, die had een hele menselijke manager. Zou mooi zijn als daar eens wat meer in geïnvesteerd werd. Dan zouden meer mensen zoals mijn dochter aan het werk kunnen.
  vrijdag 18 februari 2011 @ 15:41:47 #208
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_92967263
giovannis, daarvoor is ook de sociale werkplaats hè :). Daar houden ze rekening met mensen met een laag IQ.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')