Het zal wel hier andersom zijn...quote:Op zaterdag 8 januari 2011 16:11 schreef spidys het volgende:
vrouwen moeten af en toe voelen wie de baas is.
niks mis met een corrigerende tik.
zolang ze maar geen blauwe plekken krijgt of begint te bloeden.
een vlakke hand op der wang is altijd goed
Slaan is barbaarsquote:Op zaterdag 8 januari 2011 16:11 schreef spidys het volgende:
vrouwen moeten af en toe voelen wie de baas is.
niks mis met een corrigerende tik.
zolang ze maar geen blauwe plekken krijgt of begint te bloeden.
een vlakke hand op der wang is altijd goed
waarom?quote:Op zaterdag 8 januari 2011 17:14 schreef Sander het volgende:
Het grootste zwaktebod allertijden is geweld.
Deze baas lost het goed op:quote:Op zaterdag 8 januari 2011 17:18 schreef Tallywhacker het volgende:
Held!
Vrouwen moeten gewoon leren dat ze niet altijd gelijk hebben, en na 3 keer nee is het gewoon klaar!
Maar o mijn god wat kunnen ze soms doorzuigen (en dan bedoel ik niet op een snikkel)..
Een corrigerende tik, moet gewoon kunnen ja.. Vooral als ze hysterisch gaan doen!
Gewoon een vlakke hand en niet een keer of 10 met de vuist..
En wat dat gelul betreft van als je een keer een klap van een vrouw krijgt. Dikke lul voor d'r, mooi dat ze er een terug krijgt en dan recht op d'r neus! Altijd leuk ook om te zien in de kroeg..
Krijgt zo'n gozer ruzie met een meisje, die begint met slaan, krabben, bijten noem maar op..
Maar nee, je bent een man dus je doet niks terug.. Je laten slaan door een meisje, dan ben je pas een mietje!
Het tentoonspreiden danwel gebruiken van fysieke kracht in een argument of een discussie waar die fysieke kracht niet ter sprake is gekomen of ter zake doet is een zwaktebod. Je ontwijkt de discussie / het probleem en je valt terug op iets waarvan je weet dat je er mee kan winnen. Bovendien heeft een klap niks te maken met beargumenteren of redeneren. Je maakt de klap tot een argument, wetende dat de ander daar niets tegenin kan brengen. Niet eens? Klap voor je smoel. En ja, dan "win" je wel. Met pijn of de dreiging van pijn kan je alles winnen. Daarom heeft, hier los van staand, marteling ook geen enkele zin. De gemartelde vertelt je wat je wilt horen, of het nou waar is of niet.quote:
vrouwen kunnen op sommige momenten gewoon compleet irrationeel en hyper worden.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 17:18 schreef Tallywhacker het volgende:
Held!
Vrouwen moeten gewoon leren dat ze niet altijd gelijk hebben, en na 3 keer nee is het gewoon klaar!
Maar o mijn god wat kunnen ze soms doorzuigen (en dan bedoel ik niet op een snikkel)..
Een corrigerende tik, moet gewoon kunnen ja.. Vooral als ze hysterisch gaan doen!
Gewoon een vlakke hand en niet een keer of 10 met de vuist..
En wat dat gelul betreft van als je een keer een klap van een vrouw krijgt. Dikke lul voor d'r, mooi dat ze er een terug krijgt en dan recht op d'r neus! Altijd leuk ook om te zien in de kroeg..
Krijgt zo'n gozer ruzie met een meisje, die begint met slaan, krabben, bijten noem maar op..
Maar nee, je bent een man dus je doet niks terug.. Je laten slaan door een meisje, dan ben je pas een mietje!
Dat is tegenwoordig ook niet meer ok.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 17:22 schreef Quickie_Butt het volgende:
Waarom is je vriendin slaan (corrigende tik geven) not done, maar is het wel ok om kinderen te slaan (corrigende tik te geven)?
wie heeft het over een ruzie winnenquote:Op zaterdag 8 januari 2011 17:22 schreef Sander het volgende:
[..]
Het tentoonspreiden danwel gebruiken van fysieke kracht in een argument of een discussie waar die fysieke kracht niet ter sprake is gekomen of ter zake doet is een zwaktebod. Je ontwijkt de discussie / het probleem en je valt terug op iets waarvan je weet dat je er mee kan winnen. Bovendien heeft een klap niks te maken met beargumenteren of redeneren. Je maakt de klap tot een argument, wetende dat de ander daar niets tegenin kan brengen. Niet eens? Klap voor je smoel. En ja, dan "win" je wel. Met pijn of de dreiging van pijn kan je alles winnen. Daarom heeft, hier los van staand, marteling ook geen enkele zin. De gemartelde vertelt je wat je wilt horen, of het nou waar is of niet.
Omdat je er gebruik van maakt omdat je weet dat je gaat winnen, is het bovendien een manier om er in te peperen dat je sterker of beter bent dan de ander. Maar het oorspronkelijke discussiepunt, of de frustratie, of wat dan ook blijft gewoon. Je bent heel eenzijdig het probleem aan het oplossen of je frustratie aan het wegnemen. Zo kan ik het ook. Je dwingt mensen in een ondergeschikte positie, die ze (door diezelfde dreiging of gebruik van geweld) niet kunnen loslaten.
En krijg je bijvoorbeeld van een vrouw een klap, dan wordt jij als man als zwak gezien..quote:Op zaterdag 8 januari 2011 17:23 schreef spidys het volgende:
[..]
wie heeft het over een ruzie winnen
Nee, maar dat heeft iemand het bloed onder de nagels vandaan halen ook niet. Dat is ook een agressieve vorm van argumenteren, en nog gemeen ook, omdat dat vaak onzichtbaar gebeurt en er nooit echt de vinger op kan worden gelegd. Terwijl het ook heel goed gebruikt kan worden om een discussie te "winnen". Dan kan ik me heel goed voorstellen dat iemand vroeg of laat zo door de rooie gaat dat hij een klap uitdeelt. Dat heeft niets te maken met een zwaktebod, maar met het afstoppen van de ander zijn misselijke manier van argumenteren.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 17:22 schreef Sander het volgende:
Het tentoonspreiden danwel gebruiken van fysieke kracht in een argument of een discussie waar die fysieke kracht niet ter sprake is gekomen of ter zake doet is een zwaktebod. Je ontwijkt de discussie / het probleem en je valt terug op iets waarvan je weet dat je er mee kan winnen. Bovendien heeft een klap niks te maken met beargumenteren of redeneren.
Zelf hoeft het bij kinderen ook niet zo voor mij, maar het verschil is dat je met je vriendin een gelijkwaardige relatie hebt en met kinderen niet. Dat snap je toch wel hoop ik.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 17:22 schreef Quickie_Butt het volgende:
Waarom is je vriendin slaan (corrigende tik geven) not done, maar is het wel ok om kinderen te slaan (corrigende tik te geven)?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |