quote:Op zondag 9 januari 2011 22:13 schreef Aventura het volgende:
Het tripje was leuk vandaag!
Wel is de bevallingslat erg hoog gelegd. De vriendin heeft 3 kids en beviel in respectievelijk 3 uur, 1 uur en 1 kwartier (ja, van eerste wee tot uitdrijving). Haar buuv kwam er gezellig bij en zij is van elk van haar twee koters in 2 uur bevallen: 'Ze plopten er zo uit'.
Volgens hen zit het allemaal tussen je oren. Gewoon ontspannen mee omgaan. En oja, kotsen en cravings, moe zijn: allemaal aandachttrekkerij.
En de 16 weken verlof zijn eigenlijk een belachelijke luxe. Wel leuk en aardig, maar niet nodig.
tussen de orenquote:Op zondag 9 januari 2011 22:13 schreef Aventura het volgende:
Het tripje was leuk vandaag!
Wel is de bevallingslat erg hoog gelegd. De vriendin heeft 3 kids en beviel in respectievelijk 3 uur, 1 uur en 1 kwartier (ja, van eerste wee tot uitdrijving). Haar buuv kwam er gezellig bij en zij is van elk van haar twee koters in 2 uur bevallen: 'Ze plopten er zo uit'.
Volgens hen zit het allemaal tussen je oren. Gewoon ontspannen mee omgaan. En oja, kotsen en cravings, moe zijn: allemaal aandachttrekkerij.
En de 16 weken verlof zijn eigenlijk een belachelijke luxe. Wel leuk en aardig, maar niet nodig.
Incantrix,quote:Op maandag 10 januari 2011 08:00 schreef Incantrix het volgende:
Danimeisje, heb je er al eens aan gedacht om het hoofdeinde van je bed wat op te hogen? Het lost het maagzuur niet ineens op ofzo, maar bij mij maakte dat i.c.m. maalox wel het verschil tussen kunnen slapen ś-nachts of wakkerliggen tot het ochtendgloren
Ik heb een heel lieve tante die ook eens haar beklag deed dat 'zoveel zwangeren doen alsof ze ziek zijn'. Ik werd er heel verdrietig van, want ik dacht dat zulke opmerkingen alleen van domme, ongevoelige mensen kwamen.quote:Op maandag 10 januari 2011 08:05 schreef miss_sly het volgende:
[..]
tussen de orenDat die mensen bestaan
Eigen ervaring is toch vaak maatgevend, dat merk ik ook bij jongere mensen om me heen. "wacht maar, straks doe/wil jij ook dit of dat". Weinig van die wachtmaars zijn tot op heden uitgekomenquote:Op maandag 10 januari 2011 08:17 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik heb een heel lieve tante die ook eens haar beklag deed dat 'zoveel zwangeren doen alsof ze ziek zijn'. Ik werd er heel verdrietig van, want ik dacht dat zulke opmerkingen alleen van domme, ongevoelige mensen kwamen.
De desbetreffende tante is kinderloos. Sommigen zijn nu eenmaal empathisch, anderen niet.quote:Op maandag 10 januari 2011 08:26 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Eigen ervaring is toch vaak maatgevend, dat merk ik ook bij jongere mensen om me heen. "wacht maar, straks doe/wil jij ook dit of dat". Weinig van die wachtmaars zijn tot op heden uitgekomen
De beren vind ik nog niet eens zo irritant, maar die overtuiging dat jij exact hetzelfde moet (onder)vinden als zij staat me tegen. Zeker als je tegenwerpingen als onwetendheid terzijde worden geschoven.quote:Op maandag 10 januari 2011 08:29 schreef Claudia_x het volgende:
Dat 'wacht maar...' is wel een bekend ouderkwaaltje. En het houdt ook nooit op, want er zijn altijd ouders met oudere kinderen die allemaal beren op de weg zien voor je.
oh hékelquote:Op maandag 10 januari 2011 08:26 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Eigen ervaring is toch vaak maatgevend, dat merk ik ook bij jongere mensen om me heen. "wacht maar, straks doe/wil jij ook dit of dat". Weinig van die wachtmaars zijn tot op heden uitgekomen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.want dat weten beide ouders nog niet.Paars!
Smurfje onderweg
Oh, het Grote Malen! Er zijn ontspanningsoefeningen die je kunt doen om je te helpen je hoofd leeg te krijgen. Misschien eens op googelen? Ik heb ooit eens de volgende oefening van de huisarts gekregen: elke avond voor het slapen gaan even de tijd nemen om de dag van achter naar voor in beelden door te nemen. Visualiseer dus het tv-programma dat je nog bekeken hebt, je bord eten, de supermarkt waar je 's middags heen ging, enzovoort. Je mag alleen beelden zien en er geen gevoelens bij hebben, en het moet niet te lang duren. Die oefening hielp mij wel wat, maar ik stop er meestal na een paar dagen alweer mee.quote:Op maandag 10 januari 2011 08:35 schreef ik80lll het volgende:
Waar eigenlijk niet van? Van wat we gaan eten tot wat hebben we nog nodig, en wat moet ik nog doen aan toe.
Tips om nergens aan te denken?
Ik vind juist de beren heel irritant, want ze geven me het gevoel dat de komst van een kind vooral iets lastigs is in plaats van iets leuks.quote:Op maandag 10 januari 2011 08:36 schreef Vanyel het volgende:
[..]
De beren vind ik nog niet eens zo irritant, maar die overtuiging dat jij exact hetzelfde moet (onder)vinden als zij staat me tegen. Zeker als je tegenwerpingen als onwetendheid terzijde worden geschoven.
Zo erg zijn ze bij mij gelukkig niet. Alleen over het slecht slapen is het natuurlijk leuk grappen maken dat het alleen maar erger wordt straks.quote:Op maandag 10 januari 2011 08:45 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik vind juist de beren heel irritant, want ze geven me het gevoel dat de komst van een kind vooral iets lastigs is in plaats van iets leuks.
Dit zijn hoogopgeleide mensen hè, w.o. een psycholoog. Des te vreemder dat ze hun eigen ervaring als standaard nemen en projecteren.quote:Op maandag 10 januari 2011 08:00 schreef Incantrix het volgende:![]()
Ik dacht altijd dat alleen de 'oudere generatie' zo dacht.. Zoals iemand al zei, zulke mensen zou ik in elk geval niet opzoeken als het allemaal niet wil en mijn bevallingsverhaal zou ik dan ook niet zo snel vertellen. Laat maar lullen hoor, er zijn genoeg meiden hier die wel beter weten: kwaaltjes kies je niet en je bevalling ook niet
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |