![bannerslowchat.gif]()
![mods.png]()
![anne.gif]()
![sd.gif]()
![slowchatters.png]()
![tjabbo.jpg]()
![alex.gif]()
![twente.png]()
![ookgek.gif]()
![baracuda.gif]()
![peurac.gif]()
![alfisti.gif]()
![fugie.gif]()
![lipje.jpg]()
![paal.jpg]()
![2cv.gif]()
![newbie.png]()
![Barcaconia.gif]()
![sjoegerd.GIF]()
![invine.gif]()
![dingest.jpg]()
![alicey.png]()
![duvel.gif]()
![m1fyqxpb32i9_800.jpg]()
![m1fyqxpb13ia_800.jpg]()
quote:
Nadat Volvo alles heeft gedaan om de S60 in de markt te zetten als de auto die het merk een stoerder imago moet bezorgen, volgt bij de V60 eenzelfde strategie. Is die nieuwe lifestylestation echt zo sportief als Volvo ons wil doen geloven?
Om die vraag maar meteen te beantwoorden: nee. Is het in een sportieve auto echt leuk om glooiende bochtige wegen te rijden, in de V60 komen we niet verder dan de constatering dat de auto zich prima redt onder dat soort omstandigheden. Dat is een kwalitatief verschil. In die hoedanigheid kunnen we gewoon zeggen dat de V60 geen sportieve auto is. Is dat erg?
Nee, hoor. De auto is namelijk wel behoorlijk dynamisch en dat is voor een Volvo in dit segment al heel wat. Zeker als je bedenkt dat de auto op massas andere vlakken scoort zoals een Volvo meestal scoort: bijzonder netjes. Een heel grote verrassing is de V60 na
onze kennismaking met de nieuwe S60 natuurlijk niet meer. De station is volgens
het merk tot de C-stijl gelijk aan de S60 en we hebben geen gaten in die claim kunnen schieten. Designtechnisch is de V60 misschien nog wel meer geslaagd dan de sedan, een kenmerk dat we in het D-segment wel vaker tegenkomen.
De XC60-achtige achterkant ziet er best gaaf uit en en profil oogt de auto allesbehalve bedaagd. Het interieur is typisch Volvo: zeker premiumwaardig, maar dan op een robuuste manier. We zijn wildenthousiast over de (dunne) stoelen, die qua thuiskomgevoel doen denken aan de optionele comfortzetels van BMW in de 5- en 7-serie. Dat Volvo zich nu ook op de lifestyle-station heeft gegooid, betekent dat je iets inlevert aan bagageruimte: het pakezel-tijdperk is voorbij. Evengoed heb je een redelijke 430 liter tot je beschikking in een goed toegankelijk laadruim met vlakke vloer.
Geen behoefte
We konden in de V60 voor het eerst de nieuwe 1,6-liter turbomotor in een Volvo uitproberen in de vorm van een T4. Deze heeft 180 pk en was bij ons gekoppeld aan de zestraps Powershift-automaat met dubbele koppeling. Al zit die niet op het niveau van de Duitse concurrentie, hij is altijd nog sneller en prettiger dan een ouderwetse automaat. Bovendien werkt hij wel mooi samen met de turbomotor. Je hebt eigenlijk geen moment directe behoefte aan meer power: het blok is mooi soepel, reageert prima op gasinput en de automaat houdt de toeren niet overdreven laag.
Rijden doet de V60 prima. Zoals gezegd is diehard sportief wat anders, maar de voortrein maakt evengoed veel indruk. Het sturen gaat heel direct en vooral de manier waarop de V60 zich zet en het uitblijven van onderstuur vallen in positieve zin op. Evengoed voelt de auto geen moment ook maar een beetje oncomfortabel. De optelsom van die twee levert een auto op waarin je zonder een centje pijn 100.000 km per jaar aflegt. Een typische Volvo met meer dynamiek dan je wellicht verwacht. De Duitse concurrentie is
evengoed nog net een tandje scherper, al scheelt het niet veel met een voorwielaangedreven Audi A4 Avant, wat de Duitse tegenstrever is die het meest in het vaarwater van de V60 zit. Aangezien de vanafprijs van gelijkgemotoriseerde versies altijd een paar duizend euro in het voordeel van de Volvo is (wat alleen maar erger wordt als je je auto gaat volhangen met opties), kan dat best een leuke vergelijking worden. Met deze V60 heeft het merk echter weer een model in de aanbieding dat een heel reëel en prettig alternatief is voor de geijkte Duitse keuzes.
![m1fyqxobxjib_800.jpg]()
![m1fyqxtbr7ic_800.jpg]()
quote:
Lengte/breedte/hoogte 4628 mm/ 1865 mm/ 1484 mm
Wielbasis 2776 m
Gewicht 1533 kg
Laadvermogen 567 kg
Aanhangermassa geremd/ongeremd 1600 kg/ 750 kg
Kofferruimte 430-1241 l
Tankinhoud 68 l
Tjabbo's fleshlightBojo's date begin----------
EindOok_Gek avatar blunder![foto.png]()
![Marktoppie.png]()
![lp.png]()
![bojoklein.jpg]()
![peukots1.gif]()
![CrazyRiverklein.jpg]()
![alexxxxxklein.png]()
![alexniva1.gif]()
![quotes.png]()
quote:
quote:
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 21:54 schreef Sounddragon het volgende:[..]
sex en Lada in één zin
*mompelt iets over anticonceptie
Op woensdag 12 mei 2010 21:55 schreef Alexxxxx het volgende:[..]
de enige auto waarin enigzins sexuele dingen zijn gebeurd met mij is anders mijn niva

Op woensdag 12 mei 2010 21:56 schreef Sjoegerd het volgende:[..]
Herinner me er aan dat ik niet in jouw Niva ga zitten

quote:
@2cv:Op maandag 28 juni 2010 17:17 schreef Paladijn het volgende:Met de hoeveelheid onzin die je verkondigd is het geen wonder dat je geen PTA-mod meer bent
quote:
quote:
quote:
vorige deeltjes
http://ptaslowchat.tk
De code voor de op is hier te vinden