Plucheplakpartijen? Zoals de PVV bedoel je, die met graagte haar standpunten overboord gooit om maar mee te mogen regeren?quote:Op vrijdag 7 januari 2011 23:45 schreef fokthesystem het volgende:
Objection your honour, objection !Dit is beïnvloeding via nieuws want inzake : --->
Van de kiezers van GroenLinks zegt 69 procent 'zeker wel' te gaan stemmen, terwijl ook PvdA- en D66-kiezers met beide 62 procent relatief vastberaden zijn. De achterban van de VVD (53 procent), CDA (vijftig procent) en PVV (34 procent) blijft daar flink bij achter.
---> Denk ik dat mEEr dan de helft van de peiling invullers/respondenten jUIst bij de geijkte plucheplak partijen zit.
Nu niet zo kinderachtig reageren als een op los geslagen puber. Dit is nergens voor nodig!quote:Op zondag 9 januari 2011 12:11 schreef Hexagon het volgende:
Ik beweer nergens dat ik gelijk heb.want het is nu eenmaal een theorie. Maar jij blijft je riedeltje herhalen dat ik per se ongelijk heb zonder echt op de kern in te gaan.
En Hex geeft aan dat jij de vekeerde brei heet maakt, waar je wederom niet op in gaatquote:Op zondag 9 januari 2011 17:22 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Nu niet zo kinderachtig reageren als een op los geslagen puber. Dit is nergens voor nodig!
Ik stel klip en klaar dat ik jou 'theorietje' totaal niet plausibel vind en ik heb ook de redenen daarvoor aangegeven.
Daar zul je het mee moeten doen. En anders niet. Het is mij volkomen om het even!
Vertel je alternatieven eens.quote:
Onzin. Ik heb al aangegeven, gesteund met een bron, dat de PVV-aanhang erg trouw blijkt te zijn.quote:Op zondag 9 januari 2011 18:28 schreef JoaC het volgende:
[..]
En Hex geeft aan dat jij de vekeerde brei heet maakt, waar je wederom niet op in gaat
Er veranderen wel degelijk dingen, De PVV is nu mede verantwoordelijk voor de huidige regering. Dat was tot en met de laatste verkiezingen, in juni, nooit het geval. We kunnen nog niet zeggen wat het effect daarvan is op verkiezingen want die zijn er nog niet geweest. En misschien is Maart daar ook nog wel te vroeg voor.quote:Op zondag 9 januari 2011 19:50 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Onzin. Ik heb al aangegeven, gesteund met een bron, dat de PVV-aanhang erg trouw blijkt te zijn.
Dat bleek al een dag na de verkiezingen toen het AOW-standpunt werd gewijzigd. En onlangs nog toen er dagelijkse perikelen waren in de fractie. De bewering dat er iets veranderd zou zijn verwerp ik dus op deze gronden. Dus nogmaals, uit peilingen is gebleken dat ondanks alle sores de achterban trouw is. Daarnaast is het bij regelmaat dat TNS/NIPO met haar peilingen er flink naast zit.
Ik kan het niet mooier maken dan dit. Ik snap daarnaast wel dat menigeen de PVV het liefst op 0 zetels wil hebben, maar ook zo'n peiling zal niet waarheidsgetrouw bljken te zijn net zoals de wensdromen van hex.
Bull of crap, natuurlijk.quote:Op zondag 9 januari 2011 20:25 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Er veranderen wel degelijk dingen, De PVV is nu mede verantwoordelijk voor de huidige regering. Dat was tot en met de laatste verkiezingen, in juni, nooit het geval. We kunnen nog niet zeggen wat het effect daarvan is op verkiezingen want die zijn er nog niet geweest. En misschien is Maart daar ook nog wel te vroeg voor.
En of NIPO een flutpeiling is of niet, dat doet niet ter zake. Ik zeg namelijk nergens dat dit de uitslag gaat zijn. Mijn theorie is ook van toepassing op andere peilingen.
Waar het mij om gaat is dat je er kennelijk blind vanuit gaat dat het verschil tussen de peilingen en het resultaat altijd in het voordeel van de PVV zal uitvallen. En ik betwijfel dat sterk. Ik verwacht dat dat verschil ook nog wel eens in het nadeel kan gaan uitvallen, mocht de PVV in zwaar weer terecht komen. Met als onderbouwing dat de PVV-kiezer moeilijk te bereiken is met peilingen en vaak verstek liet gaan bij verkiezingen. En ik heb ook reportages gezien rondom die perikelen. Daaruit bleek dat de PVV-kiezer idd best loyaal is maar ik had ook niet het idee dat het geduld en vertrouwen oneindig blijft.
En dat je mijn theorie zelfgenoegzaam weglacht begrijp ik maar daarmee heb je je gelijk nog steeds niet bewezen. Ik claim nergens dat ik per definitie gelijk hebt. Jij claimt wel dat ik ongelijk heb zonder dat je daar een houtsnijdend argument voor hebt aangedragen of met een verklaring bent gekomen waar dat verschil tussen peiling en resultaat vandaan komt.
Wat begin je nu over standen in allerlei peilingen? Wat onderbouwt dat? Daar heb ik het toch helemaal niet over?quote:Op zondag 9 januari 2011 20:28 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Bull of crap, natuurlijk.
Ik heb eerder al aangegeven dat de peilingen van week 50 en 51 de PVV bij Synnovate en Peil.nl op 25+ stond.
De nieuwe peiling van Peil.nl is ook binnen (week 1) en daar staat de PVV 'gewoon' op 26 zetels.
Ook is gepeild dat de partijen die tegen de missie zijn in peiling profiteren.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |