abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_91885216
Waarom zijn al die boeken van de Asser serie altijd zo fucking duur.. Sowieso snap ik niks van de literatuur van Contractenrecht..
Naja dat moeten ze maandag met het college maar uitleggen.
Hoop verder ook niet dat we nog een opdracht daarvoor moeten maken want daar heb ik momenteel echt nog geen tijd voor, donderdag eerst nog een bachelortentamen en daarna meteen richting Berlijn voor een weekendje weg met vriendinnetjes..

Ah weer een verandering:
quote:
Als kleine pleister op de wonde voor het laat verschijnen van syllabus en een verwijzing naar een verkeerde druk van Wessels, vindt u onder documenten op Blackboard een bestand met daarin alle voorgeschreven stukken uit de diverse Assers.
Maarja dan nu nog steeds de vraag, moeten we dan alsnog dat boek kopen, ja of te nee, er staan volgens mij nu namelijk ook extra hoofdstukken bij, die niet bij de vermelde literatuur staan.. Dus dan zou je zeggen nee :P

quote:
Naast de vermelde literatuur verdient het aanbeveling dat u zich voor elk college voorbereidt door bestudering van de betreffende onderwerpen uit de handboeken, in het bijzonder:
- Asser/Hartkamp & Sieburgh, Algemeen overeenkomstenrecht 6-III*, Deventer: Kluwer 2009, ISBN 978-90-13-06715-6
- B. Wessels & A.J. Verheij (red.), Bijzondere overeenkomsten, Deventer: Kluwer 2010, ISBN 978-90-130-7399-7

[ Bericht 15% gewijzigd door Yashaaaaa op 26-01-2011 11:39:30 ]
pi_91891808
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 10:30 schreef Yashaaaaa het volgende:
Waarom zijn al die boeken van de Asser serie altijd zo fucking duur.. Sowieso snap ik niks van de literatuur van Contractenrecht..
Naja dat moeten ze maandag met het college maar uitleggen.
Hoop verder ook niet dat we nog een opdracht daarvoor moeten maken want daar heb ik momenteel echt nog geen tijd voor, donderdag eerst nog een bachelortentamen en daarna meteen richting Berlijn voor een weekendje weg met vriendinnetjes..

Ah weer een verandering:

[..]

Maarja dan nu nog steeds de vraag, moeten we dan alsnog dat boek kopen, ja of te nee, er staan volgens mij nu namelijk ook extra hoofdstukken bij, die niet bij de vermelde literatuur staan.. Dus dan zou je zeggen nee :P

[..]

Dat Asserboek is opgenomen in het boek dat je vorig jaar voor burgerlijk recht II moest aanschaffen. Dat blauwe dikke boek. Die van Wessels heb ik wel aangeschaft.

En over die opdracht, dat was mij ook niet helemaal duidelijk, dus ik heb de docent gemaild. Hij mailde terug dat de opdracht voor de eerste werkgroep komt te vervallen en via blackboard wordt bekend gemaakt wanneer de eerste opdracht moet worden ingeleverd.
Erg slordig geregeld allemaal, maar goed.
Op maandag 5 september 2016 23:16 schreef -Deluzion- het volgende:
En ik antwoord liever niet op Fascination. aka Alex Vause.
pi_91893065
quote:
2s.gif Op woensdag 26 januari 2011 13:36 schreef Fascination het volgende:

[..]

Dat Asserboek is opgenomen in het boek dat je vorig jaar voor burgerlijk recht II moest aanschaffen. Dat blauwe dikke boek. Die van Wessels heb ik wel aangeschaft.

En over die opdracht, dat was mij ook niet helemaal duidelijk, dus ik heb de docent gemaild. Hij mailde terug dat de opdracht voor de eerste werkgroep komt te vervallen en via blackboard wordt bekend gemaakt wanneer de eerste opdracht moet worden ingeleverd.
Erg slordig geregeld allemaal, maar goed.
Thanks O+
Van dat boek had ik inderdaad al verwacht/gehoopt dat het die van die asserbundel zou zijn!
Hebben we dat andere boek (van wessels) niet ook ooit moeten kopen, komt me bekend voor zo'n rode kaft! of was dat vermogensrecht ofzo :P

Ik heb burgerlijk recht niet vorig jaar maar dat jaar ervoor gevolgd, maar dat is die speciale studenteneditie met die slappe kaft toch, van 80 euro ofzo..? Is dat hele boek daarin opgenomen of maar een deel?
Hopen dat ik nog de goede druk heb dan, maar goed er staat nu ook een gedeelte van op blackboard toch?

Had je dat ook gevraagd of wist je dat gewoon zelf :P

En fijn van de opdracht, scheelt weer een hoop stress :P

Ik zit in werkgroep 2, jij?

Ben nu stiekem wel benieuwd wie jij bent haha!
pi_91894416
Krijg je op de universiteit ook met belastingrecht te maken of is dat een aparte studie? doe nu hbo rechten en begin belastingrecht wel leuk te vinden
  woensdag 26 januari 2011 @ 14:58:04 #155
57434 Marloes
Digital Love
pi_91895434
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 14:34 schreef Stuurver het volgende:
Krijg je op de universiteit ook met belastingrecht te maken of is dat een aparte studie? doe nu hbo rechten en begin belastingrecht wel leuk te vinden
Op de UU krijg je daar alleen mee te maken als je het notariële traject volgt of als je het vak in je keuzeruimte kiest. Voorheen was er een apart fiscaal traject, maar dat zijn ze aan het afschaffen.
The more you try to erase me,
The more that I appear.
pi_91895441
quote:
Bij ons (Leiden) is het een klein vijfpuntsvak of een hele studie. Het kleine vak is extreem basaal, maar voor de meeste mensen al meer belastingrecht dan ze ooit hadden gehoopt (zo ook voor mij). Het is een vak van niks...
last.fm | Voor iemand met een hamer ziet alles eruit als een spijker.
pi_91895763
Oké bedankt :)

Ik vind strafrecht het meest interessant van wat ik tot nu toe heb gehad maar als ik bijvoorbeeld zoek naar vacatures voor strafrecht kan ik bijna niks vinden maar ik zie zeer veel vacatures voor ondernemings/arbeids/belastingrecht.

Ik weet dat ik er nog lang niet ben maar ik probeer toch al een beetje een beeld te vormen van de juridische arbeidsmarkt :P
pi_91905847
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 14:04 schreef Yashaaaaa het volgende:

[..]

Thanks O+
Van dat boek had ik inderdaad al verwacht/gehoopt dat het die van die asserbundel zou zijn!
Hebben we dat andere boek (van wessels) niet ook ooit moeten kopen, komt me bekend voor zo'n rode kaft! of was dat vermogensrecht ofzo :P

Ik heb burgerlijk recht niet vorig jaar maar dat jaar ervoor gevolgd, maar dat is die speciale studenteneditie met die slappe kaft toch, van 80 euro ofzo..? Is dat hele boek daarin opgenomen of maar een deel?
Hopen dat ik nog de goede druk heb dan, maar goed er staat nu ook een gedeelte van op blackboard toch?

Had je dat ook gevraagd of wist je dat gewoon zelf :P

En fijn van de opdracht, scheelt weer een hoop stress :P

Ik zit in werkgroep 2, jij?

Ben nu stiekem wel benieuwd wie jij bent haha!
Volgens mij hebben we dat boek van Wessels nooit moeten aanschaffen.

Pff, dat weet ik zo niet, maar het gaat om 26 hoofdstukken. Laatste hoofdstuk gaat over "De ontbinding van wederkerige overeenkomsten op grond van niet-nakoming". Ik heb zelf een beetje research gedaan, vooral omdat dat Asserboek zo teringduur is. :P

Beetje kut weer dat een gedeelte van de literatuur die we moeten voorbereiden niet online beschikbaar is en de syllabus nog niet te bestellen is. Misschien ga ik maandag nog even in de bieb daarnaar opzoek.

Ik blijf liever een beetje anoniem. :@
pi_91907539
Haha snap ik ook wel hoor ;)

Ja dan denk ik wel dat het het hele boek is.. Maandag maar even navragen of die versie ook geod is.. Ga het niet dubbel kopen..

Naja ze mogen maandag gaan uitleggen hoe het zit met alles.. Als de literatuur nog niet te bestellen is is dat hun probleem en niet het onze, dat haal ik dan wel weer in zodra ik die reader heb..

Het zal maandag toch wel een inleidend college zijn lijkt me.
pi_91908427
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 19:22 schreef Yashaaaaa het volgende:
Haha snap ik ook wel hoor ;)

Ja dan denk ik wel dat het het hele boek is.. Maandag maar even navragen of die versie ook geod is.. Ga het niet dubbel kopen..

Naja ze mogen maandag gaan uitleggen hoe het zit met alles.. Als de literatuur nog niet te bestellen is is dat hun probleem en niet het onze, dat haal ik dan wel weer in zodra ik die reader heb..

Het zal maandag toch wel een inleidend college zijn lijkt me.
Tuurlijk moet je het hele boek leren, je hoeft nooit halve boeken te leren bij Rechten _O-
pi_91931397
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 19:53 schreef xxiessiexx het volgende:

[..]

Tuurlijk moet je het hele boek leren, je hoeft nooit halve boeken te leren bij Rechten _O-
Wij wel eens. Maar toen waren het drie halve boeken voor 1 vak, dus alsnog genaaid!
pi_91931466
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 22:46 schreef Kudtstudent het volgende:

[..]

Hey jij was er vandaag ook hé! Ben wel benieuwd wie jij nou was hahaha.
Ben toch niet geweest :@ Te druk met studentenrechtbank (die casus die hierboven staat). Was het nog interessant?

En PM je blunder eens :X

[ Bericht 9% gewijzigd door Cortax op 27-01-2011 10:22:20 ]
pi_91932571
Vandaag laatste bachelortentamen, in ieder geval ik hoop dat het de laatste keer is dat ik hem moet maken..

Heb er opzich wel goed voor geleerd en was ook op tijd klaar.. Het enige wat kut is dat het nieuwe EU verdrag nu geldt en ik daar niet zoveel vanaf weet :')
pi_91933055
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 10:10 schreef Kudtstudent het volgende:

[..]

Wij wel eens. Maar toen waren het drie halve boeken voor 1 vak, dus alsnog genaaid!
:D
pi_91937191
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 10:54 schreef Yashaaaaa het volgende:
Vandaag laatste bachelortentamen, in ieder geval ik hoop dat het de laatste keer is dat ik hem moet maken..

Heb er opzich wel goed voor geleerd en was ook op tijd klaar.. Het enige wat kut is dat het nieuwe EU verdrag nu geldt en ik daar niet zoveel vanaf weet :')
Oeh, welke is dat?

Godsamme, staat in de reader van contractenrecht dat de werkgroep gegeven wordt in E 2.18, in de collegeroosters staat TvA 8.K.16 respectievelijk TvA 8.K.15. :') Wat is het nou? :(
pi_91941135
Heb wat blunder PM's gestuurd :P
pi_91942216
quote:
woensdag 26 januari 2011 14:34 schreef Stuurver het volgende:[/b]
RuG -> apart traject Fiscaal Recht. Ik zou er overigens niet aan beginnen als je het alleen maar doet om de werkgelegenheid, dan kom je er namelijk erg lastig doorheen. Je moet het echt leuk vinden om het te doen. Ik kon zo de mensen eruit pikken die het deden omdat het zo'n leuke baangarantie gaf.

quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 14:32 schreef Kudtstudent het volgende:
Heb wat blunder PM's gestuurd :P
En niks naar mij gestuurd?! :{w
pi_91942426
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 14:59 schreef Maharbal het volgende:
:D Hé Maharbal, heb jij hier toevallig verstand van... O-)
pi_91942564
Als je het niet erg vindt geef ik daar - gezien mijn huidige toestand - even geen concreet antwoord op :D

Ik was 10:30 pas thuis van stappen :')
pi_91949971
Zou ik even naar afgestudeerd verplaatst mogen worden? Vanaf volgende week werkzaam in het verre noorden. :)

(Had geen idee overigens dat deze topicserie nog liep joh...)
pi_91953711
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 17:57 schreef Sessy het volgende:
Zou ik even naar afgestudeerd verplaatst mogen worden? Vanaf volgende week werkzaam in het verre noorden. :)

(Had geen idee overigens dat deze topicserie nog liep joh...)
O, cool. Waar in het noorden?!
pi_91954088
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 14:59 schreef Maharbal het volgende:

[..]

RuG -> apart traject Fiscaal Recht. Ik zou er overigens niet aan beginnen als je het alleen maar doet om de werkgelegenheid, dan kom je er namelijk erg lastig doorheen. Je moet het echt leuk vinden om het te doen. Ik kon zo de mensen eruit pikken die het deden omdat het zo'n leuke baangarantie gaf.

[..]

Had geen idee dat je meelas, you've got PM ;)
pi_91956006
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 19:21 schreef Maharbal het volgende:
[..]
O, cool. Waar in het noorden?!
Fryslân, lol.
pi_91956387
quote:
Inleiding tot het belastingrecht was toen ik eerstejaars was in Tilburg sowieso een verplicht vak, vanaf het 2de jaar volgde er een apart traject voor wie fiscaal recht wilde doen (idem voor internationaal & europees recht). Het eerste jaar was een soort brugklasjaar, officieel stond je bij je eigen opleiding ingeschreven (bijv. fiscaal recht) maar iedereen had hetzelfde programma. Jij krijgt dan sowieso een premasterjaar en daarna het masterjaar dus daar heb je dan sowieso niks mee te maken.

quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 15:05 schreef Stuurver het volgende:
Ik weet dat ik er nog lang niet ben maar ik probeer toch al een beetje een beeld te vormen van de juridische arbeidsmarkt :P
Enorm tekort aan belastingrecht (fiscaal recht) idd, maar het moet je maar net liggen. Het is nogal eh, droog. Overigens, als je goede punten hebt behoort een dubbel accent (bijv strafrecht en privaatrecht) of zelfs dubbele master (bijv. fiscaal en nederlands recht) uiteraard tot de mogelijkheden. Je loopt dan waarschijnlijk wel iets uit met de studie.
pi_91957025
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 20:08 schreef Sessy het volgende:

[..]

Fryslân, lol.
Werk ik ook :).

Care to share waar/wat voor kantoor/welk kantoor? Mag ook via pm. Vind het wel interessant, kijken of ik het kantoor ken / er zelf heb gewerkt / er nog mensen ken.

quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 20:15 schreef Sessy het volgende:

Enorm tekort aan belastingrecht (fiscaal recht) idd, maar het moet je maar net liggen. Het is nogal eh, droog. Overigens, als je goede punten hebt behoort een dubbel accent (bijv strafrecht en privaatrecht) of zelfs dubbele master (bijv. fiscaal en nederlands recht) uiteraard tot de mogelijkheden. Je loopt dan waarschijnlijk wel iets uit met de studie.
Enorm droog inderdaad...ALS het onderwerp je niet ligt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')