abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_92154213
quote:
1s.gif Op maandag 31 januari 2011 23:38 schreef Orbis het volgende:

En @Maharbal, ik denk wat mensen tegenstaat aan belastingrecht ook het cijfermatige aspect is. Ik in ieder geval had er geen enkele lol in om te ontdekken op welke teruggaves iemand recht heeft etc. Ook zal meespelen dat 'belasting' op zich al een term is die niet veel warme gevoelens oproept ;) .
Speelt ongetwijfeld ook mee. Maar je noemt meteen een misvatting op. Mensen denken dat fiscalisten de hele dag belastingaangiftes doen, maar dat valt wel mee. Sure, in de drukke maanden (feb-april) moeten er een hoop aangiftes gedaan worden. Veel daarvan doen de accountants zelf en de (junior) belastingadviseurs (waar ik onder val). Snel erna doe je eigenlijk alleen nog maar redelijk gecompliceerde aangiftes of helemaal niet meer. M'n baas doet eigenlijk geen aangiftes meer, die zit alleen in de adviespraktijk. En adviespraktijk is het tofste wat er is O+
Die kant ga ik ook op.

Overigens heeft het cijfermatig aspect ook wel een soort voldoening in zich. Als ik bezig ben met een advies ga ik meerdere scenario's uitwerken om te kijken welke het voordeligst is. Je hebt dan meteen een concreet 'resultaat' voor je, je kunt zien wat je de klant kan besparen/adviseren. Maakt het weer leuk, omdat je sneller weet waar je aan toe bent etc.
pi_92182972
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2011 17:19 schreef anti-fok het volgende:
pff dank jullie wel .. ik heb vandaag nog maar even mijn complete tactiek omgegooid!
Hoe ging de toets? Hoop dat je 'm hebt gehaald.

Als je misschien nog wat materiaal hebt kunnen vinden voor Rechtsgeschiedenis 2 zou ik dat zeer op prijs stellen.

Bedankt!
pi_92183760
quote:
1s.gif Op maandag 31 januari 2011 22:37 schreef Eva4Evah het volgende:
Helleu :W bij deze ga ik het rechtentopic verlaten... ik heb namelijk eindelijk de knoop doorgehakt en ben gestopt met rechten. :D Eindelijk, het voelt alsof er 100 kg van me afvalt! Hahah jullie zullen wel denken van huh, maar ik zat vanaf het begin eigenlijk al met tegenzin rechten te doen. Ben een van die mensen die het had gekozen omdat ik niks anders wist, maar intussen ben ik te weten gekomen wat me wél trekt. Stom dat ik pas nu (2ejaars, UU) ben gestopt, want nu mag ik dus gaan dokken van het kabinet wegens het maken van de verkeerde keuze. Maargoed, ik ga nu eindelijk iets doen wat ik (voor 99,9% zeker) wél leuk vind: politicologie in Leiden. In de tussentijd even werken en genieten van het feit dat ik nooit meer die klotetentamens hoef te maken en saaie kutarresten hoef te lezen. Oh joy! Hihi :P

Wil bij deze iedereen in dit topic bedanken die me ooit een samenvatting heeft gestuurd, dat zijn er toch een aantal geweest ;) en verder vond ik het topic altijd wel interessant, er komen hier nuttige dingen voorbij. :) Rechten is zeker een interessante studie maar ik vond het niet leuk genoeg, ik wist eigenlijk al dat ik hier later niks mee wilde doen. Maar ik heb er veel van geleerd en ik kan ook vrijstellingen krijgen voor mijn komende studie, dus dat is altijd mooi meegenomen ;)

Iedereen veel succes met alle tentamens, scripties en dergelijke! En wie weet tot ziens ;)
Heb ik een trend gezet? ;( :P
Nee hoor, verstandig besluit! Je moet je hart (en ook een beetje je verstand) achterna gaan. Hoop dat politicologie de juiste keuze voor je is! Mijn tweede studiekeuze pakte (of zeg liever pákt) goed uit :D

edit: Oja, waarom ineens naar Leiden? :P
pi_92187757
Joepie.

Vandaag te horen gekregen dat ik een onvoldoende had op m'n allerlaatste tentamen ooit....m'n eerste onvoldoende in ruim 2.5 jaar tijd.

Strontchagerijnig op dit moment omdat dat de tweede kans was (kon niet meedoen aan de eerste) en ik dus geen officiele kansen meer heb. Eigenlijk zou ik nu volgend jaar 6 maanden extra moeten studeren om dit vak nog te kunnen doen.

Bah.

Gelukkig wel het één en ander kunnen regelen. Ik mag een mondelinge her doen....NADAT ik m'n fiscaal recht scriptie heb gedaan. Dat zou oorspronkelijk in de zomer zijn. Nu maar noodgedwongen m'n notarieel recht scriptie gebruikt voor fiscaal recht (onderwerp is aardig fiscaal getint). Die scriptie dus ff met 2 weken afmaken en dan die mondelinge doen... ;(
pi_92187859
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 19:33 schreef Maharbal het volgende:
Joepie.

Vandaag te horen gekregen dat ik een onvoldoende had op m'n allerlaatste tentamen ooit....m'n eerste onvoldoende in ruim 2.5 jaar tijd.

Strontchagerijnig op dit moment omdat dat de tweede kans was (kon niet meedoen aan de eerste) en ik dus geen officiele kansen meer heb. Eigenlijk zou ik nu volgend jaar 6 maanden extra moeten studeren om dit vak nog te kunnen doen.

Bah.

Gelukkig wel het één en ander kunnen regelen. Ik mag een mondelinge her doen....NADAT ik m'n fiscaal recht scriptie heb gedaan. Dat zou oorspronkelijk in de zomer zijn. Nu maar noodgedwongen m'n notarieel recht scriptie gebruikt voor fiscaal recht (onderwerp is aardig fiscaal getint). Die scriptie dus ff met 2 weken afmaken en dan die mondelinge doen... ;(
Hulpmiddel voor ontlading: Top 5 vloekwoorden

Da's wel echt zwaaaar balen zeg!!
Toch wel respect voor het deel "eerste onvoldoende in 2,5 jaar" :P
pi_92187998
Ach Maharbal!
pi_92188989
Heel zuur, Maharbal! En van alle vakken ook gelijk maar degene die in de weg staat aan het afstuderen? In ieder geval handig dat je scriptie veelzijdig is ;) .
last.fm | Voor iemand met een hamer ziet alles eruit als een spijker.
pi_92190849
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 19:58 schreef Orbis het volgende:
Heel zuur, Maharbal! En van alle vakken ook gelijk maar degene die in de weg staat aan het afstuderen? In ieder geval handig dat je scriptie veelzijdig is ;) .
Ik kan in principe nu nog wel binnen 2 weken afstuderen op notarieel, maar dan moet ik m'n scriptie daarvoor gebruiken en kan ik de mondelinge her dus pas doen na de fiscale scriptie. Deze scriptie gebruik ik dus voor fiscaal...en als ik dat vak heb gehaald...hier komt ie, krijg ik alsnog geen bul. Ik krijg m'n fiscale bul pas nadat ik notarieel heb afgerond (in verband met een schakelprogramma). Het plan was om binnen 1 maand officieel de mr. titel te mogen voeren, maar dat is nu dus ook down the drain omdat ik geen scriptie voor notarieel heb.

O, en geloof me...er zijn al een hoop scheldwoorden de revue gepasseerd.

En ja, godzijdank dat die scriptie aardig veelzijdig is.
pi_92192949
@Maharbal: heb jij alleen een master fiscaal recht gedaan of ook een bachelor?
pi_92199183
Eerst notarieel recht gedaan aan de RuG hier. Daarmee kon ik via een schakelprogramma zo doorstomen naar fiscaal. Moest nog het grootste deel van de bachelor fiscaal + master, wat neerkwam op zo'n 90 of 100 EC. Ik kreeg enkele vrijstellingen.
pi_92200262
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 17:56 schreef Drexciyen het volgende:

[..]

Hoe ging de toets? Hoop dat je 'm hebt gehaald.

Als je misschien nog wat materiaal hebt kunnen vinden voor Rechtsgeschiedenis 2 zou ik dat zeer op prijs stellen.

Bedankt!
heej ja ik heb nog gezocht, dacht dat ik dat tentamen had gehaald na het jaar dat mn laptop crashte maar blijkbaar heb ik hem in het eerste jaar dat ik dat vak volgde meteen gehaald dus het staat niet meer op mn laptop .. sorry!! Had je graag willen helpen .. maar echt, t zijn geen moeilijke tentamens hoor! Succes!!
pi_92200506
Fascination was jij er nu nog uitgekomen bij contractenrecht?
Ik had nog wat navraag gedaan over de literatuur maar weet het nu nog niet zeker..
Hij zei iig dat we de Asser via kluwer navigator konden raadplegen en printen (dat mag dus blijkbaar) en dat we die dus niet hoefde aan te schaffen.. Toen ik vroeg wat ze nu precies bedoelde met dit:
quote:
Naast de vermelde literatuur verdient het aanbeveling dat u zich voor elk college voorbereidt door bestudering van de betreffende onderwerpen uit de handboeken, in het bijzonder:
- Asser/Hartkamp & Sieburgh, Algemeen overeenkomstenrecht 6-III*, Deventer: Kluwer 2009, ISBN 978-90-13-06715-6
- B. Wessels & A.J. Verheij (red.), Bijzondere overeenkomsten, Deventer: Kluwer 2010, ISBN 978-90-13-07399-7
Maakte die zoiets van dat als hij niks over bijvoorbeeld bevrijdende verjaring zou vragen we er ook niks over hoefde te lezen in de Asser..

En toen ik het kreeg over het boekje van Wessels zei hij dat die helaas niet online stond (ze probeerde er alles aan te doen om kosten voor ons te besparen blablabla) dus ik vragen van moeten we daar dan alleen de aangegeven hoofdstukken van lezen (dat zijn er 5 ofzo) en toen antwoorde hij daarop bevestigend..

Maar dan vind ik het wel vaag dat we voor de Asser in principe wel dus zelf moeten kijken wat we moeten lezen (als het niet specifiek genoemd is) en voor dat boek van Wessels niet..
Alhoewel je dat dus nooit van te voren kan doen, want het gaat erom of zij het in college noemen ja of te nee.. Vage shit hoor.. Ik snap er in ieder geval niks van en het frustreert me enorm de hele tijd :X
pi_92200943
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 20:30 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Ik kan in principe nu nog wel binnen 2 weken afstuderen op notarieel, maar dan moet ik m'n scriptie daarvoor gebruiken en kan ik de mondelinge her dus pas doen na de fiscale scriptie. Deze scriptie gebruik ik dus voor fiscaal...en als ik dat vak heb gehaald...hier komt ie, krijg ik alsnog geen bul. Ik krijg m'n fiscale bul pas nadat ik notarieel heb afgerond (in verband met een schakelprogramma). Het plan was om binnen 1 maand officieel de mr. titel te mogen voeren, maar dat is nu dus ook down the drain omdat ik geen scriptie voor notarieel heb.

O, en geloof me...er zijn al een hoop scheldwoorden de revue gepasseerd.

En ja, godzijdank dat die scriptie aardig veelzijdig is.
joh het is k*t ..tuurlijk.. maar je mag nog die mondeling doen , dit is je eerste onvoldoende in 2,5 jaar tijd, je hebt al een goede baan .. goed toekomst-perspectief .. dus kijk naar de positieve kanten ... dit is een hele kleine bump in the road, gewoon vergeten en doorgaan..
pi_92201257
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 22:55 schreef anti-fok het volgende:

[..]

joh het is k*t ..tuurlijk.. maar je mag nog die mondeling doen , dit is je eerste onvoldoende in 2,5 jaar tijd, je hebt al een goede baan .. goed toekomst-perspectief .. dus kijk naar de positieve kanten ... dit is een hele kleine bump in the road, gewoon vergeten en doorgaan..
Je hebt ook wel gelijk, alleen die onvoldoende kwam als een schok :P.

Die mondelinge ga ik ook wel halen, maar ik kan nu nog tot de zomer (of hoeveel eerder ik scriptie nr2 af heb) pas m'n bul halen. Weer geen titel :(
  dinsdag 1 februari 2011 @ 23:07:44 #265
57434 Marloes
Digital Love
pi_92201675
Over titels gesproken :P
Mag je nog de titel mr. voeren als je je master hebt gehaald? Of ''moet'' je je houden aan LL.M.?
The more you try to erase me,
The more that I appear.
pi_92202554
Ow en nog een voor Maharbal wel zuur zo ;(

Maar zoals je zegt je gaat die mondeling gewoon halen! Jammer van de extra hobbel maar dat overleef je ook wel weer :) :Y
pi_92204599
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 22:44 schreef anti-fok het volgende:

[..]

heej ja ik heb nog gezocht, dacht dat ik dat tentamen had gehaald na het jaar dat mn laptop crashte maar blijkbaar heb ik hem in het eerste jaar dat ik dat vak volgde meteen gehaald dus het staat niet meer op mn laptop .. sorry!! Had je graag willen helpen .. maar echt, t zijn geen moeilijke tentamens hoor! Succes!!
Oké, maakt niet uit hoor. Toch bedankt voor het zoeken. Nee ze zijn inderdaad ook niet moeilijk, ik had de vorige keer veel te weinig geleerd.

[ Bericht 1% gewijzigd door Drexciyen op 02-02-2011 00:20:32 ]
pi_92209238
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 23:07 schreef Marloes het volgende:
Mag je nog de titel mr. voeren als je je master hebt gehaald? Of ''moet'' je je houden aan LL.M.?
Ik gebruik gewoon mr. in ieder geval :P
So many adventures couldn't happen today, so many songs we forgot to play, so many dreams swinging out of the blue.
pi_92210288
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 23:21 schreef Yashaaaaa het volgende:
Ow en nog een [ afbeelding ] voor Maharbal wel zuur zo ;(

Maar zoals je zegt je gaat die mondeling gewoon halen! Jammer van de extra hobbel maar dat overleef je ook wel weer :) :Y
Jawel, komt ook wel goed. Het is gewoon een beetje een deceptie :{

Nuja, nu eerst even snel die scriptie afmaken en die mondelinge her halen.
pi_92214136
Kan me voorstellen dat je echt baalt, helemaal zo net voor de eindstreep. Maar uiteindelijk komt het allemaal wel op z'n pootjes terecht en dat halfjaar is op zich verwaarloosbaar. Succes in elk geval!
pi_92215273
Ah Maharbal wat shit zeg.. Ik kan me best voorstellen hoe je je nu voelt. Ik zou ook onwijs balen! Uiteindelijk komt het inderdaad wel weer op zijn pootjes terecht, maar nu is het gewoon zwaar klote!

@Eva, Deserteur! ;) Heel veel succes met politicologie en kom nog eens langs hier in het topic :)
pi_92215625
quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2011 11:52 schreef Kudtstudent het volgende:
Ah Maharbal wat shit zeg.. Ik kan me best voorstellen hoe je je nu voelt. Ik zou ook onwijs balen! Uiteindelijk komt het inderdaad wel weer op zijn pootjes terecht, maar nu is het gewoon zwaar klote!

@Eva, Deserteur! ;) Heel veel succes met politicologie en kom nog eens langs hier in het topic :)
Ja, ik ga vanavond dus ook biertjes hakken als een losgeslagene :P
pi_92219227
Woooot Internationaal Privaatrecht gehaald *O* Eerste mastervak is binnen *O*

Wel met een 6 ;( :'(
pi_92235033
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 23:07 schreef Marloes het volgende:
En wat te denken van "weledelgestrenge" ? >:)
  woensdag 2 februari 2011 @ 19:49:49 #275
146875 aaipod
Primus inter pares
pi_92239765
Ben ik weer! ;)

@Maharbal - Vanavond? Ik ga morgen! Als je er morgen weer bent sms even! ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')