Succes! Wel op het goed tijdstip actie ondernemen, anders kunnen we nooit die FOK!-meet op je nieuwe zeilschip hebben, hequote:Op vrijdag 18 mei 2012 00:27 schreef Shispeed het volgende:
[..]
morgen sowieso flinke stijging, volgende week afnemend stijgend en dan eind van de week short gaan
Ja daar ben ik ook benieuwd naar. Onlangs was er ook nieuws dat General Motors stopte met adverteren (http://www.nu.nl/internet(...)ffectief-genoeg.html).quote:Op vrijdag 18 mei 2012 01:47 schreef RangeRover het volgende:
Ik ben heel erg benieuwd naar de beursgang en de koers op lange termijn. Facebook kán het waarmaken en daar hebben ze qua aantal gebruikers zeker een goede basis voor. Ik vraag me echter wel af of ze met voldoende vernieuwende producten kunnen komen om de beoogde waarde van 100 miljard echt waar te kunnen maken. Het hangt volledig af van innovatie in het jaar na de beursgang. Anders stappen mensen uit en zakt het vanzelf in elkaar.
M.a.w. slecht nieuws voor iedereen die denkt snel te cachen: zodra de koers daalt stopt FB met aandelen verkopen, zodra de koers dreigt te stijgen verkoopt Mark gewoon meer aandelen. Meer voor Mark, pech voor speculanten.quote:De handel in aandelen Facebook begint vrijdag. Woensdag werd bekend dat Facebook een kwart meer aandelen uitgeeft dan eerder aangekondigd vanwege een hoger dan verwachte vraag. Het totale aantal uit te geven aandelen komt daarmee op 421 miljoen. Als de vraag toch nog hoger uitvalt, kunnen nog eens zestig miljoen aandelen uitgegeven worden.
Het argument achter de advertenties is niet eens zozeer de directe sales maar meer de indirecte sales. Jij ziet als user x dat user a, b, c, d en e een bepaald bedrijf liken bij de sponsored stories. Het bedrijf komt hierdoor wederom in de belangstelling te staan van je. Jij wilt je misschien wel associëren met een bepaald iemand en zult sneller geneigd zijn te gaan eten bij een restaurant wat hij/zij geliked heeft zodra je met hem/haar uit eten gaat dan bij een ander restaurant.quote:Op vrijdag 18 mei 2012 02:03 schreef Bananenbar het volgende:
[..]
Ja daar ben ik ook benieuwd naar. Onlangs was er ook nieuws dat General Motors stopte met adverteren (http://www.nu.nl/internet(...)ffectief-genoeg.html).
Het levert bijna niks op blijkbaar. En wie koopt er nou ooit iets via facebook?
Dat lijkt me nog best gevaarlijk, wat is hun business strategie dan?
Nonsens, juist door de vernieuwingen die ze in de laatste twee jaar gedaan hebben (met name de vergaande website integratie), heeft ze een onoverbrugbare afstand verzorgt. Als zelfs Google zich er drie keer op stuk gelopen heeft (orkut, wave, google plus), dan kun je wel zeggen dat ze comfortabel zitten. Het enige waar ik (nog) niet over te spreken ben is hun games platform, die toch wel belangrijk gaat zijn voor de groei in de toekomst, en waar ik denk dat MS aan gaat knagen met Windows 8.quote:Op vrijdag 18 mei 2012 00:44 schreef edcetera het volgende:
Ik ben nog niet zo negatief, dat ik ze wil vergelijken met een WOL bv, maar ze komen niet met spectaculaire vernieuwingen, die je in de huidige digitale economie tot langduring succes zullen leiden.
Juist. Het hele verdienmodel is gebaseerd op reclame. Prima dat ze een voorsprong hebben om mensen op hun site te houden, en ze dus constant reclame kunnen voorspiegelen. Uiteindelijk gaat het voor de belegger dus alleen om de reclame inkomsten ten opzichte van de kosten.quote:Op vrijdag 18 mei 2012 10:54 schreef matthijst het volgende:
Prachtig bedrijf. Beurswaarde meer dan 100x de jaarwinst.
Als je werkelijk denkt dat Facebook zoveel winst zal gaan maken in de toekomst heb ik nog wel een rekeningnummertje waar je je geld naar over mag maken; dan ben je er ook vanaf.
Bijna 1 miljard gebruikers... Dan zullen er nog wel een miljard bij kunnen. En dan?
Gaan ze 2 miljard winst maken, prachtig. Nog steeds 50x de winst "waard".
Benieuwd of er ooit iemand iets gekocht heeft door een reclame op facebook.
2005 belde...quote:Op vrijdag 18 mei 2012 14:02 schreef snabbi het volgende:
Er zit niet meer zoveel rek in dit verdienmodel om deze koersverhouding te rechtvaardigen. Ze zullen andere manieren moeten vinden om geld te verdienen.
Dus wat leer je hieruit? Juist dat het meelopen met de massa in de hoop dat je kan cashenquote:Op woensdag 9 mei 2012 15:46 schreef FP931 het volgende:
Banken voorspellen dat het aandeel Facebook bij beursintroductie omhoog schiet. Aangezien Nederlanders zich niet kunnen inschrijven voor deze beursgang moeten wij wachten totdat het aandeel wereldwijd verhandelbaar is. Wanneer dit moment is aangebroken zal de koers al flink hoger staan waardoor wij niet van de stijging kunnen profiteren.
zal wel even duren voordat ze vraag en aanbod gematched hebbenquote:Op vrijdag 18 mei 2012 15:20 schreef GlowMouse het volgende:
http://www.nasdaq.com/art(...)t-day-20120518-00353
Begint de handel direct over 10 minuten?
Het staat er wel een beetje stom.quote:The Nasdaq opens at 9.30 am (East Standard Time) which is around 7 pm Indian Standard Time. However FB won’t start trading until 9.30 am sharp.
Dat is juist het probleem grappenmaker: op een gegeven moment is iedereen wel klaar met die reclames. En ik denk dat mensen die spelletjes spelen blind langs die reclames heenklikken om hun spel te starten.quote:Op vrijdag 18 mei 2012 14:05 schreef speknek het volgende:
[..]
2005 belde...
Alleen al 12% van de inkomsten van Facebook is het gedeelte dat Zynga afdraagt, nog zonder de advertenties die ze in de games plaatsen.
Wat is het probleem? Ik geef juist aan dat Facebook al tijden naar nieuwe verdienmodellen toe aan het werken is. Dit "probleem" (vooralsnog gaat het Google redelijk voor de wind, en die verdienen zelfs alleen maar geld met reclames) is al heel lang bekend.quote:Op vrijdag 18 mei 2012 16:18 schreef matthijst het volgende:
Dat is juist het probleem grappenmaker: op een gegeven moment is iedereen wel klaar met die reclames. En ik denk dat mensen die spelletjes spelen blind langs die reclames heenklikken om hun spel te starten.
Reclames zijn alleen maar zinvol als mensen erop acteren... Je kan prima 2 miljard mensen een reclame voorschotelen, maar als er dan niemand je artikel aanschaft is de lol er snel af..
Want Fok is ook 100 miljard waard en beursgenoteerd op 100x de winstquote:
In tegenstelling tot Facebook heeft FOK! inmiddels na 13 jaar wel bewezen dat de community steeds weer nieuwe (jonge!) gebruikers aantrekt. Dus daar waar FOK! wellicht minder aantrekkelijk is voor adverteerders doordat minder duidelijk is met wie je van doen hebt - en je er dus ook niet snel een grote financiele klapper mee kan maken middels een beursgang o.i.d. - is het 'businessmodel' wel een stuk stabieler.quote:
hahatwitter:ZorTrades twitterde op vrijdag 18-05-2012 om 17:10:13$FB delayed because the nasdaq is yet to confirm their friendship reageer retweet
twitter:EddyElfenbein twitterde op vrijdag 18-05-2012 om 17:20:24The sad part is that by not trading for 12 minutes, $FB has already outperformed most of Europe. reageer retweet
Op zich heeft Facebook (net als Google) natuurlijk voordelen bij het opstellen van een klantenprofiel en is het de bedoeling dat vooral passende reclame wordt getoond. Mij zal je dan ook niet horen zeggen dat reclame slecht of ontoereiked is, ik vind alleen de gat tussen het huidige model en de geschatte waarde te groot om dit toe te kunnen schrijven aan te verwachten extra inkomsten.quote:Op vrijdag 18 mei 2012 16:23 schreef speknek het volgende:
[..]
Wat is het probleem? Ik geef juist aan dat Facebook al tijden naar nieuwe verdienmodellen toe aan het werken is. Dit "probleem" (vooralsnog gaat het Google redelijk voor de wind, en die verdienen zelfs alleen maar geld met reclames) is al heel lang bekend.
Daarnaast heeft Facebook ook hele succesvolle reclame, namelijk de bedrijvenpagina's. Ik kan me zo voorstellen dat ze daar binnenkort (extra) geld voor gaan vragen.
kloptquote:Op vrijdag 18 mei 2012 17:31 schreef piepeloi55 het volgende:
Was al een paar uur rond de 42 op de secondmarket.
waaromquote:Op vrijdag 18 mei 2012 17:36 schreef Syntix het volgende:
Haha bij de Yahoo Finance Live stream worden ze helemaal gek als die onder de 40 gaat
Stuitert net weer terug op 40 haha.quote:Op vrijdag 18 mei 2012 17:36 schreef Syntix het volgende:
Haha bij de Yahoo Finance Live stream worden ze helemaal gek als die onder de 40 gaat
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |