abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_107553942
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 13:35 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Hou hadden ze dat moeten doen dan? Zijn de enige investeerders niet gewoon mensen/maatschappijen met enorme zakken geld die ingestapt zijn?
Nee hoor,Google maar eens rond en lees hoe mensen op andere wijzes aan aandelen Facebook zijn gekomen en daar met de beursgang flink profijt van trekken.
pi_107554054
Er is ook een soort (otc) handelsplaats voor aandelen in dat soort bedrijven (tech/start-ups) zonder IPO. Op basis van die transacties kwam ook af en toe de 'waarde' van Facebook naar buiten

edit: gevonden https://www.secondmarket.com/

[ Bericht 22% gewijzigd door tjoptjop op 03-02-2012 13:22:16 ]
pi_107562393
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 23:41 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Ik volg het niet zo nauwgezet, maar wat hebben ze dan geinoveerd sinds begin?

Ten tweede: waar halen ze eigenlijk hun inkomsten vandaan?
Hun grootste innovatie is natuurlijk de keus veel meer te willen zijn dan een website. Ze zijn een sociaal platform. Wat veel meer mogelijkheden geeft.

Apps apps en nog eens apps: Farmville, Mafiawars, Apps die je foto's bewerken verzin het maar. Door een platform te zijn trekt Fb heel veel ontwikkelaars aan. Onder andere Zygna die in het begin voor een grote boost van FB heeft gezorgd.

Facebook connect: Mijn FB-account kan en wordt steeds meer een internet-paspoort. Op heel veel website's kan ik inloggen met mijn FB wat weer een account aanmaken scheelt. Ook delen vanaf zo'n website gaat natuurlijk weer gemakkelijker. Nu we het daar toch over hebben bestaan er nog website's zonder like-knop?

Facebook is waarschijnlijk niet het meest innovatieve bedrijf te wereld. Maar ze blijven bewegen, nieuwe wegen zoeken, extra markten zoeken. Dat is belangrijk in deze bedrijfstak. Tot nu toe hebben ze nog weinig foute beslissingen gemaakt en de fouten die ze gemaakt hebben snel hersteld. Dus ik heb vertrouwen in dat Facebook wel een blijvertje is.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 4 mei 2012 @ 13:02:56 #129
862 Arcee
Look closer
pi_111125296
quote:
Facebook mikt bij beursgang op marktwaarde $96 mrd

Vrijdag 4 mei 2012 10:53
AMSTERDAM (Dow Jones)--Facebook inc heeft in donderdag gedeponeerde stukken inzicht gegeven in wat het denkt waard te zijn en mikt op een marktkapitalisatie van maar liefst $96 miljard, een record bij de beursgang van een technologiebedrijf.
Het acht jaar oude Facebook zou daarmee de hoogste waardering voor een Amerikaans technologiebedrijf ten tijde van zijn beursgang ooit krijgen. Google inc (GOOG) was bij zijn beursgang in 2004 $23 miljard waard.
Met een waardering van rond de $100 miljard steekt Facebook verder gevestigde namen als Amazon.com inc, McDonald's corp en technologieveteranen als Hewlett-Packard co naar de kroon; ondanks het feit dat het bedrijf slechts kan bogen op een fractie van de omzet, laat staan winst.
De beursgang van Facebook wordt een scheidslijn voor Silicon Valey, waar een nieuwe generatie internetmiljonairs ontstaat, en een handvol miljardairs, waaronder oprichter en chief executive Mark Zuckerberg. Zijn belang zal circa $18,7 miljard waard zijn. Ook daarin torent de beursgang hoog uit boven recente spraakmakende IPO's, zoals die van LinkedIn corp en Zynga inc.
Terwijl het sociale netwerk snel groeit en zo'n 900 miljoen mensen de site gebruikt, rijzen vragen over de houdbaarheid van de groei. De omzet steeg in het afgelopen kwartaal met 45% ten opzichte van een jaar eerder, maar daalde met 6% vergeleken met het voorgaande kwartaal.
Een van de grote uitdagingen voor Facebook zal zijn om reclamemakers ervan te overtuigen dat advertenties op zijn site mensen aanzetten tot kopen. Daarnaast ligt Facebook achter op het vlak van mobile media, waar Google een significante factor is geworden met zijn Android software. Verder is de aanwezigheid van Facebook gering in China, het land met de grootste populatie internetgebruikers.
"Het grotere probleem [met Facebook] is de kernactiviteit", aldus Morningstar-analist Rick Summer. "Er is nog steeds geen goed begrip van waar de adverteerders voor betalen."
Facebook maakte donderdag bekend de aandelen te willen plaatsen tegen $28 tot $35 per stuk. De uiteindelijke range zal verder gespecificeerd worden tegen de tijd dat de aandelen in de notering komen op 18 mei. De begeleidende banken kunnen bij grote vraag de prijs nog optrekken.
Tegen de aangegeven prijs, zal Facebook tot $13,6 miljard ophalen, meer dan de eerder verwachtte $10 miljard. Facebook brengt 337,4 miljoen aandelen op de markt, waarvan om en nabij de helft door oprichters, werknemers en vroege beleggers.
De enige beursgangen die meer opbrachten waren de IPOs van Visa inc met $19,7 miljard in 2008 en General Motors co met $18,1 miljard in 2010.
Wie durft? :s)
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_111128779
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 13:02 schreef Arcee het volgende:

[..]

Wie durft? :s)
Ik niet, ik geloof best in Facebook als sterk en innovatief bedrijf. Maar ik geloof niet dat het bedrijf nu al 90mrd+ waard is.

Misschien een leuk aandeel voor mensen die van een gokje houden.
  vrijdag 4 mei 2012 @ 14:26:33 #131
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_111129133
100B market cap. :')

Ongeveer even veel waard als McDonalds, Visa, Pepsi en Abbott. :')
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
  dinsdag 8 mei 2012 @ 15:33:05 #132
354343 sorcees
ouwe gamer
pi_111291423
De rek is er bijna uit, iedereen heeft al facebook, kijk naar hyves, de markt gaat op en neer.
ZX spectrum > Amiga 500 > PC > PC > PC > Wii > PS3 > ICS
pi_111292435
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 15:33 schreef sorcees het volgende:
De rek is er bijna uit, iedereen heeft al facebook, kijk naar hyves, de markt gaat op en neer.
Mooie onzin. Ze zitten qua geregistreerde gebruikers nog steeds onder een miljard. Dat is 'slechts' een zesde deel van de wereldbevolking, er van uit gaande dat iedereen internet heeft wat natuurlijk niet zo is. Groeien is dus nog echt wel mogelijk, en als groei in gebruikers niet mogelijk is is het dat zeker wel voor wat betreft de omzet en winst.

Niet om verkeerd over te komen, ik denk dat facebook overgewaardeerd wordt maar dat de rek er bijna uit is, is echt onzin.
  dinsdag 8 mei 2012 @ 15:59:23 #134
256829 Sokz
Livin' the life
pi_111292526
kwa gebruikers lijkt mij de rek er ook wel uit hoor.
  dinsdag 8 mei 2012 @ 17:35:38 #135
8369 speknek
Another day another slay
pi_111296507
In China is nog een gigantische slag te slaan, die hebben hun Chinese klonen. Gaat nog wel komen naarmate meer Chinezen internationaal georienteerd raken.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_111337539
Banken voorspellen dat het aandeel Facebook bij beursintroductie omhoog schiet. Aangezien Nederlanders zich niet kunnen inschrijven voor deze beursgang moeten wij wachten totdat het aandeel wereldwijd verhandelbaar is. Wanneer dit moment is aangebroken zal de koers al flink hoger staan waardoor wij niet van de stijging kunnen profiteren.
Nu is de vraag, is het denken jullie een idee om een account aan te maken bij een Amerikaanse broker om als nog in aanmerking te komen voor de beursintroductie? En hoe gaat het in z'n werking met exchange rates? Je moet het aandeel namelijk kopen met Dollars.
  woensdag 9 mei 2012 @ 15:48:16 #137
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_111337614
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2012 15:46 schreef FP931 het volgende:
Banken voorspellen dat het aandeel Facebook bij beursintroductie omhoog schiet. Aangezien Nederlanders zich niet kunnen inschrijven voor deze beursgang moeten wij wachten totdat het aandeel wereldwijd verhandelbaar is. Wanneer dit moment is aangebroken zal de koers al flink hoger staan waardoor wij niet van de stijging kunnen profiteren.
Nu is de vraag, is het denken jullie een idee om een account aan te maken bij een Amerikaanse broker om als nog in aanmerking te komen voor de beursintroductie? En hoe gaat het in z'n werking met exchange rates? Je moet het aandeel namelijk kopen met Dollars.
Klinkt als gratis geld
The more debt, the better
  woensdag 9 mei 2012 @ 16:26:18 #138
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_111339022
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 14:18 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

Ik niet,
Ik ook niet!

quote:
ik geloof best in Facebook als sterk en innovatief bedrijf.
Maar ik geloof ook dat Facebook net zo hard weer kan verdwijnen als het is opgekomen. Zelfs MSN van marktleider en koppelverkoper MS wordt amper nog gebruikt sinds daar GSM-applicaties voor in de plaats zijn gekomen.

quote:
Maar ik geloof niet dat het bedrijf nu al 90mrd+ waard is.
Voor zover ik weet willen ze met een fractie van de aandelen naar de beurs gaan. Als 10% van de aandelen 9 miljard oplevert, levert 100% van de aandelen aanzienlijk minder dan 10 keer 9 miljard op. Stel dat ze 100% van de aandelen op de beurs gooien bij de beursgang, hoeveel miljard zou het dan opleveren? 20? Misschien kan je zelfs stellen dat het bedrag wat mensen er in willen investeren redelijk onafhankelijk is van hoeveel aandelen Facebook verkoopt.
censuur :O
  woensdag 9 mei 2012 @ 16:33:02 #139
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_111339278
Facebook :?

Nog nooit van gehoord... wat is dat precies?
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
  woensdag 9 mei 2012 @ 16:36:37 #140
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_111339411
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2012 16:33 schreef ComplexConjugate het volgende:
Facebook :?

Nog nooit van gehoord... wat is dat precies?
Facebook is de wereldwijde variant van wat vroeger in mijn studentenhuis de wnw-pagina (wie neukt wie-pagina) heette. Mensen vertellen hierop vrijwillig al hun gegevens, waarna adverteerders daar graag voor betalen. Zonder dat ze doorhebben dat ze niet de klant zijn, maar het product wat verkocht wordt.
* RemcoDelft heeft ook een account :Y)

censuur :O
  woensdag 9 mei 2012 @ 16:41:26 #141
218617 YazooW
bel de wouten!
pi_111339619
quote:
99s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 15:59 schreef Sokz het volgende:
kwa gebruikers lijkt mij de rek er ook wel uit hoor.
Het aantal internetverbindingen wereldwijd groeit nog steeds explosief elk jaar, en die trend zal zich de komende jaren ook nog wel doorzetten. Facebook zal hier dus ook wel van profiteren, de rek is er nog zeker niet uit.
  woensdag 9 mei 2012 @ 16:45:37 #142
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_111339780
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2012 16:36 schreef RemcoDelft het volgende:

Facebook is de wereldwijde variant van wat vroeger in mijn studentenhuis de wnw-pagina (wie neukt wie-pagina) heette. Mensen vertellen hierop vrijwillig al hun gegevens, waarna adverteerders daar graag voor betalen. Zonder dat ze doorhebben dat ze niet de klant zijn, maar het product wat verkocht wordt.
* RemcoDelft heeft ook een account :Y)

[ afbeelding ]
Aah duidelijk... Nee, dat is niks voor mij om in te investeren. Waarschijnlijk wil de volgende generatie studenten wel op een hele andere manier de wnw-gegevens beheren en publiceren. Leuk als je in het begin even kan meeliften op de hype maar daarna gaat het bergafwaarts met dat soort vehikels.
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
pi_111409791
Shorten die handel dan.
pi_111689113
Morgen is het zover?
  vrijdag 18 mei 2012 @ 00:02:30 #145
301013 Shispeed
't lup ut d'n heaand
pi_111690181
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 09:32 schreef MuurStraat het volgende:
Shorten die handel dan.
daar zou ik nog even een paar weken over heen laten gaan :Y
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 18 mei 2012 @ 00:10:28 #146
862 Arcee
Look closer
pi_111690533
Spannend morgen, ben benieuwd. :Y

Opening $38.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  vrijdag 18 mei 2012 @ 00:16:39 #147
70017 edcetera
...en nog veel meer
pi_111690783
Facebook is leuk en aardig, maar compleet overgehyped inclusief de bedrijven, die erin tuimelen omdat het "hip" is.

Er zijn teveel alternatieve initiatieven en mogelijkheden in opkomst op dit moment, die al dit soort "corporate services" gaan overnemen.

Op korte termijn interessant om mee te handelen*, maar Social Media staat nog in de kinderschoenen en de uitwerking ervan door Facebook laat de wensen over.

1+1=2

*Zal waarschijnlijk stijgen als een gek om vervolgens als een kaartenhuis te vallen, hopelijk noodzakelijkerwijs herstructureren ala Yahoo.
The best firms advertise the least...
pi_111691169
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2012 00:16 schreef edcetera het volgende:
Facebook is leuk en aardig, maar compleet overgehyped inclusief de bedrijven, die erin tuimelen omdat het "hip" is.

Er zijn teveel alternatieve initiatieven en mogelijkheden in opkomst op dit moment, die al dit soort "corporate services" gaan overnemen.

Op korte termijn interessant om mee te handelen*, maar Social Media staat nog in de kinderschoenen en de uitwerking ervan door Facebook laat de wensen over.

1+1=2

*Zal waarschijnlijk stijgen als een gek om vervolgens als een kaartenhuis te vallen, hopelijk noodzakelijkerwijs herstructureren ala Yahoo.
Waarom?

Het lijkt alsof veel mensen hier 2 dingen door elkaar lijken te halen. De bedrijfsvoering van Facebook en de IPO en zijn daarbij behorende waarde.

Als je stelt ik geloof niet dat Facebook 386 keer zijn eigen winst waard is. Oké daar kan ik in mee gaan en gevolg zal dan zijn dat het aandeel zal dalen.

Maar om dan direct te stellen dat Facebook helemaal in elkaar zal storten? Facebook is gewoon een winstgevend bedrijf wat goed draait, winsten laat zien en tot nu toe redelijk inovatief is gebleken.
  vrijdag 18 mei 2012 @ 00:27:21 #149
301013 Shispeed
't lup ut d'n heaand
pi_111691179
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2012 00:10 schreef Arcee het volgende:
Spannend morgen, ben benieuwd. :Y

Opening $38.
morgen sowieso flinke stijging, volgende week afnemend stijgend en dan eind van de week short gaan :P
  vrijdag 18 mei 2012 @ 00:44:45 #150
70017 edcetera
...en nog veel meer
pi_111691739
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2012 00:27 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

Waarom?

Het lijkt alsof veel mensen hier 2 dingen door elkaar lijken te halen. De bedrijfsvoering van Facebook en de IPO en zijn daarbij behorende waarde.

Als je stelt ik geloof niet dat Facebook 386 keer zijn eigen winst waard is. Oké daar kan ik in mee gaan en gevolg zal dan zijn dat het aandeel zal dalen.

Maar om dan direct te stellen dat Facebook helemaal in elkaar zal storten? Facebook is gewoon een winstgevend bedrijf wat goed draait, winsten laat zien en tot nu toe redelijk inovatief is gebleken.
Dat ze nu winst maken wilt niets zeggen over de toekomst. Mijn voorbeeld Yahoo, waar ik ze mee vergelijk hebben qua karakteristieken hetzelfde meegemaakt 15 jaar geleden. Dit i.t.t Google, welke met innovatieve producten kwamen (ten koste van Yahoo destijds).

Ik ben nog niet zo negatief, dat ik ze wil vergelijken met een WOL bv, maar ze komen niet met spectaculaire vernieuwingen, die je in de huidige digitale economie tot langduring succes zullen leiden.

Verder moet je die gegevens ook met een korrel zout nemen. Spelen met getallen, dat hebben we in het verleden vaker gezien. Zeker voor een beursgang zal een bedrijf alles op alles zetten om een zo positief resultaat te presenteren.
The best firms advertise the least...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')