abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 7 januari 2011 @ 08:38:59 #1
327748 ennudan
Challenge Everything
pi_90964910
Vorig deel: De kunst van het loslaten van je ex # 143 - Alles komt goed!

De 5 fasen van liefdesverdriet
Iedereen krijgt er wel een keer mee te maken. Misschien maar één keer, misschien wat vaker. De één verwerkt het anders dan de ander, maar we weten allemaal dat het niet leuk is: liefdesverdriet!

Ineens alleen
Samen zijn jullie erachter gekomen dat jullie niet zon fantastisch koppel zijn als jullie dachten. Als er een einde komt aan je relatie is dit erg vervelend. Degene met wie je altijd alles deelde is ineens weg. Je bent je beste maatje kwijt. Bij veel mensen resulteert dit besef in liefdesverdriet.

In eerste instantie zal je denken en voornamelijk hopen dat het allemaal wel goed komt. Jullie waren toch zon fantastisch koppel? De ontkenningsfase is de eerste fase die liefdeverdriet kent. Je bent er bijna helemaal zeker van dat jullie in de toekomst toch weer samen komen.

Uit je dak gaan
Na een tijdje ga je inzien dat jullie toch niet samen komen. Je komt dan in de fase waarin je erg boos kan worden. Bij mannen gaat dit ook vaak gepaard met veel agressie. In deze fase worden de meeste mensen ook erg losbollig, gaan veel stappen en sjansen met anderen. Voornamelijk om het zelfvertrouwen op te krikken.

Tot inkeer komen
Na dit gedrag kom je snel weer tot jezelf. Zoveel zelfvertrouwen geven die one night stands je echt niet, als je erachter komt dat het toch allemaal maar voor één nachtje is. Je gaat je eenzaam voelen. Je krijgt het gevoel alsof niemand je meer wil, je voelt je lelijk en alleen. Waarschijnlijk zal je zelfs gaan denken dat je voor altijd een hopeloze single blijft!

Achter de wolken schijnt de zon!
Gelukkig ga je langzamerhand realistisch worden. Dit is de vierde fase van je liefdesverdriet. Je gaat merken dat je leven echt niet alleen maar draait om de liefde. Je gaat je oude liefde loslaten en je eigen leven leven. Natuurlijk heb je het nog af en toe moeilijk, maar het komt allemaal wel goed. Veel vrouwen gaan in deze fase zichzelf helemaal opknappen. Ze nemen een nieuw verfje in hun haren, gaan flink shoppen met vriendinnen en besteden veel aandacht aan hun uiterlijk. Mannen gaan veel met vrienden ondernemen en leuke dingen doen.

Jezelf en de situatie accepteren
In de laatste fase ga je accepteren dat je liefde met je ex-lover echt helemaal over is. Je gaat inzien dat een leven als single helemaal niet zo slecht is. Het heeft natuurlijk ook zo zijn voordelen. Geen vieze haren in het doucheputje, geen gore sokken, lekker stappen en sjansen met mooie andere mensen, noem maar op!

Natuurlijk verwerkt iedereen op zijn eigen manier zijn liefdesverdriet. Soms doorloop je alle fasen en soms maar een paar en sla je er eentje over. In ieder geval weten we één ding zeker: Het komt allemaal goed!
[/i]

"The list!

Wanderingwhy ->Den Bosch
Ex - Omgeving Amsterdam
Neo-mullen (want je komt maar gewoon!) -> Heerlen
Joyce -> Breda
Harrydepizzabakker1 (zorg jij dan meteen voor de pizza's) -> Landgraaf
Ennudan -> Heerlen
Jeice -> Dan woonde jij in de omgeving Amersfoort
Cocktailprikker -> Omgeving Nijmegen
Mr. Myst -> Omgeving Doetinchem

Nu jullie met een datum en plaats! Ik stel voor dat het niet te lang meer gaat duren! Nog voor carnaval, voordat iedereen een nieuw vriendinnetje of ik een vriendje tegen het lijf loopt!"

En Tara, jij mag ook mee hoor Ik voel me best alleen als enige vrouw!
If you don't like me, remember that it's mind over matter. I don't mind, and you don't matter.
  vrijdag 7 januari 2011 @ 08:41:51 #2
327748 ennudan
Challenge Everything
pi_90964945
Ja ik weet fout gemaakt met de titel..... had 144 moeten zijn... heb al een pm naar een mod gestuurd om het aan te passen....
Tis nog vroeg he
If you don't like me, remember that it's mind over matter. I don't mind, and you don't matter.
  vrijdag 7 januari 2011 @ 08:46:29 #3
327748 ennudan
Challenge Everything
pi_90965002
Laatste post vorige topic:

quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 08:34 schreef Ernemmertje het volgende:
Dagje? Ik ben al de hele week thuis en nog zo brak als ik weet niet wat. Okee, iets beter aan het worden maargoed geestelijk nog niet echt helemaal 100%. Als het erger wordt ff naar de huisarts denk ik. Psycholoog aanvragen :') Wordt gek van mezelf, bleh. Het vreet enorm veel energie!! En dan die twee kids nog erbij. Hmm. wel zo verstandig denk ik. Ik merk dat dat liefdesverdriet nog erg knaagt aan mij op een ene vandere manier. Best stom, dat terwijl ik eigenlijk vind dat ik eroverheen ben en wel beter weet. Stomme onbewuste acties van het menselijk ziel/lichaam!!! haha ach ja. Ik denk dat de psycholoog sowieso goed zal doen.
pi_90965123
thanks voor het openen! Ik zou niet weten hoe je dat allemaal moet overnemen die plaatjes/links etc. dus vandaar haha.
  vrijdag 7 januari 2011 @ 08:59:52 #5
327748 ennudan
Challenge Everything
pi_90965205
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 08:54 schreef Ernemmertje het volgende:
thanks voor het openen! Ik zou niet weten hoe je dat allemaal moet overnemen die plaatjes/links etc. dus vandaar haha.
Zoals je ziet gaat het bij mij ook niet altijd goed.... heb ik alle plaatjes vergeet ik de nummering aan te passen :(

Maar goed om even terug te komen op je post is het inderdaad zo dat je onderbewuste er nog heel erg mee bezig is en dat dus energie vreet..... Daar kun je fysiek ook behoorlijk van door elkaar raken...
Hulp zoeken als het telang aanhoudt lijkt me dan niet meer dan normaal.
pi_90965246
@ennudan:
Kun je nog lachen om gisteren? Ik wel gelukkig. Vind die actie van m'n ex nog steeds puberaal en ben haar bijna dankbaar ;)

Mr.Myst heeft nu zijn gesprek. Ik hoop maar dat ie met zijn juiste been uit bed gestapt is. Ik duim nog even extra voor hem want hij kan 'goed nieuws' (of een goed gesprek iig) wel gebruiken.
Als de wereld een groot vraagteken voor je is ?
Strek je eens uit !
  vrijdag 7 januari 2011 @ 09:06:14 #7
327748 ennudan
Challenge Everything
pi_90965329
@WW haha ja hoor ... vind het vooral heel sneu..... maar goed... ik kan er dan toch niks meer aan doen en had eigenlijk stiekem wel gehoopt dat ze beter/volwassener zou zijn en iets meer betekenis zou hechten aan "ons". En dan ons als in wat we vroeger hadden en het voorzetten van een vriendschappelijke relatie.... helaas....dat is ze blijkbaar niet...
Als je er over nadenkt ga ik me overigens wel afvragen wat er dan echt is geweest van onze relatie... en dan vooral die zaken die in de laatste 8 weken gebeurd zijn. Toen ze weer voor de derde keer terug kwam. Helemaal geloven doe ik dat allemaal niet meer... maar goed gedane zaken nemen geen keer.... het HAHA gevoel overheerst gelukkig nog.

Ben eens heel benieuwd wat Mr Myst vandaag aangeboden krijgt... ga er vanuit dat alles goed komt!
pi_90965527
* Octagon rolt net uit zijn bed.

Laat in bed (rond 3u), een wekker die om 6u afgaat zonder dat je het verwacht (damn you new phone !)... om dan een 3-tal uur in een mode tussen slapen en wakker zijn te verkeren, met enkel maar je ex in je gedachten.
Eigenlijk heb ik enkel nog steeds dezelfde gedachten 'Ik begrijp haar niet' en 'Ga ik haar nog horen ?'... zelf voel ik nu ik wakker ben niet de behoefte haar te contacteren.

Ook hier wordt er geduimd voor Mr.Myst :)
pi_90965630
Het moet deel 144 zijn hoor :{
Jehovah=Power of God Lucifer=Light of God Satan=Love of God Jesus=Unity of God
pi_90965913
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 09:06 schreef ennudan het volgende:
@WW haha ja hoor ... vind het vooral heel sneu..... maar goed... ik kan er dan toch niks meer aan doen en had eigenlijk stiekem wel gehoopt dat ze beter/volwassener zou zijn en iets meer betekenis zou hechten aan "ons". En dan ons als in wat we vroeger hadden en het voorzetten van een vriendschappelijke relatie.... helaas....dat is ze blijkbaar niet...
Als je er over nadenkt ga ik me overigens wel afvragen wat er dan echt is geweest van onze relatie... en dan vooral die zaken die in de laatste 8 weken gebeurd zijn. Toen ze weer voor de derde keer terug kwam. Helemaal geloven doe ik dat allemaal niet meer... maar goed gedane zaken nemen geen keer.... het HAHA gevoel overheerst gelukkig nog.

Ben eens heel benieuwd wat Mr Myst vandaag aangeboden krijgt... ga er vanuit dat alles goed komt!
@ennudan:
Vreemd, als je kijkt naar bijv. Ex, jij en mezelf zie ik parallellen lopen. Eerst nog het roze brilletje direct na de breuk, het vechten, maar daarna een soort bewustwording en een inzien van soms simpelweg raar of puberaal gedrag bij je ex.
Gisteren schoot me dat al te binnen na eerdere posts van Ex dat ie z'n ex toch heel anders ziet nu. Jij zegt dat nu ook en ik voelde dat dus ook al.Het is alsof ze in dat 'oude' blijven hangen terwijl loslaten voor ons betekent het inzicht krijgen en verder ontwikkelen :)
Als de wereld een groot vraagteken voor je is ?
Strek je eens uit !
  vrijdag 7 januari 2011 @ 09:40:22 #11
327748 ennudan
Challenge Everything
pi_90966007
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 09:35 schreef Wanderingwhy het volgende:

[..]

@ennudan:
Vreemd, als je kijkt naar bijv. Ex, jij en mezelf zie ik parallellen lopen. Eerst nog het roze brilletje direct na de breuk, het vechten, maar daarna een soort bewustwording en een inzien van soms simpelweg raar of puberaal gedrag bij je ex.
Gisteren schoot me dat al te binnen na eerdere posts van Ex dat ie z'n ex toch heel anders ziet nu. Jij zegt dat nu ook en ik voelde dat dus ook al.Het is alsof ze in dat 'oude' blijven hangen terwijl loslaten voor ons betekent het inzicht krijgen en verder ontwikkelen :)
Klinkt heel wat betere als ik het zou zeggen maar denk dat je gelijk hebt

@Laforest... dat had ik hierboven al geconstateerd... PM naar een mod is al onderweg
  vrijdag 7 januari 2011 @ 09:40:51 #12
327748 ennudan
Challenge Everything
pi_90966013
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 09:16 schreef Octagon het volgende:
* Octagon rolt net uit zijn bed.

Laat in bed (rond 3u), een wekker die om 6u afgaat zonder dat je het verwacht (damn you new phone !)... om dan een 3-tal uur in een mode tussen slapen en wakker zijn te verkeren, met enkel maar je ex in je gedachten.
Eigenlijk heb ik enkel nog steeds dezelfde gedachten 'Ik begrijp haar niet' en 'Ga ik haar nog horen ?'... zelf voel ik nu ik wakker ben niet de behoefte haar te contacteren.

Teken dat je voor jezelf ver genoeg bent??
pi_90966250
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 09:40 schreef ennudan het volgende:

[..]

Teken dat je voor jezelf ver genoeg bent??
Ik ben al een tijdje zover hoor.... de drang om haar te contacteren is al zo'n 2 weken weg (we hebben dan ook al 2 weken geen contact meer) en ik voel me wel véél beter als pakweg 3 weken geleden.

De vraag of ze mij nog gaat contacteren, komt voort uit haar laatste email... langs de andere kant : waarom zou ze me nog contacteren ? Zoals ik al een paar keer aangehaald heb, is ze nog 'intens' en ze heeft een ander om nu al haar energie op te richten.

Ik begin wel steeds meer de aandacht van een vrouw te missen... dat vind ik wel sneu voor mezelf. Maar ik zit er niet depressief voor te zijn ;)
  vrijdag 7 januari 2011 @ 09:53:40 #14
327748 ennudan
Challenge Everything
pi_90966297
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 09:51 schreef Octagon het volgende:

[..]

Ik ben al een tijdje zover hoor.... de drang om haar te contacteren is al zo'n 2 weken weg (we hebben dan ook al 2 weken geen contact meer) en ik voel me wel véél beter als pakweg 3 weken geleden.

De vraag of ze mij nog gaat contacteren, komt voort uit haar laatste email... langs de andere kant : waarom zou ze me nog contacteren ? Zoals ik al een paar keer aangehaald heb, is ze nog 'intens' en ze heeft een ander om nu al haar energie op te richten.

Ik begin wel steeds meer de aandacht van een vrouw te missen... dat vind ik wel sneu voor mezelf. Maar ik zit er niet depressief voor te zijn ;)
Die vraag had ik ook vandaar dat smsje van mij gister naar haar.... het uitblijven van reactie geeft ook veel aan... jammer maar helaas...
Ik bespeur die instelling ook een beetje bij jou :)

En aandacht van een vrouw is altijd leuk.... maar goed het is ook niet het einde van de wereld als het er tijdelijk even niet is toch :)
pi_90966370
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 09:53 schreef ennudan het volgende:

[..]

Die vraag had ik ook vandaar dat smsje van mij gister naar haar.... het uitblijven van reactie geeft ook veel aan... jammer maar helaas...

En aandacht van een vrouw is altijd leuk.... maar goed het is ook niet het einde van de wereld als het er tijdelijk even niet is toch :)
Ja dan heb je altijd het internet nog. :P
pi_90967398
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 09:53 schreef ennudan het volgende:

[..]

Ik vertik het om zelf nog initiatief te nemen...
Het is zelfs zo erg dat als ze me een email zou sturen, dat er een automatisch antwoord klaarstaat :') dat ze me maar moet bellen of dat ze maar in haar auto moet stappen ... momenteel ben ik écht uitgemaild met haar.

Het plezante is dat ik merk dat ik mij de vraag wel stel of ze mij nog gaat contacteren (ik moest eerst maar weer eens mijn gezondheid verzorgen, en dan zouden we wel zien of er in IRL nog iets gezegd moest worden - haar woorden), maar dat ik niet op de refreshknop van gmail zit te rammen :)

Ff geen aandacht van één vrouw (of vrouwen, whatever :@ ) kan idd. aangenaam zijn... maar nu mis ik het echt }:|
  vrijdag 7 januari 2011 @ 10:37:58 #17
327748 ennudan
Challenge Everything
pi_90967503
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 09:56 schreef laforest het volgende:

[..]

Ja dan heb je altijd het internet nog. :P
Dat roept iedereen... geef mij als echte internet/vrouwen leek (en misschien Octagon ook) eens advies over het hoe en waar :)
pi_90967758
Geweldig! Het lijstje staat erin :d
Je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben.
pi_90967814
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 10:44 schreef J0ycie88 het volgende:
Geweldig! Het lijstje staat erin :d
Er wordt naar je geluisterd... voelt fijn hé :D
  vrijdag 7 januari 2011 @ 10:50:38 #20
327748 ennudan
Challenge Everything
pi_90967962
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 10:46 schreef Octagon het volgende:

[..]

Er wordt naar je geluisterd... voelt fijn hé :D
Luistert altijd als een vrouw wat zegt.....
En doet er soms zelfs wat mee :)
pi_90968079
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 10:37 schreef ennudan het volgende:

[..]

Dat roept iedereen... geef mij als echte internet/vrouwen leek (en misschien Octagon ook) eens advies over het hoe en waar :)
Mja ik ben niet single op het moment :P
Nou ja, nog niet. :P
  vrijdag 7 januari 2011 @ 10:56:15 #22
327748 ennudan
Challenge Everything
pi_90968136
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 10:54 schreef laforest het volgende:

[..]

Mja ik ben niet single op het moment :P
Nou ja, nog niet. :P
Maar dat was de vraag niet!!
pi_90969295
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 10:56 schreef ennudan het volgende:

[..]

Maar dat was de vraag niet!!
Ik bedoelde met het internet dat je altijd wel met iemand kan chatten of contact kan leggen. Ik heb 3 van mijn vriendinnen zo ontmoet en al met al behoorlijk wat jaren bijelkaar geweest. :)
Ik heb zelf een band en componeer ook klassieke stukken en zo kom ik online dan ook wel weer in contact met mensen. :)
pi_90969823
Had het ook wel verwacht dat ennudan het niet zo vergeten ;) Heb geen zin meer om te werken!!

Internet is wel goed om nieuwe mensen te leren kennen :) volgens mij gaat het daarover nu, dus ik dacht laat ik eens ontopic doen!
Je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben.
pi_90969951
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 11:44 schreef J0ycie88 het volgende:
Had het ook wel verwacht dat ennudan het niet zo vergeten ;) Heb geen zin meer om te werken!!

Internet is wel goed om nieuwe mensen te leren kennen :) volgens mij gaat het daarover nu, dus ik dacht laat ik eens ontopic doen!
Fokkers zijn irl ook lief :Y
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')