Ik denk dat W.O II de Amerikanen genoeg heeft gekost, ze hebben toen even in een paar jaar een heel leger uit de grond moeten stampen, de VS had daarvoor niet echt een leger, ze hadden wel wat, maar het is pas tijdens WO II opgebouwd. En met die missies erna en hun verblijf in Japan en Duitsland zal dat aardig wat hebben gekost.quote:Op donderdag 6 januari 2011 23:33 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Ben nu een boek aan het lezen van een yank van de periode '46 tot halverwege Vietnam, toen werd er ook meer gesnoeid en gereorganiseerd dan goed voor je is..
Veel plezier danquote:Op donderdag 6 januari 2011 23:43 schreef demspec het volgende:
Ik niet meer. Ik ben in de stad en ga zuipen en heb m'n batterij bijna in deep discharge.
Out.
Noord Irak toch?quote:Op donderdag 6 januari 2011 23:22 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Yep, het Korps is allebei de keren in Irak geweest.
Odeklonje?quote:Op donderdag 6 januari 2011 23:43 schreef demspec het volgende:
Ik niet meer. Ik ben in de stad en ga zuipen en heb m'n batterij bijna in deep discharge.
Out.
Noord Irak, ze hadden zelfs nog ski's meegenomen..quote:Op donderdag 6 januari 2011 23:49 schreef Clan het volgende:
[..]
Noord Irak toch?
Ze hebben ook ergens een Veldhospitaal beschermd, was dat niet Saudi Arabiė?
Nee, heb nog verlof. Zit dus in amsterdam.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De tactiek van Vietnam heb ik ook niet helemaal begrepen. Met wat infanterie de jungle intrekken. In Nieuw Guinea ging dat ook fout, dan schoten ze eerst de achterste man, en daarna de voorste dood en kreeg je alom chaos.quote:Op donderdag 6 januari 2011 23:49 schreef Rave_NL het volgende:
Muah zoals ik het begrijp heeft Korea als laatste 'conventionele' oorlog het NCO-corps dermate gedicimeerd dat er weinig meer van overbleef, daarna kwam de focus op de koude oorlog waardoor het leger compleet gereorganiseerd werd en de focus kwam te liggen op raketprojecten, zowel middel- en lange afstand als verdediging. Waardoor het budget van de conventionele strijdkracht nog maar een fractie was van het ballistisch budget. Waarna de conventionele macht massaal gesnoeid werd wat uiteindelijk weer leidde tot het onvoorbereidheid op Vietnam.
Surfboard thuis gelaten?quote:Op vrijdag 7 januari 2011 00:00 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Noord Irak, ze hadden zelfs nog ski's meegenomen..
quote:Op vrijdag 7 januari 2011 00:01 schreef demspec het volgende:
[..]
Nee, heb nog verlof. Zit dus in amsterdam.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nou hup, zuipen gek!
Ik sla vanavond even over, haal het morgen en zaterdag wel in..![]()
Liever ermee verlegen dan erom verlegen.quote:
quote:Op vrijdag 7 januari 2011 00:01 schreef demspec het volgende:
[..]
Nee, heb nog verlof. Zit dus in amsterdam.morgen avond club air?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op zaterdag 25 augustus 2012 11:03 schreef yvonne het volgende:
Dag kindjes, nu weer braaf met je legerautootjes spelen.
Nee, morgen zuipen in de lokale kroeg.quote:
Hahaquote:Op vrijdag 7 januari 2011 00:11 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Schoonfamiliespanning van de feestdagen komt er eindelijk uit?
Ontiegelijk kutnummerquote:
Ik kom aankomende weken om in de studie.. Daarna ben ik er weer bijquote:Op vrijdag 7 januari 2011 00:25 schreef liesje1979 het volgende:
EllaN doe je weer mee met het maffiaspel?
okiedo. Hoor ook net dat er een verjaardag is. Naar de klote in Amstelveen!quote:Op vrijdag 7 januari 2011 00:18 schreef demspec het volgende:
[..]
Nee, morgen zuipen in de lokale kroeg.
Collega/plaatsgenoot geeft een feestje omdat hij naar de west gaat.
Ik heb een vermoeden dat we best dicht bij elkaar wonen.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 00:29 schreef Thaboel het volgende:
[..]
okiedo. Hoor ook net dat er een verjaardag is. Naar de klote in Amstelveen!
Dan kruip ik weer onder mn steenquote:Op vrijdag 7 januari 2011 00:38 schreef demspec het volgende:
[..]
Ik heb een vermoeden dat we best dicht bij elkaar wonen.
De slag op het Merelveld heeft daar ook veel mee te maken, maar die extremisten hebben toen wel een duit in het zakje gedaan bij de escalatie.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 00:35 schreef Rave_NL het volgende:
Ik meen ooit een interview te hebben gezien met twee Servische soldaten over het feit dat ze moedwillig moslims hadden vermoord. Ze hadden het erover dat ze wel moesten ingrijpen omdat de situatie onhoudbaar werd, en dat wij het niet zouden begrijpen, tot we er zelf achter zouden komen. Het kon tien, het kon twintig jaar duren, maar ooit zou het Westen het inzien en zich vervloeken dat ze de hun 'de klus' niet lieten klaren nu het nog kon..
Deze woorden beginnen steeds profetischer te klinken..
Ik heb het toch over de Mujehadins?quote:Op vrijdag 7 januari 2011 00:38 schreef Thaboel het volgende:
Nog tegen moslims, maar tegen die verotte extremisten
Ok succes en tot dan!quote:Op vrijdag 7 januari 2011 00:27 schreef EllaN het volgende:
[..]
Ik kom aankomende weken om in de studie.. Daarna ben ik er weer bij.
in rave's stukje ging het over moslims daaromquote:
Dat moet dan wel een hele goede maat van je zijn die jarig is, want je gaat niet voor je lol naar amstelveenquote:
Ach heb alles in de buurt en woon 600m van waar k werk. Oja en de stamkroeg is lekker dichtbij+ woon er al mn leven langquote:Op vrijdag 7 januari 2011 00:43 schreef demspec het volgende:
[..]
Dat moet dan wel een hele goede maat van je zijn die jarig is, want je gaat niet voor je lol naar amstelveen
Mijn menig ook, kijk liever naar echte vuurvliegjes als ik op de gazebo van een biertje geniet dan dit gay nummerquote:Op vrijdag 7 januari 2011 00:24 schreef EllaN het volgende:
[..]
Ontiegelijk kutnummer(naar mijn mening
)
Nog 1 keer danquote:Op vrijdag 7 januari 2011 00:58 schreef Sine_Pari het volgende:
[..]
Mijn menig ook, kijk liever naar echte vuurvliegjes als ik op de gazebo van een biertje geniet dan dit gay nummer
quote:Op vrijdag 7 januari 2011 00:24 schreef EllaN het volgende:
[..]
Ontiegelijk kutnummer(naar mijn mening
)
Je kan het niet laten he?quote:
Slaap ze Ravequote:Op vrijdag 7 januari 2011 01:06 schreef Rave_NL het volgende:
Yep ik ga m'n insomnia bevechten..
Later
Dat is toch wel een pittige sessie. Met name omdat nagenoeg iedereen (mezelf incluis) denkt dat Al Qaida een post 9/11 ding is. Iets wat natuurlijk niet kan, want zo'n aanslag komt niet ineens uit het niets opzetten.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 00:29 schreef Clan het volgende:
Een interessant filmpje over de Mujehadin's in Bosniė, het was toen al erg, maar ik heb gelezen dat Bosniė dé uitvalbasis van Al qaida in Europa is.
Dan begrijpen mensen misschien beter die slachting in en bij de enclave Srebrenica.
Dat is niet waar. Het duurde alleen niet zo lang. Tegenwoordig ben ik gods geschenk aan de vrouwen.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 01:21 schreef Vronsky het volgende:
Er is niemand, maar dan ook niemand die dip de eerste keer lekker vind.
quote:Op vrijdag 7 januari 2011 01:34 schreef demspec het volgende:
[..]
Dat is niet waar. Het duurde alleen niet zo lang. Tegenwoordig ben ik gods geschenk aan de vrouwen.
Edit: oh, las over dip heen.
President Clinton heeft veel te vaak de andere kant opgekeken. De enige keer dat hij iets (niet beduidens) deed was tijdens de Monica Lewinsky affaire omdat hij hoopte dat dit van het schandaal zou afleiden.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 01:34 schreef hcwp het volgende:
[..]
Dat is toch wel een pittige sessie. Met name omdat nagenoeg iedereen (mezelf incluis) denkt dat Al Qaida een post 9/11 ding is. Iets wat natuurlijk niet kan, want zo'n aanslag komt niet ineens uit het niets opzetten.
Als ik meer karaoke zou doen en minder zuipen zou ik misschien nog wat zinnigs plempen.quote:
Het is je vergeven, jullie kunnen tenslotte niet allemaal zo goed zijn als ik.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 01:42 schreef demspec het volgende:
[..]
Als ik meer karaoke zou doen en minder zuipen zou ik misschien nog wat zinnigs plempen.
Edit: alweer een droog glas.
Zoals ik al aangaf in mijn post jaquote:Op vrijdag 7 januari 2011 01:40 schreef Vronsky het volgende:
Al Qaeda een post 9/11 product,, dat werkt niet.
Het is een beweging van jaren geleden dat je zelfs nog kan terug zien in Somaliė begin jaren 90 dacht ik.:/
Na de Iraanse revolutie begon het Islamitisch terrorisme, ergens rond 1979. In de jaren 80 van vorige eeuw hebben de Amerikanen daar al vaak genoeg op gewezen. Er is in de jaren 80 een Amerikaanse film verschenen die begint met een aanslag op een legerbasis in de VS. Die film liet al goed zien wat het islamitisch terrorisme inhield.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 01:40 schreef Vronsky het volgende:
Al Qaeda een post 9/11 product,, dat werkt niet.
Het is een beweging van jaren geleden dat je zelfs nog kan terug zien in Somaliė begin jaren 90 dacht ik.:/
Dat hangt maar hellemaal vanaf waaraan je haar meetrekt.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 01:46 schreef Thaboel het volgende:
[Vivamode]Oja is het fout om een vrouwtje mee naar huis te trekken als ze een vriend heeft?[/vivamode]
Wat denk je zelf? Net alsof jij je dat morgenochtend nog kan herinneren dat ze dat gezegd heeft..quote:Op vrijdag 7 januari 2011 01:46 schreef Thaboel het volgende:
[Vivamode]Oja is het fout om een vrouwtje mee naar huis te trekken als ze een vriend heeft?[/vivamode]
Ook van alle tijden. Ik heb na Bosniė mijn hele toelage kunnen terugbetalen aan de belasting.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 01:34 schreef hcwp het volgende:
[..]
Dat is toch wel een pittige sessie. Met name omdat nagenoeg iedereen (mezelf incluis) denkt dat Al Qaida een post 9/11 ding is. Iets wat natuurlijk niet kan, want zo'n aanslag komt niet ineens uit het niets opzetten.
On a sidenote. Ik zat vanmiddag in de trein en daar zaten twee vrouwen van 40+ te praten over defensie. De een had een zoon of neef bij de marine, en vond het belachelijk dat hij al allerlei toeslagen kreeg voor werk dat hij deed; waar de andere vrouw het mee eens was, en nog eens benadrukte dat haar zoon die in Afghanistan was geweest ook aan alle kanten (vooral financieel) genaaid was. Geen goed woord van hun kant voor mr. Hillen...
Je weet of mag het waarschijnlijk niet zeggen; maar wat zit er in gódsnaam in die kist dat hij; in een wapenkluis nog bewaakt moet worden?quote:Op vrijdag 7 januari 2011 01:47 schreef Pumatje het volgende:
Net terug van de wacht..
heb een uur naar een container zitten staren..
waar natuurlijk... niets mee is gebeurd
Dat mag ik helaas niet zeggen.. dat snap je zelf ook welquote:Op vrijdag 7 januari 2011 01:52 schreef hcwp het volgende:
[..]
Je weet of mag het waarschijnlijk niet zeggen; maar wat zit er in gódsnaam in die kist dat hij; in een wapenkluis nog bewaakt moet worden?
Er is een verschil tussen goed zijn en met heel veel zijn :pquote:Op vrijdag 7 januari 2011 01:44 schreef Sine_Pari het volgende:
[..]
Het is je vergeven, jullie kunnen tenslotte niet allemaal zo goed zijn als ik.
meer als in ze zit wat leuke opmerkingen te maken en krijg net te horen van dr zus: ik hoor dat je zondag hier wakker word? Zou wel lache zijn lekker wijf en dr vriend mocht me niet. Yeah het gaat een soap wordenquote:Op vrijdag 7 januari 2011 01:48 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Wat denk je zelf? Net alsof jij je dat morgenochtend nog kan herinneren dat ze dat gezegd heeft..
Dat dacht ik al, maar moest het proberenquote:Op vrijdag 7 januari 2011 01:52 schreef Pumatje het volgende:
[..]
Dat mag ik helaas niet zeggen.. dat snap je zelf ook wel
Ga er maar vanuit, dat het allemaal niet zo super spannend is hoor
Risicopremie heette het, dat wilde dus achteraf zeggen dat het 'risico' bestond dat je het terug kon betalen. Daarnaast zat ik in zo'n hoge schaal dat de studiefinanciering van mijn kinderen werd verlaagd, zodat ik nog meer kon bijdragen.quote:
kernwapens van volkel zijn verplaatst naar oirschotquote:Op vrijdag 7 januari 2011 01:52 schreef hcwp het volgende:
[..]
Je weet of mag het waarschijnlijk niet zeggen; maar wat zit er in gódsnaam in die kist dat hij; in een wapenkluis nog bewaakt moet worden?
haha, dat is te voor de hand liggendquote:Op vrijdag 7 januari 2011 01:58 schreef Thaboel het volgende:
[..]
kernwapens van volkel zijn verplaatst naar oirschot
uhm achterin naast de wasplaats zit toch nog een stukje grond met constantina eromheen waar ooit klu munitie lag? Tevaak rondje buitenkant hek gehadquote:Op vrijdag 7 januari 2011 02:00 schreef Pumatje het volgende:
[..]
haha, dat is te voor de hand liggend
en er is geen ruimte voor die dingen, er is nog een aangrenzend apart gedeelte waar de Munitie van de Vliegbasis eindhoven![]()
werd bewaard..
maar goed.. daar is niets gebeurd
Ik gok dat die zooi verstopt is op de kinderboerderij bij otcrij. Waarschijnlijk onder de mascotte van de neushoornen-ciequote:Op vrijdag 7 januari 2011 01:58 schreef Thaboel het volgende:
[..]
kernwapens van volkel zijn verplaatst naar oirschot
Ik had het niet over de kwantiteit maar over de kwaliteit.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 01:53 schreef demspec het volgende:
[..]
Er is een verschil tussen goed zijn en met heel veel zijn :p
1e Golfoorlog 1980-1988quote:Op vrijdag 7 januari 2011 01:54 schreef Pumatje het volgende:
En Clan, betreft NL inzet in 1e golfoorlog.
Dat weten meeste mensen niet, incluis mijzelf tot een jaar of 2 geleden. Kan je vertellen, dat we er meer aanwezig waren dan we conclusief weten.. niet super spannend ( again ) Kan je er helaas via internet niets over zeggen..
De laatste tijd ging een zusje van een maat ook steeds mee stappen, maar ik zat hem de hele tijd op te fokken en zij deed vrolijk mee. Kwam er op een gegeven moment ter sprake dat ik en andere maten wel een beschuitje met z'n zusje zouden willen eten, waarop hij meteen begon te happen dat we het toch niet hoefden te proberen want ze hadden toch geen beschuit..quote:Op vrijdag 7 januari 2011 01:55 schreef Thaboel het volgende:
[..]
meer als in ze zit wat leuke opmerkingen te maken en krijg net te horen van dr zus: ik hoor dat je zondag hier wakker word? Zou wel lache zijn lekker wijf en dr vriend mocht me niet. Yeah het gaat een soap worden
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |