Communiceren met je eigen soortgenoten is altijd nog het makkelijkst natuurlijk.quote:Op maandag 10 januari 2011 23:03 schreef De_Kardinaal het volgende:
Flammie kan met trollen spreken las ik een poosje terug!
Yeh exact. Linguistiek of iets dergelijks studeer je danquote:Op maandag 10 januari 2011 22:55 schreef Kroketvulling het volgende:
[..]
Dat is toch gewoon algemeen? Je studeert met taalwetenschap toch niet om een buitenlandse taal machtig te worden?
En niet iedereen heeft zo'n talenknobbel als jij hoor Flammie!
Dat lijkt me ook erg interessant ja. Noem eens een paar voorbeelden uit je scriptie andersquote:Op dinsdag 11 januari 2011 08:58 schreef Susi het volgende:
Met m'n scriptie doe ik het vergelijken van etymologieën, verschrikkelijk interessant
Zover ben ik nog niet, maar tzt zal ik het je wel pmmen. Ben nu voornamelijk bezig met uit te zoeken hoe mythologie in elkaar steekt, want daar baseer ik 't op.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 09:00 schreef Flammie het volgende:
[..]
Dat lijkt me ook erg interessant ja. Noem eens een paar voorbeelden uit je scriptie anders
Ik denk dat het voornamelijk voor het Romaanse gebied geldt. Ik denk niet dat er veel woorden uit de Germaanse mythologie van origine uit het Latijn of Grieks afkomstig zijn.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 09:06 schreef Flammie het volgende:
Heel veel woorden uit de mythologie zullen wel af te leiden zijn vanuit het Grieks of het Latijns ofzo neem ik aan?Of valt dat tegen?
Nah, ik ga niet op de namen van de personen in. Die zijn vaak afgeleid van bijv. het Christendom of het boeddhisme. Het worden de 'omgevingswoorden', ik houd me bezig met de Centraal-Aziatische mythologie.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 09:06 schreef Flammie het volgende:
Heel veel woorden uit de mythologie zullen wel af te leiden zijn vanuit het Grieks of het Latijns ofzo neem ik aan?Of valt dat tegen?
Nee, juist niet, dat zijn die invloeden ;-). 't Gaat over de aardeduikermythe. Globaal gezegd dus dat God iemand anders vraagt iets op te duiken uit de eeuwige oceaan, waarna hij van dat kleine stuk materiaal de aarde maakt.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 10:11 schreef Flammie het volgende:
Gaat dat over draken enzo?En reuzen met knuppels die je vaker @ die buddha tempels ziet?
Is er een bepaalde bedoeling met dit zwaar dramatische lied vergezeld gaande met de sippe smiley?quote:
Mn hamster is dood.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 10:28 schreef Kroketvulling het volgende:
[..]
Is er een bepaalde bedoeling met dit zwaar dramatische lied vergezeld gaande met de sippe smiley?
Oh nee, wat naar voor je!quote:
quote:Op dinsdag 11 januari 2011 10:59 schreef Kroketvulling het volgende:
[..]
Oh nee, wat naar voor je!Wanneer is het gebeurd? Was het ouderdom? Hoe oud kunnen hamsters worden trouwens?
quote:Op dinsdag 11 januari 2011 11:06 schreef Bastard het volgende:
Nee ik heb had geen hamster, was gewoon in een bepaalde bui, vast door het droevige weer.
Mijn moeder heeft ooit nog Mandarijn gestudeerd aan de Open of Vrije Universiteit, maar ik heb eigenlijk geen idee hoe ver ze toen daarmee gekomen is. Nooit over gehad eigenlijkquote:Op dinsdag 11 januari 2011 10:34 schreef Flammie het volgende:
Wat ik zo leuk vind aan talen is het culturele aspect wat er bij komt kijken. Daarom ben ik ook absoluut tegen "1 UNIVERSELE TAAL" als het zo is dat het plaats maakt voor alles dat er al is.
Wel vind ik het leuk als mensen Mandarin/Engels/Spaans leren als 2e taal maar het mag in mijn opinie nooit plaats maken voor de rest van de talen.
Ik vind het altijd mooi overigens dat de mensen die voor zo een plan zijn natuurlijk willen dat de hele wereld Engels moet leren en de rest moet dumpen maar stel dat Mandarin uitgekozen wordt ze niet mandarin willen leren terwijl het principe hetzelfde blijft :p
heel andere discussie maar het mooie aan talen is dat je niet alleen de taal moet leren om goed te willen klinken, maar ook de cultuur, gebruiken, lichaamstaal en geschiedenis en ik vind dat dat niet verloren mag gaan.
True that. Ook al spreken veel mensen die taal niet lijkt het wel.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 12:04 schreef Kroketvulling het volgende:
Maar de taal der liefde is de hoogste van allemaal!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |