Ziet er Arcade Fire-achtig uit, maar daar ken ik hem in ieder geval niet van...quote:Op donderdag 6 januari 2011 11:44 schreef bigshadow het volgende:
Deal! Niet al te moeilijk denk ik.
Welk album van wie zien we hier?
[ afbeelding ]
Nee, ken haar wel hoor maar zoals je zei geen idee van welke albums ze gemaakt heeftquote:Op donderdag 6 januari 2011 12:10 schreef ranja het volgende:
[..]
Had je Pat Benatar kunnen raden in het vorige topic, denk je?
Ja idd, zoiets is het wel geloof ik...Bright Eyes ofzo...ik zit iig meteen aan de country/altcountry/folk te denkenquote:Op donderdag 6 januari 2011 12:12 schreef cafca het volgende:
Ik heb hem wel eens gezien, moest aan de Decemberists denken, maar geen idee welk album
Het nieuwe jaar moeten we nooit te streng beginnenquote:Op donderdag 6 januari 2011 13:14 schreef WeezerButler het volgende:
Dat is Patrick Watson, titel iets met ParadiseKom er niet op
Da was inderdaad mijn 2e gok.quote:Op donderdag 6 januari 2011 13:58 schreef MadMaster het volgende:
Jona Lewie, ook al is die 2 weken te laat?
Dabadabadumdum, Dabadabadumdum, I wish I was at home, for christmas.....quote:Op donderdag 6 januari 2011 14:13 schreef Norrage het volgende:
Nooit van gehoord....maar het is wel goed
da's weer de basis van de basisquote:
MadMaster +1quote:Op donderdag 6 januari 2011 13:58 schreef MadMaster het volgende:
Jona Lewie, ook al is die 2 weken te laat?
Dan nog geen idee. Iets met 'turn around' ofzo?quote:Op donderdag 6 januari 2011 22:31 schreef ranja het volgende:
de titel is bijna hetzelfde als die van de 2e single van het album
Wie koopt het album nog als ze al in de Playboy staat?quote:
Vast, ik weet het niet. Ik heb wel dat album van Birgit. Is bij vlagen wel leuk, maar er staan ook diverse draken op. De hitjes waren wel aardig. Songwriter J. Perkin heeft later het nummer lover ook zelf opgenomen voor de eerste plaat van zijn 'band' Solo.quote:
6/6quote:Op vrijdag 7 januari 2011 09:45 schreef Mark het volgende:
Ramones - Blitzkrieg Bop
Ramones - Rockaway beach
Ramones - Rock n roll high school
Ramones - The KKK took my baby away
Ramones - Poison Heart
Perfect!quote:Op vrijdag 7 januari 2011 09:59 schreef MadMaster het volgende:
Dreamboat Annie/Ann Wilson
Annie, I'm Not Your Daddy
Annie Lennox
Annie Schilder/Sweet Silver Annie
Ha.quote:
Hmmm...quote:Op vrijdag 7 januari 2011 10:02 schreef Grobbel het volgende:
Voorlopig zul je het echter met flauwe, kinderachtige opmerkingen moeten doen, want ik ben op dit moment nog niet van plan om serieus mee te spelen.
Ik had het idee dat Elton eens had samengewerkt met Annie...quote:Op vrijdag 7 januari 2011 10:38 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Niet goed, maar ik ben wel benieuwd naar de redenatie, met name richting de eerste dame...
Dat verklaart een hoop, want ik heb geen idee welke Annie jij in mevrouw 1 ziet...quote:Op vrijdag 7 januari 2011 10:40 schreef belsen het volgende:
[..]
Ik had het idee dat Elton eens had samengewerkt met Annie...
Ik heb weer te makkelijk in een vervolgvraag gedacht.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 10:42 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Dat verklaart een hoop, want ik heb geen idee welke Annie jij in mevrouw 1 ziet...
Ik doe dan voorlopig nog even geen hint, als die nodig is hoor ik het wel...quote:Op vrijdag 7 januari 2011 11:01 schreef belsen het volgende:
Ik staar me gek op dat eerste plaatje, wel een belletje nog geen naam...
quote:
OK, dat is een duidelijke roep om hulp...quote:
Da's Donna Summer.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 12:24 schreef Norrage het volgende:
Dame 1 herken ik wel, en dame 2 ga ik ongetwijfeld ohja bij zeggen....maar ik heb geen idee
quote:Op vrijdag 7 januari 2011 14:40 schreef Blogman het volgende:
Die blonde was dus Jeannie (Terri Nunn) ?
Er zijn wel eens discussies over wat moeilijke en makkelijke vragen zijn...quote:
quote:There was a time when you were being so proud
Could have been anything that you aspired
There was a time when you were never around
When something good happened
Ik kom net hier achter:quote:Op vrijdag 7 januari 2011 12:49 schreef Burnett het volgende:
Qua samenwerkingen kom ik niet verder dan Evert van der Pik en Giorgio Moroder...
Het is dat het punt al vergeven is, maar je had er in principe recht op gehad...quote:Take My Breath Away is de naam van een nummer uit de film Top Gun, geschreven door Giorgio Moroder en Tom Whitlock, uitgevoerd door de band Berlin.
Oh ik weet niet wat voor vragen je normaal stelt maar mijn eerste gedachte is dat de belgie vragen voornamelijk over dEUS zullen gaanquote:Op vrijdag 7 januari 2011 16:09 schreef iggyinthehouse het volgende:
Nou blijft genoeg over als ik Belgie zeg hoor...knap dat je het toen herkende
Die weet ik dan nog, maar niet eens vanwege de piano...quote:Op vrijdag 7 januari 2011 16:43 schreef Norrage het volgende:
Ik wilde het nog verhogen naar 20, dacht dat te makkelijk was(maar dat was misschien dom gedacht idd
)
Is het te moeilijk? Dan zet ik hem op 101tje heb je er natuurlijk al indirect
![]()
Ik geef wel even een hint voor 5 van deze 10 pianisten:
1. Take Five
Dat is het dan waarom ik de vraag niet ga beantwoorden...quote:Als jullie ook voor de andere 5 een hint willen mag dat, maar een beetje jazz-kenner moet toch een eind kunnen komen
Speelt Tori Amos ook jazz ?quote:4. Kreunt soms (licht) bij het spelen
Daar zaten mijn twee tussen iig.quote:Ik kom er tot 4:
Dave Brubeck
Count Basie
Oscar Peterson
Pim Jacobs
Fats is m.i. meer blues en Georgie Fame ook...quote:Op vrijdag 7 januari 2011 16:56 schreef Blogman het volgende:
Kijk, maar of je Fats Domino en Georgie Fame ook bij de jazz rekent..
Als je er nu even 10 op een rijtje zet voor me krijg je de puntenquote:
quote:Op vrijdag 7 januari 2011 17:43 schreef Norrage het volgende:
[..]
Als je er nu even 10 op een rijtje zet voor me krijg je de punten(Dat niemand Monk en Evans heeft genoemd!, en ik mis nog een hele belangrijke...)
goed zo! Je bent de eerste die mooi heeft kunnen knippen plakken lijmenquote:Op vrijdag 7 januari 2011 17:48 schreef belsen het volgende:
Duke Ellington
Keith Jarrett
Carlos Jobim
Peterson
Count Basie
Brubeck
Brad Moldauh
Pim Jacobs
Thelonious Monk
Bill Evans
Nouja, dat is indirect natuurlijk wel een beetje waar ik naar vraag...en anders weet ik ook niet meer aan wie ik de punten moet geven! (want er werden tussendoor ook nog wel wat andere goede antwoorden gegeven van onbekendere artiesten...) Volgende keer ga ik mijn vragen wel wat beter formuleren! sorryquote:Op vrijdag 7 januari 2011 17:50 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Er zijn er toch al meer dan 10 genoemd en er is niet gevraagd naar complete lijstjes...
Oh, is dat het criterium...quote:Op vrijdag 7 januari 2011 17:51 schreef Norrage het volgende:
[..]
goed zo! Je bent de eerste die mooi heeft kunnen knippen plakken lijmen![]()
Niet om het punt, maar wel of geen complete lijstjes zijn hier niet vanzelfsprekend, zeker niet als niemand het totaal gevraagde aantal op kan hoesten. Je moet dan zelf als vragensteller bijhouden of het gevraagde aantal cumulatief behaald is.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 17:52 schreef Norrage het volgende:
[..]
Nouja, dat is indirect natuurlijk wel een beetje waar ik naar vraag...en anders weet ik ook niet meer aan wie ik de punten moet geven! (want er werden tussendoor ook nog wel wat andere goede antwoorden gegeven van onbekendere artiesten...) Volgende keer ga ik mijn vragen wel wat beter formuleren! sorry
Wikipedia:quote:
okquote:Op vrijdag 7 januari 2011 17:55 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Niet om het punt, maar wel of geen complete lijstjes zijn hier niet vanzelfsprekend, zeker niet als niemand het totaal gevraagde aantal op kan hoesten. Je moet dan zelf als vragensteller bijhouden of het gevraagde aantal cumulatief behaald is.
Voortaan dus even expliciet vermelden kan geen kwaad en voorkomt discussie/onduidelijkheid...
je vroeg ook niet om bekende toch, dus onbekende zijn even goed?quote:Op vrijdag 7 januari 2011 17:52 schreef Norrage het volgende:
er werden tussendoor ook nog wel wat andere goede antwoorden gegeven van onbekendere artiesten...
Schiet op dan...quote:Op vrijdag 7 januari 2011 18:09 schreef belsen het volgende:
Ik ben allang blij dat er weer een vraag komt.
Omdat het zo moeilijk is? Het doet me een beetje denken aan iets Lou Reed of misschien wel Davis Bowie achtigs...quote:
Hier zit iemand warm.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 18:38 schreef Norrage het volgende:
[..]
Omdat het zo moeilijk is? Het doet me een beetje denken aan iets Lou Reed of misschien wel Davis Bowie achtigs...
John Cale? DIe kan wel dat uptempo begin hebben en dat klassieke einde...En die andere hint kan ik niks mee want ik had geen idee wie dat wasquote:Op vrijdag 7 januari 2011 18:44 schreef belsen het volgende:
[..]
Hier zit iemand warm.
Er is ook nog een soort van verre connectie met de vraag van MadMaster eerder op de dag. En dan met name de bovenste, blonde, dame...
Terri Nunn van Berlin... had ik niet herkend al kende ik de foto wel.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 18:53 schreef Norrage het volgende:
En die andere hint kan ik niks mee want ik had geen idee wie dat was
Met dit en een van de twee namen die Norrage postte, moet je toch een eind kunnen komen.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 19:07 schreef ranja het volgende:
[..]
Terri Nunn van Berlin... had ik niet herkend al kende ik de foto wel.
quote:
Toch zat je redelijk goed met je Roxy Music..... Low is natuurlijk een halve Brian Eno-plaatquote:Op vrijdag 7 januari 2011 19:29 schreef BlueChicagoMoon het volgende:
En ik heb David Bowie - Low nog wel in bezit.![]()
![]()
Ganz richtigquote:Op vrijdag 7 januari 2011 19:30 schreef ranja het volgende:
Of is het gewoon Trio? met in het midden de drummer?
Ja godverquote:Op vrijdag 7 januari 2011 21:56 schreef MadMaster het volgende:
Kiki Dee - I've Got The Music In Me...
Ain't got no trouble in my life...![]()
Ze lijkt hier wel een beetje op Sjoukje Macneal...
MadMaster +1quote:Op vrijdag 7 januari 2011 21:56 schreef MadMaster het volgende:
Kiki Dee - I've Got The Music In Me...
Ain't got no trouble in my life...![]()
Ze lijkt hier wel een beetje op Sjoukje Macneal...
Ik heb hier nog ergens een gekreukt exemplaar van het single'tje liggen, volgens mij...quote:Op vrijdag 7 januari 2011 22:05 schreef ranja het volgende:
[..]
MadMaster +1
Paar maand geleden de lp gekocht, valt toch erg tegen. Alleen het titelnummer is geweldig.
quote:Op vrijdag 7 januari 2011 22:25 schreef belsen het volgende:
Sly and the Family Stone - Dance to the music?
Het was een reactie op de geluidsvraag van belsenquote:Op vrijdag 7 januari 2011 22:29 schreef MadMaster het volgende:
[..], ik doel op een veel meer gelijkende deun in die eerste maten.
Een single wel te verstaan, niet het album.
En het zou zo maar kunnen dat Mark het album, waar die single op staat, toch in huis heeft...
Hmmm, die lijkt ook wel heel erg.quote:
Daar zit nog een kleine toonverbuiging in het basloopje...quote:Op vrijdag 7 januari 2011 22:34 schreef Beregd het volgende:
k moest enken aan de opening theme van the fraggle rock
Die heb ik ook wel, had echter verwacht dat de lp ook meer r'n'r zou zijn maar niet echt dus.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 22:20 schreef MadMaster het volgende:
Ik heb hier nog ergens een gekreukt exemplaar van het single'tje liggen, volgens mij...
Er zit nog een gitaarpingeltje in.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 22:45 schreef Norrage het volgende:
ik herken (weet) er twee, en hoor ook echt maar 2 nummers..de 3e kan ik er niet uit filteren
Ik hoor het nu, op 8 seconden ofzo...heel herkenbaar....quote:
Dan zijn jullie er met elkaar dus.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 22:47 schreef Blogman het volgende:
Volgens mij herken ik alleen het gitaarpingeltje..
Het zijn drie overbekende nummers, maar misschien komt het 'zangnummer' inderdaad van ruim na jouw tijd.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 22:49 schreef ranja het volgende:
Ik vraag me af of ik die zang zou herkennen zonder de overige geluiden
Die twee kloppen al, nu de derde nog. Wie kopt hem in?quote:Op vrijdag 7 januari 2011 22:53 schreef BlueChicagoMoon het volgende:
Oke, vooruit:
Stevie Wonder - Sir Duke
Pokemon Main Theme (of hoe heet dat?)
En dan de gitaarpingel
quote:Op vrijdag 7 januari 2011 22:53 schreef belsen het volgende:
Ik heb gisteren trouwens het album uit jouw avatar gekocht bij de FRS voor E 2,50.
Redelijk belachelijk.
quote:Op vrijdag 7 januari 2011 22:55 schreef MadMaster het volgende:
Stevie Wonder - Sir Duke
Dat Pokemon ding
Dexy's Midnight Runners - Geno
Ik heb ook meteen Exit Planet Dust gekocht en volgens mij lag de rest van het oevre er ook voor dat geld.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 22:55 schreef BlueChicagoMoon het volgende:
[..]
![]()
Het is dat ik hem al heb, anders was ik meteen naar de FRS gerend.![]()
Echt een rare winkel soms...
Morgen maar eens de FRS in de binnenstad checken dus.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 22:57 schreef belsen het volgende:
[..]
Ik heb ook meteen Exit Planet Dust gekocht en volgens mij lag de rest van het oevre er ook voor dat geld.
Evenals Spinvis, zZz, etc, etc. Echt weer een belachelijke opruiming.
Nee, een band die in de jaren 80 hun grootste successen hadden. Ze bestaan overigens nog steeds.quote:
Oh, maandag ook maar eens langs gaan dan. Maken ze hun naam van gratis platen toch bijna waar.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 22:57 schreef belsen het volgende:
[..]
Ik heb ook meteen Exit Planet Dust gekocht en volgens mij lag de rest van het oevre er ook voor dat geld.
Evenals Spinvis, zZz, etc, etc. Echt weer een belachelijke opruiming.
nee..kut..dacht even te vinden....quote:Op vrijdag 7 januari 2011 22:58 schreef Norrage het volgende:
Red Hot Chili Peppers!! under the bridge?
Nee, jij denkt aan het trompetje, maar dat is van Stevie Wonder. Er zit een jinglejangle gitaartje in.quote:
Nee, ook verre van.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 22:58 schreef Norrage het volgende:
Red Hot Chili Peppers!! under the bridge?
En maandag zit in de eerste zin van het gezochte nummer.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 22:58 schreef ranja het volgende:
[..]
Oh, maandag ook maar eens langs gaan dan. Maken ze hun naam van gratis platen toch bijna waar.
quote:
Ow, donderdag zit trouwens ook in de tekst.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 23:05 schreef BlueChicagoMoon het volgende:
Daar zit donderdag in de eerste zin, niet maandag, bij Ordinary World.
Ja, ik dacht aan een jaren 80 band met een hit in de 90s, was die andere hint alweer vergetenquote:Op vrijdag 7 januari 2011 23:05 schreef BlueChicagoMoon het volgende:
Daar zit donderdag in de eerste zin, niet maandag, bij Ordinary World.
Zeker. En dat doen we in:quote:Op vrijdag 7 januari 2011 23:07 schreef BlueChicagoMoon het volgende:
Gaan we alle dagen van de week langs?
ranja +1quote:
Serieus?quote:Op vrijdag 7 januari 2011 23:10 schreef Norrage het volgende:
Hmm je had het over overbekende nummers...ik heb nog nooit van deze van the Cure gehoord![]()
Ik luisterde wat oude fragmenten terug die ik gemaakt had, en daar zat ook een dergelijke vraag bij. Gewoon leuk en ik hou van chaos.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 23:10 schreef MadMaster het volgende:
Ik hoor het nu nog niet...![]()
Maar wat is je inspiratie voor dit soort chaso vragen, Belsen?
jaquote:
Dat geldt wel voor meer.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 23:12 schreef Grobbel het volgende:
Ik hoor het ook niet.
Bizar genoeg is dat nummer van The Cure nooit een hit geweest in Nederland trouwens.
Nummer 32?quote:Op vrijdag 7 januari 2011 23:14 schreef ranja het volgende:
[..]
Dat geldt wel voor meer.
Nieuwe vraag: hoe hoog heeft A Forest van The Cure in de Nederlandse Top 40 gestaan?
Haha ik ook even gekekenquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
Nou ja, er stond me juist iets van bij dat dit de laatste hit van The Cure was in Nederland. Bleek niet te kloppen...quote:
quote:Op vrijdag 7 januari 2011 23:17 schreef Norrage het volgende:
[..]
Haha ik ook even gekeken
Dat had nou niet gehoevenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
quote:Op vrijdag 7 januari 2011 23:17 schreef Norrage het volgende:
[..]
Haha ik ook even gekeken
GVD, spoilers werken niet in de mobiele versie en dus heb ik ze gezien.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Waarom verkloot je toch altijd de vragen hier?![]()
Altijd?quote:Op vrijdag 7 januari 2011 23:20 schreef MadMaster het volgende:
[..]
GVD, spoilers werken iet in de mobeiel versie en dus heb ik ze gezien.
Waarom verkllot je toch altijd de vragen hier?
Puntennijd?quote:Op vrijdag 7 januari 2011 23:20 schreef MadMaster het volgende:
[..]
GVD, spoilers werken niet in de mobiele versie en dus heb ik ze gezien.
Waarom verkloot je toch altijd de vragen hier?
Als er twee honden vechten op een been...quote:Op vrijdag 7 januari 2011 23:21 schreef BlueChicagoMoon het volgende:
Jongens, jongens... geen ruzie maken!
Nou ja, niet altijd natuurlijk, maar die vraag vanmidag met die jazz pianisten verdiende ook geen schoonheidsprijs en nu dit weer terwijl de vragensteller zelf ook wel kan reageren. Daar heeft 'ie jou niet voor nodig...quote:Op vrijdag 7 januari 2011 23:20 schreef Norrage het volgende:
[..]
Altijd?![]()
en dat wist ik nietik ga wel weg hoor
![]()
Nou ja je had best kunnen wachten tot de vraag beantwoord was, die 5 minuten... dan was het nog steeds wel grappig geweest waarschijnlijkquote:Op vrijdag 7 januari 2011 23:20 schreef Norrage het volgende:
[..]
Altijd?![]()
en dat wist ik nietik ga wel weg hoor
![]()
Ik ben nog een Trivia-n00b, I am sorryquote:Op vrijdag 7 januari 2011 23:22 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Nou ja, niet altijd natuurlijk, maar die vraag vanmidag met die jazz pianisten verdiende ook geen schoonheidsprijs en nu dit weer terwijl de vragensteller zelf ook wel kan reageren. Daar heeft 'ie jou niet voor nodig...
ohquote:Op vrijdag 7 januari 2011 23:27 schreef BlueChicagoMoon het volgende:
Nee, daar is ie alweer weg, Norrage.
quote:
quote:
quote:Op vrijdag 7 januari 2011 23:39 schreef bigshadow het volgende:
Voor de vorm nog Tim Akkerman vanwege de Haagse inslag
God zeg. Beetje kritiek moet kunnen.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 23:27 schreef Norrage het volgende:
[..]
oh
Nou ik ga weg nu. Slaap lekker iedereen! Jullie hebben voorlopig geen last meer van mij
Zijn stem klinkt onwijs bekend (en irritantquote:Op vrijdag 7 januari 2011 23:40 schreef belsen het volgende:
[..]
[..]
[..]
Het is een Utrechtenaar, die ik eigenlijk meer associeer met zang, dan met gitaar, maar goed, meneer speelt tegenwoordig ook verdienstelijk gitaar.
Daarmee vat je goed zijn zangstem samen, ja.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 23:43 schreef friekin_ het volgende:
[..]
Zijn stem klinkt onwijs bekend (en irritant)
Dinand kwam toch uit Den Haagquote:Op vrijdag 7 januari 2011 23:43 schreef belsen het volgende:
[..]
Daarmee vat je goed zijn zangstem samen, ja.
Ja, maar dit heerschap kan soms concureren, hoewel ik de eerste plaat, toen ter tijd wel lekker vond.quote:
Volgens mij was het tijdens die verzameling gitaristen in DWDD die allemaal hun stijl mochten doen, de beste gitarist mochten kiezen en gezamenlijk een moppie speelden. Maar wie waren dat allemaal ook al weer...quote:Op vrijdag 7 januari 2011 23:46 schreef ranja het volgende:
Oh ik heb dat gezien op tv, was het nou in dwdd of top 2000 a gogo?
En wie was het ook weer.
Verrek. Was ik maar wat meer thuis in de Nederlandse neprockstal.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 23:46 schreef belsen het volgende:
[..]
Ja, maar dit heerschap kan soms concureren, hoewel ik de eerste plaat, toen ter tijd wel lekker vond.
Jeps.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 23:48 schreef ranja het volgende:
Bij Utrecht denk ik trouwens aan Gem maar ik weet niet of het daar 1 van is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |