abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_91093250
Hoe oud ben jij eigenlijk Kaasplankje?
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
  zondag 9 januari 2011 @ 23:43:58 #127
330259 MallootJean
Een gek in 't geel
pi_91096719
quote:
1s.gif Op zondag 9 januari 2011 16:50 schreef Marurk het volgende:Wat betreft die "gaatjes" in het frame aan de onderkant van de trapas: kan daar water doorheen ofzo? Heb met een tandenstokertje gevoeld, maar die gaatjes lijken dicht te zitten. Weet ook niet echt wat de functie daarvan is. :P Ben alleen bang dat als ik de fiets op de kop zet om hem van onderen te poetsen, dat er dan water doorheen naar binnen kan lopen. Maar ik neem aan dat de meeste frames toch wel waterdicht zijn gemaakt?!
Nope. Als er gaatjes onder in je frame zitten dan is dat juist gedaan om water dat op andere manier in je frame is gekomen eruit te krijgen: trapas is laagste punt van je fiets. Maar het hangt van de bouw van je frame af of alle buizen open zijn en daar naartoe leiden. Meestal zitten er nog meer gaatjes in je frame van 1 a 2 mm bij de uiteinden van je buizen. Dit is gedaan zodat de gassen bij het lassen weg kunnen. Bij carbon frames zie je ze dan ook steeds minder, alhoewel mijn carbon Pinarello ze ook nog heeft bij de achterpatten. Misschien om de lijm te laten verdampen/uitharden.

Een stalen Giant frame kon er trouwens niet tegen: de gaatjes van de staande achtervorken zaten zo'n 3cm boven de achterpatten waardoor er bij het schoonmaken blijkbaar telkens water in is blijven staan. Uiteindelijk istie daar op doorgeroest. Maar daar heb je met alu of carbon natuurlijk geen last van.
pi_91098846
quote:
1s.gif Op zondag 9 januari 2011 23:43 schreef MallootJean het volgende:

[..]

Nope. Als er gaatjes onder in je frame zitten dan is dat juist gedaan om water dat op andere manier in je frame is gekomen eruit te krijgen: trapas is laagste punt van je fiets. Maar het hangt van de bouw van je frame af of alle buizen open zijn en daar naartoe leiden. Meestal zitten er nog meer gaatjes in je frame van 1 a 2 mm bij de uiteinden van je buizen. Dit is gedaan zodat de gassen bij het lassen weg kunnen. Bij carbon frames zie je ze dan ook steeds minder, alhoewel mijn carbon Pinarello ze ook nog heeft bij de achterpatten. Misschien om de lijm te laten verdampen/uitharden.

Een stalen Giant frame kon er trouwens niet tegen: de gaatjes van de staande achtervorken zaten zo'n 3cm boven de achterpatten waardoor er bij het schoonmaken blijkbaar telkens water in is blijven staan. Uiteindelijk istie daar op doorgeroest. Maar daar heb je met alu of carbon natuurlijk geen last van.
Ok, thnx! :D
  maandag 10 januari 2011 @ 00:48:41 #129
242204 YskaFredriksson
Vitamientjes zijn je vriendjes
pi_91099359
Ahh een wielrentopic. Dat zorgt misschien dit jaar voor motivatie om er wel een ritme in te houden. Ik heb op zich best veel kracht in mijn benen alleen aangezien ik niet sport (en de band van mn gewone fiets momenteel lek is :D) is mijn conditie 0,0. Als ik nu zou gaan beginnen met spinnen ga ik direct dood. Laatste keer dat ik dat deed toen ik nog wel een beetje conditie had was ik halverwege kotsmisselijk.

Ik woon in Groningen en tja ik fiets omdat.. mijn vader ook fietst en mij 4 jaar terug op de fiets heeft gezet toen ik op kamers ging. Sindsdien staat er ook een eigen fiets in de schuur.
Attentie attentie letten wij even op... [kerst] Creatieve FOK!kers voor een fijne kerst voor FOK!kers
  maandag 10 januari 2011 @ 07:47:12 #130
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_91103028
Van een lekke fietsband krijg je anders ook flink kracht in de benen heur :P

@FDJ:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_91103456
Zullen we eens samen gaan rijden? Volgens mij rijden we nagenoeg t zelfde tempo en zo niet dan blijf ik wel in je wiel hangen :+
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
pi_91103568
quote:
10s.gif Op zondag 9 januari 2011 14:50 schreef kaasplankje het volgende:
Ik was vanaf Jaarsveld tot Krimpen ad IJssel over de Lekdijk gereden, en tussen Bergambacht en Lekkerkerk was het asfalt verdwenen, alles tegenwind. :X Ik en m'n fiets zien er niet uit
Mooi om te weten dat ze daar nog steeds niet klaar zijn met de dijk. Heb daar een keer 2 lekke banden gehad op gravel (Lekkerkerk aan de Lek je vraagt er natuurlijk om). Kreeg gelukkig een binnenband van paar passerende fietsers. Gisteren ook weer lek. Mijn achterband is een Continental ultra oid. Zijn er banden met een beschermlaag waar iemand goede ervaringen mee heeft? Elke 3 à 5 ritten lijk ik lek te rijden, dat is toch niet normaal?

Gisteren 52,4 km, maar volgens google maps was het 50,6. Kijk, als jullie dan gemiddeld 30 rijden dan zit ik met mijn teller alweer op 31 :D
  maandag 10 januari 2011 @ 08:57:14 #133
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_91103795
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 08:32 schreef FJD het volgende:
Zullen we eens samen gaan rijden? Volgens mij rijden we nagenoeg t zelfde tempo en zo niet dan blijf ik wel in je wiel hangen :+
Is goed hoor, misschien aankomend weekend of die week daarop. Ik had dit weekend al een halve trainingsafspraak maar weet niet of dat doorgaat. ;)
  maandag 10 januari 2011 @ 09:04:31 #134
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_91103938
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 08:42 schreef nogeenmaarten het volgende:

[..]

Mooi om te weten dat ze daar nog steeds niet klaar zijn met de dijk. Heb daar een keer 2 lekke banden gehad op gravel (Lekkerkerk aan de Lek je vraagt er natuurlijk om). Kreeg gelukkig een binnenband van paar passerende fietsers. Gisteren ook weer lek. Mijn achterband is een Continental ultra oid. Zijn er banden met een beschermlaag waar iemand goede ervaringen mee heeft? Elke 3 à 5 ritten lijk ik lek te rijden, dat is toch niet normaal?

Gisteren 52,4 km, maar volgens google maps was het 50,6. Kijk, als jullie dan gemiddeld 30 rijden dan zit ik met mijn teller alweer op 31 :D
Knap van je hoor :*
  maandag 10 januari 2011 @ 09:16:42 #135
58560 Oksel
Gezellig.
pi_91104159
Ja, nogeenmaarten heeft inderdaad hier altijd de beste gemiddeldes! Moet wel snelle jongen zijn.
  maandag 10 januari 2011 @ 09:16:54 #136
58560 Oksel
Gezellig.
pi_91104167
34!

Dat is boven de 30 toch?
pi_91104605
34 dat is een mooi gemiddelde :*
  maandag 10 januari 2011 @ 09:52:20 #138
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_91104902
quote:
1s.gif Op zondag 9 januari 2011 08:53 schreef Freddeh het volgende:
Klinkt als een prima deal :) Heb zelf ook wel eens gekeken naar opties om mee te doen met de fietsregeling van de zaak, maar voor mij was het niet gunstig.
Koop een fiets voor 810 euro (met die korting), en kan 750 terug krijgen van de regeling...heb wel een goede regeling hier *O*

@Kaasplankje
hydraulische remmen zijn op een racefiets ook niet echt nodig, op vakantiefietsen zie je ze veel. Met bepakking een berg af, trekken gewone velgremmen het waarschijnlijk niet altijd. Net als schijfremmen op mountainbikes, andere soort fietsen andere systemen.
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_91104905
quote:
Op maandag 10 januari 2011 08:57 schreef kaasplankje het volgende:
Is goed hoor, misschien aankomend weekend of die week daarop. Ik had dit weekend al een halve trainingsafspraak maar weet niet of dat doorgaat. ;)
Op dagen zoals gister en alles wat beter (warmer) is zit ik op de racefiets, anders op de MTB :P Voorspelling van komend weekend is prima iig.

@Maarten; die GP4000s van Continental eronder leggen, die zijn goed. Elke 3 ritten is onacceptabel.
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
  maandag 10 januari 2011 @ 09:55:28 #140
58560 Oksel
Gezellig.
pi_91104970
GP4000s dan.
pi_91105094
Gisteren 4.5 uur getraind, nog wat langer gefietst omdat er veel lekker banden waren. Rondje vanaf Leiden naar het kopje van Bloemendaal. Op het kopje kregen we 15 minuten om zoveel mogelijk op en af van het Kopje te gaan. Was wel pittig. Wel lagere hartslag en hetzelfde snelheidsgemiddelde als vorige week.
Haters gonna hate.
  FOK!fotograaf maandag 10 januari 2011 @ 10:06:36 #142
73911 ultra_ivo
pi_91105251
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 09:52 schreef Captain_Fabulous het volgende:

@Kaasplankje
hydraulische remmen zijn op een racefiets ook niet echt nodig, op vakantiefietsen zie je ze veel. Met bepakking een berg af, trekken gewone velgremmen het waarschijnlijk niet altijd. Net als schijfremmen op mountainbikes, andere soort fietsen andere systemen.
Juist op een vakantiefiets zou ik geen hydrauliek zetten. Dat is minder goed te repareren langs de kant van de weg. Ik heb iig nooit hydrauliek nodig gehad. En ik zeil toch met meer bagage de berg af dan de meeste vakantiefietsers. Ik vindt de remkarakteristieken van hydraulische remmen zelfs gevaarlijk. Ze zijn veel te scherp, heel zachtjes remmen kan amper iemand ermee.
  maandag 10 januari 2011 @ 12:17:43 #143
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_91109204
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 10:06 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Ik vindt de remkarakteristieken van hydraulische remmen zelfs gevaarlijk. Ze zijn veel te scherp, heel zachtjes remmen kan amper iemand ermee.
Dat had ik ook toen ik het vergeleek in de winkel, de hydraulische hebben weinig gevoel in de grepen, het is voelt vrij sponzig, dus doseren lijkt me een probleem.
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_91110388
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 08:42 schreef nogeenmaarten het volgende:

[..]
Gisteren ook weer lek. Mijn achterband is een Continental ultra oid. Zijn er banden met een beschermlaag waar iemand goede ervaringen mee heeft? Elke 3 à 5 ritten lijk ik lek te rijden, dat is toch niet normaal?
Is niet normaal nee. Zou je buitenband even goed checken op steentjes e.d.
Een band waar ik goede ervaringen mee heb qua lekbestendigheid zijn de Conti GP4000(s)

quote:
Gisteren 52,4 km, maar volgens google maps was het 50,6. Kijk, als jullie dan gemiddeld 30 rijden dan zit ik met mijn teller alweer op 31 :D
Misschien moet je eens de juiste wielomtrek instellen op je computertje. ;)
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_91113917
Vandaag weer lek, de 2e keer in 2 trainingen. Vorige week was het 1km van het einde.
Vandaag, toen de fiets schoon gemaakt werd, ineens psssst en band leeg.
En ik rij op nieuwe continentals GP4000
Haters gonna hate.
pi_91115000
ah, we pasten foto's zie ik ;)

Mijn beest is er ook helemaal klaar voor :Y

pi_91115567
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 12:53 schreef marcodej het volgende:
Misschien moet je eens de juiste wielomtrek instellen op je computertje. ;)
Ik zat juist te hopen op een reactie dat google earth altijd circa 3,5% te weinig aangeeft ;)

Die andere banden ga ik proberen. Probleem is ook dat ik mijn reserveband na lekrijden nooit meer hard opgepompt krijg met zo'n klein handpompje (bereik ca. 4 bar) en dan is het de rest van de rit nogal onstabiel bochten nemen en ratelen over de wildroosters.
  maandag 10 januari 2011 @ 15:01:45 #148
58560 Oksel
Gezellig.
pi_91115627
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 14:47 schreef safumufh het volgende:
ah, we pasten foto's zie ik ;)

Mijn beest is er ook helemaal klaar voor :Y

[ afbeelding ]
Leuke fiets, alleen wat staat je zadel laag en je stuur hoog..?
pi_91115701
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 15:01 schreef Oksel het volgende:

[..]

Leuke fiets, alleen wat staat je zadel laag en je stuur hoog..?
Nekblessure van een valpartij ooit, met deze setting heb ik geen last ;)
  maandag 10 januari 2011 @ 17:24:54 #150
18322 jackson
Jackson Claxon
pi_91122349
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 15:01 schreef Oksel het volgende:

[..]

Leuke fiets, alleen wat staat je zadel laag en je stuur hoog..?
:')

Viel mij inderdaad ook op maar een nekblessure verklaart een hoop. Zelf rij ik ook niet al te extreem maar liever iets comfortabeler.
They always leave the best 'till last -- Have understanding, no questions asked -- You find yourself in what you see -- You found yourself in me....
-- YOU FOUND YOURSELF --
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')