Nope. Als er gaatjes onder in je frame zitten dan is dat juist gedaan om water dat op andere manier in je frame is gekomen eruit te krijgen: trapas is laagste punt van je fiets. Maar het hangt van de bouw van je frame af of alle buizen open zijn en daar naartoe leiden. Meestal zitten er nog meer gaatjes in je frame van 1 a 2 mm bij de uiteinden van je buizen. Dit is gedaan zodat de gassen bij het lassen weg kunnen. Bij carbon frames zie je ze dan ook steeds minder, alhoewel mijn carbon Pinarello ze ook nog heeft bij de achterpatten. Misschien om de lijm te laten verdampen/uitharden.quote:Op zondag 9 januari 2011 16:50 schreef Marurk het volgende:Wat betreft die "gaatjes" in het frame aan de onderkant van de trapas: kan daar water doorheen ofzo? Heb met een tandenstokertje gevoeld, maar die gaatjes lijken dicht te zitten. Weet ook niet echt wat de functie daarvan is.
Ben alleen bang dat als ik de fiets op de kop zet om hem van onderen te poetsen, dat er dan water doorheen naar binnen kan lopen. Maar ik neem aan dat de meeste frames toch wel waterdicht zijn gemaakt?!
Ok, thnx!quote:Op zondag 9 januari 2011 23:43 schreef MallootJean het volgende:
[..]
Nope. Als er gaatjes onder in je frame zitten dan is dat juist gedaan om water dat op andere manier in je frame is gekomen eruit te krijgen: trapas is laagste punt van je fiets. Maar het hangt van de bouw van je frame af of alle buizen open zijn en daar naartoe leiden. Meestal zitten er nog meer gaatjes in je frame van 1 a 2 mm bij de uiteinden van je buizen. Dit is gedaan zodat de gassen bij het lassen weg kunnen. Bij carbon frames zie je ze dan ook steeds minder, alhoewel mijn carbon Pinarello ze ook nog heeft bij de achterpatten. Misschien om de lijm te laten verdampen/uitharden.
Een stalen Giant frame kon er trouwens niet tegen: de gaatjes van de staande achtervorken zaten zo'n 3cm boven de achterpatten waardoor er bij het schoonmaken blijkbaar telkens water in is blijven staan. Uiteindelijk istie daar op doorgeroest. Maar daar heb je met alu of carbon natuurlijk geen last van.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mooi om te weten dat ze daar nog steeds niet klaar zijn met de dijk. Heb daar een keer 2 lekke banden gehad op gravel (Lekkerkerk aan de Lek je vraagt er natuurlijk om). Kreeg gelukkig een binnenband van paar passerende fietsers. Gisteren ook weer lek. Mijn achterband is een Continental ultra oid. Zijn er banden met een beschermlaag waar iemand goede ervaringen mee heeft? Elke 3 à 5 ritten lijk ik lek te rijden, dat is toch niet normaal?quote:Op zondag 9 januari 2011 14:50 schreef kaasplankje het volgende:
Ik was vanaf Jaarsveld tot Krimpen ad IJssel over de Lekdijk gereden, en tussen Bergambacht en Lekkerkerk was het asfalt verdwenen, alles tegenwind.Ik en m'n fiets zien er niet uit
Is goed hoor, misschien aankomend weekend of die week daarop. Ik had dit weekend al een halve trainingsafspraak maar weet niet of dat doorgaat.quote:Op maandag 10 januari 2011 08:32 schreef FJD het volgende:
Zullen we eens samen gaan rijden? Volgens mij rijden we nagenoeg t zelfde tempo en zo niet dan blijf ik wel in je wiel hangen
Knap van je hoorquote:Op maandag 10 januari 2011 08:42 schreef nogeenmaarten het volgende:
[..]
Mooi om te weten dat ze daar nog steeds niet klaar zijn met de dijk. Heb daar een keer 2 lekke banden gehad op gravel (Lekkerkerk aan de Lek je vraagt er natuurlijk om). Kreeg gelukkig een binnenband van paar passerende fietsers. Gisteren ook weer lek. Mijn achterband is een Continental ultra oid. Zijn er banden met een beschermlaag waar iemand goede ervaringen mee heeft? Elke 3 à 5 ritten lijk ik lek te rijden, dat is toch niet normaal?
Gisteren 52,4 km, maar volgens google maps was het 50,6. Kijk, als jullie dan gemiddeld 30 rijden dan zit ik met mijn teller alweer op 31
Koop een fiets voor 810 euro (met die korting), en kan 750 terug krijgen van de regeling...heb wel een goede regeling hierquote:Op zondag 9 januari 2011 08:53 schreef Freddeh het volgende:
Klinkt als een prima dealHeb zelf ook wel eens gekeken naar opties om mee te doen met de fietsregeling van de zaak, maar voor mij was het niet gunstig.
Op dagen zoals gister en alles wat beter (warmer) is zit ik op de racefiets, anders op de MTBquote:Op maandag 10 januari 2011 08:57 schreef kaasplankje het volgende:
Is goed hoor, misschien aankomend weekend of die week daarop. Ik had dit weekend al een halve trainingsafspraak maar weet niet of dat doorgaat.
Juist op een vakantiefiets zou ik geen hydrauliek zetten. Dat is minder goed te repareren langs de kant van de weg. Ik heb iig nooit hydrauliek nodig gehad. En ik zeil toch met meer bagage de berg af dan de meeste vakantiefietsers. Ik vindt de remkarakteristieken van hydraulische remmen zelfs gevaarlijk. Ze zijn veel te scherp, heel zachtjes remmen kan amper iemand ermee.quote:Op maandag 10 januari 2011 09:52 schreef Captain_Fabulous het volgende:
@Kaasplankje
hydraulische remmen zijn op een racefiets ook niet echt nodig, op vakantiefietsen zie je ze veel. Met bepakking een berg af, trekken gewone velgremmen het waarschijnlijk niet altijd. Net als schijfremmen op mountainbikes, andere soort fietsen andere systemen.
Dat had ik ook toen ik het vergeleek in de winkel, de hydraulische hebben weinig gevoel in de grepen, het is voelt vrij sponzig, dus doseren lijkt me een probleem.quote:Op maandag 10 januari 2011 10:06 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Ik vindt de remkarakteristieken van hydraulische remmen zelfs gevaarlijk. Ze zijn veel te scherp, heel zachtjes remmen kan amper iemand ermee.
Is niet normaal nee. Zou je buitenband even goed checken op steentjes e.d.quote:Op maandag 10 januari 2011 08:42 schreef nogeenmaarten het volgende:
[..]
Gisteren ook weer lek. Mijn achterband is een Continental ultra oid. Zijn er banden met een beschermlaag waar iemand goede ervaringen mee heeft? Elke 3 à 5 ritten lijk ik lek te rijden, dat is toch niet normaal?
Misschien moet je eens de juiste wielomtrek instellen op je computertje.quote:Gisteren 52,4 km, maar volgens google maps was het 50,6. Kijk, als jullie dan gemiddeld 30 rijden dan zit ik met mijn teller alweer op 31
Ik zat juist te hopen op een reactie dat google earth altijd circa 3,5% te weinig aangeeftquote:Op maandag 10 januari 2011 12:53 schreef marcodej het volgende:
Misschien moet je eens de juiste wielomtrek instellen op je computertje.
Leuke fiets, alleen wat staat je zadel laag en je stuur hoog..?quote:Op maandag 10 januari 2011 14:47 schreef safumufh het volgende:
ah, we pasten foto's zie ik![]()
Mijn beest is er ook helemaal klaar voor![]()
[ afbeelding ]
Nekblessure van een valpartij ooit, met deze setting heb ik geen lastquote:Op maandag 10 januari 2011 15:01 schreef Oksel het volgende:
[..]
Leuke fiets, alleen wat staat je zadel laag en je stuur hoog..?
quote:Op maandag 10 januari 2011 15:01 schreef Oksel het volgende:
[..]
Leuke fiets, alleen wat staat je zadel laag en je stuur hoog..?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |