quote:Op zaterdag 8 januari 2011 21:53 schreef Oksel het volgende:
Morgen droog en zonnig.. 6 graden! Wat een feest. Morgen nog maar een stuk op de racefiets?
Van boven droog zeker. Natte voeten zal ik hier zeker krijgen, in welke richting ik ook ga fietsen.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 21:53 schreef Oksel het volgende:
Morgen droog en zonnig.. 6 graden! Wat een feest. Morgen nog maar een stuk op de racefiets?
Houtje-touwtje fiets?quote:Op zaterdag 8 januari 2011 21:48 schreef Freddeh het volgende:
Net een lamp voorop gezet met een dik elastiek, zit goed vast en geeft goed lichtMoet nog een keer een goeie beugel maken van een stukje restplastic/restmetaal waar het goed mee blijft zitten.
Ik doe er morgen ook zoiets, 3 a 4 uur trainen 30 gemiddeld haal ik wel, ik heb nog geen goesting om met de club te gaan trainen, eerst eens zelfquote:Op zaterdag 8 januari 2011 23:26 schreef Oksel het volgende:
100km.. dat heb ik al lang niet meer gefietst..Mag ik mee?
Nee, in het verleden is de originele beugel gebroken en was niet meer te redden, terwijl de lamp verder wel prima is. Ik ben alleen niet van plan een compleet nieuwe lamp te kopen omdat alleen het beugeltje vernaggeld is. Gebruik ik daar liever wat restmateriaal voor wat ik toevallig nog heb liggen. Ben en blijf een Nederlander hequote:
Klinkt als een prima dealquote:Op zondag 9 januari 2011 07:44 schreef Captain_Fabulous het volgende:
@Freddeh:
Geen disc brakes, na m'n reparatie cursus avond wil ik die absoluut niet hebben, technisch ingewikkeld, en tenzij ze perfect zijn afgesteld, loopt het altijd ietsje aan. Niet iets wat je op een landweggetje even fixed als je op trektocht bent en pech krijgt.
De Stevens heeft gewoon velgremmen, misschien dat ik er later HS-11's opzet (hydraulisch) maar dat is weer technisch ingewikkelder, dus ben ik nog aan het benadenken.
Qua verlichting zit er een naafdynamo op, alleen is volgens ivo de voorlamp een beetje een excuus truus, dus daar moet waarschijnlijk een andere op. Maar ik bespaar zoveel op deze fiets doordat ie overjarig is, dat die kosten er wel uit kunnen![]()
Mag 120 euro besteden aan accesoires binnen de regeling, dus het wordt of een andere lamp en een heel goed slot, of een geil stelletje Ortliebs om m'n laptop en reserve kleding droog te houden op weg naar werk. Ik ga voor de pakezel look dus
Ik snap niet zo goed waarom je hydraulische remmen op die fiets wilquote:Op zondag 9 januari 2011 07:44 schreef Captain_Fabulous het volgende:
@Freddeh:
Geen disc brakes, na m'n reparatie cursus avond wil ik die absoluut niet hebben, technisch ingewikkeld, en tenzij ze perfect zijn afgesteld, loopt het altijd ietsje aan. Niet iets wat je op een landweggetje even fixed als je op trektocht bent en pech krijgt.
De Stevens heeft gewoon velgremmen, misschien dat ik er later HS-11's opzet (hydraulisch) maar dat is weer technisch ingewikkelder, dus ben ik nog aan het benadenken.
Qua verlichting zit er een naafdynamo op, alleen is volgens ivo de voorlamp een beetje een excuus truus, dus daar moet waarschijnlijk een andere op. Maar ik bespaar zoveel op deze fiets doordat ie overjarig is, dat die kosten er wel uit kunnen![]()
Mag 120 euro besteden aan accesoires binnen de regeling, dus het wordt of een andere lamp en een heel goed slot, of een geil stelletje Ortliebs om m'n laptop en reserve kleding droog te houden op weg naar werk. Ik ga voor de pakezel look dus
Dat dacht ik dus ook gisteren. Was van plan om 150 km te gaan doen, maar het waaide hier dus super hard. Veel harder dan 25 km/h gemiddeld ging het niet bij mij. Er waren zelfs stukken bij dat ik maar maximaal 21/22 km/h kon gaan en eigenlijk heb ik amper een stuk wind mee gehad. De afdalingen, die ik normaal toch wel met zo'n 60-70 km/h rijd, waren nu te gevaarlijk. Veel takken op de weg, veel modder, nattigheid, ... En de wind veranderde steeds. Dan had je ineens zijwind van rechts, en dan ineens kwam er een rukwind van links. Het was echt oppassen.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 23:31 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ik doe er morgen ook zoiets, 3 a 4 uur trainen 30 gemiddeld haal ik wel, ik heb nog geen goesting om met de club te gaan trainen, eerst eens zelf
Fietsplan mag je ook over het bedrag heen hoor, alleen krijg je daar geen belastingvoordeel over.quote:Op zondag 9 januari 2011 08:53 schreef Freddeh het volgende:
Klinkt als een prima dealHeb zelf ook wel eens gekeken naar opties om mee te doen met de fietsregeling van de zaak, maar voor mij was het niet gunstig. Ik rijd overigens ook liever op een racefiets dan een ander soort fiets, en helaas valt er dan nagenoeg niets in het budget dat je krijgt toegewezen van de baas...
quote:
quote:
Dank u, dank u... Zelf ook erg blij mee. Denk dat met name de wielen er ook heel erg dik onder gaan staanquote:
Jij zit as we speak nog op de fiets ofwa?quote:Op zondag 9 januari 2011 14:41 schreef FJD het volgende:
Hier langs t water is de bries ook best straf helaas. Nog klein stukje naar NieuwBeijerland en dan volgas wind mee tot Strijen
Je moet 't geluk wel hebben dan. Gisteren de hele middag gefietst en vrijwel geen enkel zuchtje wind in de rug meegehad.quote:Op zondag 9 januari 2011 16:25 schreef marcodej het volgende:
[..]
En wat is meewind toch heerlijk. Op het gemakje tegen de 40 per uur rijden...
Iemand?quote:Op zondag 9 januari 2011 14:21 schreef Marurk het volgende:
Vraagje: Hoe onderhouden jullie de derailleur eigenlijk?
Heb gisteren best wel veel regen gehad onderweg. Hoe kan ik ervoor zorgen dat dat vocht mijn derailleur niet gaat verkloten? Moet ik die derailleur aan de binnenkant inspuiten met iets, of hoef ik daar niets aan te doen?
Bianchi Donna? 2e handsje?quote:Op zondag 9 januari 2011 16:37 schreef Oksel het volgende:
Mijn fiets heeft gisteren lekker meegedouched..
Verder ben ik op zoek naar een racefiets voor mijn vriendin. Ze is 1m65. Tips zijn welkom. 200-400 euro max.
Zo heb ik het min of meer gedaan ja.quote:Op zondag 9 januari 2011 16:34 schreef kaasplankje het volgende:
@Marurk: gewoon goed schoonmaken met een zachte borstel en een sopje, of voorzichtig met de hogedrukreiniger afspuiten, dan laten drogen en de draaipunten met een druppeltje olie of teflon, doekje erover voor de overtollige resten en klaar.
Wel zo handig als je dan een keer samen ergens strand en je met de trein terug moet, hoef je geen apart fietskaartje te kopen.quote:
Was even ontbijtkoek naar binnen aant werken. Had een enorm stuk dus was beter om heel even te pauzeren. Sowieso kan ik heel slecht rijdend eten.quote:Op zondag 9 januari 2011 14:50 schreef kaasplankje het volgende:
Jij zit as we speak nog op de fiets ofwa?![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |