abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_91045633
Het kettinkje is weer gesmeerd, morgen eerste 100km-rit van het jaar alweer! :)

Zij die gaan sterven groeten u...
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_91045705
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 januari 2011 21:48 schreef Freddeh het volgende:
Net een lamp voorop gezet met een dik elastiek, zit goed vast en geeft goed licht :) Moet nog een keer een goeie beugel maken van een stukje restplastic/restmetaal waar het goed mee blijft zitten.
Houtje-touwtje fiets?
  zaterdag 8 januari 2011 @ 23:26:11 #105
58560 Oksel
Gezellig.
pi_91047786
100km.. dat heb ik al lang niet meer gefietst.. :( Mag ik mee?
  zaterdag 8 januari 2011 @ 23:31:18 #106
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_91048058
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 januari 2011 23:26 schreef Oksel het volgende:
100km.. dat heb ik al lang niet meer gefietst.. :( Mag ik mee?
Ik doe er morgen ook zoiets, 3 a 4 uur trainen 30 gemiddeld haal ik wel, ik heb nog geen goesting om met de club te gaan trainen, eerst eens zelf
  zondag 9 januari 2011 @ 07:44:41 #107
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_91057126
@Freddeh:
Geen disc brakes, na m'n reparatie cursus avond wil ik die absoluut niet hebben, technisch ingewikkeld, en tenzij ze perfect zijn afgesteld, loopt het altijd ietsje aan. Niet iets wat je op een landweggetje even fixed als je op trektocht bent en pech krijgt.
De Stevens heeft gewoon velgremmen, misschien dat ik er later HS-11's opzet (hydraulisch) maar dat is weer technisch ingewikkelder, dus ben ik nog aan het benadenken.
Qua verlichting zit er een naafdynamo op, alleen is volgens ivo de voorlamp een beetje een excuus truus, dus daar moet waarschijnlijk een andere op. Maar ik bespaar zoveel op deze fiets doordat ie overjarig is, dat die kosten er wel uit kunnen :7
Mag 120 euro besteden aan accesoires binnen de regeling, dus het wordt of een andere lamp en een heel goed slot, of een geil stelletje Ortliebs om m'n laptop en reserve kleding droog te houden op weg naar werk. Ik ga voor de pakezel look dus :+
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_91057237
quote:
12s.gif Op zaterdag 8 januari 2011 22:45 schreef marcodej het volgende:

[..]

Houtje-touwtje fiets?
Nee, in het verleden is de originele beugel gebroken en was niet meer te redden, terwijl de lamp verder wel prima is. Ik ben alleen niet van plan een compleet nieuwe lamp te kopen omdat alleen het beugeltje vernaggeld is. Gebruik ik daar liever wat restmateriaal voor wat ik toevallig nog heb liggen. Ben en blijf een Nederlander he ;)
quote:
1s.gif Op zondag 9 januari 2011 07:44 schreef Captain_Fabulous het volgende:
@Freddeh:
Geen disc brakes, na m'n reparatie cursus avond wil ik die absoluut niet hebben, technisch ingewikkeld, en tenzij ze perfect zijn afgesteld, loopt het altijd ietsje aan. Niet iets wat je op een landweggetje even fixed als je op trektocht bent en pech krijgt.
De Stevens heeft gewoon velgremmen, misschien dat ik er later HS-11's opzet (hydraulisch) maar dat is weer technisch ingewikkelder, dus ben ik nog aan het benadenken.
Qua verlichting zit er een naafdynamo op, alleen is volgens ivo de voorlamp een beetje een excuus truus, dus daar moet waarschijnlijk een andere op. Maar ik bespaar zoveel op deze fiets doordat ie overjarig is, dat die kosten er wel uit kunnen :7
Mag 120 euro besteden aan accesoires binnen de regeling, dus het wordt of een andere lamp en een heel goed slot, of een geil stelletje Ortliebs om m'n laptop en reserve kleding droog te houden op weg naar werk. Ik ga voor de pakezel look dus :+
Klinkt als een prima deal :) Heb zelf ook wel eens gekeken naar opties om mee te doen met de fietsregeling van de zaak, maar voor mij was het niet gunstig. Ik rijd overigens ook liever op een racefiets dan een ander soort fiets, en helaas valt er dan nagenoeg niets in het budget dat je krijgt toegewezen van de baas...

[ Bericht 53% gewijzigd door Freddeh op 09-01-2011 09:02:01 ]
  zondag 9 januari 2011 @ 09:29:09 #109
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_91057397
quote:
1s.gif Op zondag 9 januari 2011 07:44 schreef Captain_Fabulous het volgende:
@Freddeh:
Ik snap niet zo goed waarom je hydraulische remmen op die fiets wil :? die mechanische remmen functioneren toch prima?
  zondag 9 januari 2011 @ 11:17:51 #110
175950 Marurk
Baggeraar
pi_91058795
Gisteren iets meer dan 80 km getrapt, maar het zat flink tegen. Veel wind (windkracht 6) en regen onderweg. Gevaarlijke rukwinden die ineens kwamen opzetten van de zijkant, het was echt oppassen. Soms moest je echt schuin naar de wind toe gaan hangen... Uiteindelijk ook nog een lekke band gehad. En naderhand had ik veel, heel veel poetswerk. -O- Een goede reden om vandaag even niet te gaan fietsen (heb nog heel veel andere dingen te doen trouwens).

quote:
7s.gif Op zaterdag 8 januari 2011 23:31 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Ik doe er morgen ook zoiets, 3 a 4 uur trainen 30 gemiddeld haal ik wel, ik heb nog geen goesting om met de club te gaan trainen, eerst eens zelf
Dat dacht ik dus ook gisteren. Was van plan om 150 km te gaan doen, maar het waaide hier dus super hard. Veel harder dan 25 km/h gemiddeld ging het niet bij mij. Er waren zelfs stukken bij dat ik maar maximaal 21/22 km/h kon gaan en eigenlijk heb ik amper een stuk wind mee gehad. De afdalingen, die ik normaal toch wel met zo'n 60-70 km/h rijd, waren nu te gevaarlijk. Veel takken op de weg, veel modder, nattigheid, ... En de wind veranderde steeds. Dan had je ineens zijwind van rechts, en dan ineens kwam er een rukwind van links. Het was echt oppassen. :'(
pi_91058918
quote:
1s.gif Op zondag 9 januari 2011 08:53 schreef Freddeh het volgende:
Klinkt als een prima deal :) Heb zelf ook wel eens gekeken naar opties om mee te doen met de fietsregeling van de zaak, maar voor mij was het niet gunstig. Ik rijd overigens ook liever op een racefiets dan een ander soort fiets, en helaas valt er dan nagenoeg niets in het budget dat je krijgt toegewezen van de baas...
Fietsplan mag je ook over het bedrag heen hoor, alleen krijg je daar geen belastingvoordeel over.

Ik heb er begin v/h jaar ook nog even naar gekeken maar gelet op de benodigde verzekering had ik niet heel veel voordeel (ik woon in het alarmbellen-postcode gebied :') ).
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
  zondag 9 januari 2011 @ 14:05:24 #112
18322 jackson
Jackson Claxon
pi_91064115
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 januari 2011 19:39 schreef Freddeh het volgende:
Vette Colnago :D
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 januari 2011 19:47 schreef marcodej het volgende:
Vet, heel vet.
quote:
6s.gif Op zaterdag 8 januari 2011 21:15 schreef kaasplankje het volgende:
Mooi ding hoor Jacks
Dank u, dank u... Zelf ook erg blij mee. Denk dat met name de wielen er ook heel erg dik onder gaan staan :). Wanneer het ding helemaal af is zal ik nog wat foto's plaatsen als mensen dat leuk vinden.

@Oksel, dan heb je eindelijk die foto's die je wilde... Geen reactie ;)
They always leave the best 'till last -- Have understanding, no questions asked -- You find yourself in what you see -- You found yourself in me....
-- YOU FOUND YOURSELF --
  zondag 9 januari 2011 @ 14:19:45 #113
175950 Marurk
Baggeraar
pi_91064801
Misschien moet ik dan ook maar eens een foto'tje posten binnenkort. :P
  zondag 9 januari 2011 @ 14:21:08 #114
175950 Marurk
Baggeraar
pi_91064865
Vraagje: Hoe onderhouden jullie de derailleur eigenlijk?
Heb gisteren best wel veel regen gehad onderweg. Hoe kan ik ervoor zorgen dat dat vocht mijn derailleur niet gaat verkloten? Moet ik die derailleur aan de binnenkant inspuiten met iets, of hoef ik daar niets aan te doen?
  zondag 9 januari 2011 @ 14:31:57 #115
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_91065369
gisteren waaide het keihard idd, vandaag iets minder maar nog wel een straffe bries. Ruim 100 km alleen weggetrapt in 3.5 uur precies. Bijna 30 gem. is dat en ik ben behoorlijk moe. :P
pi_91065782
Hier langs t water is de bries ook best straf helaas. Nog klein stukje naar NieuwBeijerland en dan volgas wind mee tot Strijen *O*
  zondag 9 januari 2011 @ 14:50:46 #117
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_91066188
quote:
1s.gif Op zondag 9 januari 2011 14:41 schreef FJD het volgende:
Hier langs t water is de bries ook best straf helaas. Nog klein stukje naar NieuwBeijerland en dan volgas wind mee tot Strijen *O*
Jij zit as we speak nog op de fiets ofwa? :D

Ik was vanaf Jaarsveld tot Krimpen ad IJssel over de Lekdijk gereden, en tussen Bergambacht en Lekkerkerk was het asfalt verdwenen, alles tegenwind. :X Ik en m'n fiets zien er niet uit
pi_91070355
Kon helaas niet met de club mee vanochtend, kwam wat tussen. Dus ook geen 100km kunnen trappen, heb vanmiddag nog net een rondje van dik 50km kunnen doen.

Ging weer een stuk beter dan vorige week, kon hem aardig door de tegenwind heen trappen tot het einde. 29 p/u gemiddeld van deur tot deur, ik doe het ervoor voor deze tijd van het jaar.

En wat is meewind toch heerlijk. Op het gemakje tegen de 40 per uur rijden... O+
  zondag 9 januari 2011 @ 16:32:20 #119
175950 Marurk
Baggeraar
pi_91070667
quote:
1s.gif Op zondag 9 januari 2011 16:25 schreef marcodej het volgende:

[..]

En wat is meewind toch heerlijk. Op het gemakje tegen de 40 per uur rijden... O+
Je moet 't geluk wel hebben dan. Gisteren de hele middag gefietst en vrijwel geen enkel zuchtje wind in de rug meegehad. ;(

quote:
1s.gif Op zondag 9 januari 2011 14:21 schreef Marurk het volgende:
Vraagje: Hoe onderhouden jullie de derailleur eigenlijk?
Heb gisteren best wel veel regen gehad onderweg. Hoe kan ik ervoor zorgen dat dat vocht mijn derailleur niet gaat verkloten? Moet ik die derailleur aan de binnenkant inspuiten met iets, of hoef ik daar niets aan te doen?
Iemand? :@
sorry voor mijn ongeduld :P
  zondag 9 januari 2011 @ 16:34:37 #120
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_91070785
@Marurk: gewoon goed schoonmaken met een zachte borstel en een sopje, of voorzichtig met de hogedrukreiniger afspuiten, dan laten drogen en de draaipunten met een druppeltje olie of teflon, doekje erover voor de overtollige resten en klaar.
  zondag 9 januari 2011 @ 16:37:27 #121
58560 Oksel
Gezellig.
pi_91070910
Mijn fiets heeft gisteren lekker meegedouched.. :+

Verder ben ik op zoek naar een racefiets voor mijn vriendin. Ze is 1m65. Tips zijn welkom. 200-400 euro max.
  zondag 9 januari 2011 @ 16:46:04 #122
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_91071272
quote:
1s.gif Op zondag 9 januari 2011 16:37 schreef Oksel het volgende:
Mijn fiets heeft gisteren lekker meegedouched.. :+

Verder ben ik op zoek naar een racefiets voor mijn vriendin. Ze is 1m65. Tips zijn welkom. 200-400 euro max.
Bianchi Donna? 2e handsje?
  zondag 9 januari 2011 @ 16:50:40 #123
175950 Marurk
Baggeraar
pi_91071465
quote:
1s.gif Op zondag 9 januari 2011 16:34 schreef kaasplankje het volgende:
@Marurk: gewoon goed schoonmaken met een zachte borstel en een sopje, of voorzichtig met de hogedrukreiniger afspuiten, dan laten drogen en de draaipunten met een druppeltje olie of teflon, doekje erover voor de overtollige resten en klaar.
Zo heb ik het min of meer gedaan ja. :) Sponsje met wat sop en schoongemaakt. Komt natuurlijk altijd wat water binnen, maar als ik dat gewoon laat drogen kan het dus geen kwaad blijkbaar. Daarna wat derailleurolie erin gedaan.

Wat betreft die "gaatjes" in het frame aan de onderkant van de trapas: kan daar water doorheen ofzo? Heb met een tandenstokertje gevoeld, maar die gaatjes lijken dicht te zitten. Weet ook niet echt wat de functie daarvan is. :P Ben alleen bang dat als ik de fiets op de kop zet om hem van onderen te poetsen, dat er dan water doorheen naar binnen kan lopen. Maar ik neem aan dat de meeste frames toch wel waterdicht zijn gemaakt?!
pi_91071571
quote:
Op zondag 9 januari 2011 16:46 schreef kaasplankje het volgende:
Bianchi Donna? 2e handsje?
Wel zo handig als je dan een keer samen ergens strand en je met de trein terug moet, hoef je geen apart fietskaartje te kopen.
pi_91071720
quote:
Op zondag 9 januari 2011 14:50 schreef kaasplankje het volgende:
Jij zit as we speak nog op de fiets ofwa? :D
Was even ontbijtkoek naar binnen aant werken. Had een enorm stuk dus was beter om heel even te pauzeren. Sowieso kan ik heel slecht rijdend eten.

Uiteindelijk 86km in 3u precies, toen was het wel een beetje over. Wind mee was wel erg lekker maar gevoelsmatig maar heel weinig profijt van gehad.
pi_91093250
Hoe oud ben jij eigenlijk Kaasplankje?
  zondag 9 januari 2011 @ 23:43:58 #127
330259 MallootJean
Een gek in 't geel
pi_91096719
quote:
1s.gif Op zondag 9 januari 2011 16:50 schreef Marurk het volgende:Wat betreft die "gaatjes" in het frame aan de onderkant van de trapas: kan daar water doorheen ofzo? Heb met een tandenstokertje gevoeld, maar die gaatjes lijken dicht te zitten. Weet ook niet echt wat de functie daarvan is. :P Ben alleen bang dat als ik de fiets op de kop zet om hem van onderen te poetsen, dat er dan water doorheen naar binnen kan lopen. Maar ik neem aan dat de meeste frames toch wel waterdicht zijn gemaakt?!
Nope. Als er gaatjes onder in je frame zitten dan is dat juist gedaan om water dat op andere manier in je frame is gekomen eruit te krijgen: trapas is laagste punt van je fiets. Maar het hangt van de bouw van je frame af of alle buizen open zijn en daar naartoe leiden. Meestal zitten er nog meer gaatjes in je frame van 1 a 2 mm bij de uiteinden van je buizen. Dit is gedaan zodat de gassen bij het lassen weg kunnen. Bij carbon frames zie je ze dan ook steeds minder, alhoewel mijn carbon Pinarello ze ook nog heeft bij de achterpatten. Misschien om de lijm te laten verdampen/uitharden.

Een stalen Giant frame kon er trouwens niet tegen: de gaatjes van de staande achtervorken zaten zo'n 3cm boven de achterpatten waardoor er bij het schoonmaken blijkbaar telkens water in is blijven staan. Uiteindelijk istie daar op doorgeroest. Maar daar heb je met alu of carbon natuurlijk geen last van.
pi_91098846
quote:
1s.gif Op zondag 9 januari 2011 23:43 schreef MallootJean het volgende:

[..]

Nope. Als er gaatjes onder in je frame zitten dan is dat juist gedaan om water dat op andere manier in je frame is gekomen eruit te krijgen: trapas is laagste punt van je fiets. Maar het hangt van de bouw van je frame af of alle buizen open zijn en daar naartoe leiden. Meestal zitten er nog meer gaatjes in je frame van 1 a 2 mm bij de uiteinden van je buizen. Dit is gedaan zodat de gassen bij het lassen weg kunnen. Bij carbon frames zie je ze dan ook steeds minder, alhoewel mijn carbon Pinarello ze ook nog heeft bij de achterpatten. Misschien om de lijm te laten verdampen/uitharden.

Een stalen Giant frame kon er trouwens niet tegen: de gaatjes van de staande achtervorken zaten zo'n 3cm boven de achterpatten waardoor er bij het schoonmaken blijkbaar telkens water in is blijven staan. Uiteindelijk istie daar op doorgeroest. Maar daar heb je met alu of carbon natuurlijk geen last van.
Ok, thnx! :D
  maandag 10 januari 2011 @ 00:48:41 #129
242204 YskaFredriksson
Vitamientjes zijn je vriendjes
pi_91099359
Ahh een wielrentopic. Dat zorgt misschien dit jaar voor motivatie om er wel een ritme in te houden. Ik heb op zich best veel kracht in mijn benen alleen aangezien ik niet sport (en de band van mn gewone fiets momenteel lek is :D) is mijn conditie 0,0. Als ik nu zou gaan beginnen met spinnen ga ik direct dood. Laatste keer dat ik dat deed toen ik nog wel een beetje conditie had was ik halverwege kotsmisselijk.

Ik woon in Groningen en tja ik fiets omdat.. mijn vader ook fietst en mij 4 jaar terug op de fiets heeft gezet toen ik op kamers ging. Sindsdien staat er ook een eigen fiets in de schuur.
Attentie attentie letten wij even op... [kerst] Creatieve FOK!kers voor een fijne kerst voor FOK!kers
  maandag 10 januari 2011 @ 07:47:12 #130
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_91103028
Van een lekke fietsband krijg je anders ook flink kracht in de benen heur :P

@FDJ:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_91103456
Zullen we eens samen gaan rijden? Volgens mij rijden we nagenoeg t zelfde tempo en zo niet dan blijf ik wel in je wiel hangen :+
pi_91103568
quote:
10s.gif Op zondag 9 januari 2011 14:50 schreef kaasplankje het volgende:
Ik was vanaf Jaarsveld tot Krimpen ad IJssel over de Lekdijk gereden, en tussen Bergambacht en Lekkerkerk was het asfalt verdwenen, alles tegenwind. :X Ik en m'n fiets zien er niet uit
Mooi om te weten dat ze daar nog steeds niet klaar zijn met de dijk. Heb daar een keer 2 lekke banden gehad op gravel (Lekkerkerk aan de Lek je vraagt er natuurlijk om). Kreeg gelukkig een binnenband van paar passerende fietsers. Gisteren ook weer lek. Mijn achterband is een Continental ultra oid. Zijn er banden met een beschermlaag waar iemand goede ervaringen mee heeft? Elke 3 à 5 ritten lijk ik lek te rijden, dat is toch niet normaal?

Gisteren 52,4 km, maar volgens google maps was het 50,6. Kijk, als jullie dan gemiddeld 30 rijden dan zit ik met mijn teller alweer op 31 :D
  maandag 10 januari 2011 @ 08:57:14 #133
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_91103795
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 08:32 schreef FJD het volgende:
Zullen we eens samen gaan rijden? Volgens mij rijden we nagenoeg t zelfde tempo en zo niet dan blijf ik wel in je wiel hangen :+
Is goed hoor, misschien aankomend weekend of die week daarop. Ik had dit weekend al een halve trainingsafspraak maar weet niet of dat doorgaat. ;)
  maandag 10 januari 2011 @ 09:04:31 #134
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_91103938
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 08:42 schreef nogeenmaarten het volgende:

[..]

Mooi om te weten dat ze daar nog steeds niet klaar zijn met de dijk. Heb daar een keer 2 lekke banden gehad op gravel (Lekkerkerk aan de Lek je vraagt er natuurlijk om). Kreeg gelukkig een binnenband van paar passerende fietsers. Gisteren ook weer lek. Mijn achterband is een Continental ultra oid. Zijn er banden met een beschermlaag waar iemand goede ervaringen mee heeft? Elke 3 à 5 ritten lijk ik lek te rijden, dat is toch niet normaal?

Gisteren 52,4 km, maar volgens google maps was het 50,6. Kijk, als jullie dan gemiddeld 30 rijden dan zit ik met mijn teller alweer op 31 :D
Knap van je hoor :*
  maandag 10 januari 2011 @ 09:16:42 #135
58560 Oksel
Gezellig.
pi_91104159
Ja, nogeenmaarten heeft inderdaad hier altijd de beste gemiddeldes! Moet wel snelle jongen zijn.
  maandag 10 januari 2011 @ 09:16:54 #136
58560 Oksel
Gezellig.
pi_91104167
34!

Dat is boven de 30 toch?
pi_91104605
34 dat is een mooi gemiddelde :*
  maandag 10 januari 2011 @ 09:52:20 #138
153506 Captain_Fabulous
pi_91104902
quote:
1s.gif Op zondag 9 januari 2011 08:53 schreef Freddeh het volgende:
Klinkt als een prima deal :) Heb zelf ook wel eens gekeken naar opties om mee te doen met de fietsregeling van de zaak, maar voor mij was het niet gunstig.
Koop een fiets voor 810 euro (met die korting), en kan 750 terug krijgen van de regeling...heb wel een goede regeling hier *O*

@Kaasplankje
hydraulische remmen zijn op een racefiets ook niet echt nodig, op vakantiefietsen zie je ze veel. Met bepakking een berg af, trekken gewone velgremmen het waarschijnlijk niet altijd. Net als schijfremmen op mountainbikes, andere soort fietsen andere systemen.
pi_91104905
quote:
Op maandag 10 januari 2011 08:57 schreef kaasplankje het volgende:
Is goed hoor, misschien aankomend weekend of die week daarop. Ik had dit weekend al een halve trainingsafspraak maar weet niet of dat doorgaat. ;)
Op dagen zoals gister en alles wat beter (warmer) is zit ik op de racefiets, anders op de MTB :P Voorspelling van komend weekend is prima iig.

@Maarten; die GP4000s van Continental eronder leggen, die zijn goed. Elke 3 ritten is onacceptabel.
  maandag 10 januari 2011 @ 09:55:28 #140
58560 Oksel
Gezellig.
pi_91104970
GP4000s dan.
pi_91105094
Gisteren 4.5 uur getraind, nog wat langer gefietst omdat er veel lekker banden waren. Rondje vanaf Leiden naar het kopje van Bloemendaal. Op het kopje kregen we 15 minuten om zoveel mogelijk op en af van het Kopje te gaan. Was wel pittig. Wel lagere hartslag en hetzelfde snelheidsgemiddelde als vorige week.
Haters gonna hate.
  FOK!fotograaf maandag 10 januari 2011 @ 10:06:36 #142
73911 ultra_ivo
pi_91105251
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 09:52 schreef Captain_Fabulous het volgende:

@Kaasplankje
hydraulische remmen zijn op een racefiets ook niet echt nodig, op vakantiefietsen zie je ze veel. Met bepakking een berg af, trekken gewone velgremmen het waarschijnlijk niet altijd. Net als schijfremmen op mountainbikes, andere soort fietsen andere systemen.
Juist op een vakantiefiets zou ik geen hydrauliek zetten. Dat is minder goed te repareren langs de kant van de weg. Ik heb iig nooit hydrauliek nodig gehad. En ik zeil toch met meer bagage de berg af dan de meeste vakantiefietsers. Ik vindt de remkarakteristieken van hydraulische remmen zelfs gevaarlijk. Ze zijn veel te scherp, heel zachtjes remmen kan amper iemand ermee.
  maandag 10 januari 2011 @ 12:17:43 #143
153506 Captain_Fabulous
pi_91109204
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 10:06 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Ik vindt de remkarakteristieken van hydraulische remmen zelfs gevaarlijk. Ze zijn veel te scherp, heel zachtjes remmen kan amper iemand ermee.
Dat had ik ook toen ik het vergeleek in de winkel, de hydraulische hebben weinig gevoel in de grepen, het is voelt vrij sponzig, dus doseren lijkt me een probleem.
pi_91110388
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 08:42 schreef nogeenmaarten het volgende:

[..]
Gisteren ook weer lek. Mijn achterband is een Continental ultra oid. Zijn er banden met een beschermlaag waar iemand goede ervaringen mee heeft? Elke 3 à 5 ritten lijk ik lek te rijden, dat is toch niet normaal?
Is niet normaal nee. Zou je buitenband even goed checken op steentjes e.d.
Een band waar ik goede ervaringen mee heb qua lekbestendigheid zijn de Conti GP4000(s)

quote:
Misschien moet je eens de juiste wielomtrek instellen op je computertje. ;)
pi_91113917
Vandaag weer lek, de 2e keer in 2 trainingen. Vorige week was het 1km van het einde.
Vandaag, toen de fiets schoon gemaakt werd, ineens psssst en band leeg.
En ik rij op nieuwe continentals GP4000
Haters gonna hate.
pi_91115000
ah, we pasten foto's zie ik ;)

Mijn beest is er ook helemaal klaar voor :Y

pi_91115567
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 12:53 schreef marcodej het volgende:
Misschien moet je eens de juiste wielomtrek instellen op je computertje. ;)
Ik zat juist te hopen op een reactie dat google earth altijd circa 3,5% te weinig aangeeft ;)

Die andere banden ga ik proberen. Probleem is ook dat ik mijn reserveband na lekrijden nooit meer hard opgepompt krijg met zo'n klein handpompje (bereik ca. 4 bar) en dan is het de rest van de rit nogal onstabiel bochten nemen en ratelen over de wildroosters.
  maandag 10 januari 2011 @ 15:01:45 #148
58560 Oksel
Gezellig.
pi_91115627
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 14:47 schreef safumufh het volgende:
ah, we pasten foto's zie ik ;)

Mijn beest is er ook helemaal klaar voor :Y

[ afbeelding ]
Leuke fiets, alleen wat staat je zadel laag en je stuur hoog..?
pi_91115701
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 15:01 schreef Oksel het volgende:

[..]

Nekblessure van een valpartij ooit, met deze setting heb ik geen last ;)
  maandag 10 januari 2011 @ 17:24:54 #150
18322 jackson
Jackson Claxon
pi_91122349
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 15:01 schreef Oksel het volgende:

[..]

:')

Viel mij inderdaad ook op maar een nekblessure verklaart een hoop. Zelf rij ik ook niet al te extreem maar liever iets comfortabeler.
They always leave the best 'till last -- Have understanding, no questions asked -- You find yourself in what you see -- You found yourself in me....
-- YOU FOUND YOURSELF --
pi_91124891
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 14:19 schreef CyclingGirl het volgende:
Vandaag weer lek, de 2e keer in 2 trainingen. Vorige week was het 1km van het einde.
Vandaag, toen de fiets schoon gemaakt werd, ineens psssst en band leeg.
En ik rij op nieuwe continentals GP4000
Ik ook, net van t weekend erop gezet. Hoop niet dat de mijne ook steeds lek gaan :{
  maandag 10 januari 2011 @ 18:36:46 #152
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_91125361
Er ligt ook veel glas op straat, zo vlak na de jaarwisseling
  maandag 10 januari 2011 @ 18:38:02 #153
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_91125425
quote:
6s.gif Op maandag 10 januari 2011 18:36 schreef kaasplankje het volgende:
Er ligt ook veel glas op straat, zo vlak na de jaarwisseling
En steentjes door al het water, ijs en sneeuw.
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')