Houtje-touwtje fiets?quote:Op zaterdag 8 januari 2011 21:48 schreef Freddeh het volgende:
Net een lamp voorop gezet met een dik elastiek, zit goed vast en geeft goed lichtMoet nog een keer een goeie beugel maken van een stukje restplastic/restmetaal waar het goed mee blijft zitten.
Ik doe er morgen ook zoiets, 3 a 4 uur trainen 30 gemiddeld haal ik wel, ik heb nog geen goesting om met de club te gaan trainen, eerst eens zelfquote:Op zaterdag 8 januari 2011 23:26 schreef Oksel het volgende:
100km.. dat heb ik al lang niet meer gefietst..Mag ik mee?
Nee, in het verleden is de originele beugel gebroken en was niet meer te redden, terwijl de lamp verder wel prima is. Ik ben alleen niet van plan een compleet nieuwe lamp te kopen omdat alleen het beugeltje vernaggeld is. Gebruik ik daar liever wat restmateriaal voor wat ik toevallig nog heb liggen. Ben en blijf een Nederlander hequote:
Klinkt als een prima dealquote:Op zondag 9 januari 2011 07:44 schreef Captain_Fabulous het volgende:
@Freddeh:
Geen disc brakes, na m'n reparatie cursus avond wil ik die absoluut niet hebben, technisch ingewikkeld, en tenzij ze perfect zijn afgesteld, loopt het altijd ietsje aan. Niet iets wat je op een landweggetje even fixed als je op trektocht bent en pech krijgt.
De Stevens heeft gewoon velgremmen, misschien dat ik er later HS-11's opzet (hydraulisch) maar dat is weer technisch ingewikkelder, dus ben ik nog aan het benadenken.
Qua verlichting zit er een naafdynamo op, alleen is volgens ivo de voorlamp een beetje een excuus truus, dus daar moet waarschijnlijk een andere op. Maar ik bespaar zoveel op deze fiets doordat ie overjarig is, dat die kosten er wel uit kunnen![]()
Mag 120 euro besteden aan accesoires binnen de regeling, dus het wordt of een andere lamp en een heel goed slot, of een geil stelletje Ortliebs om m'n laptop en reserve kleding droog te houden op weg naar werk. Ik ga voor de pakezel look dus
Ik snap niet zo goed waarom je hydraulische remmen op die fiets wilquote:Op zondag 9 januari 2011 07:44 schreef Captain_Fabulous het volgende:
@Freddeh:
Geen disc brakes, na m'n reparatie cursus avond wil ik die absoluut niet hebben, technisch ingewikkeld, en tenzij ze perfect zijn afgesteld, loopt het altijd ietsje aan. Niet iets wat je op een landweggetje even fixed als je op trektocht bent en pech krijgt.
De Stevens heeft gewoon velgremmen, misschien dat ik er later HS-11's opzet (hydraulisch) maar dat is weer technisch ingewikkelder, dus ben ik nog aan het benadenken.
Qua verlichting zit er een naafdynamo op, alleen is volgens ivo de voorlamp een beetje een excuus truus, dus daar moet waarschijnlijk een andere op. Maar ik bespaar zoveel op deze fiets doordat ie overjarig is, dat die kosten er wel uit kunnen![]()
Mag 120 euro besteden aan accesoires binnen de regeling, dus het wordt of een andere lamp en een heel goed slot, of een geil stelletje Ortliebs om m'n laptop en reserve kleding droog te houden op weg naar werk. Ik ga voor de pakezel look dus
Dat dacht ik dus ook gisteren. Was van plan om 150 km te gaan doen, maar het waaide hier dus super hard. Veel harder dan 25 km/h gemiddeld ging het niet bij mij. Er waren zelfs stukken bij dat ik maar maximaal 21/22 km/h kon gaan en eigenlijk heb ik amper een stuk wind mee gehad. De afdalingen, die ik normaal toch wel met zo'n 60-70 km/h rijd, waren nu te gevaarlijk. Veel takken op de weg, veel modder, nattigheid, ... En de wind veranderde steeds. Dan had je ineens zijwind van rechts, en dan ineens kwam er een rukwind van links. Het was echt oppassen.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 23:31 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ik doe er morgen ook zoiets, 3 a 4 uur trainen 30 gemiddeld haal ik wel, ik heb nog geen goesting om met de club te gaan trainen, eerst eens zelf
Fietsplan mag je ook over het bedrag heen hoor, alleen krijg je daar geen belastingvoordeel over.quote:Op zondag 9 januari 2011 08:53 schreef Freddeh het volgende:
Klinkt als een prima dealHeb zelf ook wel eens gekeken naar opties om mee te doen met de fietsregeling van de zaak, maar voor mij was het niet gunstig. Ik rijd overigens ook liever op een racefiets dan een ander soort fiets, en helaas valt er dan nagenoeg niets in het budget dat je krijgt toegewezen van de baas...
quote:
quote:
Dank u, dank u... Zelf ook erg blij mee. Denk dat met name de wielen er ook heel erg dik onder gaan staanquote:
Jij zit as we speak nog op de fiets ofwa?quote:Op zondag 9 januari 2011 14:41 schreef FJD het volgende:
Hier langs t water is de bries ook best straf helaas. Nog klein stukje naar NieuwBeijerland en dan volgas wind mee tot Strijen
Je moet 't geluk wel hebben dan. Gisteren de hele middag gefietst en vrijwel geen enkel zuchtje wind in de rug meegehad.quote:Op zondag 9 januari 2011 16:25 schreef marcodej het volgende:
[..]
En wat is meewind toch heerlijk. Op het gemakje tegen de 40 per uur rijden...
Iemand?quote:Op zondag 9 januari 2011 14:21 schreef Marurk het volgende:
Vraagje: Hoe onderhouden jullie de derailleur eigenlijk?
Heb gisteren best wel veel regen gehad onderweg. Hoe kan ik ervoor zorgen dat dat vocht mijn derailleur niet gaat verkloten? Moet ik die derailleur aan de binnenkant inspuiten met iets, of hoef ik daar niets aan te doen?
Bianchi Donna? 2e handsje?quote:Op zondag 9 januari 2011 16:37 schreef Oksel het volgende:
Mijn fiets heeft gisteren lekker meegedouched..
Verder ben ik op zoek naar een racefiets voor mijn vriendin. Ze is 1m65. Tips zijn welkom. 200-400 euro max.
Zo heb ik het min of meer gedaan ja.quote:Op zondag 9 januari 2011 16:34 schreef kaasplankje het volgende:
@Marurk: gewoon goed schoonmaken met een zachte borstel en een sopje, of voorzichtig met de hogedrukreiniger afspuiten, dan laten drogen en de draaipunten met een druppeltje olie of teflon, doekje erover voor de overtollige resten en klaar.
Wel zo handig als je dan een keer samen ergens strand en je met de trein terug moet, hoef je geen apart fietskaartje te kopen.quote:
Was even ontbijtkoek naar binnen aant werken. Had een enorm stuk dus was beter om heel even te pauzeren. Sowieso kan ik heel slecht rijdend eten.quote:Op zondag 9 januari 2011 14:50 schreef kaasplankje het volgende:
Jij zit as we speak nog op de fiets ofwa?![]()
Nope. Als er gaatjes onder in je frame zitten dan is dat juist gedaan om water dat op andere manier in je frame is gekomen eruit te krijgen: trapas is laagste punt van je fiets. Maar het hangt van de bouw van je frame af of alle buizen open zijn en daar naartoe leiden. Meestal zitten er nog meer gaatjes in je frame van 1 a 2 mm bij de uiteinden van je buizen. Dit is gedaan zodat de gassen bij het lassen weg kunnen. Bij carbon frames zie je ze dan ook steeds minder, alhoewel mijn carbon Pinarello ze ook nog heeft bij de achterpatten. Misschien om de lijm te laten verdampen/uitharden.quote:Op zondag 9 januari 2011 16:50 schreef Marurk het volgende:Wat betreft die "gaatjes" in het frame aan de onderkant van de trapas: kan daar water doorheen ofzo? Heb met een tandenstokertje gevoeld, maar die gaatjes lijken dicht te zitten. Weet ook niet echt wat de functie daarvan is.
Ben alleen bang dat als ik de fiets op de kop zet om hem van onderen te poetsen, dat er dan water doorheen naar binnen kan lopen. Maar ik neem aan dat de meeste frames toch wel waterdicht zijn gemaakt?!
Ok, thnx!quote:Op zondag 9 januari 2011 23:43 schreef MallootJean het volgende:
[..]
Nope. Als er gaatjes onder in je frame zitten dan is dat juist gedaan om water dat op andere manier in je frame is gekomen eruit te krijgen: trapas is laagste punt van je fiets. Maar het hangt van de bouw van je frame af of alle buizen open zijn en daar naartoe leiden. Meestal zitten er nog meer gaatjes in je frame van 1 a 2 mm bij de uiteinden van je buizen. Dit is gedaan zodat de gassen bij het lassen weg kunnen. Bij carbon frames zie je ze dan ook steeds minder, alhoewel mijn carbon Pinarello ze ook nog heeft bij de achterpatten. Misschien om de lijm te laten verdampen/uitharden.
Een stalen Giant frame kon er trouwens niet tegen: de gaatjes van de staande achtervorken zaten zo'n 3cm boven de achterpatten waardoor er bij het schoonmaken blijkbaar telkens water in is blijven staan. Uiteindelijk istie daar op doorgeroest. Maar daar heb je met alu of carbon natuurlijk geen last van.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mooi om te weten dat ze daar nog steeds niet klaar zijn met de dijk. Heb daar een keer 2 lekke banden gehad op gravel (Lekkerkerk aan de Lek je vraagt er natuurlijk om). Kreeg gelukkig een binnenband van paar passerende fietsers. Gisteren ook weer lek. Mijn achterband is een Continental ultra oid. Zijn er banden met een beschermlaag waar iemand goede ervaringen mee heeft? Elke 3 à 5 ritten lijk ik lek te rijden, dat is toch niet normaal?quote:Op zondag 9 januari 2011 14:50 schreef kaasplankje het volgende:
Ik was vanaf Jaarsveld tot Krimpen ad IJssel over de Lekdijk gereden, en tussen Bergambacht en Lekkerkerk was het asfalt verdwenen, alles tegenwind.Ik en m'n fiets zien er niet uit
Is goed hoor, misschien aankomend weekend of die week daarop. Ik had dit weekend al een halve trainingsafspraak maar weet niet of dat doorgaat.quote:Op maandag 10 januari 2011 08:32 schreef FJD het volgende:
Zullen we eens samen gaan rijden? Volgens mij rijden we nagenoeg t zelfde tempo en zo niet dan blijf ik wel in je wiel hangen
Knap van je hoorquote:Op maandag 10 januari 2011 08:42 schreef nogeenmaarten het volgende:
[..]
Mooi om te weten dat ze daar nog steeds niet klaar zijn met de dijk. Heb daar een keer 2 lekke banden gehad op gravel (Lekkerkerk aan de Lek je vraagt er natuurlijk om). Kreeg gelukkig een binnenband van paar passerende fietsers. Gisteren ook weer lek. Mijn achterband is een Continental ultra oid. Zijn er banden met een beschermlaag waar iemand goede ervaringen mee heeft? Elke 3 à 5 ritten lijk ik lek te rijden, dat is toch niet normaal?
Gisteren 52,4 km, maar volgens google maps was het 50,6. Kijk, als jullie dan gemiddeld 30 rijden dan zit ik met mijn teller alweer op 31
Koop een fiets voor 810 euro (met die korting), en kan 750 terug krijgen van de regeling...heb wel een goede regeling hierquote:Op zondag 9 januari 2011 08:53 schreef Freddeh het volgende:
Klinkt als een prima dealHeb zelf ook wel eens gekeken naar opties om mee te doen met de fietsregeling van de zaak, maar voor mij was het niet gunstig.
Op dagen zoals gister en alles wat beter (warmer) is zit ik op de racefiets, anders op de MTBquote:Op maandag 10 januari 2011 08:57 schreef kaasplankje het volgende:
Is goed hoor, misschien aankomend weekend of die week daarop. Ik had dit weekend al een halve trainingsafspraak maar weet niet of dat doorgaat.
Juist op een vakantiefiets zou ik geen hydrauliek zetten. Dat is minder goed te repareren langs de kant van de weg. Ik heb iig nooit hydrauliek nodig gehad. En ik zeil toch met meer bagage de berg af dan de meeste vakantiefietsers. Ik vindt de remkarakteristieken van hydraulische remmen zelfs gevaarlijk. Ze zijn veel te scherp, heel zachtjes remmen kan amper iemand ermee.quote:Op maandag 10 januari 2011 09:52 schreef Captain_Fabulous het volgende:
@Kaasplankje
hydraulische remmen zijn op een racefiets ook niet echt nodig, op vakantiefietsen zie je ze veel. Met bepakking een berg af, trekken gewone velgremmen het waarschijnlijk niet altijd. Net als schijfremmen op mountainbikes, andere soort fietsen andere systemen.
Dat had ik ook toen ik het vergeleek in de winkel, de hydraulische hebben weinig gevoel in de grepen, het is voelt vrij sponzig, dus doseren lijkt me een probleem.quote:Op maandag 10 januari 2011 10:06 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Ik vindt de remkarakteristieken van hydraulische remmen zelfs gevaarlijk. Ze zijn veel te scherp, heel zachtjes remmen kan amper iemand ermee.
Is niet normaal nee. Zou je buitenband even goed checken op steentjes e.d.quote:Op maandag 10 januari 2011 08:42 schreef nogeenmaarten het volgende:
[..]
Gisteren ook weer lek. Mijn achterband is een Continental ultra oid. Zijn er banden met een beschermlaag waar iemand goede ervaringen mee heeft? Elke 3 à 5 ritten lijk ik lek te rijden, dat is toch niet normaal?
Misschien moet je eens de juiste wielomtrek instellen op je computertje.quote:Gisteren 52,4 km, maar volgens google maps was het 50,6. Kijk, als jullie dan gemiddeld 30 rijden dan zit ik met mijn teller alweer op 31
Ik zat juist te hopen op een reactie dat google earth altijd circa 3,5% te weinig aangeeftquote:Op maandag 10 januari 2011 12:53 schreef marcodej het volgende:
Misschien moet je eens de juiste wielomtrek instellen op je computertje.
Leuke fiets, alleen wat staat je zadel laag en je stuur hoog..?quote:Op maandag 10 januari 2011 14:47 schreef safumufh het volgende:
ah, we pasten foto's zie ik![]()
Mijn beest is er ook helemaal klaar voor![]()
[ afbeelding ]
Nekblessure van een valpartij ooit, met deze setting heb ik geen lastquote:Op maandag 10 januari 2011 15:01 schreef Oksel het volgende:
[..]
Leuke fiets, alleen wat staat je zadel laag en je stuur hoog..?
quote:Op maandag 10 januari 2011 15:01 schreef Oksel het volgende:
[..]
Leuke fiets, alleen wat staat je zadel laag en je stuur hoog..?
Ik ook, net van t weekend erop gezet. Hoop niet dat de mijne ook steeds lek gaanquote:Op maandag 10 januari 2011 14:19 schreef CyclingGirl het volgende:
Vandaag weer lek, de 2e keer in 2 trainingen. Vorige week was het 1km van het einde.
Vandaag, toen de fiets schoon gemaakt werd, ineens psssst en band leeg.
En ik rij op nieuwe continentals GP4000
En steentjes door al het water, ijs en sneeuw.quote:Op maandag 10 januari 2011 18:36 schreef kaasplankje het volgende:
Er ligt ook veel glas op straat, zo vlak na de jaarwisseling
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |