abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_90924042
_O_

Veel mensen, ook van buiten Nederland, retweetten (herhaalden) een Engelstalig bericht waarin stond: ,,Amerika zou in paniek raken en aan een terroristische aanval denken. De Nederlanders kijken en zeggen: 'Grote vuurbal jonguh'.

http://www.omroepbrabant.(...)lfs+nu+populair.aspx
You don't have to be CRAZY to be my friend............. But it sure helps!
Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
Ik word altijd dronken van 1 biertje...meestal het 16e
Ik luister NL-Talig
  donderdag 6 januari 2011 @ 11:41:01 #272
140565 oshiro
I don't fuckin' care
pi_90924061
Waarom denkt iedereen dat er weer een grote complottheorie gaande is? Ik word daar zo moe van. :{

Op dit moment is er uit de metingen wel gebleken dat er schadelijke stoffen vrij zijn gekomen, maar door spreiding in de lucht zijn de gemeten concentraties zo laag dat daaruit in principe geen gevaar voor de volksgezondheid blijkt.

Dat betekent dus niet dat niemand er iets van merkt, mensen die erg gevoelig zijn voor de stoffen kunnen er dus inderdaad last van hebben. Het gaat enkel om de mate van overschrijding van de MAC-waarde.
Nog een belangrijk punt: metingen op zo'n korte termijn geven geen uitsluitsel. Enkel op de meetpunten was dit namelijk het geval: er is kans dat er tussen de meetpunten meer aan de hand is.

Waarom er wordt aangeraden vee binnen te houden en geen groenten uit eigen tuin te eten is ook eenvoudig: via grondwater en lucht komen de neergedaalde stoffen in de groenten en het gras terecht, en worden weer opgegeten door een koe, of een mens. De stoffen hopen zich dan op, waardoor de concentratie veel hoger wordt. En daar gaat het om, de concentratie.

Dus nemen de instanties het zekere voor het onzekere en wordt dit afgeraden. De schadelijke stoffen in de lucht liggen nu immers op de grond, en tenzij jij een dieet van stoeptegels hebt, hoef je je er verder niet echt druk meer om te maken.
"Nevertheless sir, like German tourists, the stupid are everywhere." - Arnold J. Rimmer, Red Dwarf || Last.fm
pi_90924266
Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
Ik luister NL-Talig
pi_90924977
quote:
7s.gif Op donderdag 6 januari 2011 11:47 schreef Crazy-M het volgende:
http://www.washingtonpost(...)AR2011010502814.html

mooi stukje sensatie :P
Valt ook wel mee... Klopt toch allemaal wat er staat?
pi_90925046
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 12:07 schreef Green1 het volgende:

[..]

Valt ook wel mee... Klopt toch allemaal wat er staat?
ja klopt wel,
maar is nog al sensatievol verteld :D

het is wel allemaal waarheid, dat dan weer wel :)
beter dan de telegraaf, sensatieverhaal en onwaarheden (meestal, heb nu nog niet op telegraaf gelezen)
Ik luister NL-Talig
pi_90925228
Hele vervelende verslaggever bij Omroepbrabant die alleen maar bezig is te rellen met agresieve vragen... bah bah.
pi_90925612
@oshiro , je kan goed het officiele riedeltje napraten. Maar ga jij lekker naar buiten etc etc.
Ik blijf lekker heel de dag binnen zitten en de komende dagen ook. Mijn studie en werk heb ik ziekgemeld.
pi_90926095
quote:
Op donderdag 6 januari 2011 12:23 schreef Raven_ het volgende:
@oshiro , je kan goed het officiele riedeltje napraten. Maar ga jij lekker naar buiten etc etc.
Ik blijf lekker heel de dag binnen zitten en de komende dagen ook. Mijn studie en werk heb ik ziekgemeld.
Waar woon je dan :')
pi_90926365
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 12:23 schreef Raven_ het volgende:
quote:
Gelijk heb je.
Ik heb nog nergens een lijst met de verbrande stoffen gezien.
Ik kon ook alleen maar lachen toen de brandweerman gisteravond over actieve metingen begon waarbij niks was aangetroffen.

http://provincie.zeeland.(...)phos/dioxinemetingen

Dioxine bijvoorbeeld moet na luchtmetingen in een lab worden vastgesteld. Meestal is de kortste analysetermijn voor een labanalyse 6 uur. Ik zeg niet dat er dioxine is vrijgekomen, alleen dat ik het slecht vind dat ze op die manier valse veiligheid hebben willen creëren.
Al die mooie plekken op aarde, en ik zit hier :N
  donderdag 6 januari 2011 @ 12:59:47 #280
140565 oshiro
I don't fuckin' care
pi_90927241
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 12:39 schreef Aardwetenschapper het volgende:

[..]

[..]

Gelijk heb je.
Ik heb nog nergens een lijst met de verbrande stoffen gezien.
Ik kon ook alleen maar lachen toen de brandweerman gisteravond over actieve metingen begon waarbij niks was aangetroffen.

http://provincie.zeeland.(...)phos/dioxinemetingen

Dioxine bijvoorbeeld moet na luchtmetingen in een lab worden vastgesteld. Meestal is de kortste analysetermijn voor een labanalyse 6 uur. Ik zeg niet dat er dioxine is vrijgekomen, alleen dat ik het slecht vind dat ze op die manier valse veiligheid hebben willen creëren.
Dat zeggen ze toch niet?
Ze zeggen dat er tijdens de metingen die zij gedaan hebben concentraties hebben gemeten die niet gevaarlijk waren.
Er wordt niet vermeld of die metingen voldoende waren, wat de geografische spreiding is, niks.

Dioxine is trouwens retebrandbaar dus de kans is klein dat dat is overgebleven na zo'n geintje als dit.
"Nevertheless sir, like German tourists, the stupid are everywhere." - Arnold J. Rimmer, Red Dwarf || Last.fm
  donderdag 6 januari 2011 @ 13:00:25 #281
140565 oshiro
I don't fuckin' care
pi_90927272
quote:
Sorry hoor, maar ik hoop dat je baas je ziekteverlof lekker onbetaald laat.
  donderdag 6 januari 2011 @ 13:04:22 #282
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_90927467
quote:
:')
  donderdag 6 januari 2011 @ 13:07:33 #283
271665 08gnoT.
Mwoooaahhh!!
pi_90927608
quote:
3s.gif Op donderdag 6 januari 2011 11:41 schreef oshiro het volgende:

Waarom er wordt aangeraden vee binnen te houden en geen groenten uit eigen tuin te eten is ook eenvoudig: via grondwater en lucht komen de neergedaalde stoffen in de groenten en het gras terecht, en worden weer opgegeten door een koe, of een mens. De stoffen hopen zich dan op, waardoor de concentratie veel hoger wordt. En daar gaat het om, de concentratie.

Dus nemen de instanties het zekere voor het onzekere en wordt dit afgeraden. De schadelijke stoffen in de lucht liggen nu immers op de grond, en tenzij jij een dieet van stoeptegels hebt, hoef je je er verder niet echt druk meer om te maken.
En hoe komt dat er weer uit? In de onderste laag van de voedselketen wordt het sowieso opgegeten, dus hopen de concentraties zich vanzelf op
[PAINT] Wat gebeurt er bij de formaties #1 -- #2 -- #3 -- #4 -- #5 -- #6 -- #7 -- #8 -- #9 -- #10
Steun de strijd voor een indianenforum!
pi_90927655
quote:
Ik ben niet vies van een samenzweringetje of twee maar jij maakt het wel heel spannend :') Ik zou in vervolg ook geen groentes afkomstig uit het westen meer eten als je bang bent voor gevaarlijke stoffen, Monsanto kan er ook wat van. Giftige stoffen krijg je toch wel, daar moet je verdomme niet moeilijk over doen.
pi_90927715
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 12:59 schreef oshiro het volgende:

[..]

Dat zeggen ze toch niet?
Ze zeggen dat er tijdens de metingen die zij gedaan hebben concentraties hebben gemeten die niet gevaarlijk waren.
Er wordt niet vermeld of die metingen voldoende waren, wat de geografische spreiding is, niks.

Dioxine is trouwens retebrandbaar dus de kans is klein dat dat is overgebleven na zo'n geintje als dit.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Dioxine

quote:
Een dioxine is een verbinding uit een groep van organische verbindingen, waaronder enkele zeer giftige, die kunnen ontstaan bij verbranding van materialen die chloor (gechloreerde koolwaterstoffen) bevatten.
Ja retebrandbaar.
Ik zeg niet dat het is vrijgekomen.
Maar naar mijn mening is het misinformatie om te doen voorkomen alsof er niks aan de hand is op basis van onvolledige metingen.
Al die mooie plekken op aarde, en ik zit hier :N
pi_90927765
bij de atf brand in drachten is de dioxine nog steeds waarneembaar jaren later dus niet alles vverbrand altijd
mooie chemische zooi op het bedrijfsterein ook als ik de beelden zo zie
pi_90927795
De omgeving zal wel schoongemaakt moeten worden
Ik luister NL-Talig
  donderdag 6 januari 2011 @ 13:13:57 #288
145755 kahaarin
You are my sunshine......
pi_90927898
quote:
7s.gif Op donderdag 6 januari 2011 13:11 schreef Crazy-M het volgende:
De omgeving zal wel schoongemaakt moeten worden
Ik denk niet dat ze alles schoon kunnen maken, net wat asfalthooligan zegt, sommige stoffen zullen moeten "slijten" met de jaren. Maar goed, het had ook heel anders af kunnen lopen, hulde voor de brandweer en anderen die geholpen hebben om dit tot een goed einde te brengen.
be nice or go away
pi_90927960
quote:
14s.gif Op donderdag 6 januari 2011 13:13 schreef kahaarin het volgende:

[..]

Ik denk niet dat ze alles schoon kunnen maken, net wat asfalthooligan zegt, sommige stoffen zullen moeten "slijten" met de jaren. Maar goed, het had ook heel anders af kunnen lopen, hulde voor de brandweer en anderen die geholpen hebben om dit tot een goed einde te brengen.
dat klopt, benieuwd waar ze het bluswater heen brengen
Ik luister NL-Talig
  Redactie Sport / Supervogel donderdag 6 januari 2011 @ 13:15:36 #290
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_90928329
Bij chernobyl hielden ze ook een week vol dat er geen enkel gevaar voor de volksgezondheid was.
Zelfs bij een bosbrand komen voor de gezondheid schadelijke stoffen vij, laat staan bij een ruime hoeveelheid verschillende chemicalien en dat in vele duizenden tonnen. En dan nog de omgeving daar, dat wordt waarschijnlijk flink grond saneren.
pi_90928394
er wou iemand in de sloot zwemmen ?

Ik luister NL-Talig
  donderdag 6 januari 2011 @ 13:26:03 #293
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_90928410
Jeuzus, die roze gloed die over dat terrein van Chemie pack ligt :o
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  donderdag 6 januari 2011 @ 13:26:15 #294
145755 kahaarin
pi_90928419
quote:
7s.gif Op donderdag 6 januari 2011 13:15 schreef Crazy-M het volgende:

[..]

dat klopt, benieuwd waar ze het bluswater heen brengen
Zit toch een afvalverwerkingsbedrijf naast? ATM, die is toch niet verbrand..? ;)
be nice or go away
pi_90928432
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 13:26 schreef kahaarin het volgende:

[..]

Zit toch een afvalverwerkingsbedrijf naast? ATM, die is toch niet verbrand..? ;)
scherp _O_
Ik luister NL-Talig
  donderdag 6 januari 2011 @ 13:32:43 #296
145755 kahaarin
pi_90928691
quote:
7s.gif Op donderdag 6 januari 2011 13:25 schreef Crazy-M het volgende:
er wou iemand in de sloot zwemmen ?

[ afbeelding ]
Er bood iemand een kratje bier als men dat ging doen, als ik dit zo zie, voor geen goud.... :X Idd die roze gloed, kan niet gezond zijn. :D
be nice or go away
pi_90928813
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 10:29 schreef StephanL het volgende:

[..]

En dat met maar 20 man, maakt 100 telefoontjes per man.
Dat is het altijd inderdaad. Ook bij Schiphol, er is een handvol klagers die voor ieder vliegtuig aan de telefoon hangt.
pi_90928815
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 13:32 schreef kahaarin het volgende:

[..]

Er bood iemand een kratje bier als men dat ging doen, als ik dit zo zie, voor geen goud.... :X Idd die roze gloed, kan niet gezond zijn. :D
krat bier?
is iets te weinig. maar is niet gezegd hoe ... dus doe gewoon ee nduikerspak aan die helemaal waterdicht is :P
Ik luister NL-Talig
pi_90928911
quote:
3s.gif Op donderdag 6 januari 2011 11:41 schreef oshiro het volgende:
Waarom denkt iedereen dat er weer een grote complottheorie gaande is? Ik word daar zo moe van. :{

Op dit moment is er uit de metingen wel gebleken dat er schadelijke stoffen vrij zijn gekomen, maar door spreiding in de lucht zijn de gemeten concentraties zo laag dat daaruit in principe geen gevaar voor de volksgezondheid blijkt.

Dat betekent dus niet dat niemand er iets van merkt, mensen die erg gevoelig zijn voor de stoffen kunnen er dus inderdaad last van hebben. Het gaat enkel om de mate van overschrijding van de MAC-waarde.
Nog een belangrijk punt: metingen op zo'n korte termijn geven geen uitsluitsel. Enkel op de meetpunten was dit namelijk het geval: er is kans dat er tussen de meetpunten meer aan de hand is.

Precies, zo moeilijk is het allemaal niet. Maar hele volksstammen stoppen altijd met nadenken als ze woorden als 'chemicaliën', 'radioactiviteit' of 'elektromagnetisch veld' horen.
  donderdag 6 januari 2011 @ 13:40:33 #300
328492 Tilboy
Hey! You're an apple!
pi_90929032
quote:
7s.gif Op donderdag 6 januari 2011 12:09 schreef Crazy-M het volgende:

[..]

ja klopt wel,
maar is nog al sensatievol verteld :D

het is wel allemaal waarheid, dat dan weer wel :)
beter dan de telegraaf, sensatieverhaal en onwaarheden (meestal, heb nu nog niet op telegraaf gelezen)
Je zou onze regionale krant eens moeten zien. (regio moerdijk) De eerste 15 pagina's gaan over de brand. :')
AFCA CBS
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')