abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Admin donderdag 6 januari 2011 @ 11:14:09 #251
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_90923149
mag ik nou naar buiten ofwa, ben nog niks wijzer
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_90923158
Bedrijf geeft vandaag nog geen persconferentie over hoe en wat. ( Omroepbrabant Radio ).
  donderdag 6 januari 2011 @ 11:15:44 #253
238141 SevD
Boventitel
pi_90923207
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 11:14 schreef yvonne het volgende:
mag ik nou naar buiten ofwa, ben nog niks wijzer
Mag wel schijnbaar, maar we mogen de grond niet aanraken _O_
  Admin donderdag 6 januari 2011 @ 11:16:43 #254
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_90923234
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 11:15 schreef SevD het volgende:

[..]

Mag wel schijnbaar, maar we mogen de grond niet aanraken _O_
Idioten, niks aan de hand mensen.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  donderdag 6 januari 2011 @ 11:17:59 #255
145755 kahaarin
You are my sunshine......
pi_90923276
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 11:16 schreef yvonne het volgende:

[..]

Idioten, niks aan de hand mensen.
"Daar moet u niet moeilijk over doen, dat is gewoon zo." (Quote van de burgervader gisteravond toen je was werken...)
be nice or go away
pi_90923350
http://www.brandweerspotters.nl/nieuws/61542/fotos weer nieuwe fotos geplaatst.
nog wel van gister en vannacht.
You don't have to be CRAZY to be my friend............. But it sure helps!
Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
Ik word altijd dronken van 1 biertje...meestal het 16e
Ik luister NL-Talig
  donderdag 6 januari 2011 @ 11:20:44 #257
238141 SevD
Boventitel
pi_90923375
quote:
13s.gif Op donderdag 6 januari 2011 11:17 schreef kahaarin het volgende:

[..]

"Daar moet u niet moeilijk over doen, dat is gewoon zo." (Quote van de burgervader gisteravond toen je was werken...)

Toen was ik er nog :D :D :D :D
pi_90923413
Ernst & Bobbie & en de rest op de radio :( Mijn spektakel wat doe je!
pi_90923464
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 11:20 schreef SevD het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Mijn koffie jah :(
Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
Ik luister NL-Talig
  donderdag 6 januari 2011 @ 11:23:55 #260
238141 SevD
Boventitel
pi_90923500
quote:
7s.gif Op donderdag 6 januari 2011 11:22 schreef Crazy-M het volgende:

[..]

Mijn koffie jah :(
:D
  donderdag 6 januari 2011 @ 11:24:35 #261
145755 kahaarin
pi_90923524
quote:

[..]

[ afbeelding ]

Jij wel, Yvonne was toen al gaan werken toch? ;)
be nice or go away
pi_90923528
quote:

[..]

[ afbeelding ]

donderdag 6 januari 2011 @ 11:27:13 #263
238141 SevD
Boventitel
pi_90923602
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 11:24 schreef kahaarin het volgende:

[..]

Jij wel, Yvonne was toen al gaan werken toch? ;)
Yep. Incl. HAZMAT suit. :7
  donderdag 6 januari 2011 @ 11:27:54 #264
145755 kahaarin
pi_90923625
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 11:27 schreef SevD het volgende:

[..]

Yep. Incl. HAZMAT suit. :7
Ah gossie, arme ouwetjes.... :D ;)
be nice or go away
pi_90923626
Die burgemeester is 100% de lul tijdens de oudejaarsconferences eind december.
  donderdag 6 januari 2011 @ 11:29:16 #266
273119 BeSimple
or die trying!
pi_90923671
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 11:27 schreef Drassss het volgende:
Die burgemeester is 100% de lul tijdens de oudejaarsconferences eind december.
Terwijl die burgemeester volgens mij gewoon een goedsul is.
Laat me met rust!
pi_90923733
Het regent, het regent....

Onder moeders paraplu kan je niet meer schuilen.
De zure regen is er doorheen gebrand, het is om te huilen.
pi_90923741
op rtl beelden net van boven af ziet er heftig uit
pi_90923898
Wel handig dat al de daken mooi schoon worden gebrand door het zuur. Helemaal geen mos meer op je pannen :)
  donderdag 6 januari 2011 @ 11:36:48 #270
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_90923912
quote:
Burgemeester Denie wil onrust wegnemen

MOERDIJK - Burgemeester Wim Denie van Moerdijk wil zo snel mogelijk met de inwoners praten om onrust weg te nemen. Dat zei hij donderdagmorgen bij een persconferentie. Donderdag worden bij alle inwoners informatiebrieven bezorgd. Daarin staat onder meer wat ze kunnen doen bij gezondheidsklachten.

Burgemeester Peter van der Velden van Breda benadrukte nog een keer dat de schade voor de volksgezondheid beperkt is gebleven. Inmiddels is de eerste sloopmachine bij het bedrijf gearriveerd. Het is een machine van Stolwerk Sloopwerken uit Breda.

Ontruimingen
Zo'n acht bedrijven op industrieterrein Moerdijk zijn 's morgens ontruimd omdat de rook zorgde voor te veel stank en irritatie. Een van die bedrijven was verpakkingsbedrijf Tetra Pack. Waarschijnlijk hebben de ontruimingen te maken met de gedraaide wind. Bovendien hebben de bedrijven last van het bluswater.

Geëvacueerd met bootjes
De brand bij het chemiebedrijf was een van de grootste branden ooit in Brabant. Iets na middernacht werd het sein brand meester gegeven. Tijdens het blussen werden zo’n zeventig medewerkers van het nabijgelegen bedrijf Chronimet Nederland met boten van het Havenschap Moerdijk geëvacueerd. Zij zaten sinds het uitbreken van de brand vast in het bedrijf in verband met de gevaarlijke situatie.

De brandweer is nog de hele dag bezig met nablussen van de brand.

Bluswater
Ook met het bluswater is het voorzichtigheid geboden. Het water wordt opgevangen in afgedempte sloten, zodat de chemische en giftige brandresten niet in het grondwater terecht komen. Die sloten hebben volgens onze verslaggever ter plaatse Patric van Amerongen inmiddels 'erg vreemde kleurtjes'.

Inmiddels is al ruim 40.000 liter vervuild bluswater opgeruimd. Drie tankwagens van Afvalverwerking Rijnmond (AVR) ingezet om het water dat verontreinigd is met chemicaliën uit de sloten te pompen. Waterschap Brabantse Delta bewaakt de waterkwaliteit. Om te voorkomen dat het water zich verspreidt, zijn rioolgemalen stilgelegd en zijn sloten afgedamd.

Chemicaliën
Maar de grootste dreiging voor de omgeving kwam van de chemicaliën die in het bedrijf lagen opgeslagen. De giftige stoffen zijn gelukkig hoog opgestegen, aldus de brandweercommandant. "Er waren brandbare, giftige en bijtende stoffen opgeslagen. Die zijn verbrand. Door de enorme hitte zijn de wolken hoog de lucht in gegaan en zijn de stoffen verdund. Daardoor blijven de gevolgen voor de volksgezondheid zeer beperkt."

Brand meester
Woensdagnacht rond kwart over 12 werd het sein brand meester gegeven. Inwoners van de gemeente Moerdijk hoeven niet langer meer ramen en deuren gesloten te houden. Toch is nog niet alle gevaar geweken.

"Er zijn nog een paar brandhaarden waar we niet goed bij kunnen. Het werk is moeilijk omdat er op sommige plekken instortingsgevaar is", vertelde brandweercommandant Martin Hudepohl donderdagmorgen.

Bedrijven verloren
Het getroffen chemiebedrijf Chemie-Pack is geheel verloren gegaan. Ook het naastgelegen pand van Wärtsilä ging in vlammen op. De brand kwam onder controle nadat er met behulp van crashtenders een schuimdeken over de vuurzee werd gelegd.

Een speciaal ingesteld crisisnummer voor vragen over de brand werd 2000 keer gebeld.

Bron: Omroep Brabant
pi_90924042
_O_

Veel mensen, ook van buiten Nederland, retweetten (herhaalden) een Engelstalig bericht waarin stond: ,,Amerika zou in paniek raken en aan een terroristische aanval denken. De Nederlanders kijken en zeggen: 'Grote vuurbal jonguh'.

http://www.omroepbrabant.(...)lfs+nu+populair.aspx
Ik luister NL-Talig
  donderdag 6 januari 2011 @ 11:41:01 #272
140565 oshiro
I don't fuckin' care
pi_90924061
Waarom denkt iedereen dat er weer een grote complottheorie gaande is? Ik word daar zo moe van. :{

Op dit moment is er uit de metingen wel gebleken dat er schadelijke stoffen vrij zijn gekomen, maar door spreiding in de lucht zijn de gemeten concentraties zo laag dat daaruit in principe geen gevaar voor de volksgezondheid blijkt.

Dat betekent dus niet dat niemand er iets van merkt, mensen die erg gevoelig zijn voor de stoffen kunnen er dus inderdaad last van hebben. Het gaat enkel om de mate van overschrijding van de MAC-waarde.
Nog een belangrijk punt: metingen op zo'n korte termijn geven geen uitsluitsel. Enkel op de meetpunten was dit namelijk het geval: er is kans dat er tussen de meetpunten meer aan de hand is.

Waarom er wordt aangeraden vee binnen te houden en geen groenten uit eigen tuin te eten is ook eenvoudig: via grondwater en lucht komen de neergedaalde stoffen in de groenten en het gras terecht, en worden weer opgegeten door een koe, of een mens. De stoffen hopen zich dan op, waardoor de concentratie veel hoger wordt. En daar gaat het om, de concentratie.

Dus nemen de instanties het zekere voor het onzekere en wordt dit afgeraden. De schadelijke stoffen in de lucht liggen nu immers op de grond, en tenzij jij een dieet van stoeptegels hebt, hoef je je er verder niet echt druk meer om te maken.
"Nevertheless sir, like German tourists, the stupid are everywhere." - Arnold J. Rimmer, Red Dwarf || Last.fm
pi_90924266
Ik luister NL-Talig
pi_90924977
quote:
7s.gif Op donderdag 6 januari 2011 11:47 schreef Crazy-M het volgende:
http://www.washingtonpost(...)AR2011010502814.html

mooi stukje sensatie :P
Valt ook wel mee... Klopt toch allemaal wat er staat?
pi_90925046
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 12:07 schreef Green1 het volgende:

[..]

Valt ook wel mee... Klopt toch allemaal wat er staat?
ja klopt wel,
maar is nog al sensatievol verteld :D

het is wel allemaal waarheid, dat dan weer wel :)
beter dan de telegraaf, sensatieverhaal en onwaarheden (meestal, heb nu nog niet op telegraaf gelezen)
Ik luister NL-Talig
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')