Waar woon je danquote:Op donderdag 6 januari 2011 12:23 schreef Raven_ het volgende:
@oshiro , je kan goed het officiele riedeltje napraten. Maar ga jij lekker naar buiten etc etc.
Ik blijf lekker heel de dag binnen zitten en de komende dagen ook. Mijn studie en werk heb ik ziekgemeld.
quote:Op donderdag 6 januari 2011 12:23 schreef Raven_ het volgende:
@oshiro , je kan goed het officiele riedeltje napraten. Maar ga jij lekker naar buiten etc etc.
Ik blijf lekker heel de dag binnen zitten en de komende dagen ook. Mijn studie en werk heb ik ziekgemeld.
Gelijk heb je.quote:Op donderdag 6 januari 2011 12:23 schreef Raven_ het volgende:
Dat zeggen ze toch niet?quote:Op donderdag 6 januari 2011 12:39 schreef Aardwetenschapper het volgende:
[..]
[..]
Gelijk heb je.
Ik heb nog nergens een lijst met de verbrande stoffen gezien.
Ik kon ook alleen maar lachen toen de brandweerman gisteravond over actieve metingen begon waarbij niks was aangetroffen.
http://provincie.zeeland.(...)phos/dioxinemetingen
Dioxine bijvoorbeeld moet na luchtmetingen in een lab worden vastgesteld. Meestal is de kortste analysetermijn voor een labanalyse 6 uur. Ik zeg niet dat er dioxine is vrijgekomen, alleen dat ik het slecht vind dat ze op die manier valse veiligheid hebben willen creëren.
Sorry hoor, maar ik hoop dat je baas je ziekteverlof lekker onbetaald laat.quote:Op donderdag 6 januari 2011 12:23 schreef Raven_ het volgende:
quote:Op donderdag 6 januari 2011 12:23 schreef Raven_ het volgende:
En hoe komt dat er weer uit? In de onderste laag van de voedselketen wordt het sowieso opgegeten, dus hopen de concentraties zich vanzelf opquote:Op donderdag 6 januari 2011 11:41 schreef oshiro het volgende:
Waarom er wordt aangeraden vee binnen te houden en geen groenten uit eigen tuin te eten is ook eenvoudig: via grondwater en lucht komen de neergedaalde stoffen in de groenten en het gras terecht, en worden weer opgegeten door een koe, of een mens. De stoffen hopen zich dan op, waardoor de concentratie veel hoger wordt. En daar gaat het om, de concentratie.
Dus nemen de instanties het zekere voor het onzekere en wordt dit afgeraden. De schadelijke stoffen in de lucht liggen nu immers op de grond, en tenzij jij een dieet van stoeptegels hebt, hoef je je er verder niet echt druk meer om te maken.
Ik ben niet vies van een samenzweringetje of twee maar jij maakt het wel heel spannendquote:Op donderdag 6 januari 2011 12:23 schreef Raven_ het volgende:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Dioxinequote:Op donderdag 6 januari 2011 12:59 schreef oshiro het volgende:
[..]
Dat zeggen ze toch niet?
Ze zeggen dat er tijdens de metingen die zij gedaan hebben concentraties hebben gemeten die niet gevaarlijk waren.
Er wordt niet vermeld of die metingen voldoende waren, wat de geografische spreiding is, niks.
Dioxine is trouwens retebrandbaar dus de kans is klein dat dat is overgebleven na zo'n geintje als dit.
Ja retebrandbaar.quote:Een dioxine is een verbinding uit een groep van organische verbindingen, waaronder enkele zeer giftige, die kunnen ontstaan bij verbranding van materialen die chloor (gechloreerde koolwaterstoffen) bevatten.
Ik denk niet dat ze alles schoon kunnen maken, net wat asfalthooligan zegt, sommige stoffen zullen moeten "slijten" met de jaren. Maar goed, het had ook heel anders af kunnen lopen, hulde voor de brandweer en anderen die geholpen hebben om dit tot een goed einde te brengen.quote:Op donderdag 6 januari 2011 13:11 schreef Crazy-M het volgende:
De omgeving zal wel schoongemaakt moeten worden
dat klopt, benieuwd waar ze het bluswater heen brengenquote:Op donderdag 6 januari 2011 13:13 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Ik denk niet dat ze alles schoon kunnen maken, net wat asfalthooligan zegt, sommige stoffen zullen moeten "slijten" met de jaren. Maar goed, het had ook heel anders af kunnen lopen, hulde voor de brandweer en anderen die geholpen hebben om dit tot een goed einde te brengen.
Zit toch een afvalverwerkingsbedrijf naast? ATM, die is toch niet verbrand..?quote:Op donderdag 6 januari 2011 13:15 schreef Crazy-M het volgende:
[..]
dat klopt, benieuwd waar ze het bluswater heen brengen
scherpquote:Op donderdag 6 januari 2011 13:26 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Zit toch een afvalverwerkingsbedrijf naast? ATM, die is toch niet verbrand..?
Er bood iemand een kratje bier als men dat ging doen, als ik dit zo zie, voor geen goud....quote:Op donderdag 6 januari 2011 13:25 schreef Crazy-M het volgende:
er wou iemand in de sloot zwemmen ?
[ afbeelding ]
Dat is het altijd inderdaad. Ook bij Schiphol, er is een handvol klagers die voor ieder vliegtuig aan de telefoon hangt.quote:Op donderdag 6 januari 2011 10:29 schreef StephanL het volgende:
[..]
En dat met maar 20 man, maakt 100 telefoontjes per man.
krat bier?quote:Op donderdag 6 januari 2011 13:32 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Er bood iemand een kratje bier als men dat ging doen, als ik dit zo zie, voor geen goud....Idd die roze gloed, kan niet gezond zijn.
Precies, zo moeilijk is het allemaal niet. Maar hele volksstammen stoppen altijd met nadenken als ze woorden als 'chemicaliën', 'radioactiviteit' of 'elektromagnetisch veld' horen.quote:Op donderdag 6 januari 2011 11:41 schreef oshiro het volgende:
Waarom denkt iedereen dat er weer een grote complottheorie gaande is? Ik word daar zo moe van.
Op dit moment is er uit de metingen wel gebleken dat er schadelijke stoffen vrij zijn gekomen, maar door spreiding in de lucht zijn de gemeten concentraties zo laag dat daaruit in principe geen gevaar voor de volksgezondheid blijkt.
Dat betekent dus niet dat niemand er iets van merkt, mensen die erg gevoelig zijn voor de stoffen kunnen er dus inderdaad last van hebben. Het gaat enkel om de mate van overschrijding van de MAC-waarde.
Nog een belangrijk punt: metingen op zo'n korte termijn geven geen uitsluitsel. Enkel op de meetpunten was dit namelijk het geval: er is kans dat er tussen de meetpunten meer aan de hand is.
Waarom er wordt aangeraden vee binnen te houden en geen groenten uit eigen tuin te eten is ook eenvoudig: via grondwater en lucht komen de neergedaalde stoffen in de groenten en het gras terecht, en worden weer opgegeten door een koe, of een mens. De stoffen hopen zich dan op, waardoor de concentratie veel hoger wordt. En daar gaat het om, de concentratie.
Dus nemen de instanties het zekere voor het onzekere en wordt dit afgeraden. De schadelijke stoffen in de lucht liggen nu immers op de grond, en tenzij jij een dieet van stoeptegels hebt, hoef je je er verder niet echt druk meer om te maken.
Je zou onze regionale krant eens moeten zien. (regio moerdijk) De eerste 15 pagina's gaan over de brand.quote:Op donderdag 6 januari 2011 12:09 schreef Crazy-M het volgende:
[..]
ja klopt wel,
maar is nog al sensatievol verteld
het is wel allemaal waarheid, dat dan weer wel
beter dan de telegraaf, sensatieverhaal en onwaarheden (meestal, heb nu nog niet op telegraaf gelezen)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |