abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_90958517
Mensen, een aanjager VREET stroom, hmmkay?

Probeer maar eens die aanjager op standje windhoos te laten loeien, zonder draaiende motor, een paar minuten lang. Zorg wel voor een starthulp/startkabels/volle accu in de buurt :P

Evengoed is het wel aan te raden om de aanjager standaard op de laagste stand te zetten, je wil namelijk wel ventilatie in je auto. Doe je dat niet dan krijg je veel gemakkelijker vocht en dus schimmel in je auto :)
[b]Op maandag 28 mei 2012 19:03 schreef freshy98 het volgende:[/b]
Vrouwen en hints geven. Dat moeten ze echt eens afleren.
pi_90958758
mijne piept in standje 2 of hoger ghehe, geen zin om de lagertjes te smeren :P
Gebruik mn auto toch bijna niet dus tja, raampje open werkt ook goed voor frisse lucht :D
Gott schütze mich vor blonden Frauen und Autos die Franzosen bauen
  vrijdag 7 januari 2011 @ 00:35:08 #53
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_90961254
:D
pi_90964396
Ik kwam afgelopen zaterdag 1 januari terug van vakantie en landde op 1 januari dus om 7 uur op schiphol. Natuurlijk ligt het hele land dan nog op 1 oor dus de hele A2 tussen A'dam en Utrecht was leeg. 5 banen voor me alleen :D Natuurlijk ook even gekeken hoe hard de auto wou _O-
I had this song playing when Mary Ellen was born. Had her right there on the pool table, and they didn't stop the game...
pi_90966546
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 23:25 schreef Bartholomeus het volgende:
Mensen, een aanjager VREET stroom, hmmkay?

Probeer maar eens die aanjager op standje windhoos te laten loeien, zonder draaiende motor, een paar minuten lang. Zorg wel voor een starthulp/startkabels/volle accu in de buurt :P

Evengoed is het wel aan te raden om de aanjager standaard op de laagste stand te zetten, je wil namelijk wel ventilatie in je auto. Doe je dat niet dan krijg je veel gemakkelijker vocht en dus schimmel in je auto :)
Juist, stel dat een auto startmoeilijkheden krijgt als hij nog maar halfvol zit, de accu is niet optimaal, en ga zo maar door. Je komt dan snel aan een 25Ah wat hij verstookt. Als dat in een paar (5) minuten zou zijn zou hij 300A verstoken. Dat bij een voltage van 12 volt een wattage van 3600 watt... Lijkt me een béétje veel voor een aanjager he? :D
pi_90966617
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 07:41 schreef Jac0bus het volgende:
Ik kwam afgelopen zaterdag 1 januari terug van vakantie en landde op 1 januari dus om 7 uur op schiphol. Natuurlijk ligt het hele land dan nog op 1 oor dus de hele A2 tussen A'dam en Utrecht was leeg. 5 banen voor me alleen :D Natuurlijk ook even gekeken hoe hard de auto wou _O-
Is daar nog geen trajectcontrole? >:)

Wist niet dat zo'n aanjager zoveel stroom gebruikte :o Is toch ook maar een sterke ventilator? :P
pi_90966667
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 10:03 schreef L0we het volgende:

[..]

Juist, stel dat een auto startmoeilijkheden krijgt als hij nog maar halfvol zit, de accu is niet optimaal, en ga zo maar door. Je komt dan snel aan een 25Ah wat hij verstookt. Als dat in een paar (5) minuten zou zijn zou hij 300A verstoken. Dat bij een voltage van 12 volt een wattage van 3600 watt... Lijkt me een béétje veel voor een aanjager he? :D
Goed, het zal dan iets langer duren, maar dat het ding stroom vreet als een malle is gewoon een feit :)
[b]Op maandag 28 mei 2012 19:03 schreef freshy98 het volgende:[/b]
Vrouwen en hints geven. Dat moeten ze echt eens afleren.
pi_90966685
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 07:41 schreef Jac0bus het volgende:
Ik kwam afgelopen zaterdag 1 januari terug van vakantie en landde op 1 januari dus om 7 uur op schiphol. Natuurlijk ligt het hele land dan nog op 1 oor dus de hele A2 tussen A'dam en Utrecht was leeg. 5 banen voor me alleen :D Natuurlijk ook even gekeken hoe hard de auto wou _O-
Op de A2. Goed bezig ^O^ Zo komen we wel van de inzichtlozen af :Y
[b]Op maandag 28 mei 2012 19:03 schreef freshy98 het volgende:[/b]
Vrouwen en hints geven. Dat moeten ze echt eens afleren.
pi_90966716
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 10:06 schreef Piles het volgende:

[..]

Is daar nog geen trajectcontrole? >:)

Wist niet dat zo'n aanjager zoveel stroom gebruikte :o Is toch ook maar een sterke ventilator? :P
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 10:08 schreef Bartholomeus het volgende:

[..]

Goed, het zal dan iets langer duren, maar dat het ding stroom vreet als een malle is gewoon een feit :)
Meeste aanjagers (in personenauto's) gebruiken hooguit 200 Watt. Dat vind ik nog wel meevallen eigenlijk. :).
pi_90966737
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 10:09 schreef Bartholomeus het volgende:

[..]

Op de A2. Goed bezig ^O^ Zo komen we wel van de inzichtlozen af :Y
?
pi_90967959
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 10:10 schreef L0we het volgende:

[..]

[..]

Meeste aanjagers (in personenauto's) gebruiken hooguit 200 Watt. Dat vind ik nog wel meevallen eigenlijk. :).
En bekijk het nou eens relatief?
[b]Op maandag 28 mei 2012 19:03 schreef freshy98 het volgende:[/b]
Vrouwen en hints geven. Dat moeten ze echt eens afleren.
pi_90968006
quote:
5s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 10:11 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

?
Op de A2 op die brede stukken mag je hooguit 100km/h. Meneer probeert even zijn auto uit, zeg dat dat ding 180 loopt. Voor zulke geintjes ben je je rijbewijs wel even kwijt hoor :P

Edit: als ze je pakken, uiteraard :P
[b]Op maandag 28 mei 2012 19:03 schreef freshy98 het volgende:[/b]
Vrouwen en hints geven. Dat moeten ze echt eens afleren.
pi_90968263
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 10:50 schreef Bartholomeus het volgende:

[..]

En bekijk het nou eens relatief?
Relatief t.o.v. de belasting van je dynamo? Die leveren als snel tegen de 100Ah, betekent dat er hooguit 1/6e naar de kachelventilator gaat. Ik denk niet dat je dat verschil merkt in het verbruik.
Oke, het is binnen het electische systeem een component die relatief verbruikt, maar het ging over de invloed van de kachelventilator op het verbruik van de auto. Ik durf wel te stellen dat die nagenoeg 0 is :).
pi_90968301
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 10:51 schreef Bartholomeus het volgende:

[..]

Op de A2 op die brede stukken mag je hooguit 100km/h. Meneer probeert even zijn auto uit, zeg dat dat ding 180 loopt. Voor zulke geintjes ben je je rijbewijs wel even kwijt hoor :P

Edit: als ze je pakken, uiteraard :P
Op nieuwjaarsmorgen is die kans "iets" kleiner, maar het zal je maar gebeuren inderdaad :D
pi_90968317
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 11:00 schreef L0we het volgende:

[..]

Relatief t.o.v. de belasting van je dynamo? Die leveren als snel tegen de 100Ah, betekent dat er hooguit 1/6e naar de kachelventilator gaat. Ik denk niet dat je dat verschil merkt in het verbruik.
Oke, het is binnen het electische systeem een component die relatief verbruikt, maar het ging over de invloed van de kachelventilator op het verbruik van de auto. Ik durf wel te stellen dat die nagenoeg 0 is :).
Ik denk ook niet dat het qua brandstofverbruik erg interessant is hoor, zelfs altijd met lampen aan rijden kost je op jaarbasis maar een paar liter brandstof. Maar de aanjager is wel een van de grootste stroomverbruikers die je aan boord hebt inderdaad :)
[b]Op maandag 28 mei 2012 19:03 schreef freshy98 het volgende:[/b]
Vrouwen en hints geven. Dat moeten ze echt eens afleren.
pi_90968352
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 11:01 schreef L0we het volgende:

[..]

Op nieuwjaarsmorgen is die kans "iets" kleiner, maar het zal je maar gebeuren inderdaad :D
Jij rijdt als enige op een hele grote brede snelweg, en er zal maar eens ergens een aspirantje met de ochtenddienst genaaid zijn. Ik wens 'm veel succes :D
[b]Op maandag 28 mei 2012 19:03 schreef freshy98 het volgende:[/b]
Vrouwen en hints geven. Dat moeten ze echt eens afleren.
pi_90968379
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 10:51 schreef Bartholomeus het volgende:

[..]

Op de A2 op die brede stukken mag je hooguit 100km/h. Meneer probeert even zijn auto uit, zeg dat dat ding 180 loopt. Voor zulke geintjes ben je je rijbewijs wel even kwijt hoor :P

Edit: als ze je pakken, uiteraard :P
Hoezo ben je dan inzichtloos als je 180 op de A2 gaat?

Mijns inzien getuigt dat juist van veel inzicht, omdat je dan schijnbaar goed kan anticiperen op snelle veranderingen in de verkeersituatie. Bij mij is de grens tussen Duitsland en Nederland, wat de snelheidslimieten aangaat, al sinds jaren geërodeerd, en het gaat nog steeds uitstekend. Wel je ogen goed de kost geven, dan zie je de struikrovers ook wel in het struweel staan.
Maar ik denk dat dat een uitzichtloze discussie is, dus laten we maar gewoon stellen van we een verschil van mening hebben en niet nader tot elkaar kunnen komen.
pi_90968444
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 11:04 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

Hoezo ben je dan inzichtloos als je 180 op de A2 gaat?

Mijns inzien getuigt dat juist van veel inzicht, omdat je dan schijnbaar goed kan anticiperen op snelle veranderingen in de verkeersituatie. Bij mij is de grens tussen Duitsland en Nederland, wat de snelheidslimieten aangaat, al sinds jaren geërodeerd, en het gaat nog steeds uitstekend. Wel je ogen goed de kost geven, dan zie je de struikrovers ook wel in het struweel staan.
Maar ik denk dat dat een uitzichtloze discussie is, dus laten we maar gewoon stellen van we een verschil van mening hebben en niet nader tot elkaar kunnen komen.
Inzichtloos in die zin dat er juist op de A2 op de brede stukken intensief gecontroleerd wordt, en de kans dus behoorlijk is dat ie door een of ander geautomatiseerd systeem gepakt is. Ik zal de laatste zijn om te beweren dat 180 rijden op een verlaten 5-baans snelweg gevaarlijk zou zijn :)
[b]Op maandag 28 mei 2012 19:03 schreef freshy98 het volgende:[/b]
Vrouwen en hints geven. Dat moeten ze echt eens afleren.
pi_90968616
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 11:04 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

Mijns inzien getuigt dat juist van veel inzicht, omdat je dan schijnbaar goed kan anticiperen op snelle veranderingen in de verkeersituatie.
Wat me wel eens interessant lijkt is een soort clinische tests uit te voeren waarin zulk soort dingen worden bekeken. Iedereen roept maar dat je met een dergelijke snelheid niet meer op tijd kan reageren, maar ís dat nu echt zo?

Datzelfde zou ik wel eens willen voelen met drank op achter het stuur, het is vrij logisch dat als je echt bezopen bent je niet heel goed meer in staat bent om zelf te rijden, maar ik heb vaak zat bij 3 biertjes nog wel het gevoel dat ik prima zou kunnen rijden. Ik geef het stuur altijd uit handen als ik drank op heb, maar ik zou zulk soort dingen gewoon wel eens willen meemaken :).
pi_90968728
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 23:25 schreef Bartholomeus het volgende:
Mensen, een aanjager VREET stroom, hmmkay?

Probeer maar eens die aanjager op standje windhoos te laten loeien, zonder draaiende motor, een paar minuten lang. Zorg wel voor een starthulp/startkabels/volle accu in de buurt :P

Evengoed is het wel aan te raden om de aanjager standaard op de laagste stand te zetten, je wil namelijk wel ventilatie in je auto. Doe je dat niet dan krijg je veel gemakkelijker vocht en dus schimmel in je auto :)
wel eens een half uur zo aangehad, auto startte nog perfect. :) (had last van vocht in de auto, dus dakraam open, ventilatie volaan op de vloer...
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_90968758
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 11:06 schreef Bartholomeus het volgende:

[..]

Inzichtloos in die zin dat er juist op de A2 op de brede stukken intensief gecontroleerd wordt, en de kans dus behoorlijk is dat ie door een of ander geautomatiseerd systeem gepakt is. Ik zal de laatste zijn om te beweren dat 180 rijden op een verlaten 5-baans snelweg gevaarlijk zou zijn :)
Op die manier, dat had ik dan verkeerd begrepen, in zoverre ben ik het met je eens dat je dit soort dingen niet op wegen moet gaan doen waar je niet bekend bent. Maar trajectcontrole's zijn de enige vorm van geautomatiseerde snelheidscontrole die je niet "merkt" (infrarood-flitspalen staan alleen langs lokale wegen, die driepootjes werken volgens mij nog altijd met een flits) en die staan toch altijd gewoon aangegeven? Sterker nog, sinds de ombouw van 3- naar 5-baans ben ik me niet eens zeker of de trajectcontrole daar überhaupt teruggekomen is. Maar de gok hoef je idd niet te nemen, als je er niet bekend bent.
pi_90968909
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 11:16 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

Op die manier, dat had ik dan verkeerd begrepen, in zoverre ben ik het met je eens dat je dit soort dingen niet op wegen moet gaan doen waar je niet bekend bent. Maar trajectcontrole's zijn de enige vorm van geautomatiseerde snelheidscontrole die je niet "merkt" (infrarood-flitspalen staan alleen langs lokale wegen, die driepootjes werken volgens mij nog altijd met een flits) en die staan toch altijd gewoon aangegeven? Sterker nog, sinds de ombouw van 3- naar 5-baans ben ik me niet eens zeker of de trajectcontrole daar überhaupt teruggekomen is. Maar de gok hoef je idd niet te nemen, als je er niet bekend bent.
Hier in Groningen staan die IR-palen(die groene dingen) alleen nog maar langs de ringweg en op de A7...
Overigens flitst het apparatuur wat in de auto's zit ingebouwd ook niet...
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_90969061
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 11:20 schreef Marco001 het volgende:

[..]

Hier in Groningen staan die IR-palen(die groene dingen) alleen nog maar langs de ringweg en op de A7...
Overigens flitst het apparatuur wat in de auto's zit ingebouwd ook niet...
Precies, ook de driepoten in de vangrail/achter het viaduct werken hoe langer hoe meer niet meer met een flits, ze hebben blijkbaar liever dat je op dezelfde onveilige te hoge snelheid verder stuurt. Want daar wordt het verkeer veiliger van :|W
Bovendien, op die brede stukken is ook altijd wel ergens een woutenwagen onderweg, je zult hem maar over het hoofd zien op de parkeerplaats...
[b]Op maandag 28 mei 2012 19:03 schreef freshy98 het volgende:[/b]
Vrouwen en hints geven. Dat moeten ze echt eens afleren.
pi_90971061
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 10:51 schreef Bartholomeus het volgende:

[..]

Op de A2 op die brede stukken mag je hooguit 100km/h. Meneer probeert even zijn auto uit, zeg dat dat ding 180 loopt. Voor zulke geintjes ben je je rijbewijs wel even kwijt hoor :P

Edit: als ze je pakken, uiteraard :P
Denk je nou echt dat de politie op 1 januari de prioriteit legt op snelheidsovertreders? Die hebben het al druk genoeg met het vuurwerk :P Bovendien was de hele A2 leeg en heb ik hem dus heel eventjes naar de 180km/h gebracht, maar lang was het zeker niet. Geen hond op de weg dus ik ben niet gepakt natuurlijk :)

Tenzij ik geflitst ben maar dat had ik wel gezien, en dan kunnen ze je rijbewijs ook niet afpakken toch?
I had this song playing when Mary Ellen was born. Had her right there on the pool table, and they didn't stop the game...
pi_90971167
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 11:11 schreef L0we het volgende:

[..]

Wat me wel eens interessant lijkt is een soort clinische tests uit te voeren waarin zulk soort dingen worden bekeken. Iedereen roept maar dat je met een dergelijke snelheid niet meer op tijd kan reageren, maar ís dat nu echt zo?
Nu kan ik dat alleen op mijn persoonlijke, niet-wetenschappelijke, ervaring betrekken.

In Nederland heb je stukken waarbij je er niet aan ontkomt om rustig te rijden. Op die vlakken merk ik dat mijn concentratie verzwakt. Ik zit dan naar buiten te kijken, naar chicks in Twingo's / Mini's, met CD's / navi te klooien of te eten / drinken. Daardoor verdeel ik mijn concentratie op zowel het verkeer als ook andere zaken.

In Duitsland, mits ik natuurlijk de mogelijkheid heb om hard te rijden, haal ik ook alles uit de auto wat mogelijk is (afhankelijk van de wagen snelheden van 200 tot 250km/h). Welke chemische reactie je lichaam op dat moment heeft (adrenaline?) kan ik je niet zeggen, wel echter dat mijn volle concentratie dan bij het verkeer is. Ik merk dat als ik de neiging heb om iets te klooien dat ik het gewoon laat, beide handen aan het stuur en de blik naar voren. Ook merk ik dat ik op dat moment erg let wat er zou kunnen gebeuren. D.w.z. als er een auto op de rechterbaan achter een vrachtwagen rijdt me erop voorbereiden (voet van het gas, boven de rem hangen) dat hij naar links zou kunnen komen en sterk op aanwijzingen letten (slingergedrag, naar de linkerkant van zijn baan gaan etc.).

Mijn weggedrag is wel degelijk verschillend afhankelijk van de snelheid. Daarom zou ik een klein detail als een snelheidscontrole juist opmerken als ik erg snel rij, terwijl als ik 130 / 140 rij er waarschijnlijk in zou tuinen.

quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 11:20 schreef Marco001 het volgende:

[..]

Hier in Groningen staan die IR-palen(die groene dingen) alleen nog maar langs de ringweg en op de A7...
Overigens flitst het apparatuur wat in de auto's zit ingebouwd ook niet...
De groene palen die ik ken staan of in de stad (Nijmegen), of langs de provinciale weg (Zutphen - Apeldoorn). Langs snelwegen heb ik ze nog niet zien staan, staan ze in Groningen nog binnen de stadsgrenzen langs de A7 of gewoon in het 120km/h gebied (c.q. op "vrije baan").

De flits maakt ook niet zoveel uit, het is alleen een leuke aanwijzing ervoor dat je binnenkort post van het CJIB kan verwachten.

quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 11:24 schreef Bartholomeus het volgende:

[..]

Precies, ook de driepoten in de vangrail/achter het viaduct werken hoe langer hoe meer niet meer met een flits, ze hebben blijkbaar liever dat je op dezelfde onveilige te hoge snelheid verder stuurt. Want daar wordt het verkeer veiliger van :|W
Bovendien, op die brede stukken is ook altijd wel ergens een woutenwagen onderweg, je zult hem maar over het hoofd zien op de parkeerplaats...
Het is gewoon een kwestie van altijd recht(s) blijven kijken, zaken als viaducten / parkeerplaatsen / op- afritten en paralelwegen kunnen bij mij altijd op extra aandacht rekenen omdat ze daar het liefst staan.
Verder altijd de rechterrijbaan checken op snelle middenklassers (Golf R32, Mercedes Benz C320 CDI, Audi A4 3.0 TDI, Audi A3 3.2 & 2.0T, BMW 330d, Skoda Superb 3.6? etc.), zie ik er eentje rijden dan doe ik rustiger aan en kijk even naar binnen of er twee losers met blauwe overhemden inzitten en of er een camera naast de binnenspiegel hangt. Zo niet, dan kan je gewoon verder knallen. Tot nu toe heb ik nog maar 1 camerawagen gezien, en toen reed ik toevallig bij de trajectcontrole en toch 100 (was de A12 net ten westen van Utrecht, een C320 CDI Avantgarde).

En ja, ik kan op hoge snelheid zulke kleine details als de motorisatie van auto's oppikken.
  vrijdag 7 januari 2011 @ 12:21:45 #76
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_90971360
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 12:16 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

[..]

De groene palen die ik ken staan of in de stad (Nijmegen), of langs de provinciale weg (Zutphen - Apeldoorn).
.
Die palen zijn daar ook wel nodig. Tot zover ik heb begrepen kan 1 zo'n paal beide kanten van de weg flitsen toch?
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_90971422
Hier rijden ze juist in Polo bluemotion's en o.a. een golf 4 met 20"Audi velgen..

Oh, en ook al let je goed op; soms ontglip je ze alsnog niet.. laatst met 100 km/h geflitst waar je 70 mocht.. Na veel onderzoek(had geen flauw idee meer dat ik daar die dag ben geweest, stond alleen op N7 groningen..) blijkt dat het statiefje precies achter een geluidswal heeft gestaan, en dus volkomen onzichtbaar...
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_90971438
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 12:21 schreef monsterd. het volgende:

[..]

Die palen zijn daar ook wel nodig. Tot zover ik heb begrepen kan 1 zo'n paal beide kanten van de weg flitsen toch?
dat kunnen de oude palen ook.. dus wat dat betrefd..
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
  vrijdag 7 januari 2011 @ 12:24:49 #79
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_90971486
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 12:23 schreef Marco001 het volgende:

[..]

dat kunnen de oude palen ook.. dus wat dat betrefd..
oh dat wist ik niet. Hier in Polen heb ik altijd het idee dat de flitspalen die er al staan dummy's zijn:')
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_90971606
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 12:21 schreef monsterd. het volgende:

[..]

Die palen zijn daar ook wel nodig. Tot zover ik heb begrepen kan 1 zo'n paal beide kanten van de weg flitsen toch?
Geen idee, ik ben daarmee liever voorzichtig, dus bij beide palen kijk ik uit. Weet jij of die oude Gatso's in Voorst eigenlijk nog (daar staan er in beide richting eentje)? Weliswaar rij ik er altijd als een lamme tak voorbij, maar je weet maar nooit.

Trouwens vind ik die groene paal in richting Empe wel helemaal stom staan, midden op een recht stuk. Zet hem dan in Empe, bij een kruising of in die nare bochten neer. Maarja, daar levert het natuurlijk minder op.

Wat me wel zorgen baart is dat ik in Nederland nog nooit een snelheidsbekeuring heb gekregen, terwijl er blijkbaar in elk struweel een struikrover staat terwijl ik eigenlijk altijd wel een aanleiding geef voor een boete. Schijnbaar doorkruis ik dan meestal wat rustigere regio's, qua politie-activiteit.
pi_90971783
Mooi was die tijd:













Was een mooie club die toen nog in het verzet kwam tegen dit soort stasipraktijken! *O*
  vrijdag 7 januari 2011 @ 12:36:33 #82
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_90971905
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 12:28 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

Geen idee, ik ben daarmee liever voorzichtig, dus bij beide palen kijk ik uit. Weet jij of die oude Gatso's in Voorst eigenlijk nog (daar staan er in beide richting eentje)? Weliswaar rij ik er altijd als een lamme tak voorbij, maar je weet maar nooit.

Trouwens vind ik die groene paal in richting Empe wel helemaal stom staan, midden op een recht stuk. Zet hem dan in Empe, bij een kruising of in die nare bochten neer. Maarja, daar levert het natuurlijk minder op.

Wat me wel zorgen baart is dat ik in Nederland nog nooit een snelheidsbekeuring heb gekregen, terwijl er blijkbaar in elk struweel een struikrover staat terwijl ik eigenlijk altijd wel een aanleiding geef voor een boete. Schijnbaar doorkruis ik dan meestal wat rustigere regio's, qua politie-activiteit.
Ja die doet het nog, juist opletten daar want door voorst mag je maar 50. Ik vind het ook een stom stuk idd.. Vooral bij die rare bocht zou zo'n paal een uitkomst zijn geweest
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
  vrijdag 7 januari 2011 @ 12:51:08 #83
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_90972431
Overheidseigendommen slopen, waarvoor de belastingbetaler uiteindelijk toch wel weer opdraait. Inderdaad heel slim van die leuke club ja.

Overigens heb ik de afgelopen tien jaar ook nauwelijks bekeuringen gehad. Maar of dat nou aan het aantal controles ligt, of aan het feit dat ik ook bij lagere snelheden geconcentreerd kan rijden...
pi_90972591
quote:
14s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 12:51 schreef JDude het volgende:
Overheidseigendommen slopen, waarvoor de belastingbetaler uiteindelijk toch wel weer opdraait. Inderdaad heel slim van die leuke club ja.

Overigens heb ik de afgelopen tien jaar ook nauwelijks bekeuringen gehad. Maar of dat nou aan het aantal controles ligt, of aan het feit dat ik ook bij lagere snelheden geconcentreerd kan rijden...
pi_90973342
quote:
14s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 12:51 schreef JDude het volgende:
Overheidseigendommen slopen, waarvoor de belastingbetaler uiteindelijk toch wel weer opdraait. Inderdaad heel slim van die leuke club ja.
Op een gegeven moment liep het vervangen van de palen zo in de kosten, dat verschillende gemeente's hadden besloten gesloopte palen niet meer te vervangen. Doel bereikt.

En die "overheidseigendommen" hebben zich in de loop van de tijd zo vaak terug verdient (heb wel eens wat informatie gezien over het verdienmodel van een flitspaal) dat de burger er echt geen cent meer heeft voor moeten betalen.

Palen die op goede plaatsen daar heb ik geen probleem mee (kruisingen, oversteekplaatsen, onoverzichtelijke plaatsen). Palen die langs overzichtelijke, rechte wegen staan, die mogen wat mij betreft gewoon verdwijnen. Iets wat je ook steeds zeldener ziet.
pi_90974155
Net voor de 7de keer ofzo gereden sinds ik m'n rijbewijs heb. Ik ben nu een stuk zekerder geworden net, omdat ik erachter ben gekomen waarom het zo moeizaam ging met wegrijden bij stoplichten enzo. Plaatsing van m'n voet op de koppeling, ik plaatste 'm steeds veels te ver na voren waardoor die heel makkelijk weg kon schieten en ik er amper grip op had. Nu plaats ik 'm mooi een beetje onder het midden van m'n schoen (heb ook maat 46, maar goed :P) en ik merk dat ik nu heel mooi kan spelen ermee :).

Geeft me heel stuk zekerder gevoel :). Ik ben blij!
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_90975386
Zo, ouders zijn met mijn auto boodschappen aan het doen.. de 206 wou niet aanslaan.. )(startmotor draaide wel..) en de chevrolet stond binnen, geblokkeerd door de 206..
Als ze hem nou ook even door de wasstraat halen... :P
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_90975422
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 13:31 schreef Blistering het volgende:
Net voor de 7de keer ofzo gereden sinds ik m'n rijbewijs heb. Ik ben nu een stuk zekerder geworden net, omdat ik erachter ben gekomen waarom het zo moeizaam ging met wegrijden bij stoplichten enzo. Plaatsing van m'n voet op de koppeling, ik plaatste 'm steeds veels te ver na voren waardoor die heel makkelijk weg kon schieten en ik er amper grip op had. Nu plaats ik 'm mooi een beetje onder het midden van m'n schoen (heb ook maat 46, maar goed :P) en ik merk dat ik nu heel mooi kan spelen ermee :).

Geeft me heel stuk zekerder gevoel :). Ik ben blij!
45 hier, is inderdaad wel lastig ja, soms met de koppeling.. Ik hou de hak van de schoen altijd gewoon op de grond, dan wil het perfect. :)

Alleen jammer dat ik geen heel-toe kan doen bij de Seat..
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_90975733
Voor de geïnteresseerde: Pics van de BMW 7-serie die ik heb gereden. (en misschien vaker mag rijden) :D :







Brinky, de nieuwe BMW
pi_90976219
Mooie auto hoor!

Ik zie dat het een lang-versie is, ben je studentchauffeur?
pi_90976735
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 14:21 schreef von_Preussen het volgende:
Mooie auto hoor!

Ik zie dat het een lang-versie is, ben je studentchauffeur?
Nee, ik mocht hem alleen rijden :D Hij is van een bekende van mijn vader die mij al kent sinds mijn geboorte :P Hij bood aan of ik er eens in wilde rijden en dat weiger ik niet :D Enige kosten zijn dat ik wel de benzinekosten die ik maak moet vergoeden :P En ik werk bij de particuliere autodealer van mijn vader ;) geen chauffeur :P
Brinky, de nieuwe BMW
pi_90977206
Heb je maar mazzel mee! ^O^

Als optie-fetisjist ben ik wel benieuwd naar welke opties jij hebt opgemerkt? :+
pi_90977608
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 14:42 schreef von_Preussen het volgende:
Heb je maar mazzel mee! ^O^

Als optie-fetisjist ben ik wel benieuwd naar welke opties jij hebt opgemerkt? :+
Komt een hele waslijst:

Airco, Climate control, Gescheiden temperatuurzones, Alarmsysteem, Centrale vergrendeling, Startonderbreking, Electr. schuifdak, Audio, Boordcomputer, Electr. ramen achter, Electr. ramen voor, Geintegreerde navigatie, Parkeersensoren, Radiobediening stuur, Electr. inklapbare buitenspiegels, Electr. verstelbare buitenspiegels, Verwarmde buitenspiegels, Zelfdimmende binnenspiegel, Electr. stoelverstelling met geheugen, Lederen bekleding, Middenarmleuning achterbank, Stoelverwarming, Cruise Control, Regensensor, Stuurbekrachtiging, Traction Control, Mistlichten voor, Xenon verlichting, 20 inch velgen, Bumpers in carrosseriekleur, CD-wisselaar, Centrale deurvergrendeling afstandbediening, Elektrisch bedienbaar schuifdak, Elektrisch verstelbare buitenspiegels, Elektrisch verstelbare voorstoelen met geheugen, lederen bekleding, Lederen stuurwiel, Meesturende koplampen, Middenarmsteun achter, Witte knipperlichten, Xenon verlichting, en tot slot: automaat

Ik heb lang moeten uitzoeken hoe alles werkte :+
Brinky, de nieuwe BMW
pi_90981206
Zo! Ik ben op het treinstation. Even op zoek naar die gele Micra met NL kenteken in Warschau :D
Rui Pereira: "You're an artist, you don't give a fuck!"
pi_90981231
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 16:08 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Zo! Ik ben op het treinstation. Even op zoek naar die gele Micra met NL kenteken in Warschau :D
Moet niet al te moeilijk zijn denk ik zo :D
pi_90981385
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 16:08 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Zo! Ik ben op het treinstation. Even op zoek naar die gele Micra met NL kenteken in Warschau :D
Wat L0we zegt, geel is idd dan ook nog de beste kleur om een auto te vinden, daar heb je dat NL kenteken niet voor nodig!

Wens jullie beiden iig veel plezier! :Y)
pi_90981855
Inderdaad, veel plezier samen ^O^

En doe het veilig he!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_90983972
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 16:22 schreef L0we het volgende:
Inderdaad, veel plezier samen ^O^

En doe het veilig he!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar goed dat je de spoiler erbij hebt gezet... :P
Brinky, de nieuwe BMW
pi_90984444
quote:
Op vrijdag 7 januari 2011 17:07 schreef BrinkydeBMW het volgende:

[..]

Maar goed dat je de spoiler erbij hebt gezet... :P
Ja, we moeten wel ontopic blijven hè? ;)
pi_90985307
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 12:33 schreef von_Preussen het volgende:
Mooi was die tijd:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Was een mooie club die toen nog in het verzet kwam tegen dit soort stasipraktijken! *O*
polo :D

quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 14:09 schreef BrinkydeBMW het volgende:
Voor de geïnteresseerde: Pics van de BMW 7-serie die ik heb gereden. (en misschien vaker mag rijden) :D :

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
lelijk hok vergeleken met dit:



Ik vind de neus van bmw's er niet op vooruit gegaan laatste paar jaar..
Vind die koplampen zo vertieft als ze zo ver naar achteren lopen, maar goed dat is mijn mening, blijft natuurlijk wel een dikke bak ;)
Gott schütze mich vor blonden Frauen und Autos die Franzosen bauen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')