Juist, stel dat een auto startmoeilijkheden krijgt als hij nog maar halfvol zit, de accu is niet optimaal, en ga zo maar door. Je komt dan snel aan een 25Ah wat hij verstookt. Als dat in een paar (5) minuten zou zijn zou hij 300A verstoken. Dat bij een voltage van 12 volt een wattage van 3600 watt... Lijkt me een béétje veel voor een aanjager he?quote:Op donderdag 6 januari 2011 23:25 schreef Bartholomeus het volgende:
Mensen, een aanjager VREET stroom, hmmkay?
Probeer maar eens die aanjager op standje windhoos te laten loeien, zonder draaiende motor, een paar minuten lang. Zorg wel voor een starthulp/startkabels/volle accu in de buurt
Evengoed is het wel aan te raden om de aanjager standaard op de laagste stand te zetten, je wil namelijk wel ventilatie in je auto. Doe je dat niet dan krijg je veel gemakkelijker vocht en dus schimmel in je auto
Is daar nog geen trajectcontrole?quote:Op vrijdag 7 januari 2011 07:41 schreef Jac0bus het volgende:
Ik kwam afgelopen zaterdag 1 januari terug van vakantie en landde op 1 januari dus om 7 uur op schiphol. Natuurlijk ligt het hele land dan nog op 1 oor dus de hele A2 tussen A'dam en Utrecht was leeg. 5 banen voor me alleenNatuurlijk ook even gekeken hoe hard de auto wou
Goed, het zal dan iets langer duren, maar dat het ding stroom vreet als een malle is gewoon een feitquote:Op vrijdag 7 januari 2011 10:03 schreef L0we het volgende:
[..]
Juist, stel dat een auto startmoeilijkheden krijgt als hij nog maar halfvol zit, de accu is niet optimaal, en ga zo maar door. Je komt dan snel aan een 25Ah wat hij verstookt. Als dat in een paar (5) minuten zou zijn zou hij 300A verstoken. Dat bij een voltage van 12 volt een wattage van 3600 watt... Lijkt me een béétje veel voor een aanjager he?
Op de A2. Goed bezigquote:Op vrijdag 7 januari 2011 07:41 schreef Jac0bus het volgende:
Ik kwam afgelopen zaterdag 1 januari terug van vakantie en landde op 1 januari dus om 7 uur op schiphol. Natuurlijk ligt het hele land dan nog op 1 oor dus de hele A2 tussen A'dam en Utrecht was leeg. 5 banen voor me alleenNatuurlijk ook even gekeken hoe hard de auto wou
quote:Op vrijdag 7 januari 2011 10:06 schreef Piles het volgende:
[..]
Is daar nog geen trajectcontrole?![]()
Wist niet dat zo'n aanjager zoveel stroom gebruikteIs toch ook maar een sterke ventilator?
Meeste aanjagers (in personenauto's) gebruiken hooguit 200 Watt. Dat vind ik nog wel meevallen eigenlijk.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 10:08 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Goed, het zal dan iets langer duren, maar dat het ding stroom vreet als een malle is gewoon een feit
?quote:Op vrijdag 7 januari 2011 10:09 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Op de A2. Goed bezigZo komen we wel van de inzichtlozen af
En bekijk het nou eens relatief?quote:Op vrijdag 7 januari 2011 10:10 schreef L0we het volgende:
[..]
[..]
Meeste aanjagers (in personenauto's) gebruiken hooguit 200 Watt. Dat vind ik nog wel meevallen eigenlijk..
Op de A2 op die brede stukken mag je hooguit 100km/h. Meneer probeert even zijn auto uit, zeg dat dat ding 180 loopt. Voor zulke geintjes ben je je rijbewijs wel even kwijt hoorquote:
Relatief t.o.v. de belasting van je dynamo? Die leveren als snel tegen de 100Ah, betekent dat er hooguit 1/6e naar de kachelventilator gaat. Ik denk niet dat je dat verschil merkt in het verbruik.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 10:50 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
En bekijk het nou eens relatief?
Op nieuwjaarsmorgen is die kans "iets" kleiner, maar het zal je maar gebeuren inderdaadquote:Op vrijdag 7 januari 2011 10:51 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Op de A2 op die brede stukken mag je hooguit 100km/h. Meneer probeert even zijn auto uit, zeg dat dat ding 180 loopt. Voor zulke geintjes ben je je rijbewijs wel even kwijt hoor
Edit: als ze je pakken, uiteraard
Ik denk ook niet dat het qua brandstofverbruik erg interessant is hoor, zelfs altijd met lampen aan rijden kost je op jaarbasis maar een paar liter brandstof. Maar de aanjager is wel een van de grootste stroomverbruikers die je aan boord hebt inderdaadquote:Op vrijdag 7 januari 2011 11:00 schreef L0we het volgende:
[..]
Relatief t.o.v. de belasting van je dynamo? Die leveren als snel tegen de 100Ah, betekent dat er hooguit 1/6e naar de kachelventilator gaat. Ik denk niet dat je dat verschil merkt in het verbruik.
Oke, het is binnen het electische systeem een component die relatief verbruikt, maar het ging over de invloed van de kachelventilator op het verbruik van de auto. Ik durf wel te stellen dat die nagenoeg 0 is.
Jij rijdt als enige op een hele grote brede snelweg, en er zal maar eens ergens een aspirantje met de ochtenddienst genaaid zijn. Ik wens 'm veel succesquote:Op vrijdag 7 januari 2011 11:01 schreef L0we het volgende:
[..]
Op nieuwjaarsmorgen is die kans "iets" kleiner, maar het zal je maar gebeuren inderdaad
Hoezo ben je dan inzichtloos als je 180 op de A2 gaat?quote:Op vrijdag 7 januari 2011 10:51 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Op de A2 op die brede stukken mag je hooguit 100km/h. Meneer probeert even zijn auto uit, zeg dat dat ding 180 loopt. Voor zulke geintjes ben je je rijbewijs wel even kwijt hoor
Edit: als ze je pakken, uiteraard
Inzichtloos in die zin dat er juist op de A2 op de brede stukken intensief gecontroleerd wordt, en de kans dus behoorlijk is dat ie door een of ander geautomatiseerd systeem gepakt is. Ik zal de laatste zijn om te beweren dat 180 rijden op een verlaten 5-baans snelweg gevaarlijk zou zijnquote:Op vrijdag 7 januari 2011 11:04 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Hoezo ben je dan inzichtloos als je 180 op de A2 gaat?
Mijns inzien getuigt dat juist van veel inzicht, omdat je dan schijnbaar goed kan anticiperen op snelle veranderingen in de verkeersituatie. Bij mij is de grens tussen Duitsland en Nederland, wat de snelheidslimieten aangaat, al sinds jaren geërodeerd, en het gaat nog steeds uitstekend. Wel je ogen goed de kost geven, dan zie je de struikrovers ook wel in het struweel staan.
Maar ik denk dat dat een uitzichtloze discussie is, dus laten we maar gewoon stellen van we een verschil van mening hebben en niet nader tot elkaar kunnen komen.
Wat me wel eens interessant lijkt is een soort clinische tests uit te voeren waarin zulk soort dingen worden bekeken. Iedereen roept maar dat je met een dergelijke snelheid niet meer op tijd kan reageren, maar ís dat nu echt zo?quote:Op vrijdag 7 januari 2011 11:04 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Mijns inzien getuigt dat juist van veel inzicht, omdat je dan schijnbaar goed kan anticiperen op snelle veranderingen in de verkeersituatie.
wel eens een half uur zo aangehad, auto startte nog perfect.quote:Op donderdag 6 januari 2011 23:25 schreef Bartholomeus het volgende:
Mensen, een aanjager VREET stroom, hmmkay?
Probeer maar eens die aanjager op standje windhoos te laten loeien, zonder draaiende motor, een paar minuten lang. Zorg wel voor een starthulp/startkabels/volle accu in de buurt
Evengoed is het wel aan te raden om de aanjager standaard op de laagste stand te zetten, je wil namelijk wel ventilatie in je auto. Doe je dat niet dan krijg je veel gemakkelijker vocht en dus schimmel in je auto
Op die manier, dat had ik dan verkeerd begrepen, in zoverre ben ik het met je eens dat je dit soort dingen niet op wegen moet gaan doen waar je niet bekend bent. Maar trajectcontrole's zijn de enige vorm van geautomatiseerde snelheidscontrole die je niet "merkt" (infrarood-flitspalen staan alleen langs lokale wegen, die driepootjes werken volgens mij nog altijd met een flits) en die staan toch altijd gewoon aangegeven? Sterker nog, sinds de ombouw van 3- naar 5-baans ben ik me niet eens zeker of de trajectcontrole daar überhaupt teruggekomen is. Maar de gok hoef je idd niet te nemen, als je er niet bekend bent.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 11:06 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Inzichtloos in die zin dat er juist op de A2 op de brede stukken intensief gecontroleerd wordt, en de kans dus behoorlijk is dat ie door een of ander geautomatiseerd systeem gepakt is. Ik zal de laatste zijn om te beweren dat 180 rijden op een verlaten 5-baans snelweg gevaarlijk zou zijn
Hier in Groningen staan die IR-palen(die groene dingen) alleen nog maar langs de ringweg en op de A7...quote:Op vrijdag 7 januari 2011 11:16 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Op die manier, dat had ik dan verkeerd begrepen, in zoverre ben ik het met je eens dat je dit soort dingen niet op wegen moet gaan doen waar je niet bekend bent. Maar trajectcontrole's zijn de enige vorm van geautomatiseerde snelheidscontrole die je niet "merkt" (infrarood-flitspalen staan alleen langs lokale wegen, die driepootjes werken volgens mij nog altijd met een flits) en die staan toch altijd gewoon aangegeven? Sterker nog, sinds de ombouw van 3- naar 5-baans ben ik me niet eens zeker of de trajectcontrole daar überhaupt teruggekomen is. Maar de gok hoef je idd niet te nemen, als je er niet bekend bent.
Precies, ook de driepoten in de vangrail/achter het viaduct werken hoe langer hoe meer niet meer met een flits, ze hebben blijkbaar liever dat je op dezelfde onveilige te hoge snelheid verder stuurt. Want daar wordt het verkeer veiliger vanquote:Op vrijdag 7 januari 2011 11:20 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Hier in Groningen staan die IR-palen(die groene dingen) alleen nog maar langs de ringweg en op de A7...
Overigens flitst het apparatuur wat in de auto's zit ingebouwd ook niet...
Denk je nou echt dat de politie op 1 januari de prioriteit legt op snelheidsovertreders? Die hebben het al druk genoeg met het vuurwerkquote:Op vrijdag 7 januari 2011 10:51 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Op de A2 op die brede stukken mag je hooguit 100km/h. Meneer probeert even zijn auto uit, zeg dat dat ding 180 loopt. Voor zulke geintjes ben je je rijbewijs wel even kwijt hoor
Edit: als ze je pakken, uiteraard
Nu kan ik dat alleen op mijn persoonlijke, niet-wetenschappelijke, ervaring betrekken.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 11:11 schreef L0we het volgende:
[..]
Wat me wel eens interessant lijkt is een soort clinische tests uit te voeren waarin zulk soort dingen worden bekeken. Iedereen roept maar dat je met een dergelijke snelheid niet meer op tijd kan reageren, maar ís dat nu echt zo?
De groene palen die ik ken staan of in de stad (Nijmegen), of langs de provinciale weg (Zutphen - Apeldoorn). Langs snelwegen heb ik ze nog niet zien staan, staan ze in Groningen nog binnen de stadsgrenzen langs de A7 of gewoon in het 120km/h gebied (c.q. op "vrije baan").quote:Op vrijdag 7 januari 2011 11:20 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Hier in Groningen staan die IR-palen(die groene dingen) alleen nog maar langs de ringweg en op de A7...
Overigens flitst het apparatuur wat in de auto's zit ingebouwd ook niet...
Het is gewoon een kwestie van altijd recht(s) blijven kijken, zaken als viaducten / parkeerplaatsen / op- afritten en paralelwegen kunnen bij mij altijd op extra aandacht rekenen omdat ze daar het liefst staan.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 11:24 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Precies, ook de driepoten in de vangrail/achter het viaduct werken hoe langer hoe meer niet meer met een flits, ze hebben blijkbaar liever dat je op dezelfde onveilige te hoge snelheid verder stuurt. Want daar wordt het verkeer veiliger van![]()
Bovendien, op die brede stukken is ook altijd wel ergens een woutenwagen onderweg, je zult hem maar over het hoofd zien op de parkeerplaats...
Die palen zijn daar ook wel nodig. Tot zover ik heb begrepen kan 1 zo'n paal beide kanten van de weg flitsen toch?quote:Op vrijdag 7 januari 2011 12:16 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
[..]
De groene palen die ik ken staan of in de stad (Nijmegen), of langs de provinciale weg (Zutphen - Apeldoorn).
.
dat kunnen de oude palen ook.. dus wat dat betrefd..quote:Op vrijdag 7 januari 2011 12:21 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Die palen zijn daar ook wel nodig. Tot zover ik heb begrepen kan 1 zo'n paal beide kanten van de weg flitsen toch?
oh dat wist ik niet. Hier in Polen heb ik altijd het idee dat de flitspalen die er al staan dummy's zijn:')quote:Op vrijdag 7 januari 2011 12:23 schreef Marco001 het volgende:
[..]
dat kunnen de oude palen ook.. dus wat dat betrefd..
Geen idee, ik ben daarmee liever voorzichtig, dus bij beide palen kijk ik uit. Weet jij of die oude Gatso's in Voorst eigenlijk nog (daar staan er in beide richting eentje)? Weliswaar rij ik er altijd als een lamme tak voorbij, maar je weet maar nooit.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 12:21 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Die palen zijn daar ook wel nodig. Tot zover ik heb begrepen kan 1 zo'n paal beide kanten van de weg flitsen toch?
Ja die doet het nog, juist opletten daar want door voorst mag je maar 50. Ik vind het ook een stom stuk idd.. Vooral bij die rare bocht zou zo'n paal een uitkomst zijn geweestquote:Op vrijdag 7 januari 2011 12:28 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Geen idee, ik ben daarmee liever voorzichtig, dus bij beide palen kijk ik uit. Weet jij of die oude Gatso's in Voorst eigenlijk nog (daar staan er in beide richting eentje)? Weliswaar rij ik er altijd als een lamme tak voorbij, maar je weet maar nooit.
Trouwens vind ik die groene paal in richting Empe wel helemaal stom staan, midden op een recht stuk. Zet hem dan in Empe, bij een kruising of in die nare bochten neer. Maarja, daar levert het natuurlijk minder op.
Wat me wel zorgen baart is dat ik in Nederland nog nooit een snelheidsbekeuring heb gekregen, terwijl er blijkbaar in elk struweel een struikrover staat terwijl ik eigenlijk altijd wel een aanleiding geef voor een boete. Schijnbaar doorkruis ik dan meestal wat rustigere regio's, qua politie-activiteit.
quote:Op vrijdag 7 januari 2011 12:51 schreef JDude het volgende:
Overheidseigendommen slopen, waarvoor de belastingbetaler uiteindelijk toch wel weer opdraait. Inderdaad heel slim van die leuke club ja.
Overigens heb ik de afgelopen tien jaar ook nauwelijks bekeuringen gehad. Maar of dat nou aan het aantal controles ligt, of aan het feit dat ik ook bij lagere snelheden geconcentreerd kan rijden...
Op een gegeven moment liep het vervangen van de palen zo in de kosten, dat verschillende gemeente's hadden besloten gesloopte palen niet meer te vervangen. Doel bereikt.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 12:51 schreef JDude het volgende:
Overheidseigendommen slopen, waarvoor de belastingbetaler uiteindelijk toch wel weer opdraait. Inderdaad heel slim van die leuke club ja.
45 hier, is inderdaad wel lastig ja, soms met de koppeling.. Ik hou de hak van de schoen altijd gewoon op de grond, dan wil het perfect.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 13:31 schreef Blistering het volgende:
Net voor de 7de keer ofzo gereden sinds ik m'n rijbewijs heb. Ik ben nu een stuk zekerder geworden net, omdat ik erachter ben gekomen waarom het zo moeizaam ging met wegrijden bij stoplichten enzo. Plaatsing van m'n voet op de koppeling, ik plaatste 'm steeds veels te ver na voren waardoor die heel makkelijk weg kon schieten en ik er amper grip op had. Nu plaats ik 'm mooi een beetje onder het midden van m'n schoen (heb ook maat 46, maar goed) en ik merk dat ik nu heel mooi kan spelen ermee
.
Geeft me heel stuk zekerder gevoel. Ik ben blij!
Nee, ik mocht hem alleen rijdenquote:Op vrijdag 7 januari 2011 14:21 schreef von_Preussen het volgende:
Mooie auto hoor!
Ik zie dat het een lang-versie is, ben je studentchauffeur?
Komt een hele waslijst:quote:Op vrijdag 7 januari 2011 14:42 schreef von_Preussen het volgende:
Heb je maar mazzel mee!![]()
Als optie-fetisjist ben ik wel benieuwd naar welke opties jij hebt opgemerkt?
Moet niet al te moeilijk zijn denk ik zoquote:Op vrijdag 7 januari 2011 16:08 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Zo! Ik ben op het treinstation. Even op zoek naar die gele Micra met NL kenteken in Warschau
Wat L0we zegt, geel is idd dan ook nog de beste kleur om een auto te vinden, daar heb je dat NL kenteken niet voor nodig!quote:Op vrijdag 7 januari 2011 16:08 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Zo! Ik ben op het treinstation. Even op zoek naar die gele Micra met NL kenteken in Warschau
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 7 januari 2011 16:22 schreef L0we het volgende:
Inderdaad, veel plezier samen![]()
En doe het veilig he!Maar goed dat je de spoiler erbij hebt gezet...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Brinky, de nieuwe BMW
Ja, we moeten wel ontopic blijven hè?quote:Op vrijdag 7 januari 2011 17:07 schreef BrinkydeBMW het volgende:
[..]
Maar goed dat je de spoiler erbij hebt gezet...
poloquote:Op vrijdag 7 januari 2011 12:33 schreef von_Preussen het volgende:
Mooi was die tijd:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Was een mooie club die toen nog in het verzet kwam tegen dit soort stasipraktijken!
lelijk hok vergeleken met dit:quote:Op vrijdag 7 januari 2011 14:09 schreef BrinkydeBMW het volgende:
Voor de geïnteresseerde: Pics van de BMW 7-serie die ik heb gereden. (en misschien vaker mag rijden):
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |