abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_90958517
Mensen, een aanjager VREET stroom, hmmkay?

Probeer maar eens die aanjager op standje windhoos te laten loeien, zonder draaiende motor, een paar minuten lang. Zorg wel voor een starthulp/startkabels/volle accu in de buurt :P

Evengoed is het wel aan te raden om de aanjager standaard op de laagste stand te zetten, je wil namelijk wel ventilatie in je auto. Doe je dat niet dan krijg je veel gemakkelijker vocht en dus schimmel in je auto :)
[b]Op maandag 28 mei 2012 19:03 schreef freshy98 het volgende:[/b]
Vrouwen en hints geven. Dat moeten ze echt eens afleren.
pi_90958758
mijne piept in standje 2 of hoger ghehe, geen zin om de lagertjes te smeren :P
Gebruik mn auto toch bijna niet dus tja, raampje open werkt ook goed voor frisse lucht :D
Gott schütze mich vor blonden Frauen und Autos die Franzosen bauen
  vrijdag 7 januari 2011 @ 00:35:08 #53
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_90961254
:D
pi_90964396
Ik kwam afgelopen zaterdag 1 januari terug van vakantie en landde op 1 januari dus om 7 uur op schiphol. Natuurlijk ligt het hele land dan nog op 1 oor dus de hele A2 tussen A'dam en Utrecht was leeg. 5 banen voor me alleen :D Natuurlijk ook even gekeken hoe hard de auto wou _O-
I had this song playing when Mary Ellen was born. Had her right there on the pool table, and they didn't stop the game...
pi_90966546
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 23:25 schreef Bartholomeus het volgende:
Mensen, een aanjager VREET stroom, hmmkay?

Probeer maar eens die aanjager op standje windhoos te laten loeien, zonder draaiende motor, een paar minuten lang. Zorg wel voor een starthulp/startkabels/volle accu in de buurt :P

Evengoed is het wel aan te raden om de aanjager standaard op de laagste stand te zetten, je wil namelijk wel ventilatie in je auto. Doe je dat niet dan krijg je veel gemakkelijker vocht en dus schimmel in je auto :)
Juist, stel dat een auto startmoeilijkheden krijgt als hij nog maar halfvol zit, de accu is niet optimaal, en ga zo maar door. Je komt dan snel aan een 25Ah wat hij verstookt. Als dat in een paar (5) minuten zou zijn zou hij 300A verstoken. Dat bij een voltage van 12 volt een wattage van 3600 watt... Lijkt me een béétje veel voor een aanjager he? :D
pi_90966617
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 07:41 schreef Jac0bus het volgende:
Ik kwam afgelopen zaterdag 1 januari terug van vakantie en landde op 1 januari dus om 7 uur op schiphol. Natuurlijk ligt het hele land dan nog op 1 oor dus de hele A2 tussen A'dam en Utrecht was leeg. 5 banen voor me alleen :D Natuurlijk ook even gekeken hoe hard de auto wou _O-
Is daar nog geen trajectcontrole? >:)

Wist niet dat zo'n aanjager zoveel stroom gebruikte :o Is toch ook maar een sterke ventilator? :P
pi_90966667
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 10:03 schreef L0we het volgende:

[..]

Juist, stel dat een auto startmoeilijkheden krijgt als hij nog maar halfvol zit, de accu is niet optimaal, en ga zo maar door. Je komt dan snel aan een 25Ah wat hij verstookt. Als dat in een paar (5) minuten zou zijn zou hij 300A verstoken. Dat bij een voltage van 12 volt een wattage van 3600 watt... Lijkt me een béétje veel voor een aanjager he? :D
Goed, het zal dan iets langer duren, maar dat het ding stroom vreet als een malle is gewoon een feit :)
[b]Op maandag 28 mei 2012 19:03 schreef freshy98 het volgende:[/b]
Vrouwen en hints geven. Dat moeten ze echt eens afleren.
pi_90966685
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 07:41 schreef Jac0bus het volgende:
Ik kwam afgelopen zaterdag 1 januari terug van vakantie en landde op 1 januari dus om 7 uur op schiphol. Natuurlijk ligt het hele land dan nog op 1 oor dus de hele A2 tussen A'dam en Utrecht was leeg. 5 banen voor me alleen :D Natuurlijk ook even gekeken hoe hard de auto wou _O-
Op de A2. Goed bezig ^O^ Zo komen we wel van de inzichtlozen af :Y
[b]Op maandag 28 mei 2012 19:03 schreef freshy98 het volgende:[/b]
Vrouwen en hints geven. Dat moeten ze echt eens afleren.
pi_90966716
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 10:06 schreef Piles het volgende:

[..]

Is daar nog geen trajectcontrole? >:)

Wist niet dat zo'n aanjager zoveel stroom gebruikte :o Is toch ook maar een sterke ventilator? :P
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 10:08 schreef Bartholomeus het volgende:

[..]

Goed, het zal dan iets langer duren, maar dat het ding stroom vreet als een malle is gewoon een feit :)
Meeste aanjagers (in personenauto's) gebruiken hooguit 200 Watt. Dat vind ik nog wel meevallen eigenlijk. :).
pi_90966737
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 10:09 schreef Bartholomeus het volgende:

[..]

Op de A2. Goed bezig ^O^ Zo komen we wel van de inzichtlozen af :Y
?
pi_90967959
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 10:10 schreef L0we het volgende:

[..]

[..]

Meeste aanjagers (in personenauto's) gebruiken hooguit 200 Watt. Dat vind ik nog wel meevallen eigenlijk. :).
En bekijk het nou eens relatief?
[b]Op maandag 28 mei 2012 19:03 schreef freshy98 het volgende:[/b]
Vrouwen en hints geven. Dat moeten ze echt eens afleren.
pi_90968006
quote:
5s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 10:11 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

?
Op de A2 op die brede stukken mag je hooguit 100km/h. Meneer probeert even zijn auto uit, zeg dat dat ding 180 loopt. Voor zulke geintjes ben je je rijbewijs wel even kwijt hoor :P

Edit: als ze je pakken, uiteraard :P
[b]Op maandag 28 mei 2012 19:03 schreef freshy98 het volgende:[/b]
Vrouwen en hints geven. Dat moeten ze echt eens afleren.
pi_90968263
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 10:50 schreef Bartholomeus het volgende:

[..]

En bekijk het nou eens relatief?
Relatief t.o.v. de belasting van je dynamo? Die leveren als snel tegen de 100Ah, betekent dat er hooguit 1/6e naar de kachelventilator gaat. Ik denk niet dat je dat verschil merkt in het verbruik.
Oke, het is binnen het electische systeem een component die relatief verbruikt, maar het ging over de invloed van de kachelventilator op het verbruik van de auto. Ik durf wel te stellen dat die nagenoeg 0 is :).
pi_90968301
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 10:51 schreef Bartholomeus het volgende:

[..]

Op de A2 op die brede stukken mag je hooguit 100km/h. Meneer probeert even zijn auto uit, zeg dat dat ding 180 loopt. Voor zulke geintjes ben je je rijbewijs wel even kwijt hoor :P

Edit: als ze je pakken, uiteraard :P
Op nieuwjaarsmorgen is die kans "iets" kleiner, maar het zal je maar gebeuren inderdaad :D
pi_90968317
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 11:00 schreef L0we het volgende:

[..]

Relatief t.o.v. de belasting van je dynamo? Die leveren als snel tegen de 100Ah, betekent dat er hooguit 1/6e naar de kachelventilator gaat. Ik denk niet dat je dat verschil merkt in het verbruik.
Oke, het is binnen het electische systeem een component die relatief verbruikt, maar het ging over de invloed van de kachelventilator op het verbruik van de auto. Ik durf wel te stellen dat die nagenoeg 0 is :).
Ik denk ook niet dat het qua brandstofverbruik erg interessant is hoor, zelfs altijd met lampen aan rijden kost je op jaarbasis maar een paar liter brandstof. Maar de aanjager is wel een van de grootste stroomverbruikers die je aan boord hebt inderdaad :)
[b]Op maandag 28 mei 2012 19:03 schreef freshy98 het volgende:[/b]
Vrouwen en hints geven. Dat moeten ze echt eens afleren.
pi_90968352
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 11:01 schreef L0we het volgende:

[..]

Op nieuwjaarsmorgen is die kans "iets" kleiner, maar het zal je maar gebeuren inderdaad :D
Jij rijdt als enige op een hele grote brede snelweg, en er zal maar eens ergens een aspirantje met de ochtenddienst genaaid zijn. Ik wens 'm veel succes :D
[b]Op maandag 28 mei 2012 19:03 schreef freshy98 het volgende:[/b]
Vrouwen en hints geven. Dat moeten ze echt eens afleren.
pi_90968379
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 10:51 schreef Bartholomeus het volgende:

[..]

Op de A2 op die brede stukken mag je hooguit 100km/h. Meneer probeert even zijn auto uit, zeg dat dat ding 180 loopt. Voor zulke geintjes ben je je rijbewijs wel even kwijt hoor :P

Edit: als ze je pakken, uiteraard :P
Hoezo ben je dan inzichtloos als je 180 op de A2 gaat?

Mijns inzien getuigt dat juist van veel inzicht, omdat je dan schijnbaar goed kan anticiperen op snelle veranderingen in de verkeersituatie. Bij mij is de grens tussen Duitsland en Nederland, wat de snelheidslimieten aangaat, al sinds jaren geërodeerd, en het gaat nog steeds uitstekend. Wel je ogen goed de kost geven, dan zie je de struikrovers ook wel in het struweel staan.
Maar ik denk dat dat een uitzichtloze discussie is, dus laten we maar gewoon stellen van we een verschil van mening hebben en niet nader tot elkaar kunnen komen.
pi_90968444
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 11:04 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

Hoezo ben je dan inzichtloos als je 180 op de A2 gaat?

Mijns inzien getuigt dat juist van veel inzicht, omdat je dan schijnbaar goed kan anticiperen op snelle veranderingen in de verkeersituatie. Bij mij is de grens tussen Duitsland en Nederland, wat de snelheidslimieten aangaat, al sinds jaren geërodeerd, en het gaat nog steeds uitstekend. Wel je ogen goed de kost geven, dan zie je de struikrovers ook wel in het struweel staan.
Maar ik denk dat dat een uitzichtloze discussie is, dus laten we maar gewoon stellen van we een verschil van mening hebben en niet nader tot elkaar kunnen komen.
Inzichtloos in die zin dat er juist op de A2 op de brede stukken intensief gecontroleerd wordt, en de kans dus behoorlijk is dat ie door een of ander geautomatiseerd systeem gepakt is. Ik zal de laatste zijn om te beweren dat 180 rijden op een verlaten 5-baans snelweg gevaarlijk zou zijn :)
[b]Op maandag 28 mei 2012 19:03 schreef freshy98 het volgende:[/b]
Vrouwen en hints geven. Dat moeten ze echt eens afleren.
pi_90968616
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 11:04 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

Mijns inzien getuigt dat juist van veel inzicht, omdat je dan schijnbaar goed kan anticiperen op snelle veranderingen in de verkeersituatie.
Wat me wel eens interessant lijkt is een soort clinische tests uit te voeren waarin zulk soort dingen worden bekeken. Iedereen roept maar dat je met een dergelijke snelheid niet meer op tijd kan reageren, maar ís dat nu echt zo?

Datzelfde zou ik wel eens willen voelen met drank op achter het stuur, het is vrij logisch dat als je echt bezopen bent je niet heel goed meer in staat bent om zelf te rijden, maar ik heb vaak zat bij 3 biertjes nog wel het gevoel dat ik prima zou kunnen rijden. Ik geef het stuur altijd uit handen als ik drank op heb, maar ik zou zulk soort dingen gewoon wel eens willen meemaken :).
pi_90968728
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 23:25 schreef Bartholomeus het volgende:
Mensen, een aanjager VREET stroom, hmmkay?

Probeer maar eens die aanjager op standje windhoos te laten loeien, zonder draaiende motor, een paar minuten lang. Zorg wel voor een starthulp/startkabels/volle accu in de buurt :P

Evengoed is het wel aan te raden om de aanjager standaard op de laagste stand te zetten, je wil namelijk wel ventilatie in je auto. Doe je dat niet dan krijg je veel gemakkelijker vocht en dus schimmel in je auto :)
wel eens een half uur zo aangehad, auto startte nog perfect. :) (had last van vocht in de auto, dus dakraam open, ventilatie volaan op de vloer...
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_90968758
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 11:06 schreef Bartholomeus het volgende:

[..]

Inzichtloos in die zin dat er juist op de A2 op de brede stukken intensief gecontroleerd wordt, en de kans dus behoorlijk is dat ie door een of ander geautomatiseerd systeem gepakt is. Ik zal de laatste zijn om te beweren dat 180 rijden op een verlaten 5-baans snelweg gevaarlijk zou zijn :)
Op die manier, dat had ik dan verkeerd begrepen, in zoverre ben ik het met je eens dat je dit soort dingen niet op wegen moet gaan doen waar je niet bekend bent. Maar trajectcontrole's zijn de enige vorm van geautomatiseerde snelheidscontrole die je niet "merkt" (infrarood-flitspalen staan alleen langs lokale wegen, die driepootjes werken volgens mij nog altijd met een flits) en die staan toch altijd gewoon aangegeven? Sterker nog, sinds de ombouw van 3- naar 5-baans ben ik me niet eens zeker of de trajectcontrole daar überhaupt teruggekomen is. Maar de gok hoef je idd niet te nemen, als je er niet bekend bent.
pi_90968909
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 11:16 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

Op die manier, dat had ik dan verkeerd begrepen, in zoverre ben ik het met je eens dat je dit soort dingen niet op wegen moet gaan doen waar je niet bekend bent. Maar trajectcontrole's zijn de enige vorm van geautomatiseerde snelheidscontrole die je niet "merkt" (infrarood-flitspalen staan alleen langs lokale wegen, die driepootjes werken volgens mij nog altijd met een flits) en die staan toch altijd gewoon aangegeven? Sterker nog, sinds de ombouw van 3- naar 5-baans ben ik me niet eens zeker of de trajectcontrole daar überhaupt teruggekomen is. Maar de gok hoef je idd niet te nemen, als je er niet bekend bent.
Hier in Groningen staan die IR-palen(die groene dingen) alleen nog maar langs de ringweg en op de A7...
Overigens flitst het apparatuur wat in de auto's zit ingebouwd ook niet...
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_90969061
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 11:20 schreef Marco001 het volgende:

[..]

Hier in Groningen staan die IR-palen(die groene dingen) alleen nog maar langs de ringweg en op de A7...
Overigens flitst het apparatuur wat in de auto's zit ingebouwd ook niet...
Precies, ook de driepoten in de vangrail/achter het viaduct werken hoe langer hoe meer niet meer met een flits, ze hebben blijkbaar liever dat je op dezelfde onveilige te hoge snelheid verder stuurt. Want daar wordt het verkeer veiliger van :|W
Bovendien, op die brede stukken is ook altijd wel ergens een woutenwagen onderweg, je zult hem maar over het hoofd zien op de parkeerplaats...
[b]Op maandag 28 mei 2012 19:03 schreef freshy98 het volgende:[/b]
Vrouwen en hints geven. Dat moeten ze echt eens afleren.
pi_90971061
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 10:51 schreef Bartholomeus het volgende:

[..]

Op de A2 op die brede stukken mag je hooguit 100km/h. Meneer probeert even zijn auto uit, zeg dat dat ding 180 loopt. Voor zulke geintjes ben je je rijbewijs wel even kwijt hoor :P

Edit: als ze je pakken, uiteraard :P
Denk je nou echt dat de politie op 1 januari de prioriteit legt op snelheidsovertreders? Die hebben het al druk genoeg met het vuurwerk :P Bovendien was de hele A2 leeg en heb ik hem dus heel eventjes naar de 180km/h gebracht, maar lang was het zeker niet. Geen hond op de weg dus ik ben niet gepakt natuurlijk :)

Tenzij ik geflitst ben maar dat had ik wel gezien, en dan kunnen ze je rijbewijs ook niet afpakken toch?
I had this song playing when Mary Ellen was born. Had her right there on the pool table, and they didn't stop the game...
pi_90971167
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 11:11 schreef L0we het volgende:

[..]

Wat me wel eens interessant lijkt is een soort clinische tests uit te voeren waarin zulk soort dingen worden bekeken. Iedereen roept maar dat je met een dergelijke snelheid niet meer op tijd kan reageren, maar ís dat nu echt zo?
Nu kan ik dat alleen op mijn persoonlijke, niet-wetenschappelijke, ervaring betrekken.

In Nederland heb je stukken waarbij je er niet aan ontkomt om rustig te rijden. Op die vlakken merk ik dat mijn concentratie verzwakt. Ik zit dan naar buiten te kijken, naar chicks in Twingo's / Mini's, met CD's / navi te klooien of te eten / drinken. Daardoor verdeel ik mijn concentratie op zowel het verkeer als ook andere zaken.

In Duitsland, mits ik natuurlijk de mogelijkheid heb om hard te rijden, haal ik ook alles uit de auto wat mogelijk is (afhankelijk van de wagen snelheden van 200 tot 250km/h). Welke chemische reactie je lichaam op dat moment heeft (adrenaline?) kan ik je niet zeggen, wel echter dat mijn volle concentratie dan bij het verkeer is. Ik merk dat als ik de neiging heb om iets te klooien dat ik het gewoon laat, beide handen aan het stuur en de blik naar voren. Ook merk ik dat ik op dat moment erg let wat er zou kunnen gebeuren. D.w.z. als er een auto op de rechterbaan achter een vrachtwagen rijdt me erop voorbereiden (voet van het gas, boven de rem hangen) dat hij naar links zou kunnen komen en sterk op aanwijzingen letten (slingergedrag, naar de linkerkant van zijn baan gaan etc.).

Mijn weggedrag is wel degelijk verschillend afhankelijk van de snelheid. Daarom zou ik een klein detail als een snelheidscontrole juist opmerken als ik erg snel rij, terwijl als ik 130 / 140 rij er waarschijnlijk in zou tuinen.

quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 11:20 schreef Marco001 het volgende:

[..]

Hier in Groningen staan die IR-palen(die groene dingen) alleen nog maar langs de ringweg en op de A7...
Overigens flitst het apparatuur wat in de auto's zit ingebouwd ook niet...
De groene palen die ik ken staan of in de stad (Nijmegen), of langs de provinciale weg (Zutphen - Apeldoorn). Langs snelwegen heb ik ze nog niet zien staan, staan ze in Groningen nog binnen de stadsgrenzen langs de A7 of gewoon in het 120km/h gebied (c.q. op "vrije baan").

De flits maakt ook niet zoveel uit, het is alleen een leuke aanwijzing ervoor dat je binnenkort post van het CJIB kan verwachten.

quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 11:24 schreef Bartholomeus het volgende:

[..]

Precies, ook de driepoten in de vangrail/achter het viaduct werken hoe langer hoe meer niet meer met een flits, ze hebben blijkbaar liever dat je op dezelfde onveilige te hoge snelheid verder stuurt. Want daar wordt het verkeer veiliger van :|W
Bovendien, op die brede stukken is ook altijd wel ergens een woutenwagen onderweg, je zult hem maar over het hoofd zien op de parkeerplaats...
Het is gewoon een kwestie van altijd recht(s) blijven kijken, zaken als viaducten / parkeerplaatsen / op- afritten en paralelwegen kunnen bij mij altijd op extra aandacht rekenen omdat ze daar het liefst staan.
Verder altijd de rechterrijbaan checken op snelle middenklassers (Golf R32, Mercedes Benz C320 CDI, Audi A4 3.0 TDI, Audi A3 3.2 & 2.0T, BMW 330d, Skoda Superb 3.6? etc.), zie ik er eentje rijden dan doe ik rustiger aan en kijk even naar binnen of er twee losers met blauwe overhemden inzitten en of er een camera naast de binnenspiegel hangt. Zo niet, dan kan je gewoon verder knallen. Tot nu toe heb ik nog maar 1 camerawagen gezien, en toen reed ik toevallig bij de trajectcontrole en toch 100 (was de A12 net ten westen van Utrecht, een C320 CDI Avantgarde).

En ja, ik kan op hoge snelheid zulke kleine details als de motorisatie van auto's oppikken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')