Juist, stel dat een auto startmoeilijkheden krijgt als hij nog maar halfvol zit, de accu is niet optimaal, en ga zo maar door. Je komt dan snel aan een 25Ah wat hij verstookt. Als dat in een paar (5) minuten zou zijn zou hij 300A verstoken. Dat bij een voltage van 12 volt een wattage van 3600 watt... Lijkt me een béétje veel voor een aanjager he?quote:Op donderdag 6 januari 2011 23:25 schreef Bartholomeus het volgende:
Mensen, een aanjager VREET stroom, hmmkay?
Probeer maar eens die aanjager op standje windhoos te laten loeien, zonder draaiende motor, een paar minuten lang. Zorg wel voor een starthulp/startkabels/volle accu in de buurt
Evengoed is het wel aan te raden om de aanjager standaard op de laagste stand te zetten, je wil namelijk wel ventilatie in je auto. Doe je dat niet dan krijg je veel gemakkelijker vocht en dus schimmel in je auto
Is daar nog geen trajectcontrole?quote:Op vrijdag 7 januari 2011 07:41 schreef Jac0bus het volgende:
Ik kwam afgelopen zaterdag 1 januari terug van vakantie en landde op 1 januari dus om 7 uur op schiphol. Natuurlijk ligt het hele land dan nog op 1 oor dus de hele A2 tussen A'dam en Utrecht was leeg. 5 banen voor me alleenNatuurlijk ook even gekeken hoe hard de auto wou
Goed, het zal dan iets langer duren, maar dat het ding stroom vreet als een malle is gewoon een feitquote:Op vrijdag 7 januari 2011 10:03 schreef L0we het volgende:
[..]
Juist, stel dat een auto startmoeilijkheden krijgt als hij nog maar halfvol zit, de accu is niet optimaal, en ga zo maar door. Je komt dan snel aan een 25Ah wat hij verstookt. Als dat in een paar (5) minuten zou zijn zou hij 300A verstoken. Dat bij een voltage van 12 volt een wattage van 3600 watt... Lijkt me een béétje veel voor een aanjager he?
Op de A2. Goed bezigquote:Op vrijdag 7 januari 2011 07:41 schreef Jac0bus het volgende:
Ik kwam afgelopen zaterdag 1 januari terug van vakantie en landde op 1 januari dus om 7 uur op schiphol. Natuurlijk ligt het hele land dan nog op 1 oor dus de hele A2 tussen A'dam en Utrecht was leeg. 5 banen voor me alleenNatuurlijk ook even gekeken hoe hard de auto wou
quote:Op vrijdag 7 januari 2011 10:06 schreef Piles het volgende:
[..]
Is daar nog geen trajectcontrole?![]()
Wist niet dat zo'n aanjager zoveel stroom gebruikteIs toch ook maar een sterke ventilator?
Meeste aanjagers (in personenauto's) gebruiken hooguit 200 Watt. Dat vind ik nog wel meevallen eigenlijk.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 10:08 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Goed, het zal dan iets langer duren, maar dat het ding stroom vreet als een malle is gewoon een feit
?quote:Op vrijdag 7 januari 2011 10:09 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Op de A2. Goed bezigZo komen we wel van de inzichtlozen af
En bekijk het nou eens relatief?quote:Op vrijdag 7 januari 2011 10:10 schreef L0we het volgende:
[..]
[..]
Meeste aanjagers (in personenauto's) gebruiken hooguit 200 Watt. Dat vind ik nog wel meevallen eigenlijk..
Op de A2 op die brede stukken mag je hooguit 100km/h. Meneer probeert even zijn auto uit, zeg dat dat ding 180 loopt. Voor zulke geintjes ben je je rijbewijs wel even kwijt hoorquote:
Relatief t.o.v. de belasting van je dynamo? Die leveren als snel tegen de 100Ah, betekent dat er hooguit 1/6e naar de kachelventilator gaat. Ik denk niet dat je dat verschil merkt in het verbruik.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 10:50 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
En bekijk het nou eens relatief?
Op nieuwjaarsmorgen is die kans "iets" kleiner, maar het zal je maar gebeuren inderdaadquote:Op vrijdag 7 januari 2011 10:51 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Op de A2 op die brede stukken mag je hooguit 100km/h. Meneer probeert even zijn auto uit, zeg dat dat ding 180 loopt. Voor zulke geintjes ben je je rijbewijs wel even kwijt hoor
Edit: als ze je pakken, uiteraard
Ik denk ook niet dat het qua brandstofverbruik erg interessant is hoor, zelfs altijd met lampen aan rijden kost je op jaarbasis maar een paar liter brandstof. Maar de aanjager is wel een van de grootste stroomverbruikers die je aan boord hebt inderdaadquote:Op vrijdag 7 januari 2011 11:00 schreef L0we het volgende:
[..]
Relatief t.o.v. de belasting van je dynamo? Die leveren als snel tegen de 100Ah, betekent dat er hooguit 1/6e naar de kachelventilator gaat. Ik denk niet dat je dat verschil merkt in het verbruik.
Oke, het is binnen het electische systeem een component die relatief verbruikt, maar het ging over de invloed van de kachelventilator op het verbruik van de auto. Ik durf wel te stellen dat die nagenoeg 0 is.
Jij rijdt als enige op een hele grote brede snelweg, en er zal maar eens ergens een aspirantje met de ochtenddienst genaaid zijn. Ik wens 'm veel succesquote:Op vrijdag 7 januari 2011 11:01 schreef L0we het volgende:
[..]
Op nieuwjaarsmorgen is die kans "iets" kleiner, maar het zal je maar gebeuren inderdaad
Hoezo ben je dan inzichtloos als je 180 op de A2 gaat?quote:Op vrijdag 7 januari 2011 10:51 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Op de A2 op die brede stukken mag je hooguit 100km/h. Meneer probeert even zijn auto uit, zeg dat dat ding 180 loopt. Voor zulke geintjes ben je je rijbewijs wel even kwijt hoor
Edit: als ze je pakken, uiteraard
Inzichtloos in die zin dat er juist op de A2 op de brede stukken intensief gecontroleerd wordt, en de kans dus behoorlijk is dat ie door een of ander geautomatiseerd systeem gepakt is. Ik zal de laatste zijn om te beweren dat 180 rijden op een verlaten 5-baans snelweg gevaarlijk zou zijnquote:Op vrijdag 7 januari 2011 11:04 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Hoezo ben je dan inzichtloos als je 180 op de A2 gaat?
Mijns inzien getuigt dat juist van veel inzicht, omdat je dan schijnbaar goed kan anticiperen op snelle veranderingen in de verkeersituatie. Bij mij is de grens tussen Duitsland en Nederland, wat de snelheidslimieten aangaat, al sinds jaren geërodeerd, en het gaat nog steeds uitstekend. Wel je ogen goed de kost geven, dan zie je de struikrovers ook wel in het struweel staan.
Maar ik denk dat dat een uitzichtloze discussie is, dus laten we maar gewoon stellen van we een verschil van mening hebben en niet nader tot elkaar kunnen komen.
Wat me wel eens interessant lijkt is een soort clinische tests uit te voeren waarin zulk soort dingen worden bekeken. Iedereen roept maar dat je met een dergelijke snelheid niet meer op tijd kan reageren, maar ís dat nu echt zo?quote:Op vrijdag 7 januari 2011 11:04 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Mijns inzien getuigt dat juist van veel inzicht, omdat je dan schijnbaar goed kan anticiperen op snelle veranderingen in de verkeersituatie.
wel eens een half uur zo aangehad, auto startte nog perfect.quote:Op donderdag 6 januari 2011 23:25 schreef Bartholomeus het volgende:
Mensen, een aanjager VREET stroom, hmmkay?
Probeer maar eens die aanjager op standje windhoos te laten loeien, zonder draaiende motor, een paar minuten lang. Zorg wel voor een starthulp/startkabels/volle accu in de buurt
Evengoed is het wel aan te raden om de aanjager standaard op de laagste stand te zetten, je wil namelijk wel ventilatie in je auto. Doe je dat niet dan krijg je veel gemakkelijker vocht en dus schimmel in je auto
Op die manier, dat had ik dan verkeerd begrepen, in zoverre ben ik het met je eens dat je dit soort dingen niet op wegen moet gaan doen waar je niet bekend bent. Maar trajectcontrole's zijn de enige vorm van geautomatiseerde snelheidscontrole die je niet "merkt" (infrarood-flitspalen staan alleen langs lokale wegen, die driepootjes werken volgens mij nog altijd met een flits) en die staan toch altijd gewoon aangegeven? Sterker nog, sinds de ombouw van 3- naar 5-baans ben ik me niet eens zeker of de trajectcontrole daar überhaupt teruggekomen is. Maar de gok hoef je idd niet te nemen, als je er niet bekend bent.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 11:06 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Inzichtloos in die zin dat er juist op de A2 op de brede stukken intensief gecontroleerd wordt, en de kans dus behoorlijk is dat ie door een of ander geautomatiseerd systeem gepakt is. Ik zal de laatste zijn om te beweren dat 180 rijden op een verlaten 5-baans snelweg gevaarlijk zou zijn
Hier in Groningen staan die IR-palen(die groene dingen) alleen nog maar langs de ringweg en op de A7...quote:Op vrijdag 7 januari 2011 11:16 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Op die manier, dat had ik dan verkeerd begrepen, in zoverre ben ik het met je eens dat je dit soort dingen niet op wegen moet gaan doen waar je niet bekend bent. Maar trajectcontrole's zijn de enige vorm van geautomatiseerde snelheidscontrole die je niet "merkt" (infrarood-flitspalen staan alleen langs lokale wegen, die driepootjes werken volgens mij nog altijd met een flits) en die staan toch altijd gewoon aangegeven? Sterker nog, sinds de ombouw van 3- naar 5-baans ben ik me niet eens zeker of de trajectcontrole daar überhaupt teruggekomen is. Maar de gok hoef je idd niet te nemen, als je er niet bekend bent.
Precies, ook de driepoten in de vangrail/achter het viaduct werken hoe langer hoe meer niet meer met een flits, ze hebben blijkbaar liever dat je op dezelfde onveilige te hoge snelheid verder stuurt. Want daar wordt het verkeer veiliger vanquote:Op vrijdag 7 januari 2011 11:20 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Hier in Groningen staan die IR-palen(die groene dingen) alleen nog maar langs de ringweg en op de A7...
Overigens flitst het apparatuur wat in de auto's zit ingebouwd ook niet...
Denk je nou echt dat de politie op 1 januari de prioriteit legt op snelheidsovertreders? Die hebben het al druk genoeg met het vuurwerkquote:Op vrijdag 7 januari 2011 10:51 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Op de A2 op die brede stukken mag je hooguit 100km/h. Meneer probeert even zijn auto uit, zeg dat dat ding 180 loopt. Voor zulke geintjes ben je je rijbewijs wel even kwijt hoor
Edit: als ze je pakken, uiteraard
Nu kan ik dat alleen op mijn persoonlijke, niet-wetenschappelijke, ervaring betrekken.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 11:11 schreef L0we het volgende:
[..]
Wat me wel eens interessant lijkt is een soort clinische tests uit te voeren waarin zulk soort dingen worden bekeken. Iedereen roept maar dat je met een dergelijke snelheid niet meer op tijd kan reageren, maar ís dat nu echt zo?
De groene palen die ik ken staan of in de stad (Nijmegen), of langs de provinciale weg (Zutphen - Apeldoorn). Langs snelwegen heb ik ze nog niet zien staan, staan ze in Groningen nog binnen de stadsgrenzen langs de A7 of gewoon in het 120km/h gebied (c.q. op "vrije baan").quote:Op vrijdag 7 januari 2011 11:20 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Hier in Groningen staan die IR-palen(die groene dingen) alleen nog maar langs de ringweg en op de A7...
Overigens flitst het apparatuur wat in de auto's zit ingebouwd ook niet...
Het is gewoon een kwestie van altijd recht(s) blijven kijken, zaken als viaducten / parkeerplaatsen / op- afritten en paralelwegen kunnen bij mij altijd op extra aandacht rekenen omdat ze daar het liefst staan.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 11:24 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Precies, ook de driepoten in de vangrail/achter het viaduct werken hoe langer hoe meer niet meer met een flits, ze hebben blijkbaar liever dat je op dezelfde onveilige te hoge snelheid verder stuurt. Want daar wordt het verkeer veiliger van![]()
Bovendien, op die brede stukken is ook altijd wel ergens een woutenwagen onderweg, je zult hem maar over het hoofd zien op de parkeerplaats...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |