abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_90912273

Welkom in het [AEX]-topic waarin je de beurzen en de laatste economische nieuws kunt volgen. De OP voor het openen van een nieuw topic staat hier. Voeg onderaan in de Wiki het vorig topic toe.

Noot: het innemen van een bepaalde positie geschiedt geheel op eigen risico, ook het overnemen van een beleggingsstrategie van andere users is dus geheel op eigen risico.

BNR Nieuwsradio
Forex Factory (alle economische data's op een rij)
RTL Z (streaming TV)
[[url=mms://media2.bloomberg.com/btv_US200.asf]Bloomberg TV[/url]] (streaming TV)

AEX

Europese Indices

Een uitgebreide begrippenlijst vind je hier.

De Beursvloer # 172 Straks de double dip? Of toch niet?
De Beursvloer # 173 Na 10 maanden 2010 weer terug bij af
De Beursvloer # 174 Waar we verder ouwehoeren
De Beursvloer #175 Met QE2, G20, Currency wars &overheden zonder geld
Beursvloer #179 Waar we de candlesticks aansteken voor kerst
Beursvloer #181 Waar we bubbelen richting 2011

Alle oude topics, mét titel, vind je door hier te klikken
[[Categorie:OP]]
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  donderdag 6 januari 2011 @ 00:09:59 #2
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_90914725
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 22:16 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Daarin ben je niet de enige. Heb jij eigenlijk nog posities geliquideerd of is de portfolio 2010 een beetje hetzelfde als portfolio 2011?
De derde vrijdag heb ik nogal wat geschreven puts doorgerold. Verder is mijn positie ongeveer dezelfde. Ik heb een lange, deep ITM put geschreven op KPN om rente op te trekken. Verder vind ik mijn leverage hoog genoeg en ben ik wel tevreden over mijn huidige porto (niet over de prestatie van de individuele fondsen afgelopen jaar, maar goed.)
Ik zit nu long in:
Aegon (aandelen + geschreven puts)
ING (aandelen + geschreven puts)
ORD (aandelen + geschreven puts)
BAM (aandelen + geschreven puts)
AKZ (geschreven puts)
KPN (geschreven puts)
RD (aandelen)
TT (aandelen)
ASR 10%

Sommige puts zijn korte termijn, met een strike van 5% tot 15% boven de huidige beurskoers, sommige zijn long en deep in the money.

Zolang sommige van deze aandelen nog relatief laag blijven, ga ik door met schrijven. Zo schrijf ik me helemaal suf aan Aegon op 5,20. Toch iedere keer zo'n 50 ct verwachtingswaarde, als Aegon netto helemaal niks doet. Dat compenseert ten minste het renteverlies op het aandeel.
Als de beurs boven de strike expireert dan doe ik niks meer. Dan wacht ik tot het er weer onder komt, schrijf ik opnieuw, of ik heb gewoon mijn geaccumuleerde winst.

Vrij saai, maar zonder catastrophes een goede cashflow.
The End Times are wild
  donderdag 6 januari 2011 @ 01:24:56 #3
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_90917365
tvp
The more debt, the better
pi_90923092
Stijgt weer lekker.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
  donderdag 6 januari 2011 @ 11:31:37 #5
66186 foetre
Wielren en Hardloop addict
pi_90923750
Ben benieuwd wat amg allemaal nog in petto heeft.
Heb ze in 2009 voor 4.45 ingekocht
pi_90924530
laat maar-

[ Bericht 41% gewijzigd door tony_clifton- op 06-01-2011 12:04:39 ]
pi_90924569
quote:
14s.gif Op donderdag 6 januari 2011 11:31 schreef foetre het volgende:
Ben benieuwd wat amg allemaal nog in petto heeft.
Heb ze in 2009 voor 4.45 ingekocht
Nice :9

Al mag ik ook niet klagen met DL :P
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_90925002
Thr doet ook goed mee. Wel geschrokken van wat dat aandeel met mijn pf doet, misschien moet ik toch maar eens gaan afbouwen, just because.
  donderdag 6 januari 2011 @ 13:59:34 #9
256829 Sokz
Livin' the life
pi_90929938
Ik ga 2011 in met een kleine port:
GS
PBR
JNJ
MT
en een klein plukje koper
:)

[ Bericht 0% gewijzigd door Sokz op 06-01-2011 14:18:08 ]
pi_90936813
Risk comes from not knowing what you are doing.

Hoe toepasselijk.
http://www.reuters.com/article/idUSTRE7053C520110106

Eén keer raden wat het congres zal doen.
  donderdag 6 januari 2011 @ 16:51:25 #11
78918 SeLang
Black swans matter
pi_90937998
Dit zei Obama in 2006 toen de de debt limit wilden verhogen naar $8.2 trillion:

The fact that we are here today to debate raising America's debt limit is a sign of leadership failure. It is a sign that the U.S. Government can't pay its own bills. It is a sign that we now depend on ongoing financial assistance from foreign countries to finance our Government's reckless fiscal policies. Increasing America's debt weakens us domestically and internationally. Leadership means that the buck stops here. Instead, Washington is shifting the burden of bad choices today onto the backs of our children and grandchildren. America has a debt problem and a failure of leadership. Americans deserve better. ^O^

En nu wil hij zelf de limiet verhogen naar $14,3 trillion want anders is het zogenaamd slecht voor de economie

"Leadership failure". You said it yourself dude :')

Wat een slappe lul is het toch ook die Obama :r
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_90939391
quote:
10s.gif Op donderdag 6 januari 2011 16:51 schreef SeLang het volgende:

Schrijnend om zijn tekst terug te lezen.
  donderdag 6 januari 2011 @ 17:21:14 #13
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_90939521
Van 8,2 naar 14,3 trillion :{ :')

[ Bericht 44% gewijzigd door JimmyJames op 06-01-2011 17:28:09 ]
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_90939855
En het vervolg is waarschijnlijk dat het debt plafond wordt aangepast zodat ze meer schuld kunnen maken en dat de markt dat als een gunstig (!) teken zal zien en fors omhoog gaat.
  donderdag 6 januari 2011 @ 17:31:59 #15
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_90940039
http://ftalphaville.ft.co(...)bondholders-is-here/

gevolg

http://ftalphaville.ft.co(...)et-are-you-watching/

[ Bericht 36% gewijzigd door JimmyJames op 06-01-2011 17:42:47 ]
pi_90940122
Zie ook de Euro...vrije val:)
pi_90940746
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 17:33 schreef Blandigan het volgende:
Zie ook de Euro...vrije val:)
De baltic dry is ook al een tijdje in vrije val. De beurzen op 2 jaarshigh? ze lijken wel high.
Escaping from a liquidity trap may be impossible, much like light trapped in a black hole.
Op zaterdag 19 november 2011 13:27 schreef Perrin het volgende: En net als van voetbal, heeft iedereen verstand van macro-economie
  donderdag 6 januari 2011 @ 17:46:22 #18
78918 SeLang
Black swans matter
pi_90940759
quote:
Dit is een voorbereiding voor de geplande default van Griekenland en Ierland (en misschien nog anderen). Bondholders gaan meebetalen voor bankdefaults (dat zou normaal moeten zijn dus waarom daar een commissie voor nodig is is de vraag :?). En vanaf 2013 mogen Griekenland en Ierland defaulten en daarmee mogelijk ook een aantal banken die in die troep hebben belegd. Ik denk alleen dat de markt al ver voor 2013 die defaults gaat afdwingen.
Mijn reisverslagen
  donderdag 6 januari 2011 @ 17:48:31 #19
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_90940842
quote:
10s.gif Op donderdag 6 januari 2011 16:51 schreef SeLang het volgende:
Dit zei Obama in 2006 toen de de debt limit wilden verhogen naar $8.2 trillion:

The fact that we are here today to debate raising America's debt limit is a sign of leadership failure. It is a sign that the U.S. Government can't pay its own bills. It is a sign that we now depend on ongoing financial assistance from foreign countries to finance our Government's reckless fiscal policies. Increasing America's debt weakens us domestically and internationally. Leadership means that the buck stops here. Instead, Washington is shifting the burden of bad choices today onto the backs of our children and grandchildren. America has a debt problem and a failure of leadership. Americans deserve better. ^O^

En nu wil hij zelf de limiet verhogen naar $14,3 trillion want anders is het zogenaamd slecht voor de economie

[ afbeelding ]

Ach, zolang de oud papierprijs nog lager is dan de dollars die je er op printen kan is er niks aan de hand, dan blijft het winstgevend om te drukken.
Zorgen moeten we ons pas gaan maken als valsemunters de hoop opgeven omdat het niet meer loont om te drukken, papier+inkt zijn meer waard als het biljet. Tot die tijd: Hosanna!
The End Times are wild
pi_90940859
Ik denk dat de markt nu toch wel een pullback gaat maken. Minstens 2% eraf of dergelijke. Met de tekenen voor een positieve maand geeft dit een goede mogelijkheid een "low-risk" long te kopen.
pi_90940902
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 17:48 schreef superpiet het volgende:
Ik denk dat de markt nu toch wel een pullback gaat maken. Minstens 2% eraf of dergelijke. Met de tekenen voor een positieve maand geeft dit een goede mogelijkheid een "low-risk" long te kopen.
Is je 1300 van de baan? :D
Escaping from a liquidity trap may be impossible, much like light trapped in a black hole.
Op zaterdag 19 november 2011 13:27 schreef Perrin het volgende: En net als van voetbal, heeft iedereen verstand van macro-economie
  donderdag 6 januari 2011 @ 18:56:23 #22
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_90943976
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 17:48 schreef superpiet het volgende:
Tja, voor hetzelfde geld gaat hij 2% omlaag na eerst weer 4% gestegen te zijn. Dan koop je nog 2% duurder. Waarom zou vorige week dat aandeel niet aantrekkelijk geprijsd zijn, en dan nu eerst +4% en dan -2% opeens wel?

Er zijn echt genoeg aandelen die objectief beschouwd niet te duur zijn in de AEX. Dat wil niet zeggen dat ze niet toch nog fors kunnen dalen, maar gespreid en LT in de porto is het toch zeker een acceptabele belegging (met de huidige rente en inflatie)
The End Times are wild
  donderdag 6 januari 2011 @ 19:01:13 #23
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_90944214
De Britse economie gaat het ook voor de wind:
http://imarketnews.com/node/24619
  donderdag 6 januari 2011 @ 21:22:20 #24
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_90951444
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 17:46 schreef fedsingularity het volgende:

[..]

De baltic dry is ook al een tijdje in vrije val. De beurzen op 2 jaarshigh? ze lijken wel high.

http://www.investmenttools.com/futures/bdi_baltic_dry_index.htm
Dat mag je wel zeggen ja
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_90957159
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 21:22 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
http://www.investmenttools.com/futures/bdi_baltic_dry_index.htm
Dat mag je wel zeggen ja
Vergeleken met jouw plaatje is er alweer 4,75% af maar het zal pas wel in het nieuws komen als we gaan dalen met de beurzen en men een verklaring zoekt :+
  donderdag 6 januari 2011 @ 23:02:31 #26
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_90957389
Ik zie de correlatie en/of fasevoorsprong van die Baltic-dry niet. Of is het een contra-indicator.

We leven in een wereld met honderdduizenden indexen. Logisch dat er ooit een gevonden wordt die de beursindex lijkt te voorspellen. Maar dat duurt ongeveer net zolang totdat hij gevonden is. Daarna blijkt het toch weer random.
The End Times are wild
pi_90957906
Er is ook weinig correlatie maar als dit een graadmeter is voor de wereldeconomie dan lijken de beurzen me op het moment behoorlijk overgewaardeerd.
Maar goed, je hebt gelijk er is geen directe correlatie dus we zien wel hoe het uitpakt.

Overigens, na de daling vandaag staan we nog maar een fractie van de low van april 2009.
  donderdag 6 januari 2011 @ 23:13:08 #28
323876 michaelmoore
pi_90957934
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 23:02 schreef LXIV het volgende:
Ik zie de correlatie en/of fasevoorsprong van die Baltic-dry niet. Of is het een contra-indicator.

We leven in een wereld met honderdduizenden indexen. Logisch dat er ooit een gevonden wordt die de beursindex lijkt te voorspellen. Maar dat duurt ongeveer net zolang totdat hij gevonden is. Daarna blijkt het toch weer random.
er hoort enige correlatie te zijn , maar die is momenteel helemaal zoek.
hier is de correlatie beter te zien
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_90958392
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 23:13 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
"Momenteel"?
  donderdag 6 januari 2011 @ 23:24:17 #30
323876 michaelmoore
pi_90958490
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 23:22 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

"Momenteel"?
ja wat is daarmee??
pi_90958521
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 23:24 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

ja wat is daarmee??
Dat ik de correlatie voorheen ook niet zo heel sterk vind.
pi_90958586
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 23:25 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Inderdaad genoeg uitschieters die vergelijkbaar zijn met de huidige "correlatie".
  donderdag 6 januari 2011 @ 23:26:30 #33
323876 michaelmoore
pi_90958592
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 23:25 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

ze zoeken elkaar wel op, de Baltic zou weken voor lopen op de SP
pi_90958756
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 23:26 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

ze zoeken elkaar wel op, de Baltic zou weken voor lopen op de SP
Wie zoekt wie op? ;)

Namelijk ook genoeg momenten waarop het achterloopt, imho heb je er weinig aan als voorspellende waarde (linksom of rechtsom). Al is het wel een leuke index om te combineren met andere zaken en zo te kijken of er wat voorspelbaarheid inzit.
pi_90959591
De relevantie van de Baltic Dry index is wat mij betreft dat er minder schepen met goederen over de wereld varen. Flink minder, dan je zou verwachten in een "aantrekkende economie".
Wat ik me dan afvraag is waar al die geproduceerde goederen blijven van al die bedrijven die zulke mooie cijfers (hebben) laten zien.
pi_90959738
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 23:49 schreef Blandigan het volgende:
De relevantie van de Baltic Dry index is wat mij betreft dat er minder schepen met goederen over de wereld varen. Flink minder, dan je zou verwachten in een "aantrekkende economie".
Wat ik me dan afvraag is waar al die geproduceerde goederen blijven van al die bedrijven die zulke mooie cijfers (hebben) laten zien.
Aan de andere kant is dat geen lineair verband, beetje het rennen of stil staan waar meerdere sectoren last van hebben). Plus het is een composite van alle scheepvaart toch (dry bulk, container, tanker e.d.)?
pi_90960017
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 23:53 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Aan de andere kant is dat geen lineair verband, beetje het rennen of stil staan waar meerdere sectoren last van hebben). Plus het is een composite van alle scheepvaart toch (dry bulk, container, tanker e.d.)?
Ik zat net naar de 5Y grafiek te kijken en dan zie je dat de index momenteel nauwelijks boven het dieptepunt van de 2008 crash uitkomt.
  vrijdag 7 januari 2011 @ 00:11:17 #38
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_90960530
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 23:13 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Hallo arbitrage :P
The more debt, the better
pi_90965841
Hier in India staan de voorpagina's vol, en wordt de hele dag tv gevuld met 18+% voedselinflatie.

De overheidsbegroting is zwaar negatief, er is een betalingstekort, dit gaat ploffen....

LXIV, heb je je goud shorts al binnen? :)
pi_90968445
Hoe bedoel je Dinosaur? PIGS uitgebreid met India (na België gisteren)?
Ga je daarop proberen short te gaan?

Btw; typisch amerika: http://www.washingtonpost(...)AR2011010603387.html

De Wever heeft imo groot gelijk dat hij daar aan meedoet. De politiek is zo'n klucht hier dat je gewoon geen leven kan hebben gedurende jaren na de verkiezingen als je de formatie voorrang moet geven.

[ Bericht 34% gewijzigd door tony_clifton- op 07-01-2011 11:14:50 ]
pi_90969118
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 11:06 schreef tony_clifton- het volgende:
Hoe bedoel je Dinosaur? PIGS uitgebreid met India (na België gisteren)?
Ga je daarop proberen short te gaan?

Btw; typisch amerika: http://www.washingtonpost(...)AR2011010603387.html

De Wever heeft imo groot gelijk dat hij daar aan meedoet. De politiek is zo'n klucht hier dat je gewoon geen leven kan hebben gedurende jaren na de verkiezingen als je de formatie voorrang moet geven.
India heeft een samenleving die uit elkaar aan het knallen is. Nu is het weer hommeles in delen van Andra Pradesh (rondon Hyderabad, wat een belangrijk offshoring centrum is) waar de communisten steeds meer tractie onder bevolking krijgen. De politiek/centrale bank gaat hier op de rem stampen, anders krijgen ze hier behalve de stuk of vijf burgeroorlogen die al woeden overal brandhaarden. Het gaat veel te hard, en het is ontzettend ongelijk verdeeld.

Het meerendeel van de Indiaase bevolking besteedt 3/4 van haar inkomen aan voedsel. MOet je voorstellen wat 18% inflatie dan met je doet.

En dat geldt voor een groot gedeelte van Azie. Het Oosterse sprookje is niet vol te houden. En iets om ter dege rekening mee te houden is dat de heersende opinie is dat Japan, Europa en USA daar met name voor verantwoordelijk zijn vanwege hun rentepolitiek.
pi_90970046
Mja, het is al langer duidelijk dat de westerse politiek tussen de lijnen een middenvinger opsteekt naar andere machtscentra in wording... Wie weet leren ze binnen een paar honderd jaar op school over deze periode als het einde van de VS...
  vrijdag 7 januari 2011 @ 12:11:21 #43
78918 SeLang
Black swans matter
pi_90970974
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 11:25 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

En dat geldt voor een groot gedeelte van Azie. Het Oosterse sprookje is niet vol te houden. En iets om ter dege rekening mee te houden is dat de heersende opinie is dat Japan, Europa en USA daar met name voor verantwoordelijk zijn vanwege hun rentepolitiek.
Natuurlijk zijn die opkomende landen er zelf schuldig aan door sterk negatieve real interest rates te handhaven. Het westen probeert opwaardering van hun munten af te dwingen met QE2 en dat zou best weleens succesvol kunnen gaan zijn als het zo doorgaat met voedselprijs en olieprijs inflatie.

Echter, als dat plan slaagt dan kun je weleens wat "onverwachte" zij effecten gaan krijgen, zoals:
- Minder vraag naar westerse staatsleningen
- Hogere prijsinflatie in het westen
- (veel) hogere rente in het westen, met alle deflatoire gevolgen van dien
- Protectionisme, dus minder mogelijkheden voor expansie naar emerging markets
- Geopolitieke spanningen
Mijn reisverslagen
pi_90971982
Hoe emotie je beslissingen, bezit, etc beinvloeden.
Duurde even voor ik er in zat maar leuk interview.
http://www.chrismartenson(...)-wired-inflate/50338
pi_90976306
Nog een paar minuten en we gaan weer omhoog! :p
pi_90976389
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 14:22 schreef Rejected het volgende:
Nog een paar minuten en we gaan weer omhoog! :p
Zul je zeker net zien dat het weer de 10% ofzo aan zal tikken ;)

Ik denk dat als we de 9.5% of lager halen er al best wel weer een hosanna gevoel aan zal komen en alle nieuwsstukjes van vandaag daar over zullen gaan.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_90976606
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 14:24 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Zul je zeker net zien dat het weer de 10% ofzo aan zal tikken ;)

Ik denk dat als we de 9.5% of lager halen er al best wel weer een hosanna gevoel aan zal komen en alle nieuwsstukjes van vandaag daar over zullen gaan.
Dat vind ik zo mooi van beleggers, ze leven bij de dag.
pi_90976720
Banen +103,000, verwachting was +150,000.

Werkeloosheid 9,4%, verwachting was 9,7%.
  vrijdag 7 januari 2011 @ 14:34:18 #49
256829 Sokz
Livin' the life
pi_90976802
oeff en gelijk down.
pi_90976811
Tja, is dat positief of negatief?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')