De derde vrijdag heb ik nogal wat geschreven puts doorgerold. Verder is mijn positie ongeveer dezelfde. Ik heb een lange, deep ITM put geschreven op KPN om rente op te trekken. Verder vind ik mijn leverage hoog genoeg en ben ik wel tevreden over mijn huidige porto (niet over de prestatie van de individuele fondsen afgelopen jaar, maar goed.)quote:Op woensdag 5 januari 2011 22:16 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Daarin ben je niet de enige. Heb jij eigenlijk nog posities geliquideerd of is de portfolio 2010 een beetje hetzelfde als portfolio 2011?
Nicequote:Op donderdag 6 januari 2011 11:31 schreef foetre het volgende:
Ben benieuwd wat amg allemaal nog in petto heeft.
Heb ze in 2009 voor 4.45 ingekocht
Schrijnend om zijn tekst terug te lezen.quote:Op donderdag 6 januari 2011 16:51 schreef SeLang het volgende:
"Leadership failure". You said it yourself dude
Wat een slappe lul is het toch ook die Obama
De baltic dry is ook al een tijdje in vrije val. De beurzen op 2 jaarshigh? ze lijken wel high.quote:
Dit is een voorbereiding voor de geplande default van Griekenland en Ierland (en misschien nog anderen). Bondholders gaan meebetalen voor bankdefaults (dat zou normaal moeten zijn dus waarom daar een commissie voor nodig is is de vraagquote:Op donderdag 6 januari 2011 17:31 schreef JimmyJames het volgende:
http://ftalphaville.ft.co(...)bondholders-is-here/
Ach, zolang de oud papierprijs nog lager is dan de dollars die je er op printen kan is er niks aan de hand, dan blijft het winstgevend om te drukken.quote:Op donderdag 6 januari 2011 16:51 schreef SeLang het volgende:
Dit zei Obama in 2006 toen de de debt limit wilden verhogen naar $8.2 trillion:
The fact that we are here today to debate raising America's debt limit is a sign of leadership failure. It is a sign that the U.S. Government can't pay its own bills. It is a sign that we now depend on ongoing financial assistance from foreign countries to finance our Government's reckless fiscal policies. Increasing America's debt weakens us domestically and internationally. Leadership means that the buck stops here. Instead, Washington is shifting the burden of bad choices today onto the backs of our children and grandchildren. America has a debt problem and a failure of leadership. Americans deserve better.
En nu wil hij zelf de limiet verhogen naar $14,3 trillion want anders is het zogenaamd slecht voor de economie
[ afbeelding ]
"Leadership failure". You said it yourself dude
Wat een slappe lul is het toch ook die Obama
Is je 1300 van de baan?quote:Op donderdag 6 januari 2011 17:48 schreef superpiet het volgende:
Ik denk dat de markt nu toch wel een pullback gaat maken. Minstens 2% eraf of dergelijke. Met de tekenen voor een positieve maand geeft dit een goede mogelijkheid een "low-risk" long te kopen.
Tja, voor hetzelfde geld gaat hij 2% omlaag na eerst weer 4% gestegen te zijn. Dan koop je nog 2% duurder. Waarom zou vorige week dat aandeel niet aantrekkelijk geprijsd zijn, en dan nu eerst +4% en dan -2% opeens wel?quote:Op donderdag 6 januari 2011 17:48 schreef superpiet het volgende:
Ik denk dat de markt nu toch wel een pullback gaat maken. Minstens 2% eraf of dergelijke. Met de tekenen voor een positieve maand geeft dit een goede mogelijkheid een "low-risk" long te kopen.
quote:Op donderdag 6 januari 2011 17:46 schreef fedsingularity het volgende:
[..]
De baltic dry is ook al een tijdje in vrije val. De beurzen op 2 jaarshigh? ze lijken wel high.
Vergeleken met jouw plaatje is er alweer 4,75% af maar het zal pas wel in het nieuws komen als we gaan dalen met de beurzen en men een verklaring zoektquote:Op donderdag 6 januari 2011 21:22 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
http://www.investmenttools.com/futures/bdi_baltic_dry_index.htm
Dat mag je wel zeggen ja
er hoort enige correlatie te zijn , maar die is momenteel helemaal zoek.quote:Op donderdag 6 januari 2011 23:02 schreef LXIV het volgende:
Ik zie de correlatie en/of fasevoorsprong van die Baltic-dry niet. Of is het een contra-indicator.
We leven in een wereld met honderdduizenden indexen. Logisch dat er ooit een gevonden wordt die de beursindex lijkt te voorspellen. Maar dat duurt ongeveer net zolang totdat hij gevonden is. Daarna blijkt het toch weer random.
"Momenteel"?quote:Op donderdag 6 januari 2011 23:13 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
er hoort enige correlatie te zijn , maar die is momenteel helemaal zoek.
hier is de correlatie beter te zien
[ afbeelding ]
ja wat is daarmee??quote:
Inderdaad genoeg uitschieters die vergelijkbaar zijn met de huidige "correlatie".quote:Op donderdag 6 januari 2011 23:25 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Dat ik de correlatie voorheen ook niet zo heel sterk vind.
ze zoeken elkaar wel op, de Baltic zou weken voor lopen op de SPquote:Op donderdag 6 januari 2011 23:25 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Dat ik de correlatie voorheen ook niet zo heel sterk vind.
Wie zoekt wie op?quote:Op donderdag 6 januari 2011 23:26 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ze zoeken elkaar wel op, de Baltic zou weken voor lopen op de SP
Aan de andere kant is dat geen lineair verband, beetje het rennen of stil staan waar meerdere sectoren last van hebben). Plus het is een composite van alle scheepvaart toch (dry bulk, container, tanker e.d.)?quote:Op donderdag 6 januari 2011 23:49 schreef Blandigan het volgende:
De relevantie van de Baltic Dry index is wat mij betreft dat er minder schepen met goederen over de wereld varen. Flink minder, dan je zou verwachten in een "aantrekkende economie".
Wat ik me dan afvraag is waar al die geproduceerde goederen blijven van al die bedrijven die zulke mooie cijfers (hebben) laten zien.
Ik zat net naar de 5Y grafiek te kijken en dan zie je dat de index momenteel nauwelijks boven het dieptepunt van de 2008 crash uitkomt.quote:Op donderdag 6 januari 2011 23:53 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Aan de andere kant is dat geen lineair verband, beetje het rennen of stil staan waar meerdere sectoren last van hebben). Plus het is een composite van alle scheepvaart toch (dry bulk, container, tanker e.d.)?
Hallo arbitragequote:Op donderdag 6 januari 2011 23:13 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
er hoort enige correlatie te zijn , maar die is momenteel helemaal zoek.
hier is de correlatie beter te zien
[ afbeelding ]
India heeft een samenleving die uit elkaar aan het knallen is. Nu is het weer hommeles in delen van Andra Pradesh (rondon Hyderabad, wat een belangrijk offshoring centrum is) waar de communisten steeds meer tractie onder bevolking krijgen. De politiek/centrale bank gaat hier op de rem stampen, anders krijgen ze hier behalve de stuk of vijf burgeroorlogen die al woeden overal brandhaarden. Het gaat veel te hard, en het is ontzettend ongelijk verdeeld.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 11:06 schreef tony_clifton- het volgende:
Hoe bedoel je Dinosaur? PIGS uitgebreid met India (na België gisteren)?
Ga je daarop proberen short te gaan?
Btw; typisch amerika: http://www.washingtonpost(...)AR2011010603387.html
De Wever heeft imo groot gelijk dat hij daar aan meedoet. De politiek is zo'n klucht hier dat je gewoon geen leven kan hebben gedurende jaren na de verkiezingen als je de formatie voorrang moet geven.
Natuurlijk zijn die opkomende landen er zelf schuldig aan door sterk negatieve real interest rates te handhaven. Het westen probeert opwaardering van hun munten af te dwingen met QE2 en dat zou best weleens succesvol kunnen gaan zijn als het zo doorgaat met voedselprijs en olieprijs inflatie.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 11:25 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
En dat geldt voor een groot gedeelte van Azie. Het Oosterse sprookje is niet vol te houden. En iets om ter dege rekening mee te houden is dat de heersende opinie is dat Japan, Europa en USA daar met name voor verantwoordelijk zijn vanwege hun rentepolitiek.
Zul je zeker net zien dat het weer de 10% ofzo aan zal tikkenquote:Op vrijdag 7 januari 2011 14:22 schreef Rejected het volgende:
Nog een paar minuten en we gaan weer omhoog! :p
Dat vind ik zo mooi van beleggers, ze leven bij de dag.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 14:24 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Zul je zeker net zien dat het weer de 10% ofzo aan zal tikken![]()
Ik denk dat als we de 9.5% of lager halen er al best wel weer een hosanna gevoel aan zal komen en alle nieuwsstukjes van vandaag daar over zullen gaan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |