Wat hij zegt!!!quote:Op donderdag 6 januari 2011 15:04 schreef Octagon het volgende:
[..]
Een ex is je idd niks verschuldigd, ook geen uitleg... maar als je dan toch aan de praat raakt, is het wel prettig als je een coherent verhaal te horen krijgt. Niet ?
Allez, ik spreek maar uit mijn eigen ervaring hoor - ik vind ook niet dat mijn ex een coherent verhaal had, dat ze warm en koud tegelijkertijd blies... en ook ik had moeite om dat te accepteren.
Het gaat hierbij inderdaad om hetgeen Octagon zegt: Het zijn haar woorden en daden NA de breuk die niet rijmen. Enerzijds denkt ze een goede beslissing gemaakt te hebben, anderzijds weet ze dat ze 'de perfecte relatie' heeft weggegooid en dat ze misschien wel de grootste fout van haar leven maakt (zo zie ik het althans wel, maar het zijn letterlijk haar woorden).quote:Op donderdag 6 januari 2011 14:55 schreef laforest het volgende:
[..]
Als haar daden en woorden niet rijmen, waarom wil je haar dan terug? Lijkt me erg masochistisch. Als iemand je vriendin is dan verdien je eerlijkheid en dat gaat dan hand in hand met het vertrouwen wat je haar dan geeft. Is dat gebroken, dan is het tijd om de relatie te verlaten.
Alleen jij kunt die spiraal doorbreken. Mensen kunnen je hulp geven, maar jij bent degene die het moet doen.
Ik hoop dat je wat aan het onderstaande hebt:
ANTIDOTE 1 - Observe Yourself: Do I exaggerate positive qualities of things I am attached to, are they really worth all my troubles? Is it really worth to work hard for days, weeks or months to have an hour of fun?
ANTIDOTE 3 - Reflect on the Unsatisfactory Nature of Existence. This is also called the First Noble Truth. How much fun is fun really, and how much is it forgetting the pain? Do desires ever stop or is it an endless job to fulfil them?
ANTIDOTE 4 - Reflect on Impermanence. How important is the person or object: everything will end someday, people die, things break.
ANTIDOTE 5 - Reflect on the Problems of Attachment. Lying in the sun is great, but it quickly leads to sunburn. Eating nice food is great, but it leads to indigestion and obesity. Driving around in big cars is great, but how long do I have to work to enjoy this?
ANTIDOTE 6 - Reflect on bodily attraction (lust for sex). Loving someone is great, but what happens when the "honeymoon-days" are over? But what is the body really? What more is it than a skin bag filled with bones, flesh, disgusting organs and fluids?
ANTIDOTE 7 - Reflect on the Results of Attachment. Greed and craving lead to stealing and all kinds of crime, including war. Addiction to alcohol and drugs are simply forms of strong craving; they destroy the addict and the surroundings. Uncontrolled lust leads to sexual abuse. The feeling of greed, craving and lust in themselves can be easily seen as forms of suffering.
ANTIDOTE 8 - Reflect on Death. What are all objects of attachment worth at "the moment of truth" or death?
(Ik ben geen boedist overigens)
Ik hoop dat je die baan krijgt, maar kom niet te gevoelig over. Kom vooral zelfverzekerd over en dat zij het gevoel hebben, ja dat is een aanwinst voor ons bedrijf. Werken zou een fantastische afleiding voor je kunnen zijn.
BTW je kunt ook een hobby of sport gaan doen, ben je niet van anderen afhankelijk zoals bij het worden aangenomen voor een baan. Ook een wandeling maken ofzo of vrijwilligerswerk doen kun je ook zelf initiatief voor tonen.
Ik heb haar maandag een brief geschreven, waarin ik dit volgens mij ook al gezet heb. Deze brief heb ik natuurlijk niet opgestuurd, want in die brief staat ook hoe ik mij op dit moment voel. Dat hoeft ze niet te weten, behalve als ze er zelf naar zou vragen.quote:Op donderdag 6 januari 2011 14:56 schreef Octagon het volgende:
[..]
Het mailtje sturen zou je kunnen opluchten [weet ik alles van - heb ik nog niet zo lang geleden zelf ook gedaan] - vraag is of je dan (al dan niet onbewust) gaat zitten wachten op een antwoord.
Je kunt het mailtje ook schrijven, en niet opsturen natuurlijk... misschien is het dan ook uit je systeem.
Precies, dat zou inderdaad fijn zijn. Feit is, dat ze in ons laatste echte gesprek ook niet wist wat ze dacht, wat ze wilde. Dat ze dacht dat ze een goede beslissing had gemaakt, maar het ook allemaal niet wist (dat maakt het ook moeilijker te accepteren). Ik kon dat ook zien, de chaos op haar kamer sprak boekdelen, ik heb nog nooit zoveel rommel (als in kleren, boeken, tassen) op de grond zien liggen. Hoewel het nooit echt opgeruimd was daar, maar in vergelijking met dit was het normaal gesproken heel erg netjes.quote:Op donderdag 6 januari 2011 15:04 schreef Octagon het volgende:
[..]
Een ex is je idd niks verschuldigd, ook geen uitleg... maar als je dan toch aan de praat raakt, is het wel prettig als je een coherent verhaal te horen krijgt. Niet ?
Allez, ik spreek maar uit mijn eigen ervaring hoor - ik vind ook niet dat mijn ex een coherent verhaal had, dat ze warm en koud tegelijkertijd blies... en ook ik had moeite om dat te accepteren.
Misschien ontmoet je wel een leuke meid daar op het kantoorquote:Op donderdag 6 januari 2011 15:21 schreef Mr.Myst het volgende:
[..]
Het gaat hierbij inderdaad om hetgeen Octagon zegt: Het zijn haar woorden en daden NA de breuk die niet rijmen. Enerzijds denkt ze een goede beslissing gemaakt te hebben, anderzijds weet ze dat ze 'de perfecte relatie' heeft weggegooid en dat ze misschien wel de grootste fout van haar leven maakt (zo zie ik het althans wel, maar het zijn letterlijk haar woorden).
Bedankt voor je tips, ik zal ze eens rustig doorlezen. Je hebt gelijk dat ik het vooral zelf moet doen. Ik wil er ook weer beter uit komen, maar het lukt me op dit moment niet alleen. Praten lucht niet op, en door mijn gedachten blijf ik in een neerwaartse spiraal zitten die ik in mijn eentje niet kan doorbreken, dat is me althans nog niet gelukt.
De baan waar ik morgen een gesprek voor heb, is een werkervaringsplaats binnen de gemeente. Het is de bedoeling dat ik daar op kantoor ervaring op ga doen. Wie weet zijn er kansen op een interne opleiding/cursus, dus ik wil dat met beide handen aangrijpen. Zeker omdat ik niks heb om op terug te vallen, omdat ik begin vorig jaar in de afstudeerfase van mijn opleiding moest stoppen. Het valt echter aan mij te zien dat ik niet goed in mijn vel zit. Ik zal daar niet als 'een zielig hoopje mens' gaan zitten, maar ik denk wel dat ik mijn situatie even uit ga leggen. Zeker omdat de huisarts aan een burnout/depressie denkt. Dan is het niet handig om dat niet te vermelden, aan het werk te gaan en dan na een paar dagen zeggen dat het niet meer gaat omdat deze situatie op dit moment speelt. Dan kan ik beter eerlijk zijn. Feit is, dat ik dit wel graag wil gaan doen, en dat zal ik ook zeker laten blijken.
[..]
Ik heb haar maandag een brief geschreven, waarin ik dit volgens mij ook al gezet heb. Deze brief heb ik natuurlijk niet opgestuurd, want in die brief staat ook hoe ik mij op dit moment voel. Dat hoeft ze niet te weten, behalve als ze er zelf naar zou vragen.
Misschien moet ik het mailtje even schrijven, het is alleen wel zo dat het schrijven van de brief mij niet opgelucht heeft... Dus ik weet niet of dit me uiteindelijk ook goed zou doen, of ik het mailtje nou zou versturen of niet.
Ik zou gaan zitten wachten op antwoord.Ik zou daarbij geen verwachtingen hebben, want ik weet eigenlijk wel zeker hoe ze zou gaan reageren. Ik denk dat ze het zou begrijpen en zou zeggen dat ze niet boos/teleurgesteld (meer) is. Verder zou het zeer waarschijnlijk niks veranderen.
[..]
Precies, dat zou inderdaad fijn zijn. Feit is, dat ze in ons laatste echte gesprek ook niet wist wat ze dacht, wat ze wilde. Dat ze dacht dat ze een goede beslissing had gemaakt, maar het ook allemaal niet wist (dat maakt het ook moeilijker te accepteren). Ik kon dat ook zien, de chaos op haar kamer sprak boekdelen, ik heb nog nooit zoveel rommel (als in kleren, boeken, tassen) op de grond zien liggen. Hoewel het nooit echt opgeruimd was daar, maar in vergelijken met dit was het normaal gesproken heel erg netjes.
Mja alles weten maakt niet gelukkig weet je. Mijn vriendin studeert en werkt in een kroeg en draait dan nachtdiensten in het weekend. Ja er knijpt wel eens een dronken klant in haar kont en dat vind zij zelf ook niet leuk. Ik hoef dat niet allemaal te weten en als ze het wel verteld ja zal ik er niet zo gauw jaloers op reageren daar zij uiteindelijk in mijn bedje ligt en mij verder ook geen reden geeft om aan haar woorden te twijfelen.quote:Op donderdag 6 januari 2011 15:17 schreef H6-4ever het volgende:
Mijn vriendin was niet altijd eerlijk, anders gezegd ze verzweeg wel eens dingen om mij niet boos/jaloers te maken...daardoor kon ik haar niet 100% vertouwen, en ik heb haar daardoor ook niet de vrijheid kunnen geven die ze wilde in haar `nieuwe leven`..waarbij ze in de horecea kon gaan werken (wat voor haar heel belangrijk was, nieuwe sociale contacten want ze mocht eingelijk niet werken,ivm haar beperking), daar heb ik haar nooit in gesteund! en dat was dus hoofdreden dat ze bij mij weg is...nu vraag ik me steeds af, waar ligt de fout?
Ja zo zijn vrouwen nu eenmaal, moet je gewoon maling aan hebben. Als je praat, leuk, geef gewoon aan dat het lekker met je gaat en waar je mee bezig bent en hecht niet te veel waarde aan wat ze je verteld. En als haar verhaal niet klopt? Nou en! Des te beter om maar geen contact te hebben, je wilt toch geen leugenaar als kennis hebben?quote:Op donderdag 6 januari 2011 15:04 schreef Octagon het volgende:
[..]
Mijn eerste reactie was van "natuurlijk heb je nog recht op antwoorden!" maar met even verder denken is deze uitspraak wel waarheid.quote:Op donderdag 6 januari 2011 15:01 schreef laforest het volgende:
[..]
Ok sorry dan
Na de breuk is zij hem geen antwoord meer verschuldigd. Maakt verder niet uit of het rijmt of niet.
Mijn idee........quote:Op donderdag 6 januari 2011 15:43 schreef Wanderingwhy het volgende:
[..]
Mijn eerste reactie was van "natuurlijk heb je nog recht op antwoorden!" maar met even verder denken is deze uitspraak wel waarheid.
Als je ex na de breuk plotseling van karakter veranderd en zich geen donder meer aantrekt van eventuele vragen die er nog bij je zijn (concrete vragen en geen zeurderige vragen) dan moet je je toch ernstig gaan afvragen of je niet teveel met een roze brilletje hebt gekeken.
Voor mij heeft de periode na de breuk iig mijn beeld op m'n ex behoorlijk veranderd. Dusdanig veranderd dat ik nu heel anders naar haar kijk.
@Mr.Myst: Ook bij mij spelen er heel andere zaken dan bij een 'standaard' breuk maar dat geeft geen enkele reden om anders met een breuk om te gaan. Uit = uit en als er echt liefde in het spel is komt dat vanzelf naar voren als de stofwolken neergedaald zijn.
Zie bij mij dat rare msn-gedoe. Het raakt me totaal niet en ik moest er vanmiddag zelfs nog even om lachen. Prima dat ze tegen me aanschurkt maar ze zal toch echt zelf de eerste stap moeten zetten. De bal ligt 100% bij haar. Ik heb genoeg gedaan
Los daarvan: wat heeft het voor nut haar in je MSN te hebben? Nogmaals: gooi haar d'r uit.quote:Op donderdag 6 januari 2011 14:34 schreef Wanderingwhy het volgende:
[..]
@laforest: als je mijn post goed leest zie je dat ik niet over 'mijn probleem' schrijf maar over 'haar fabricageprobleem'
Ik ben niet zo van het mooi weer spelen. Ik ben het ermee eens dat wanneer ik nu een mailtje ga sturen, waarin ik zet hoe het met me gaat, ik haar er niet mee terug ga krijgen. Of ze zou me terug willen uit medelijden, en dat wil ik natuurlijk ook niet.quote:Op donderdag 6 januari 2011 15:40 schreef laforest het volgende:
[..]
Ja zo zijn vrouwen nu eenmaal, moet je gewoon maling aan hebben. Als je praat, leuk, geef gewoon aan dat het lekker met je gaat en waar je mee bezig bent en hecht niet te veel waarde aan wat ze je verteld. En als haar verhaal niet klopt? Nou en! Des te beter om maar geen contact te hebben, je wilt toch geen leugenaar als kennis hebben?
Tuurlijk zo ik wel een eerlijk verhaal willen, maar als ik die niet krijg. Nou mooi laten gaan, beter kwijt dan rijk.
(Ik heb overigens geen enkel contact met welke ex dan ook, geen behoefte aan.)
Wat viking84 zegtquote:Op donderdag 6 januari 2011 15:52 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Los daarvan: wat heeft het voor nut haar in je MSN te hebben? Nogmaals: gooi haar d'r uit.
Nou er speelde wel wat dingen waarin ik het gevoel had dat ze niet eerlijk was, bijv. haar financiele situatie was ze niet eerlijk over..maar de druppel was eingelijk wel dat ze haar ex-vriend naar huis had gebracht na sluitingstijd, en daar heeft ze niks over verteld..ik ben daar via email achter gekomen dat hij haar nog een mail had gestuurd...bedankt dat je me naar huis hebt gebracht en vond het leuk om weer een serieus gesprek met je te hebben gehad....nou ik was woest, dat had ze toch kunnen vertellen, toen ik snachts op haar heb zitten te wachten...maar ik zou daar boos over worden zei ze...ja maar nu was ik kwaad! tja dan wordt het vertrouwen ook niet beter van aan mijn kantquote:Op donderdag 6 januari 2011 15:36 schreef laforest het volgende:
[..]
Waar was je bang voor of jaloers/boos over?
Wie heeft het over mooi weer spelen? Zeg dan gewoon niets, maar nooit zeggen dat het slecht met je gaat.quote:Op donderdag 6 januari 2011 15:53 schreef Mr.Myst het volgende:
[..]
Ik ben niet zo van het mooi weer spelen. Ik ben het ermee eens dat wanneer ik nu een mailtje ga sturen, waarin ik zet hoe het met me gaat, ik haar er niet mee terug ga krijgen. Of ze zou me terug willen uit medelijden, en dat wil ik natuurlijk ook niet.
Als ze uit zichzelf vraagt hoe het met me gaat, tja, dan ben ik eerlijk.
Natuurlijk, wanneer je uit kan stralen dat je zelfverzekerd bent, goed in je vel zit en de wereld aan kan, dan kan je ex spijt krijgen van haar beslissing. Ik voel me echter verre van dat, en ik kan het ook niet 'spelen'. Dan zou het nog heel onnatuurlijk zijn: Ik ben meer dan 10 kilo afgevallen en nu echt mager, mijn ogen staan 'flauw', en het is aan mijn gezicht af te lezen hoe ik me voel (tja, eerlijke familie, altijd fijn, maar ze zetten je wel met beide benen op de grond). Dan valt het niet te spelen dat het zo goed met je gaat.
Wat dat betreft vind ik het beter om nu geen contact te hebben, maar misschien over een tijdje pas weer. Het is wel zo dat we niet al te ver bij elkaar vandaan wonen, dus ik kan het verwachten dat ik ze binnenkort tegen kom. Dat is niet te voorkomen, en zal ik ook niet uit de weg (kunnen en willen) gaan.
Het is wel moeilijk om geen contact meer te hebben. Ik wil het liefste alles nog met haar delen, en ik wil ook alles van haar weten. Hoe ze zich voelt, hoe het met haar studie gaat, hoe het met haar ouders/broertjes gaat. Dat wil ik echt wel van haar zelf weten. Ik kan het zo aan een aantal vriendinnen van haar vragen, maar op die manier wil ik liever niet van haar weten.
Ik geloof niet dat het in mijn situatie zo zwart/wit is als eerlijk of oneerlijk. Daar speelt veel meer mee. Wat dat betreft heeft WW gelijk, als er echt nog liefde in het spel is, komt dat weer naar voren als de 'stofwolken' neergedaald zijn.
Wat dat betreft denk ik dat het beter is om niks van me te laten horen. Aankomende zondag zou een feestdag worden voor ons, we zouden dan twee jaar bij elkaar zijn. Daar zal ze ongetwijfeld ook aan denken. Ik ben benieuwd of ik nog iets van haar hoor. Niet dat ik daar op ga zitten wachten, of hoop op een 'wonder' a.s. zondag. Dat zit er denk ik niet in.
Wat dat betreft las ik gisteren een mooie uitspraak:
'Je kunt geen wonderen eisen. Je kunt alleen zorgen dat je open staat voor een wonder.'
Maar ja, haar financien zijn haar zaken toch? Je bent toch niet getrouwd? Ze hoeft toch niet elk detail aan jou te vertellen? Het is je vriendin, geen crimineel in een rechtzaak.quote:Op donderdag 6 januari 2011 15:56 schreef H6-4ever het volgende:
[..]
Nou er speelde wel wat dingen waarin ik het gevoel had dat ze niet eerlijk was, bijv. haar financiele situatie was ze niet eerlijk over..maar de druppel was eingelijk wel dat ze haar ex-vriend naar huis had gebracht na sluitingstijd, en daar heeft ze niks over verteld..ik ben daar via email achter gekomen dat hij haar nog een mail had gestuurd...bedankt dat je me naar huis hebt gebracht en vond het leuk om weer een serieus gesprek met je te hebben gehad....nou ik was woest, dat had ze toch kunnen vertellen, toen ik snachts op haar heb zitten te wachten...maar ik zou daar boos over worden zei ze...ja maar nu was ik kwaad! tja dan wordt het vertrouwen ook niet beter van aan mijn kant
Zucht....wel lezen als er een antwoord komt ok?quote:
Agreequote:Op donderdag 6 januari 2011 16:00 schreef ennudan het volgende:
@Mr Myst.... tip als HR manager... ik zou dat ook nog even verzwijgen.... je gooit je eigen glazen in... ook al zal geen enkele werkgever dat ooit bevestigen
Ja nou als je samen een huis wilt gaan kopen, heb je wel recht om te weten hoe de zaken ervoor staan financieel, maar goed dit terzijde...quote:Op donderdag 6 januari 2011 16:04 schreef laforest het volgende:
[..]
Maar ja, haar financien zijn haar zaken toch? Je bent toch niet getrouwd? Ze hoeft toch niet elk detail aan jou te vertellen? Het is je vriendin, geen crimineel in een rechtzaak.
Ok dat tweede is inderdaad niet acceptabel. Heb je gevraagd waarom ze dat heeft gedaan?
Ja dat is inderdaad een harde klap voor je en heeft vertrouwen zeker beschaamd. Hmm ja had je je daar overheen gezet of wat is er toen verder gebeurd als ik vragen mag?
Mja dat maakt toch niet uit dat ze met mannelijke collegas gaat winkelen? Ben je dan bang dat ze vreemd gaat? Ben je onzeker over jezelf? Ik bedoel ik kan met voorstellen dat je een behoorlijke klap hebt gehad, maar als je jezelf er overheen hebt gezet en je dus besluit om verder te gaan, dan moet haar toch haar gang laten gaan binnen het acceptabele en winkelen lijkt me nou niet echt ernstig.quote:Op donderdag 6 januari 2011 16:11 schreef H6-4ever het volgende:
[..]
Ja nou als je samen een huis wilt gaan kopen, heb je wel recht om te weten hoe de zaken ervoor staan financieel, maar goed dit terzijde...
Ja heb me erover heen gezet met veel moeite, heb haar vrij proberen te laten maar ze wou meer, ze wou vaker in het weekend werken, ze ging met haar mannelijke collega uitgebreid winkelen dat soort dingen... ze probeerde me eingelijk min of meer uit...ik kon dit niet langer acceppteren en zag steeds minder in onze relatie...maar totdat ze het uitmaakte was echt een klap voor me...ik zie nu wel in dat ik haar had moeten steunen met haar nieuwe leven, maar ze had er ook rekening met mijn gevoelens kunnen houden door er over te praten en eerlijk te zijn maar dit deed ze niet en koos haar eigen weg zonder mij...
Nogmaals, ik wil haar niet terug als ze uit medelijden terug zou komen.quote:Op donderdag 6 januari 2011 15:59 schreef laforest het volgende:
[..]
Wie heeft het over mooi weer spelen? Zeg dan gewoon niets, maar nooit zeggen dat het slecht met je gaat.
Iemand die je terug neemt uit medelijden blijft niet lang.
Je kunt van alles willen maar probeer het eerst eens met de realiteit onder ogen te zien. Het is over en voorbij en daar heb je het mee te doen. Zij wil geen dingen meer met je delen en dat heb je dan maar te accepteren, hoe moeilijk dat ook is. Dat je vervolgens jezelf dan verwaarloosd, de kop gek maakt en zelfs zo ver gaat dat je het leven niet meer ziet zitten en je aan het vermageren bent dan moet je toch wel eens beginnen achter je oren te krabben en denken, waar ben ik nou in godsnaam mee bezig? Dat allemaal voor een ex? Iemand die geen bal om je geeft en je gedumpt heeft?
Als er nog liefde in het spel is? Ik denk als dat er nog is en ze ziet in wat voor een puinhoop je je bevind en hoe slecht je er nu (naar eigen woorden) uitziet en met je gaat, denk ik niet dat je veel kans maakt en dat het laatste beetje liefde zo over is. Beter is om aan je zelf te werken en weer die vent te worden waar ze ook gek op was en verliefd op werd. Werk aan jezelf, je lichaam, maak jezelf interessant voor haar.
Dat is mijn advies.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |