Bij die van Mensa valt dit volgens mij wel mee..? Voornamelijk inzicht en logisch redeneren, wat iemand hierboven al zei. Maar ik kan me vergissen, 't is alweer zo lang geleden.quote:Op donderdag 6 januari 2011 22:01 schreef LikeEmDead het volgende:
Voor een officiële IQ test te maken is toch enige zelf scholing of academische vaardigheden vereist aangezien woordenkennis en rekenen ook te pas komen.
De max is toch 20?quote:Op donderdag 6 januari 2011 22:54 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Dan kun je beter er rustig voor zitten. Ik had in 24 minuten een zeer goede score.
Wat een onzin.quote:Op donderdag 6 januari 2011 22:02 schreef LikeEmDead het volgende:
Daarnaast verhoog je logisch redeneren en ruimtelijk inzicht niet door scholing.
Hoezo? Iedereen kan een iq-test maken. De 1 zal alleen wat hoger scoren dan de ander. Is geen enkele zelfstudie of wat dan ook op voorhand voor nodig.quote:Op donderdag 6 januari 2011 22:01 schreef LikeEmDead het volgende:
Voor een officiële IQ test te maken is toch enige zelf scholing of academische vaardigheden vereist aangezien woordenkennis en rekenen ook te pas komen.
Als jij bent opgegroeid in Nederland zal je toch echt woordenkennis en rekenen op school hebben gehad. En als je nooit naar school bent geweest zal je op die taken zakken maar is het nog steeds mogelijk dat je wel hoger scoort op het logisch redeneren en ruimtelijk inzicht aangezien de laatste twee aangeboren eigenschappen zijn.quote:Op donderdag 6 januari 2011 23:01 schreef MotorCitySoul het volgende:
[..]
Hoezo? Iedereen kan een iq-test maken. De 1 zal alleen wat hoger scoren dan de ander. Is geen enkele zelfstudie of wat dan ook op voorhand voor nodig.
Als je totaal niet kunt rekenen etc. en geen verbanden ziet dan zul je waarsch. lager scoren. Dat is het hele principe van die test.
Woordenkennis in een officiële IQ-test? Of heb je het dan over dat BNN-ding?quote:Op donderdag 6 januari 2011 23:34 schreef LikeEmDead het volgende:
[..]
Als jij bent opgegroeid in Nederland zal je toch echt woordenkennis en rekenen op school hebben gehad. En als je nooit naar school bent geweest zal je op die taken zakken maar is het nog steeds mogelijk dat je wel hoger scoort op het logisch redeneren en ruimtelijk inzicht aangezien de laatste twee aangeboren eigenschappen zijn.
Geen idee, het tikte gewoon door.quote:Op donderdag 6 januari 2011 22:55 schreef Sosha het volgende:
De max is toch 20?
De tijdslimiet is er niet voor niets... je snelheid telt ook mee.
Dat is dan inderdaad geen echte IQ-test.quote:Op donderdag 6 januari 2011 23:39 schreef 08gnoT. het volgende:
Ik had vroeger op school een IQ-test met aardrijkskundige vragen erinWat heeft het weten van de hoofdstad van Cambodja met IQ te maken
Nee, een officiële die afgenomen word door een psycholoog. Woordenkennis komt zeker aan bod, daarbij moet je de definities geven van woorden.quote:Op donderdag 6 januari 2011 23:38 schreef Sosha het volgende:
[..]
Woordenkennis in een officiële IQ-test? Of heb je het dan over dat BNN-ding?
Leuk en aardig, maar dat betekent niet dat ook maar enige zelfstudie een voorwaarde is om een iq-test te maken. En daar had ik het toevallig over.quote:Op donderdag 6 januari 2011 23:34 schreef LikeEmDead het volgende:
[..]
Als jij bent opgegroeid in Nederland zal je toch echt woordenkennis en rekenen op school hebben gehad. En als je nooit naar school bent geweest zal je op die taken zakken maar is het nog steeds mogelijk dat je wel hoger scoort op het logisch redeneren en ruimtelijk inzicht aangezien de laatste twee aangeboren eigenschappen zijn.
Joh. Bij die "nationale IQ test" een tijd terug op TV kwamen er voetbalvragen langs. WTF?quote:Op donderdag 6 januari 2011 23:39 schreef 08gnoT. het volgende:
Ik had vroeger op school een IQ-test met aardrijkskundige vragen erinWat heeft het weten van de hoofdstad van Cambodja met IQ te maken
Ik kan me toch niet onttrekken aan het idee dat dit een verkeerde manier is van iemand benaderen. Als je die nobelprijs niet haalt, ben je dan mislukt ofzo? Wat een extremen.quote:Op donderdag 6 januari 2011 11:56 schreef Rubber_Johnny het volgende:
Tegen mij zeiden leraren dat ik of de Nobelprijs zou winnen, of plees zou gaan schoonmaken bij de HEMA.
Ik vrees dat het de plees worden.
Het is natuurlijk sowieso je reinste onzin om iemand een mogelijke Nobelprijs te voorspellen op een middelbare school, zoiets hangt van zoveel factoren af. Er zijn heel veel heule slimme mensen die met kop en schouders boven iedereen in hun directe omgeving uitsteken maar toch nooit een (inter)nationale prijs zullen winnen. Als iemand in z'n tienerjaren tot een belangrijk origineel wetenschappelijk resultaat komt is het al een ander verhaal, dat is tamelijk uniek, maar daar zijn er dan ook maar heul weinig van. Veel minder dan hoogbegaafden in NL/op Fok ieg.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 10:38 schreef ErikT het volgende:
[..]
Ik kan me toch niet onttrekken aan het idee dat dit een verkeerde manier is van iemand benaderen. Als je die nobelprijs niet haalt, ben je dan mislukt ofzo? Wat een extremen.
Een vreemde manier van intelligente leerlingen benaderen hebben veel leraren. (Ik zag hier meer van dit soort reacties en ik ken ze uit de praktijk.)
Volgens mij is het beter die kinderen/mensen te vertellen dat ze het beste iets kunnen gaan doen wat ze leuk vinden. Als je overal goed in bent betekent dat niet automatisch dat je gelukkig gaat zijn in een (exacte) wetenschappelijke carriëre.
Dat lijkt mij nou het voorrecht van hoogbegaafd zijn. Dat je ook daadwerkelijk kan doen wat je wil doen, omdat je de capaciteiten hebt. Dan moet niet van jongs af aan indoctrineren dat je een nobelprijs moet halen, omdat je anders je talenten hebt verkwanseld of iets dergelijks.
Nee, hij bedoelde het meer in de zin van..wat jij ook gaat doen, het gaat iig niet gewoontjes worden, want daar ben je de persoon niet voor. Hij bedoelde mijn karakter, niet mijn verstand.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 10:38 schreef ErikT het volgende:
[..]
Ik kan me toch niet onttrekken aan het idee dat dit een verkeerde manier is van iemand benaderen. Als je die nobelprijs niet haalt, ben je dan mislukt ofzo? Wat een extremen.
bwahahahaquote:Op woensdag 5 januari 2011 16:16 schreef Weissman het volgende:
Hoogbegaafde meld zich !!
TjilpTjilp heeft gelijk, idd vaak het geval maar daarnaast; in het dagelijkse leven komt het wel van pas, als een soort extra gereedschap, een soort plus-uitvoering van de mens zeg maar
quote:Op vrijdag 7 januari 2011 10:24 schreef tong80 het volgende:
Ik zelf ben trouwens twee keer getest. 129 en een paar jaar eerder 123.
Heb 7 jaar over de HAVO gedaan. Dus er komt meer bij kijken dan alleen een hoog IQ.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |