Nee, natuurlijk niet, wel zeuren maar geen concessies willen doen.quote:Op woensdag 5 januari 2011 13:59 schreef Samzz het volgende:
[..]
Ja, dat heb ik ook al gezegd, maar dat is geen optie blijkbaar.
Ik wel, je kan wel zeggen eigenwaarde maar er zijn genoeg mensen die je als voetveeg behandelen als ik zo om mij heen kijk in dat soort baantjes.quote:
Meest populair en dus duurste. Wet van vraag en aanbod, het is zo simpel. Economie voor dummies.quote:Op woensdag 5 januari 2011 14:00 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Precies. Utrecht is samen met Amsterdam het duurste denk ik. Sja, dat betaal je natuurlijk...
Ik heb ook een kantoor en ik woon nu (bijna letterlijk) tussen mijn klanten. Een van de voordelen die ik kan bieden is juist omdat ik vrijwel alles online heb staan, ik ergens kan werken al ik een pc met internet tot mn schikking heb. Die ik zelf nog kan meenemen ook (zowel de laptop als hsdpa verbinding). Klanten vragen soms kort van te voren of ik een dagje daar wil zijn, zodat het makkelijker en sneller schakelen is. Zie het als flexwerken 2.0 (zo noem ik het tenminste). Dat hele voordeel valt wel als ik 200km verderop zit.quote:Op woensdag 5 januari 2011 13:59 schreef Q. het volgende:
[..]
Je werkt toch vanaf huis? Wat is er dan mis met ergens gaan wonen waar de woningen wel betaalbaar zijn? Die zijn er meer dan genoeg. Okee, dan zit je niet in één van de meest populaire steden van het land maar toch.
De marges voor alleenstaande moeders zijn echt heel heel erg klein, heb ik gemerkt. Ik vind het knap hoe ze het doen.quote:Op woensdag 5 januari 2011 14:00 schreef Kluts het volgende:
[..]
Dus als jij dat baantje had aangenomen had je geen eten gehad?
Dat kan gewoon niet kloppen toch.
Daarom, dat begrijp ik zelfs.quote:Op woensdag 5 januari 2011 14:01 schreef Q. het volgende:
[..]
Meest populair en dus duurste. Wet van vraag en aanbod, het is zo simpel. Economie voor dummies.
Hoe dan ook, dan zorg je dat je in die basisbehoeften kan voorzien en ga je desnoods daarnaast schoonmaken ofzo. Een bijstandsuitkering is geen luxe om daarin maar even een passende baan te vinden.quote:Op woensdag 5 januari 2011 14:00 schreef L-E het volgende:
[..]
Ik snap je punt, maar ik denk toch echt dat je daar anders over denkt op het moment dat je niet meer in je eigen basisbehoeften kan voorzien. Ik spreek niet uit ervaring overigens.
Nee, het gaat me niet perse om eigenwaarde, meer de bijdrage die je levert aan de maatschappijquote:Op woensdag 5 januari 2011 14:01 schreef Aneurism het volgende:
[..]
Ik wel, je kan wel zeggen eigenwaarde maar er zijn genoeg mensen die je als voetveeg behandelen als ik zo om mij heen kijk in dat soort baantjes.
Als ik 40 uur zou moeten schoonmaken en als een of andere schoonmaakbitch behandeld zou moeten worden zoals die jongens van Hago hier op kantoor, damn zoek voor mij maar een ander.
Tussen Utrecht en 200 km verderop zit niets meer dan Mordor?quote:Op woensdag 5 januari 2011 14:01 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Ik heb ook een kantoor en ik woon nu (bijna letterlijk) tussen mijn klanten. Een van de voordelen die ik kan bieden is juist omdat ik vrijwel alles online heb staan, ik ergens kan werken al ik een pc met internet tot mn schikking heb. Die ik zelf nog kan meenemen ook (zowel de laptop als hsdpa verbinding). Klanten vragen soms kort van te voren of ik een dagje daar wil zijn, zodat het makkelijker en sneller schakelen is. Zie het als flexwerken 2.0 (zo noem ik het tenminste). Dat hele voordeel valt wel als ik 200km verderop zit.
Het gaat niet om het lenen, ik wil prima huren, maar waar? Ik mag het als ik een goed jaar heb niet bij de sociale woningbouw doen, terwijl ik het jaar erna misschien maar de helft binnen haal.quote:Op woensdag 5 januari 2011 13:59 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd vind ik het niet belachelijk dat als je inkomen fluctueert iemand niet bereid is jou grote sommen geld te lenen.
Als mijn beste maat (student) wel es sommen geld krijgt, leen ik hem ook geen 2000 euro (niet dat ik dat heb..).
Je komt over als een verwend kind, besef je dat? Je hoeft niet meteen 200km verderop te gaan zitten, dat zegt niemand, maar de manier waarop je klaagt en weigert buiten je box te kijken siert je niet, tbh.quote:Op woensdag 5 januari 2011 14:01 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Ik heb ook een kantoor en ik woon nu (bijna letterlijk) tussen mijn klanten. Een van de voordelen die ik kan bieden is juist omdat ik vrijwel alles online heb staan, ik ergens kan werken al ik een pc met internet tot mn schikking heb. Die ik zelf nog kan meenemen ook (zowel de laptop als hsdpa verbinding). Klanten vragen soms kort van te voren of ik een dagje daar wil zijn, zodat het makkelijker en sneller schakelen is. Zie het als flexwerken 2.0 (zo noem ik het tenminste). Dat hele voordeel valt wel als ik 200km verderop zit.
Maar is prima als extratje om je zwartkluscentjes aan te spekken.quote:Op woensdag 5 januari 2011 14:02 schreef Kluts het volgende:
[..]
Hoe dan ook, dan zorg je dat je in die basisbehoeften kan voorzien en ga je desnoods daarnaast schoonmaken ofzo. Een bijstandsuitkering is geen luxe om daarin maar even een passende baan te vinden.
Ik ben secretaresse, dus ik ben bekend met het begrip voetveeg.quote:Op woensdag 5 januari 2011 14:01 schreef Aneurism het volgende:
[..]
Ik wel, je kan wel zeggen eigenwaarde maar er zijn genoeg mensen die je als voetveeg behandelen als ik zo om mij heen kijk in dat soort baantjes.
Als ik 40 uur zou moeten schoonmaken en als een of andere schoonmaakbitch behandeld zou moeten worden zoals die jongens van Hago hier op kantoor, damn zoek voor mij maar een ander.
Ben het met je eens Samzz. Zou wel moeilijk zijn, ineens achter de kassa bij de Appie omdat niemand meer olie nodig heeft, maar goed...quote:Op woensdag 5 januari 2011 14:02 schreef Samzz het volgende:
[..]
Nee, het gaat me niet perse om eigenwaarde, meer de bijdrage die je levert aan de maatschappijIk vind het niet terecht dat men voor mij moet betalen wanneer ik prima in staat ben te werken en ook de mogelijkheid heb om te werken. Jij zou gewoon gaan parasiteren omdat je je te goed voelt voor een baan. Daar heb ik gelukkig geen last van.
Ik heb het over het algemeen, niet alleenstaande moeders.quote:Op woensdag 5 januari 2011 14:01 schreef El_Matador het volgende:
[..]
De marges voor alleenstaande moeders zijn echt heel heel erg klein, heb ik gemerkt. Ik vind het knap hoe ze het doen.
Ik heb een hekel aan juist die niet-arme-niet-rijke groep erboven. Zeiken en zaniken, terwijl armere mensen het wel gewoon kunnen.
Hoeveel ZZP'ers zijn er in Nederland wel niet? Zijn er echt geen regelingen voor ZZP'ers die willen huren?quote:Op woensdag 5 januari 2011 14:03 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Het gaat niet om het lenen, ik wil prima huren, maar waar? Ik mag het als ik een goed jaar heb niet bij de sociale woningbouw doen, terwijl ik het jaar erna misschien maar de helft binnen haal.
Ik hou netto per maand minder over dan iemand met een uitkering en een kindquote:Op woensdag 5 januari 2011 14:03 schreef L-E het volgende:
[..]
Je komt over als een verwend kind, besef je dat? Je hoeft niet meteen 200km verderop te gaan zitten, dat zegt niemand, maar de manier waarop je klaagt en weigert buiten je box te kijken siert je niet, tbh.
Nope, vrijwel alle ZZP'rs doen het er of naast, of beginnen pas zo laat dat ze al veel opgebouwd hebben. Dus de vraag is er bijna niet.quote:Op woensdag 5 januari 2011 14:04 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Hoeveel ZZP'ers zijn er in Nederland wel niet? Zijn er echt geen regelingen voor ZZP'ers die willen huren?
Klinkt redelijk zwart-wit.quote:Op woensdag 5 januari 2011 14:02 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Tussen Utrecht en 200 km verderop zit niets meer dan Mordor?
Jezelf kan je "verwaarlozen", je kind niet.quote:Op woensdag 5 januari 2011 14:04 schreef Kluts het volgende:
[..]
Ik heb het over het algemeen, niet alleenstaande moeders.
En daarbij, hard gezegd, als je een kind hebt, is dat jouw probleem, niet dat van een werkgever.
Ja, dat ben ik met je eensquote:Op woensdag 5 januari 2011 14:03 schreef L-E het volgende:
[..]
Je komt over als een verwend kind, besef je dat? Je hoeft niet meteen 200km verderop te gaan zitten, dat zegt niemand, maar de manier waarop je klaagt en weigert buiten je box te kijken siert je niet, tbh.
quote:Op woensdag 5 januari 2011 14:03 schreef L-E het volgende:
[..]
En diezelfde overheid doet er alles aan om mensen met gezinnen overal in te supporten met subsidies. Dus ze hebben al mazzel genoeg.quote:Op woensdag 5 januari 2011 14:05 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Jezelf kan je "verwaarlozen", je kind niet.
Dat klopt natuurlijk grotendeels, maar die werkgever gaat niet over die regelingen, dat is de overheid.
Ieder zijn eigen gevoel van eigenwaarde. Ik haal erg veel eigenwaarde uit centen op mijn bankrekening waarmee ik leuke dingen kan gaan doen en eens een goede maaltijd mee kan nuttigen zonder dat ik eerst 6 dagen alleen brood met pindakaas moet eten voordat ik een hamburger bij de Mac zou kunnen betalen.quote:Op woensdag 5 januari 2011 14:03 schreef Kluts het volgende:
[..]
Ik ben secretaresse, dus ik ben bekend met het begrip voetveeg.
Mijn trots is me meer waard, daarbij opgeteld het gevoel wat ik krijg van nuttig aan het werk zijn.
Of ze hebben een werkende partner.quote:Op woensdag 5 januari 2011 14:05 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Nope, vrijwel alle ZZP'rs doen het er of naast, of beginnen pas zo laat dat ze al veel opgebouwd hebben. Dus de vraag is er bijna niet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |