Ik ben meer voor geboortebeperkingquote:Op woensdag 5 januari 2011 13:47 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Het aanbod is niet te klein voor de vraag, maar voor de prijs die jij bereid bent te betalen voor wonen per maand...
Nederland is overvol, laten ze snel stoppen met bijbouwen van nieuwe woningen tenzij als vervanging voor oude.
Gewoon een goedkope telefoon als reserve met je meenemen en die naar de Marokkanen gooien.quote:Op woensdag 5 januari 2011 13:46 schreef Q. het volgende:
[..]
Pfff, onrealistische eisen allemaal.. Beroofd worden is helemaal 2011 hoor.
Ja fijn hequote:Op woensdag 5 januari 2011 13:46 schreef Q. het volgende:
[..]
Pfff, onrealistische eisen allemaal.. Beroofd worden is helemaal 2011 hoor.
Krijg je als ZZP'er geen hypotheek?? Ook niet als jouw bedrijfje een bankgarantie afgeeft?quote:Op woensdag 5 januari 2011 13:47 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Omdat ik 80% van de tijd thuis werk. En het héél fijn is om een deur dicht te kunnen trekken als je klaar bent met werken
Dat snap ik, maar dan heb je er aan 2 ook genoeg. Je zal echt realistischer moeten zijn in je zoektocht. 3 kamers kan, maar dan zit je wel in een mindere wijk.quote:Op woensdag 5 januari 2011 13:47 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Omdat ik 80% van de tijd thuis werk. En het héél fijn is om een deur dicht te kunnen trekken als je klaar bent met werken
De kwaliteit en het voorzieningenniveau van de woningen is tegenwoordig ook een stuk hoger dan vroeger.quote:Op woensdag 5 januari 2011 13:46 schreef JoeBravo het volgende:
[..]
ik heb op dezelfde leeftijd als mijn ouders dat deden m'n eerste huis gekocht: eind 20, maar ik, of wij beter gezegd, moest daar beduidend meer voor krom liggen als m'n pa destijds.
't ligt niet alleen aan de mentaliteit, maar ook aan de woningmarkt: het aanbod is te klein. (en de grondprijs veul en veuls te hoog, maar da's weer een andere discussie).
Ik werk ook thuis, maar ik heb de illusie van een aparte werkkamer al opgegevenquote:Op woensdag 5 januari 2011 13:47 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Jij krijgt tenminste nog een beurtquote:Op woensdag 5 januari 2011 13:48 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Ja fijn heIk vind t ook zó heerlijk, ik wacht altijd met smart op die wekelijkse in elkaar ram beurt
Nope. Moet je de juiste connecties voor hebben. En dan nog.quote:Op woensdag 5 januari 2011 13:48 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Krijg je als ZZP'er geen hypotheek?? Ook niet als jouw bedrijfje een bankgarantie afgeeft?
Dat is nooit slecht, maar uiteindelijk een vrije keuze.quote:
Nee. Tenzij je toevallig goede connecties hebt bij de bank. Maar zelfs dan is het moeilijk.quote:Op woensdag 5 januari 2011 13:48 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Krijg je als ZZP'er geen hypotheek?? Ook niet als jouw bedrijfje een bankgarantie afgeeft?
Minimaal 3 jaar cijfers laten zien, ik ben pas 2 jaar bezig en de afgelopen twee waren ook niet echt top jaren.quote:Op woensdag 5 januari 2011 13:48 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Volgens mij is dat toch hetzelfde als een eenmanszaak? Pas na overleg van 3 jaren kan je een hypotheek tegen woekerrentes krijgen.quote:Op woensdag 5 januari 2011 13:48 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik kreeg niet eens een creditcard en mocht eigenlijk niet eens rood staanquote:Op woensdag 5 januari 2011 13:49 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Minimaal 3 jaar cijfers laten zien, ik ben pas 2 jaar bezig en de afgelopen twee waren ook niet echt top jaren.
Ik snap kinderbijslag sowieso niet. Maar dat terzijde. Het was in de eerste instantie als grap bedoeld van mijn kantquote:Op woensdag 5 januari 2011 13:49 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dat is nooit slecht, maar uiteindelijk een vrije keuze.
Kinderbijslag boven 2 kinderen (vervangingsratio) afschaffen of liefst omvormen tot betalingen.
Dat is dan een slecht punt.quote:Op woensdag 5 januari 2011 13:48 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Nope. Moet je de juiste connecties voor hebben. En dan nog.
Ik kan bijvoorbeeld geen arbeidsongeschiktheidsverzekering afsluiten. Dus geen hypotheek.
Hoezo kan je die verzekering niet afsluiten? Dat kan ik wel, betaal ik alleen de helft van mn inkomen per maand ofsoquote:Op woensdag 5 januari 2011 13:48 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Nope. Moet je de juiste connecties voor hebben. En dan nog.
Ik kan bijvoorbeeld geen arbeidsongeschiktheidsverzekering afsluiten. Dus geen hypotheek.
Zelfs als je bij een bank werkt kan je het zonder vast contract vergeten.quote:Op woensdag 5 januari 2011 13:49 schreef Samzz het volgende:
[..]
Nee. Tenzij je toevallig goede connecties hebt bij de bank. Maar zelfs dan is het moeilijk.
quote:Op woensdag 5 januari 2011 13:50 schreef Huppelmuts het volgende:
Had ik al verteld dat ik ook nieuwe kleren had gekocht?
Klote. Maar niet onterecht dat je dan geen huis kan kopen, wel? Banken kijken wel uit met dat soort risico's.quote:Op woensdag 5 januari 2011 13:49 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Minimaal 3 jaar cijfers laten zien, ik ben pas 2 jaar bezig en de afgelopen twee waren ook niet echt top jaren.
Het is wel een keer de bedoeling om de nieuwe kleren ook weer uit te trekken jaquote:Op woensdag 5 januari 2011 13:51 schreef Aneurism het volgende:
[..]Ik ben alleen in kleren geïnteresseerd die uitgetrokken gaan worden.
Dat durf ik nog wel te betwisten. Als je een uitkering hebt, kan je van een hoop voordelen gebruik maken. Ooit hebben ze onderzocht dat als je minimumloon had en werkte, minder overhield in de maand dan iemand in de bijstand.quote:Op woensdag 5 januari 2011 13:50 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dat is dan een slecht punt.
Maar:
- de minderbedeelden (weinig inkomen/uitkering, afhankelijk van sociale huurgrillen) zijn er slechter aan toe
- de middengroep (redelijk inkomen, mogelijkheid tot particuliere huur of goedkope koop) is er niet zo slecht aan toe
- alles erboven heeft alle ruimte
Maar jij weigert dan ook uit Utrecht te vertrekken. Dan moet je concessies doen.quote:Op woensdag 5 januari 2011 13:50 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Hoezo kan je die verzekering niet afsluiten? Dat kan ik wel, betaal ik alleen de helft van mn inkomen per maand ofsode andere helft naar mn huur
Geen geld om te eten, drinken, meubels, of zelfs te werken, maar ik kan iig wonen
CC krijg ik nog net wel, maar moet wel aan t einde van de maand alles betalen. Dus die heb ik maar niet. Roodstaan kan ik niet, maar dat heb ik ook zelf afgeschat. Het levert je namelijk maar 1x voordeel op, daarna wordt voor 85% van de mensen die limiet de nieuwe 0-lijn. Maar dan betaal je wel ff 10-20% rentequote:Op woensdag 5 januari 2011 13:50 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ik kreeg niet eens een creditcard en mocht eigenlijk niet eens rood staan
Gelukkig had ik nog een loonstrookje, ook al werkte ik daar niet meer in loondienst.
Ik ben te gehandicapt, ze willen me bij voorbaat al niet, of ik betaal 250 euro per maand en krijg er weinig voor terug mocht me iets overkomen. En als ik elke maand 250 euro moet dokken, moet ik goedkoper wonen, en dat is niet te vinden, want ik verdien blijkbaar wel te veel, etc.quote:Op woensdag 5 januari 2011 13:50 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Hoezo kan je die verzekering niet afsluiten? Dat kan ik wel, betaal ik alleen de helft van mn inkomen per maand ofsode andere helft naar mn huur
Geen geld om te eten, drinken, meubels, of zelfs te werken, maar ik kan iig wonen
Foto's laten zien dan he!quote:Op woensdag 5 januari 2011 13:50 schreef Huppelmuts het volgende:
Had ik al verteld dat ik ook nieuwe kleren had gekocht?
Op dat soort momenten ben ik graag aanwezig.quote:Op woensdag 5 januari 2011 13:52 schreef Huppelmuts het volgende:
[..]
Het is wel een keer de bedoeling om de nieuwe kleren ook weer uit te trekken ja
http://www.funda.nl/huur/(...)6739-korfoedreef-47/quote:Op woensdag 5 januari 2011 13:50 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Ik wil die van jou wel proeven.quote:Op woensdag 5 januari 2011 13:52 schreef L-E het volgende:
Gosh, wat maak ik toch een fantastisch lekkere gehaktballen.
Om maar even iets anders te noemen.
Een vrouwtje die bij mij op het asiel werkt krijgt aan de bijstand, toeslagen en alles bij elkaar, meer dan iemand die gewoon werktquote:Op woensdag 5 januari 2011 13:52 schreef Kluts het volgende:
[..]
Dat durf ik nog wel te betwisten. Als je een uitkering hebt, kan je van een hoop voordelen gebruik maken. Ooit hebben ze onderzocht dat als je minimumloon had en werkte, minder overhield in de maand dan iemand in de bijstand.
quote:Op woensdag 5 januari 2011 13:52 schreef L-E het volgende:
Gosh, wat maak ik toch een fantastisch lekkere gehaktballen.
Om maar even iets anders te noemen.
Ben jij stuk??quote:Op woensdag 5 januari 2011 13:52 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ik ben te gehandicapt, ze willen me bij voorbaat al niet, of ik betaal 250 euro per maand en krijg er weinig voor terug mocht me iets overkomen. En als ik elke maand 250 euro moet dokken, moet ik goedkoper wonen, en dat is niet te vinden, want ik verdien blijkbaar wel te veel, etc.
Exact. En met die concessies loopt het spaak.quote:Op woensdag 5 januari 2011 13:52 schreef Samzz het volgende:
[..]
Maar jij weigert dan ook uit Utrecht te vertrekken. Dan moet je concessies doen.
Die CC los ik ook gewoon in één keer af, maar ik ging op vakantie en wilde hem dus wel graag hebben, en toen kon ik hem aanvragen, nu misschien niet meer.quote:Op woensdag 5 januari 2011 13:52 schreef PeuRac het volgende:
[..]
CC krijg ik nog net wel, maar moet wel aan t einde van de maand alles betalen. Dus die heb ik maar niet. Roodstaan kan ik niet, maar dat heb ik ook zelf afgeschat. Het levert je namelijk maar 1x voordeel op, daarna wordt voor 85% van de mensen die limiet de nieuwe 0-lijn. Maar dan betaal je wel ff 10-20% rente
Je kan ook voor een baas gaan werken natuurlijk.quote:Op woensdag 5 januari 2011 13:52 schreef PeuRac het volgende:
[..]
CC krijg ik nog net wel, maar moet wel aan t einde van de maand alles betalen. Dus die heb ik maar niet. Roodstaan kan ik niet, maar dat heb ik ook zelf afgeschat. Het levert je namelijk maar 1x voordeel op, daarna wordt voor 85% van de mensen die limiet de nieuwe 0-lijn. Maar dan betaal je wel ff 10-20% rente
Ik wilde echt heel graag werken toen ik in de bijstand zat tot ik ontdekte dat als ik ook maar 50 euro meer zou gaan verdienen ik er op jaarbasis ruim 800 op achteruit zou gaan.quote:Op woensdag 5 januari 2011 13:52 schreef Kluts het volgende:
[..]
Dat durf ik nog wel te betwisten. Als je een uitkering hebt, kan je van een hoop voordelen gebruik maken. Ooit hebben ze onderzocht dat als je minimumloon had en werkte, minder overhield in de maand dan iemand in de bijstand.
Qua normale kosten heb je gelijk, maar bij huizen is het anders. Dan kan je geen kant op.quote:Op woensdag 5 januari 2011 13:52 schreef Kluts het volgende:
[..]
Doe eens niet zo engquote:Op woensdag 5 januari 2011 13:52 schreef Aneurism het volgende:
[..]
Op dat soort momenten ben ik graag aanwezig.
Mn pa moest 1500 in de maand betalenquote:Op woensdag 5 januari 2011 13:52 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ik ben te gehandicapt, ze willen me bij voorbaat al niet, of ik betaal 250 euro per maand en krijg er weinig voor terug mocht me iets overkomen. En als ik elke maand 250 euro moet dokken, moet ik goedkoper wonen, en dat is niet te vinden, want ik verdien blijkbaar wel te veel, etc.
ken ik allemaal, en ze laten geen ZZP'rs toe, vanwege onregelmatig inkomenquote:
Ehh neequote:
Klopt. Maar daarin had ik je al gelijk gegevenquote:Op woensdag 5 januari 2011 13:53 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Exact. En met die concessies loopt het spaak.
M'n vader betaalde ook zoiets vroegerquote:Op woensdag 5 januari 2011 13:54 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Mn pa moest 1500 in de maand betalenheeft die ook maar niet gedaan. Nu heeft hij ook wel een risico.
[..]
ken ik allemaal, en ze laten geen ZZP'rs toe, vanwege onregelmatig inkomen
Dat moet echt aangepakt worden, dat is echt belachelijk. Minimumloon omhoog is sowieso een goed idee. Werkgevers zullen het niet willen, maar het is de enige manier.quote:Op woensdag 5 januari 2011 13:54 schreef Huppelmuts het volgende:
[..]
Ik wilde echt heel graag werken toen ik in de bijstand zat tot ik ontdekte dat als ik ook maar 50 euro meer zou gaan verdienen ik er op jaarbasis ruim 800 op achteruit zou gaan.
Je krijgt in de bijstand kwijtschelding voor zoveel dingen die wegvallen zodra je ook maar 1 euro boven die norm komt.
Ik heb al genoeg buitenlanders in mn huidige wijk.quote:Op woensdag 5 januari 2011 13:54 schreef L-E het volgende:
In Limburg zijn de huizen veel goedkoper jongens, ga daar eens kijken anders.
Ook al zou ik er 200 euro in de maand op achteruit gaan, ik werk nog liever dan dat ik een uitkering trek.quote:Op woensdag 5 januari 2011 13:54 schreef Huppelmuts het volgende:
[..]
Ik wilde echt heel graag werken toen ik in de bijstand zat tot ik ontdekte dat als ik ook maar 50 euro meer zou gaan verdienen ik er op jaarbasis ruim 800 op achteruit zou gaan.
Je krijgt in de bijstand kwijtschelding voor zoveel dingen die wegvallen zodra je ook maar 1 euro boven die norm komt.
Ik betaal overigens ook de helft van mijn inkomen aan mijn hypotheek hoorquote:Op woensdag 5 januari 2011 13:47 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Het aanbod is niet te klein voor de vraag, maar voor de prijs die jij bereid bent te betalen voor wonen per maand...
Nederland is overvol, laten ze snel stoppen met bijbouwen van nieuwe woningen tenzij als vervanging voor oude.
In Nijmegen ongelooflijk veel moois voor betaalbare prijzen gezien.quote:Op woensdag 5 januari 2011 13:54 schreef L-E het volgende:
Als die 200 euro het geld is waar je van moet eten, dan ook?quote:Op woensdag 5 januari 2011 13:55 schreef Kluts het volgende:
[..]
Ook al zou ik er 200 euro in de maand op achteruit gaan, ik werk nog liever dan dat ik een uitkering trek.
Ik kom er net achter dat Kwadijk ook wel leuke woningprijzen heeftquote:Op woensdag 5 januari 2011 13:54 schreef L-E het volgende:
Dat is flink en zou ik zelf niet doen, maar:quote:Op woensdag 5 januari 2011 13:55 schreef Ripley het volgende:
[..]
Ik betaal overigens ook de helft van mijn inkomen aan mijn hypotheek hoor
Eten haal je toch met de Mercedes bij de voedselbank?quote:Op woensdag 5 januari 2011 13:56 schreef L-E het volgende:
[..]
Als die 200 euro het geld is waar je van moet eten, dan ook?
Op het moment dat ik meer verdien met te blijven liggen rotten in mijn nest, dan om afgezeken te worden door een of andere manager... Dan is voor mij de keuze snel gemaakt. Baantjes waar je minimum loon bij verdient staan nou niet bekend om het respect wat je daarvoor krijgt.quote:Op woensdag 5 januari 2011 13:55 schreef Kluts het volgende:
[..]
Ook al zou ik er 200 euro in de maand op achteruit gaan, ik werk nog liever dan dat ik een uitkering trek.
Je maakt een grapje, maar op dit moment zijn voor mijn gevoel mijn enige 2 opties:quote:Op woensdag 5 januari 2011 13:54 schreef Q. het volgende:
[..]
Je kan ook voor een baas gaan werken natuurlijk.
Ik zou eigenlijk toch wel zeggen, ja. Van werken ga je je zoveel beter voelen en het is veel constructiever dan maar thuis hangen. Of iets zoeken waarmee je wél genoeg verdient.quote:Op woensdag 5 januari 2011 13:56 schreef L-E het volgende:
[..]
Als die 200 euro het geld is waar je van moet eten, dan ook?
Zonder kind zou ik dat ook zeggen.quote:Op woensdag 5 januari 2011 13:55 schreef Kluts het volgende:
[..]
Dat zou ik dus nooit doen hequote:Op woensdag 5 januari 2011 13:57 schreef Aneurism het volgende:
[..]
Op het moment dat ik meer verdien met te blijven liggen rotten in mijn nest, dan om afgezeken te worden door een of andere manager... Dan is voor mij de keuze snel gemaakt. Baantjes waar je minimum loon bij verdient staan nou niet bekend om het respect wat je daarvoor krijgt.
Je werkt toch vanaf huis? Wat is er dan mis met ergens gaan wonen waar de woningen wel betaalbaar zijn? Die zijn er meer dan genoeg. Okee, dan zit je niet in één van de meest populaire steden van het land maar toch.quote:Op woensdag 5 januari 2011 13:57 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Je maakt een grapje, maar op dit moment zijn voor mijn gevoel mijn enige 2 opties:
1) ouders huis laten kopen en dat voor een rédelijk bedrag huren
2) weer in loondienst gaan
Maar dat is toch belachelijk dat het moet? Gemiddeld over een jaar verdien ik prima, niet heel veel, maar ik kan rondkomen.
Nee, dat laat ik mijn personeel doen.quote:Op woensdag 5 januari 2011 13:57 schreef Q. het volgende:
[..]
Eten haal je toch met de Mercedes bij de voedselbank?
Eerlijk gezegd vind ik het niet belachelijk dat als je inkomen fluctueert iemand niet bereid is jou grote sommen geld te lenen.quote:Op woensdag 5 januari 2011 13:57 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Je maakt een grapje, maar op dit moment zijn voor mijn gevoel mijn enige 2 opties:
1) ouders huis laten kopen en dat voor een rédelijk bedrag huren
2) weer in loondienst gaan
Maar dat is toch belachelijk dat het moet? Gemiddeld over een jaar verdien ik prima, niet heel veel, maar ik kan rondkomen.
Daar gaat het niet om. Maatschappelijk nut hebben, daar draait het om.quote:Op woensdag 5 januari 2011 13:57 schreef Aneurism het volgende:
[..]
Op het moment dat ik meer verdien met te blijven liggen rotten in mijn nest, dan om afgezeken te worden door een of andere manager... Dan is voor mij de keuze snel gemaakt. Baantjes waar je minimum loon bij verdient staan nou niet bekend om het respect wat je daarvoor krijgt.
Ik hou genoeg over om van te leven en ik heb dit huis gekocht als korte termijn investering, dus dat scheelt. In de komende maanden verkopen we de eerste verdieping, daardoor halveren mijn kostenquote:Op woensdag 5 januari 2011 13:57 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dat is flink en zou ik zelf niet doen, maar:
- je hebt een huis in Amsterdam
- je bouwt kapitaal op
Ja, dat heb ik ook al gezegd, maar dat is geen optie blijkbaar.quote:Op woensdag 5 januari 2011 13:59 schreef Q. het volgende:
[..]
Je werkt toch vanaf huis? Wat is er dan mis met ergens gaan wonen waar de woningen wel betaalbaar zijn? Die zijn er meer dan genoeg. Okee, dan zit je niet in één van de meest populaire steden van het land maar toch.
Dus als jij dat baantje had aangenomen had je geen eten gehad?quote:Op woensdag 5 januari 2011 13:58 schreef Huppelmuts het volgende:
[..]
Zonder kind zou ik dat ook zeggen.
Nu kwam ik al net rond met de uitkering en ik wilde toch dat mn zoon wel elke dag te eten en drinken had
Ik snap je punt, maar ik denk toch echt dat je daar anders over denkt op het moment dat je niet meer in je eigen basisbehoeften kan voorzien. Ik spreek niet uit ervaring overigens.quote:Op woensdag 5 januari 2011 13:58 schreef Kluts het volgende:
[..]
Ik zou eigenlijk toch wel zeggen, ja. Van werken ga je je zoveel beter voelen en het is veel constructiever dan maar thuis hangen. Of iets zoeken waarmee je wél genoeg verdient.
Precies. Utrecht is samen met Amsterdam het duurste denk ik. Sja, dat betaal je natuurlijk...quote:Op woensdag 5 januari 2011 13:59 schreef Q. het volgende:
[..]
Je werkt toch vanaf huis? Wat is er dan mis met ergens gaan wonen waar de woningen wel betaalbaar zijn? Die zijn er meer dan genoeg. Okee, dan zit je niet in één van de meest populaire steden van het land maar toch.
Nee, natuurlijk niet, wel zeuren maar geen concessies willen doen.quote:Op woensdag 5 januari 2011 13:59 schreef Samzz het volgende:
[..]
Ja, dat heb ik ook al gezegd, maar dat is geen optie blijkbaar.
Ik wel, je kan wel zeggen eigenwaarde maar er zijn genoeg mensen die je als voetveeg behandelen als ik zo om mij heen kijk in dat soort baantjes.quote:
Meest populair en dus duurste. Wet van vraag en aanbod, het is zo simpel. Economie voor dummies.quote:Op woensdag 5 januari 2011 14:00 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Precies. Utrecht is samen met Amsterdam het duurste denk ik. Sja, dat betaal je natuurlijk...
Ik heb ook een kantoor en ik woon nu (bijna letterlijk) tussen mijn klanten. Een van de voordelen die ik kan bieden is juist omdat ik vrijwel alles online heb staan, ik ergens kan werken al ik een pc met internet tot mn schikking heb. Die ik zelf nog kan meenemen ook (zowel de laptop als hsdpa verbinding). Klanten vragen soms kort van te voren of ik een dagje daar wil zijn, zodat het makkelijker en sneller schakelen is. Zie het als flexwerken 2.0 (zo noem ik het tenminste). Dat hele voordeel valt wel als ik 200km verderop zit.quote:Op woensdag 5 januari 2011 13:59 schreef Q. het volgende:
[..]
De marges voor alleenstaande moeders zijn echt heel heel erg klein, heb ik gemerkt. Ik vind het knap hoe ze het doen.quote:Op woensdag 5 januari 2011 14:00 schreef Kluts het volgende:
[..]
Dus als jij dat baantje had aangenomen had je geen eten gehad?
Dat kan gewoon niet kloppen toch.
Daarom, dat begrijp ik zelfs.quote:Op woensdag 5 januari 2011 14:01 schreef Q. het volgende:
[..]
Meest populair en dus duurste. Wet van vraag en aanbod, het is zo simpel. Economie voor dummies.
Hoe dan ook, dan zorg je dat je in die basisbehoeften kan voorzien en ga je desnoods daarnaast schoonmaken ofzo. Een bijstandsuitkering is geen luxe om daarin maar even een passende baan te vinden.quote:Op woensdag 5 januari 2011 14:00 schreef L-E het volgende:
[..]
Ik snap je punt, maar ik denk toch echt dat je daar anders over denkt op het moment dat je niet meer in je eigen basisbehoeften kan voorzien. Ik spreek niet uit ervaring overigens.
Nee, het gaat me niet perse om eigenwaarde, meer de bijdrage die je levert aan de maatschappijquote:Op woensdag 5 januari 2011 14:01 schreef Aneurism het volgende:
[..]
Ik wel, je kan wel zeggen eigenwaarde maar er zijn genoeg mensen die je als voetveeg behandelen als ik zo om mij heen kijk in dat soort baantjes.
Als ik 40 uur zou moeten schoonmaken en als een of andere schoonmaakbitch behandeld zou moeten worden zoals die jongens van Hago hier op kantoor, damn zoek voor mij maar een ander.
Tussen Utrecht en 200 km verderop zit niets meer dan Mordor?quote:Op woensdag 5 januari 2011 14:01 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Ik heb ook een kantoor en ik woon nu (bijna letterlijk) tussen mijn klanten. Een van de voordelen die ik kan bieden is juist omdat ik vrijwel alles online heb staan, ik ergens kan werken al ik een pc met internet tot mn schikking heb. Die ik zelf nog kan meenemen ook (zowel de laptop als hsdpa verbinding). Klanten vragen soms kort van te voren of ik een dagje daar wil zijn, zodat het makkelijker en sneller schakelen is. Zie het als flexwerken 2.0 (zo noem ik het tenminste). Dat hele voordeel valt wel als ik 200km verderop zit.
Het gaat niet om het lenen, ik wil prima huren, maar waar? Ik mag het als ik een goed jaar heb niet bij de sociale woningbouw doen, terwijl ik het jaar erna misschien maar de helft binnen haal.quote:Op woensdag 5 januari 2011 13:59 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd vind ik het niet belachelijk dat als je inkomen fluctueert iemand niet bereid is jou grote sommen geld te lenen.
Als mijn beste maat (student) wel es sommen geld krijgt, leen ik hem ook geen 2000 euro (niet dat ik dat heb..).
Je komt over als een verwend kind, besef je dat? Je hoeft niet meteen 200km verderop te gaan zitten, dat zegt niemand, maar de manier waarop je klaagt en weigert buiten je box te kijken siert je niet, tbh.quote:Op woensdag 5 januari 2011 14:01 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Ik heb ook een kantoor en ik woon nu (bijna letterlijk) tussen mijn klanten. Een van de voordelen die ik kan bieden is juist omdat ik vrijwel alles online heb staan, ik ergens kan werken al ik een pc met internet tot mn schikking heb. Die ik zelf nog kan meenemen ook (zowel de laptop als hsdpa verbinding). Klanten vragen soms kort van te voren of ik een dagje daar wil zijn, zodat het makkelijker en sneller schakelen is. Zie het als flexwerken 2.0 (zo noem ik het tenminste). Dat hele voordeel valt wel als ik 200km verderop zit.
Maar is prima als extratje om je zwartkluscentjes aan te spekken.quote:Op woensdag 5 januari 2011 14:02 schreef Kluts het volgende:
[..]
Hoe dan ook, dan zorg je dat je in die basisbehoeften kan voorzien en ga je desnoods daarnaast schoonmaken ofzo. Een bijstandsuitkering is geen luxe om daarin maar even een passende baan te vinden.
Ik ben secretaresse, dus ik ben bekend met het begrip voetveeg.quote:Op woensdag 5 januari 2011 14:01 schreef Aneurism het volgende:
[..]
Ik wel, je kan wel zeggen eigenwaarde maar er zijn genoeg mensen die je als voetveeg behandelen als ik zo om mij heen kijk in dat soort baantjes.
Als ik 40 uur zou moeten schoonmaken en als een of andere schoonmaakbitch behandeld zou moeten worden zoals die jongens van Hago hier op kantoor, damn zoek voor mij maar een ander.
Ben het met je eens Samzz. Zou wel moeilijk zijn, ineens achter de kassa bij de Appie omdat niemand meer olie nodig heeft, maar goed...quote:Op woensdag 5 januari 2011 14:02 schreef Samzz het volgende:
[..]
Nee, het gaat me niet perse om eigenwaarde, meer de bijdrage die je levert aan de maatschappijIk vind het niet terecht dat men voor mij moet betalen wanneer ik prima in staat ben te werken en ook de mogelijkheid heb om te werken. Jij zou gewoon gaan parasiteren omdat je je te goed voelt voor een baan. Daar heb ik gelukkig geen last van.
Ik heb het over het algemeen, niet alleenstaande moeders.quote:Op woensdag 5 januari 2011 14:01 schreef El_Matador het volgende:
[..]
De marges voor alleenstaande moeders zijn echt heel heel erg klein, heb ik gemerkt. Ik vind het knap hoe ze het doen.
Ik heb een hekel aan juist die niet-arme-niet-rijke groep erboven. Zeiken en zaniken, terwijl armere mensen het wel gewoon kunnen.
Hoeveel ZZP'ers zijn er in Nederland wel niet? Zijn er echt geen regelingen voor ZZP'ers die willen huren?quote:Op woensdag 5 januari 2011 14:03 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Het gaat niet om het lenen, ik wil prima huren, maar waar? Ik mag het als ik een goed jaar heb niet bij de sociale woningbouw doen, terwijl ik het jaar erna misschien maar de helft binnen haal.
Ik hou netto per maand minder over dan iemand met een uitkering en een kindquote:Op woensdag 5 januari 2011 14:03 schreef L-E het volgende:
[..]
Je komt over als een verwend kind, besef je dat? Je hoeft niet meteen 200km verderop te gaan zitten, dat zegt niemand, maar de manier waarop je klaagt en weigert buiten je box te kijken siert je niet, tbh.
Nope, vrijwel alle ZZP'rs doen het er of naast, of beginnen pas zo laat dat ze al veel opgebouwd hebben. Dus de vraag is er bijna niet.quote:Op woensdag 5 januari 2011 14:04 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Hoeveel ZZP'ers zijn er in Nederland wel niet? Zijn er echt geen regelingen voor ZZP'ers die willen huren?
Klinkt redelijk zwart-wit.quote:Op woensdag 5 januari 2011 14:02 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Tussen Utrecht en 200 km verderop zit niets meer dan Mordor?
Jezelf kan je "verwaarlozen", je kind niet.quote:Op woensdag 5 januari 2011 14:04 schreef Kluts het volgende:
[..]
Ik heb het over het algemeen, niet alleenstaande moeders.
En daarbij, hard gezegd, als je een kind hebt, is dat jouw probleem, niet dat van een werkgever.
Ja, dat ben ik met je eensquote:Op woensdag 5 januari 2011 14:03 schreef L-E het volgende:
[..]
Je komt over als een verwend kind, besef je dat? Je hoeft niet meteen 200km verderop te gaan zitten, dat zegt niemand, maar de manier waarop je klaagt en weigert buiten je box te kijken siert je niet, tbh.
quote:Op woensdag 5 januari 2011 14:03 schreef L-E het volgende:
[..]
En diezelfde overheid doet er alles aan om mensen met gezinnen overal in te supporten met subsidies. Dus ze hebben al mazzel genoeg.quote:Op woensdag 5 januari 2011 14:05 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Jezelf kan je "verwaarlozen", je kind niet.
Dat klopt natuurlijk grotendeels, maar die werkgever gaat niet over die regelingen, dat is de overheid.
Ieder zijn eigen gevoel van eigenwaarde. Ik haal erg veel eigenwaarde uit centen op mijn bankrekening waarmee ik leuke dingen kan gaan doen en eens een goede maaltijd mee kan nuttigen zonder dat ik eerst 6 dagen alleen brood met pindakaas moet eten voordat ik een hamburger bij de Mac zou kunnen betalen.quote:Op woensdag 5 januari 2011 14:03 schreef Kluts het volgende:
[..]
Ik ben secretaresse, dus ik ben bekend met het begrip voetveeg.
Mijn trots is me meer waard, daarbij opgeteld het gevoel wat ik krijg van nuttig aan het werk zijn.
Of ze hebben een werkende partner.quote:Op woensdag 5 januari 2011 14:05 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Nope, vrijwel alle ZZP'rs doen het er of naast, of beginnen pas zo laat dat ze al veel opgebouwd hebben. Dus de vraag is er bijna niet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |