abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 5 januari 2011 @ 13:48:02 #201
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_90879168
quote:
6s.gif Op woensdag 5 januari 2011 13:47 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Het aanbod is niet te klein voor de vraag, maar voor de prijs die jij bereid bent te betalen voor wonen per maand...

Nederland is overvol, laten ze snel stoppen met bijbouwen van nieuwe woningen tenzij als vervanging voor oude.
Ik ben meer voor geboortebeperking 8-)
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_90879173
quote:
6s.gif Op woensdag 5 januari 2011 13:46 schreef Q. het volgende:

[..]

Pfff, onrealistische eisen allemaal. :{w. Beroofd worden is helemaal 2011 hoor. 8-)
Gewoon een goedkope telefoon als reserve met je meenemen en die naar de Marokkanen gooien.
Tap tap tap
pi_90879175
quote:
6s.gif Op woensdag 5 januari 2011 13:46 schreef Q. het volgende:

[..]

Pfff, onrealistische eisen allemaal. :{w. Beroofd worden is helemaal 2011 hoor. 8-)
Ja fijn he :D Ik vind t ook zó heerlijk, ik wacht altijd met smart op die wekelijkse in elkaar ram beurt *O*
"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
pi_90879180
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 13:47 schreef PeuRac het volgende:

[..]

Omdat ik 80% van de tijd thuis werk. En het héél fijn is om een deur dicht te kunnen trekken als je klaar bent met werken ;)
Krijg je als ZZP'er geen hypotheek?? Ook niet als jouw bedrijfje een bankgarantie afgeeft?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_90879182
quote:

[..]

Omdat ik 80% van de tijd thuis werk. En het héél fijn is om een deur dicht te kunnen trekken als je klaar bent met werken ;)
Dat snap ik, maar dan heb je er aan 2 ook genoeg. Je zal echt realistischer moeten zijn in je zoektocht. 3 kamers kan, maar dan zit je wel in een mindere wijk.

Overigens moet ik zeggen dat volksbuurten zo erg nog niet zijn vaak, want het is vaak drukker op straat en daardoor ook een soort sociale controle.
[b] Unstable. Volatile. Dangerous. [/b]
YES! The rhythm, the rebel.
  woensdag 5 januari 2011 @ 13:48:23 #206
141482 Q.
JurassiQ
pi_90879183
quote:
Op woensdag 5 januari 2011 13:46 schreef JoeBravo het volgende:

[..]

ik heb op dezelfde leeftijd als mijn ouders dat deden m'n eerste huis gekocht: eind 20, maar ik, of wij beter gezegd, moest daar beduidend meer voor krom liggen als m'n pa destijds. ;)
't ligt niet alleen aan de mentaliteit, maar ook aan de woningmarkt: het aanbod is te klein. (en de grondprijs veul en veuls te hoog, maar da's weer een andere discussie).
De kwaliteit en het voorzieningenniveau van de woningen is tegenwoordig ook een stuk hoger dan vroeger.
For great justice!
pi_90879186
quote:

[..]

Ik werk ook thuis, maar ik heb de illusie van een aparte werkkamer al opgegeven :')
Tap tap tap
  woensdag 5 januari 2011 @ 13:48:34 #208
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_90879190
quote:
15s.gif Op woensdag 5 januari 2011 13:48 schreef PeuRac het volgende:

[..]

Ja fijn he :D Ik vind t ook zó heerlijk, ik wacht altijd met smart op die wekelijkse in elkaar ram beurt *O*
Jij krijgt tenminste nog een beurt ;(
pi_90879201
quote:
6s.gif Op woensdag 5 januari 2011 13:48 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Krijg je als ZZP'er geen hypotheek?? Ook niet als jouw bedrijfje een bankgarantie afgeeft?
Nope. Moet je de juiste connecties voor hebben. En dan nog.
Ik kan bijvoorbeeld geen arbeidsongeschiktheidsverzekering afsluiten. Dus geen hypotheek.
Tap tap tap
pi_90879209
quote:
12s.gif Op woensdag 5 januari 2011 13:48 schreef Samzz het volgende:

[..]

Ik ben meer voor geboortebeperking 8-)
Dat is nooit slecht, maar uiteindelijk een vrije keuze.

Kinderbijslag boven 2 kinderen (vervangingsratio) afschaffen of liefst omvormen tot betalingen.
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

woensdag 5 januari 2011 @ 13:49:29 #211
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_90879228
quote:

[..]

Nee. Tenzij je toevallig goede connecties hebt bij de bank. Maar zelfs dan is het moeilijk.
pi_90879233
quote:

[..]

Minimaal 3 jaar cijfers laten zien, ik ben pas 2 jaar bezig en de afgelopen twee waren ook niet echt top jaren.
pi_90879247
quote:

[..]

Volgens mij is dat toch hetzelfde als een eenmanszaak? Pas na overleg van 3 jaren kan je een hypotheek tegen woekerrentes krijgen.
pi_90879262
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 13:49 schreef PeuRac het volgende:

[..]

Minimaal 3 jaar cijfers laten zien, ik ben pas 2 jaar bezig en de afgelopen twee waren ook niet echt top jaren.
Ik kreeg niet eens een creditcard en mocht eigenlijk niet eens rood staan :')
Gelukkig had ik nog een loonstrookje, ook al werkte ik daar niet meer in loondienst.
Tap tap tap
  woensdag 5 januari 2011 @ 13:50:31 #215
179024 Huppelmuts
Ja...nou...NEE dus!
pi_90879267
Had ik al verteld dat ik ook nieuwe kleren had gekocht?
If God was a woman, wouldn't sperm taste like chocolat?
[b]AirwiN schreef [/b]
De posts van Huppelmuts onderscheiden zich toch al door hun grammaticale correctheid en scherpe spitsvondigheden? Daar heb je geen UI voor nodig om ze te herkennen.
  woensdag 5 januari 2011 @ 13:50:51 #216
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_90879282
quote:
6s.gif Op woensdag 5 januari 2011 13:49 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dat is nooit slecht, maar uiteindelijk een vrije keuze.

Kinderbijslag boven 2 kinderen (vervangingsratio) afschaffen of liefst omvormen tot betalingen.
Ik snap kinderbijslag sowieso niet. Maar dat terzijde. Het was in de eerste instantie als grap bedoeld van mijn kant :P
pi_90879285
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 13:48 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Ik kan bijvoorbeeld geen arbeidsongeschiktheidsverzekering afsluiten. Dus geen hypotheek.
Dat is dan een slecht punt.

Maar:
- de minderbedeelden (weinig inkomen/uitkering, afhankelijk van sociale huurgrillen) zijn er slechter aan toe
- de middengroep (redelijk inkomen, mogelijkheid tot particuliere huur of goedkope koop) is er niet zo slecht aan toe
- alles erboven heeft alle ruimte

pi_90879286
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 13:48 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Hoezo kan je die verzekering niet afsluiten? Dat kan ik wel, betaal ik alleen de helft van mn inkomen per maand ofso :') de andere helft naar mn huur ^O^

Geen geld om te eten, drinken, meubels, of zelfs te werken, maar ik kan iig wonen :')
  woensdag 5 januari 2011 @ 13:51:03 #219
141482 Q.
JurassiQ
pi_90879289
quote:
Op woensdag 5 januari 2011 13:49 schreef Samzz het volgende:

[..]

Nee. Tenzij je toevallig goede connecties hebt bij de bank. Maar zelfs dan is het moeilijk.
Zelfs als je bij een bank werkt kan je het zonder vast contract vergeten. :').
For great justice!
pi_90879295
quote:
17s.gif Op woensdag 5 januari 2011 13:50 schreef Huppelmuts het volgende:
:9 Ik ben alleen in kleren geïnteresseerd die uitgetrokken gaan worden. :9
pi_90879309
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 13:49 schreef PeuRac het volgende:

[..]

Klote. Maar niet onterecht dat je dan geen huis kan kopen, wel? Banken kijken wel uit met dat soort risico's.

woensdag 5 januari 2011 @ 13:52:12 #222
179024 Huppelmuts
Ja...nou...NEE dus!
pi_90879335
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 13:51 schreef Aneurism het volgende:

[..]

:9 Ik ben alleen in kleren geïnteresseerd die uitgetrokken gaan worden. :9
Het is wel een keer de bedoeling om de nieuwe kleren ook weer uit te trekken ja :D
[b]AirwiN schreef [/b]
De posts van Huppelmuts onderscheiden zich toch al door hun grammaticale correctheid en scherpe spitsvondigheden? Daar heb je geen UI voor nodig om ze te herkennen.
pi_90879341
quote:
6s.gif Op woensdag 5 januari 2011 13:50 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dat is dan een slecht punt.

Maar:
- de minderbedeelden (weinig inkomen/uitkering, afhankelijk van sociale huurgrillen) zijn er slechter aan toe
- de middengroep (redelijk inkomen, mogelijkheid tot particuliere huur of goedkope koop) is er niet zo slecht aan toe
- alles erboven heeft alle ruimte
Dat durf ik nog wel te betwisten. Als je een uitkering hebt, kan je van een hoop voordelen gebruik maken. Ooit hebben ze onderzocht dat als je minimumloon had en werkte, minder overhield in de maand dan iemand in de bijstand. :')
  woensdag 5 januari 2011 @ 13:52:28 #224
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_90879344
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 13:50 schreef PeuRac het volgende:

[..]

Hoezo kan je die verzekering niet afsluiten? Dat kan ik wel, betaal ik alleen de helft van mn inkomen per maand ofso :') de andere helft naar mn huur ^O^

Geen geld om te eten, drinken, meubels, of zelfs te werken, maar ik kan iig wonen :')
Maar jij weigert dan ook uit Utrecht te vertrekken. Dan moet je concessies doen.
pi_90879345
Gosh, wat maak ik toch een fantastisch lekkere gehaktballen. O+

Om maar even iets anders te noemen. :')
pi_90879350
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 13:50 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Ik kreeg niet eens een creditcard en mocht eigenlijk niet eens rood staan :')
Gelukkig had ik nog een loonstrookje, ook al werkte ik daar niet meer in loondienst.
CC krijg ik nog net wel, maar moet wel aan t einde van de maand alles betalen. Dus die heb ik maar niet. Roodstaan kan ik niet, maar dat heb ik ook zelf afgeschat. Het levert je namelijk maar 1x voordeel op, daarna wordt voor 85% van de mensen die limiet de nieuwe 0-lijn. Maar dan betaal je wel ff 10-20% rente :')
pi_90879352
quote:

[..]

Ik ben te gehandicapt, ze willen me bij voorbaat al niet, of ik betaal 250 euro per maand en krijg er weinig voor terug mocht me iets overkomen. En als ik elke maand 250 euro moet dokken, moet ik goedkoper wonen, en dat is niet te vinden, want ik verdien blijkbaar wel te veel, etc.
Tap tap tap
pi_90879365
quote:
17s.gif Op woensdag 5 januari 2011 13:50 schreef Huppelmuts het volgende:
Foto's laten zien dan he!
Door GvsE: "Je bent een geweldig jong!"
pi_90879366
quote:
7s.gif Op woensdag 5 januari 2011 13:52 schreef Huppelmuts het volgende:

[..]

Het is wel een keer de bedoeling om de nieuwe kleren ook weer uit te trekken ja :D
Op dat soort momenten ben ik graag aanwezig. :9
pi_90879382
quote:

[..]

http://www.funda.nl/huur/(...)6739-korfoedreef-47/
http://www.funda.nl/huur/(...)echtplantsoen-20-ii/
http://www.funda.nl/huur/(...)ammersteinstraat-81/

pi_90879390
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 13:52 schreef L-E het volgende:

Ik wil die van jou wel proeven. :9
  woensdag 5 januari 2011 @ 13:53:34 #232
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_90879392
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 13:52 schreef Kluts het volgende:

[..]

Dat durf ik nog wel te betwisten. Als je een uitkering hebt, kan je van een hoop voordelen gebruik maken. Ooit hebben ze onderzocht dat als je minimumloon had en werkte, minder overhield in de maand dan iemand in de bijstand. :')
Een vrouwtje die bij mij op het asiel werkt krijgt aan de bijstand, toeslagen en alles bij elkaar, meer dan iemand die gewoon werkt :')
  woensdag 5 januari 2011 @ 13:53:39 #233
266495 JoeBravo
I>U t(-_-t)
pi_90879395
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 13:52 schreef L-E het volgende:

:9
I bet I'm helium, I never get chemistry with anyone...
(╯°□°)╯︵ ┻━┻
"Unicorns don't whinny, they just open their mouths and Enya falls out" GWS
pi_90879409
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 13:52 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Ik ben te gehandicapt, ze willen me bij voorbaat al niet, of ik betaal 250 euro per maand en krijg er weinig voor terug mocht me iets overkomen. En als ik elke maand 250 euro moet dokken, moet ik goedkoper wonen, en dat is niet te vinden, want ik verdien blijkbaar wel te veel, etc.
Ben jij stuk??
Sarcasme. Herken het.
pi_90879411
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 13:52 schreef Samzz het volgende:

[..]

Maar jij weigert dan ook uit Utrecht te vertrekken. Dan moet je concessies doen.
Exact. En met die concessies loopt het spaak.

pi_90879421
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 13:52 schreef PeuRac het volgende:

[..]

CC krijg ik nog net wel, maar moet wel aan t einde van de maand alles betalen. Dus die heb ik maar niet. Roodstaan kan ik niet, maar dat heb ik ook zelf afgeschat. Het levert je namelijk maar 1x voordeel op, daarna wordt voor 85% van de mensen die limiet de nieuwe 0-lijn. Maar dan betaal je wel ff 10-20% rente :')
Die CC los ik ook gewoon in één keer af, maar ik ging op vakantie en wilde hem dus wel graag hebben, en toen kon ik hem aanvragen, nu misschien niet meer.
Roodstaan zat erbij. Ik heb er nog geen gebruik van gemaakt, gelukkig, maar ik betaal ook maar kostgeld :')
Tap tap tap
  woensdag 5 januari 2011 @ 13:54:14 #237
141482 Q.
JurassiQ
pi_90879426
quote:
Op woensdag 5 januari 2011 13:52 schreef PeuRac het volgende:

[..]

Je kan ook voor een baas gaan werken natuurlijk. :7
For great justice!
  woensdag 5 januari 2011 @ 13:54:26 #238
179024 Huppelmuts
Ja...nou...NEE dus!
pi_90879441
quote:

[..]

Ik wilde echt heel graag werken toen ik in de bijstand zat tot ik ontdekte dat als ik ook maar 50 euro meer zou gaan verdienen ik er op jaarbasis ruim 800 op achteruit zou gaan.
Je krijgt in de bijstand kwijtschelding voor zoveel dingen die wegvallen zodra je ook maar 1 euro boven die norm komt.
[b]AirwiN schreef [/b]
pi_90879442
quote:

[..]

Qua normale kosten heb je gelijk, maar bij huizen is het anders. Dan kan je geen kant op.

pi_90879448
In Limburg zijn de huizen veel goedkoper jongens, ga daar eens kijken anders. :7
pi_90879453
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 13:53 schreef Spirit82 het volgende:

[..]

Ben jij stuk??
Ja, kapot ;(
Tap tap tap
  woensdag 5 januari 2011 @ 13:54:39 #242
179024 Huppelmuts
Ja...nou...NEE dus!
pi_90879455
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 13:52 schreef Aneurism het volgende:

[..]

Op dat soort momenten ben ik graag aanwezig. :9
Doe eens niet zo eng :X
[b]AirwiN schreef [/b]
pi_90879462
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 13:52 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Mn pa moest 1500 in de maand betalen :') heeft die ook maar niet gedaan. Nu heeft hij ook wel een risico.

quote:
ken ik allemaal, en ze laten geen ZZP'rs toe, vanwege onregelmatig inkomen :(
  woensdag 5 januari 2011 @ 13:54:52 #244
179024 Huppelmuts
Ja...nou...NEE dus!
pi_90879463
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 13:52 schreef Jofunu-kun het volgende:

[..]

Foto's laten zien dan he!
Ehh nee :D
[b]AirwiN schreef [/b]
  woensdag 5 januari 2011 @ 13:55:05 #245
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_90879468
quote:
6s.gif Op woensdag 5 januari 2011 13:53 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Exact. En met die concessies loopt het spaak.
Klopt. Maar daarin had ik je al gelijk gegeven :)
pi_90879480
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 13:54 schreef PeuRac het volgende:

[..]

Mn pa moest 1500 in de maand betalen :') heeft die ook maar niet gedaan. Nu heeft hij ook wel een risico.

[..]

ken ik allemaal, en ze laten geen ZZP'rs toe, vanwege onregelmatig inkomen :(
M'n vader betaalde ook zoiets vroeger :')
Tap tap tap
pi_90879483
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 13:54 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Ja, kapot ;(
Afgeleefd?? Opgebruikt?? :P
Sarcasme. Herken het.
pi_90879487
quote:
11s.gif Op woensdag 5 januari 2011 13:54 schreef Huppelmuts het volgende:

[..]

Doe eens niet zo eng :X
;(
pi_90879491
quote:
7s.gif Op woensdag 5 januari 2011 13:54 schreef Huppelmuts het volgende:

[..]

Ik wilde echt heel graag werken toen ik in de bijstand zat tot ik ontdekte dat als ik ook maar 50 euro meer zou gaan verdienen ik er op jaarbasis ruim 800 op achteruit zou gaan.
Je krijgt in de bijstand kwijtschelding voor zoveel dingen die wegvallen zodra je ook maar 1 euro boven die norm komt.
Dat moet echt aangepakt worden, dat is echt belachelijk. Minimumloon omhoog is sowieso een goed idee. Werkgevers zullen het niet willen, maar het is de enige manier.

woensdag 5 januari 2011 @ 13:55:42 #250
141482 Q.
JurassiQ
pi_90879493
quote:
Op woensdag 5 januari 2011 13:54 schreef L-E het volgende:
In Limburg zijn de huizen veel goedkoper jongens, ga daar eens kijken anders. :7
Ik heb al genoeg buitenlanders in mn huidige wijk. :{w
For great justice!
pi_90879499
quote:
7s.gif Op woensdag 5 januari 2011 13:54 schreef Huppelmuts het volgende:

[..]

Ook al zou ik er 200 euro in de maand op achteruit gaan, ik werk nog liever dan dat ik een uitkering trek.
  woensdag 5 januari 2011 @ 13:55:56 #252
6724 Ripley
Smikeslut.
pi_90879502
quote:
6s.gif Op woensdag 5 januari 2011 13:47 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Het aanbod is niet te klein voor de vraag, maar voor de prijs die jij bereid bent te betalen voor wonen per maand...

Nederland is overvol, laten ze snel stoppen met bijbouwen van nieuwe woningen tenzij als vervanging voor oude.
Ik betaal overigens ook de helft van mijn inkomen aan mijn hypotheek hoor :)
Frankly my dear, I don't give a damn. Smike. O+.
pi_90879514
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 13:55 schreef Spirit82 het volgende:

[..]

Verroest :P
Tap tap tap
  woensdag 5 januari 2011 @ 13:56:14 #254
141482 Q.
JurassiQ
pi_90879517
quote:
Op woensdag 5 januari 2011 13:55 schreef Spirit82 het volgende:

[..]

I didn't do anything!
For great justice!
pi_90879528
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 13:54 schreef L-E het volgende:
In Nijmegen ongelooflijk veel moois voor betaalbare prijzen gezien. ^O^

pi_90879539
M'n vader zou meer verdienen, maar dan moest hij per maand meer inleveren. Heel wazig :D
Tap tap tap
pi_90879540
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 13:55 schreef Kluts het volgende:

[..]

Ook al zou ik er 200 euro in de maand op achteruit gaan, ik werk nog liever dan dat ik een uitkering trek.
Als die 200 euro het geld is waar je van moet eten, dan ook?
  woensdag 5 januari 2011 @ 13:57:01 #258
179024 Huppelmuts
Ja...nou...NEE dus!
pi_90879551
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 13:54 schreef L-E het volgende:
Ik kom er net achter dat Kwadijk ook wel leuke woningprijzen heeft :D
[b]AirwiN schreef [/b]
pi_90879558
quote:
14s.gif Op woensdag 5 januari 2011 13:54 schreef Huppelmuts het volgende:

[..]

Ehh nee :D
Ja verdorie -O-
Door GvsE: "Je bent een geweldig jong!"
pi_90879559
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 13:55 schreef Ripley het volgende:

[..]

Ik betaal overigens ook de helft van mijn inkomen aan mijn hypotheek hoor :)
Dat is flink en zou ik zelf niet doen, maar:
- je hebt een huis in Amsterdam
- je bouwt kapitaal op

woensdag 5 januari 2011 @ 13:57:22 #261
141482 Q.
JurassiQ
pi_90879562
quote:
Op woensdag 5 januari 2011 13:56 schreef L-E het volgende:

[..]

Eten haal je toch met de Mercedes bij de voedselbank?
For great justice!
pi_90879581
quote:

[..]

Op het moment dat ik meer verdien met te blijven liggen rotten in mijn nest, dan om afgezeken te worden door een of andere manager... Dan is voor mij de keuze snel gemaakt. Baantjes waar je minimum loon bij verdient staan nou niet bekend om het respect wat je daarvoor krijgt.
pi_90879587
quote:
14s.gif Op woensdag 5 januari 2011 13:54 schreef Q. het volgende:

[..]

Je kan ook voor een baas gaan werken natuurlijk. :7
Je maakt een grapje, maar op dit moment zijn voor mijn gevoel mijn enige 2 opties:
1) ouders huis laten kopen en dat voor een rédelijk bedrag huren
2) weer in loondienst gaan

Maar dat is toch belachelijk dat het moet? Gemiddeld over een jaar verdien ik prima, niet heel veel, maar ik kan rondkomen.
pi_90879606
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 13:56 schreef L-E het volgende:

[..]

Ik zou eigenlijk toch wel zeggen, ja. Van werken ga je je zoveel beter voelen en het is veel constructiever dan maar thuis hangen. Of iets zoeken waarmee je wél genoeg verdient.
  woensdag 5 januari 2011 @ 13:58:35 #265
179024 Huppelmuts
Ja...nou...NEE dus!
pi_90879608
quote:

[..]

Zonder kind zou ik dat ook zeggen.
Nu kwam ik al net rond met de uitkering en ik wilde toch dat mn zoon wel elke dag te eten en drinken had
[b]AirwiN schreef [/b]
  woensdag 5 januari 2011 @ 13:58:54 #266
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_90879617
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 13:57 schreef Aneurism het volgende:

[..]

Op het moment dat ik meer verdien met te blijven liggen rotten in mijn nest, dan om afgezeken te worden door een of andere manager... Dan is voor mij de keuze snel gemaakt. Baantjes waar je minimum loon bij verdient staan nou niet bekend om het respect wat je daarvoor krijgt.
Dat zou ik dus nooit doen he :)
  woensdag 5 januari 2011 @ 13:59:15 #267
141482 Q.
JurassiQ
pi_90879628
quote:
Op woensdag 5 januari 2011 13:57 schreef PeuRac het volgende:

[..]

Je maakt een grapje, maar op dit moment zijn voor mijn gevoel mijn enige 2 opties:

Maar dat is toch belachelijk dat het moet? Gemiddeld over een jaar verdien ik prima, niet heel veel, maar ik kan rondkomen.
Je werkt toch vanaf huis? Wat is er dan mis met ergens gaan wonen waar de woningen wel betaalbaar zijn? Die zijn er meer dan genoeg. Okee, dan zit je niet in één van de meest populaire steden van het land maar toch. :7
For great justice!
pi_90879637
quote:
6s.gif Op woensdag 5 januari 2011 13:57 schreef Q. het volgende:

[..]

Eten haal je toch met de Mercedes bij de voedselbank?
Nee, dat laat ik mijn personeel doen. :7
pi_90879645
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 13:57 schreef PeuRac het volgende:

[..]

Eerlijk gezegd vind ik het niet belachelijk dat als je inkomen fluctueert iemand niet bereid is jou grote sommen geld te lenen.

Als mijn beste maat (student) wel es sommen geld krijgt, leen ik hem ook geen 2000 euro (niet dat ik dat heb.. :') ).

pi_90879647
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 13:57 schreef Aneurism het volgende:

[..]

Daar gaat het niet om. Maatschappelijk nut hebben, daar draait het om.

Ik ben te trots om mijn hand op te houden juist. En dan laat ik me nog liever de hele dag uitkafferen bij een of ander kutbaantje dan dat ik thuis ga zitten.
  woensdag 5 januari 2011 @ 13:59:44 #271
6724 Ripley
Smikeslut.
pi_90879649
quote:
6s.gif Op woensdag 5 januari 2011 13:57 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dat is flink en zou ik zelf niet doen, maar:
- je hebt een huis in Amsterdam
- je bouwt kapitaal op
Ik hou genoeg over om van te leven en ik heb dit huis gekocht als korte termijn investering, dus dat scheelt. In de komende maanden verkopen we de eerste verdieping, daardoor halveren mijn kosten :)

Ik heb dan ook de duurste hypotheek en de veiligste spaarhypotheek die ik kon krijgen aangezien ik mijn huis kocht met een relatief vreemde ;)
Frankly my dear, I don't give a damn. Smike. O+.
  woensdag 5 januari 2011 @ 13:59:46 #272
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_90879651
quote:
14s.gif Op woensdag 5 januari 2011 13:59 schreef Q. het volgende:

[..]

Je werkt toch vanaf huis? Wat is er dan mis met ergens gaan wonen waar de woningen wel betaalbaar zijn? Die zijn er meer dan genoeg. Okee, dan zit je niet in één van de meest populaire steden van het land maar toch. :7
Ja, dat heb ik ook al gezegd, maar dat is geen optie blijkbaar.
pi_90879671
quote:
14s.gif Op woensdag 5 januari 2011 13:58 schreef Huppelmuts het volgende:

[..]

Zonder kind zou ik dat ook zeggen.
Nu kwam ik al net rond met de uitkering en ik wilde toch dat mn zoon wel elke dag te eten en drinken had
Dus als jij dat baantje had aangenomen had je geen eten gehad?

Dat kan gewoon niet kloppen toch.
pi_90879674
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 13:58 schreef Kluts het volgende:

[..]

Ik zou eigenlijk toch wel zeggen, ja. Van werken ga je je zoveel beter voelen en het is veel constructiever dan maar thuis hangen. Of iets zoeken waarmee je wél genoeg verdient.
Ik snap je punt, maar ik denk toch echt dat je daar anders over denkt op het moment dat je niet meer in je eigen basisbehoeften kan voorzien. Ik spreek niet uit ervaring overigens.
pi_90879676
quote:

[..]

Precies. Utrecht is samen met Amsterdam het duurste denk ik. Sja, dat betaal je natuurlijk...

woensdag 5 januari 2011 @ 14:00:58 #276
141482 Q.
JurassiQ
pi_90879691
quote:
Op woensdag 5 januari 2011 13:59 schreef Samzz het volgende:

[..]

Ja, dat heb ik ook al gezegd, maar dat is geen optie blijkbaar.
Nee, natuurlijk niet, wel zeuren maar geen concessies willen doen.
For great justice!
pi_90879703
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 13:58 schreef Samzz het volgende:

[..]

Dat zou ik dus nooit doen he :)
Ik wel, je kan wel zeggen eigenwaarde maar er zijn genoeg mensen die je als voetveeg behandelen als ik zo om mij heen kijk in dat soort baantjes.

Als ik 40 uur zou moeten schoonmaken en als een of andere schoonmaakbitch behandeld zou moeten worden zoals die jongens van Hago hier op kantoor, damn zoek voor mij maar een ander.
  woensdag 5 januari 2011 @ 14:01:29 #278
141482 Q.
JurassiQ
pi_90879710
quote:
Op woensdag 5 januari 2011 14:00 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Precies. Utrecht is samen met Amsterdam het duurste denk ik. Sja, dat betaal je natuurlijk...
Meest populair en dus duurste. Wet van vraag en aanbod, het is zo simpel. Economie voor dummies.
For great justice!
pi_90879720
quote:

[..]

Ik heb ook een kantoor en ik woon nu (bijna letterlijk) tussen mijn klanten. Een van de voordelen die ik kan bieden is juist omdat ik vrijwel alles online heb staan, ik ergens kan werken al ik een pc met internet tot mn schikking heb. Die ik zelf nog kan meenemen ook (zowel de laptop als hsdpa verbinding). Klanten vragen soms kort van te voren of ik een dagje daar wil zijn, zodat het makkelijker en sneller schakelen is. Zie het als flexwerken 2.0 (zo noem ik het tenminste). Dat hele voordeel valt wel als ik 200km verderop zit.
pi_90879725
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 14:00 schreef Kluts het volgende:

[..]

Dus als jij dat baantje had aangenomen had je geen eten gehad?

Dat kan gewoon niet kloppen toch.
De marges voor alleenstaande moeders zijn echt heel heel erg klein, heb ik gemerkt. Ik vind het knap hoe ze het doen.

Ik heb een hekel aan juist die niet-arme-niet-rijke groep erboven. Zeiken en zaniken, terwijl armere mensen het wel gewoon kunnen.

pi_90879738
quote:
14s.gif Op woensdag 5 januari 2011 14:01 schreef Q. het volgende:

[..]

Meest populair en dus duurste. Wet van vraag en aanbod, het is zo simpel. Economie voor dummies.
Daarom, dat begrijp ik zelfs. :D

pi_90879742
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 14:00 schreef L-E het volgende:

[..]

Ik snap je punt, maar ik denk toch echt dat je daar anders over denkt op het moment dat je niet meer in je eigen basisbehoeften kan voorzien. Ik spreek niet uit ervaring overigens.
Hoe dan ook, dan zorg je dat je in die basisbehoeften kan voorzien en ga je desnoods daarnaast schoonmaken ofzo. Een bijstandsuitkering is geen luxe om daarin maar even een passende baan te vinden.
  woensdag 5 januari 2011 @ 14:02:44 #283
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_90879756
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 14:01 schreef Aneurism het volgende:

[..]

Ik wel, je kan wel zeggen eigenwaarde maar er zijn genoeg mensen die je als voetveeg behandelen als ik zo om mij heen kijk in dat soort baantjes.

Als ik 40 uur zou moeten schoonmaken en als een of andere schoonmaakbitch behandeld zou moeten worden zoals die jongens van Hago hier op kantoor, damn zoek voor mij maar een ander.
Nee, het gaat me niet perse om eigenwaarde, meer de bijdrage die je levert aan de maatschappij :) Ik vind het niet terecht dat men voor mij moet betalen wanneer ik prima in staat ben te werken en ook de mogelijkheid heb om te werken. Jij zou gewoon gaan parasiteren omdat je je te goed voelt voor een baan. Daar heb ik gelukkig geen last van.
pi_90879763
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 14:01 schreef PeuRac het volgende:

[..]

Ik heb ook een kantoor en ik woon nu (bijna letterlijk) tussen mijn klanten. Een van de voordelen die ik kan bieden is juist omdat ik vrijwel alles online heb staan, ik ergens kan werken al ik een pc met internet tot mn schikking heb. Die ik zelf nog kan meenemen ook (zowel de laptop als hsdpa verbinding). Klanten vragen soms kort van te voren of ik een dagje daar wil zijn, zodat het makkelijker en sneller schakelen is. Zie het als flexwerken 2.0 (zo noem ik het tenminste). Dat hele voordeel valt wel als ik 200km verderop zit.
Tussen Utrecht en 200 km verderop zit niets meer dan Mordor? :o

:')

pi_90879769
quote:
6s.gif Op woensdag 5 januari 2011 13:59 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Eerlijk gezegd vind ik het niet belachelijk dat als je inkomen fluctueert iemand niet bereid is jou grote sommen geld te lenen.

Als mijn beste maat (student) wel es sommen geld krijgt, leen ik hem ook geen 2000 euro (niet dat ik dat heb.. :') ).
Het gaat niet om het lenen, ik wil prima huren, maar waar? Ik mag het als ik een goed jaar heb niet bij de sociale woningbouw doen, terwijl ik het jaar erna misschien maar de helft binnen haal.
pi_90879773
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 14:01 schreef PeuRac het volgende:

[..]

Je komt over als een verwend kind, besef je dat? Je hoeft niet meteen 200km verderop te gaan zitten, dat zegt niemand, maar de manier waarop je klaagt en weigert buiten je box te kijken siert je niet, tbh.
pi_90879776
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 14:02 schreef Kluts het volgende:

[..]

Hoe dan ook, dan zorg je dat je in die basisbehoeften kan voorzien en ga je desnoods daarnaast schoonmaken ofzo. Een bijstandsuitkering is geen luxe om daarin maar even een passende baan te vinden.
Maar is prima als extratje om je zwartkluscentjes aan te spekken. :9 Als ik hier zo in de straat kijk dan..

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 05-01-2011 14:03:32 ]
pi_90879777
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 14:01 schreef Aneurism het volgende:

[..]

Ik ben secretaresse, dus ik ben bekend met het begrip voetveeg.

Mijn trots is me meer waard, daarbij opgeteld het gevoel wat ik krijg van nuttig aan het werk zijn.
pi_90879793
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 14:02 schreef Samzz het volgende:

[..]

Nee, het gaat me niet perse om eigenwaarde, meer de bijdrage die je levert aan de maatschappij :) Ik vind het niet terecht dat men voor mij moet betalen wanneer ik prima in staat ben te werken en ook de mogelijkheid heb om te werken. Jij zou gewoon gaan parasiteren omdat je je te goed voelt voor een baan. Daar heb ik gelukkig geen last van.
Ben het met je eens Samzz. Zou wel moeilijk zijn, ineens achter de kassa bij de Appie omdat niemand meer olie nodig heeft, maar goed...

pi_90879818
quote:
6s.gif Op woensdag 5 januari 2011 14:01 schreef El_Matador het volgende:

[..]

De marges voor alleenstaande moeders zijn echt heel heel erg klein, heb ik gemerkt. Ik vind het knap hoe ze het doen.

Ik heb een hekel aan juist die niet-arme-niet-rijke groep erboven. Zeiken en zaniken, terwijl armere mensen het wel gewoon kunnen.
Ik heb het over het algemeen, niet alleenstaande moeders.

En daarbij, hard gezegd, als je een kind hebt, is dat jouw probleem, niet dat van een werkgever.
pi_90879829
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 14:03 schreef PeuRac het volgende:

[..]

Het gaat niet om het lenen, ik wil prima huren, maar waar? Ik mag het als ik een goed jaar heb niet bij de sociale woningbouw doen, terwijl ik het jaar erna misschien maar de helft binnen haal.
Hoeveel ZZP'ers zijn er in Nederland wel niet? Zijn er echt geen regelingen voor ZZP'ers die willen huren? :o

pi_90879830
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 14:03 schreef L-E het volgende:

[..]

Je komt over als een verwend kind, besef je dat? Je hoeft niet meteen 200km verderop te gaan zitten, dat zegt niemand, maar de manier waarop je klaagt en weigert buiten je box te kijken siert je niet, tbh.
Ik hou netto per maand minder over dan iemand met een uitkering en een kind :{w
pi_90879857
quote:
6s.gif Op woensdag 5 januari 2011 14:04 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Hoeveel ZZP'ers zijn er in Nederland wel niet? Zijn er echt geen regelingen voor ZZP'ers die willen huren? :o
Nope, vrijwel alle ZZP'rs doen het er of naast, of beginnen pas zo laat dat ze al veel opgebouwd hebben. Dus de vraag is er bijna niet.
  woensdag 5 januari 2011 @ 14:05:23 #294
141482 Q.
JurassiQ
pi_90879868
quote:
Op woensdag 5 januari 2011 14:02 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Tussen Utrecht en 200 km verderop zit niets meer dan Mordor? :o

:')
Klinkt redelijk zwart-wit. :7
For great justice!
pi_90879869
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 14:04 schreef Kluts het volgende:

[..]

Ik heb het over het algemeen, niet alleenstaande moeders.

En daarbij, hard gezegd, als je een kind hebt, is dat jouw probleem, niet dat van een werkgever.
Jezelf kan je "verwaarlozen", je kind niet.

Dat klopt natuurlijk grotendeels, maar die werkgever gaat niet over die regelingen, dat is de overheid.

woensdag 5 januari 2011 @ 14:05:28 #296
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_90879871
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 14:03 schreef L-E het volgende:

[..]

Ja, dat ben ik met je eens :) Maar dat heb ik hem ook al vaker verteld.
  woensdag 5 januari 2011 @ 14:05:56 #297
141482 Q.
JurassiQ
pi_90879886
quote:
Op woensdag 5 januari 2011 14:03 schreef L-E het volgende:

[..]

_O_.
For great justice!
pi_90879891
quote:
6s.gif Op woensdag 5 januari 2011 14:05 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Jezelf kan je "verwaarlozen", je kind niet.

Dat klopt natuurlijk grotendeels, maar die werkgever gaat niet over die regelingen, dat is de overheid.
En diezelfde overheid doet er alles aan om mensen met gezinnen overal in te supporten met subsidies. Dus ze hebben al mazzel genoeg.
pi_90879923
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 14:03 schreef Kluts het volgende:

[..]

Ik ben secretaresse, dus ik ben bekend met het begrip voetveeg.

Mijn trots is me meer waard, daarbij opgeteld het gevoel wat ik krijg van nuttig aan het werk zijn.
Ieder zijn eigen gevoel van eigenwaarde. Ik haal erg veel eigenwaarde uit centen op mijn bankrekening waarmee ik leuke dingen kan gaan doen en eens een goede maaltijd mee kan nuttigen zonder dat ik eerst 6 dagen alleen brood met pindakaas moet eten voordat ik een hamburger bij de Mac zou kunnen betalen.

Ik werk om te kunnen leven, ik leef niet om te werken.
pi_90879928
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 14:05 schreef PeuRac het volgende:

[..]

Nope, vrijwel alle ZZP'rs doen het er of naast, of beginnen pas zo laat dat ze al veel opgebouwd hebben. Dus de vraag is er bijna niet.
Of ze hebben een werkende partner.
Tap tap tap
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')