Ook al zou ik er 200 euro in de maand op achteruit gaan, ik werk nog liever dan dat ik een uitkering trek.quote:Op woensdag 5 januari 2011 13:54 schreef Huppelmuts het volgende:
[..]
Ik wilde echt heel graag werken toen ik in de bijstand zat tot ik ontdekte dat als ik ook maar 50 euro meer zou gaan verdienen ik er op jaarbasis ruim 800 op achteruit zou gaan.
Je krijgt in de bijstand kwijtschelding voor zoveel dingen die wegvallen zodra je ook maar 1 euro boven die norm komt.
Ik betaal overigens ook de helft van mijn inkomen aan mijn hypotheek hoorquote:Op woensdag 5 januari 2011 13:47 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Het aanbod is niet te klein voor de vraag, maar voor de prijs die jij bereid bent te betalen voor wonen per maand...
Nederland is overvol, laten ze snel stoppen met bijbouwen van nieuwe woningen tenzij als vervanging voor oude.
In Nijmegen ongelooflijk veel moois voor betaalbare prijzen gezien.quote:Op woensdag 5 januari 2011 13:54 schreef L-E het volgende:
In Limburg zijn de huizen veel goedkoper jongens, ga daar eens kijken anders.
Als die 200 euro het geld is waar je van moet eten, dan ook?quote:Op woensdag 5 januari 2011 13:55 schreef Kluts het volgende:
[..]
Ook al zou ik er 200 euro in de maand op achteruit gaan, ik werk nog liever dan dat ik een uitkering trek.
Ik kom er net achter dat Kwadijk ook wel leuke woningprijzen heeftquote:Op woensdag 5 januari 2011 13:54 schreef L-E het volgende:
In Limburg zijn de huizen veel goedkoper jongens, ga daar eens kijken anders.
Dat is flink en zou ik zelf niet doen, maar:quote:Op woensdag 5 januari 2011 13:55 schreef Ripley het volgende:
[..]
Ik betaal overigens ook de helft van mijn inkomen aan mijn hypotheek hoor
Eten haal je toch met de Mercedes bij de voedselbank?quote:Op woensdag 5 januari 2011 13:56 schreef L-E het volgende:
[..]
Als die 200 euro het geld is waar je van moet eten, dan ook?
Op het moment dat ik meer verdien met te blijven liggen rotten in mijn nest, dan om afgezeken te worden door een of andere manager... Dan is voor mij de keuze snel gemaakt. Baantjes waar je minimum loon bij verdient staan nou niet bekend om het respect wat je daarvoor krijgt.quote:Op woensdag 5 januari 2011 13:55 schreef Kluts het volgende:
[..]
Ook al zou ik er 200 euro in de maand op achteruit gaan, ik werk nog liever dan dat ik een uitkering trek.
Je maakt een grapje, maar op dit moment zijn voor mijn gevoel mijn enige 2 opties:quote:Op woensdag 5 januari 2011 13:54 schreef Q. het volgende:
[..]
Je kan ook voor een baas gaan werken natuurlijk.
Ik zou eigenlijk toch wel zeggen, ja. Van werken ga je je zoveel beter voelen en het is veel constructiever dan maar thuis hangen. Of iets zoeken waarmee je wél genoeg verdient.quote:Op woensdag 5 januari 2011 13:56 schreef L-E het volgende:
[..]
Als die 200 euro het geld is waar je van moet eten, dan ook?
Zonder kind zou ik dat ook zeggen.quote:Op woensdag 5 januari 2011 13:55 schreef Kluts het volgende:
[..]
Dat zou ik dus nooit doen hequote:Op woensdag 5 januari 2011 13:57 schreef Aneurism het volgende:
[..]
Op het moment dat ik meer verdien met te blijven liggen rotten in mijn nest, dan om afgezeken te worden door een of andere manager... Dan is voor mij de keuze snel gemaakt. Baantjes waar je minimum loon bij verdient staan nou niet bekend om het respect wat je daarvoor krijgt.
Je werkt toch vanaf huis? Wat is er dan mis met ergens gaan wonen waar de woningen wel betaalbaar zijn? Die zijn er meer dan genoeg. Okee, dan zit je niet in één van de meest populaire steden van het land maar toch.quote:Op woensdag 5 januari 2011 13:57 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Je maakt een grapje, maar op dit moment zijn voor mijn gevoel mijn enige 2 opties:
1) ouders huis laten kopen en dat voor een rédelijk bedrag huren
2) weer in loondienst gaan
Maar dat is toch belachelijk dat het moet? Gemiddeld over een jaar verdien ik prima, niet heel veel, maar ik kan rondkomen.
Nee, dat laat ik mijn personeel doen.quote:Op woensdag 5 januari 2011 13:57 schreef Q. het volgende:
[..]
Eten haal je toch met de Mercedes bij de voedselbank?
Eerlijk gezegd vind ik het niet belachelijk dat als je inkomen fluctueert iemand niet bereid is jou grote sommen geld te lenen.quote:Op woensdag 5 januari 2011 13:57 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Je maakt een grapje, maar op dit moment zijn voor mijn gevoel mijn enige 2 opties:
1) ouders huis laten kopen en dat voor een rédelijk bedrag huren
2) weer in loondienst gaan
Maar dat is toch belachelijk dat het moet? Gemiddeld over een jaar verdien ik prima, niet heel veel, maar ik kan rondkomen.
Daar gaat het niet om. Maatschappelijk nut hebben, daar draait het om.quote:Op woensdag 5 januari 2011 13:57 schreef Aneurism het volgende:
[..]
Op het moment dat ik meer verdien met te blijven liggen rotten in mijn nest, dan om afgezeken te worden door een of andere manager... Dan is voor mij de keuze snel gemaakt. Baantjes waar je minimum loon bij verdient staan nou niet bekend om het respect wat je daarvoor krijgt.
Ik hou genoeg over om van te leven en ik heb dit huis gekocht als korte termijn investering, dus dat scheelt. In de komende maanden verkopen we de eerste verdieping, daardoor halveren mijn kostenquote:Op woensdag 5 januari 2011 13:57 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dat is flink en zou ik zelf niet doen, maar:
- je hebt een huis in Amsterdam
- je bouwt kapitaal op
Ja, dat heb ik ook al gezegd, maar dat is geen optie blijkbaar.quote:Op woensdag 5 januari 2011 13:59 schreef Q. het volgende:
[..]
Je werkt toch vanaf huis? Wat is er dan mis met ergens gaan wonen waar de woningen wel betaalbaar zijn? Die zijn er meer dan genoeg. Okee, dan zit je niet in één van de meest populaire steden van het land maar toch.
Dus als jij dat baantje had aangenomen had je geen eten gehad?quote:Op woensdag 5 januari 2011 13:58 schreef Huppelmuts het volgende:
[..]
Zonder kind zou ik dat ook zeggen.
Nu kwam ik al net rond met de uitkering en ik wilde toch dat mn zoon wel elke dag te eten en drinken had
Ik snap je punt, maar ik denk toch echt dat je daar anders over denkt op het moment dat je niet meer in je eigen basisbehoeften kan voorzien. Ik spreek niet uit ervaring overigens.quote:Op woensdag 5 januari 2011 13:58 schreef Kluts het volgende:
[..]
Ik zou eigenlijk toch wel zeggen, ja. Van werken ga je je zoveel beter voelen en het is veel constructiever dan maar thuis hangen. Of iets zoeken waarmee je wél genoeg verdient.
Precies. Utrecht is samen met Amsterdam het duurste denk ik. Sja, dat betaal je natuurlijk...quote:Op woensdag 5 januari 2011 13:59 schreef Q. het volgende:
[..]
Je werkt toch vanaf huis? Wat is er dan mis met ergens gaan wonen waar de woningen wel betaalbaar zijn? Die zijn er meer dan genoeg. Okee, dan zit je niet in één van de meest populaire steden van het land maar toch.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |