abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_90921588
En tegen ons, omdat je denkt dat wij nog geen werkwoorden kunnen vervoegen :P

Isabeau is dol op bloedsinaasappelsap.
pi_90921655
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 10:06 schreef Sorbootje het volgende:
'Ik doe er een persen' gij brabo! :D
Echt niet Brabants. Gewoon kindertaal. Dat stoort me altijd heel erg (sorry Miss :P ), net zoals 'een collegaatje van me' :r .
pi_90921734
Ik hoor het vooral bij brabo's Groofs. :D

En mij stoort het niet. Dat collegaatje daarentegen... da's echt erg!
pi_90921741
tenzij die collega echt twee turfjes hoog is ;)
pi_90921757
En een stukje dit, een stukje dat, een stukje zus en een stukje zo... :r

Ik weet niet wat ik heb, ik spreek me meestal niet zo baldadig uit.
pi_90921786
Haha ik zou er wel een topic over kunnen volpraten Groofs, maar ik geloof dat het offtopic is.

dus ik ga doe er nu over ophouden, da's een stukje zelfbeheersing :P
pi_90921798
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 10:27 schreef Sorbootje het volgende:
Ik hoor het vooral bij brabo's Groofs. :D

En mij stoort het niet. Dat collegaatje daarentegen... da's echt erg!
Oh dat kan hoor, dan wordt het tijd dat de Brabo's eens volwassen worden. (Ik ben een Limbo, ik voel me niet aangesproken.)

Sorry, ik stop ook.
pi_90921993
Seb, gefeliciteerd met je tweede verjaardag! *O* *O*
Een fijne dag gewenst vandaag, Estrys!
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
  donderdag 6 januari 2011 @ 10:41:02 #209
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_90922101
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 10:20 schreef miss_sly het volgende:

[..]

whahaha, is dat Brabants ja? Zou best kunnen.

Normaal zei ik dat nooit, maar met Senna wel, en ik besefte me toevallig laatst waarom: ik ga er vanuit dat Senna nog geen vervoegingen van werkwoorden snapt. Dus alleen hele werwoorden snapt ze, dus op die manier gebruik ik dat. Maar eigenlijk moet het niet, idd :')
maar als je ' krom' tegen haar praat dan leert ze het toch ook niet begrijpen? :@ ik ben echt een gróót voorstander van normaal tegen kinderen spreken.

ik heb een vriendin die álles verkinderlijkte. zó irritant. :@ haar middelste is net zo oud als als mijn oudste. Zei ze tegen hem: kijk een toktok. ( :') ) Waarop Daan zegt: nee hoor, dat is een kip. :@ :X _O- toen waren ze 3 geloof ik.

En Seb, van harte gefeliciteerd! Zeg maar Nee, want je bent Twee! *O*
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  Moderator donderdag 6 januari 2011 @ 10:41:40 #210
5428 crew  miss_sly
pi_90922123
Die verkleinwoorden vind ik ook vreselijk :Y Collega van me doet dat, een man notabene, en hij is echt erg.
Dan zegt ie bijv: ik zal een collegaatje (allemaal mannen op kantoor, behalve ik) vragen en dan zullen we een aannemertje bellen en dan kijken we of we het probleempje kunnen verhelpen :r

anyway, offtopic, maar ik zal er wel op proberen te letten, want ik vind het ook niets, eigenlijk :')

En nu gaan we ons klaar maken voor een bezoekje aan tunfun *O*
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  donderdag 6 januari 2011 @ 10:42:19 #211
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_90922148
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 10:41 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

maar als je ' krom' tegen haar praat dan leert ze het toch ook niet begrijpen? :@ ik ben echt een gróót voorstander van normaal tegen kinderen spreken.

ik heb een vriendin die álles verkinderlijkte. zó irritant. :@ haar middelste is net zo oud als als mijn oudste. Zei ze tegen hem: kijk een toktok. ( :') ) Waarop Daan zegt: nee hoor, dat is een kip. :@ :X _O- toen waren ze 2 geloof ik.
Dat is idd ook beter. :Y
Niet per se hun woorden verbeteren, maar wel gewoon zelf het juiste gebruiken.

Oscar noemt auto's 'Aut', maar ik blijf stug terug zeggen 'Ja, mooie auto he?'.
  Moderator donderdag 6 januari 2011 @ 10:42:24 #212
5428 crew  miss_sly
pi_90922153
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 10:41 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

ik heb een vriendin die álles verkinderlijkte. zó irritant. :@ haar middelste is net zo oud als als mijn oudste. Zei ze tegen hem: kijk een toktok. ( :') ) Waarop Daan zegt: nee hoor, dat is een kip. :@ :X _O- toen waren ze 2 geloof ik.
Ik praat ook normaal tegen haar. Zo normaal dat veel mensen het raar vinden :') maar dat met doe-werkwoord...ik weet niet, maar zoals gezegd, ik moet er op letten :Y
  donderdag 6 januari 2011 @ 10:43:10 #213
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_90922184
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 10:42 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik praat ook normaal tegen haar. Zo normaal dat veel mensen het raar vinden :') maar dat met doe-werkwoord...ik weet niet, maar zoals gezegd, ik moet er op letten :Y
Dan is het gewoon een 'dingetje' van jou. ;) :+
  Moderator donderdag 6 januari 2011 @ 10:44:06 #214
5428 crew  miss_sly
pi_90922216
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 10:43 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Dan is het gewoon een 'dingetje' van jou. ;) :+
Dat is zeker :Y
Maar niet goed genoeg idd om Senna goed te leren praten. En ik let er ook op, maar soms ontschiet het me toch.
  donderdag 6 januari 2011 @ 10:49:07 #215
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_90922376
Oh ja, van die mensen die dingen tegen mijn kinderen zeggen als : "Oma broodje smeren? Toby haphap doen? Opa nou? Opa weg?" :{w
Ik praat(te) ook altijd normaal tegen mijn kinderen. Wel op zachte toon en kirrend toen ze heel klein waren, maar zeker niet alsof ze achterlijk zijn.

Hmm, zelfs tegen een mentaal minder begaafde praat je toch niet zo? Ik niet in ieder geval :N
.... met gevoel voor drama....
pi_90923005
Ik voel ook een afkeer bij dat soort taalgebruik tegen een klein kind. Ik heb ook niet het idee dat ze dat nou per sé beter begrijpen dan wanneer je normaal praat.

Er is gelukkig niemand in onze familie die zo tegen Isabeau praat.
pi_90923165
Mijn man heeft die neiging nogal.... en dat corrigeer ik dan ook meteen! Ik zeg dan altijd 'wil je dat Thijs zo gaat praten? Nee? Geef dan ook dat voorbeeld niet!'.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_90923195
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 10:49 schreef Kersjes het volgende:
Oh ja, van die mensen die dingen tegen mijn kinderen zeggen als : "Oma broodje smeren? Toby haphap doen? Opa nou? Opa weg?" :{w
Ik praat(te) ook altijd normaal tegen mijn kinderen. Wel op zachte toon en kirrend toen ze heel klein waren, maar zeker niet alsof ze achterlijk zijn.

Hmm, zelfs tegen een mentaal minder begaafde praat je toch niet zo? Ik niet in ieder geval :N
Mijn zwager praat zo tegen niet westerse allochtonen en dan aapt hij daarbij ook nog hun accent na :') :r
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
  donderdag 6 januari 2011 @ 11:15:32 #219
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_90923199
Net zo irritant als aan je kind zitten. Dat begrijp ik dus écht niet. Wildvreemde mensen die mijn kind in zijn wang knijpen. :? en gewoon midden in de Hema Ik heb één keer op het punt gestaan die bejaarde mijnheer terug te knijpen onder het kirren van 'waar ístie dan??' kon me nog net inhouden.
Maar je gaat volwassenen toch ook niet over hun bol aaien? Tenminste, ik niet. Of ik heb een rage gemist. :+ Gelukkig zijn mijn jongens nu groot en worden ze vervolgens met argusogen bekeken. :')
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_90923245
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 11:15 schreef debuurvrouw het volgende:
Maar je gaat volwassenen toch ook niet over hun bol aaien?
Ik kan me meestal beheersen.

Is ook irritant inderdaad. Ik overweeg Isabeau te leren dat ze moet bijten in zo'n geval.
  donderdag 6 januari 2011 @ 11:18:03 #221
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_90923278
Precies, personal space enzo... daar hebben kleintjes ook recht op.
.... met gevoel voor drama....
pi_90923389
oh dat taaltje huu. Mn neefje heeft tot zn zesde koklokla gezegd tegen chocola en appelsiena tegen een sinaasappel omdat mn oom en tante dat zo schattig vonden en zo nog wel meer dingen.

Wat BE zegt, gewoon het goede woord gebruiken.

Ik doe ... blabla is idd gewoon een taaldingetje volgens mij, mijn moeder gebruikt dat nog steeds `ik doe je vanmiddag wel even bellen en ik hoor het wel vaker. Volgens mij niet per se fout net als mensen die een deur los doen of die vanmiddag gaan aanrijden ofzo, streektaal I guess.

Buuf, ik ben een keer midden in Rdam over mn hoofd geaaid door een jongen een slag ouder dan ikzelf en ik ben er de hele dag nog van van mn apropos geweest :') (en da was nie omdat ie leuk was maar echt van verbouwereerd zijn.)

En over doorlekluiers, ik heb een hele grote plasser hier, kindjes verschillen daar enorm in, net als dat sommige dagelijks 3 keer poepen en andere kindjes eens per 3 dagen. (of helemaal niet zoals de mijne :P )
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  donderdag 6 januari 2011 @ 11:23:26 #223
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_90923479
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 11:21 schreef huuphuup het volgende:
oh dat taaltje huu. Mn neefje heeft tot zn zesde koklokla gezegd tegen chocola en appelsiena tegen een sinaasappel omdat mn oom en tante dat zo schattig vonden en zo nog wel meer dingen.

Wat BE zegt, gewoon het goede woord gebruiken.

Ik doe ... blabla is idd gewoon een taaldingetje volgens mij, mijn moeder gebruikt dat nog steeds `ik doe je vanmiddag wel even bellen en ik hoor het wel vaker. Volgens mij niet per se fout net als mensen die een deur los doen of die vanmiddag gaan aanrijden ofzo, streektaal I guess.

Buuf, ik ben een keer midden in Rdam over mn hoofd geaaid door een jongen een slag ouder dan ikzelf en ik ben er de hele dag nog van van mn apropos geweest :') (en da was nie omdat ie leuk was maar echt van verbouwereerd zijn.)

En over doorlekluiers, ik heb een hele grote plasser hier, kindjes verschillen daar enorm in, net als dat sommige dagelijks 3 keer poepen en andere kindjes eens per 3 dagen. (of helemaal niet zoals de mijne :P )
Hey, kan dat niet ook samenhangen met het poepgebeuren?
Dat zij via plassen zoveel vocht uit haar lichaampje verliest waardoor haar ontlasting sws al wat harder is?
  donderdag 6 januari 2011 @ 11:24:28 #224
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_90923517
Oh echt?! :o nou ja! ik zou er ook echt ondersteboven van zijn ook geloof ik. da's toch best intiem.

En doorlekluiers. van die dingen die je niet mist. Pfff, echt zo vaak dat de luier gewoon vól was.
pi_90923658
Huup, mijn neefje van zes heeft een paar woordjes/uitdrukkingen die zo grappig zijn dat wíj ze gebruiken, maar niet tegen hem. Alleen onderling zeg maar, mijn schoonzus en ik (nu hebben wij sowieso een heel eigen taal... volwassen hè? :'))

Zo zegt hij bv kipnuggens, meonlicht en geeft niks uit!

<3
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')