Echt niet Brabants. Gewoon kindertaal. Dat stoort me altijd heel erg (sorry Missquote:
Oh dat kan hoor, dan wordt het tijd dat de Brabo's eens volwassen worden. (Ik ben een Limbo, ik voel me niet aangesproken.)quote:Op donderdag 6 januari 2011 10:27 schreef Sorbootje het volgende:
Ik hoor het vooral bij brabo's Groofs.
En mij stoort het niet. Dat collegaatje daarentegen... da's echt erg!
maar als je ' krom' tegen haar praat dan leert ze het toch ook niet begrijpen?quote:Op donderdag 6 januari 2011 10:20 schreef miss_sly het volgende:
[..]
whahaha, is dat Brabants ja? Zou best kunnen.
Normaal zei ik dat nooit, maar met Senna wel, en ik besefte me toevallig laatst waarom: ik ga er vanuit dat Senna nog geen vervoegingen van werkwoorden snapt. Dus alleen hele werwoorden snapt ze, dus op die manier gebruik ik dat. Maar eigenlijk moet het niet, idd
Dat is idd ook beter.quote:Op donderdag 6 januari 2011 10:41 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
maar als je ' krom' tegen haar praat dan leert ze het toch ook niet begrijpen?ik ben echt een gróót voorstander van normaal tegen kinderen spreken.
ik heb een vriendin die álles verkinderlijkte. zó irritant.haar middelste is net zo oud als als mijn oudste. Zei ze tegen hem: kijk een toktok. (
) Waarop Daan zegt: nee hoor, dat is een kip.
![]()
![]()
toen waren ze 2 geloof ik.
Ik praat ook normaal tegen haar. Zo normaal dat veel mensen het raar vindenquote:Op donderdag 6 januari 2011 10:41 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
maar als je ' krom' tegen haar praat dan leert ze het toch ook niet begrijpen?ik ben echt een gróót voorstander van normaal tegen kinderen spreken.
ik heb een vriendin die álles verkinderlijkte. zó irritant.haar middelste is net zo oud als als mijn oudste. Zei ze tegen hem: kijk een toktok. (
) Waarop Daan zegt: nee hoor, dat is een kip.
![]()
![]()
toen waren ze 2 geloof ik.
Dan is het gewoon een 'dingetje' van jou.quote:Op donderdag 6 januari 2011 10:42 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik praat ook normaal tegen haar. Zo normaal dat veel mensen het raar vindenmaar dat met doe-werkwoord...ik weet niet, maar zoals gezegd, ik moet er op letten
Dat is zekerquote:Op donderdag 6 januari 2011 10:43 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Dan is het gewoon een 'dingetje' van jou.![]()
Mijn zwager praat zo tegen niet westerse allochtonen en dan aapt hij daarbij ook nog hun accent naquote:Op donderdag 6 januari 2011 10:49 schreef Kersjes het volgende:
Oh ja, van die mensen die dingen tegen mijn kinderen zeggen als : "Oma broodje smeren? Toby haphap doen? Opa nou? Opa weg?"![]()
Ik praat(te) ook altijd normaal tegen mijn kinderen. Wel op zachte toon en kirrend toen ze heel klein waren, maar zeker niet alsof ze achterlijk zijn.
Hmm, zelfs tegen een mentaal minder begaafde praat je toch niet zo? Ik niet in ieder geval
Ik kan me meestal beheersen.quote:Op donderdag 6 januari 2011 11:15 schreef debuurvrouw het volgende:
Maar je gaat volwassenen toch ook niet over hun bol aaien?
Hey, kan dat niet ook samenhangen met het poepgebeuren?quote:Op donderdag 6 januari 2011 11:21 schreef huuphuup het volgende:
oh dat taaltje huu. Mn neefje heeft tot zn zesde koklokla gezegd tegen chocola en appelsiena tegen een sinaasappel omdat mn oom en tante dat zo schattig vonden en zo nog wel meer dingen.
Wat BE zegt, gewoon het goede woord gebruiken.
Ik doe ... blabla is idd gewoon een taaldingetje volgens mij, mijn moeder gebruikt dat nog steeds `ik doe je vanmiddag wel even bellen en ik hoor het wel vaker. Volgens mij niet per se fout net als mensen die een deur los doen of die vanmiddag gaan aanrijden ofzo, streektaal I guess.
Buuf, ik ben een keer midden in Rdam over mn hoofd geaaid door een jongen een slag ouder dan ikzelf en ik ben er de hele dag nog van van mn apropos geweest(en da was nie omdat ie leuk was maar echt van verbouwereerd zijn.)
En over doorlekluiers, ik heb een hele grote plasser hier, kindjes verschillen daar enorm in, net als dat sommige dagelijks 3 keer poepen en andere kindjes eens per 3 dagen. (of helemaal niet zoals de mijne)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |