abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_90947483
Bij Tess is een hond een wafwaf en een poes soms een poesje en soms een miauw. Een kip is een toktok of een kippie en een eend een kwakkwak. Amber praatte ook zo toen ze 1,5 was en dat is ook goed gekomen. Ik ga me daar nou echt niet druk over maken.
En ik zeg ook wel eens mama doen? ofzoiets...

Gister moest ze d'r jas aan. Ze bleef netjes staan en zei, mama jas aan O+
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_90947487
Ik zeg ook gerust tegen R 'Kom op, R, haphap', als ik graag wil dat hij wat eet.

Ik heb zelfs in het begin hele Jip en Janneke verhaaltjes vertaald zeg maar. Ze waren nog veel te lang en 'moeilijk' voor S (ook al snap ik dat moeilijkere taal in boekjes geen probleem is). Nu zijn we al een maand of drie zover dat ik ze helemaal zo voorlees zoals ze er staan, inclusief de ouderwetse woorden. Maar nu weet ik dat ze door haar contextbegrip het verhaaltje goed kan volgen, ook al kent ze sommige woorden misschien niet.
pi_90947562
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 20:06 schreef innepin het volgende:
Want als je regen neutraal laat, zullen de kinderen er later geen hekel aan hebben? :P Ik denk niet dat je ze zó vergaand kan conditioneren hoor. Alsof, wanneer je zegt "oeh lekker, regen!" je kinderen later altijd zullen genieten als het regent :+
Ik denk dat het zeker wel scheelt hoe je er zelf mee omgaat idd. Dus of je als het regent angstvallig binnen blijft of lekker een regenjas en -laarsjes aantrekt en in het bos in de plassen gaat stampen. O+
pi_90947615
Het maakt natuurlijk wel verschil of je gewoon 'bah' roept, of dat je er de hele dag depressief door binnenblijft. Je kunt ook bah het regent roepen en vervolgens met laarsjes en een regenjasje aan gewoon naar buiten gaan :+ .

Ik roep ook altijd 'getverderrie R' :Y) als hij weer eens zijn broek heeft volgepoept, maar daar word ik verder ook niet depressief van , zeg maar.
pi_90947651
Serpente :D . We love the same O+ .
pi_90947743
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 20:06 schreef Ssserpente het volgende:
Ik kan me wel een beetje vinden in de mening van je schoonzus, Oek. Maar dat komt door Nils. :P Die kan namelijk echt z'n hele dag laten verzieken door een druilerige regendag. En dat wil ik Lente niet meegeven.

Wat lief, In. Da's toch een hele stap vooruit weer, vind ik, als ze (fantasie)situaties na gaan spelen. O+ En oeh, die karretjes gaan we hie rook eens proberen! :D

Huup, wist je ook dat ik het zou zeggen dan? :o
euh ja eerlijk gezegd wel ja :D dat soort uitspraken link ik aan jou. Ben je mooi klaar mee :') :D maar ik vind je wel leuk hoor O+

Ja maar over die regen, ik vind dat wel wat anders zeg maar je dag laten verzieken door zoiets of per se 'geen kleur' mee willen geven. Wat Innepin al zegt, het is niet alsof je dat gedrag enorm kunt conditioneren ofzo. Je kunt er altijd wel een positieve draai aangeven. Ah auto-updates O+ wat je zelf al zegt dus, dat je dan niet binnen moet gaan zitten vloeken op de regen maar gewoon een soort van het beste van een situatie maken.
Dat heeft in mijn ogen niet zo gek veel te maken met bah.

Sterker nog, nu ik er zo over nadenk, misschien leert je kind daar juist wel van dat zelfs als iets minder leuk is dat je er dan heus wel iets leuks van kan maken.
Maar das ook weer vergezocht enzo :+
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_90947777
:D

Waarom zie ik trouwens de hele tijd (lees: al dagen en in ieder topic) een banner voor een schaamlipcorrectie in beeld? Worden je voorkeuren opgeslagen of zo? :+
pi_90947805
Haha, Huup. En toch geloof ik dat je veel van dat soort basale dingen meekrijgt van je ouders hoor, van hoe zij in het leven staan en met dingen omgaan.
pi_90947878
Serpente, niet zo offtopic gaan, veel te verleidelijk om het daar dan over te gaan hebben.
  donderdag 6 januari 2011 @ 20:16:27 #285
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_90947944
oh dat zou ik echt niet kunnen hoor! :o ik ben gewoon lekker mijzelf. Dus ook in de opvoeding. En dat ik ze 'kleur' door die opvoeding daar ontkom je toch niet aan.
Want wat hoop je dan te bereiken, vraag ik me af? Perfecte, onbeschadigde, harmonieuze volwassenen?
Ik heb op een gegeven moment het besluit genomen zoveel mogelijk mijzelf te zijn, ook bij de kinderen. En ja, ik ben dus niet perfect. O-) ik denk, zeg het er even bij, mocht het nog niet opgevallen zijn. :+) Dus de ene keer kan ik weinig hebben en ben ik chagrijnig de volgende keer heb ik weer wat meer incasseringsvermogen. Toen ik kramapachtig vrolijk probeerde te doen altijd voelden ze dat verschil écht wel. En ik denk dat het puurder voor ze is, meer met elkaar in samenspraak als ik me gedraag zoals ik me voel.
En soms is dat Bah regen :( , en soms is dat Yeah regen! *O* . Maar aan mijzelf voorbij gaan al opvoedend was het voor mij niet.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_90947993
Buuf O+ you say what I wanted to say :D
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_90948181
Maar dat zeggen wij toch eigenlijk ook allemaal? Als het gewoon niet buiten de perken gaat, kun je inderdaad volgens mij alle kleur meegeven die je zelf voelt enzo :P .

En met dat buiten de perken, bedoel ik echt behoorlijk extreme dingen. Ik ken bijvoorbeeld een moeder van 4 die echt zo verschrikkelijk bang was voor honden, dat ze voordat ze aan kinderen begon (of toen de kinderen nog heel klein waren) een cursus heeft gedaan om van haar angst af te komen. Ze wilde echt niet dat ze dat haar kinderen zou meegeven.

Daar vind ik dan wel weer wat voor te zeggen. maar gewoon de dagelijkse kleuren die we allemaal kennen, daar ben ik ook helemaal voor.
pi_90948277
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 20:13 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Haha, Huup. En toch geloof ik dat je veel van dat soort basale dingen meekrijgt van je ouders hoor, van hoe zij in het leven staan en met dingen omgaan.

Ja maar dat zeg ik toch ook?
Dat je dus door regen per se 'neutraal' te willen brengen niet per se iets bereikt maar door hoe je er zelf mee omgaat wel. Gewoon normaal doen en jezelf zijn.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_90948319
Weet je waar ik me in het begin ook zo bewust van was? Als S R speldjes of staartjes of rokjes aan wilde doen, dat ik dan zei 'Dat is voor meisjes schat'. Niet dat ik vind dat ik het daarom niet zou mogen zeggen. maar ik voelde wel heel erg dat ik daar dus het eerste onderscheid ging maken voor haar.
  Moderator donderdag 6 januari 2011 @ 20:23:10 #290
5428 crew  miss_sly
pi_90948345
Het wordt wel weer erg groot he, mijn "ik doe een sinaasappel persen" :')

innepin, wat schattig O+
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_90948393
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 20:21 schreef huuphuup het volgende:

[..]

Ja maar dat zeg ik toch ook?
Dat je dus door regen per se 'neutraal' te willen brengen niet per se iets bereikt maar door hoe je er zelf mee omgaat wel. Gewoon normaal doen en jezelf zijn.
Oh ja, we begrijpen elkaar verkeerd. Ik bedoelde het juist ook bevestigend op wat je zei.
pi_90948413
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 20:23 schreef miss_sly het volgende:
Het wordt wel weer erg groot he, mijn "ik doe een sinaasappel persen" :')

innepin, wat schattig O+
Het gaat juist allang niet meer daarover Miss.
  Moderator donderdag 6 januari 2011 @ 20:26:03 #293
5428 crew  miss_sly
pi_90948492
Nee, dat weet ik, daarom zeg ik ook dat het weer erg groot geworden is.

Anyway, wij zijn naar tunfun geweest en dat was leuk! Senna heeft genoten, geklommen, is zelf van glijbanen afgeweest, head first zelfs :o :D Gaan we zeker vaker doen :Y
pi_90948515
Dat voorbeeld van mijn schoonzus haalde ik aan omdat er hier soms ook zo doorgepraat wordt over elk woord of methode.
Voor mij gaat het eigenlijk iets te ver.
Ik zeg gewoon bah regen en njam njam.
Mijn schoonzus is filosoof en denkt gewoon heel veel. Ook over dit soort dingen.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_90948551
Oh, dat klinkt leuk!

Dat was een reactie op het glijden van Senna. :+
  Moderator donderdag 6 januari 2011 @ 20:29:28 #296
5428 crew  miss_sly
pi_90948656
Ik vind het helemaal niet verkeerd om na te denken over wat we doen. Ik vind dat van het enge bos helemaal zo gek nog niet, eigenlijk. Omdat je je kind dat niet wil meegeven, lijkt me. Net zoals ik dus heel hard ga proberen niet mijn enorme angst te laten zien voor spinnen.

Maar ik denk ook dat als ik niet helemaal perfect ABN tegen Senna spreek, dat haar niet zal belemmeren in haar taalontwikkeling :)
pi_90948709
Nee natuurlijk niet. Dat zegt toch ook niemand?
pi_90948750
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 20:26 schreef oeke het volgende:
Dat voorbeeld van mijn schoonzus haalde ik aan omdat er hier soms ook zo doorgepraat wordt over elk woord of methode.
Voor mij gaat het eigenlijk iets te ver.
Ik zeg gewoon bah regen en njam njam.
Mijn schoonzus is filosoof en denkt gewoon heel veel. Ook over dit soort dingen.
mijn kind zegt nomnomnommmmm als ze eet. Géén idee waar ze het van heeft :@ :+
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_90948808
Ze zegt toch ook niet dat iemand dat zegt?

Ik vind die van het enge bos ook niet zo gek, hoor. Zo zal ik ook niet zo snel zeggen dat het donker eng is.
pi_90948845
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 20:32 schreef Ssserpente het volgende:
Ze zegt toch ook niet dat iemand dat zegt?

Nee, dat is waar :o .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')