Ik denk dat het zeker wel scheelt hoe je er zelf mee omgaat idd. Dus of je als het regent angstvallig binnen blijft of lekker een regenjas en -laarsjes aantrekt en in het bos in de plassen gaat stampen.quote:Op donderdag 6 januari 2011 20:06 schreef innepin het volgende:
Want als je regen neutraal laat, zullen de kinderen er later geen hekel aan hebben?Ik denk niet dat je ze zó vergaand kan conditioneren hoor. Alsof, wanneer je zegt "oeh lekker, regen!" je kinderen later altijd zullen genieten als het regent
euh ja eerlijk gezegd wel jaquote:Op donderdag 6 januari 2011 20:06 schreef Ssserpente het volgende:
Ik kan me wel een beetje vinden in de mening van je schoonzus, Oek. Maar dat komt door Nils.Die kan namelijk echt z'n hele dag laten verzieken door een druilerige regendag. En dat wil ik Lente niet meegeven.
Wat lief, In. Da's toch een hele stap vooruit weer, vind ik, als ze (fantasie)situaties na gaan spelen.En oeh, die karretjes gaan we hie rook eens proberen!
Huup, wist je ook dat ik het zou zeggen dan?
Ja maar dat zeg ik toch ook?quote:Op donderdag 6 januari 2011 20:13 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Haha, Huup. En toch geloof ik dat je veel van dat soort basale dingen meekrijgt van je ouders hoor, van hoe zij in het leven staan en met dingen omgaan.
Oh ja, we begrijpen elkaar verkeerd. Ik bedoelde het juist ook bevestigend op wat je zei.quote:Op donderdag 6 januari 2011 20:21 schreef huuphuup het volgende:
[..]
Ja maar dat zeg ik toch ook?
Dat je dus door regen per se 'neutraal' te willen brengen niet per se iets bereikt maar door hoe je er zelf mee omgaat wel. Gewoon normaal doen en jezelf zijn.
Het gaat juist allang niet meer daarover Miss.quote:Op donderdag 6 januari 2011 20:23 schreef miss_sly het volgende:
Het wordt wel weer erg groot he, mijn "ik doe een sinaasappel persen"
innepin, wat schattig
mijn kind zegt nomnomnommmmm als ze eet. Géén idee waar ze het van heeftquote:Op donderdag 6 januari 2011 20:26 schreef oeke het volgende:
Dat voorbeeld van mijn schoonzus haalde ik aan omdat er hier soms ook zo doorgepraat wordt over elk woord of methode.
Voor mij gaat het eigenlijk iets te ver.
Ik zeg gewoon bah regen en njam njam.
Mijn schoonzus is filosoof en denkt gewoon heel veel. Ook over dit soort dingen.
Nee, dat is waarquote:Op donderdag 6 januari 2011 20:32 schreef Ssserpente het volgende:
Ze zegt toch ook niet dat iemand dat zegt?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |