abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 5 januari 2011 @ 17:10:58 #151
253447 Ethanolic
TOUCH UR FUKIN CHEST BRAH
pi_90888577
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 17:05 schreef Chilliewillie88 het volgende:
Nederlands hoger onderwijs staat in België bekend als zijnde eenvoudig en van lager niveau dan in België. Hoe denken jullie daarover?

Ik studeer rechten, ik weet dat veel mensen die in Leuven niet slagen (en nu wsl ook uit Hasselt), naar Maastricht trekken. Daar slagen ze wél en moeten ze bovendien een jaar minder lang studeren...
België? :')
Deathlift or Die.
  woensdag 5 januari 2011 @ 17:13:03 #152
328246 Chilliewillie88
Roi dans mon château
pi_90888684
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 17:07 schreef Countess het volgende:

[..]

Ik studeer ook rechten- dat vind ik dan weer de beste optie onder de Alfa-studies.
Ik niet, ik vind het een waardeloze studie die ik nooit van mijn leven nog opnieuw zou doen. Al een geluk dat ik werk gevonden heb dat nog maar bitter weinig met rechten te maken heeft.
  woensdag 5 januari 2011 @ 17:13:25 #153
298713 SemperSenseo
Een geniale ramp
pi_90888703
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 17:06 schreef zone het volgende:

[..]

en geschiedenis dan, is dat een alpha of een gamma studie? :P
kweenie... ik denk een alphastudie :@
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein (1879 - 1955)
"A fool thinks himself to be wise, but a wise man knows himself to be a fool." - William Shakespeare (1564 - 1616)
pi_90888780
quote:
Nederlands hoger onderwijs staat in België bekend als zijnde eenvoudig en van lager niveau dan in België. Hoe denken jullie daarover?

Ik studeer rechten, ik weet dat veel mensen die in Leuven niet slagen (en nu wsl ook uit Hasselt), naar Maastricht trekken. Daar slagen ze wél en moeten ze bovendien een jaar minder lang studeren...
Klopt, en jullie hoeven ook minder te betalen in Belgie voor vrijwel ALLES.

Nederland is een strontland, zou Mensa_Allochtoon hebben gezegd.

Mensa ik mis je... ;(
intergalactic
pi_90888782
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 17:13 schreef SemperSenseo het volgende:

[..]

kweenie... ik denk een alphastudie :@
ik denk het ook :P
stand by me
  woensdag 5 januari 2011 @ 17:15:00 #156
304120 Bramdecaviaeter
"LSD, 100 µg, i.m."
pi_90888790
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 17:10 schreef Ethanolic het volgende:

[..]

België? :')
Belgie heeft nog veel meer een (rijtjes)stamp cultuur, waar Nederland vooral een werkopdrachtje met wat inzichtelijke vraagjes cultuur heeft.

Heb er geen ervaring mee dus kan niet zeggen wat beter is.
Inter faeces et urinam nascimur,
  woensdag 5 januari 2011 @ 18:05:26 #157
328246 Chilliewillie88
Roi dans mon château
pi_90891777
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 17:14 schreef Bionical het volgende:

[..]

Klopt, en jullie hoeven ook minder te betalen in Belgie voor vrijwel ALLES.

Nederland is een strontland, zou Mensa_Allochtoon hebben gezegd.

Mensa ik mis je... ;(
Nuja ik zou nu ook niet meteen zeggen dat we in België weinig belastingen betalen :p
pi_90893062
Volgens mij zijn er hier echt mensen die denken dat je bij een economische studie geen wiskunde nodig hebt. :')

Juist de mensen die op de middelbare school wiskunde b / wiskunde II hebben gedaan hebben het makkelijker met de meeste vakken.
Play hard, go pro.
pi_90893706
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 17:05 schreef Chilliewillie88 het volgende:

In elke rating staan Nederlandse universiteiten hoger dan de Katholieke Universiteit Leuven. Universiteit Hasselt heb ik niet kunnen vinden in de ratings.

Het kan zijn dat mensen die in Leuven niet slagen in Maastricht wel genoeg motivatie hebben om er genoeg voor te doen. Ook kan het zijn dat ze nu wel slagen omdat ze al een jaar bekend zijn met de stof en het dan eenmaal makkelijker is. Ook kan het zijn dat het onderwijs simpelweg beter gegeven wordt in Maastricht, zodat het inderdaad makkelijker is - maar dan in de zin van toegankelijker.
Derevaun Seraun.
pi_90893778
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 18:26 schreef Aethereal het volgende:
Volgens mij zijn er hier echt mensen die denken dat je bij een economische studie geen wiskunde nodig hebt. :')

Juist de mensen die op de middelbare school wiskunde b / wiskunde II hebben gedaan hebben het makkelijker met de meeste vakken.
Nope, economie is erg op Wiskunde A gericht. Statistieken enzo.
Wiskunde B zijn echt formules.

Vaak kun je met het denkniveau van een student met wiskunde B ook wel statistieken. Denk alleen dat je hier met wiskunde A het makkelijker hebt.
pi_90894491
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 14:48 schreef GuitarJJ het volgende:

[..]

Niks mis met hbo. :{w
Ben trouwens van plan om hierna door te studeren aan de universiteit.
Haha, nog nooit een hbo'er gehoord die daarna niet aan de universiteit door zou studeren. Uiteindelijk falen ze allemaal al in de premaster :')

quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 18:37 schreef Rivalo het volgende:

[..]

Vaak kun je met het denkniveau van een student met wiskunde B ook wel statistieken. Denk alleen dat je hier met wiskunde A het makkelijker hebt.
Als econometrie-student zie ik toch weinig terug van de "statistiek" ( :'), heel leuk ook allemaal wat opleidingen als psychologie en geneeskunde "statistiek" noemen) die op de middelbare school behandeld is. In principe leer je met wiskunde A niets meer dan normale verdelingen in je rekenmachine te gooien en de afgeleide van f(x)=2x+3 te berekenen :')
  woensdag 5 januari 2011 @ 18:51:43 #162
287131 FoolWithMokey
Jesus loves you
pi_90894582
Wat voor studie volgt TS precies?
Sisco Certified
pi_90894637
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 18:51 schreef FoolWithMokey het volgende:
Wat voor studie volgt TS precies?
OP gelezen?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_90901524
Ik snap de frustraties van TS wel. Toch is de werkelijkheid anders dan hij denkt. Niet veel mensen hebben de intelligentie, het doorzettingsvermogen en de energie om een fatsoenlijke bèta-opleiding af te ronden. Dat snapt TS, maar dat begrijpen werkgevers ook. De truc is echter om aan te tonen dat je geen autist bent, dat zijn immers de nuttige idioten die je 40 jaar voor een habbekrats in het lab kunt stoppen. Doe na of tijdens je bèta-opleiding dus een studie als (technische) bedrijfskunde, (technische) bestuurskunde of een MBA. Je lacht werkelijk de billen uit je broek als je de stof hiervan ziet, dus steek het niveau van deze opleiding niet te laag in. Elke MBA in Europa moet voor een goede bèta geen probleem zijn. Dan pwn je bijna elk alfa- of gammapikkie.
"You can't be a real country unless you have a beer and an airline - it helps if you have some kind of football team, or some nuclear weapons, but in the very least you need a beer." (Frank Zappa)
  woensdag 5 januari 2011 @ 20:41:57 #165
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_90901761
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 20:37 schreef iehlaak het volgende:
Dan pwn je bijna elk alfa- of gammapikkie.
Met world of warcraft zeker :{w
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_90903032
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 20:37 schreef iehlaak het volgende:
Dan pwn je bijna elk alfa- of gammapikkie.
Dat kan nog weleens tegenvallen met een gebrek aan connecties.
Derevaun Seraun.
pi_90909717
Reken er maar op dat 80% van je connecties binnen tien jaar drie dagen per week beleidsambtenaar bij een middelgrote gemeente is en de rest van de tijd voor de kids zorgt. Alfa- en gammastudies zijn leuk voor vrouwen die later moeder willen worden maar toch leuk erbij willen blijven werken. Verder niks mis mee, prima dat vrouwen ook kunnen studeren.
"You can't be a real country unless you have a beer and an airline - it helps if you have some kind of football team, or some nuclear weapons, but in the very least you need a beer." (Frank Zappa)
pi_90911293
quote:
Ik snap de frustraties van TS wel. Toch is de werkelijkheid anders dan hij denkt. Niet veel mensen hebben de intelligentie, het doorzettingsvermogen en de energie om een fatsoenlijke bèta-opleiding af te ronden. Dat snapt TS, maar dat begrijpen werkgevers ook. De truc is echter om aan te tonen dat je geen autist bent, dat zijn immers de nuttige idioten die je 40 jaar voor een habbekrats in het lab kunt stoppen. Doe na of tijdens je bèta-opleiding dus een studie als (technische) bedrijfskunde, (technische) bestuurskunde of een MBA. Je lacht werkelijk de billen uit je broek als je de stof hiervan ziet, dus steek het niveau van deze opleiding niet te laag in. Elke MBA in Europa moet voor een goede bèta geen probleem zijn. Dan pwn je bijna elk alfa- of gammapikkie.
Thanx bro, jij geeft me weer hoop ^o^
intergalactic
  woensdag 5 januari 2011 @ 23:13:14 #169
177885 JoaC
Het is patat
pi_90911556
TS: Heb je het by the way over de studies die zwak zijn, de studenten, of de algehele disciplines (specifiek Politicologie, Wijsbegeerte en Kunstgeschiedenis, Vrijetijdsgedoe is HBO en dus geen studie)

Er is namelijk een grote groep die het voor de uitzonderingen verpest

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[quote][img]http://i.fokzine.net/p/10s.gif[/img] Op maandag 23 april 2012 17:00 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
  woensdag 5 januari 2011 @ 23:33:11 #170
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_90912656
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 23:13 schreef JoaC het volgende:
TS: Heb je het by the way over de studies die zwak zijn, de studenten, of de algehele disciplines (specifiek Politicologie, Wijsbegeerte en Kunstgeschiedenis, Vrijetijdsgedoe is HBO en dus geen studie)

Wijsbegeerte is niet een zwakke studie hoor. Ik doe vakken van een researchmaster wijsbegeerte en moet me uit de naad werken ervoor.

Veel wijsbegeerte zit haast tegen de wiskunde aan, zo zuiver en abstract. Door die papers heen komen en ze echt begrijpen is best zwaar. En dit soort papers snap je, of je snapt ze niet, het is niet zo dat je voor alle interpretaties wel een lulverhaal kunt ophangen.

Ter vergelijking: psychologie kostte me beduidend minder moeite, wiskunde en informatica net iets meer.

Al wordt er op andere opleidingen misschien wat wolliger wijsbegeerte gegeven...
  woensdag 5 januari 2011 @ 23:56:37 #171
177885 JoaC
Het is patat
pi_90913871
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 23:33 schreef Rubber_Johnny het volgende:

[..]

Wijsbegeerte is niet een zwakke studie hoor. Ik doe vakken van een researchmaster wijsbegeerte en moet me uit de naad werken ervoor.

Veel wijsbegeerte zit haast tegen de wiskunde aan, zo zuiver en abstract. Door die papers heen komen en ze echt begrijpen is best zwaar. En dit soort papers snap je, of je snapt ze niet, het is niet zo dat je voor alle interpretaties wel een lulverhaal kunt ophangen.

Ter vergelijking: psychologie kostte me beduidend minder moeite, wiskunde en informatica net iets meer.

Al wordt er op andere opleidingen misschien wat wolliger wijsbegeerte gegeven...
Merk jij geen verschil tussen lapzwansen die de studie gewoon halen en die hele kleine groep die het vak uitdiept? Ik doe geen wijsbegeerte btw
[quote][img]http://i.fokzine.net/p/10s.gif[/img] Op maandag 23 april 2012 17:00 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
pi_90915214
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 23:56 schreef JoaC het volgende:

[..]

Merk jij geen verschil tussen lapzwansen die de studie gewoon halen en die hele kleine groep die het vak uitdiept? Ik doe geen wijsbegeerte btw
Lapzwansen die de studie gewoon halen, redden het meestal niet op wijsbegeerte omdat het beroep doet op eigen inzichten. Uitdiepen van het vak is de enige manier om het te halen want wijsgeren refereren vaak naar andere disciplines, er is ook geen voorgekauwde methodiek zoals bij economie of rechten.
pi_90917793
quote:
Lapzwansen die de studie gewoon halen, redden het meestal niet op wijsbegeerte omdat het beroep doet op eigen inzichten. Uitdiepen van het vak is de enige manier om het te halen want wijsgeren refereren vaak naar andere disciplines, er is ook geen voorgekauwde methodiek zoals bij economie of rechten.
Was er niet een beroemde Wijsbegeerte dropout genaamd Bert Brussen, die hbo-ers hekelde :D
intergalactic
pi_90917857
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 18:37 schreef Rivalo het volgende:

[..]

Ja, daarom faalt ook 70% van de opleiding bij het vak micro-economie en wiskunde I. :')

Voor de duidelijkheid; daar wordt hoofdzakelijk gedifferentieerd. :')

Ik hoef er hopelijk niet bij te zeggen dat vermoedelijk de meerderheid wiskunde A heeft gehad op de middelbare school.
Play hard, go pro.
  donderdag 6 januari 2011 @ 11:45:03 #175
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_90924193
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 23:56 schreef JoaC het volgende:

[..]

Bij mij op de opleiding heb je niet echt lapzwansen, iedereen is wel serieus bezig met de vakken (het is een masteropleiding). Wel heb je dat mensen soms maar 2 vakken per kwartiel volgen of dingen te laat inleveren. Maar dat is juist omdat ze de vakken niet afraffelen..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')