België?quote:Op woensdag 5 januari 2011 17:05 schreef Chilliewillie88 het volgende:
Nederlands hoger onderwijs staat in België bekend als zijnde eenvoudig en van lager niveau dan in België. Hoe denken jullie daarover?
Ik studeer rechten, ik weet dat veel mensen die in Leuven niet slagen (en nu wsl ook uit Hasselt), naar Maastricht trekken. Daar slagen ze wél en moeten ze bovendien een jaar minder lang studeren...
Ik niet, ik vind het een waardeloze studie die ik nooit van mijn leven nog opnieuw zou doen. Al een geluk dat ik werk gevonden heb dat nog maar bitter weinig met rechten te maken heeft.quote:Op woensdag 5 januari 2011 17:07 schreef Countess het volgende:
[..]
Ik studeer ook rechten- dat vind ik dan weer de beste optie onder de Alfa-studies.
kweenie... ik denk een alphastudiequote:Op woensdag 5 januari 2011 17:06 schreef zone het volgende:
[..]
en geschiedenis dan, is dat een alpha of een gamma studie?
Klopt, en jullie hoeven ook minder te betalen in Belgie voor vrijwel ALLES.quote:Nederlands hoger onderwijs staat in België bekend als zijnde eenvoudig en van lager niveau dan in België. Hoe denken jullie daarover?
Ik studeer rechten, ik weet dat veel mensen die in Leuven niet slagen (en nu wsl ook uit Hasselt), naar Maastricht trekken. Daar slagen ze wél en moeten ze bovendien een jaar minder lang studeren...
ik denk het ookquote:Op woensdag 5 januari 2011 17:13 schreef SemperSenseo het volgende:
[..]
kweenie... ik denk een alphastudie
Belgie heeft nog veel meer een (rijtjes)stamp cultuur, waar Nederland vooral een werkopdrachtje met wat inzichtelijke vraagjes cultuur heeft.quote:
Nuja ik zou nu ook niet meteen zeggen dat we in België weinig belastingen betalen :pquote:Op woensdag 5 januari 2011 17:14 schreef Bionical het volgende:
[..]
Klopt, en jullie hoeven ook minder te betalen in Belgie voor vrijwel ALLES.
Nederland is een strontland, zou Mensa_Allochtoon hebben gezegd.
Mensa ik mis je...
In elke rating staan Nederlandse universiteiten hoger dan de Katholieke Universiteit Leuven. Universiteit Hasselt heb ik niet kunnen vinden in de ratings.quote:Op woensdag 5 januari 2011 17:05 schreef Chilliewillie88 het volgende:
Nederlands hoger onderwijs staat in België bekend als zijnde eenvoudig en van lager niveau dan in België. Hoe denken jullie daarover?
Nope, economie is erg op Wiskunde A gericht. Statistieken enzo.quote:Op woensdag 5 januari 2011 18:26 schreef Aethereal het volgende:
Volgens mij zijn er hier echt mensen die denken dat je bij een economische studie geen wiskunde nodig hebt.![]()
Juist de mensen die op de middelbare school wiskunde b / wiskunde II hebben gedaan hebben het makkelijker met de meeste vakken.
Haha, nog nooit een hbo'er gehoord die daarna niet aan de universiteit door zou studeren. Uiteindelijk falen ze allemaal al in de premasterquote:Op woensdag 5 januari 2011 14:48 schreef GuitarJJ het volgende:
[..]
Niks mis met hbo.![]()
Ben trouwens van plan om hierna door te studeren aan de universiteit.
Als econometrie-student zie ik toch weinig terug van de "statistiek" (quote:Op woensdag 5 januari 2011 18:37 schreef Rivalo het volgende:
[..]
Nope, economie is erg op Wiskunde A gericht. Statistieken enzo.
Wiskunde B zijn echt formules.
Vaak kun je met het denkniveau van een student met wiskunde B ook wel statistieken. Denk alleen dat je hier met wiskunde A het makkelijker hebt.
OP gelezen?quote:Op woensdag 5 januari 2011 18:51 schreef FoolWithMokey het volgende:
Wat voor studie volgt TS precies?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Met world of warcraft zekerquote:Op woensdag 5 januari 2011 20:37 schreef iehlaak het volgende:
Dan pwn je bijna elk alfa- of gammapikkie.
Dat kan nog weleens tegenvallen met een gebrek aan connecties.quote:Op woensdag 5 januari 2011 20:37 schreef iehlaak het volgende:
Dan pwn je bijna elk alfa- of gammapikkie.
Thanx bro, jij geeft me weer hoop ^o^quote:Ik snap de frustraties van TS wel. Toch is de werkelijkheid anders dan hij denkt. Niet veel mensen hebben de intelligentie, het doorzettingsvermogen en de energie om een fatsoenlijke bèta-opleiding af te ronden. Dat snapt TS, maar dat begrijpen werkgevers ook. De truc is echter om aan te tonen dat je geen autist bent, dat zijn immers de nuttige idioten die je 40 jaar voor een habbekrats in het lab kunt stoppen. Doe na of tijdens je bèta-opleiding dus een studie als (technische) bedrijfskunde, (technische) bestuurskunde of een MBA. Je lacht werkelijk de billen uit je broek als je de stof hiervan ziet, dus steek het niveau van deze opleiding niet te laag in. Elke MBA in Europa moet voor een goede bèta geen probleem zijn. Dan pwn je bijna elk alfa- of gammapikkie.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[quote][img]http://i.fokzine.net/p/10s.gif[/img] Op maandag 23 april 2012 17:00 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Wijsbegeerte is niet een zwakke studie hoor. Ik doe vakken van een researchmaster wijsbegeerte en moet me uit de naad werken ervoor.quote:Op woensdag 5 januari 2011 23:13 schreef JoaC het volgende:
TS: Heb je het by the way over de studies die zwak zijn, de studenten, of de algehele disciplines (specifiek Politicologie, Wijsbegeerte en Kunstgeschiedenis, Vrijetijdsgedoe is HBO en dus geen studie)
Merk jij geen verschil tussen lapzwansen die de studie gewoon halen en die hele kleine groep die het vak uitdiept? Ik doe geen wijsbegeerte btwquote:Op woensdag 5 januari 2011 23:33 schreef Rubber_Johnny het volgende:
[..]
Wijsbegeerte is niet een zwakke studie hoor. Ik doe vakken van een researchmaster wijsbegeerte en moet me uit de naad werken ervoor.
Veel wijsbegeerte zit haast tegen de wiskunde aan, zo zuiver en abstract. Door die papers heen komen en ze echt begrijpen is best zwaar. En dit soort papers snap je, of je snapt ze niet, het is niet zo dat je voor alle interpretaties wel een lulverhaal kunt ophangen.
Ter vergelijking: psychologie kostte me beduidend minder moeite, wiskunde en informatica net iets meer.
Al wordt er op andere opleidingen misschien wat wolliger wijsbegeerte gegeven...
Lapzwansen die de studie gewoon halen, redden het meestal niet op wijsbegeerte omdat het beroep doet op eigen inzichten. Uitdiepen van het vak is de enige manier om het te halen want wijsgeren refereren vaak naar andere disciplines, er is ook geen voorgekauwde methodiek zoals bij economie of rechten.quote:Op woensdag 5 januari 2011 23:56 schreef JoaC het volgende:
[..]
Merk jij geen verschil tussen lapzwansen die de studie gewoon halen en die hele kleine groep die het vak uitdiept? Ik doe geen wijsbegeerte btw
Was er niet een beroemde Wijsbegeerte dropout genaamd Bert Brussen, die hbo-ers hekeldequote:Lapzwansen die de studie gewoon halen, redden het meestal niet op wijsbegeerte omdat het beroep doet op eigen inzichten. Uitdiepen van het vak is de enige manier om het te halen want wijsgeren refereren vaak naar andere disciplines, er is ook geen voorgekauwde methodiek zoals bij economie of rechten.
Ja, daarom faalt ook 70% van de opleiding bij het vak micro-economie en wiskunde I.quote:Op woensdag 5 januari 2011 18:37 schreef Rivalo het volgende:
[..]
Nope, economie is erg op Wiskunde A gericht. Statistieken enzo.
Wiskunde B zijn echt formules.
Vaak kun je met het denkniveau van een student met wiskunde B ook wel statistieken. Denk alleen dat je hier met wiskunde A het makkelijker hebt.
Bij mij op de opleiding heb je niet echt lapzwansen, iedereen is wel serieus bezig met de vakken (het is een masteropleiding). Wel heb je dat mensen soms maar 2 vakken per kwartiel volgen of dingen te laat inleveren. Maar dat is juist omdat ze de vakken niet afraffelen..quote:Op woensdag 5 januari 2011 23:56 schreef JoaC het volgende:
[..]
Merk jij geen verschil tussen lapzwansen die de studie gewoon halen en die hele kleine groep die het vak uitdiept? Ik doe geen wijsbegeerte btw
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |