abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_91151825
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 09:00 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Downloaden van games mag niét, en de verkopen van games nemen al een paar jaar af dacht ik. Als het echt zo jip en janneke was, had de content industrie echt niet zo krampachtig gedaan hoor.
ja software is weer een ander verhaal... velen gaan ook voor de gratis alternatieven met software. maar de game industrie heeft niks te klagen hoor.. die industrie is groter dan hollywood. en op de spelconsoles hebben ze een fantastische inkomstenbron, maar weinig mensen hacken hun xbox zodat ze gratis kunnen spelen. het zou me ook verbazen als game verkoop daalt, volgens mij is het juist een explosief groeiende markt.

ze (muziek en flim industrie) doen zo krampachtig, omdat ze een aantal bronnen zien opdrogen, waar ze voorheen vele extra miljoenen uit wegtrokken. maar vergeet niet, dat bands nog steeds gewoon kunnen optreden voor hun geld, en dat films gewoon nog de bisocoop hebben. ik zie het meer als een normalisering van de situatie.
  Moderator dinsdag 11 januari 2011 @ 14:46:23 #182
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_91162172
de game industrie heeft nix teklagen :D

dan weet je niet hoe het ding werkt
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_91162944
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 14:46 schreef sp3c het volgende:
de game industrie heeft nix teklagen :D

dan weet je niet hoe het ding werkt
http://venturebeat.com/20(...)ut-growth-will-slow/
The worldwide video game industry is poised to reach $70.1 billion by 2015, thanks to the combined growth of console, portable, PC, and online video games, according to market researcher DFC Intelligence.

DFC is one of the few market researchers that tries to gather data on a worldwide basis. It estimates that games were a $60.4 billion business in 2009. So, over five years, the game industry will grow just 16 percent. That’s not exactly a staggering figure, but we are dealing with the law of large numbers here.

On top of that, pricing is dropping for games as consumers embrace free business models. So while the game industry continues to reach new people, the amount of money that it gets from each game player is going down.

“There is likely to be a significant change in spending patterns as consumer spending shifts away from buying packaged goods at retail to buying products online either for digital delivery or by paying a subscription or usage fee,” DFC analyst David Cole said.

Consumers are embracing online business models with significant free play components. These models may generate more profits than traditional retail sales, but in the short term they provide less revenue.

The PC platform continues to be the platform where the new business models are accepted. By 2015, the PC game business will be $20 billion. Console online games sales are expected to quadruple revenue by 2015 as online distribution and subscription models make their way to the consoles. That should help offset a decline in store sales.
  Moderator dinsdag 11 januari 2011 @ 15:25:06 #184
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_91163610
je begreep me niet

ik reageerde niet op het stukje waar je zegt dat er veel geld in de industrie omgaat maar op het stukje dat de industrie niets te klagen heeft want dat klopt niet zo goed
pi_91163761
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 15:25 schreef sp3c het volgende:
je begreep me niet

ik reageerde niet op het stukje waar je zegt dat er veel geld in de industrie omgaat maar op het stukje dat de industrie niets te klagen heeft want dat klopt niet zo goed
"Wij" doen iets wat niet mag, maar wel mogelijk is.

De industrie heeft gereageerd met het onkopieerbaar maken van (vooral) software en games, dat ten dele heeft gewerkt. Maar daarna kwamen de onlinespellen.

Ik blijf erbij dat door "onze" illegale activiteiten de industrie gedwongen wordt om nieuwe dingen te ontwikkelen (3D is een mooi voorbeeld).

Overigens is er een groot verschil tussen films downloaden en verkopen en daar geld aan verdienen of films downloaden en kijken en als je de film ECHT goed vindt de DVD of Blu-Ray of whatever kopen. ;)
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  Moderator dinsdag 11 januari 2011 @ 15:48:39 #186
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_91164564
ja dat zal allemaal best wel en dat is komt de industrie als geheel misschien ten goede maar voor kleinere bedrijfjes die het budget niet hebben om daarin mee te doen is het niet zo leuk dat mensen hun shit illegaal binnenhalen want ze hebben kosten zat en die moeten ze er wel uithalen ... dat gaat steeds moeilijke omdat de software piraat uithangen steeds makkelijker word

daarom gaan er zoveel failliet en dan hebben we het echt over bedrijfjes die barsten van het talent en daadwerkelijk originele leuke shit brouwen

kunnen ze bij Activision of Electronic Arts aan spelletjes gaan werken waar ieder jaar een nieuw deel van uitkomt dat min of meer hetzelfde is als dat van vorig jaar
grijze saaie gepolijste troep ... het begint hollywood te lijken en hollywood stinkt

hell ik heb een PSP Go, die doet alles digitaal maar ik kan Kingdom Hearts niet spelen omdat fok!king Disney te bang is voor piracy met digitale spelletjes en in het spel zitten disney karaktertjes :')
pi_91169904
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 15:25 schreef sp3c het volgende:
je begreep me niet

ah okee.. :p zo gevat ben ik pas na mn 3de bak koffie
nou ja t was toch een informatief stukje dus geen verspilde moeite. :)

ik denk trouwens dat er ook heel veel mensen zijn die misschien wel software downloaden, maar dan toch wel betalen voor de echt goeie dingen, en voor de kleinere bedrijfjes. je weet wel, try before you buy.
pi_91170062
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 17:37 schreef okiokinl het volgende:

[..]

ah okee.. :p zo gevat ben ik pas na mn 3de bak koffie
nou ja t was toch een informatief stukje dus geen verspilde moeite. :)

ik denk trouwens dat er ook heel veel mensen zijn die misschien wel software downloaden, maar dan toch wel betalen voor de echt goeie dingen, en voor de kleinere bedrijfjes. je weet wel, try before you buy.
Och, zelfs gratis software wordt illegaal gecopieerd op grote schaal, helaas gaat jouw theorie alleen op als mensen inderdaad altruistisch zouden zijn.
  dinsdag 11 januari 2011 @ 18:13:56 #189
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_91171300
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 19:15 schreef twaalf het volgende:
Ik zeg niet dat je geen geld mag verdienen met je uitvinding. Natuurlijk mag dat wel. Maar dat is iets anders dan zeggen dat je altijd eigenaar blijft van je uitvinding.
Dat is ook niet zo, dat is enkele decennia.

quote:
Dat is een term die jij erbij verzint, en dan moet ik het daarmee eens zijn? :')
Dat bedoel ik dus, je hebt er nooit van gehoord.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Intellectueel_eigendom
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  dinsdag 11 januari 2011 @ 18:15:02 #190
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_91171345
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 20:37 schreef Spanky78 het volgende:

Je kunt wel lullen over commuhippies, maar je kunt precies het omgekeerde zeggen van de platenindustrie: oligopolisten die misbruik maken van hun positie en zelf te veel verdienen.
Hoe kan je teveel verdienen aan een luxeproduct? Als mensen het te duur vinden kopen ze het toch lekker niet? Ze hoeven het niet te kopen, ze zijn er niet afhankelijk van in hun voortbestaan.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_91171481
quote:
Op dinsdag 11 januari 2011 18:15 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Hoe kan je teveel verdienen aan een luxeproduct? Als mensen het te duur vinden kopen ze het toch lekker niet? Ze hoeven het niet te kopen, ze zijn er niet afhankelijk van in hun voortbestaan.
Dat doen veel consumenten dan ook niet, zoals je meerdere malen hebt aangehaald. Maar toch zie je reden om daarover je beklag te doen. Ergo: je meet met 2 maten.
  Moderator dinsdag 11 januari 2011 @ 19:03:16 #192
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_91173444
omdat die consumenten die het niet kopen er wel gebruik van maken
  dinsdag 11 januari 2011 @ 19:18:03 #193
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_91174187
Het is extreem storend dat je een origineel audio-cdtje en weigert af te spelen in je CD-speler van de PC en weigert af te spelen in de auto-CD-speler. Een gekopieerde audio-CD is een beter product dan het origineel. Als ze daar nu eens mee kappen al die DRM/rootkit flauwekul. Je kunt het nog zo goed beveiligen tegen kopiëren als het af te spelen valt is het te kopiëren. Kopieerbeveiliging is weg gooit geld.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')