abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_90848232
quote:
Als het kabinet de plannen uitvoert die er liggen dan zullen zes op de tien coffeeshops, in gemeenten waar er veel zijn, worden gesloten. Dit meldt NRC Handelsblad.

Het kabinet heeft als voornemen om coffeeshops uit de buurt van scholen te houden. Er moet een afstand van 350 meter zitten tussen scholen en de winkels. Alleen in Amsterdam zouden al 187 van de 223 coffeeshops de deuren moeten sluiten.

De krant onderzocht veertien gemeenten met tien of meer coffeeshops. Samen hebben ze 442 van de ruim 660 coffeeshops in Nederland binnen hun grenzen. 57,9 procent van de zaken in die plaatsen zou op basis van het nieuwe kabinetsbeleid dicht moeten.
Bron

:{
pi_90848299
In mijn buurt zitten er meer dan 10 dus ik zal niks missen.
  dinsdag 4 januari 2011 @ 19:29:40 #3
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_90848360
Goed nieuws voor illegale dealers. *O*
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_90848452
Goeie zaken voor degenen die overblijven. :Y
pi_90848626
Een goed begin. Maak als overgang maar centrale loketten, bij een politiebureau bijvoorbeeld, waar drugsgebruikers op vertoon van hun ID en het noteren van hun burgerservicenummer softdrugs kunnen kopen. De personen die gepakt worden op doorverkopen moeten naast een keiharde straf krijgen een levenslang verbod op het gebruik van deze loketten.
pi_90848689
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 19:33 schreef Eminentie het volgende:
Een goed begin. Maak als overgang maar centrale loketten, bij een politiebureau bijvoorbeeld, waar drugsgebruikers op vertoon van hun ID en het noteren van hun burgerservicenummer softdrugs kunnen kopen. De personen die gepakt worden op doorverkopen moeten naast een keiharde straf krijgen een levenslang verbod op het gebruik van deze loketten.
Precies, vooral illegale handel stimuleren. _O_
pi_90848755
quote:
leuk dat de straatdealers weer terug gaan keren in het Hollandse straatbeeld
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_90848840
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 19:34 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Precies, vooral illegale handel stimuleren. _O_
Zoals je hebt kunnen lezen in mijn reactie wil ik de personen die illegaal doorverkopen keihard straffen en een levenslang verbod geven op het kopen van softdrugs bij loketten.
  dinsdag 4 januari 2011 @ 19:38:11 #9
pi_90848889
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 19:37 schreef Eminentie het volgende:

[..]

Zoals je hebt kunnen lezen in mijn reactie wil ik de personen die illegaal doorverkopen keihard straffen en een levenslang verbod geven op het kopen van softdrugs bij loketten.
en 15.000 doden per jaar in Brabant. :9~
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
pi_90849015
quote:

[..]

En zoals je hebt kunnen lezen stimuleer je daarmee de illegale handel. :) Maar goed, dat is blijkbaar iets waar je warm van wordt.
  dinsdag 4 januari 2011 @ 19:45:25 #11
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Stop de wapenlobby. Vrede!
pi_90849302
Echt goed werk van de PVV-VVD-CDA. Waarschijnlijk hebben ze gezien hoe geweldig een verbod op drugs werkt in o.m. de grensstreek van Mexico-VS en aangezien iedereen toch het liefst van die rare Brabanders en Limburgers af wil (die wonen in de grensstreek) is een drugsoorlog, die ontketend wordt dankzij deze kabinetsplannen, echt fantastisch. *O*

450 dode Brabanders en Limburgers door de drugsoorlog per dag, dat is echt fantastisch.

Bedankt heren Rutte, Wilders en Verhagen voor dit kortzichtige beleid. :')
  dinsdag 4 januari 2011 @ 19:47:24 #12
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_90849412
leveren 6 op de 10 coffeeshops overlast op? dat is de vraag. anders is het een ridicuul besluit.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  dinsdag 4 januari 2011 @ 19:48:21 #13
pi_90849461
quote:
14s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 19:45 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Echt goed werk van de PVV-VVD-CDA. Waarschijnlijk hebben ze gezien hoe geweldig een verbod op drugs werkt in o.m. de grensstreek van Mexico-VS en aangezien iedereen toch het liefst van die rare Brabanders en Limburgers af wil (die wonen in de grensstreek) is een drugsoorlog, die ontketend wordt dankzij deze kabinetsplannen, echt fantastisch. *O*

450 dode Brabanders en Limburgers door de drugsoorlog per dag, dat is echt fantastisch.

Krijgen we er een hoop werkgelegenheid bij in het noorden en westen. ^O^
  dinsdag 4 januari 2011 @ 19:48:26 #14
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_90849469
quote:
14s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 19:45 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

ik kan me niet aan de aandacht onttrekken dat het school-coffeshop beleid al ver voor de nieuwe regering bedacht is. maar kan het mishebben.
pi_90849522
quote:
7s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 19:48 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Krijgen we er een hoop werkgelegenheid bij in het noorden en westen. ^O^
Misschien moet ik me gaan omscholen tot begrafenisondernemer, de overheid gaat me een vast aanbod aan clientèle garanderen :D
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_90849685
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 19:31 schreef niels0 het volgende:
Goeie zaken voor degenen die overblijven. :Y
nu-uh, die worden natuurlik ook gesloten omdat ze over teveel voorraad beschikken om de nieuwe vraag bij te benen. :|W

quote:

[..]

want alle softdrugs worden via de loketten aangeboden, en niet via de zolderkamertjes enzo... :|W
pi_90849802
Klote. De enige coffeeshop in mijn woonplaats bevindt zich op steenworp afstand van een school. Lekker dan.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  dinsdag 4 januari 2011 @ 19:56:32 #18
pi_90849881
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 19:54 schreef KoosVogels het volgende:
Klote. De enige coffeeshop in mijn woonplaats bevindt zich op steenworp afstand van een school. Lekker dan.
Ze komen het straks bij je brengen, net als coke. Ik zie alleen maar voordelen.
pi_90849992
Moeten ze vooral doen. Ze moeten echter ook eens ophouden met kinderachtig zijn en gewoon wiet legaliseren. Er is geen enkel argument te bedenken om dat niet te doen.
Conscience do cost.
pi_90850017
quote:
7s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 19:56 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Ze komen het straks bij je brengen, net als coke. Ik zie alleen maar voordelen.
Ken idd wel wat figuren bij wie ik op illegale wijze (soft-)drugs kan scoren. Maar het kabinet wil blijkbaar dat het op die manier gaat. Criminaliteit is top!
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_90850436
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 19:58 schreef ems. het volgende:
Moeten ze vooral doen. Ze moeten echter ook eens ophouden met kinderachtig zijn en gewoon wiet legaliseren. Er is geen enkel argument te bedenken om dat niet te doen.
Dat is er wel:

drugs are bad,mmokay
pi_90850599
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 20:07 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Dat is er wel:

drugs are bad,mmokay
[ afbeelding ]
:')
pi_90864014
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 20:07 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Dat is er wel:

drugs are bad,mmokay
[ afbeelding ]
Daar komt de beredenering van de tegenstand vaak wel op neer, ja ;)
Conscience do cost.
pi_90864242
Zeer goede zaak. Nou de oorlog op andere fronten openen. Extreme straffen zoals sterilisatie, castratie, TBS-opsluiting, persona non grata verklaringen, heropvoedingskampen, invoeren voor drugsdelicten en je bent binnen 1 generatie van deze plaag af.
"Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former."
-Albert Einstein
  woensdag 5 januari 2011 @ 00:07:51 #25
321497 Rechtse_Hippie
En nog zwart ook.
pi_90864273
Ach als de wietpas komt, heb ik toch niks meer in de coffeeshop te zoeken.

quote:
Hey, hey, you wanna buy hashish?

quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 19:48 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

ik kan me niet aan de aandacht onttrekken dat het school-coffeshop beleid al ver voor de nieuwe regering bedacht is. maar kan het mishebben.
Klopt maar de afstand niet. Het is een beetje vreemd om iemand eerst een coffeeshop neer te laten zetten en jaren erna te zeggen eigenlijk staat deze coffeeshop te dicht bij een school. Sluit hem maar. Dit zou alleen ergens op slaan als je de uitbater de kans gaf ergens anders een coffeeshop te openen. Het feit dat dit niet mag toont m.i. alleen maar aan dat het een slap excuus is om zoveel mogelijk coffeeshops te sluiten.
  woensdag 5 januari 2011 @ 00:12:25 #26
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_90864452
In het vorige plan mocht Amsterdam nog zijn eigen lijn trekken m.b.t de naleving van deze regel. Dat mag van het huidige kabinet niet meer. Maar aangezien deze regel nogal wat impact heeft - Amsterdam is behoorlijk dichtbevolkt, 350 meter tussen shop en roc/school is pittig - zal er nog wel een boel bezwaar gemaakt worden als Amsterdam weer de capaciteit gevonden heeft om ermee aan de slag te gaan.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_90864677
Wanneer er vraag is, komt aanbod vanzelf. Wat zijn die politici toch kortzichtig..... Minister Opstelten was dan een prima bestuurder toen hij nog burgemeester van R'dam was. Als politicus vind ik hem niet veel waard. Die wietpas hahahahahaha. Ja hoor, dat gaat werken, tuuuurlijk, als'ie al ingevoerd word lol. Het worden gewoon weer onsjes bestellen bij de kweker, lekker goedkoop voor de gebruiker en ja niet doorzichtig voor de overheid. Ehm, wacht ff, dat was juist niet de bedoeling.

Dus, de voorgestelde maatregelen, geen shop binnen een straal van 350m rond scholen en een wietpas, zullen een averechts effect hebben. Mijn complimenten! We gaan zien dat hardrugsproblematiek gaat stijgen. Nogmaals, mijn complimenten, NOT.
pi_90864702
Een eigen plantje neerzetten word steeds verleidelijker.
"De wetende is karig met zijn woorden; de woordenrijke is onwetend."
Lao-Tse
PSN(ps3): Appelknaller
pi_90864707
Wat een maffe maatregel eigenlijk ook. Alsof 350 meter de drempel om wiet te halen dermate verhoogt dat de scholieren dan maar niet halen.

Zeg dan gewoon eerlijk dat je van (een hoop) coffeeshops af wilt. :')
Conscience do cost.
  woensdag 5 januari 2011 @ 00:19:10 #30
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_90864730
De mijne zitten uit de buurt van scholen... niet dat ik een regelmatige klant ben... maar die blijven dus open. En das goed ook.
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
  woensdag 5 januari 2011 @ 00:56:52 #31
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_90865753
Een illegale kwekerij naast een school mag dan weer wel.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_90866668
Wees blij dat er in Nederland coffeeshops zijn. Moet je voorstellen hoe moeilijk het is om aan dat spul te komen als je niet in NL woont. ;(
pi_90866774
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 01:42 schreef VBlom het volgende:
Wees blij dat er in Nederland coffeeshops zijn. Moet je voorstellen hoe moeilijk het is om aan dat spul te komen als je niet in NL woont. ;(
Dan rijd je daar naartoe en haal je het daar. :9
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  woensdag 5 januari 2011 @ 01:53:00 #34
151257 Odysseuzzz
U bestaat niet
pi_90866821
Dan kunnen die scholieren lekker hun jointje oproken als ze teruglopen naar school. Het is eigenlijk een soort bervorderingsmaatregel.
  woensdag 5 januari 2011 @ 02:14:15 #35
pi_90867140
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 00:17 schreef niels0 het volgende:
Wanneer er vraag is, komt aanbod vanzelf. Wat zijn die politici toch kortzichtig.....
Helemaal niet. Ze trekken er stemmen mee en gelukstelegrammen uit het buitenland, en de burger zit met de troep.
pi_90871815
quote:
7s.gif Op woensdag 5 januari 2011 00:56 schreef ACT-F het volgende:
Een illegale kwekerij naast een school mag dan weer wel.
er klopt iets niet in je zin..... euh het woordje "illegaal" ? :X
  woensdag 5 januari 2011 @ 13:53:28 #37
37887 Dauthi
Progressive
pi_90879387
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 01:42 schreef VBlom het volgende:
Vrij makelijk hoor. Ook in de rest van de wereld bestaan straatdealers. Waarom denk je dat het gebruikerspercentage zoveel hoger is in de rest van Europa dan in Nederland.
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 19:48 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

Klopt door het CDA dat al 10 jaar in de regering zit. En bekend staat als de felst anti coffeeshop partij in Nederland.
A pound of flesh, to be by him cut off Nearest the merchant's heart. -- Shakespeare :P
  woensdag 5 januari 2011 @ 14:44:10 #38
pi_90881605
http://www.telegraaf.nl/binnenland/8653606/__Honden_op_drugsjacht__.html?sn=binnenland,buitenland

quote:
ENKHUIZEN - Cafés in Enkhuizen en Medemblik krijgen binnenkort te maken met onaangekondigde bezoeken van drugshonden. Klanten die op drugsbezit worden betrapt, krijgen een tijdelijk toegangsverbod voor het uitgaansgebied, liet burgemeester Jan Baas van Enkhuizen woensdag weten.

De inzet van de drugshonden wordt het eerste halfjaar betaald door de gemeenten in West-Friesland en moet volgens Baas leiden tot meer veiligheid in de uitgaansgebieden. „Zoals je geen wapens meeneemt, neem je ook geen drugs mee. De honden zijn in die zin levende detectiepoortjes.”

Volgens Baas is „de algehele indruk” dat in West-Friesland een aanzienlijke hoeveelheid drugs omgaat. „De politie heeft er extra rechercheurs op zitten en die rollen nogal wat op. Daarnaast zijn er aanhoudende berichten over jongeren die bij het uitgaan gewelddadig en soms redeloos gedrag vertonen.”

Vorige maand werden in het uitgaansgebied van Enkhuizen twee agenten bijna onder de voet gelopen door een menigte van veertig man, toen zij bij een ruzie een man wilden ontzetten. De agenten raakten lichtgewond en moesten waarschuwingsschoten lossen. Een politiemacht dreef de menigte uiteen.

Volgens Baas, die na het voorval een tijdelijk samenscholingsverbod in het uitgaansgebied afkondigde, was het incident niet de aanleiding voor het project met de drugshonden. „We waren hierover al in gesprek. Maar het heeft nog eens aangetoond dat er snel iets moest gebeuren.”

Afhankelijk van de resultaten in het eerste halfjaar wordt bepaald hoe het project daarna wordt voortgezet. Baas sluit niet uit dat de honden ook in de openbare ruimte worden ingezet. Ook wordt later bepaald wanneer en hoe het project wordt uitgebreid naar andere gemeenten.

Cafébezoekers die worden betrapt met softdrugs op zak, worden drie maanden uit het uitgaanscentrum geweerd. Wie wordt gesnapt met harddrugs, mag er zes maanden niet komen. De ontzeggingen gelden in eerste instantie binnen de eigen gemeente. Het uiteindelijke streven is een totaalverbod voor alle uitgaansgebieden in West-Friesland.

Volgens Baas hebben veel café-eigenaren hun medewerking toegezegd. Het is niet bekend wanneer de drugshonden voor het eerst op 'kroegentocht' gaan.
pi_90881777
quote:
Geen drugs in de kroeg? Heeft die burgemeester een chromosoompje teveel ofzo :')
"De wetende is karig met zijn woorden; de woordenrijke is onwetend."
Lao-Tse
PSN(ps3): Appelknaller
  woensdag 5 januari 2011 @ 14:51:02 #41
pi_90881898
quote:
8s.gif Op woensdag 5 januari 2011 14:48 schreef Appelknaller het volgende:

[..]

Geen drugs in de kroeg? Heeft die burgemeester een chromosoompje teveel ofzo :')
ALCOHOL EN TABAK ZIJN GEEN DRUGS!
  woensdag 5 januari 2011 @ 14:57:16 #42
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_90882148
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 19:47 schreef zoalshetis het volgende:
leveren 6 op de 10 coffeeshops overlast op?
Nee, natuurlijk niet.
quote:
dat is de vraag. anders is het een ridicuul besluit.
Ja, natuurlijk is het dat.

Dit beleid is kenmerkend voor de stuitende kortzichtigheid en leugenachtigheid van degenen die nu de dienst uitmaken. Deprimerend.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_90909544
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 13:53 schreef Dauthi het volgende:

[..]

Vrij makelijk hoor. Ook in de rest van de wereld bestaan straatdealers. Waarom denk je dat het gebruikerspercentage zoveel hoger is in de rest van Europa dan in Nederland.

Als ik in NL wiet wil hebben kijk ik even op de kaart. :)
Wil ik in Londen wiet hebben moet ik de juiste mensen kennen, of ergens een onguur steegje in lopen. :{w
pi_90910289
quote:
7s.gif Op woensdag 5 januari 2011 14:44 schreef Papierversnipperaar het volgende:
http://www.telegraaf.nl/binnenland/8653606/__Honden_op_drugsjacht__.html?sn=binnenland,buitenland
De inzet van de drugshonden wordt het eerste halfjaar betaald door de gemeenten in West-Friesland en moet volgens Baas leiden tot meer veiligheid in de uitgaansgebieden. Zoals je geen wapens meeneemt, neem je ook geen drugs mee."
_O- :D 8)7 :W

quote:
Cafébezoekers die worden betrapt met softdrugs op zak, worden drie maanden uit het uitgaanscentrum geweerd. Wie wordt gesnapt met harddrugs, mag er zes maanden niet komen. De ontzeggingen gelden in eerste instantie binnen de eigen gemeente. Het uiteindelijke streven is een totaalverbod voor alle uitgaansgebieden in West-Friesland.
:')_!

Ik rage 'm ook altijd als een jekko als ik een jointje heb gerookt. :')
  woensdag 5 januari 2011 @ 22:53:49 #45
pi_90910385
Ja, want drugs zijn net wapens :') Goddamn.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  woensdag 5 januari 2011 @ 23:01:45 #46
328838 Berlitz
Salonfascist
pi_90910916
Hoorn en omstreken mogen inderdaad is schoongeveegd worden.
pi_90911061
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 23:01 schreef Berlitz het volgende:
Hoorn en omstreken mogen inderdaad is schoongeveegd worden.
Troll.
pi_90912121
quote:
Op dinsdag 4 januari 2011 19:47 schreef zoalshetis het volgende:
leveren 6 op de 10 coffeeshops overlast op? dat is de vraag. anders is het een ridicuul besluit.
Levert er ook maar één coffeeshop overlast op?
En wat wordt daaronder verstaan dan?
Er is toch al een minimumleeftijd van 18 jaar om erin te mogen? Dus waarom een verbod in de buurt van scholen?
Om de economie te stimuleren moet de vrije handel juist gestimuleerd worden. We hebben toch een VVD-premier? Nou dan!
pi_90912166
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 23:23 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Levert er ook maar één coffeeshop overlast op?
En wat wordt daaronder verstaan dan?
Er is toch al een minimumleeftijd van 18 jaar om erin te mogen? Dus waarom een verbod in de buurt van scholen?
Om de economie te stimuleren moet de vrije handel juist gestimuleerd worden. We hebben toch een VVD-premier? Nou dan!
Typisch CDA-aanpak dit. :')

Omdat het 14-jarige bebrild kutscholiertje uit Kapelle 350 meter te ver lopen vindt naar een coffeeshop, is dat de juiste lijn. CDA-ers en drugs is altijd een gevaarlijke combinatie. :r
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_90912266
Jaja jongens KEIHARD STRAFFEN WERKT .

Kijk maar naar Mexico
pi_90912297
quote:
6s.gif Op woensdag 5 januari 2011 23:24 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Typisch CDA-aanpak dit. :')

Omdat het 14-jarige bebrild kutscholiertje uit Kapelle 350 meter te ver lopen vindt naar een coffeeshop, is dat de juiste lijn. CDA-ers en drugs is altijd een gevaarlijke combinatie. :r
Niks CDA.

PVV is een van de grootste tegenstanders van softdrugs in Nederland. En VVD ook.
Kan je lekker de christenen de schuld geven maar zij zijn enkel mede verantwoordelijk.

Dus als jij op één van deze drie partijen heb gestemd is het ook mede jouw schuld.
  woensdag 5 januari 2011 @ 23:27:36 #52
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_90912350
quote:
7s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 19:29 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Een aantal figuren in de straat stonden al te juichen
  woensdag 5 januari 2011 @ 23:27:39 #53
326168 HLV_Siempre
Poppetje gezien...
pi_90912352
Uiteindelijk zal het weinig zin hebben, maar anderzijds... ik zat op school in een buurt met 3 grote middelbare scholen en zeker 9 coffeeshops in de directe omgeving... het maakt het wel makkelijker.

Dus ik weet niet wat ik er van moet vinden. Voors en tegens.
J. <3
pi_90912394
quote:
14s.gif Op woensdag 5 januari 2011 23:26 schreef IHVK het volgende:

[..]

Niks CDA.

PVV is een van de grootste tegenstanders van softdrugs in Nederland. En VVD ook.
Kan je lekker de christenen de schuld geven maar zij zijn enkel mede verantwoordelijk.

Dus als jij op één van deze drie partijen heb gestemd is het ook mede jouw schuld.
VVD is verdeeld, en PVV zou juist voor moeten zijn. De straatmocro's die de wijken terroriseren financieren dat met drugsgeld.

En ik heb niet gestemd. Als het wel had gekund waren het de Piraten geworden. Volgens mij geen voorstander van dit plan. :*

woensdag 5 januari 2011 @ 23:29:04 #55
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_90912432
quote:

[..]

Troll.
pi_90912465
quote:
6s.gif Op woensdag 5 januari 2011 23:28 schreef El_Matador het volgende:

[..]

VVD is verdeeld, en PVV zou juist voor moeten zijn. De straatmocro's die de wijken terroriseren financieren dat met drugsgeld.

En ik heb niet gestemd. Als het wel had gekund waren het de Piraten geworden. Volgens mij geen voorstander van dit plan. :*
Oja ik wist dat je niet had gestemd.

En hiervoor had je op de dieren gestemd.

Maar goed de PVV wil Nederland veranderen in een drugsoorlosstaat zoals Mexico:

http://www.pvv.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=925
pi_90912534
500m is 5minuten fietsen :') Dit gaat zeker lukken tegen het drugsgebruik ^O^
"Those unforgettable days, for them I live"
  woensdag 5 januari 2011 @ 23:31:11 #58
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_90912548
quote:
Zo'n instelling waar je op je 18e levenjaar wel ver uit de buurt bent, niet?
pi_90912584
quote:
7s.gif Op woensdag 5 januari 2011 23:29 schreef IHVK het volgende:

[..]

Oja ik wist dat je niet had gestemd.

En hiervoor had je op de dieren gestemd.

Maar goed de PVV wil Nederland veranderen in een drugsoorlosstaat zoals Mexico:

http://www.pvv.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=925
Goed onthouden. ;)

Ze zijn gek. Toen ik in Mexico was heb ik voorzichtig aangedragen dat ze het daar ook moeten legaliseren. Was een goed plan, vonden alle niet-drugsgebruikers...

pi_90913664
quote:
quote:
Vorige maand werden in het uitgaansgebied van Enkhuizen twee agenten bijna onder de voet gelopen door een menigte van veertig man, toen zij bij een ruzie een man wilden ontzetten. De agenten raakten lichtgewond en moesten waarschuwingsschoten lossen. Een politiemacht dreef de menigte uiteen.
Ik weet zeker dat bovenstaande meer het gevolg is van volk met teveel alcohol op, dan met andere drugs.
pi_90916349
quote:

[..]

En jij denkt dat die straatdealers dat bij jouw 'loket' gaan halen om dat weer door te verkopen ?
  donderdag 6 januari 2011 @ 01:08:02 #62
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_90917016
quote:
13s.gif Op woensdag 5 januari 2011 23:52 schreef The_Terminator het volgende:

[..]

[..]

Ik weet zeker dat bovenstaande meer het gevolg is van volk met teveel alcohol op, dan met andere drugs.
3 maanden niet het centrum in mogen omdat je bloesem op zak hebt..
  donderdag 6 januari 2011 @ 01:10:35 #63
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_90917081
quote:
Zes op tien coffeeshops mogelijk dicht
Ik had ergens gelezen drie op de vijf, maar goed...

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  donderdag 6 januari 2011 @ 01:13:06 #64
pi_90917132
quote:
12s.gif Op donderdag 6 januari 2011 01:10 schreef Verbal het volgende:

[..]

Ik had ergens gelezen drie op de vijf, maar goed...

V.
pi_90918274
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 00:47 schreef bubalus het volgende:

[..]

En jij denkt dat die straatdealers dat bij jouw 'loket' gaan halen om dat weer door te verkopen ?
Tiocfaidh ár lá
pi_90918289
Haha, wat ik al lang wist is nu wederom bevestigd. Een kabinet van likmevestje is dit. Ik snap heel goed dat drugsgebruik onder scholieren bezwaarlijk is en ontmoedigd moet worden, maar op deze manier gaat dat natuurlijk niet werken. Een straal van 350 meter?! Dan kun je toch in je tussenuur alsnog even langsgaan bij de coffeeshop?

Waarom goochelen ze niet wat met de openingstijden van de coffeeshops? Lijkt me veel effectiever.
[i]Isolation pushes past self-hatred, guilt, and shame
To a place where suffering is just a game
But everybody's scared of this place, they're staying away
Your little house on Memory Lane.[/i]
pi_90918305
quote:
10s.gif Op donderdag 6 januari 2011 03:52 schreef Chowi het volgende:
Haha, wat ik al lang wist is nu wederom bevestigd. Een kabinet van likmevestje is dit. Ik snap heel goed dat drugsgebruik onder scholieren bezwaarlijk is en ontmoedigd moet worden, maar op deze manier gaat dat natuurlijk niet werken. Een straal van 350 meter?! Dan kun je toch in je tussenuur alsnog even langsgaan bij de coffeeshop?

Waarom goochelen ze niet wat met de openingstijden van de coffeeshops? Lijkt me veel effectiever.
Scholieren zijn tevens in het bezit van een ov-jaarkaart dus die nemen met liefde ( en gratis) de metro/bus om ff naar de coffeeshop te gaan
Tiocfaidh ár lá
  donderdag 6 januari 2011 @ 05:57:22 #68
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_90918522
het probleem van scholieren aan de soft drugs is niet een zaak van de coffeeshop, maar van ouders en missschien de school.
pi_90919050
vroeger gebeurde het minder idd.. En anders gaan ze wel aan de alcohol of ze verzinnen wat anders. Een oorlog tegen drugs is bij voorbaat verloren. De enige winnaar is de handel. Criminalisering drijft de prijs op. Dat is ook al heel lang bekend.
Je zou bijna denken dat politici belangen hebben in de drugshandel.
  donderdag 6 januari 2011 @ 10:19:42 #70
pi_90921518
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 08:08 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
vroeger gebeurde het minder idd.. En anders gaan ze wel aan de alcohol of ze verzinnen wat anders. Een oorlog tegen drugs is bij voorbaat verloren. De enige winnaar is de handel. Criminalisering drijft de prijs op. Dat is ook al heel lang bekend.
Je zou bijna denken dat politici belangen hebben in de drugshandel.
Ze trekken stemmers van bange domme huismoeders en krijgen geld van Heineken en Bayer.
pi_90921935
Wat een moraal ridders in dit topic weer. Zum kotsen! Echt weer typische CDA'ertjes!

Wiet moet allemaal maar mogen, maar cocaïne en heroïne blijven verboden... ik val niemand lastig als ik ff ga chinezen, of een lijntje doe terwijl ik sushi van een naakte aziatische chick vreet.

Nederland is een fokking drugshol, net zo geweldadig als Mexico, omdat we hier een land vol met van die hypocriete moraal-ridders hebben! Je kan door alcohol vergiftiging zomaar dood neervallen, en van roken krijg je longkanker en dan val je ook dood neer, en chloor kun je gewoon in de winkel kopen, en als je daar een glas van drinkt ben je ook dood, dus het is bullshit om zomaar ineens te stellen dat cocaïne en heroïne gevaarlijk zijn.
De dealers hebben het maar wat goed in Nederland met hun bizar strenge wetten tegen heroïne en cocaïne.

Vroeger hè, in 1890 was het doodgewoon als je eens wat cocaïne deed, sterker nog, het was iets dat je deed als je rijk en succesvol was.

En dan mag je hier niet eens een geweer hebben om jezelf mee te verdedigen. Bullshit! Dit land gaat kapot aan mensen die allerlei dingen willen verbieden!
Aaah the beauty of digital reproduction.
Is it alive, or is it Phalanx?
--- Cameron Hodge ---
pi_90921973
quote:
moet jij niet gaan demonstreren ipv van weed lopen roken
  donderdag 6 januari 2011 @ 10:36:48 #73
pi_90921994
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 10:34 schreef PhalanX het volgende:

Nederland is een fokking drugshol, net zo geweldadig als Mexico,
Nee, maar dat komt.
pi_90922195
quote:
7s.gif Op donderdag 6 januari 2011 10:36 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Nee, maar dat komt.
Bullshit, open je ogen, dat is het al lang! Denk je dat drugskartels in Mexico een oorlog voeren over marijuana? Nee, die voeren hun oorlogen om de afzet van cocaïne, heroïne, en crystal meth! Nederland verbied al sinds jaar en dag die onschuldige recreatie-drugs, en we weten allemaal hoe de straten regelmatig roodkleuren omdat de drugsbazen hun oorlog voeren op straat.

Omdat een puriteinse regering het volk cocaïne en heroïne ontkent, zijn we in Nederland al jarenlang verwikkeld in een vieze smerige oorlog waar drugsbaronnen over leven en dood beslissen!
Aaah the beauty of digital reproduction.
Is it alive, or is it Phalanx?
--- Cameron Hodge ---
  donderdag 6 januari 2011 @ 10:47:54 #75
pi_90922335
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 10:43 schreef PhalanX het volgende:

[..]

Bullshit, open je ogen, dat is het al lang! Denk je dat drugskartels in Mexico een oorlog voeren over marijuana? Nee, die voeren hun oorlogen om de afzet van cocaïne, heroïne, en crystal meth! Nederland verbied al sinds jaar en dag die onschuldige recreatie-drugs, en we weten allemaal hoe de straten regelmatig roodkleuren omdat de drugsbazen hun oorlog voeren op straat.

Omdat een puriteinse regering het volk cocaïne en heroïne ontkent, zijn we in Nederland al jarenlang verwikkeld in een vieze smerige oorlog waar drugsbaronnen over leven en dood beslissen!
Aangezien repressie in NL een stuk minder is, valt het geweld nog mee. Maar zoals ze nu bezig zijn hebben we over 5 of 10 jaar Mexicaanse toestanden in Brabant.
  donderdag 6 januari 2011 @ 18:06:01 #76
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_90941630
Ik snap nog steeds niet wat scholen nou met coffeeshops te maken hebben? Softdrugs mag pas gekocht worden bij een leeftijd boven 18 jaar, dus jongeren kunnen al bestraft worden en coffeeshops ook voor de verkoop aan minderjarigen.

Maw: het is een faalargument om een begin te maken met het illegaliseren van soft drugs. Een ieder die daar niet doorheen kan kijken heeft het IQ van een aap.
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
  donderdag 6 januari 2011 @ 18:16:14 #77
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_90942032
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 18:06 schreef maniack28 het volgende:
Ik snap nog steeds niet wat scholen nou met coffeeshops te maken hebben? Softdrugs mag pas gekocht worden bij een leeftijd boven 18 jaar, dus jongeren kunnen al bestraft worden en coffeeshops ook voor de verkoop aan minderjarigen.

Maw: het is een faalargument om een begin te maken met het illegaliseren van soft drugs. Een ieder die daar niet doorheen kan kijken heeft het IQ van een aap.
  donderdag 6 januari 2011 @ 18:17:32 #78
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_90942082
quote:
9s.gif Op donderdag 6 januari 2011 18:16 schreef fs180 het volgende:

[..]

Indeed.... maar dan lijkt mij een betere oplossing dat alle middelbare scholen hekken krijgen en er niemand meer van het schoolplein af mag tussen half 9 en half 5. Dan kan de normale burger nog gewoon zijn jointje kopen. Maar nee, dat kan natuurlijk niet :')
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
pi_90942256
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 00:07 schreef Rechtse_Hippie het volgende:
Ach als de wietpas komt, heb ik toch niks meer in de coffeeshop te zoeken.

[..]

Hey, hey, you wanna buy hashish?

[..]

Klopt maar de afstand niet. Het is een beetje vreemd om iemand eerst een coffeeshop neer te laten zetten en jaren erna te zeggen eigenlijk staat deze coffeeshop te dicht bij een school. Sluit hem maar. Dit zou alleen ergens op slaan als je de uitbater de kans gaf ergens anders een coffeeshop te openen. Het feit dat dit niet mag toont m.i. alleen maar aan dat het een slap excuus is om zoveel mogelijk coffeeshops te sluiten.
Het afstandscriterium is van het vorige kabinet.

http://www.vng.nl/smartsite.dws?id=85833
  donderdag 6 januari 2011 @ 20:50:52 #80
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_90949668
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 18:17 schreef maniack28 het volgende:

[..]

Indeed.... maar dan lijkt mij een betere oplossing dat alle middelbare scholen hekken krijgen en er niemand meer van het schoolplein af mag tussen half 9 en half 5. Dan kan de normale burger nog gewoon zijn jointje kopen. Maar nee, dat kan natuurlijk niet :')
Voor mijn part maak je zelfs daguitjes naar de coffeeshop en kwekerijen, maar daar willen ze vast niet aan..
  donderdag 6 januari 2011 @ 20:52:12 #81
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_90949740
quote:
7s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 19:29 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Uiteraard post jij ook weer in dit topic. Handel jij in stuf ofzo? :?

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  donderdag 6 januari 2011 @ 20:59:08 #82
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_90950082
quote:
15s.gif Op donderdag 6 januari 2011 20:52 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

een beetje zwart geld is prima voor de buurtwinkels.
  donderdag 6 januari 2011 @ 21:06:22 #83
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_90950512
quote:

[..]

Dealbait!
  donderdag 6 januari 2011 @ 21:16:19 #84
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_90951077
Maar er zijn hier dus serieus mensen voorstander? Hoe hypocriet, want alcohol is ook te koop bij de supermarkt. Gaan ze die nu ook in een straal van 350m verwijderen? :')
pi_90951118
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 18:06 schreef maniack28 het volgende:

Maar weet je dan niet dat kinderpornoproducenten relatief vaak wiet roken? Dus het gaat om de veiligheid van onze kinderen. Daarom moeten we de coffeeshops ook uit de buurt houden van onze scholen. Sowieso moeten we alles verbieden wat riekt naar vrijheid, alleen controle tot in het kleinste kamertje is goed!

Daarom is het verhuizen van de coffeeshops ook al geen optie. Ze moeten per sé gesloten worden.
  donderdag 6 januari 2011 @ 21:22:34 #86
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_90951463
straks gaan ze nog claimen dat een coffeeshop in de buurt van een crèche niet meer mag. stupids.
  donderdag 6 januari 2011 @ 21:33:36 #87
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_90952144
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 21:16 schreef maniack28 het volgende:
Maar er zijn hier dus serieus mensen voorstander? Hoe hypocriet, want alcohol is ook te koop bij de supermarkt. Gaan ze die nu ook in een straal van 350m verwijderen? :')
Beter nog: mensen rijden kilometers om voor goedkopere benzine, voortaan één shop per land, om cuncurrentie te voorkomen
  donderdag 6 januari 2011 @ 21:37:09 #88
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_90952342
edit

[ Bericht 35% gewijzigd door zoalshetis op 06-01-2011 21:48:05 ]
  donderdag 6 januari 2011 @ 21:37:42 #89
pi_90952369
quote:

[..]

Nee. dan zou ik voorstander zijn van strenge verboden en keiharde repressie.
pi_90963951
quote:
Op donderdag 6 januari 2011 21:33 schreef fs180 het volgende:

[..]

Beter nog: mensen rijden kilometers om voor goedkopere benzine, voortaan één shop per land, om cuncurrentie te voorkomen
En dan gaan klagen over overlast zeker. :D
  zondag 9 januari 2011 @ 15:18:19 #91
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_91067439
Topic loopt dood, wet verworpen het volk is tegen!
  zondag 9 januari 2011 @ 15:20:57 #92
142454 Lienzz
Klik hier!
pi_91067542
dan moeten ze rechtlijnig zijn en bv 8 vd 10 kroegen sluiten, aangezien daar harddrugs verkocht wordt
En dat kan zomaar.....?
  zondag 9 januari 2011 @ 15:22:09 #93
328838 Berlitz
Salonfascist
pi_91067581
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 21:16 schreef maniack28 het volgende:
Zuipen doen ze niet onder schooltijd.
  zondag 9 januari 2011 @ 15:23:09 #94
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_91067609
quote:
1s.gif Op zondag 9 januari 2011 15:20 schreef Lienzz het volgende:
dan moeten ze rechtlijnig zijn en bv 8 vd 10 kroegen sluiten, aangezien daar harddrugs verkocht wordt
Sowieso is het argument lulkoek, maar als ze het willen doorvoeren moeten idd ook cafe's en supermarkten en slijters in een straal van 350m van een school dicht. Maar dat zullen ze nooit doen, teveel weerstand. De wietrokende groep is denk ik net iets te klein om genoeg weerstand te bieden en voor veel mensen is softdrugs nog steeds een taboe (terwijl ze wel zelf of hun kinderen ieder weekend bier laten drinken). Dat is de hypocrisie van de maatschappij hier :'(
  zondag 9 januari 2011 @ 15:23:52 #95
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_91067645
quote:
1s.gif Op zondag 9 januari 2011 15:22 schreef Berlitz het volgende:

[..]

Zuipen doen ze niet onder schooltijd.
Ken er zat die dat wel deden.. en of ze het wel of niet doen is een lulkoekargument, het gaat immers om de mogelijkheid. Het is niet alsof 50% van de kids tijdens school aan het blowen is ofzo.. jezus.
  zondag 9 januari 2011 @ 15:24:00 #96
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_91067653
quote:
1s.gif Op zondag 9 januari 2011 15:18 schreef maniack28 het volgende:
Topic loopt dood, wet verworpen het volk is tegen!
dát zal ze leren! de hoge heren!
  zondag 9 januari 2011 @ 15:24:49 #97
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_91067693
quote:
1s.gif Op zondag 9 januari 2011 15:24 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

dát zal ze leren! de hoge heren!
Die leren nooit wat, hebben waarschijnlijk teveel gedronken en geblowed in hun jeugd!
  zondag 9 januari 2011 @ 15:24:59 #98
328838 Berlitz
Salonfascist
pi_91067698
quote:
1s.gif Op zondag 9 januari 2011 15:23 schreef maniack28 het volgende:

[..]

Ken er zat die dat wel deden.. en of ze het wel of niet doen is een lulkoekargument, het gaat immers om de mogelijkheid. Het is niet alsof 50% van de kids tijdens school aan het blowen is ofzo.. jezus.
Die coffeeshops zorgen voor overlast en zijn verzamelplekken voor gangsters dan heb ik liever dat iemand die bij een teler inkoopt gaat dealen.
  zondag 9 januari 2011 @ 15:26:18 #99
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_91067742
quote:
1s.gif Op zondag 9 januari 2011 15:24 schreef Berlitz het volgende:

[..]

Die coffeeshops zorgen voor overlast en zijn verzamelplekken voor gangsters dan heb ik liever dat iemand die bij een teler inkoopt gaat dealen.
Maar dat is niet het argument dat wordt aangedragen door de hoge heren...

En de meeste dealers verkopen ook andere drugs, dat maakt de verleiding (zeker voor de jeugd) des te groter om zoiets te proberen...
  zondag 9 januari 2011 @ 15:28:35 #100
328838 Berlitz
Salonfascist
pi_91067826
quote:
1s.gif Op zondag 9 januari 2011 15:26 schreef maniack28 het volgende:

[..]

Maar dat is niet het argument dat wordt aangedragen door de hoge heren...

En de meeste dealers verkopen ook andere drugs, dat maakt de verleiding (zeker voor de jeugd) des te groter om zoiets te proberen...
Ik heb zelf gemerkt dat dat de verleiding niet groter maakt en de meeste verkopen alleen wiet.
Van mensen die wiet dealen heb je nooit last van die coffeeshops in de binnenstad wel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')