Sinds hij de US Open heeft gewonnen denk ik dat dat ook redelijk tot het verleden behoort.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 16:39 schreef Norrage het volgende:
Nee bij Rafa ligt het vaak gewoon aan hardcourt
Dat lijkt me niet. En dat blijkt ook uit zijn verliespartijen daarna op HC. Die draw op de US open was natuurlijk lachwekkend.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 16:49 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Sinds hij de US Open heeft gewonnen denk ik dat dat ook redelijk tot het verleden behoort.
Dat mag zo zijn, hij wint hem wel en als het echt belangrijk is, staat hij er meestal wel. En hoeveel spelers winnen een GS met een lachwekkende draw? Voorlopige winnen de laatste jaren vrijwel alleen Fed en Nadal de GS'en. Maar goed, er zit altijd een redelijke anti-Nadaltoon in jouw posts over hem. Nadal kan niet veel goed doen bij je.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 16:51 schreef TheGeneral het volgende:
[..]
Dat lijkt me niet. En dat blijkt ook uit zijn verliespartijen daarna op HC. Die draw op de US open was natuurlijk lachwekkend.
Federer ook, maar wie na Federer dan? Warom wordt Nadal elke keer zo onderschat? Ben je de finale van 2009 vergeten? Toen was Federer ook de favoriet en Nadal zou geen energie meer hebben na zijn marathonpartij tegen Verdasco in de halve finale.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 16:55 schreef tennisboy het volgende:
Nadal vind ik geen favouriet voor de Austalian Open, dat vind ik toch echt Federer
Na Federer misschien wel Nadal,quote:Op zaterdag 8 januari 2011 16:56 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Federer ook, maar wie na Federer dan? Warom wordt Nadal elke keer zo onderschat? Ben je de finale van 2009 vergeten? Toen was Federer ook de favoriet en Nadal zou geen energie meer hebben na zijn marathonpartij tegen Verdasco in de halve finale.
Mjah, als Fed zijn huidige vorm het hele jaar kan doorzetten is het maar een kwestie van tijd en hij stoot Nadal weer van de troon....Fed heeft iig een goed gravelseizoen nodig, want dat was vorig jaar rampzalig...En als ie nog wat punten haalt in IW en Miami komt ie ook al een eind...quote:Op zaterdag 8 januari 2011 17:08 schreef tennisboy het volgende:
Als Federer het toernooi wint, en Nadal komt maximaal in de kwartfinale, dan zie ik dit jaar Federer weer de nr.1 van de wereld worden.
En dan na zijn single nog wel de baan opgaan voor de dubbel, om die te winnen. Dan moet je ook gewoon je bek houdenquote:Doha - Rafael Nadal mocht na zijn nederlaag tegen Nikolai Davidenko in de halve finale van het toernooi van Doha als excuus opvoeren dat hij verre van topfit is. De Spanjaard, die met 6-3 6-2 onderuit ging, kampt al een week met griep. Tijdens de tweede set vertelde hij de dokter dat hij zich verschrikkelijk voelde. Ik kan niets, ik zit niet lekker in de wedstrijd. Ik voel me veel vermoeider dan normaal, zo gaf Nadal aan
Nadal heeft na de Austalian Open 3 grands slams te verdedigen,Nadal kan dus op de Slams niet inlopen en Federer dan nog vele punten pakken op de slams.quote:
Tegen Gulbis voelde hij zich ook kut maar speelde hij de sterren van de hemelquote:Op zaterdag 8 januari 2011 17:12 schreef The_BoezelaaR het volgende:
[..]
En dan na zijn single nog wel de baan opgaan voor de dubbel, om die te winnen. Dan moet je ook gewoon je bek houden
Hoe kun je daar nu zo stellig over zijn? Alsof het zeker is dat Nadal niet van Davydenko of Nalbandian kan winnen op de AO. Nadal heeft noch tegen Davydenko noch tegen Nalbandian gespeeld op een GS dus vergelijkingsmateriaal hebben we niet, maar om het bij voorbaat uit te sluiten dat Nadal wint, vind ik een beetje onzin.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 17:02 schreef tennisboy het volgende:
[..]
Maar hopelijk zitten Davidenko en Nalbandian in de draw van Nadal, Dan haalt Nadal de halve finale niet.
Nou, hij heeft naast zijn drie GS'en drie Masterstitels gewonnen (Monte Carlo, Rome en Madrid) en Daarnaast nog Tokyo en hij heeft de finale gehaald van Doha en van de Tennis Masters Cup. Wat moet hij dan nog meer doen?quote:Op zaterdag 8 januari 2011 17:05 schreef Norrage het volgende:
Nadal is in GS gewoon een andere speler (en de anderen choken dan ook nog even wat harder)...Voor Rafa maakt het geen flikker uit op welke ondergrond een GS isBuiten de GS is het wel echt armoe troef voor Rafa hoor het hele laatste jaar...
Gravel tel ik niet mee als ik het over hard court heb, dus naast gravel heeft hij geen toernooi boven de 250 gewonnen, al 2 jaar lang niet....En als ie verliest verliest ie altijd meteen zo hard...Het is duidelijk dat ie in best of 3 omstandigheden nog zwaar te kort komt op snellere banen...quote:Op zaterdag 8 januari 2011 17:19 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Nou, hij heeft naast zijn drie GS'en drie Masterstitels gewonnen (Monte Carlo, Rome en Madrid) en Daarnaast nog Tokyo en hij heeft de finale gehaald van Doha en van de Tennis Masters Cup. Wat moet hij dan nog meer doen?
Dat je het alleen over gravel had leid ik niet af uit je post. Je schreef: "Buiten de GS is het wel echt armoe troef voor Rafa hoor het hele laatste jaar" De GS zijn toch alle GS?quote:Op zaterdag 8 januari 2011 17:22 schreef Norrage het volgende:
[..]
Gravel tel ik niet mee als ik het over hard court heb, dus naast gravel heeft hij geen toernooi boven de 250 gewonnen, al 2 jaar lang niet....En als ie verliest verliest ie altijd meteen zo hard...Het is duidelijk dat ie in best of 3 omstandigheden nog zwaar te kort komt op snellere banen...
Nee, maar ik reageerde op de stelling dat hij buiten de GS'en eigenlijk niets had gepresteerd. Maar inderdaad, buiten gravel kan het beter. En inderdaad is hij ook wat mij betref tniet de favorite op de HC-niet-GS'en.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 17:32 schreef Norrage het volgende:
Ja ok, maar je begrijpt toch wel dat we het bij Rafa niet over gravel hoeven te hebben. Daar zijn we het denk ik unaniem eens dat ie echt de beste is...De discussie begon overigens over zijn favorietenrol op HC grandslams...en die heeft ie zeker, maar daarbuiten...nah
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |