Daar kun je helemaal niet zo in zijn algemeenheid zo'n uitspraak over doen. Het hangt van nog diverse andere factoren af of dat dom of stom is.quote:Op donderdag 6 januari 2011 23:05 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Hij heeft gelijk. Woning kopen op 2 (volledige) inkomens is gewoon DOM. En dan voor 40k aan GELEEND geld verbouwen is ook stom.
Nee ik ga puur op feiten af die in dit topic genoemd worden, namelijk dat ze het kennelijk op basis van haar eigen inkomen niet af kan.quote:Op donderdag 6 januari 2011 23:07 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Daar kun je helemaal niet zo in zijn algemeenheid zo'n uitspraak over doen. Het hangt van nog diverse andere factoren af of dat dom of stom is.
Ja, dat klopt, dat was het advies van Bureau Schuldhulp. Misschien vonden die dit gedrag van de DSB ook wel enigszins uit de klauwen lopen.quote:
Zie de waarheid maar eens onder ogen. Het zou er toch uitzien met ons land als we allemaal maar zouden lenen en niet terugbetalen, denk je niet?quote:Op donderdag 6 januari 2011 22:20 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ben je nu eindelijk eens klaar?
Nee en nee.quote:Op donderdag 6 januari 2011 23:07 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Daar kun je helemaal niet zo in zijn algemeenheid zo'n uitspraak over doen. Het hangt van nog diverse andere factoren af of dat dom of stom is.
Dat is toch helemaal het punt niet, jongen.quote:Op donderdag 6 januari 2011 23:08 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Zie de waarheid maar eens onder ogen. Het zou er toch uitzien met ons land als we allemaal maar zouden lenen en niet terugbetalen, denk je niet?
DAT is juist het punt, in Nederland wenst niemand verantwoordelijkheid te nemen voor ze eigen, het is ALTIJD een ander zijn schuld, het is ALTIJD onvoorzien, en als je het niet red, moet een ANDER voor je inspringen. Het is net als met IceSafe, er werd al jaren voor gewaarschuwd, maar toen de bom barste kon de belastingbetaler inspringen om die klootzakken die zo nodig voor 1 procent meer rente daar moesten bankieren .quote:Op donderdag 6 januari 2011 23:09 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Dat is toch helemaal het punt niet, jongen.
Toch wel, hoor. Wat is bijv. de hoogte van de hypotheek ten opzichte van de executiewaarde van het pand? Wat is je hypotheekvorm en wat zijn daarbij de maandlasten? En zijn die nog steeds op te brengen als één inkomen wegvalt?quote:
Als je geld leent moet je goed weten wat de voorwaarden zijn. Zal de schuldeiser een worst zijn hoe je terugbetaald, als je het maar doet. Zielig doen over het terugbetalen van een schuld is dus altijd een onterechte klacht.quote:Op donderdag 6 januari 2011 23:09 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Dat is toch helemaal het punt niet, jongen.
Die vraag had ze moeten stellen toen ze die 40K extra hypotheek nam.quote:Op donderdag 6 januari 2011 23:11 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Toch wel, hoor. Wat is bijv. de hoogte van de hypotheek ten opzichte van de executiewaarde van het pand? Wat is je hypotheekvorm en wat zijn daarbij de maandlasten? En zijn die nog steeds op te brengen als één inkomen wegvalt?
Ik zie toch nergens staan dat de mensen in kwestie niet willen afbetalen. Of lees ik daar overheen?quote:Op donderdag 6 januari 2011 23:10 schreef raptorix het volgende:
[..]
DAT is juist het punt, in Nederland wenst niemand verantwoordelijkheid te nemen voor ze eigen, het is ALTIJD een ander zijn schuld, het is ALTIJD onvoorzien, en als je het niet red, moet een ANDER voor je inspringen. Het is net als met IceSafe, er werd al jaren voor gewaarschuwd, maar toen de bom barste kon de belastingbetaler inspringen om die klootzakken die zo nodig voor 1 procent meer rente daar moesten bankieren .
Ik hoor alleen maar een hoop geklaag over dat DSB haar stalked, zij is degene die schuld heeft, dus ze dient zelf actie te ondernemen om tot een oplossing te komen, en mocht DSB daar aan voldoen, dan is dat een gunst, geen plicht.quote:Op donderdag 6 januari 2011 23:13 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik zie toch nergens staan dat de mensen in kwestie niet willen afbetalen. Of lees ik daar overheen?
Of je draagt de consequenties als het wel fout gaat. Het blijft echter de vraag of de DSB dan op de manier zoals geschetst in de OP moet gaan proberen om dat geld terug te halen. Van een kale kip kunnen ze niet plukken. Als de betreffende mensen het eens kunnen worden over een betalingsregeling, dan komt het geld er wel, al zal het wat langer duren.quote:Op donderdag 6 januari 2011 23:12 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Als je geld leent moet je goed weten wat de voorwaarden zijn. Zal de schuldeiser een worst zijn hoe je terugbetaald, als je het maar doet. Zielig doen over het terugbetalen van een schuld is dus altijd een onterechte klacht.
Als je door een scheiding of een andere verandering in je leven zo'n lening niet kan betalen, had je hem niet moeten nemen!
Dat doet ze toch? Waarom denk je dat er schuldhulpverlening is ingezet?quote:Op donderdag 6 januari 2011 23:14 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik hoor alleen maar een hoop geklaag over dat DSB haar stalked, zij is degene die schuld heeft, dus ze dient zelf actie te ondernemen om tot een oplossing te komen, en mocht DSB daar aan voldoen, dan is dat een gunst, geen plicht.
Dat ben ik deels met je eens. Eigenlijk moet je vantevoren inzien dat áls er iets gebeurt je in de problemen komt met zo'n lening. Wij zorgen er altijd voor dat ik alles eventueel alleen kan betalen. Dan hou je nu lekker wat centen over voor op de spaarrekening en heb je bij een eventueel probleem zoals bij TS niet zulke problemen.quote:Op donderdag 6 januari 2011 23:15 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Of je draagt de consequenties als het wel fout gaat. Het blijft echter de vraag of de DSB dan op de manier zoals geschetst in de OP moet gaan proberen om dat geld terug te halen. Van een kale kip kunnen ze niet plukken. Als de betreffende mensen het eens kunnen worden over een betalingsregeling, dan komt het geld er wel, al zal het wat langer duren.
exact.quote:Op donderdag 6 januari 2011 23:13 schreef raptorix het volgende:
[..]
Die vraag had ze moeten stellen toen ze die 40K extra hypotheek nam.
Kun je je niet voorstellen dat mensen ook op andere manieren dan puur door hun eigen schuld in de problemen kunnen komen? Aangezien je in superlatieven spreekt.quote:Op donderdag 6 januari 2011 23:10 schreef raptorix het volgende:
[..]
DAT is juist het punt, in Nederland wenst niemand verantwoordelijkheid te nemen voor ze eigen, het is ALTIJD een ander zijn schuld, het is ALTIJD onvoorzien, en als je het niet red, moet een ANDER voor je inspringen. Het is net als met IceSafe, er werd al jaren voor gewaarschuwd, maar toen de bom barste kon de belastingbetaler inspringen om die klootzakken die zo nodig voor 1 procent meer rente daar moesten bankieren .
Niemand hoeft het met mij eens te zijn, laten we dat voorop stellen, heb ik niet gevraagd.quote:Op donderdag 6 januari 2011 22:41 schreef TheFrankey het volgende:
[..]
Niet iedereen is het met je eens he. Een ander mag ook een mening hebben anders moet je het niet op een forum zetten. Fok is geen forum waar iedereen met je meeleeft oh-wat-heb-jij-het- zwaar.
Die man word die ook gestalkt? Ik geloof het nog altijd niet. Mogelijk ziet ze het al dreigement omdat ze met de rug tegeb de muur staat. En gedwongen verkoop van de woning bij een echtscheiding geeft ook aan dat er geen rekening is gehouden met dit soort situaties.
H[quote]quote:Op donderdag 6 januari 2011 23:08 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Zie de waarheid maar eens onder ogen. Het zou er toch uitzien met ons land als we allemaal maar zouden lenen en niet terugbetalen, denk je niet?
Dit is Fok he, waar iedereen expert is en iedereen een mening heeftquote:Ongelofelijk hoeveel zijwegen er hier in dit topic ingeslagen worden, waarin men meningen geeft over omstandigheden/achtergronden die men totaal niet kent.
Tuurlijk kan ik me dat voorstellen, maar de tendens van het verhaal geeft ernstig te kennen van niet. Heb persoonlijk meegemaakt dat ik enorme belasting naheffing kreeg, de afgelopen 2.5 jaar een schuld van 20K afgelost door iets waar ik zelf slechts gedeeltelijk verantwoordelijk was. Gelukkig nu schulden vrij, en ik weet dus hoe zwaar het is, maar laten we niet de schuld gaan leggen bij een ander.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 00:11 schreef Nemephis het volgende:
[..]
Kun je je niet voorstellen dat mensen ook op andere manieren dan puur door hun eigen schuld in de problemen kunnen komen? Aangezien je in superlatieven spreekt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |