Dat was de oude Whilhelminakazerne in Bergen op Zoom. In Ossendrecht had je later ook een Whilhelminakazerne liggen, en ook een depot van de Artillerie.quote:
quote:Op dinsdag 4 januari 2011 21:45 schreef AchJa het volgende:
[..]
Bord, schaal, bak omhoog houden en je kreeg nieuw.
Dat was natuurlijk onderdeel van jullie training als "Bikkels".quote:Op dinsdag 4 januari 2011 21:49 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
![]()
Mazzelaar, wij kregen er maar 1 stukje vlees, kon je hoog of laag springen, nee, "1 will do".
Apart, heb dat in Seedorf, Weert en Ede nog meegemaakt.quote:Op dinsdag 4 januari 2011 21:49 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
![]()
Mazzelaar, wij kregen er maar 1 stukje vlees, kon je hoog of laag springen, nee, "1 will do".
Over de KLu en eten? Perfect geregeld ja. Was "dipli".quote:Op dinsdag 4 januari 2011 21:48 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Ik praat over de KL. Toen ik in 93' bij de KLu kwam moest men al zelf betalen voor het eten.
Ik op de OK en de Saks.quote:Op dinsdag 4 januari 2011 21:50 schreef AchJa het volgende:
[..]
Apart, heb dat in Seedorf, Weert en Ede nog meegemaakt.
Maakt niet uit, de Cie's-bar was toch altijd openquote:Op dinsdag 4 januari 2011 21:49 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Dat was natuurlijk onderdeel van jullie training als "Bikkels".
Langemannshof, ook al een tijdje dicht...quote:Op dinsdag 4 januari 2011 21:47 schreef Pumatje het volgende:
Achja! wat een geweldige foto.
Waar was dit?>
Met die bonnen kon je vroeger onbeperkt eten. Ik heb me ooit eens misselijk gegeten aan de broodjes kroket, die maakten ze ook zelf.quote:Op dinsdag 4 januari 2011 21:42 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Bon inleveren bij de ingang van de eetzaal en eten maar. Of, in de Kpl mess, aan tafel zitten, de bon aan de hofmeester geven en alles laten serveren. Tweede biefstuk? Geen probleem!
Wij als gewone "pax" nog nooit, was toch echt 1 stukje vlees. Voor de rest kon je wel verder opscheppen aan de balie. Melk was btw ook gratis.quote:Op dinsdag 4 januari 2011 21:50 schreef AchJa het volgende:
[..]
Apart, heb dat in Seedorf, Weert en Ede nog meegemaakt.
Ah, okee. Maar zal ondertussen wel dicht en gesloopt zijn?quote:Op dinsdag 4 januari 2011 21:49 schreef Clan het volgende:
[..]
Dat was de oude Whilhelminakazerne in Bergen op Zoom. In Ossendrecht had je later ook een Whilhelminakazerne liggen, en ook een depot van de Artillerie.
Of het P-,H- of KMT.quote:Op dinsdag 4 januari 2011 21:50 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Over de KLu en eten? Perfect geregeld ja. Was "dipli".
KL 1996 (bij ons dan) nog steeds die bonnetjes die je bij de Admeur kon kopen.
Juist, jij snapt hetquote:
Nou ik heb nooit van Paresto gevroten, dus ik kan en mag geen waarde oordeel geven.quote:Op dinsdag 4 januari 2011 21:58 schreef Erasmo het volgende:
Gisteren voor het eerst weer bij Paresto gegeten, en gelijk ook voor het laatst...
Koude halfgare boerenkool met een gehaktbal die naar mijn idee uit meer soja dan vlees bestond. O en natuurlijk 30 cent aftikken voor dat lepeltje jus![]()
Vandaag opvoer nieuwe stijl gehad ivm wacht, was redelijk te nassen
Ik had natuurlijk een "vorstelijke" buitenlandtoelage in Seedorf!quote:Op dinsdag 4 januari 2011 21:59 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Juist, jij snapt het
Echter het soldij was niet genoeg dat elke dag te doen
Het zijn vaak nog dezelfde koks. Maar de regels van Paresto verneuken het.quote:Op dinsdag 4 januari 2011 22:00 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Nou ik heb nooit van Paresto gevroten, dus ik kan en mag geen waarde oordeel geven.
Maar als ik het zo lees, subiet terug naar de oude stijl. Dus gewoon dat de BEVO-koks weer echt gaan koken in de keukens!!
Paresto kom ik al een tijdje niet meer, stelletje laaienlichters dat het zijn.quote:Op dinsdag 4 januari 2011 21:58 schreef Erasmo het volgende:
Gisteren voor het eerst weer bij Paresto gegeten, en gelijk ook voor het laatst...
Koude halfgare boerenkool met een gehaktbal die naar mijn idee uit meer soja dan vlees bestond. O en natuurlijk 30 cent aftikken voor dat lepeltje jus![]()
Vandaag opvoer nieuwe stijl gehad ivm wacht, was redelijk te nassen
Zuipen was dan wel weer goedkoop, in de kantine, of Cie's bar.quote:Op dinsdag 4 januari 2011 22:00 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik had natuurlijk een "vorstelijke" buitenlandtoelage in Seedorf!
En kon belastingvrij roken en zuipen!
In Seedorf kreeg je ook een NAVO plaat op de wagen.quote:Op dinsdag 4 januari 2011 22:00 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik had natuurlijk een "vorstelijke" buitenlandtoelage in Seedorf!
En kon belastingvrij roken en zuipen!
Houden zo.quote:Op dinsdag 4 januari 2011 22:00 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Nou ik heb nooit van Paresto gevroten, dus ik kan en mag geen waarde oordeel geven.
Maar als ik het zo lees, subiet terug naar de oude stijl. Dus gewoon dat de BEVO-koks weer echt gaan koken in de keukens!!
In Seedorf was een liter jenever goedkoper dan een liter ruitensproeivloeistof. Dus de gemiddelde Nederlandse militair sproeide zijn ruiten schoon met jenever.quote:Op dinsdag 4 januari 2011 22:02 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Zuipen was dan wel weer goedkoop, in de kantine, of Cie's bar.
Geloof dat toendertijd in de Rode Bef een biertje 30 (gulden) cent koste. Op de OK later 60 gulden cent.
Dat is bijzonder triest.quote:Op dinsdag 4 januari 2011 22:02 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Het zijn vaak nog dezelfde koks. Maar de regels van Paresto verneuken het.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |