abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_91263039
quote:
7s.gif Op donderdag 13 januari 2011 14:09 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Dat is een Ad-Hominem: Op de man spelen om de discussie te ontwijken. Je wilt helemaal niet in discussie. Dat is een feit. Dat jij je beledigt voelt door een feit is heel jammer voor je.
Mooi gezegde van ons moeder: Wie met de bal wil spelen moet kunnen kaatsen.
pi_91263294
@Light

Als je met andersdenkende de dialoog wilt aangaan over de Islam, wat kun je dan verwachten?

1. Dat de 1e pilaar van de Islam, de Shahadah, ter discussie staat. Dus de evidentie dat er een ontwerper is (omdat er een beginpunt moet zijn; omdat de natuur zo prachtig is) kan anders worden beschouwd.

2. Dat de Koran geen gezaghebbende bron is, maar zelf ter discussie staat. Zoals Aton de historische wortels van de Koran plaatst in de context van die tijd (waar haalt Mohammed het vandaan? Is het wel de engel Gabriel / Allah die hier spreekt?)

Dat lijkt flauw. Dat komt MI omdat een wereldbeeld / geloof een totaal plaatje is. Mensen zijn geneigd te denken, dat juist het plaatje in zijn geheel genomen overtuigend is (hoe daarmee alle aspecten van het bestaan in een bepaald verband komen te staan). Maar dat valt tegen. Er zijn andere zienswijzen mogelijk die evenzeer leiden tot een samenhangend wereldbeeld. En dan komt alles in een ander licht te staan.
The view from nowhere.
  donderdag 13 januari 2011 @ 14:19:23 #178
304120 Bramdecaviaeter
"LSD, 100 µg, i.m."
pi_91263343
Ik wordt altijd een beetje moe van discussies die over de discussie gaan en vooral de discussie daar weer over, en het kutte is dat ik het met deze post nog erger maak -O-
Inter faeces et urinam nascimur,
pi_91263537
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 14:19 schreef Bramdecaviaeter het volgende:
Ik wordt altijd een beetje moe van discussies die over de discussie gaan en vooral de discussie daar weer over, en het kutte is dat ik het met deze post nog erger maak -O-
Hahaha. Juist!
  donderdag 13 januari 2011 @ 14:25:22 #180
331512 Light7
Light in the Dark
pi_91263612
Semisane je stapt uit het voorbeeld, begrijp je wat ik daarmee bedoel? stel je vraag op www.vraagislam.nl, of stuur me een PM, je krijgt dan een uitgebreide antwoord, hier kan ik helaas kort op je reactie ingaan, wat ik jammer vindt omdat je een goede vraag stelt die de meesten dwars zitten.

Aton, waarom zou ik een artikel lezen dat over Islam gaat en jou daar vragen over stellen? dat klopt toch niet? En bovendien zegt deze link veel over jou, want die link is absoluut niet objectief, maar subjectief en waarschijnlijk geschreven door een niet gelovigen.

omg papierversnipperaar, ik denk dat het een beetje te snel gaat voor jou; klopt ik geef ook toe dat ik inet in discussie wil, hoe vaak wil je dat nog horen :D. En ja, dat het jou niets doet als je mensen beledigd, zegt iets over jou sociale karakter, maar goed.
  donderdag 13 januari 2011 @ 14:29:21 #181
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_91263806
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 14:25 schreef Light7 het volgende:

omg papierversnipperaar, ik denk dat het een beetje te snel gaat voor jou; klopt ik geef ook toe dat ik inet in discussie wil, hoe vaak wil je dat nog horen :D.
Maar hoe kan je dan respect verwachten van mensen die jou en je mening ter discussie stellen?
quote:
En ja, dat het jou niets doet als je mensen beledigd, zegt iets over jou sociale karakter, maar goed.
Nee, dat zegt iets over hoe ik over beledigt zijn denk. Jij voelt je beledigt door feiten en geeft daar andersdenkenden de schuld van.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  donderdag 13 januari 2011 @ 14:30:31 #182
331512 Light7
Light in the Dark
pi_91263856
Deelnemer,

Goed dat je het zo duidelijk naar voren brengt. Het is juits de bedoeling dat we vragen stellen over de shadah en de Koran, dat is juist het goede, als iedereen het zou accepteren zonder erbij stil te staan zou dat grote bullshit zijn. Vooral kritisch zijn en zelf denken en niet meteen accepteren. Maar dat betekent niet dat we ales moeten verwerpen en gaatjes moeten zoeken, want dan is je intentie niet afvragend en kritisch zijn, dan is de intentie iemand onderuithalen. Dat is een verschil!

Deze twee punten van jou ontwijken is absoluut niet mijn intentie, erover praten is juist goed!
pi_91263859
Hoezo kan je alleen via die site of via PM antwoord geven? Je doet al 3 dagen mee en zegt al 3 dagen dat je hier eik niet kan antwoorden.... probeer je gewoon je site te spammen?
  donderdag 13 januari 2011 @ 14:34:18 #184
331512 Light7
Light in the Dark
pi_91263995
Ik probeer hier op veel dingen een antwoord te geven, maar zoals jullie zien moet ik op meerder emensen met meerdere vragen en bweringen reageren. Bovendien zitten er ook een paar minder serieuse tussen offensief mijn teksten lezen en dat maakt het voor mij moeilijker in mijn eentje.

Als je je vraag stelt op die site krijg je een goed onderzocht en lang antwoord van een hele team. Daarmee kan het veel duidelijker worden. Hier doe ik me best alleen ben ik wel enigzins beperkt!

Ten tweede is het niet mijn site, ik probeer zoveel mogelijk bronnen te geven en te refereren nara waar ik me informatie vandaan haal. En op die site staat nou eenmaal veel informatie en kan je je vragen stellen.
  donderdag 13 januari 2011 @ 14:35:51 #185
pi_91264047
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 14:34 schreef Light7 het volgende:
ik probeer zoveel mogelijk bronnen te geven
Je liegt gewoon. De enige bron waarmee je iedere keer komt is dezelfde site als in je fobo. Je bent gewoon een ordinaire spammer.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
  donderdag 13 januari 2011 @ 14:36:34 #186
331512 Light7
Light in the Dark
pi_91264086
als je denkt dat je geen respect kan hebben tegenover mensen waarmee je het niet eens bent moet je maar de onderstaande link lezen en vooral letten op 'rekening houden met'

http://nl.wikipedia.org/wiki/Respect

( is dit ook spammen? )

Lees ook he tboek van Dale Carnegie, zal je sociaal en communicatief sterker maken en dan zal je begrijpen wat ik bedoel.
  donderdag 13 januari 2011 @ 14:39:32 #187
pi_91264213
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 14:36 schreef Light7 het volgende:
als je denkt dat je geen respect kan hebben tegenover mensen waarmee je het niet eens bent
Ik kan dat wel. Ik heb respect voor je omdat je een mens bent, lees maar terug. Jij kan niet met andere meningen omgaan. Je roept meteen dat je beledigt bent. Lees jij die boeken maar.
pi_91264287
quote:
Ik probeer hier op veel dingen een antwoord te geven, maar zoals jullie zien moet ik op meerder emensen met meerdere vragen en bweringen reageren. Bovendien zitten er ook een paar minder serieuse tussen offensief mijn teksten lezen en dat maakt het voor mij moeilijker in mijn eentje.
Je kan zoals ik al zei hier ook gewoon 1 punt naar voren brengen om het gestructureerd te houden, zodat een ieder alleen daarop kan reageren. Maar je hebt alleen maar het standaardgelovigeprefabverhaaltje.
pi_91264581
quote:
Dat noemen ze ' Het Calimero - syndroom '.

quote:
Als je je vraag stelt op die site krijg je een goed onderzocht en lang antwoord van een hele team. Daarmee kan het veel duidelijker worden. Hier doe ik me best alleen ben ik wel enigzins beperkt!
Dat is me al lang duidelijk dat je ' beperkt' bent, alhoewel er voor iedereen evenveel ruimte is. Kun je de vragen die ik je gesteld heb eens laten onderzoeken door uw team ? Ik sta er anders ook alleen voor.

quote:
Ten tweede is het niet mijn site, ik probeer zoveel mogelijk bronnen te geven en te refereren nara waar ik me informatie vandaan haal. En op die site staat nou eenmaal veel informatie en kan je je vragen stellen.
Ik geef enkel vraag en antwoord op deze site en maak verder geen reklame voor mijn kantklos-clubje.
pi_91264602
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 12:17 schreef Light7 het volgende:

Gaspedaal heb jij als een "intellectueel" onderzoek gedaan naar de Islam (nee ik bedoel geen google acties) ?
I rest my case. Geef nou eens gewoon antwoord op mijn vraag.

Ik kan wel, net zoals ATON, mijn vraag vijf keer gaan herhalen omdat je weigert die te beantwoorden, maar er zijn nog vijf wachtenden voor me. Dit schiet niet op. Je wilt discussiëren, of je wilt het niet.
pi_91264643
quote:
als je denkt dat je geen respect kan hebben tegenover mensen waarmee je het niet eens bent moet je maar de onderstaande link lezen en vooral letten op 'rekening houden met'

In een discussie over geloof kan moeilijk ten alle tijden rekening worden gehouden met alle andere mogelijke deelnemers, aangezien een mening of zelfs feiten altijd voor iemand beledigend zullen zijn.
De "verplichting" om rekening te houden met andere mensen wordt dan eerder de aanleiding om iedere mogelijke discussie vroegtijdig af te kappen als het te moeilijk wordt.
pi_91264678
quote:

( is dit ook spammen? )

Lees ook he tboek van Dale Carnegie, zal je sociaal en communicatief sterker maken en dan zal je begrijpen wat ik bedoel.
Weer die RESPECT- mantra.
pi_91264748
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 14:49 schreef Mr.44 het volgende:

[..]

In een discussie over geloof kan moeilijk ten alle tijden rekening worden gehouden met alle andere mogelijke deelnemers, aangezien een mening of zelfs feiten altijd voor iemand beledigend zullen zijn.
De "verplichting" om rekening te houden met andere mensen wordt dan eerder de aanleiding om iedere mogelijke discussie vroegtijdig af te kappen als het te moeilijk wordt.
Zo is dat.
  donderdag 13 januari 2011 @ 14:58:36 #194
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_91265097
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 14:25 schreef Light7 het volgende:
Semisane je stapt uit het voorbeeld, begrijp je wat ik daarmee bedoel? stel je vraag op www.vraagislam.nl, of stuur me een PM, je krijgt dan een uitgebreide antwoord, hier kan ik helaas kort op je reactie ingaan, wat ik jammer vindt omdat je een goede vraag stelt die de meesten dwars zitten.
Nee, ik probeer duidelijk te maken dat het soort voorbeelden die jij in dit geval aandraagt om god "te bewijzen" de plank eigenlijk volkomen mis slaan in mijn ogen. Ik snap dan ook nooit zo goed waarom juist gelovigen vaak met dat soort analogiën aankomen.

Ik kan me overigens wel voorstellen dat het ligt aan een fundamenteel probleem/verschil in opvatting tussen mij en een willekeurige gelovige of in dit geval jij.
Jij ziet natuurlijk god of allah als begin en eindpunt, terwijl ik persoonlijk behoorlijk twijfel of het uberhaubt wel sprake is van een begin, laat staan een eind van wat wij tijd/ruimte/universum noemen.
Althans ik zou niet weten hoe we moeten definiëren wat er was voor de "big bang" of wat er zal zijn nadat het Universum verdwijnt. (In de big rip of big crunch of whatever)

Wat betreft het verschil van opvatting zullen we wel nooit nader tot elkaar kunnen komen, verwacht ik zo.

Ps. Ik had het natuurlijk over het begin of einde van het universum,niet over iets betrekkelijks als een menselijk leven, een ster of sterrestelsels etc.
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
pi_91265688
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 13:50 schreef Light7 het volgende:
Haushofer; je kan helaas biologische zaken niet 1 op 1 vergelijken met spirituele zaken. Als je een kankergezwel ziet op een echo dan kan je dara geen mening over kwijt, want die zit er dan eenmaal. Dat is een feit.
Ik heb het niet over spirituele zaken, maar over jouw uitspraken over wetenschap!

Op dezelfde manier is het een feit dat de uitspraak die jij deed, "de evolutietheorie is niet falsificeerbaar", niet waar is.

Dus, ik vraag het je nogmaals, en dit keer graag geen ontwijkend antwoord :)

[ Bericht 10% gewijzigd door Haushofer op 13-01-2011 15:41:34 ]
  donderdag 13 januari 2011 @ 15:31:10 #196
331512 Light7
Light in the Dark
pi_91266606
Gaspedaal; mijn antwoord is; ik wil niet discussieren omdat ik niemand wil overhalen om tot mijn standpunt te bekeren. Ik wil slechts weten hoe gelovigen,nietgelovigen,satanisten, boedisten etc denken over het begrip God, leven, dood , hiernamaals etc.

Respect kan je niet verplichten, maar als het beledigend wordt kan je een discussie wel vermijden om het strijd tussen 2 personnen te sussen, een strijd over wie gelijk heeft en wie fout zit.

Semisane, ik denk dat het in de eerste instantie relevant is om onszelf af te vragen vanwaar wij zelf komen e nwaar wij zullen eindigen. Zolang we hier gee nantwoord op vinden zal het ons altijd knagen.

En bij knaagpijn kan je;

1. verdoven ( drugs,meisjes,alcohol,carriere)
2. angst uiten door agressie (agressie in allerlei vormen en ook tegen de gelovigen, bijv. door aa nte vallen, beledigen,spotten,uitlachen etc)
'

. Laten we onszelf afvragen waarom we uberhaupt op dit moment op deze forum onder deze categorie een gesprek hebben. Ik als gelovigen zeg ik; Ik probeer mijn mening over waaorm god zou bestaan te weergeven, en ik ben benieuwd hoe anderen erover denken. Dat is mijn motivatie;

Wat is de motivatie (dat kan per individu verschillen) van een niet gelovigen? Wat doet zo iemand onder het kopje; waarom zou God bestaan? Is dat om met iedereen die zegt dat God bestaat te discussieren en zijn mond te laten houden zodat hijzelf bevredigd is (en zijn knaagpijn kan verminderen), of is dat omdat hij geinteresseerd is in de (aparte,vreemde,onlogische,interessante) gedachte van gelovigen? Of wat anders?
pi_91267724
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 15:31 schreef Light7 het volgende:
Gaspedaal; mijn antwoord is; ik wil niet discussieren omdat ik niemand wil overhalen om tot mijn standpunt te bekeren. Ik wil slechts weten hoe gelovigen,nietgelovigen,satanisten, boedisten etc denken over het begrip God, leven, dood , hiernamaals etc.
Je spreekt van de noodzaak om het leven in een breder kader te plaatsen, om de zin en betekenis ervan te achterhalen. Met de veronderstelling dat mensen tot het geloof komen of anders in hun kleingeestige spelletjes blijven steken en hun doel missen. Voor een ongelovige is het eerder een zaak om met de vergankelijkheid van het leven te leren omgaan.

quote:
Laten we onszelf afvragen waarom we uberhaupt op dit moment op deze forum onder deze categorie een gesprek hebben. Ik als gelovigen zeg ik; Ik probeer mijn mening over waaorm god zou bestaan te weergeven, en ik ben benieuwd hoe anderen erover denken. Dat is mijn motivatie;

Wat is de motivatie (dat kan per individu verschillen) van een niet gelovigen? Wat doet zo iemand onder het kopje; waarom zou God bestaan? Is dat om met iedereen die zegt dat God bestaat te discussieren en zijn mond te laten houden zodat hijzelf bevredigd is (en zijn knaagpijn kan verminderen), of is dat omdat hij geinteresseerd is in de (aparte,vreemde,onlogische,interessante) gedachte van gelovigen? Of wat anders?
De vraag van dit topic heeft twee kanten:
1. Wat zijn de redenen waarom je denkt dat God bestaat en welke rol speelt dat in jouw leven?
2. Hoe komen we op het idee dat zo'n God zou bestaan, want er is niets dat daarop wijst.

[ Bericht 0% gewijzigd door deelnemer op 13-01-2011 16:29:38 ]
The view from nowhere.
  donderdag 13 januari 2011 @ 16:13:08 #198
331512 Light7
Light in the Dark
pi_91268620
1. Wat zijn de redenen waarom je denkt dat God bestaat en welke rol speelt dat in jouw leven?
2. Hoe komen we op het idee dat zo'n God zou bestaan, want er is niets dat daarop wijst.

2 mooie vragen, jammer dat je bij vraag 2 al een eigen invullen en hem al voor jezelf al beantwoord ( voor mij namelijk; wijst letterlijk alles op het bestaan van God, van atomen, naar de structuren in ons lichaam tot aan de sterren en het gehele universum)
pi_91269055
Omdat atomen bestaan, bestaat God?
pi_91269076
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 16:13 schreef Light7 het volgende:

2 mooie vragen, jammer dat je bij vraag 2 al een eigen invullen en hem al voor jezelf al beantwoord ( voor mij namelijk; wijst letterlijk alles op het bestaan van God, van atomen, naar de structuren in ons lichaam tot aan de sterren en het gehele universum)
Zo denken de joden en de christenen en nog vele religies ook. Waarom dan moslim worden ? Je kan zelf geen antwoord geven op mijn eenvoudige vragen. In geval je die ondertussen vergeten bent wil ik ze nog wel eens herhalen hoor. Er zijn nog zaken die ik nog even kan opfrissen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')