Mooi gezegde van ons moeder: Wie met de bal wil spelen moet kunnen kaatsen.quote:Op donderdag 13 januari 2011 14:09 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dat is een Ad-Hominem: Op de man spelen om de discussie te ontwijken. Je wilt helemaal niet in discussie. Dat is een feit. Dat jij je beledigt voelt door een feit is heel jammer voor je.
Hahaha. Juist!quote:Op donderdag 13 januari 2011 14:19 schreef Bramdecaviaeter het volgende:
Ik wordt altijd een beetje moe van discussies die over de discussie gaan en vooral de discussie daar weer over, en het kutte is dat ik het met deze post nog erger maak
Maar hoe kan je dan respect verwachten van mensen die jou en je mening ter discussie stellen?quote:Op donderdag 13 januari 2011 14:25 schreef Light7 het volgende:
omg papierversnipperaar, ik denk dat het een beetje te snel gaat voor jou; klopt ik geef ook toe dat ik inet in discussie wil, hoe vaak wil je dat nog horen.
Nee, dat zegt iets over hoe ik over beledigt zijn denk. Jij voelt je beledigt door feiten en geeft daar andersdenkenden de schuld van.quote:En ja, dat het jou niets doet als je mensen beledigd, zegt iets over jou sociale karakter, maar goed.
Je liegt gewoon. De enige bron waarmee je iedere keer komt is dezelfde site als in je fobo. Je bent gewoon een ordinaire spammer.quote:Op donderdag 13 januari 2011 14:34 schreef Light7 het volgende:
ik probeer zoveel mogelijk bronnen te geven
Ik kan dat wel. Ik heb respect voor je omdat je een mens bent, lees maar terug. Jij kan niet met andere meningen omgaan. Je roept meteen dat je beledigt bent. Lees jij die boeken maar.quote:Op donderdag 13 januari 2011 14:36 schreef Light7 het volgende:
als je denkt dat je geen respect kan hebben tegenover mensen waarmee je het niet eens bent
Je kan zoals ik al zei hier ook gewoon 1 punt naar voren brengen om het gestructureerd te houden, zodat een ieder alleen daarop kan reageren. Maar je hebt alleen maar het standaardgelovigeprefabverhaaltje.quote:Op donderdag 13 januari 2011 14:34 schreef Light7 het volgende:
Ik probeer hier op veel dingen een antwoord te geven, maar zoals jullie zien moet ik op meerder emensen met meerdere vragen en bweringen reageren. Bovendien zitten er ook een paar minder serieuse tussen offensief mijn teksten lezen en dat maakt het voor mij moeilijker in mijn eentje.
Dat noemen ze ' Het Calimero - syndroom '.quote:Op donderdag 13 januari 2011 14:34 schreef Light7 het volgende:
Ik probeer hier op veel dingen een antwoord te geven, maar zoals jullie zien moet ik op meerder emensen met meerdere vragen en bweringen reageren. Bovendien zitten er ook een paar minder serieuse tussen offensief mijn teksten lezen en dat maakt het voor mij moeilijker in mijn eentje.
Dat is me al lang duidelijk dat je ' beperkt' bent, alhoewel er voor iedereen evenveel ruimte is. Kun je de vragen die ik je gesteld heb eens laten onderzoeken door uw team ? Ik sta er anders ook alleen voor.quote:Als je je vraag stelt op die site krijg je een goed onderzocht en lang antwoord van een hele team. Daarmee kan het veel duidelijker worden. Hier doe ik me best alleen ben ik wel enigzins beperkt!
Ik geef enkel vraag en antwoord op deze site en maak verder geen reklame voor mijn kantklos-clubje.quote:Ten tweede is het niet mijn site, ik probeer zoveel mogelijk bronnen te geven en te refereren nara waar ik me informatie vandaan haal. En op die site staat nou eenmaal veel informatie en kan je je vragen stellen.
I rest my case. Geef nou eens gewoon antwoord op mijn vraag.quote:Op donderdag 13 januari 2011 12:17 schreef Light7 het volgende:
Gaspedaal heb jij als een "intellectueel" onderzoek gedaan naar de Islam (nee ik bedoel geen google acties) ?
In een discussie over geloof kan moeilijk ten alle tijden rekening worden gehouden met alle andere mogelijke deelnemers, aangezien een mening of zelfs feiten altijd voor iemand beledigend zullen zijn.quote:Op donderdag 13 januari 2011 14:36 schreef Light7 het volgende:
als je denkt dat je geen respect kan hebben tegenover mensen waarmee je het niet eens bent moet je maar de onderstaande link lezen en vooral letten op 'rekening houden met'
http://nl.wikipedia.org/wiki/Respect
Weer die RESPECT- mantra.quote:Op donderdag 13 januari 2011 14:36 schreef Light7 het volgende:
als je denkt dat je geen respect kan hebben tegenover mensen waarmee je het niet eens bent moet je maar de onderstaande link lezen en vooral letten op 'rekening houden met'
http://nl.wikipedia.org/wiki/Respect
( is dit ook spammen? )
Lees ook he tboek van Dale Carnegie, zal je sociaal en communicatief sterker maken en dan zal je begrijpen wat ik bedoel.
Zo is dat.quote:Op donderdag 13 januari 2011 14:49 schreef Mr.44 het volgende:
[..]
In een discussie over geloof kan moeilijk ten alle tijden rekening worden gehouden met alle andere mogelijke deelnemers, aangezien een mening of zelfs feiten altijd voor iemand beledigend zullen zijn.
De "verplichting" om rekening te houden met andere mensen wordt dan eerder de aanleiding om iedere mogelijke discussie vroegtijdig af te kappen als het te moeilijk wordt.
Nee, ik probeer duidelijk te maken dat het soort voorbeelden die jij in dit geval aandraagt om god "te bewijzen" de plank eigenlijk volkomen mis slaan in mijn ogen. Ik snap dan ook nooit zo goed waarom juist gelovigen vaak met dat soort analogiën aankomen.quote:Op donderdag 13 januari 2011 14:25 schreef Light7 het volgende:
Semisane je stapt uit het voorbeeld, begrijp je wat ik daarmee bedoel? stel je vraag op www.vraagislam.nl, of stuur me een PM, je krijgt dan een uitgebreide antwoord, hier kan ik helaas kort op je reactie ingaan, wat ik jammer vindt omdat je een goede vraag stelt die de meesten dwars zitten.
Ik heb het niet over spirituele zaken, maar over jouw uitspraken over wetenschap!quote:Op donderdag 13 januari 2011 13:50 schreef Light7 het volgende:
Haushofer; je kan helaas biologische zaken niet 1 op 1 vergelijken met spirituele zaken. Als je een kankergezwel ziet op een echo dan kan je dara geen mening over kwijt, want die zit er dan eenmaal. Dat is een feit.
Je spreekt van de noodzaak om het leven in een breder kader te plaatsen, om de zin en betekenis ervan te achterhalen. Met de veronderstelling dat mensen tot het geloof komen of anders in hun kleingeestige spelletjes blijven steken en hun doel missen. Voor een ongelovige is het eerder een zaak om met de vergankelijkheid van het leven te leren omgaan.quote:Op donderdag 13 januari 2011 15:31 schreef Light7 het volgende:
Gaspedaal; mijn antwoord is; ik wil niet discussieren omdat ik niemand wil overhalen om tot mijn standpunt te bekeren. Ik wil slechts weten hoe gelovigen,nietgelovigen,satanisten, boedisten etc denken over het begrip God, leven, dood , hiernamaals etc.
De vraag van dit topic heeft twee kanten:quote:Laten we onszelf afvragen waarom we uberhaupt op dit moment op deze forum onder deze categorie een gesprek hebben. Ik als gelovigen zeg ik; Ik probeer mijn mening over waaorm god zou bestaan te weergeven, en ik ben benieuwd hoe anderen erover denken. Dat is mijn motivatie;
Wat is de motivatie (dat kan per individu verschillen) van een niet gelovigen? Wat doet zo iemand onder het kopje; waarom zou God bestaan? Is dat om met iedereen die zegt dat God bestaat te discussieren en zijn mond te laten houden zodat hijzelf bevredigd is (en zijn knaagpijn kan verminderen), of is dat omdat hij geinteresseerd is in de (aparte,vreemde,onlogische,interessante) gedachte van gelovigen? Of wat anders?
Zo denken de joden en de christenen en nog vele religies ook. Waarom dan moslim worden ? Je kan zelf geen antwoord geven op mijn eenvoudige vragen. In geval je die ondertussen vergeten bent wil ik ze nog wel eens herhalen hoor. Er zijn nog zaken die ik nog even kan opfrissen.quote:Op donderdag 13 januari 2011 16:13 schreef Light7 het volgende:
De vraag van dit topic heeft twee kanten:
1. Wat zijn de redenen waarom je denkt dat God bestaat en welke rol speelt dat in jouw leven?
2. Hoe komen we op het idee dat zo'n God zou bestaan, want er is niets dat daarop wijst.
2 mooie vragen, jammer dat je bij vraag 2 al een eigen invullen en hem al voor jezelf al beantwoord ( voor mij namelijk; wijst letterlijk alles op het bestaan van God, van atomen, naar de structuren in ons lichaam tot aan de sterren en het gehele universum)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |