abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 13 januari 2011 @ 12:05:58 #151
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_91257894
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 00:21 schreef Light7 het volgende:
@ Bramdecaviaeter,

Zelf ben ik ook een medicus, ik heb dus vaak te maken met de evolutietheorie. Persoonlijk geloof ik in adaptie, niet in evolutie. De evolutietheorie slechts een hypothese, deze is tot vandaag der dag niet gefalcificeerd dus als wetenschappelijke feit kan het sowieso nooit gelden.
Als "medicus" ben je duidelijk geen wetenschapper. Je weet niet eens wat een wetenschappelijke theorie is! :D
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  donderdag 13 januari 2011 @ 12:10:33 #152
pi_91258080
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 13:33 schreef Light7 het volgende:
Well hello,

Nou we hebben in ieder geval een tot discussie dreigend onderwerp opgekrikt tot een gedachtewisseling tussen twee mensen, en dat is heel mooi, want nu zijn we in dialoog!

Je hebt mij meerdere keren gequote en je mening daarop gegeven dit ga ik echter niet helemaal doen.
Omdat je dan de discussie verliest. Het enige wat je kan is je religie recyclen. Een echte discussie valt met jou niet te voeren.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
  donderdag 13 januari 2011 @ 12:13:49 #153
pi_91258223
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 15:07 schreef Light7 het volgende:
Ik hou niet van discussieren,

Nee, je wilt alleen maar je religie recyclen. In discussie ga je genadeloos ten onder.
  donderdag 13 januari 2011 @ 12:17:10 #154
331512 Light7
Light in the Dark
pi_91258359
Gaspedaal heb jij als een "intellectueel" onderzoek gedaan naar de Islam (nee ik bedoel geen google acties) ?

ATON; sorry dude; ik heb een antwoord gegeven op je vraag; als je concreet aangeeft waarom je niet bevredigd ben dan zal ik er weer op reageren. maar mijn tekst is wat dat betreft vrij duidelijk.

Papierversnipperaar; uhmm... tegen jou kan ik niet op man, je hebt deze discussie gewonnen! your the man!
  donderdag 13 januari 2011 @ 12:20:25 #155
pi_91258462
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 11:50 schreef Light7 het volgende:
terwijl hij inhoudelijk en INTEGER de Koran en Profeet Mohammed heeft bestudeerd?????

niet dus
Ja, je moet de Koran wel met eerbied en respect lezen natuurlijk, anders werkt het niet. :')
  donderdag 13 januari 2011 @ 12:22:26 #156
pi_91258535
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 12:17 schreef Light7 het volgende:
digd ben dan zal ik er weer op reageren. maar mijn tekst is wat dat betreft vrij duidelijk.

Papierversnipperaar; uhmm... tegen jou kan ik niet op man, je hebt deze discussie gewonnen! your the man!
Fijn. Wil je voortaan gewoon met open vizier gaan evangeliseren? Want je doet nu net of je een serieuze discussie wilt beginnen terwijl je dat helemaal niet wilt. Je bent dus aan het liegen en bedriegen. Mag dat wel van je geloof?
  donderdag 13 januari 2011 @ 12:37:06 #157
331512 Light7
Light in the Dark
pi_91259072
Dit is wat ik bedoel, zonder te lezen en te begrijpen aanvallen. Geen wonder dat deze persoon gebrek heeft aan respect en begrip tegenover iemand anders die anders denkt dan hijzelf! Zo ga je niet ver komen in Nederland, nogmaals; onwetendheid zorgt voor onbegrip, angst,haat; vandaar de behoefte aan dialoog en niet aan discussie.

over evangeliseren zie mij vorige posts
over discussies zie mij vorige posts

voor verdere serieuse opmerkingen, vragen of gedachtewisselingen ben ik open
pi_91259245
Je wilt niet discussiëren maar we mogen wel vragen stellen? Waarschijnlijk alleen vragen van het soort 'mag ik water drinken tijdens ramadan'? En dan kom je weer met die site aan?
  donderdag 13 januari 2011 @ 12:45:08 #159
pi_91259394
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 12:37 schreef Light7 het volgende:
Dit is wat ik bedoel, zonder te lezen en te begrijpen aanvallen.
Jij begrijpt wetenschap en evolutie niet. Die val je alleen maar aan omdat het tegen je geloof in gaat.
quote:
Geen wonder dat deze persoon gebrek heeft aan respect en begrip tegenover iemand anders die anders denkt dan hijzelf!
Ik heb respect voor je omdat je een mens bent. Je mening is vogelvrij. Als ik respect moet hebben voor je mening valt er niet te discussiëren. Dan kan ik alleen maar zeggen: "Ik heb respect voor je mening." iets dat jij ook zou kunnen zeggen natuurlijk, maar je gaat er heel onrespectvol tegenin met: "Je hebt het niet goed gelezen, je valt alleen maar aan"
quote:
Zo ga je niet ver komen in Nederland, nogmaals; onwetendheid zorgt voor onbegrip, angst,haat; vandaar de behoefte aan dialoog en niet aan discussie.
Dan raad ik je aan om iets wetenschappelijks te gaan bestuderen.
quote:
over evangeliseren zie mij vorige posts
over discussies zie mij vorige posts

voor verdere serieuse opmerkingen, vragen of gedachtewisselingen ben ik open
Nee, dat ben je niet.
pi_91260282
Evolutie valt al lang niet meer te ontkennen, echter hoe 'leven' ontstaan is een haast niet te kraken mysterie...

Wat ik wel tekenend voor de mens vind dat er in religie vrijwel altijd over één opperwezen gesproken wordt, een soort ultra alpha manntje ofzo, dit komt natuurlijk omdat de menselijke samenleving gebaseerd is op hiërarchie (evenals veel diersoorten zoals apen). Stel dat 'leven' gecreeërd zou zijn (wat uberhaupt een vage gedachte is aangezien de 'creators' ook niet zomaar ontstaan zijn lijkt me), waarom zou het geen samenwerking kunnen zijn van 'opperwezens' eventueel in combinatie met toeval.

Maargoed, ik wou deze richting even opperen zonder er zelf achter te staan. Voor mij voelt het soms alsof ik een bestuurder van een voertuig ben (mijn lichaam), maar hoe en waar die bestuurder vandaan komt, en het ontstaan is een mysterie.. (hogere dimensies, paranormaliteiten, etc) Ik sluit ook vormen van reincarnatie niet uit maargoed, hoe toon je zoiets wetenschappelijk aan?

My 2 cents... :)
pi_91260448
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 12:17 schreef Light7 het volgende:
Gaspedaal heb jij als een "intellectueel" onderzoek gedaan naar de Islam (nee ik bedoel geen google acties) ?

ATON; sorry dude; ik heb een antwoord gegeven op je vraag; als je concreet aangeeft waarom je niet bevredigd ben dan zal ik er weer op reageren. maar mijn tekst is wat dat betreft vrij duidelijk.

En tussen welke plooien kan ik uw antwoorden dan wel vinden ? Je weet toch nog wat deze waren niet ? Anders even hernemen:

Laten we even het bestaan van God buiten beschouwen. In de Koran kan men lezen dat Mohammed alles heeft vernomen via aartsengel Gabriël. Eerste probleem: engelen duiken maar op in de Thora na de Makkabeese oorlog ( na 135 v.C.), en dan nog enkel onder één geloofsgroep, de Farizeërs ( Johannes Hyrkanus 135-105 v.C.), of is er een andere vroegere indicatie ? We weten ook dat Mohammed de mosterd deels gehaald heeft bij de Koptische christenen. En dan komen we via de mosterd bij Abraham. Deze zou afkomstig zijn uit het Chaldeese Ur. Dit gegeven is pas opgetekend in de 7de eeuw v.C. ten tijde van koning Josia. Verder is er geen enkele aanwijzing of er wel ooit een zekere Abraham heeft bestaan, net zo min als koning Arthur. Niks wat het bestaan van David , Salomon of Mozes kan onderbouwen, of ben ik mis ? Kijk, dat zijn sterfeljke personen geweest en zelfs dát berust enkel tot nu toe op een sage, of heb jij concrete bewijzen van hun bestaan ? Graag had ik dat van jou al eens vernomen, en dan kunnen we verder met de vraag hoe betrouwbaar de Koran, de Thora en de Bijbel is.
  donderdag 13 januari 2011 @ 13:12:11 #162
331512 Light7
Light in the Dark
pi_91260681
1. ik val evolutie niet aan, daarom zeg ik dat het een dialoog is, als i khet zo uaanvallen zou ik zeggen dat het volkomen bullshit was en dat de gelovers hierin ook afgedwaalden waren. Ik zeg kijk maar naar mijn posts, dat het voor mij heel onlogisch en onbevredigend is, maar dat mense ndie dit wel logisch en bevredigend vinden, die moeten er vooral in blijven geloven.

2. "Als ik respect moet hebben voor je mening valt er niet te discussiëren", ik verplicht je nite om respect te hebben voor mimjn mening, ik zeg dat ik denk dat we veel uit de weg kunnen ruimen als je respect zou hebben (een advies, niet alleen tegenover mij maar tegenover iedereen die anders is dan jij zelf). Zie vorige posts waarom geen discussie maar dialoog (waarin je ook kan zeggen hoe jij erover denkt, zodat ik ook kan mijn horizon kan vebreden)

3.Aton; same story

4.Op CHZ wil ik apart reageren omdat zijn reactie volkomen verschilt dan van deze anderen.
  donderdag 13 januari 2011 @ 13:15:58 #163
pi_91260827
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 13:12 schreef Light7 het volgende:

2. "Als ik respect moet hebben voor je mening valt er niet te discussiëren", ik verplicht je nite om respect te hebben voor mimjn mening, ik zeg dat ik denk dat we veel uit de weg kunnen ruimen als je respect zou hebben (een advies, niet alleen tegenover mij maar tegenover iedereen die anders is dan jij zelf).
Dat respect heb ik. Voor een persoon, als mens. Maar dat betekend niet automatisch dat ik het met je eens ben.

Aangezien je niet discussieert op argumenten neem ik aan dat je dat verschil niet kunt maken. Maar ik kan dat wel, dus heb jij nog veel te leren.
pi_91260888
Ik heb een vraag voor Light7, eentje die ik al eerder heb gesteld:

quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 12:14 schreef Haushofer het volgende:

Laat ik een extreem voorbeeld noemen. Als ik zeg dat ik van mening ben dat kanker niet dodelijk of schadelijk is en dat ik het daarom geen ziekte vind, omdat er nog nooit is vastgesteld dat er mensen aan zijn gestorven of hebben geleden, wat zeg jij dan als medicus tegen mij?

pi_91260976
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 13:12 schreef Light7 het volgende:
1. ik val evolutie niet aan, daarom zeg ik dat het een dialoog is, als i khet zo uaanvallen zou ik zeggen dat het volkomen bullshit was en dat de gelovers hierin ook afgedwaalden waren. Ik zeg kijk maar naar mijn posts, dat het voor mij heel onlogisch en onbevredigend is, maar dat mense ndie dit wel logisch en bevredigend vinden, die moeten er vooral in blijven geloven.

2. "Als ik respect moet hebben voor je mening valt er niet te discussiëren", ik verplicht je nite om respect te hebben voor mimjn mening, ik zeg dat ik denk dat we veel uit de weg kunnen ruimen als je respect zou hebben (een advies, niet alleen tegenover mij maar tegenover iedereen die anders is dan jij zelf). Zie vorige posts waarom geen discussie maar dialoog (waarin je ook kan zeggen hoe jij erover denkt, zodat ik ook kan mijn horizon kan vebreden)

3.Aton; same story

4.Op CHZ wil ik apart reageren omdat zijn reactie volkomen verschilt dan van deze anderen.
Respect moet je verdienen 'bro' en dat ben je langs geen kanten waardig ! Respect is ook zo een van die moslim-mantra's. Jij medicus ? hooguit eerstejaarstudent zo te merken. En? Ibn Ishaak al gelezen ? ik wél. Als je een greintje respect zou hebben voor de bezoekers van dit topic, zou je ten minste een keurig gestelde vraag dienen te beantwoorden. Maar daar slaag je niet in. Ik geef je een goede raad: probeer jou lidkaarten ergens anders te slijten.
  donderdag 13 januari 2011 @ 13:29:21 #166
331512 Light7
Light in the Dark
pi_91261277
Chz,

Inderdaad spreken meeste religies over 1 opperwezen (of een opperkracht zoals sommige die noemen). De een noemt deze Yahweh, de andere Allah, de andere God. In feite zijn ze allen hetzelfde. De God van de jodendom, christendom en islam is namelijk gelijk. Deze opperkracht heeft dus wel een bewustzijn, en dat is belangijk denk ik.

"Stel dat 'leven' gecreeërd zou zijn (wat uberhaupt een vage gedachte is aangezien de 'creators' ook niet zomaar ontstaan zijn lijkt me)" Het is een logische gedachte dat als God iedereen heeft geschapen, dat ook iemand God geschapen zou moeten hebben. Ik zal een voorbeeld geven om zo te illustreren dat het naa rmijn mening niet hoeft. Ste lje voor dat je een trein hebt met vele wagonnen. De achterste wagon wordt getrokken door 1 daarvoor, en die weer door 1 daarvoor etc etc.

Allen moet er wel een voorste wagon zijn die niet getrokken wordt en die uit zichzelf voortbeweeg naar vorentoe, dat is dus de kamer waar de besturing, motor etc in zit. Deze beweegt uit zichzelf. Ook zo; elke ontwerp heeft een ontwerper, geen boek bestaat zonder schrijver, geen programma zonder programmeur. Totdat je beide laatste 'wagon'komt die uit zichzelf voortbeweegt zonder getrokken worden. Dat is dus God die niet geschapen is maar alleen schept.
Dit is hoe ik erover denk.

Netzoals je geen 2 hoofdscheidsrechters hebt op veld of 2 CEO's van een bedrijf, kan je geen 2 Goden hebben, dit zou dan voor chaos zorgen, omdat 1 God de andere Gods vrijheid zou beperken. En een God is nooit beperkt in zijn vrijheid.

Dit stukje is uit de Koran , just read it if you want;

Indien er naast Allah andere Goden waren in (de hemel en op aarde) zouden dezen voorzeker tot chaos zijn vervallen. Verheven is Allah, de Heer van de Troon, boven hetgeen zij zeggen.
(21:22 Koran)

60.Hij Die de hemelen en de aarde schiep en water uit de hemelen nederzendt waarmee Hij prachtige tuinen doet groeien? Gij zoudt hun bomen niet kunnen doen groeien. Is er een God naast Allah? Nee, zij zijn een volk dat het spoor bijster is.

61. Hij Die de aarde tot een rustplaats maakte, er rivieren in plaatste en er hechte bergen op zette en een dam tussen de beide zeen? Is er een God naast Allah? Nee, de meesten van hen (willen) het niet weten.

62. Hij Die de wanhopige verhoort als deze Hem aanroept, en het kwade wegneemt en u opvolgers op aarde maakt? Is er een God naast Allah? Hoe weinig lering trekt gij er uit!

63. Hij, Die u leidt in het duister van het land en van de zee, en Die u winden zendt als boodschappers van blijde tijdingen (regen) door Zijn barmhartigheid? Is er een God naast Allah? Verheven is Allah boven hetgeen zij met Hem vereenzelvigen.

64. Hij Die de schepping voortbrengt en dat dan herhaalt, en u (voedsel) voorziet uit de hemel en de aarde? Is er een God naast Allah?" Zeg: "Geeft uw bewijs hiervoor als gij waarachtig zijt."

65. Zeg: "Niemand in de hemelen en op aarde kent het onzienlijke, behalve Allah; en zij weten niet wanneer zij zullen worden opgewekt.

66. Neen, hun kennis heeft geheel gefaald betreffende het Hiernamaals, neen, zij twijfelen er aan, neen, zij zijn er blind voor."

(de Mieren - Koran )
  donderdag 13 januari 2011 @ 13:32:41 #167
331512 Light7
Light in the Dark
pi_91261398
Aton je stelt geen vraag, je doet allerlei beweringen en wilt dat ik dat uitleg terwijl je beweringen van geen kanten kloppen. Daardoor kan ik daar niet op reageren...

je hebt geen keurig gestelde vraag; je hebt beweringen en je wilt dat ik die verdedig. daar doe ik niet aan bro,
  donderdag 13 januari 2011 @ 13:36:59 #168
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_91261567
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 13:18 schreef Haushofer het volgende:
Ik heb een vraag voor Light7, eentje die ik al eerder heb gesteld:

[..]

Om maar advocaat van de duivel te spelen. Het is natuurlijk idd zo dat het vrij moeilijk aantoonbaar is dat iemand aan kanker zelf is gestorven, enkel zeer aannemlijk te maken dat iemand aan de gevolgen daarvan is overleden.

Dat zou ik dan zeggen, als ik medicus zou zijn geweest. :P

@Light Verder is het natuurlijk lastig een discussie of zelfs een dialoog te houden als je niet op elkaars vragen in gaat. Communiceren gaat verder dan enkel luisteren naar elkaars argumenten en deze te accepteren. Het is ook noodzakelijk om deze te bespreken en er op in te gaan, anders ben je redelijk snel uitgelult...of het geheel verzand in vervelend langs elkaar heen praten, zoals nu in dit topic met jou gebeurt.

Overigens hebben evolutie / evolutietheorie natuurlijk weinig te maken met geloof, als je met dat geloof hetzelfde bedoelt als geloof in een god of een religie zoals Islam.
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
  donderdag 13 januari 2011 @ 13:37:30 #169
pi_91261589
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 13:32 schreef Light7 het volgende:

je hebt geen keurig gestelde vraag;
quote:
Daardoor kan ik daar niet op reageren...
Je wilt niet discussiëren. Je wilt alleen je religie recyclen.
  donderdag 13 januari 2011 @ 13:50:42 #170
331512 Light7
Light in the Dark
pi_91262137
Haushofer; je kan helaas biologische zaken niet 1 op 1 vergelijken met spirituele zaken. Als je een kankergezwel ziet op een echo dan kan je dara geen mening over kwijt, want die zit er dan eenmaal. Dat is een feit. God kan je niet zien met je ogen, daarom kan je het niet meetbaar (echo,scan etc) bewijzen, maar wel obv logica en verstand.

Semisane je hebt volkkomen gelijk, tis alleen lastig als je wordt aangevallen en met 20 onrelevante beweringen komt om dat een voor een op iedereens gezegdes in te gaan.

Papierversnipperaar; standaard forum poster die altijd gelijk wilt hebben en zo zijn ego wilt strelen, ookal kost dat een belediging van iemand anders. dus tja, het zij zo
pi_91262282
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 13:29 schreef Light7 het volgende:
Chz,

Inderdaad spreken meeste religies over 1 opperwezen (of een opperkracht zoals sommige die noemen). De een noemt deze Yahweh, de andere Allah, de andere God. In feite zijn ze allen hetzelfde. De God van de jodendom, christendom en islam is namelijk gelijk. Deze opperkracht heeft dus wel een bewustzijn, en dat is belangijk denk ik.

"Stel dat 'leven' gecreeërd zou zijn (wat uberhaupt een vage gedachte is aangezien de 'creators' ook niet zomaar ontstaan zijn lijkt me)" Het is een logische gedachte dat als God iedereen heeft geschapen, dat ook iemand God geschapen zou moeten hebben. Ik zal een voorbeeld geven om zo te illustreren dat het naa rmijn mening niet hoeft. Ste lje voor dat je een trein hebt met vele wagonnen. De achterste wagon wordt getrokken door 1 daarvoor, en die weer door 1 daarvoor etc etc.

Allen moet er wel een voorste wagon zijn die niet getrokken wordt en die uit zichzelf voortbeweeg naar vorentoe, dat is dus de kamer waar de besturing, motor etc in zit. Deze beweegt uit zichzelf. Ook zo; elke ontwerp heeft een ontwerper, geen boek bestaat zonder schrijver, geen programma zonder programmeur. Totdat je beide laatste 'wagon'komt die uit zichzelf voortbeweegt zonder getrokken worden. Dat is dus God die niet geschapen is maar alleen schept.

Netzoals je geen 2 hoofdscheidsrechters hebt op veld of 2 CEO's van een bedrijf, kan je geen 2 Goden hebben, dit zou dan voor chaos zorgen, omdat 1 God de andere Gods vrijheid zou beperken. En een God is nooit beperkt in zijn vrijheid.

Dit stukje is uit de Koran , just read it if you want;

Indien er naast Allah andere Goden waren in (de hemel en op aarde) zouden dezen voorzeker tot chaos zijn vervallen. Verheven is Allah, de Heer van de Troon, boven hetgeen zij zeggen.
(21:22 Koran)

60.Hij Die de hemelen en de aarde schiep en water uit de hemelen nederzendt waarmee Hij prachtige tuinen doet groeien? Gij zoudt hun bomen niet kunnen doen groeien. Is er een God naast Allah? Nee, zij zijn een volk dat het spoor bijster is.

61. Hij Die de aarde tot een rustplaats maakte, er rivieren in plaatste en er hechte bergen op zette en een dam tussen de beide zeen? Is er een God naast Allah? Nee, de meesten van hen (willen) het niet weten.

62. Hij Die de wanhopige verhoort als deze Hem aanroept, en het kwade wegneemt en u opvolgers op aarde maakt? Is er een God naast Allah? Hoe weinig lering trekt gij er uit!

63. Hij, Die u leidt in het duister van het land en van de zee, en Die u winden zendt als boodschappers van blijde tijdingen (regen) door Zijn barmhartigheid? Is er een God naast Allah? Verheven is Allah boven hetgeen zij met Hem vereenzelvigen.

64. Hij Die de schepping voortbrengt en dat dan herhaalt, en u (voedsel) voorziet uit de hemel en de aarde? Is er een God naast Allah?" Zeg: "Geeft uw bewijs hiervoor als gij waarachtig zijt."

65. Zeg: "Niemand in de hemelen en op aarde kent het onzienlijke, behalve Allah; en zij weten niet wanneer zij zullen worden opgewekt.

66. Neen, hun kennis heeft geheel gefaald betreffende het Hiernamaals, neen, zij twijfelen er aan, neen, zij zijn er blind voor."

(de Mieren - Koran )
En op deze link kan je ook nog wat stukjes uit de Koran lezen én wat geschiedenis.

http://koenraadelst.bhara(...)islamvoorongel1.html
Als er zaken staan waar je het niet mee eens bent, laat maar weten.
  donderdag 13 januari 2011 @ 13:58:47 #172
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_91262487
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 13:29 schreef Light7 het volgende:
Chz,

Maar zowel een wagon, locomotief zijn weer gemaakt, ontworpen etc Die bestaan weer uit onderdelen die ook weer op zichzelf zijn ontworpen en de ruwe grondstoffen waar die onderdelen uit bestaan zijn dan weer via natuur processen tot stand gekomen (in supernovas bijvoorbeeld).

Op welke manier denk jij overigens dat jouw voorbeelden relevant zijn voor de vraag wat er voor God kwam? Want zou ik die vraag moet beantwoorden aan de hand van jouw genoemde voorbeelden, dan zou ik niet anders kunnen concluderen dat er dus idd nog wel een aantal ontwerpers en elementen voor die God of de voorste wagon zaten die het ontwerp van die God of wagon mogelijk hebben gemaakt.

Je snijd jezelf dus eigenlijk in je eigen vingers met een analogie zoals die van de wagons.
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
pi_91262513
@Light7

Stel dan eens 1 issue voor waar iedereen op in kan gaan.
pi_91262520
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 13:32 schreef Light7 het volgende:
Aton je stelt geen vraag, je doet allerlei beweringen en wilt dat ik dat uitleg terwijl je beweringen van geen kanten kloppen. Daardoor kan ik daar niet op reageren...

je hebt geen keurig gestelde vraag; je hebt beweringen en je wilt dat ik die verdedig. daar doe ik niet aan bro,
En wat is hier niet ' keurig ' gesteld ??
En met welke ' beweringen ' bent je het niet eens ? ( onderbouw niet vergeten )

Laten we even het bestaan van God buiten beschouwen. In de Koran kan men lezen dat Mohammed alles heeft vernomen via aartsengel Gabriël. Eerste probleem: engelen duiken maar op in de Thora na de Makkabeese oorlog ( na 135 v.C.), en dan nog enkel onder één geloofsgroep, de Farizeërs ( Johannes Hyrkanus 135-105 v.C.), of is er een andere vroegere indicatie ? We weten ook dat Mohammed de mosterd deels gehaald heeft bij de Koptische christenen. En dan komen we via de mosterd bij Abraham. Deze zou afkomstig zijn uit het Chaldeese Ur. Dit gegeven is pas opgetekend in de 7de eeuw v.C. ten tijde van koning Josia. Verder is er geen enkele aanwijzing of er wel ooit een zekere Abraham heeft bestaan, net zo min als koning Arthur. Niks wat het bestaan van David , Salomon of Mozes kan onderbouwen, of ben ik mis ? Kijk, dat zijn sterfeljke personen geweest en zelfs dát berust enkel tot nu toe op een sage, of heb jij concrete bewijzen van hun bestaan ? Graag had ik dat van jou al eens vernomen, en dan kunnen we verder met de vraag hoe betrouwbaar de Koran, de Thora en de Bijbel is.
En als je hierop een antwoord hebt weten te verzinnen gaan we over tot het iets moeilijker werk.
Met dank bij voorbaat.
  donderdag 13 januari 2011 @ 14:09:56 #175
pi_91262931
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 13:50 schreef Light7 het volgende:

Papierversnipperaar; standaard forum poster die altijd gelijk wilt hebben en zo zijn ego wilt strelen, ookal kost dat een belediging van iemand anders. dus tja, het zij zo
Dat is een Ad-Hominem: Op de man spelen om de discussie te ontwijken. Je wilt helemaal niet in discussie. Dat is een feit. Dat jij je beledigt voelt door een feit is heel jammer voor je.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')