Je snapt dat er geen E-readers zijn die kleur hebben en je snapt ook wat e-ink is? Zo ja, wat zeur je dan, E-readers zijn gemaakt om te lezen niet om te browsen (de kindle 3 schijnt trouwens wel een redelijk goede browser te hebben)? Zo neequote:Op dinsdag 4 januari 2011 17:48 schreef mirved het volgende:
Ik zit te wachten op een E reader waar je ook mee kan browsen. Sommige e readers kunnen dit al maar niet in kleur, sloom en ongemakkelijk in gebruik. Echt zonde om een tablet te moeten kopen en een E reader terwijl beide in veel dezelfde situaties handig zijn.
Wat is volgens jou de definitie van een e-reader?quote:Op dinsdag 4 januari 2011 17:51 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Je snapt dat er geen E-readers zijn die kleur hebben en je snapt ook wat e-ink is? Zo ja, wat zeur je dan, E-readers zijn gemaakt om te lezen niet om te browsen (de kindle 3 schijnt trouwens wel een redelijk goede browser te hebben)? Zo nee
Patsen, showen, etc.quote:Op dinsdag 4 januari 2011 17:54 schreef KingOfMars het volgende:
Vertel die 15 miljoen (grotendeels zeer tevreden) kopers maar dat je niks met een iPad kunt. Het gezeur en gezeik begint zo langzamerhand vervelend te worden. Als ik niks met een iPad kan, waarom doe ik er dan zo'n beetje alles mee? Incl. video's streamen van thuis uit over 3G? Inclusief files delen met anderen? Inclusief browsen, mailen, twitteren, lezen...?
Je ziet tegenwoordig haast meer iPad's in de trein dan telefoons, zitten die mensen allemaal niks te doen? Really?
Ja, die mensen zitten echt allemaal zo van kijk mij een zitten!quote:
A hardware device used to read e-books. An e-Reader is a device category similar to laptop, netbook, notebook, and desktop computerquote:Op dinsdag 4 januari 2011 17:54 schreef retorbrapi het volgende:
[..]
Wat is volgens jou de definitie van een e-reader?
Dus e-ink is een vereiste?quote:Op dinsdag 4 januari 2011 17:58 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
A hardware device used to read e-books. An e-Reader is a device category similar to laptop, netbook, notebook, and desktop computer
of
An e-book reader, also called an e-book device or e-reader, is an electronic device that is designed primarily for the purpose of reading digital books and periodicals and uses e-ink technology to display content to readers.
Nou, als ik Fok moet geloven niet hoor. Allemaal showers, meelopers, etc.quote:Op dinsdag 4 januari 2011 17:55 schreef KingOfMars het volgende:
[..]
Ja, die mensen zitten echt allemaal zo van kijk mij een zitten!. Hou toch op. De meesten zitten gewoon aandachtig naar hun schermpje te staren.
Maar niet alle eReaders in deze lijst hebben e-ink: http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_e-book_readersquote:
Er zijn ook al schermen in ontwikkeling die kunnen overschakelen van E-inkt naar LCD. Kijk eens op youtube naar browsen met de Kindle 3 dat is echt een ramp.quote:Op dinsdag 4 januari 2011 17:51 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Je snapt dat er geen E-readers zijn die kleur hebben en je snapt ook wat e-ink is? Zo ja, wat zeur je dan, E-readers zijn gemaakt om te lezen niet om te browsen (de kindle 3 schijnt trouwens wel een redelijk goede browser te hebben)? Zo nee
Het idee is juist dat een e-reader uitblinkt in waar het voor bedoeld is: boeken lezen. Dat lukt nou eenmaal beter op een fatsoenlijk scherm in plaats van zo'n LCD beeldbuis.quote:Op dinsdag 4 januari 2011 18:07 schreef mirved het volgende:
[..]
Er zijn ook al schermen in ontwikkeling die kunnen overschakelen van E-inkt naar LCD. Kijk eens op youtube naar browsen met de Kindle 3 dat is echt een ramp.
Een telefoon is gemaakt om mee te bellen toch kan je daar ook mee internetten, foto's maken, je agenda bijhouden etc etc. Het is toch dom om voor alles een apart apparaat te maken zeker als het gebruik zo kort bij elkaar ligt. Je wilt een handzaam schermpje om boeken mee te lezen en je wilt een handzaam schermpje om op de bank mee te kunnen internetten. Dat combineren lijkt me dan vrij logisch. Beetje dom om daar dan 2 apparaten voor te moeten kopen.
Als ik lees heb ik geen behoefte om te internetten.quote:Op dinsdag 4 januari 2011 18:07 schreef mirved het volgende:
[..]
Er zijn ook al schermen in ontwikkeling die kunnen overschakelen van E-inkt naar LCD. Kijk eens op youtube naar browsen met de Kindle 3 dat is echt een ramp.
Een telefoon is gemaakt om mee te bellen toch kan je daar ook mee internetten, foto's maken, je agenda bijhouden etc etc. Het is toch dom om voor alles een apart apparaat te maken zeker als het gebruik zo kort bij elkaar ligt. Je wilt een handzaam schermpje om boeken mee te lezen en je wilt een handzaam schermpje om op de bank mee te kunnen internetten. Dat combineren lijkt me dan vrij logisch. Beetje dom om daar dan 2 apparaten voor te moeten kopen.
Best ironisch dat mijn definities ook van wiki afkomen...quote:Op dinsdag 4 januari 2011 18:07 schreef retorbrapi het volgende:
[..]
Maar niet alle eReaders in deze lijst hebben e-ink: http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_e-book_readers
Maar het kan dus wel. Dus dat de iPad geen e-ink heeft is geen reden om het geen eReader te noemen.quote:Op dinsdag 4 januari 2011 18:15 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Best ironisch dat mijn definities ook van wiki afkomen...
Mmm maar 6 met LCD, dat valt dus ook wel mee.
Retorbrapi, houd gewoon op oke. De iPad is geen e-reader en de Kindle is geen tablet.quote:Op dinsdag 4 januari 2011 18:20 schreef retorbrapi het volgende:
[..]
Maar het kan dus wel. Dus dat de iPad geen e-ink heeft is geen reden om het geen eReader te noemen.
Ik mail mezelf een boek en lees het dan op mijn telefoonquote:Op dinsdag 4 januari 2011 18:21 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Retorbrapi, houd gewoon op oke. De iPad is geen e-reader en de Kindle is geen tablet.
Maar waaróm is de iPad geen eReader dan? Er moet een reden voor zijn.quote:Op dinsdag 4 januari 2011 18:21 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Retorbrapi, houd gewoon op oke. De iPad is geen e-reader en de Kindle is geen tablet.
Goede argumentenquote:Op dinsdag 4 januari 2011 18:21 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Het is een tablet met een e-reader app.quote:Op dinsdag 4 januari 2011 18:23 schreef retorbrapi het volgende:
[..]
Maar waaróm is de iPad geen eReader dan? Er moet een reden voor zijn.
Niks mis met dat plaatje hoor.quote:Op maandag 3 januari 2011 23:14 schreef BasementDweller het volgende:
Haha @ dat plaatje wat zogenaamd op dezelfde schaal is.
Omdat het lezen niet comfortabel is voor de ogen.quote:Op dinsdag 4 januari 2011 18:23 schreef retorbrapi het volgende:
[..]
Maar waaróm is de iPad geen eReader dan? Er moet een reden voor zijn.
En wat is dan concreet het verschil tussen een tablet en een eReader?quote:Op dinsdag 4 januari 2011 18:28 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Het is een tablet met een e-reader app.
Een E-reader is een apparaat speciaal gemaakt voor lezen. Op een tablet kan je veel meer andere dingen doen.quote:Op dinsdag 4 januari 2011 18:34 schreef retorbrapi het volgende:
[..]
En wat is dan concreet het verschil tussen een tablet en een eReader?
Aha, duidelijk. Het verschil is dus dat je op een tablet behalve "eReaden" ook andere dingen kan doen.quote:Op dinsdag 4 januari 2011 18:35 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Een E-reader is een apparaat speciaal gemaakt voor lezen. Op een tablet kan je veel meer andere dingen doen.
Zonder uit te blinken in elk van zijn functies.quote:Op dinsdag 4 januari 2011 18:38 schreef retorbrapi het volgende:
[..]
Aha, duidelijk. Het verschil is dus dat je op een tablet behalve "eReaden" ook andere dingen kan doen.
De eigenlijke klacht van dit topic is dus dat de iPad tekort wordt gedaan als eReader, terwijl het eigenlijk een eReader + meer is.
nee, een ipad is fuctioneel zegquote:Op dinsdag 4 januari 2011 17:13 schreef HeatWave het volgende:
[..]
beide niet vergelijkbaar qua functionaliteit, al komt de laptop redelijk in de buurt.
Die oude tablet werkt gewoon NIET, klaar.
Nee je snapt het niet he. Omdat een enkele e-reader een LCD scherm heeft. Betekent niet gelijk dat de iPad een E-reader is.quote:Op dinsdag 4 januari 2011 18:38 schreef retorbrapi het volgende:
[..]
Aha, duidelijk. Het verschil is dus dat je op een tablet behalve "eReaden" ook andere dingen kan doen.
De eigenlijke klacht van dit topic is dus dat de iPad tekort wordt gedaan als eReader, terwijl het eigenlijk een eReader + meer is.
het verschil is alleen dat een iPad een nutteloos onding isquote:Op dinsdag 4 januari 2011 18:45 schreef Nikmans het volgende:
Als de iPad een e-reader is dan is mijn telefoon het ook
je hebt gelijkquote:Op dinsdag 4 januari 2011 18:54 schreef RM-rf het volgende:
eigenlijk heb ik een hekel aan zowel zeurderige promoot-apple-jehova's alswel die jankerts die niets anders kunnen dan klagen erover dat apple schijnbaar ook producten maakt die zij vooral _niet_ willen kopen...
maar stop beide soorten mensen bij elkaar en je kunt urenlang grijnzend doorlezen op je Fail-reader wat die lopen te beweren of waar ze zich druk over maken
Uiteraard heeft hij gelijkquote:
veel plezier, en vergeet je E-reader niet!quote:Op dinsdag 4 januari 2011 19:03 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Uiteraard heeft hij gelijkMaar ik moet wat als ik mij verveel
![]()
Goed ik heb heerlijk vermaakt vandaag, maar ik ga nu werken aaaajjeetooo!
Die moet nog ik nog binnenkrijgenquote:Op dinsdag 4 januari 2011 19:04 schreef Shispeed het volgende:
[..]
veel plezier, en vergeet je E-reader niet!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |