Die gaan eerder dood, na wat te liggen happen als een vis zonder water.quote:Op dinsdag 4 januari 2011 18:20 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Kan jij zonder zuurstof? probeer het eens? Valt het je niet op dat mensen heel raar gaan doen met te weinig zuurstof? heb je al eens iemand gezien met te veel zuurstof? Die doen nog gekker.
En je gaat dood aan zuurstof. Zuurstof is een gevaarlijke buitengewoon verslavende harddrug.
Is dat een reden om het te verbieden?
Maar je vroeg wanner iemand verslaafd is. En dat is in deze discussie helemaal niet belangrijk. De woorden "drugs" en "verslaving" zijn al propaganda op zich.quote:Op dinsdag 4 januari 2011 18:28 schreef betyar het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat ik tegen drugs ben. Ik ben zelfs voorstander om alle drugs te legaliseren. Mensen die willen gebruiken prima. Ze zouden zelfs drugs in de supermarkt moeten verkopen langs de sigaretten.
Het was meer een reactie op:quote:Op dinsdag 4 januari 2011 18:30 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Maar je vroeg wanner iemand verslaafd is. En dat is in deze discussie helemaal niet belangrijk. De woorden "drugs" en "verslaving" zijn al propaganda op zich.
quote:Op dinsdag 4 januari 2011 18:03 schreef Tem het volgende:
Ik denk dat het ook voor een groot gedeelte genetisch bepaald is. Sommige mensen zijn verslavingsgevoeliger dan een ander. Dat wil zeggen de ene persoon kan eerder aanvoelen om er de toom in te houden dan de ander. Maar inderdaad heeft verbieden geen enkele zin en werkt alleen maar meer ellende in hand zoals bijvoorbeeld geen enkele controle op de kwaliteit van de producten.
Ja, zo kan je alles relativeren. Je moet de verslavende werking van genotsmiddelen ook weer niet bagatelliseren.quote:Op dinsdag 4 januari 2011 18:30 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Maar je vroeg wanner iemand verslaafd is. En dat is in deze discussie helemaal niet belangrijk. De woorden "drugs" en "verslaving" zijn al propaganda op zich.
Waarom niet?quote:Op dinsdag 4 januari 2011 18:50 schreef Tem het volgende:
[..]
Ja, zo kan je alles relativeren. Je moet de verslavende werking van genotsmiddelen ook weer niet bagatelliseren.
Maar betekent dit dat je de potentiele verslaafden tegen zich zelf moet beschermen tegenover onverantwoordelijke maatschappelijke kosten en vele onschuldige slachtoffers?quote:Op dinsdag 4 januari 2011 18:50 schreef Tem het volgende:
[..]
Ja, zo kan je alles relativeren. Je moet de verslavende werking van genotsmiddelen ook weer niet bagatelliseren.
De goeie ouwe tijd komt terugquote:AMSTERDAM - Zes op de tien coffeeshops in Nederland moeten de deuren sluiten als het kabinet inderdaad haar plan uitvoert coffeeshops binnen een straal van 350 meter in de buurt van een school te verbieden.
Dat blijkt uit een inventarisatie van NRC Handelsblad. De krant heeft veertien gemeenten met tien of meer coffeeshops bevraagd.
Onduidelijk
Het 350-meter criterium staat in het regeerakkoord. Het is nog onduidelijk hoe het precies uitgevoerd gaat worden. Dat moet duidelijk worden bij de presentatie van de drugsnota, die waarschijnlijk nog deze maand plaats zal vinden.
De gemeenten zijn uitgegaan van een loopafstand van 350 meter tot middelbare scholen. Sommige gemeenten tellen ook basisscholen mee. Als de afstand door het kabinet hemelsbreed wordt opgevat, kan het aantal te sluiten coffeeshops hoger liggen. Ook varieert het aantal wanneer er meer scholen meegerekend worden.
Vooral in Amsterdam is de maatregel ingrijpend: 187 van de 223 shops in de hoofdstad zouden moeten sluiten. In Eindhoven zouden zeven van de vijftien coffeeshops dicht moeten. Negen van de twaalf shops moeten in Leiden voor sluiting vrezen. In Leeuwarden zelfs elf van de dertien. In Nijmegen moet één coffeeshop sluiten, in Maastricht geen enkele.
Wietpas
Naast het afstandscriterium wil het kabinet ook een wietpas invoeren. Gemeenten kunnen coffeeshopeigenaren dan dwingen die te gaan gebruiken. Daardoor zouden het besloten clubs worden, waar niet iedereen zo maar softdrugs kan kopen.
Omdat heel veel mensen de vernieling in zijn gegaan door overtollig gebruik van drugs/genotmiddelen en niet van overtollig gebruik van zuurstof zoals je zelf zojuist aangaf in je voorbeeld... ik neem dat iedere dag bijvoorbeeld en 24/7 en functioneer nog primaquote:
Nee dat zeg ik niet. Ik zeg alleen dat je ook niet te makkelijk over dit soort zaken moet denken. Het is inderdaad een persoonlijke keuze totdat het de samenleving of jezelf tot last is, dan is het geen keuze meer.quote:Op dinsdag 4 januari 2011 18:53 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Maar betekent dit dat je de potentiele verslaafden tegen zich zelf moet beschermen tegenover onverantwoordelijke maatschappelijke kosten en vele onschuldige slachtoffers?
Uiteindelijk is drugsgebruik een persoonlijke keuze.
Dan zou je veel meer dingen moeten verbieden, zoals bijvoorbeeld fastfood.quote:Op dinsdag 4 januari 2011 18:59 schreef Tem het volgende:
[..]
Nee dat zeg ik niet. Ik zeg alleen dat je ook niet te makkelijk over dit soort zaken moet denken. Het is inderdaad een persoonlijke keuze totdat het de samenleving of jezelf tot last is, dan is het geen keuze meer.
Nogmaals ik wil helemaal niets verbieden.quote:Op dinsdag 4 januari 2011 19:00 schreef arucard het volgende:
[..]
Dan zou je veel meer dingen moeten verbieden, zoals bijvoorbeeld fastfood.
De middelen om crystal meth te maken, zijn ook legaal in de VS. Toch is er geen andere drugs die buurten gevaarlijker maakt.quote:Op dinsdag 4 januari 2011 18:28 schreef betyar het volgende:
Ik ben zelfs voorstander om alle drugs te legaliseren. Mensen die willen gebruiken prima. Ze zouden zelfs drugs in de supermarkt moeten verkopen langs de sigaretten.
Oh sorry, foutje. Dan mogen de mensen die voor een verbod zijn erop reageren.quote:Op dinsdag 4 januari 2011 19:01 schreef Tem het volgende:
[..]
Nogmaals ik wil helemaal niets verbieden.
Nee hoor misschien begreep ik je verkeerd..sorry daarvoor. Maar wat is fastfood jou tot last? en mensen met overgewicht eten niet alleen fastfood toch?quote:Op dinsdag 4 januari 2011 19:05 schreef arucard het volgende:
[..]
Oh sorry, foutje. Dan mogen de mensen die voor een verbod zijn erop reageren.
Ik ken heel veel mensen die niet meer leven nadat ze gestopt zijn met het innemen van zuurstof.quote:Op dinsdag 4 januari 2011 18:57 schreef Tem het volgende:
[..]
Omdat heel veel mensen de vernieling in zijn gegaan door overtollig gebruik van drugs/genotmiddelen en niet van overtollig gebruik van zuurstof zoals je zelf zojuist aangaf in je voorbeeld... ik neem dat iedere dag bijvoorbeeld en 24/7 en functioneer nog prima
Ik denk dat jij moet leren om verschillende soorten drugs van elkaar te onderscheiden.quote:Op dinsdag 4 januari 2011 19:09 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik ken heel veel mensen die niet meer leven nadat ze gestopt zijn met het innemen van zuurstof.
ik denk dat jij eens goed moet nadenken over wat drugs eigenlijk zijn.
FOK!, nicotine, sex, suiker, werken, alcohol, topsport, geld, tv kijken, eten, adrenaline, muziek, religie, coke, videogames, bungee jumpen, lezen, roddelen, dansen, macht, shoppen, schoonmaken, THC, LSD, TLC, muziek, mediteren, cafeine, ...
Onderscheiden? Op effect of op wetgeving?quote:Op dinsdag 4 januari 2011 19:11 schreef mlg het volgende:
[..]
Ik denk dat jij moet leren om verschillende soorten drugs van elkaar te onderscheiden.
Dat weet ik nog zo net niet aangezien de mensen die dit gebruiken zichzelf meestal compleet afzonderen van de buitenwereld, daarnaast is het een spotgoedkope drug.quote:Op dinsdag 4 januari 2011 19:02 schreef Waterpistoolheldin het volgende:
[..]
De middelen om crystal meth te maken, zijn ook legaal in de VS. Toch is er geen andere drugs die buurten gevaarlijker maakt.
Dit gaat echt helemaal nergens over wat je nu zegt. Maar goed heeft weer weinig nut allemaal.quote:Op dinsdag 4 januari 2011 19:09 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik ken heel veel mensen die niet meer leven nadat ze gestopt zijn met het innemen van zuurstof.
ik denk dat jij eens goed moet nadenken over wat drugs eigenlijk zijn.
FOK!, nicotine, sex, suiker, werken, alcohol, topsport, geld, tv kijken, eten, adrenaline, muziek, religie, coke, videogames, bungee jumpen, lezen, roddelen, dansen, macht, shoppen, schoonmaken, THC, LSD, TLC, muziek, mediteren, cafeine, ...
Precies. Onze drug expert, maar rationeel denken en verbanden leggen is niet zijn sterkste punt.quote:Op dinsdag 4 januari 2011 19:14 schreef Tem het volgende:
[..]
Dit gaat echt helemaal nergens over wat je nu zegt. Maar goed heeft weer weinig nut allemaal.
Je noemt nu willekeurige drugs/drugseffecten op, waarbij hele andere hormonen een rol spelen. Wil je nou echt tv kijken vergelijken met coke? Je kunt een glas water toch ook niet met een zwembad vergelijken, behalve dat er in beide water zit?quote:Op dinsdag 4 januari 2011 19:12 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Onderscheiden? Op effect of op wetgeving?
Als mensen veel fastfood eten krijgen ze overgewicht. Dat kost de maatschappij geld, terwijl het toch een persoonlijke keuze is. Hoewel, Mcdonalds lokt gezinnetjes met kleine kinderen naar binnen door middel van Happy Meals en speeltuintjes.quote:Op dinsdag 4 januari 2011 19:08 schreef Tem het volgende:
[..]
Nee hoor misschien begreep ik je verkeerd..sorry daarvoor. Maar wat is fastfood jou tot last? en mensen met overgewicht eten niet alleen fastfood toch?
Methamfetamine wijken staan nu niet bepaald bekend om het afzonderen en het hebben van geld. Integendeel.quote:Op dinsdag 4 januari 2011 19:12 schreef betyar het volgende:
[..]
Dat weet ik nog zo net niet aangezien de mensen die dit gebruiken zichzelf meestal compleet afzonderen van de buitenwereld, daarnaast is het een spotgoedkope drug.
Ja. Mits je de juiste programma's kijkt kan TV zelfs een vergelijkbaar effect hebben. Maar dat het verslavend is en voor sommige mensen een probleem in hun "normale" sociale maatschappelijke leven staat buiten kijf. Games zijn iets erger, omdat die iets interactiever zijn.quote:Op dinsdag 4 januari 2011 19:16 schreef mlg het volgende:
[..]
Je noemt nu willekeurige drugs/drugseffecten op, waarbij hele andere hormonen een rol spelen. Wil je nou echt tv kijken vergelijken met coke?
En dat is een slechte vergelijking, maar die is dan ook van jou.quote:Je kunt een glas water toch ook niet met een zwembad vergelijken, behalve dat er in beide water zit?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |